Ministerul Transporturilor împarte autostrada Brașov – Comarnic pe bucăți! Și bine face!

Când credeam că totul este pierdut, cineva de la MT a venit cu o idee genială: să împartă autostrada Brașov – Comarnic în bucăți și să o facă cu bani de la buget.

Sectoarele Predeal – Cristian (6km) și Predeal – Comarnic (4km) vor costa împreună aproximativ 75 milioane de euro și au ca termen de execuție 6 ani, cu tot cu studiul ecologic pentru a vedea cum vor fi afectate codobatura de câmpie și râma de poiană.

Sunt două explicații aici, pe care specialistul Baiazid convertit în domnul Mihai Alexandru Crăciun le va citi aici și apoi le va scrie pe biziday și pe hotnews ca fiind ale lui, cum a făcut cu surparea de la Aciliu și cu transportul fluvial, pe care le-a împrumutat de la alții:

  1. cei 4 km de la Predeal sunt de fapt o centură care va ocoli orașul complet, lăsând turiștii să se înghesuie în liniște prin oraș. centura de acum este complet neadecvată, cu cel puțin trei curbe foarte strânse, care incomodează foarte mult traficul.
  2. cealaltă bucată, de 6 kilometri, este un început de drum, pentru că băieții au realizat că pot tăia drept prin munte un drum de 16 kilometri și ieși dincolo de Brașov, și apoi lăsa Brașovul să se lege singur la autostradă, ei dorind să iasă în DN1. acest al doilea drum are aceeași problemă ca și centura Predealului, are curbe extrem de urâte, pentru că dacii nu știau de dinamită, ei ocoleau muntele, nu îl mutau din loc.

 

E bine. 75 milioane pentru 10 kilometri ar însemna un preț de, hai să rotunjim pentru că mereu apar probleme, 10 milioane per kilometru, pe un traseu destul de dificil. Probabil vor mai scoate la licitație și cei 10 kilometri de legătură dintre cele două bucăți, după care o centură ocolitoare a Bușteniului, după care o bucată între Sinaia și Predeal și bam, autostradă!

Ca să vă faceți o idee despre ce vorbim: totalul șoselei, până la Nistorești, unde se fac două benzi, ar fi 51 kilometri. Hai 60, că n-o să fie toată dreaptă, deci 600 milioane. Problema în zonă e muntele, care trebuie mutat sau găurit, și se știe că firmelor de construcții nu le place munca. Dar 600 milioane nu e așa mult. Dar ăia 6 ani sunt criminali.

 

Hai să ne întindem, că de aia suntem pe blog. De la Nistorești până la joncțiunea cu Turda sunt 200 kilometri. Până la Sibiu sunt 160 kilometri. Hai să privim problema așa: două miliarde euro, plătibili în 4 ani, înseamnă 500 milioane euro pe an. Împarți autostrada în bucăți de 20 kilometri și le dai în lucru. Ba chiar ești nesimțit, spui că plătești 1 miliard pe an și vrei să fie gata în doi ani. Pana mea, 20 kilometri în doi ani, e realizabil, nu?

 

Mă uitam acum pe hartă încercând să găsesc un pasaj în care să mă leg de noul ministru al transporturilor, care e un vasal de-al lui Oprișan de Vrancea, treaba e cotoioasă rău de tot. Nu ai cum să legi Brașovul sau Sighișoara sau altceva de Moldova, pentru că sunt distanțele mari, și nu poți face autostrăzi din mijlocul nicăieriului, că românii nu sunt în stare să nu rămână fără benzină pe aia 100 kilometri până la mare, d-apăi să lași moldovenii să zburde pe o autostradă fără benzinării?

Ce aș face dacă aș fi primar sau manager sau baron de localitate pe unul din tronsoanele astea? Aș interzice construcțiile prea aproape de centurile existente și m-aș apuca să le lărgesc. Ca să nu stau degeaba. Și aș întreba dacă nu cumva pot face asta pe bani europeni, declarându-le apoi autostradă. Cum ar suna “autostrada Toplița s-a dat azi în funcțiune, doar 6 kilometri, dar ocolește tot orașul”?

 

predeal-cristian

ps: în caz că ați uitat ce finanțează UE.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Predeal-Comarnic, 4 km? wtf…

    00
    • Va fi interesant si cum se va finanta „de la buget” cat timp in Masterplan finantarea pentru tronsonul asta e precizata clar ca un mixul de fonduri europene-credite-fonduri private. Masterplan, fituica aia care dicteaza cam ce bani primesti de la UE ca sa iti faci autostrazi aproape gratis.
      Dar las ca are statul bani sa faca autostrazi pe trasee care nu sunt „core”, dar nu are bani pentru 20 sau chiar 10% de cofinantare pentru realizarea autostrazilor importante cu bani europeni.
      Ce ne intereseaza pe noi, sa ne asfalteze ulita din spatele casei, da-i in spanac pe prostii ce plang de ani de zile pentru autostrada Nadlac-Constanta. La ce o faca pe asta, doar nu merge multa lume de la Nadlac in concediu la mare, nu?
      Si cine isi inchipuie ca pretul licitat va fi tot ala cu pretul la finalizare e naiv, ca sa nu spun mai mult…

      00
  2. nu mai pot nici sa mai aud de autostrada asta. E vreunu bastan cu terenuri prin zona de tot insista astia?

    00
  3. Glumeşti. Lărgirea şoselelor de centură pe bani europeni? Vrei să nu mai ia nimeni nici o şpagă? În ce ţară crezi că trăieşti, Germania? :D

  4. M-a pus naiba să mă uit pe linkul „ce ar finanţa UE”. Vreau în UE!

    00
  5. Deci, după 2 ani (de la articolul asta si chestia asta http://www.dorupanaitescu.ro/cum-poti-evita-aglomeratia-pe-autostrada-soarelui-in-iulie-si-august.html pusă ieri de tine pe blog, mai crezi ca omul era nebun cand povestea despre cifrele alea cu traficul de intrare in Bucuresti de pe viitoarea A3 ? Articolul ala prezinta parerea ta (neavizata de asemenea) despre o chestie cu care a fost de acord toata lumea care a citit-o si locuieste in Bucuresti. Daca peste jumtate din comentariile de la acel articol nu iti dau dreptate, de ce tu vrei sa fi tot pe invers ? Pana la urma Baiazid prezinta un subiect destul de important pentru Romania: infrastrucutra. Nu stiu daca ideile lui sunt bune sau rele, conteaza ca exista o dezbatere si ca oamenii sunt intrigati sa se informeze.
    Acum il acuzi pe tipul ala ca a furat nu stiu ce informatii despre surparea de la Aliciu. Nu il cunosc, dar articolul de pe Biziday pare bine documentat si prezinta o problema destul de grava. Am cautat pe internet, si nu gasesc nimic documentat asa bine de unde s-ar fi putut inspira.
    Nu apar pe nimeni si nu ridic pe nimeni in slavi, dar de ce trebuie sa ne punem bete in roate unii altora si sa ne distrugem intre noi ca natie. De ce de la o idee bine documentata nu putem sa pornim o actiune, o chestie, sa facem ceva bine pentru tara asta. Chiar nu exista un strop de dorinta de evolutie pentru poporul asta. Serios din tot articolul ala ai ajuns la concluzia ca informatia este furata si atat. Toata ziua stam sa aruncam cu pietre, ha uite-l pe ala ha uite-o pe aia. Daca chiar a furat informatia, poti sa il atentionezi sa precizeze sursa sau ce alte cacaturi iti doresti, poti sa prezinti tu sursa si sa ii faci un bine celui care a facut documentatia, dar atat timp cat aduce un plus de valoare comunitatii ( sau poate consideri ca este ok ce se intampla cu autostrada aia ? ) nu inteleg ura asta gratuita. O asemenea atitudine nu aduce nimic bun.

    00
    • sunt două probleme:

      1. furând informatii de colo și de dincolo, tipul e incapabil de a produce gânduri proprii. și asta se vede în încercările de concluzii pe care le scoate din cur, nu din cap.

      2. dă-mi un bip când ți se fură prima oară ceva și zi-mi cum te simți când ăla ia tot creditul pentru munca/descoperirea ta. că oral e ușor să susții chestii. când ești implicat e mai greu.

    • Daca tot il acuzi de furt poti produce si niste dovezi?

      00
    • Te rog da un exemplu de unde a furat informatia? Stim de exmplu ca Monta are nu stiu cate pagini copiate cuvant cu cuvant fara citare.
      Domnul acela a scris un articol cu multe informatii despre o problema preznetata pana atunci foarte pe scurt. Daca a pus mai multe idei cap la cap nu inseamna ca a furat informatia ? S-a plans cineva ca i-a copiat ideile ? Da-mi un exemplu de unde zici tu ca a furat, ca eu nu gasesc (sunt mai incapabil). Si chiar daca a fuart, problema ramane. Eu as vrea sa aflu daca este o problema la centrala de la Cernavoda, chiar daca cineva a copiat textul de pe un forum obscur si l-a publicat pe un site/blog cu trafic mai mare.

      00
    • vali, sunt de acord că poate știi mai bine ce spui când spui că baiazid își compilează informațiile din diverse surse pe care nu le creditează, dar articolul ăla cu aciliu, exceptând câteva repetiții supărătoare care țin mai mult de stilistică, este scris în așa fel încât și un nespecialist în domeniu să înțeleagă că problema semnalată e serioasă, nu un fonfleu de presă. și altele pe subiect scrise la fel nu am găsit. măcar pentru atât ar fi meritat o citare la știrile zilei. :-)

      00
    • 1) Nu ma pricep la constructii, dar autorul parea sa vina cu argumente valide, iar exprimarea, desi lunga, mi s-a parut coerenta. Nu am vazut vreun comentariu al vreunui inginer constructor care sa ii spuna ca bate campii.

      2) Daca suntem de acord ca problema e serioasa si prezinta pericol public, ce importanta mai are sursa primara a informatiilor? El este cel care a reusit cea mai mare expunere. Dintr-un motiv oarecare, pentru Moise, Hotnews si RL (poate si altii), el a fost credibil.

      00
    • Daca intr-o zi ploioasa de primavara/toamna bucata aia de autostrada „fuge” ca cea din Cehia;

      si vor fi victime (decedati si raniti), va conta atat de putin ca dl. Mihai Alexandru Crăciun este un „compilator” si n-a dat credit surselor sale…

      00
    • true dat.

  6. Vali,
    centura de 4km este la Comarnic, nu la Predeal
    Termenul de executie este 2 ani, 4 ani reprezinta garantia. S-ar putea sa se respecte termenele daca vor fi bani la buget.

    00
    • 4 kilometri = 2 ani? Nu e ceva ciudat in acest enunt?

      00
    • sapă cu lingura prin munte. o sa fie greu.

    • Eu am inteles ca va fi pe viaducte. Puii mei, nu sunt specialist, dar chiar si asa, 4000 de metri in 24 de luni (ca sa fie mai clar).

      00
    • Eu zic sa ii aduca p-aia din Mexic de l-au scos pe marele bo$$ al cartelurilor :) Cat a durat la aia ? 2 saptamani? 1 luna ? Au sapat un tunel de toata frumusetea :)

      00
    • Nu sunt specialist, dar :
      6 luni de obicei reprezinta proiectarea, apoi punerea in opera vorbim de viaducte, timpi de intarire a betonului, deblee si umplutura, niste standarde destul de restrictive pentru autostrada, nu vorbim de o poteca prin padure, sa fie clar. 24 de luni e un termen rezonabil, iar daca platile curg, constructorul are tot interesul sa termine cat mai repede (mai putine salarii de dat)

      00
    • 2 ani pentru 4km este chiar foarte putin in Romania.
      Nu tineti minte pasajul Baneasa (2008-2009 parca) pe cea mai mare si tranzitata iesire din Bucuresti? 200 de metri de pasaj, 2 ani de lucrari…

      00
    • „4 kilometri = 2 ani? Nu e ceva ciudat”
      1 copil = 9 luni? Hm.. As lucra cu 9 mamici sa mi-l aduca intr-o luna.

      00
    • @tudor: comparatia ta este retarda. Asta spune muuulte despre tine… Apropos, stii ca exista si nasteri premature? ai aflat ceva astazi.
      @mark+3000: doar atit: https://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_italienne_A10. Si vorbim despre tehnologia anilor ’60 – ’70, nu de cea a anilor 2000 .

      00
    • @dufu: „comparatia ta este retarda. Asta spune muuulte despre tine… Apropos, stii ca exista si nasteri premature?”
      Multumesc de informatie! Sa te plimbi tu pe autostrazi nascute prematur…
      UIte, pentru tine detaliez un pic chiar daca nici eu nu-s specialist: cred ca pentru o autostrada trebuie un proiect, care implica masuratori in teren, variante constructive, deci minim cateva luni. Apoi autorizatii de constructii, inclusive cele temporare, precum organizarea de santier.
      E vorba despre exproprieri si trebuie sa tinem cont ca in asta implica ordine judecatoresti si un ritm dictat de justitie.
      Nu in ultimul rand, e vorba de tehnologia in sine (e autostrada de munte, nu?) care implica foraje, drenari care au alti timpi decat aia de uscare a betonului. 2 ani pentru un ciclu de asta e un timp absolut rezonabil.
      Sa te prevalezi de faptul ca „sunt doar 4 km” ca sa ceri un timp mai scurt denota… te las pe tine sa spui ce denota. Si sa reevaluezi comparatia cu timpul necesar ca sa faci un copil; sau mai multi!
      10 contracte de astea, (sau unul singur pentru 40 de km) vor fi avut tot 2 ani ca termen de executie.

      00
  7. Vali, am o intrebare si o curiozitate morbida: in josul siteului tau apare treaba aia cu ce mai citesc unii. Lamureste-ma te rog, chiar asa au cautat aia pe google, cum gasesc pe aeroport avionul care pleaca spre Anglia??? Si alte si alte minuni, care mai de care.

    00
    • da. e o sursă constantă de amuzament :)

    • Multumesc. Citesc si ma crucesc!

      00
    • „cu opresc 3G”, „red tub copii de 8 ani” si „e poti fa e cu master in contabilitate” ?! WTF!!!!
      oare ala cu masterul in contabilitate ce raspuns asteapta sa gaseasca ? si celalalt vrea fix de 8 ani, 9 ani nu merge ?

      00
    • Wtf, copii pe red??? Brrrr
      Oricum, observ ca multe pasarici nespalate cauta cu disperare Zenela med. Vorba lui Vali, nu au mai ramas bani si de doctor dupa ce ti-ai luat iphone?

      00
  8. Nu cumva este vorba de Sinaia-Comarnic (4km)? Si centura Sinaii?

    00
  9. NOU
    #34

    sau… sens unic, ploiesti-comarnic-brasov cu retur prin sacele-cheia-ploiesti. asa nu construiesti nimic si faci bani din desene pe sosele :))

    00
  10. Ba, ce dracu e terminologia asta ?

    Sectoarele Predeal – Cristian (6km) și Predeal – Comarnic (4km) ?!?!?!?

    00
  11. Cum dracu au dus autostrada fix in centrul satului ? Astia au facut facultatea la Craiova ?

    00
  12. Eu am alta problema, mai „de sezon”. De ce mama dracului nu au facut astia minim 3 benzi pe sens la A2!? Acolo nu sunt munti, nu sunt localitati, e camp pe minim 90% din traseu. Era asa greu sa mai puna o banda in plus?!

    00
    • Pentru ca A2 in afara de cele 3 luni pe an este o autostrada libera. si nu renteaza sa construiesti inca o banda pe sens pentru 3 luni pe an. daca in 2050 cand vom avea, poate, legaturi cu Vestul si se va circula intens spre Port…se poate largi.

      00
    • Sa ne intelegem, o autostrada nu e doar un strat de asfalt pus peste pamantul arat, benzile alea in plus de care zici ar fi costat minim 1 milion de euro in plus pe km, in conditiile in care autostrada a fost terminata in vreo 15 ani. Si asta doar pentru ca romanii se duc la mare 12 week-enduri pe an si se creeaza dopuri in 12 zile pe an la dus si 12 la intors… Nu e rentabil, oricum ai calcula.

      00
  13. @zoso, iti multumesc ca esti cititor fidel al articolelor mele, chiar daca nu cu prea mare atentie. Te voi dezamagi, dar nu, nu am copiat nimic de pe nicaieri. Articolele mele cu transportul MARITIM, nu naval, sunt 100% originale, pentru ca nimeni nu a remarcat pana la mine, nici in presa, nici in comunitatile online, anticipata dezvoltare a lanturilor logistice prin Portul Constanta. La fel si in cazul Aciliu, de vreun an strig cam singur despre cat e de periculoasa autostrada din zona, in vreme ce ceilalti aplauda en fanfare inaugurarile de autostrazi nesigure.

    Dar nu ma mira mojicia spuselor tale. Pentru ca atunci cand am decis sa sustin public cu cifre ca A3 Comarnic – Brasov este o inutilitate, mi-am asumat si faptul ca in orasul tau voi avea un adevarat „fan club”. Este atat de inradacinata convingerea ca aceasta autostrada ar duce la un boom economic al Brasovului, incat oricine i se opune este dusmanul urbei si eventual vrea Brasovul subdezvoltat ori dat afara din tara. Evident ca asemenea convingeri sunt o aberatie. Personal sunt strans legat de Brasov, doar ca studiez si realitatea cifrelor.

    Drept este ca nu stiam ca si tu esti membru al „fan club”-ului meu. Dar daca tot esti, in loc de jigniri si atacuri murdare, mai bine gasiti voi niste cifre reale care sa va sustina teoria si sa-mi demonteze argumentatia. Asta ar insemna dialog constructiv, nu concurs de cine injura mai tare. Dar sa fie ceva sustenabil economic. Nu gandire pozitiva de tip „daca facem autostrada, or sa vina 1 milion de turisti pe Valea Prahovei”. De unde or sa vina? Si unde or sa stea? In cele vreo 20.000 de locuri de cazare? Cu ce or sa urce pe partie iarna? Cate partii peste 1900m are Valea Prahovei? De Postavaru nu mai vorbesc, ca are 1800m cu totul. Si asa mai departe.

    Cat priveste autostrazile, sigur ca toti putem avea pareri pertinente. Dar e musai sa te documentezi inainte. Adica, cu tot respectul, zicerea aia a ta cu „A3 Bucuresti – Ploiesti n-are nevoie de iesiri ca cine intra la Bucuresti iese la Ploiesti si gata” e epocala. La fel si acum, nici n-ai fost atent ce se liciteaza.

    Sunt 4 km de centura de autostrada la Comarnic, nu la Predeal, complet inutili la profil complet de autostrada, pentru ca nu poti alimenta o teava mare (autostrada) dintr-una mica (DN cu 1 banda pe sens). La Comarnic ajunge HALF PROFILE (jumatate de autostrada), restul e risipa.

    Apoi sunt 6 km de centura de autostrada Rasnov + Cristian, alta risipa totala pentru ca pe la Rasnov problema nu e DN73, ci traversarea spre Predeal pe la Paraul Rece, care ramane neschimbata deocamdata. Deci la Rasnov se construieste o autostrada goala. Daca tie ti se pare ca e bine sa aruncam pe fereastra cu bani pe care nu-i avem numai pentru ca e vorba de Brasov, admite macar ca altii considera asta o aberatie.

    Pentru ca, vezi tu, nu Romania si Bucuresti saboteaza dezvoltarea Brasovului, ci e fix pe dos: ambitia de a construi inutila A3 Comarnic – Brasov la niste costuri de constructie si intretinere pe care nu ni le permitem a sabotat deja intreaga economie nationala, pentru ca de trei ani o priveaza de autostrazi care chiar ii sunt necesare. Brasovul are nevoie de legatura spre Sibiu si spre vest, nu de legatura spre sud.

    Asa ca te salut si daca vrei sa mai discutam, da-mi un mail si-ti explic pe larg. Nu trebuie sa arunci cu minciuni despre mine ca sa stam de vorba.

    Apropo, nu strica sa citesti la mine pe blog si A3 Comarnic – Brasov, punct si de la capat ( ) Tot original, in caz ca te intrebi.
    Seara faina!

    00
    • pentru ca nimeni nu a remarcat pana la mine, nici in presa, nici in comunitatile online, anticipata dezvoltare a lanturilor logistice prin Portul Constanta. La fel si in cazul Aciliu, de vreun an strig cam singur

      factual incorect.
      despre portul constanța am scris de prin 2013 sau chiar mai devreme. probabil ai citit în zf, după ce le-am tras câteva mui unor idioți de redactori de pe acolo, care nu se mai opreau din enormități.
      https://zoso.ro/despre-importanta-economica-portului-constanta/
      https://zoso.ro/confirmare-vizavi-autostrazi-porturi/

      despre viaductul de la aciliu au urlat ziarele sibiene de m-am săturat eu.

      așadar, n-ai descoperit nimic. doar un truc: dacă scrii mult, lumea nu se prinde că spui tâmpenii. la fel cum o făceai pe forumul de pe care ai fost dat afară, la fel cum o faci în articolele de pe biziday, la fel cum o faci și aici.

      ai dreptate la un singur punct. nu am dovezi că ai imprumutat articolul ăla cu porturile, dar dă-mi voie să mă îndoiesc că un tip care are păreri de genul „tot traficul se va vărsa în oraș, nimeni nu se va duce pe centură” sau „autostrada comarnic brașov nu e bună, că eu nu circul pe acolo” nu poate concepe un asemenea articol.
      cât despre siteul tău, nu lăsa linkuri pe aici, nu se încarcă deloc. îl găzduiești pe telefon, probabil. https://imgur.com/GOUHQyS.png

    • @Zosos: Vezi ca ziarele Sibiene nu ajung si la Bucuresti. Iar o dai in balarii cu Ploiesti – Bucuresti + Centura = Love. Tu chiar nu pricepi ca nu avem centura si nici nu o sa apara peste noapte. Aia mai au 1 scuipat si intra cu autostrada in Bucuresti. Te rog sa dai o tura de Bucuresti pe centura. Daca vrei merg cu tine sa ne pierdem o zi din viata degeaba. Nu a zis nimeni ca autostrada Comarnic – Brasov nu este buna. Toata lumea intreaga la cap isi da seama ca nu este prioritara si ca niste centuri ocolitoare sunt mai fezabile in momentul de fata. Prioritate 0 este Sibiu – Pitesti. Dar la cat s-au chinuit cu autostrazile pe campie, ce zisam noi pe valea Oltului e SF probabil. Repet, atat timp cat o problema destul de nasoala a ajuns din nou in atentia publicului, ce rau face de iti provoaca aceasta reactie ?

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.