Mitsubishi Outlander testdrive

Nu-mi plac SUV-urile: mi se par mari și grele, iar compromisul pe care îl fac producătorii punând motoare mici pe mașini de 2 tone e în contradicție cu agilitatea pe care mi-o doresc de la o mașină. M-am mai dat ocazional cu Nissan Juke, Mitsubishi ASX, Subaru Forester, Honda CRV, BMW X1 sau Audi Q7 și am rămas cu sentimente amestecate: benzinarele de 2 litri sunt leneșe, cele de 2.5, 3 și 4 litri consumă mult, iar la diesel depinde foarte tare de ce greutate are mașina și ce mărime are motorul.

De la Mitsubishi am testat ASX 1.8 diesel și mi-a plăcut tare de tot. Au adus recent în România și modele cu cutie automată (dar pentru motorul de 2.2 diesel), dar se vând în continuare modelele cu cutie manuală.

Outlander e cu o treaptă deasupra în clasificare (ASX este compact crossover, el e mid-size crossover, Pajero e full-size), e sesizabil mai mare, are 300kg în plus, spațiu destul pentru picioare în față, în spate și în portbagaj și fuge binișor. Am testat modelul cu motor de 2.2 diesel cu 150CP și punctez mai jos ce și cum:

  • consum 8.5 combinat oraș cu afară, 9.2 la urcat până la Liberaty Zărnești (vedeți clipul de mai jos). ținut pe 4WD auto, iar la urcare pus pe 4WD lock.
  • sprinten, deși vitezele trebuie schimbate rapid pentru a folosi tot cuplul motorului.
  • 12-14 consum în oraș, forjat maxim.
  • interior foarte simplu și foarte ok, cu mențiunea că are o ramă lucioasă la ecranul multimedia, care e numai bună când bate soarele în ea.
  • cutia mică. nu știu terminologia, dar vitezele se schimbă mai din scurt, ceea ce e mișto.
  • noul design arată foarte tare, și uitându-mă în urmă, Outlander n-a avut modele urâte. prima generație, aia cu facelift în 2006, rămâne preferata mea ca design.
  • nu e o mașină de parcat între blocuri, m-am convins de asta din nou. pur și simplu e prea mare ca să aibă loc între un Logan și un Beetle.
  • respect maxim pe șosea, inclusiv de la alte SUV-uri. e simpatic să îi vezi că ar vrea să îți taie fața, dar se gândesc că e păcat sa îi faci afiș.
  • am prins 160km/h lejer, mai sus nu prea mai aveam loc.

 

Prețurile sunt între 28 si 37.000€ pentru versiunea cu cutie manuală și între 33 și 41.000€ pentru versiunile cu cutie automată. Modelul testat costă 34.000€, cu dotări standard gen oglinzi exterioare încălzite, xenon, priză de 12V, cruise control, senzor de ploaie, indicator de schimbare a vitezelor pentru optimizarea consumului de carburant, keyless go, priză USB, cameră video spate.

 

 

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. asta ti-a placut 2.2 cu 150 de cai, dar foresteru de 150 de cai e lenes? Cand asta de la 160 nu mai urca?
    Sa nu vorbim ca 2l dieselul de la forester ia in oras 7.8.

    00
  2. pana acum n-am murit. Mai vedem.

    Bine, acum poate ajuta si faptul ca am invatat cum merge automata (destul de enervanta faza, dar plm, macar am invatat-o)

    00
  3. Oricum bre. Astia la mitubishi zic consum MUUUULT mai mic decat ce ai prins tu:
    Mixt5.3
    Urban6.4
    Extraurban4.6
    Cred ca gresesti tu ceva :)

    Si vad cuplu bun tare. Plus o maxima de 200km.
    deci, ce a fost gresit?

    00
  4. Sper ca au rezolvat problema cu volanul cheap care se cojea/tocea/stergea in ultimul hal in primii 50k km. Am fost sa vad vreo 5 bucati la dealer cu km astia cu nivele de echipare diferite si toate aveau buba asta. Am zis pas, si am mers pe un rav4.

    00
  5. sa dublezi in oras consumul e o realizare. nu neapara ceva cu care sa te mandresti.

    00
  6. NOU
    #8

    nu pot sa nu am alta observatie de autobaza – boxa aia in portbagaj…doar in romania si pentru cartierele de negri din america sunt optiounile astea?

    00
  7. o iei pe urmele lui Buhnici?

    00
  8. așteptam cu drag și review-uri de la Mazda CX-5, Toyota RAV4 sau Ford Escape!

    00
  9. @animal00: amice, esti idiot. Pe scurt.

    Pe lung: un SUV de 1600kg, _forjat maxim_ (aici cred ca ai niste probleme de intelegere asupra a ce inseamna asta…), cam cat ai vrea sa consume in oras? 9?
    Uite unde era ultimul om care crede in consumul specificat de producator… vindeti-i repede ceva, ba.

    00
    • @Tudor: probabil daca mergi cu el normal, la consum, te incadrezi in ce spun ei acolo. dar mie îmi place să îi dau in goarnă.

  10. Cred ca ai o problema cu 160 ala.

    La fel ai zis si la C-Crosser-ul 2.2 hdi care practic este aceiasi masina cu Outlanderul anterior… Si iti garantez ca duce 200Kmh, e drept ca de la 160-180 in sus trebuie sa ai putina rabdare dar nici ce zici tu acolo…

    00
  11. „cutie mica…etc”= rapoarte scurte, daca nu gresesc

    00
  12. @androidul cu sobolani, nici mie nu imi place rahatu ala de boxa in portbagaj. Pe langa faptul ca bubuie si huruie, mai arata si coca. :)
    L-am dat jos cand aveam Renault, la actuala masina nu am reusit. :D

    Bun consum in oras la forja. Eu am peste 35% (consum mediu) la forja din aia nesimtita gen accelerat in blana tot timpul si schimbat la 7500rpm. :))

    00
  13. NOU
    #17

    Sincer mi se pare mare consum-ul, pentru un motor 2.2, eu merg cu o masina cu motor 4.3 benzina, si consumul este de 16,7, dar puterea este dubla. La interior, sincer nu pare stralucit, e strict parerea mea. Exterior, imi place partea frontala a masinii, spatele nu prea ma incanta. Cam la cat se ridica costurile de intretinere pentru aceasta masina?

    00
  14. @Mihai Daniel, da’ tu cu ce mergi meh la capacitatea aia?

    00
  15. Daca era Razvan filma si din interior :)

    00
  16. @baxt presupun ca S Klasse :)

    00
  17. @baxt probabil vreun autobuz de-ala american, sau cum ii zic ei, „truck”.

    00
  18. mane, cam toate Mitsubishi noi au cutia „scurta” (asa ii zic eu) si este minunata :). Ce e nasol e ca au cam ramas in urma cu designul si plasticele, sau cel putin asa mi se pare mie la interioare, ca ma tot uit/fac drive test la ce mai scot, poate poate.
    Treaba cu volanul de care se vaita cineva mai sus e reala, din experienta mea :(

    00
  19. zoso: foresteru de 2l ajunge la 200 in cadere libera, poate :)

    Tudor amice esti idiot. Faptul ca „forjat maxim” in oras nu mi se pare normal sau util, l-ai ratat nu?
    fortatul asta in oras, e doar asa, sa iti miste putzulica. Pentru ca timp nu prea economisesti. Singurul mod in care economisesti timp este sa treci pe rosu sau sa fie orasul gol.
    Am testat faza: eu cu bicicleta am avut acelasi drum cu un motociclist, in momentul tragic dupa 6. Absolut intamplator. De la protv pana in regie am ajuns primul, desi, e destul de evident, motocicleta mergea mai repede. Cand mergea.
    Intre doua masini, diferenta e destul de mica, indiferent de cat forjezi.

    00
  20. duh.. greu cu logica, discutia nu era daca forjatul e normal sau util. Forjatul era un dat, peabrain.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.