Microcipuri auto, arme și Reddit

La noi nu se pot vinde și cumpăra arme. Cât rahat să ai în creieri să bagi 2-3 știri cu noua pușcă Kalașnikov? Ca să ce?

OK, înțeleg că ăia care traduc nu au discernământ, sunt oi plătite prea bine pentru ce fac, dar șefii lor nu văd fazele astea? Nici ăia nu au creier deloc? Sau trebuie să-i pună să traducă știri din astea ușoare, că dacă le dau ceva mai greu le explodează micul creieraș?


Hai să vă explic care e schema cu Reddit și finanțările astea. Asta e taxa pe liniște. E o companie veche de 15 ani, dacă nu a găsit în ăștia 15 ani cum să facă bani, nu are motiv să trăiască.

Dar pentru că e public mult și sunt țări care au nevoie de liniște și cenzură, fondurile de investiții bagă bani. Nu pentru dezvoltare, nu pentru achiziții, pentru liniște și prietenie din partea conducerii pentru momentele grele.


Listă cu microcipurile care n-au ce căuta pe mașină:

  1. Senzorul de ploaie. Nope. Dă-mi 2 setări de încet, unul de normal, și doua de rapid. Nu am nevoie de 3 de rapid și una de încet/normal. E stupid.
  2. Am un buton care îmi face retrovizioarea antiorbire. E apăsat by default, dar pot dezactiva antiorbirea. A făcut cineva asta vreodată?
  3. Am senzori care îmi aprind automat luminile când simte că afară…fuck that, nu mai bine aprinzi luminile tot timpul?
  4. Am semnalizator pe oglindă, pentru că…
  5. Am un senzor care îmi spune când mă depărtez de mașină și am cheia în buzunar, deși nu am keyless entry.

Mai adăugați și voi.


E bine că am aflat de ce naiba s-a prăbușit elicopterul lui Kobe Bryant. Nu mai dormeam noaptea de grijă. Bine că n-a murit naibii…


obosit-deprimat-tired-idiotPeople photo created by wayhomestudio – www.freepik.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

148 comentarii

  1. O știi p-aia cu „don’t be sausage”? O știi, c-o folosești!
    Pentru ultimul paragraf, cam asta ți-aș zice

    00
  2. Semnalizator în oglinda este pentru bicicliști, să vadă când șoferul face dreapta peste ei

    00
  3. Niciodată nu vor fi destui senzori pentru a lua banii celor cu „pretenții”.

    00
  4. Asta cu cipurile, probleme de oameni bogati :))

    00
  5. Luminile automate sunt aur, nu uita niciodată sa le pornească prin pasaje și parcări subterane, ceea ce e un plus. Restul sunt mofturi și pt mine :)

    00
    • Nu mai bine pleci de pe loc cu luminile aprinse de fiecare data?
      Mie imi vine sa-i impusc pe idiotii care circula fara lumini in afara oraselor. Si chiar si in oras e util sa-i vezi de la distanta pe ceilalti, mai ales in conditii de lumina scazuta afara.

      00
    • Masinile astea care au senzori pentru lumini au si DRL-uri. Senzorul e sa treaca pe faza scurta. Parerea mea e ca e suficient ziua cu DRL-ul.

      00
    • La masina mea veche am rotita pusa pe Auto. Nu are niciun senzor, se aprind farurile cand pornesti masina si se sting cand o opresti. Nu e nevoie de mai mult.

      00
    • Apropo de ce zice Marius, moama, ce de mui mi-am luat acu’ vreo patru ani, cind am scris ca ar trebui sa fie obligatoriu sa circuli tot timpul cu farurile aprinse. Poate ca senzorii astia nu-s asa de rai, ca poate ii scutesc pe aia care ma-njurau ca le cade mina daca apasa un buton inainte de a apasa acceleratia.

      PS: am vazut chestia asta mai des in Anglia, ca e cerul gri cel putin sase luni pe an, dar am patit-o si-n Bucuresti. In functie de lumina de-afara, uneori de la cer gri, alteori de la soare si nori, ochiul nu face distinctia intre asfalt si o masina gri. Dar, mno…

    • Folosesc tot timpul faza scurtă, oraș sau nu, zi sau noapte.O mașină care are faruri pornite 99% este în mișcare și asta este foarte util în condusul preventiv.

      00
    • @Alex – te cred.
      E incredibil cati circula cu masina gri sobolan cu luminile stinse in afara localitatii. Banuiesc ca de cele mai multe ori e doar rupere de pula, ca individul merge dintr-un sat in altul si politia nu l-a amendat niciodata pe motivul asta.

      Si pentru astia cu minusuri – la 100 km/h ca sa depasesti o alta masina care circula cu 80km/h ai nevoie de cateva sute de metri ca sa faci manevra in siguranta fara sa te sui pe sobolanul cu luminile stinse sau sa-i tai fata celui depasit. Si cu luminile stinse de multe ori e foarte greu de observat cel de pe contrasens mai ales cand are o masina care nu contrasteaza cu griul/negrul soselei.

      00
    • la cate comentarii anti ‘cipuri’ sa inteleg ca niciunul din voi nu are chef de tesla?

      00
    • @nix – mașină electrică în România? Te-ar distra ca București Sibiu să-l faci în 12h în loc de 5h cu o mașină „normală”?
      Avea tipul de la 0-100 un review la bmv iceva.

      00
    • o sa fiu hater aici dar, nevasta-mea merge non stop cu luminile pornite in oras, masina verde, se vede de deaparte. Nu e noua nu are leduri, becuri normale H7, pe care ea evident nu stie sa le schimbe nu o intereseaza. Eu nu merg cu masina ei si urmand firu logicii ea merge de oicei cu cate un bec ars pentru ca nu isi da seama ca e ars, iu ain amiaza mare, noapte nu prea merge cu masina.
      Pana cand se intampla sa trebuiasca sa mearga odata in afara localitatii, evident eram si eu in masina, 0 grade, ploaie marunta si frig al draq si becu pe stanga ars… so… avem becuri? nu stie, noroc ca ii pusesem eu de rezerva si sta si schimba in frig becu 10-15 minute pentru ca ea merge 99% din timp cu ele aprinse in oras in timpu zilei…

      00
  6. Aveam un sistem care încuia și rezervorul când blocam ușile la mașină. S-a ars. M-am dus să îl repare.
    – dar la ce vă trebuie, că nu poate nimeni scoate benzină pe-acolo? Am încercat noi și n-am putut aici la reprezentanță.

    00
  7. Butonul de la oglinda il aveam si eu pe o Toyoda din 2003. L-am apasat o singura data…cand stergeam oglinda. Mai avea o problema dar poate au rezolvat-o intre timp. Cand aprindeai farurile afisajul interior trecea pe varianta noapte si ziua nu vedeai nimic pe bord.
    As trece la inutil si padele de schimbat viteza.
    Tocmai am auzit la radioul regional nord in Germania stirea cu kobe. Din 5 minute si 10 stiri 30 de secunde a fost despre kobe.

    00
    • De curiozitate, de ce consideri inutile padelele de schimbat viteza?

      00
    • Pai mi se pare ca cutia isi face singura bine treaba. Daca vreau sa depasesc apas acceleratia mai tare si schimba ea in treapta inferioara. Frana de motor nu cred ca mai e cazul la masinile noi. Probabil ar fi folositoare la masinile sport, dar nu pe SUV sau masini „de familie”

      00
    • @AndreiofB
      Frana de motor e utila si peste 7000 de ani daca nu se schimba legile fizicii intre timp.
      Stii macar de ce se face frana de motor iarna?

      00
    • @Robert explicam tu legile fizici si cum faci frana de motor la o masina cu cutie automata. Era folositoare inainte ca masinile sa aiba cipurile alea care nu se vad si care atunci cand franezi nu te lasa o face sanie.

      00
    • Pai… ca la o cutie manuala. Apesi padela pe care scrie ” – ” si o dai o treapta mai jos. Tu cum faci frana de motor?

      00
    • Padelele sunt senzationale, si daca doar oentru ca tii mainile unde trebuie pe volan, zic eu. Da, in curbe e mai greu, dar cat shifting faci in curbe, pe drumuri publice?

      00
  8. senzorul ala de ploaie nu ar trebui sa porneasca automat stergatoarele atunci cand incepe sa ploua si sa varieze singur viteza lor in functie de intensitatea ploii?

    eu as zice ca orice altceva il face inutil. de ce as avea un cip daca tot eu trebuie sa apas pe butoane/trag de manete?

    00
    • Pentru că sunt situații când nu vrei să pornească automat, gen când ești la spălătorie. Plus că unele din astea automate reacționează prea exagerat la 2-3 picături și te trezești că trec pe cea mai rapidă treaptă când nu e cazul.

      00
    • ok, ii pui UN butonel on/off. pe on face ce zic eu, pe off nu face nimic.

      00
    • Am avut eu un „automat” din acesta de ploaie, reactiona prompt la frunze, pasari sau insecte prin apropiere, cred ca si la tufisuri mai apropiate si destul de aiurea la ploaie.
      Era maxima placere sa mergi toamna prin padure sau pe strazi cu multi copaci, scrasneau tare placut stergatorele pe parbrizul uscat..

      00
    • Ba fix asta face. Probabil sunt producatori idioti care au reusit sa implementeze sistemul altfel, dar la cei normali la cap stergatoarele automate sunt utile fix pentru ca isi regleaza singure viteza in functie de cat de tare ploua.
      Eu am experienta doar cu sistemul de la Toyta, unde e si un inel pe maneta care te lasa sa ajustezi cat de sensibil e tot sistemul. Merge impecabil.
      Singura problema e ca e bine sa-l dezactivezi iarna daca parchezi afara, pentru ca o sa incerce sa stearga parbrizul plin de zapada dupa ninsoare si s-ar putea sa arda motorul de la stergatoare.

      00
    • @Claudiu unii nu s-au zgarcit si au pus si pozitia de 0. Adica daca te plimbi pe Valea Oltului si iti sare pe parbriz un ou… nu pleci in costumul lui Adam :))

      00
  9. In afară de climă, pilot automat, senzori de parcare/unghi mort parbriz/lunetă/oglinzi încălzite, geamuri electrice, cutie automata, plus sistemele de siguranță pasive și active, un ecran cu android auto/Apple carplay, restul sunt doar tiribombe să ia ochii.
    Niște scaune confortabile, in interior calitativ, niște plastice mai moi și care să reziste la uzură, chestii esențiale lipsesc de pe mașinile mai low.
    In schimb avem beculețe, ecrane, touchscreen, luminițe, brizbrizuri, benzi led care se schimbă în funcție de mood, 15 de funcții inutile pe care nu le folosește nici dracu. Butoane multe și luminoase, frână de parcare electrică, fel de fel acareturi inutile, date despre senzorasi, chestii care nu interesează pe nimeni în timp, ci un pic la început, iar apoi creierul se debarasează de prostii.
    Te urci in mașină, i-ai dat cheie, ai așteptat 1 minut să circule oleacă uleiul prin ea și ai plecat.

    00
    • Reglaj lombar si pe inaltime pentru scaune, comenzi pe volan, hill start assist, etc.
      Sunt multe alte optiuni care fac mult mai confortabila calatoria cu masina.

      PS: este normal ca pe masinile low cost lipsesc multe optiuni. Altfel nu ar mai fi nicio diferenta fata de masinile din gama de sus.

      00
    • Am omis și eu din astea utile, nu zic nu. Dar sunt multe inutile și pe mașinile mai low, care pot fi înlocuite cu ce contează și chiar ajută, nu beculețe și ecrane luminoase. Ăștia unde eu dau cu sapa, au început și ei pe trendu ăsta idiot de brizbrizuri inutile, lăsând deoparte lucrurile utile care i-a consacrat. O să vezi în următorii ani o scumpire a Renourilor, pentru că nu mai sunt interesați de oferit mașini, ci o să le umple de toate acareturile. Poate ăsta e trendul pieței și asta doresc clienții. Să plătești 60 de euro pe un abtipild pe care scrie Stepway sau suporți de țoaclă Thule de 3 ori mai scumpi la reprezentanta decât la producător.
      Sau o capotă pe origine 450 de lei, iar la reprezentanta 1300. Aceeași piesă, același producător. Dracu știe. Trendul este de scumpire și transformarea lor în appliances.

      00
  10. „Am senzori care îmi aprind automat luminile când simte că afară…fuck that, nu mai bine aprinzi luminile tot timpul?”

    In mai toate tarile civilizate s-a incercat asta. Cu amenzi. Tot erau prea multi dobitoci care nu erau in stare sa si le aprinda singuri. Si atunci s-a intrat cu directiva peste producatorii de autoturisme.

    La fel si cu centurile. Prea multi oameni nu-si pun centura pe locul din spate. Directiva ca masinile sa aibe senzori de centura si pe spate.

    Pur si simplu cand realizezi ca nu suntem mai presus de maimutele din copaci singura solutie este sa pui niste sisteme automate care sa faca treaba in locul cimpanzeilor.

    Mai ramane sa implementeze sistemul automat de semnalizare pe BMW-uri si e totul complet! :D

    00
    • „Mai ramane sa implementeze sistemul automat de semnalizare pe BMW-uri si e totul complet! :D”

      Vrau sa vad si eu cine reuseste sa faca design la cip-ul ala :D

      Sau, in Romania mai tarziu: „- Sefu’, io am avut doo loate pa masina, da’ unu’ s-o furat si unu s-o stricat…”

      00
    • Semnalizarea automata la BMWuri reprezintă o provocare tehnologica serioasă 😉

      00
    • Daca o fac cu buton de dezactivare , o fac degeaba.

      00
  11. as adauga si chip-ul care schimba vitezele automat. la ce trebuie? stim si noi sa schimbam vitezele.
    vreau sa simt masina, sa schimb eu singur de pe faza scurta pe faza lunga, sa pot sa ii orbesc eu cand vreau.
    as putea continua si cu senzorul de ploaie, dar o sa ii las pe mosii cu dacie care dau ei singuri de maneta o data la 3 minute sa nu se consume bateria si alternatorul ca stiu ei ca asa se intampla si pe dacia lor mai veche. restul de 3 minute le merg pe ghicite.
    uneori trebuie sa inveti sa facem diferenta intre chestiile de comoditate si chestiile care sunt de comoditate si safety in spate (safety fortat).
    tocmai tu care faci postari intregi despre cum merge lumea cu luminile stinse te plangi ca exista acum DRL pornite automat. gandeste-te ca inca sunt lasati prostii sa porneasca luminile de ceata si proiectoare cand vor ei.
    mai iesi din tara si condu si in afara, mergi in italia cel putin 10000 de km si ai sa intelegi de ce exista optiunea de lane assist si blind spot assist. alte chipuri inutile pentru tara noastra.

    00
    • Come to Belgium, sa vezi cati „ninja warriors” circula fara lumini. Dar ajungi sa intelegi fenomenul cand afli ca pana in 1997 se dadea permisul la primarie odata cu buletinul…

      00
    • Eu cu farurile „matrix led” pe automat imi iau flash-uri intr-o veselie.

      00
    • @Bogdan poate e radar

      00
    • @Bogdan, iti dau flashuri nu pt ca e prost sistemul, ci pentru ca ceilalti vad farurile mai luminoase in general, dar pe ei nu ii deranjeaza, nu le bate direct in ochi. In unele conditii de drum (curbe stranse, drum virajat gen serpentine, ceata) mai da sistemul rateuri

      00
    • Masina mea are farurile cam „strambe” (led-uri). Cel din stanga bate mai putin si mai jos, pe cand cel din dreapta bate mai lung si mai sus (vad mai la distanta pe dreapta). Oare e normal?

      00
    • @Danizus, da, e normal. Asa trebuie sa fie faza scurta.

      00
  12. 1, 3, 4, 5 de acord
    2, în schimb, exact invers, dezactivat 99,5% şi apăsat On doar când am reală nevoie.

    00
  13. 1. mi se pare unul din cei mai utili senzori
    2. la mine e dezactivat pentru ca noaptea porneste si cand nu este nevoie de el si nu mai vad bine, am lipit banda peste senzorul de lumina si il pornesc manual
    3. partial de acord
    4. sa vada altii care sunt in paralel cu tine ca semnalizezi
    5. true
    acum o sa fiu carnat, stiu
    6. cutia de viteze automata daca tot ti se pare ca senzorii auto pentru ploiae/lumini sunt inutile :))

    00
  14. Vesticii s-au cam saturat sa plateasca extra ii de euro pe senzorii enumerati, de aia are succes Dacia la ei. Practic o masina de 16k-20 euro e o Dacie de 8k-10k cu mai multi sensori si cu o izolare fonica mai buna.

    00
    • Da, am auzit ca Dacia deja a trimis niste oferte de achizitie catre BMW si Mercedes. Noroc ca mai au astia vanzari prin Europa de Est, fiindca in Vest sunt la pamant.

      00
    • Are success o pula, nu te mai lua după articole care o laudă. In Germania e pe locul 12 sau 13 in topul mărcilor vândute. Inclusiv Fiat se vinde mai bine decât Dacia in Germania.

      00
    • Hmm, ba se vinde chiar mai prost decat stiam eu…. Locul 17, scaderea cea mai mare (toti au scazut in 2020, dar Dacia a luat premiul 1 cu coronita la scadere). Asa ca, vreau sa mai aud cum se vinde Dacia in draci si cum vesticii s-au saturat sa plateasca extra, e mai amuzant decat un episod dintr-un serial de comedie mai recent.

      00
    • Hei, dar macar e in top. E si asta ceva.

      00
    • @Sabotor, nu merge asa, sa le spui concret ca Dacia nu este cea mai vanduta masina din Germania. Oamenii stiu ca este foarte cautat si automat este cea mai buna masina.
      Asta in conditiile in care majoritatea au detin alte branduri auto, eventual cumparate second hand la pret de Sandero nou.

      00
    • Mai sunt si alta tari in vest decat germania…
      Cand spun succes ma refer la faptu ca Dacia este prezenta obisnuita pe strada nu ca ar regina industriei auto.
      Sa crezi ca vestu e doar germania e ca si cum ai spune ca romania e doar transilvania.

      00
    • Mai sunt si alta tari in vest decat germania…

      Ai dreptate boss. Acum, arata-mi o tara din vest in care Dacia e in top 3 cele mai vandute marci. Nici macar in Franta (unde se vinde cel mai bine din intreaga Europa – excluzand Romania) nu e in top 3. La nivelul UE (+ UK, Norvegia si Elvetia) Dacia e pe locul 13. Hai, te rog, spune-mi cum locul 13 din topul marcilor vandute inseamna „are success”.

      00
    • @Sabotor. Daca o compari cu vw Skoda sau Renault nu are succes. Dar daca o compari cu Acura, Infinity sau Vauxhall atunci are mare succes.

      00
    • @AndreiOfB
      Daca o compari cu RollsRoyce, are chiar un succes rasunator, fraierii aia de la Rolls Royce abia vand 5000 de masini in toata lumea…

      00
    • @AndreiofB, Vauxhall este brandul sub care se vand masinile Opel in Marea Britanie. Si daca e sa facem comparatie pentru piata britanica, Vauxhall este pe locul 7, iar Dacia pe locul 25.

      00
    • @ Andrei am trecut si eu ce marci exotice mi-au venit in cap.
      @Psionics Stiu ca Germania nu e Europa, dar o prezenta obinuita Dacia nu e. Si locuiesc in cea mai saraca zona. Noroc ca obliga UE sa bage niste senzori sau norme de siguranta ca altfel ar vinde probabil in continuare SAndero la 5000 de euro. Si nu, nu s-a saturat nimeni de senzori, siguranta si confort. E doar vorba despre cat poti si esti dispus sa cheltui cu o masina. De asta exista piata si pentru BMW si pentru Dacia.

      00
  15. Mana sus cine a avut senzori de presiune care i-au fost tufuti de Vasile de la vulcanizarea din colt. Senzori care, zic eu, sunt cam inutili.

    00
  16. Topicul cu masini:
    1. Eu nu am optiune de a seta acea pauza dintre stergeri, ci doar 3 viteze. Cand ploua mai incet, e crima. Viteza 1 e prea incet, viteza 2 e prea rapid si da pe uscat. Deci da, e fain cu multe setari
    2. Am antiorbire clasica, tragi de o manetica de sub oglinda si se roteste oglinda cu o alta fata speciala. Nu suport modul ala, eu tre sa vad clar
    3. No comment
    4. Semnalizarea pe oglinda era inainte pe aripa fata, ajuta sa vada cei din lateral mai bine ca semnalizezi. Semnalizarea din far nu prea bate in lateral, la multe modele.
    5. Suna stipid.

    Oameni diferiti, actioneaza diferit, daca mai extinzi la tari, continente, dai de alte obiceiuri si dorinte.

    Cat despre lipsa de cipuri din perioada asta, e rahatu facut de management. Nu mai tin piese pe stoc, folosesc principiul just-in-time, vin piesele fix cand ai nevoie….numa’ ca nu mai vin acum.

    00
  17. Asistenta la plecarea din rampa – daca nu reusesti sa pleci o ia inapoi, nu mai pune frana.
    DRL on + bord off = dobitoci cu drl noaptea prin oras, pe ploaie, si au pretentia sa ii vezi.
    Asistenta la franare si senzori pt pietoni = vedeti clipul cu mertzul la iesire din pasaj unirii.
    Directie asistata electronic – la viteza mare nu se intareste volanul. Masina iti da senzatia de instabilitate.
    Puma hybrid – pentru ca taxe mai mici – alternator si electromotor mai mare.

    ….si ma cred nebun cand le zic ca nu imi plac masinile noi.

    00
    • Probabil te referi la filmu cu SUV mercerdes din 2019. M-am uitat, e trist, nu avea nimic in fata, doar niste umbre. Acolo a vazut o „masina fantoma”, cauzata de radar si/sau camera (din cauza umbrelor probabil). Franari din astea false se intampla, acum cativa ani performanta era de 1 franare falsa/10000 km, in prezent se tinde sa fie mai bine, 1/ 100.000

      In mod normal prima data da o avertizare audio, daca nu faci nimic baga frana. La acea avertizare calci brusc acceleratia scurt si renunta, faci override. Override se mai face prin schimbarea directie (din volan) sau apesi tu frana, nu conteaza cat de tare.

      00
    • Doamne ce urasc asistenta la pornirea din panta! Daca nu o ia la vale in spate pur si simplu nu reusesc sa plec de pe loc, din 10 incercari imi moare motorul de 7 ori. Pur si simplu nu am simt im ambreiaj! Plec cu o janghina de dacie din 83 mai usor decat cu o masina noua!

      00
  18. Nu stiu cu este pe masina ta insa la o batranica din 2006:
    – senzorul de ploaie face minuni. Cand nu ploua constant este mult mai bun decat mine in a aproxima cand trebuie sa dea cu stergatorul astfel incat am ecranul clar inainte de a simti eu ca e nevoie de o curatare. N-as mai vrea masina fara.
    – cand antiorbirea e activata nu vezi toate detaliile daca este cineva in spate sunt situatii rare in care vrei sa vezi anumite lucruri (colturi chiar daca ai pe unul cu luminile aprinse in spate – s-ar putea fara activare dezactivare inda nu fara senzorul care comanda functia deci economia e la un buton nu la un chip
    -ideea cu becurile de la care a venit si moda cu DLR este ca becul consuma mai mult decat un led sau o lampa doar de daylight. Comparativ la un bec Xenon este si mai scump si se stie ca are un numar limitat de ore de functionare. Senzorul este pentru a le aprinde luminile lenesilor sau celor cu ochi de vultur/bufnita atunci cand intra in tunel sau cand ii prinde seara pe drumuri. A-l elimina seamana cu a cere aer conditionat manual simplu cand se poate clima automata
    -ai semnalizator in oglinda ca sa vezi si tu cand lampa laterala iti merge ca altfel era pe aripa si nu stiai daca merge si ceilalti din drpt cu tine vad ca tu vrei sa schimbi directia (lasa-l acolo ca nu e degeaba chiar si cand rupi strada)
    – la asta cu cheia nu stiu multe ca eu conduc o batranica si nu stie d-astea. As avea o banuiala ca chipul care raporteaza asta face mai multe in alte variante de echipare (vezi keyless entry) si era mai complicat/scump de scos sau anulat notificarea decat s-o lase asa. Considera ca e modul in care masina iti aminteste c-ai fost „sarac” si n-ai luat optiunea „giani” cu full full si piele.
    Eu sunt in etapa de studiu de piata caci trebuie sa schimb batanica si pentru ca nu mai sunt la varsta la care trebuie sa demonstrez ca am reflexe cel putin 10% din cat avea Nigel Mansell am sa caut o masina care sa contina cat mai multe chipuri, inclusiv sa-mi aminteasca cat de bou sunt daca nu ma uit in oglinda inainte sa schimb directia sau daca nu incetinesc cand ala din fata a franat brusc.
    Dar ca sa intru in hora, eu as renunta la tot ce inseamna microchip pe linia de suspensie activa. Las-o mecanica pentru cei ce vor confort (Citroen a avut-o hidraulica si n-o batea nimeni ani de zile) sau fa-o de curse pentru cei ce au ceva de demonstrat. Suspensia activa complica viata si s-ar putea trai si fara ea (nu mai bine dar s-ar putea, si-ar fi mai ieftin). Nu ma intelegeti gresit daca are componenta de securitate o pastram.
    O alta chestie fara de care s-ar putea trai e pedala virtuala de deschis portbagajul. E practica intr-o masura dar se poate fara linistit. L a fel si cu portbagajul electric sau soft close. Nu e mai comod in mica masura poate nici mai safe dar se poate fara si un simplu senzor mecanic maxim optic poate suplini soft close si mentine siguranta – da trebuie sa mai trantesti usa aia o data.

    00
    • Cum sa fie un senzor de ploaie mai bun ca tine? Cum?!
      Asta parca e din povestea unui om lenes :))
      Activat îi senzorul de ploaie, cucoana?

      00
    • @pvladc, cum sa fie mai bun un senzor de miscare decat tine?
      Nu mai bine scoatem noi senzorii astia de la becuriel din scarile de bloc si fiecare isi aprinde manual lumina pe fiecare etaj?
      Sau sa scoatem senzorii de la usile automate din mall-uri. Ce mare lucru? Nu poti sa apesi un buton cand te apropii de usa ca sa se deschida?

      00
    • pvladc – poate vrei sa conduci, nu sa dai din stergatoare. Zic si io

      00
    • @pvladc: eu as lua hotararea de a actiona maneta doar cand mi-ar incomoda ceva vederea. In momentul ala e deja tarziu. Senzorul curata de obicei inainte a a ajunge la gradul de incarcare care pe mine ma deranjeaza e cumva preventiv. In plus fiind senzor este dinamic adica dozeaza efortul in functie de scenariul real si este acolo tot timpul.
      Am avut la o Fiesta optiunea de a seta stergatoarele intermitent pe un interval de la 1 la 15 secunde (operai maneta de doua ori in interval si masina tinea minte timpul setat). Era ok pana se schimba viteza sau debitul ploii cand trebuia din nou sa ajustezi frecventa. Senzorul asta de ploaie exact asta face: regleaza frecventa in functie de scenariu. Influenta mea este de a-i seta gradul de agresivitate. Adica daca vreau sa fie ecranul lacrima permanent sau suport si vreo cativa stropi. Dupa asta uiti de maneta aia uneori cu lunile ramane on si nu stii de ce mai pleaca dimineata aiurea dupa ce s-a pus praf pe geam (la mine ma botezase o pasare).

      Poti sa-i spui lene, insa clar este mai relaxant si poate si mai sigur ca te poti concentra pe condus fara a mai fi atent la maneta aia pe care tu o actionezi mai bine manual.

      00
    • AndreiG, daca ar fi alegerea mea as scoate diseara cacaturile alea cu senzor de pe scara blocului. Prefer sa platesc 3 lei pe luna in plus la intretinere decat sa-mi futa alea ochii si sa se aprinda cand vor ele.
      Comparatia cu usile de la magazin ar sta in picioare daca ar ploua de fiecare data cind conduci. In Bucuresti ploua de 20 de ori pe an, mai mult folosesc stergatoarele sa-mi curat parbrizul de praf.

      Animaloo, nu ziceam bre sa le faca cu pedale. Nu e mare chestie sa apesi maneta aia.

      00
    • nu e frumos sa postez eu dupa mine dar au aparut comentariile tarziu :))

      @un om, am eu o chestie cu dependenta pe care o capatam fata de lucruri minore si optiunile fara sens pe care le platim la diverse produse. eu m-as oftica sa cumpar la pachet optiuni de genul asta dar tu macar o apreciezi. si eu sunt tot in faza de cautare masina dar cred ca aman pana la anul decizia sau macar pana dupa vaccin.
      bine, a vrut un baiat aseara sa ma convinga ca am nevoie urgent de masina dar am evitat la milimetru :)))

      00
  19. NOU
    #88

    poate aveti voi senzori de ploaie prost ganditi sau masini mai vechi. La mine cel putin senzorul de ploaie e pe auto in prima pozitie a manetei (sau off cand nu vreau sa porneasca), si e ft bun ca se regleaza in functie de cat de tare ploua si se descurca ft bine, nu o ia razna fara motiv + intre el si faruri e o legatura de logica, daca sterge de 10 ori consecutiv, automat se porneste si faza scurta fiindca e clar ca ploua si e nevoie de vizibilitate mai buna.

    Cl de lumina iar e bun, porneste pe auto si pe fata si pe spate DRL si ma doare la basca sa tin minte sa pornesc faruri, sa le opresc etc.

    00
    • Ca tine gandesc multi. Isi ridica masinile din service, gen dupa revizie si pleaca asa, noaptea, cu ideea ca se aprind singure farurile. Dar maneta a fost atinsa si nu mai e pe auto..si uite asa aproape faci accident frontal, ca nu l-am vazut pe dobitoc. Din pacate sjcam-ul a murit, trebuie sa imi iau alta camera.Da si-a cerut scuze, era speriat si el, dar plm toate astea sunt bune, dar nu ar trebui sa inlocuiasca si atentia soferului.

      00
  20. ăia sunt senzori, nu chipuri. văd că Vali a aruncat momeala, mulți au mușcat-o.
    de majoritatea senzorilor de care ai menționat se ocupă un singur chip, dintr-un ECU care există deja, deci nu faci economii.

    00
    • ECU e modulul electronic al motorului si are treaba doar cu senzorii care vizeaza motorul. Ce zici tu sunt modulele de confort (GEM, BCM, PCM, IPS, etc.), care se ocupa de anumiti senzori. O masina noua e plina de astfel de module, inclusiv in usi ai deja minim unul.

      00
  21. Primele 4 cipuri le am si eu pe Avensis din 2008, care fac exact acelasi lucru.

    Recunosc ca nu intelg de ce ai dezactiva protectia aceea de la retrovizoare, stergatoarele si farurile le las de obicei pe auto, la faruri intradevar le-as fi gandit sa se aprinda automat cand pornesti masina si sa se stinga cand o opresti.
    La a mea am crezut ca a fost gandita dupa legislatia veche, dar la Toyota ta care o mai fi logica de au pastrat aceeasi chestie?

    00
  22. Lasa-ma cu cacatul ala de controleqza stergatoarele automate ca nici la cele mai scumpe masini nu functioneaza cum trebuie, tot pe manual le tin.

    00
    • Pe aia de la Dacia i-aș bate cu ranga. Temporizatorul care acționează ștergătoarele este absolut retardat.
      Dacă plouă un pic mai tare șterge prea rar. Dacă dau să șteargă continuu o face prea des.

      00
    • Lasa Dacia ca n-am pretentii, dar masini scumpe nu sunt capabile sa stearga cum trebuie.

      00
    • la o masina scumpa m-as astepta ca parbrizul sa fie monitorizat live prin video de Panjeet care porneste stergatoarele cand e cazul.

      00
  23. Luminile de afară pot să stea aprinse tot timpul, luminile de interior (mai ales la ecrane) trebuie să aibă diferite intensități ziua și noaptea (ideal chiar cu mai multe valori intermediare ca la HUD), mie nu mi-ar plăcea să mă joc la un buton sau potențiometru să le schimb intensitatea.

    În general toate au o logică, aceea de a îți vinde ceva la care nu te-ai gândit că ți-ar trebui. Bineînțeles că merge și o cutie manuală nesincronizată dar e mult mai incomod de condus.

    00
  24. Ajuta un producator sa nu mai ramana fara cipuri! Cumpara o masina cheala la pret de full fara piele! Fii erou!

    00
  25. Oglinzi pliabile automat. De ce?

    00
    • De ce nu?

      00
    • Complexitate adaugata inutila pentru un beneficiu indoielnic.

      00
    • Eu asa vad daca am incuiat sau nu masina.

      00
    • @AndreiofB, si eu tot la oglinzi ma uit sa vad daca este incuiata masina.

      @alunelu, poti sa spui ca oglinzile pliabile in general au un beneficiu indoielnic. Dar daca tot pliez oglinzile, prefer sa am un sistem automat ca sa nu stau sa ocolesc masina de fiecare data ca sa ajung si pe partea dreapta.

      00
    • Sa nu ti le agate cineva cand trece printre masini in parcare si sa nu ti le fure daca ajungi cumva prin Bucuresti. Daca e suficient de insistent hotul (pe care am stabilit pe blogul de vizavi ca nu o sa il batem cu lopata, ca e om si el si il doare) tot ti le ia, dar pe mine m-a salvat treaba asta, a reusit sa dea jos doar oglinda din stanga, de aia din dreapta se vedea ca a tras dar nu a reusit.

      00
  26. Functia de START – STOP

    00
  27. E cam hype brandul toyota, asa-i!? Are o gramada de imbecilitati legate de usability…
    Din punctul meu de vedere singurul atuu semnificativ e fiabilitatea – pe care o poti verifica doar pe pielea ta si in timp. Daca nici fiablitate nu e, ii declar muisti si tristi pe toti care mananca cacat cu ‘…da, dar sunt fiablie’.

    00
    • Săracii de ei, imbecili…..
      Cum or fi ajuns numărul 1 în lume?
      Fără fuziuni cu alte nenumărate branduri?
      Doar cu „tâmpenia” de fiabilitate….

      Învață-i tu cum să facă mașini!

      00
    • @Fisherman: Iti recomand sa-i explici lu vali sa inceteze sa se mai planga de masina. E numarul 1 in lume, fara fuziune cu alte branduri si ca ar trebui sa se multumeasca doar cu tampenia aia de fiabilitate. Nu stiu daca intelegi, dar in articol povesteste despre despre masina lui.
      De multe ori ma gandesc ca camenii ca tine care zic ca e cel mai smecher producator: ori nu au masina, ori au avut inainte rahaturi si au trecut pe o toyota iar asta i-a marcat, ori sunt atat de orbiti de parerea celorlalti incat nu va pasa de parerilie voastre.
      Nu e perfecta, are o gramada de neajunsuri si daca nici fiabila nu e, atunci e doar un cotetz trist. Si nu-mi pasa ca-s nr.1 in lume. Zic asta dupa ce am exploatat diverse masini, situate cam in acelasi buget, comparandu-le, nu din ce vad pe youtube sau ce zic specialistii/statisticile.

      00
    • Nu stiu daca intelegi, dar in articol povesteste despre despre masina lui.

      ceea ce deține proprietarul e un punct de pornire.

  28. Incalzire in volan

    00
  29. Am un buton care îmi face retrovizioarea antiorbire. E apăsat by default, dar pot dezactiva antiorbirea. A făcut cineva asta vreodată?

    Asta e un pic stupid.

    Am senzori care îmi aprind automat luminile când simte că afară…fuck that, nu mai bine aprinzi luminile tot timpul?

    Acelasi senzor ti le stinge automat cand incui masina si pleci de langa ea (la mine cel putin asa face). E drept ca pe aia veche mi se stingeau luminile automat cand incuiam masina desi nu avea modul „auto”, dar deh! tehnologie din 2008 :P (mergeam tot timpul cu farurile aprinse).

    Am un senzor care îmi spune când mă depărtez de mașină și am cheia în buzunar, deși nu am keyless entry.

    Altii mai bogati ca tine au keyless entry, deci masina vine cu cipul din fabrica.
    Funny asta cu keyless entry – mie nu-mi spune ca ma departez de masina si nici nu incuie masina automat (am uitat-o de foarte multe ori descuiata). Dar hei! e comod sa nu te scotocesti dupa chei in buzunare cand trebuie sa descui. Daca nu uiti sa incui…

    00
  30. Ai uitat sa zici de senzorul pentru nivelul lichidului de parbriz.

    00
    • Si daca tot scoatem senzorul asta, nu mai bine scoatem si senzorul pentru nivelul de ulei? Adica si acolo, la fel ca la lichidul de parbriz, poti sa verifici tu din cand in cand.

      00
    • Asta e mega folositor. Cel putin nu te trezesti pe autostrada ca nu mai ai lichid si urmatoarea beninarie e in 30 de km si tu nu vezi nimic.

      00
    • Eu am un bidon de lichid de parbriz in portbagaj. Chiar daca sunt genul care spala des parbrizul, nu prea am patit sa raman fara. Oricum, am intalnit destui oameni care nu stiau ce reprezinta in bord „iconita” pentru lichidul de parbriz cand ii avertiza.

      00
    • Si daca tot scoatem senzorul asta, nu mai bine scoatem si senzorul pentru nivelul de ulei? Adica si acolo, la fel ca la lichidul de parbriz, poti sa verifici tu din cand in cand.

      …si parca nici ala de benzina nu e chiar folositor. Adica, la naiba, daca te opresti sa verifici uleiul te uiti si in rezervor sa vezi cum sta treaba. Si poti oricand sa tii o canistra de benzina dupa tine, grandpa style.

      00
    • @Pompiliu-Ion Popescu, cred ca aiai este smecheria. Tu folosesti des lichidul de parbriz si datorita acestui fapt nu uiti sa umpli rezervorul.
      Eu am patit acum cativa ani cu un Logan de la firma, Eram pe E85 si am ramas fara lichid de parbriz in conditiile in care ninsese recent si era plin de mazga pe sosele.

      Nu spun ca sunt absolut necesari, dar toti senzorii astia ne fac viata la volan mai usoara.

      00
    • @Jollyca, ca la Trabant, verifici nivelul de benzina cu joja. Cum a zis Doug DeMuro: „The communist gas gage”.

      00
  31. Tu ai azi pe blog 1 milion pe zi. Maine, brusc, iti vin 50 de milioane. Crezi ca nu ai avea nevoie de bani ca sa le poti afisa contentul + interactiona cu ei?
    Ai blogul de 15+ ani, mori daca n-ai invatat sa faci destui bani pana acum.

    00
  32. Senzori auto…
    1. senzorul de ploaie e dar de la Dumnezeu. Regleaza singur frecventa stergatoarelor in functie de intensitatea ploii… dar de la Dumnezeu.
    2. Nu mai am butonul la masina curenta, dar ideea din spatele lui (acolo unde e) e ca retrovizoarea e tot timpul in modul normal, apesi pe butonul ala doar cand e un imbecil in spatele tau care sta cu faza lunga
    3. Ar trebui sa fie standard pe toate masinile: pe timpul zilei mergi cu DLR/pozitii, cand se intuneca aprinde masina faza scurta, poate-poate mai scapam de idioti care uita sa le aprinda. Mersul cu becurile aprinse tot timpul nu e o solutie foarte eco – la nivelul UE se economisesc nu stiu cate sute de tone de combustibil doar pentru ca din 2011 incoace DRL sunt obligatoriu de putere mica (5W LED-uri fata de 100W cat consuma combinat 2 becuri normale de faza scurta)
    4. Incoluieste semnalizatorul de pe aripa, e mai mare, e mai sus, e mai vizibil.
    5. Si eu, dar mai mult la modul „vezi ca e motorul ON, dar cheia pleaca de aici”. E senzorul care decide ca poate porni masina de la buton, nu e alerta ca pleci tu cu cheia.

    00
    • Exista si dovezi care sustin aceasta afirmatie? „Mersul cu becurile aprinse tot timpul nu e o solutie foarte eco – la nivelul UE se economisesc nu stiu cate sute de tone de combustibil doar pentru ca din 2011 incoace DRL sunt obligatoriu de putere mica (5W LED-uri fata de 100W cat consuma combinat 2 becuri normale de faza scurta)”

      00
    • Troaca mea are 10 ani și nu pot pune led+îți pe ea. 70 de lei 2 becuri îmi fac bine, decât sute de lei pe te miri ce.
      Eu aș face în așa fel încât în 60 de secunde de la pornirea motorului, becurile să se aprindă singure, automat. Indiferent cât e zi, noapte, ceață sau soare. Prea mulți proști cu drl-uri noaptea. Prea mulți proști fara lumini pe vreme proastă: ceață, inorat, ploi, ninsoare.

      00
    • @Ciprian
      Dovezi ca 5W e mai putin decat 100W????? Esti pe bune?

      00
    • @Ciprian, da, consumul mare de curent in masina, duce la incarcarea alternatorului, si alternatorul actioneaza ca o aarcina pt motor, practic franeaza motorul.

      Eu am observat cand s-a descarcat bateria si cat am mers sa se incarce si baga tare alternatoeul, simteam ca trage mai greu, aproape ca si cum era AC pornit.

      00
    • Sabotor – pai nu ma. restu de w vin cado

      00
    • Nu la diferenta aia ma refer, ci la afirmatii bombastice de genul „sute de tone de combustibil”. E ok, oricum jumatate din masini au cel putin un bec defect si un sfert ambele…

      00
    • https://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-economy/drl-gas-consumption.htm
      D-acolo:

      Since the average consumer car in the United States gets about 20.3 miles (32.6 kilometers) per gallon, that means Americans currently use about 241.4 million gallons of gas for driving during daylight hours. To get that number, we divided the number of miles driven throughout the day by the average car’s fuel efficiency (4.9 billion miles divided by 20.3 mpg) [source: DOT]. Now, when we factor in the 1 percent reduction in fuel efficiency, that usage increases to 243.9 million gallons – a difference of more than 2 million gallons.

      Bun, date din US, dar legile fizicii sunt aceleasi si-n Europa. Si da, americanii au masini mai mari, care consuma mai mult, dar Europa are de 2 ori populatia Americii (sau p-acolo).

      2 milioane de galoane in plus daca se circula cu faza scurta aprinsa (comparat cu nici un bec aprins), adica 7.5 milioane de litri. Folosind LED-uri (care consuma sa zicem 10% din puterea unui bec normal cu incandescenta), vorbim de 750.000 de litri in loc de 7.5 milioane. Adica o economie de aproape 6.7 milioane de litri, adica undeva la 5000 de tone de benzina. Bun, sunt multe variabile in joc (de ex. iarna vs vara, cand ziua e mai scurta, deci ai nevoie de mai multa lumina) dar cantitatea e destul de mare incat sa-ti ofere o imagine de ansamblu.

      Tu nu observi mare diferenta la consum daca mergi cu becuri de 100W aprinse non-stop sau cu unele de 5W aprinse non-stop pentru ca diferenta in consumul de benzina e mica – sa aproximam la 50mL/100 km in plus. Dar daca inmultesti aia cu milioanele de masini (undeva la 280 de milioane in Europa) si camioane care circula pe drumuri, cantitatea aia devine substantiala.

      00
  33. Voi va plangeti ca sunt senzori prea multi. Dar noi astia care ii proiectam, ce facem? Murim de foame?
    2 ani imi iau salariul ca sa proiectez un senzor de ploaie (la Ford e si de aburire parbriz, vede si daca se abureste parbrizul si da drumul la rezistentele din parbriz)
    ”Senzorul” de faruri mai are un senzor pe puntea spate legat la el, care vede ca se inclina masina datorita greutatii si coboara automat farurile.

    Bagati senzori cat mai multi, ca sa fie!

    P.S. Dar un senzor de lichid de parbriz nu ar pune, ca raman ca prostu’ in ploaie fara lichid.

    00
    • Măcar de îi puneți, faceți să fie și fiabili.
      Și proiectați-i să fie ușor de schimbat, ieftini de produs. Nu să demonteze juma de mașină să schimbe, să nu coste o avere o piesă nici cât palma.

      00
    • @Ionut M, pai asa ii si facem, sa fie fiabili, respectam standardul ISO TS 26262, ca altfel o belim. Dar nu e treaba mea ce functii au, eu fac ce imi cere clientul, nu comentez.

      La fel nu e treaba mea unde il pune in masina si cum, ce culoare are sau cat costa. Un ECU sau senzor pe care tu il iei de la service cu 300 euro, iese din fabrica cu 10 euro.

      00
    • Păi cum nu e senzor la lichid? Până și Golf-ul are…

      00
    • @Costi un senzor de ceata care sa stinga proiectoarele si farul de ceata daca NU este ceata. PLS :)

      00
  34. „Am semnalizator pe oglindă, pentru că…” – nu fi bmw-ist …

    Un exemplu: mergi pe sosea cu 2 benzi. Prima libera, a 2-a coloana. Tu esti pe cea „libera”. Dintr-un motiv sa altul, o masina din coloana „vrea” sa iasa. Semnalizeaza, dar in spate e un camion destul de mare si acopera semnalizatorul de pe spate.

    00
  35. Eu cred ca punctele 1-4 le-ai scris la trolling, ca nu suna a tine. Pe de alta parte te miri de ani de zile ca nu cumpăra lumea cutii automate…
    1. Senzorul meu de ploaie merge super, exact când si cu intensitatea de care are nevoie. Nu cred ca am folosit de 10 ori setarea manuala în 10 ani pentru ca pur si simplu e mai comod si face o treaba mai buna decât mine sau niște viteze fixe. Nu as lua mașină fără in 2021 A.D.
    2. E ok noaptea când din spate vin d-aia de care te plângi tu cu lumini dereglate din spate.
    3. O opțiune inutila pentru mine în general și nici nu mi se pare ca merge 100% ok. E utila însă în țări unde NU trebuie sa mergi cu faza scurta în timpul zilei. Un exemplu e Grecia, unde ești anunțat de multe ori pe drum si la ieșirile din tuneluri „Turn off lights”.
    4. E super util in trafic, nu trebuie sa vezi colțurile mașinilor care vor sa facă manevre + pentru bicicliști ca tine.
    5. Nu o înțeleg pe asta, dar sunt sigur ca au gândit ei ceva și nu o vad eu.

    Vii cu arfe de-astea și apoi te plângi de alte probleme în trafic,vezi ca sunt prin BV duminica-marți, poate te caut sa iti bag mințile în cap 😘

    00
  36. Lampa de ceață de pe spate. (da, aia care apare în bord cu martor galben de avertizare când e aprinsă, pentru că îi orbește pe cei din spatele tău)
    designed by satan himself.

    00
  37. Nepoatamea are un senzor care simte cand iau salariul :)))

    00
  38. Industria auto – Hai sa facem așa pentru că studii de cercetare si dezvoltare, rapoarte cu evoluții ale vânzărilor, etc.
    Vali – Eu știu mai bine!

    Am mai zis-o și altă dată! Dacă încă era comunism și domnul Petcu era într-o funcție înaltă…hai de plm!

    00
  39. Fix ca la maşinile de spălat rufe cu 32 de programe.Tot românul foloseşte 2 : bumbac 60-sintetice 40.

    00
  40. Unele sistemele automate sunt de-a dreptul imbecile, idei bune dar prost implementate:
    – passat 2019, are acea „detectie de oboseala” sau cum ii zice dar nu si senzori de mana in volan. Din cand in cand in cand trebuie sa misti un pic de volan altfel incepe sa tipe si apare pe bord „cafeaua” take a break. Si Europa are autostrazi unde ..mergi drept km in sir. Asa am priceput de ce unii soferi mergeau „serpuit” aparent fara motiv :)
    – sistemul audi a-sense (franare automata, anticoliziune): era sa provoc doua accidente pe autostrada
    * a franat cumplit cand o masina iesea din benzinarie (desi era parapet intre noi, banda separata, etc, nici un pericol), doua masini in spate abia m-au ocolit
    * la 150km/h a trantit cateva frane serioase din cauza unui biciclist care cobora linistit de pe un pod/deal, pe pista lui de langa autostrada, parapeti, nici un pericol (noroc cu vigilentul din spate, m-a ocolit si acesta..)
    – hill-assist sau sistemul acela de blocare roti in rampa: a incercat cineva sa mearga cu spatele in deal? la unele masini e dezastru, franeaza, scapa frana, sare masina cativa cm in spate, iar franeaza automat… parcheaza lateral daca poti intre doua masini

    00
  41. Hai sa ma bag si eu ca musca.

    Un lucru vreau de la masini:
    S-a stricat ceva , spune-mi ce, pe bord – scris.
    (de genul, PN-12345 not responding)

    Nu: check service
    Nu: iconitza rosie/galbena

    La a mea „gioarsa” din 2011, se aprinde becul de la senzorul ca nu merge senzorul de pornire in panta. google -> cumparat de pe autokarma cu 25 lei -> schimbat undeva la pedala de ambreiaj (practic vede daca ii apasata pedala), -> dispare eroarea. Dar nu ma ajuta in panta si pe deasupra nu mai merge pilotul automat. FML.

    00
    • Sanse mari sa fi nevoit sa imperechezi senzorul respectiv cu modulul de confort de care apartine. O faci fie la reprezentanta, fie la un service care are acces la sistemul de diagnoza pentru masina ta si pot face asta.
      Am patit o chestie asemanatoare cu un debitmetru. Cel vechi s-a dus, iar cel nou nu-l recunostea masina deloc si mergea in Limp Mode, pana nu am facut imperecherea cu ECU-ul.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.