Ieri mă dădeam cu bicla și am văzut chestia asta absolut nesingulară. Trotuar stânga, trotuar dreapta, oamenii merg însă pe stradă. Domnul cu cămașă albastră, alături de o doamnă, chiar împingea un cărucior de copil, care s-ar vedea dacă aș fi încadrat poza ca lumea.
La București înțeleg, ăia n-au trotuare acolo, de aia merg pe stradă. Dar aici, unde există două, și ambele circulabile?
Undeva, logica a luat o pauză. Mișule, ce ar fi să trecem noi pe stradă? Serios. Uite la prostul ăsta de primar care ne-a asfaltat niște trotuare să putem plimba copilul pe acolo, ce prost, nene, hai naibii în stradă, să ne ferim de mașini și bicicliști, să simt că trăiesc, să fie ca în luna de miere la Veneția în gară! Ah, Mișule, de când nu m-ai mai bătut! Tu nu mă mai iubești!
Mor incet de fiecare data cand citesc „bicla”, „faculta”, „gradi”… PLM, va e lene sa scrieti?
… si „mulţu”, te rog…
Pana la a iti fi lene este necesar sa stii sa scrii.
BUUUUUUUUUUUUUUUUURN!
Și ce faci când citești „PLM”?
namespoof…vrei nitica aloe?
PLM=”pe legea mea”
Eu vad doi giboni parcati pe trotuar. In astfel de cazuri prefer sa merg vreo 5 m pe strada decat sa fac slalom printre trotuare.
is 3 de toti
Vor aparea masinile care se conduc singure si iti vei lua o racleta mai mare pentru parbriz.
daca englezii au bike, noi de ce sa nu avem bicla?
Uite din aceasta cauza:
https://dexonline.ro/definitie/binocla
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/bike?q=bike&a=british
Vladimir, ce arăți tu acolo e complet zero. Singurul lucru pe care-l demonstrează e că engleza e o limba care adoptă mai repede cuvintele folosite în mod curent.
ptr că noi avem țoaglă
Daca s-ar fi luat lumea dupa voi astia gramer natzi, acum am vi vorbit cu „ce madularul meu vrei” in loc de PLM.
Limbile evolueaza. Multe din cuvintele folosite in mod uzual astazi, au fost imprumutate din franceza in urma cu 100-200 de ani si probabil ca au fost privite la fel la inceput. Lucrul cel mai important cand comunici, este ca receptorul sa poata decodifica mesajul transmis de emitator. Si nu cred ca s-a facut gaura in cer si ca toata lumea a inteles ca bicla = bicicleta. Dar PLM hai sa fim gramer natzi.
gramer natzi – asta e ca sa fii un evreu gramatical pana la cap?
*grammar nazi
Pentru că Academia Română își scoate capul din fund odată la 10 ani.
Ai dreptate, nu te contrazic. Dar, din ce imi dau seama, poza e facuta pe strada Oltet. Cred ca nu ma insel. La stanga, peste gardul viu e curtea Scolii nr 13 iar in cladirea aia darapanata din dreapta era una din cele mai vechi frizerii din oras. Ei bine, strada Oltet a fost de cand ma stiu, de zeci de ani, o strada pietonala si semnalizata ca atare cu accesul interzis autovehiculelor exceptand riveranii, pt ca traficul auto se desfasura pe cele doua strazi paralele de o parte si alta a Oltetului, Independentei respectiv O. Goga. Asa ca Oltetul prelua traficul pietonal intens spre si dinspre piata. Am copilarit acolo si stiu ce spun doar ca nu mai sunt de ani de zile in tara si foarte probabil marcajele rutiere si destinatia pietonala a strazii sa se fi modificat in ultimii ani, dupa cum vad zebra si avalansa de masini parcate. Eu doar iti spun de cum a fost strada timp de zeci de ani si cum e obisnuinta localnicilor din zona.
tu nu erai obișnuit să ai internet. nici ei să meargă pe trotuar.
Iti multumesc foarte mult de poza. Mi-a trezit foarte multe nostalgii legate de copilarie. Cladirea respectiva din dreapta a fost o fabrica de confectii pe vremuri, la etaj. In timp ce la parter erau diverse magazine, o ceasornicarie si frizeria respectiva care era singura din cartier in anii ’80 inceputul ’90. Tin minte ca de foarte mic copil ma ducea taica-miu acolo, sambata. Era frumos amenajata la vremea aceea, cu poze alb negru pe pereti cu diverse freze hollywodiene si poze decupate din reviste in jurul oglinzilor. Pe mine ma fascina ceasul de pe perete in forma de tabela de marcaj ce reliefa si un portar in parada, in timp ce la radio rasuna vocea lui Ilie Dobre la Fotbal Minut cu Minut. Barbatii discutau toti de fotbal acolo si aveau ce pt ca Brasovul era reprezentata pe vremuri pe langa FC si de Tractorul, Metrom, ICIM, RomRadiatoare sau CFR.
Pe unde sunt copacii aia mai inalti in dreapta era o gradinita ceva mai selecta iar vreo 2-3 sute de metri mai in fata o cresa, scoala 13 in stanga pozei si scoala 30 in capatul strazii, ceea ce facea strada sa fie intesata de copii dimineata si de oameni cu sacose in timpul zilei, venind dinspre piata de pe aceeasi strada. Tot timpul can imi amintesc de strada aia imi aduc aminte si de cantecul gugustiucilor ce aveau cuib sub stresinele cladirilor vechi din zona si in multimea de castani si nuci ce umbreau strada…
amintiri….
Apropo, in ce zona stai acum in Brasov?
Trebuie sa confirm ce zice antinevralgicul de mai sus. Pe Oltet tot timpul se merge pe strada, chiar daca mai nou au voie si masinile (teoretic doar riveranii). E o strada pietonala care prin exceptie permite si traficul auto, nu invers.
Oameni buni, asta se întâmplă frecvent în multe orașe nu doar pe strada Olteț, a voastră.
Din acelasi motiv pentru care masinile sunt parcate pe trotuar.
Oamenii merg pe stradă ca să se simtă bine că merg pe carosabil fără să dea ceva taxe pe chestia asta.
M-am uitat inca o data la poza, mai atent, in stanga se vede cum merge pe carosabil un el si o ea. Daca te uiti la trotuar, pare destul de ingust, fie ar trebui sa mearga in sir, fie unul dintre ei ar trebui sa se frece de toti boschetii din stanga, plus ca ar trebui sa se mai ocoleasca si cu restul pietonilor care vin din sens opus. Sa nu uitam si ca deja e vara, parca mai bine mergi singur pe carosabil, decat la 20 cm de toti santieristii.
Si bineinteles mai sunt si claustrofobii care nu suporta sa mearga intr-un spatiu atat de stramt (dar parca imi vine greu sa cred ca 90% din pietoni au problema asta).
O alta posibila explicatie ar mai putea fi si faptul ca de pe trotuar ai un camp vizual mai redus (asta daca ai 1,50 m), iar pe o parte a trotuarului ai masini parcate, iar pe cealalta boscheti/gard de 2m.
In cazul trotuarelor aglomerate (desi aici nu pare sa fie cazul) personal prefer sa merg pe carosabil (insa doar daca nu incurc circulatia masinilor – masini oprite la semafor/ carosabil liber), decat sa astept in spate, cate 5 minute, dupa vreo baba ca sa-si miste hoitu’.
Ar trebui sa te uiti si in dreapta :))
Pt. dreapta am scris putin mai sus.
E loc destul pe ambele parti si pe carosabil. Iar in fata confectiilor (care functioneaza si acum, este si mai mult loc – cca 5 metri latime). Pe Oltet, mai jos, la piata se face intrarea/iesirea „riveranilor” la mica intelegere, parcarea se face pe ambele sensuri (care, de fapt, este sens unic din cand in cand, si intr-un sens, apoi in celelalt sens – valabil si pe straduta de langa spital, unde iti iei amenda rapid la schimbarile astea ale sensului unic)
eu o mai iau pe „strada” atunci cand
– masinile parcate pe ambele parti fac trotuarul sa fie mic
– nu am chef sa ma feresc de altii si traficul scazut-spre-null permite
– strada poarta numele meu.
Intreaba-i pe ei (cei ce merg d-ampulea) si apoi spune-ne si noua. E mai usor pentru toti. Am impresia ca citesc titluri pe Gandul pentru ProSport.
Cand am fost in Italia la mare (intr-o statiune vizitata de austrieci si cehi, polonezi) eu si consoarta eram singurii care mergeam si traversam aiurea strada. Dupa cateva zile, ne-a fost clara treaba asta fara sa ne spuna nimeni (se mai uitau aia ciudat la noi).
Acum stau intr-un cartier de casute de oameni normali, si f. multa lume merge pe strada. Dupa ceva gandire, am dedus si cauza: trotuarele sunt f. inguste si cu masini parcate pe ele, rareori, dar enervant si cauza doi una din doua curti poseda javra a carei distractie maxima e sa se arunce sinucigas catre poarta prin fata careia treci. Dupa 3-4 sperieturi iti trece cheful.
„De al’ dreacu’ si de ambitios”
Când eram copil și mergem „la țară” la bunici, se mergea pe mijlocu` dumului că dacă mergeai pe lângă gard exista riscul să te capseze vreun câine care scotea capul afară din curte.
Unii din oamenii ăia care au stat foarte mult la țară au ajuns la oraș și merg pe unde au mers de-o viață.
End of story.
Nu stiu cum e prin Brasov cu bicicletele, dar in Bucuresti 99% sunt niste hipsteri rataciti printre oameni!
Prin cartier aici s-au eliberat trotuarele prin protejarea lor cu stâlpi, dar oamenii tot pe stradă merg, ba chiar par supărați când apare câte o mașină.
Pentru ca in mediul rural prea exista conceptul de trotuar! In cazul de fata as zice ca e vorba de ruralul de est!
trebuia sa suni la 112 LOL
@vlas Lasa rautatile, atunci avea dreptate. De doua ori.
Ce răutăcios ești și tu… Merg pe stradă că n-au loc de rahații de câine de pe trotuarele alea de la voi, e bine?
(N-o lua în serios, îmi place f. mult Brașovul)