Mizeria asta cu liberalizarea prețului gazelor…

Prețul la gaze era reglementat, dintr-un motiv simplu: companii puține, cu monopol pe zone, puteau pune ce prețuri vor. Acum nu mai e așa, sunt mai mulți actori pe piață, riscul de monopol s-a diminuat.

Problema pe care o am e două.

Una cu companiile care declară că nu pot scădea prețurile, pentru că nu vor. Pot scădea, a fost o iarnă blândă, lumea a consumat mai puțin, a venit și criza, a consumat și mai puțin. Depozitele sunt pline. Costurile cu extracția au scăzut în timp.

Da, România are cel mai mic preț din UE la gaze naturale, dar asta pentru că și produce. E al treilea producător de gaze din UE.

Al doilea e cu Dumitru Chisăliță, de la o asociație a producătorilor de gaze, care insistă, peste tot pe unde e ascultat, că prețurile vor crește după liberalizare. OK. Care e logica creșterii? Sunt în faliment companiile de gaz? Au făcut investiții masive în ultimii 10 ani? Că în customer service sau în digitalizare sigur nu.

Aș vrea ca ANRE să iasă și să îi forțeze să calculeze într-un singur mod ce oferă. Că nu știu alt domeniu unde consumul e in metri cubi, dar pe factură apar kWh. De ce dau indexul în metri cubi și primesc factura in kilowați?

Așadar, mergeți pe siteul ANRE, selectați localitatea și alegeți de acolo cel mai bun preț. În felul ăsta, le transmiteți celor care îl împing pe Chisăliță să spună chestii prin presă că ar fi cazul să își actualizeze prețurile. În jos.

Eu am trecut la Tinmar. Am completat 3 pagini cu cereri, am trimis prin email și aia a fost. Au prețul mai mic decât ce am acum, sunt deja cu curentul la ei, e ok să fie totul într-o singură aplicație și pe un singur site. Aștept să pot plăti cu Apple Pay din aplicație și aia e.

update: am trimis cererea miercuri. azi mă sună Engie cu niște întrebări și o abordare complet jignitoare. nu vor să discute oferta lor de prețuri, vor să insufle ideea că, poate, nu am citit contractul sau n-am ales cea mai bună ofertă. după a cincea întrebare de tipul “dar sunteți sigur că…” m-a bufnit râsul, tipul a mai încercat una tot la fel, eu am râs în continuare, el a înțeles mesajul și a terminat discuția. n-am avut inspirație pe moment, i-aș fi spus că sunt fan Otravă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. singura mea scarba este ca ramai la mana lor. exemplu concret: m-àm gandit sa fac miscarea asta cu curentul acum niste ani…sa incerc RDS…

    din pacate, deranjamentele le aisgura tot vechea companie electrica. si la tara unde sunt eu, asta se traduce ca esti ultimul care primeste curent in caz de avarie. la bloc e altceva…ca nu prea ai cum sa ramai singurul fraier fara curent din tot blocul…dar la tara…plm…e mai usor asta.

    00
    • deranjamentele le asigura proprietarul linie, care e Electrica. Oriunde te-ai muta, tot electrica va veni

    • da arhi…ai dreptate…asta m-a facut sa zic pas:

      cand esti la bloc si esti singurul fara curent…te duci la tablou si te rezolvi.

      n-are tot blocul curent…te rezolva si pe tine cand ii rezolva pe ailalti

      cand esti la sat…si in alt sat e un altul abonat la ei…se vor duce intai la ala…ca e clientul lor

      00
    • oricum, digi a lasat-o moale cu curentul, eu m-am mutat de la ei acum 2 luni, tot la Tinmar. digi se baza ca vor primi si drept de transport. cum nu au primit, acum au unele din cele mai mari preturi din piata

    • Am mai scris intr-un alt articol. Mai scriu si acum.
      Aveam energie de la CEZ pana acum vreo 2 ani. 0.68ron pe kw/h. M-au debransat si rebransat de capul lor la o adresa unde nu mai statea nimeni(aveam platit vreo 350 lei avans), asa ca i-am bagat in ma-sa si m-am mutat la RDS. Si au reusit sa ma atraga si cu un pret bun de 0.53lei pe kw/h. Dupa 1 an jumate au inceput sa creasca pretul lunar, putin cate putin. Acum au ajuns undeva la 0.77 lei per kw\h. Cam cei mai scumpi din piata. CEZ a ramas tot la 0.68 lei. As vrea sa ma duc inapoi la ei, dar sunt prea orgolios :))

      00
  2. Cred ca voi face si eu miscarea aceasta. Cei de la Engie sunt atat de jegosi …

    00
  3. La preturile oferite acum pe piata pseudo-concurentiala nu merita nici macar efortul de a semna online un alt contract. Pe asta se bazeaza si Engie.
    Am verificat si eu comparatorul ala de la ANRE, sunt cateva firme obscure care au preturi infim mai mici, si mai trebuie sa fii atent si la abonamentul zilnic.
    Important: nu va inghesuiti sa semnati contractul cu Engie pentru reducerea aia hilara de 5% pe 6 luni, pentru ca va legati de glie pe un an intreg. Lasati mai bine sa aplice ei oferta automat, pentru ca asa va pastrati optiunea de a semna un alt contract in 2-3 luni, in cazul in care apar totusi oferte mai bune pana in toamna (asa cum se lauda astia din guvern).

    00
    • Merci, man, asta voiam să știu: ce se întâmplă dacă nu optez acum pt ceva
      Info utilă

      00
    • Nu mi-era clara o treaba. Din ce vad pe ANRE la ENGIE ai contract pe perioada nedeterminata chiar si la cel cu reducere 5%. As intelege ca poti renunta cand vrei.
      N-as avea incredere totusi.

      00
    • perioada contractului e una…prelungirea de contract e alta.

      ca si la ceilalti operatori: daca semnezi pentru oferta esti obligat sa stai cel putin perioada cat e prelungirea…

      00
    • @Attilla Are sens ce spui. M-a indus in eroare coloana cu „Durata contract” care era la unii nedeterminata si la altii 12 luni.
      Cred ca o sa merg pe sugestia lui Sorin. Mai astept cateva luni fara sa semnez nimic.

      00
    • Puteți schimba furnizorul, oricând, cu notificare cu 21 de zile și cu condiția de a nu avea sold restant.

      00
    • Nu știu ce ai verificat tu dar sunt câteva și cu 10-20% mai ieftin. Nu toate sunt ok (unii îți dau doar 3 luni apoi creste prețul) dar sunt și câțiva ok (gen AIK energy, am studiat contractul și nu au clauze nasoale, poate doar aia ca dacă apar costuri neprevazute pentru ei ți le pasează ție, dar au obligația sa te anunțe cu 30 zile înainte și dacă nu îți convine nu te tine cu forța)

      00
    • @Dan: AIK intra la alea „cateva firme obscure” de care ziceam. Si diferenta nu e „10-20%”. E 20% la pretul gazului, dar la ala se adauga celelalte tarife si ajung la o reducere finala de 10.1%. Si asta e a doua cea mai ieftina oferta (pe Bucuresti, ca sa-ti raspund unde m-am uitat).
      In total sunt 6 oferte intre 110-120 de lei, fata de 125 la Engie. Din care elimin la prima vedere Mihoc (doar unde au ei teava, nu stiu unde ar fi asta), Electrica (abonament), CEZ(abonament).
      Deci avem marele total de TREI firme cu oferte cu 5-10% mai ieftine. Extrem de concurentiala treaba.

      00
    • @Cristi: asta e o chestie impusa de ANRE, sau ai vazut-o in contract?

      00
    • Chiar asta ma intrebam si eu, nu ma gandeam chiar sa raman de la 1 fara gaz dar nu stiam procedura, multam!

      00
  4. Toata treaba asta e o mizerie. Informatiile sunt proaste si trebuie sa sapi dupa ele.

    00
  5. Ati vazut studiul de pe hotnews, ‘capcanele contractelor de gaz’? Imi place mai ales asta:
    ”Diferenta între valoarea nominalizată și cea consumată efectiv reprezintă dezechilibrul zilnic, iar consecințele financiare ale acestor dezechilibre și modul de decontare sunt cele reglementate prin intermediul Codului Rețelei”

    00
  6. Mentioneaza te rog mare ca in comparatorul ANRE se pare ca au ajuns oferte in primele 3 luni, apoi pretul se schimba.
    Nu am considerat util sa caut o oferta mai buna – sper sa prind alea 3 luni de pret bun daca fac trecerea prin noiembrie ;)

    00
  7. mizeria aia cu kwh vs m3 zic ei ca teoretic in favoarea userului final, ca practic platesti puterea calorica a gazului, indiferent de calitatea lui. sau asa ceva, nu mi-am batut capul prea mult. eu inteleg ca daca marfa gaz este mai proasta, cu 1 m3 nu incalzesti mereu la fel si atunci ei vor sa-ti factureze cata caldura poti produce cu gazul trimis de ei. asa ceva.
    de 2 sapt am certuri cu parintii care sunt disperati sa se mute la cine e mai ieftin si ma chinui sa le explic sa mai astepte, fara sa semneze cu engie, ca sa aleaga avand mai multe date peste 2-3 luni. dar ei n-au inteles decat ca nu vreau eu sa-i ajut si ca pe mine ma dau banii afara din casa.

    00
    • Este o mizerie, indiferent de ce sustin ei. Un mod de a faca ca informatia sa devina neinteligibila si sa ai control cat mai putin

      00
    • Transformare din mc in kw se face cu un indice pe care nu il poti verifica – tre sa-i crezi pe cuvant. Cat de ok ti se pare asta?

      00
  8. am cerut si eu oferta la tinmar pentru energie electrica si gaz. mi s-a parut aiurea ca pe site desi se cere consum mediu lunar pentru pretul estimat, oferta lor contine 2 tarife pentru consum de maxim 150 kWh/luna si altul mai mare daca depasesti 150. treci automat la al2lea tarif daca ai depasit intr-o luna 150 fara posibilitatea de a reveni la primul tarif.

    00
    • Pentru ca categorii diferite de consumatori. Totuși, pragul este de 280MWh/ an, pentru a trece de la c2 la categorie superioara.

      00
  9. Ce parere aveti de Tinmar? Din ce vad la ei pe site, platesti si un abonament lunar, iar pe ANRE apare un pret de 119.67 lei/MWh . Eu momentan sunt la E.on, si mi-au zis ca pretul va fi de 134,19 lei/MWh . Dar dupa ce am vazut articolul pe hotnews: https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-24136677-capcanele-contractelor-gaze-pentru-populatie.htm nici nu stiu ce sa mai cred.

    00
  10. Situatia mea: Compania de la care iau gaze a marit pretul cu 20% de la 1 Iulie (144ron kwh) Daca nu sunt de acord cu noul tarif si contractul respectiv, am pana pe 30 iunie sa refuz oferta.
    Vreau sa ii refuz numai ca nu am avut timp sa ma interesez de alte companii si oferte.
    Aveti idee daca, refuzând noua oferta eu pot rămâne cu actuala (asa cum minse are logic) pana imi gasesc sa ma mut? Sau există undeva vreo chichiță in aceasta liberalizare si rămân fara distribuitor si fara gaze?

    00
    • Cred ca vei intra pe noul tarif de la 1 iulie, dar poti sa pleci cand vrei. Nu esti legat de vreun contract.

      00
    • Nu mai exista actuala oferta, pt ca actuala era făcut pe preț pe MWh fix, de 68 lei. Ei acum pot sa îți pună orice preț pe MWh. Dacă nu spui nimic accepți tacit noul contract.

      00
    • Adrian daca nu faci nimic pana la 30 iunie (ramai inactiv) vei intra automat de la 1 iulie pe oferta de pret anuntata de furnizorul tau pt concurential. Mai clar de la 1 iulie cei care nu fac nici un demers raman in conditiile contractului reglementat, cu exceptia pretului care va fi cel comunicat de furnizor. Prin urmare daca iti creste pretul fie discuți acum cu furnizorul si ii incerci sa negociezi fie pleci la alt furnizor care are pret mai mic. De retinut plecarea la un nou furnizor inseamna si contract concurential care trebuie citit cu atentie (termene de plata, garantii, durata, conditii de modif a pretului etc.)

      00
  11. am scris un mail la engie ca au o oferta de rahat identica la preț cu ce oferă acum, mi-au trimis un raspuns de un kilometru in care ziceau ca ii doare la banana de doleanțele mele si daca nu îmi place sa ma mut.
    o bătaie de joc, am ales sa aștept sa vad ce se mai întâmplă si sa nu semnez cu nimeni!

    00
    • La mine EON nici măcar nu s-a sinchisit sa citească mesajul. Le-am cerut contra oferta în mod explicit și am zis sa nu îmi trimită oferta aia standard de căcat de pe site. Ce crezi ca au făcut? Copy paste text + oferta standard. Le-am zis pa. M-am mutat

      00
    • Dacă nu semnezi cu nimeni se prelungește automat actual contract.

      00
  12. Intreb si eu ca prostu. Acum sunt la engie(cu care am avut o experienta neplacuta).Pe siteul ANRE i-am gasit pe unii AIK(eu sunt din Valcea) care au un pret bun(-10% fata de engie) si contract pe perioada nedeterminata. As face o economie anuala de aproximativ 300-350 lei.
    Intrebarile sunt: vine gazul din alta parte? faptul ca astia(AIK) sunt practic necunoscuti inseamna ca pot avea probleme cu ceva? cu debitul de gaz? ei vin si verifica, repara ceva daca e nevoie? Practic, ce dezavantaje am daca semnez cu ei si nu cu o firma mare ca Engie sau CEZ?

    00
  13. Nu se întâmplă nimic până în iunie 2021 – dacă nu semnezi acum vei fi facturat de furnizorul actual conform ofertei lor timp de un an. Practic ai un an de zile să te decizi cu cine semnezi pe viitor.
    Așa cum zice și în articolul de pe HotNews, ofertele de acum sunt niște glume proaste cu clauze abuzive, ți se bagă pe gât un preț inexplicabil + abonament zilnic + un set de condiții nefavorabile în plus, așadar aș aștepta până în toamna să văd dacă se reglementează ceva măcar la capitolul contract cadru standard și apoi semnez.
    Acum ANRE e complice la jaful din piață, companiile de gaz profitând la maxim de clienții dezinformați (engie trimite mailuri agresive și orice factura la ei începe cu „trebuie să semnezi”).

    00
  14. Când va căutați furnizor nou:
    – preț fix pe minim un an, nu vreți sa plătiți fluctuații uriașe de preț, poate fi un preț mic pt vara, ex 70lei/MWh și la iarna, dacă nu are furnizorul suficiente gaze, sa cumpere din piață de a doua zi, unde preturile sunt uriașe. Voi plătiți.
    – distribuitorul este întotdeauna acelasi, indiferent de furnizor, are preț stabilit de ANRE
    – preț ctr: preț gaz+ transport+ distribuție (fix, în funcție de distribuitorul dvs)+ taxe+ accize
    – sa nu taxeze dezechilibre
    Sper sa va ajute.

    00
  15. Problema mare pe care o văd eu pe lângă preț este și aia cu mentenanța rețelei.
    Scurgeri de gaze, verificare etanșeitate și securitate instalație, verificare conformitate centrală termică, ce mă-sa mai verifică ei prin casă.
    În cazul în care am vreo avarie/problemă, cine-mi rezolvă problema apărută?
    Că firmele ăstea de vând gaz/curent/interneți nu au partea de mentenanță și depanare.
    Cumpăr gaz dă la firma X, dar rețeaua de distribuție și țevile sunt tot ale lu Distrigaz/Engie. Păi ce-am făcut, baws?
    Aici mă doare pă mine.
    La fel ca la curent: vindea Digi, gigi&asociații, dar firele până la contor sunt ale CEZ-ului, cu mentenanța asigurată de Adrem Invest. Am avarie, că pâlpâie ceva in casă, am o problemă legată de instalație, care nu depinde de mine, ci de rețea.
    Cine dracu-mi repară beleaua?
    Stau după ei ani-lumină și la lumânare, până apar?

    00
    • tot ce e instalatie in afara imobilului tine de distribuitor. ce e in interior, tine de asociatie si ce e in apartament, de tine. vezi ca ai pe factura tariful de distributie, aia sunt banii pe care ii incaseaza alde distrigaz. iti scapa o teava in casa? e treaba ta pe cine chemi, nu e responsabilitatea lor.

      00
    • Ai dreptate și tu, dar câtă vreme ei au toată țeava, nu mă deranjează nici să preia încă 10 metri din interior. Să zicem că sunt dispus să plătesc pentru comoditate și confort.

      00
    • Ia verifica furnizorul actual ce îți spune în caz de deranjamente (probabil scrie pe factura): „nu la noi suni, ci la XXX (distributor)”. Deci ori ca ești la furnizor mare (EON, etc) ori că ești la unul no name e EXACT ACELAȘI LUCRU

      00
  16. Salut! Și eu am făcut cerere pentru două case in București pentru schimbare. Am ales Restart Energy pentru preț 8% sub Engie, preț fix 15 luni, site ok, cont client.

    Baftă! Luați atitudine!

    00
  17. Am mai lasat un mesaj, vad ca tot intra in moderare si nu mai apare.
    As vrea si eu niste raspunsuri de la oameni care cunosc mai bine situatia.
    Vreau sa ma mut de la Engie care are pret de 125,17lei/MWh la unii care au pret de 112,49/Mwh. Asta inseamna o reducere de 10%. Pentru mine ar insemna o economie de 300-350 lei anual. Problema e ca la astia care vreau sa ma mut sunt cam no-name. Eu nu am auzit de ei pana acum. Partea buna e ca nu sunt legat de contract. Curiozitatea este care sunt partile proaste daca te muti la un furnizor mic, necunoscut.

    00
    • Nu mai bine ziceai furnizorul ca sa poți primi informații exacte și nu generale și inutile?

      Dar totuși, să răspund general: atât timp cât nu sunt clauze abuzive prin contract nu ai absolut nici o treabă. Mută-te liniștit. Dacă nu-ți convine te muți iar

      00
    • Am zis in primul mesaj si m-am gandit ca poate de asta nu apare.
      Furnizorul ar fi AIK. De care nu am auzit pana acum. Eram curios daca voi avea probleme cu reteaua, cu debitul… Deranjamente in general. Cine se prezinta la fata locului. Astia de a AIK?

      00
  18. Engie și EON momentan tratează situația cu cea mai mare scârbă și miserupism posibil, li s-a urcat monopolul la cap. Sper să plece cat mai mulți de la ei la furnizorii random. Și din cate am auzit până acum sunt destui care pleacă (confirmat inclusiv de către o firma de-asta random, au cereri la greu, sâmbătă noaptea la 12 ei încă răspundeau la mailuri)

    00
    • Engie și eon sunt mari și asta e business ul lor. Asta știu sa facă. În plus cei mari au firmele lor de mententa și răspund altfel decât cei mici. Ca idee, eu sunt la un furnizor mic, mic, local. Am sunat ca miroase a gaze la contor, au venit doi băieți muci. I-am trimis acasă. Asta nu se întâmplă la cei mari.
      Dai de unu mic, emite factura târziu, scadenta repde, ioc sold client, ioc informări, nu răspunde nimeni la call centre, nu fac achiziții și planing cu cap, creste factura, uneori ai penalități de reziliere, etc, etc.

      00
  19. NOU
    #48

    Actualul furnizor, E-on, m-a informat ca va pastra actualul pret de 134 lei/Mwh. Normal ca am gasit o oferta mult mai mica, de 111 lei Mwh, fara abonament zilnic sau pret pe 3 luni apoi mai mare sau alte capcane. Am contactat E-on si i-am intrebat daca imi ofera si ei 111 lei/Mwh. M-au luat cu ‘noi suntem firma serioasa, nu disparem de pe piata, bla bla’. Le-am zis ca ne mai auzim cand au cel mai mic pret de pe piata si… la revedere!
    Exact pe frica de schimbare mizeaza gigantii astia si tin preturile sus. Ia mai plimbati jetul!

    00
  20. M-am mai gandit la o chestie: noi, astia cu centrale care ne agitam cu ofertele astea nici nu contam de fapt in ecuatie. Bataia, la nivel rezidential, va fi pe asociatiile de proprietari. Acolo, ca furnizor, te duci si „negociezi” cu asociatia. Cu o mica atentie se acepta si o oferta un pic mai scumpa decat cea actuala. Locatarii nu vor sesiza diferenta de la 15 la 17 lei pe luna, ca intra la gramada la intretinere. Si le poate spune administratorul un generic „iar a scumpit astia gazele”. Dar la cateva zeci sau sute de apartamente diferenta se simte.
    Asta daca va intrebati de ce sunt pe piata si oferte cu 30-40% mai scumpe decat la furnizorii mari.

    00
  21. am o medie pe tot anul de maxim 250 ron curent plus gaz lunar la eon(Iasi). La ei am avut mereu ca erau inainte de liberalizarea pietei. Aplicatie ok de dat consumul si platit facturi. Daca uit sa platesc o factura nu ma suna nimeni si platesc oricum tot la urmatoarea. Pentru +-10 ron nu vad de ce sa imi bat capul cu alti furnizori.

    00
    • Pai la AIK ai exact 20% mai putin la factura de gaz si la electric in jur de 8 procente in comparatie cu EON ! Asa ca nu sunt chiar 10 ron ci cu muuuult mai mult !

      00
  22. Problema e si la energie electrica nu doar la gaze. Tot formula mega alambicata. Tot reportarea integrala a pierderilor catre clienti. Tot zero investitii in infrastructura, transformatoare care iau foc, tot notiunea de “consumatori captivi”.
    Am facut acum 2 (?) ani un experiment, am trecut la Enel Fix Online (am schimbat tipul de abonament). La un nivel mic de consum, pare ok. Dar la cat consumam noi, facturile au fost mult mai mari. Am solicitat intoarcerea la piata reglementata, acum o sa vedem unde ne ducem

    00
  23. Și eu m-am mutat la digi cu curentul și am avut niște probleme ,iar cei de la CEZ m-au muștruluit și tratat în scârbă ca să rezolve problema de la stâlp,asta fiind într-un municipiu de județ.Ma gândesc să mă mut că au crescut prețul.Si la gaze vreau să mă mut,sper să nu pățesc ca la curent.

    00
  24. Referitor la Engie – 100% de acord cu cei care-i blamează. Au acea atitudine tipică de monopol, cartelară. Sunt bine ascunși, adică nu dau o adresă de mail pentru contact, ci doar un comunicator in cadrul site-ului. Acum incerc o negociere cu Enel pentru un preț sub cel de pe „comparatorul de pret”. Și ei practica același sistem de a te lua prin invaluire (aburire). M-am gândit și eu la a mai aștepta citeva luni. Văd că mai sunt și alții care vor sa aleagă aceasta varianta. M-ați încurajat să procedez asa. Oricum, de la Engie plec.

    00
  25. Engie au intr-adevar o politică de monopol, cartelară, cu un dispreț suveran fata de „captivi”. Nu au o adresă de mail pentru contact, ci doar un formular de comunicare in cadrul site-ului. În ultima perioada am incercat o negociere cu Enel. Și ei practica sistemul de a te lua prin invaluire (abureala). Daca nu obțin un preț sub cel din oferta, voi aștepta citeva luni, sa vad ce se întâmplă. Văd că și alții vor proceda la fel. Așa că, sunt încurajat să o fac. Să ne ajute Dumnezeu sa izbutim.

    00
  26. Am și eu o întrebare pentru cei care au trecut la Tinmar cu gazele: Pe contract apare scris că prețul este până la 31.08.2020 cum scrie pe site? Aș trece și eu de la Engie, dar am o reținere din pricina acestui aspect.

    00
  27. Enel au mai anuntat de cateva ori ca pleaca din Romania. Am si eu multe ore petrecute in call center cu ei in ultimii 3 ani, stat pe la ghisee, d’astea. .. Dar ultimele mizerii sunt si mai grave decat asteptatul on hold si incompententa. Au inceput sa dezactiveze factura electronica acolo unde e activata si sa activeze tot felul de servicii, fara acordul titularului. Explicatia lor fiind faptul ca s-au trimis notificari cu 30 de zile inainte de modificari. Lipsa de raspuns o considera ca fiind un acceptul titularului pentru noile conditii. Astfel am descoperit costuri noi in factura, tarife diferite fata de cele acceptate in contract. Zero notificari pentru a anunta modificari sau a cere acordul. Am mai identificat si alte cunostiinte cu probleme similare. Concluzia mea a ca aceste companii au inceput sa profite de lipsa de activitate a anre/anpc, iar enel in speta, cred ca are o campanie la limita legalitatii de crestere a veniturilor. Fie pentru ca nu vor sa plece cu buzunarele goale dintr-o tara in care se fura la orice nivel extram de usor, fir pentru ca vor sa aibe un powerpoint care sa dea bine pentru viitorii cumparatori sa demonstreze ca ai au incasari mari si sa creasca valoarea companiei.
    Ca un simplu sfat, verificati contractele pe care le aveti, verificati facturile astfel incat tarifele sa fie cele mentionate in contract si verificati daca pe factura exista si alte costuri care nu sunt mentionate in contract. Daca descoperiti nereguli, nu ezitati sa trimiteti sesizari la anre si anpc. Simplul fapt ca ii spuneti operatorului din call center ca veti trimite sesizare la anre/anpc daca nu va rezolva problema, nu ii mai impresioneaza. Atentie, orice seziare are un termen de rezolvare, sa zicem 30 de zile, abia in a 28-a sau a 29-a cei se vor decide sa va contacteze si sa va spuna ca trebuia solutionata pana a 2-a zi problema… Nu luati decizi sub presiunea timpului si mai ales sub presiunea unui operator call-center.

    00
  28. Am intrat pe siteul ala din articol, dar furnizorul meu (E-ON) nu apare acolo. Cum cacat aflu si eu cat platesc ca sa stiu daca ma schimb sau nu?

    00
  29. „Aș vrea ca ANRE să iasă și să îi forțeze să calculeze într-un singur mod ce oferă. Că nu știu alt domeniu unde consumul e in metri cubi, dar pe factură apar kWh. De ce dau indexul în metri cubi și primesc factura in kilowați?”

    00
  30. Am dat mail la Tinmar saptamana trecuta sa intreb cum pot sa trec la ei pe oferta de FUI optional. Nici un semn inca

    00
    • Din ce am inteles la oferta de FUI optional, pretul e garantat pana la 31.12.2020, apoi vei plati un alt pret. Daca te uiti pe ANRE sunt si altii cu preturi bune, dar nu cum are Tinmar la FUI optional.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.