Mercedes Benz E-Klass 2015 testdrive

Completare de aici.

Cu un nou membru al familiei și încă unul pe drum, m-am gândit că este cazul unui upgrade la Audi A3-ul existent. Analizând un pic piața și calculând un buget de ~30k am ajuns la Audi A6 și Mercedes C, targetul fiind în jur de 1 an vechime și max 50k km rulați. Mi-a luat cam 2 luni până am studiat și învățat opțiunile existente pe ambele mașini, înclinând mai mult spre variantele Benz, unde opțiunile de securitate îmi păreau mult mai deștepte decât ce puteam găsi pe Audi. Pe final de căutare, încep să insist pe clasa E, pentru că ieșise în Germania varianta facelift și automat se ieftineau un pic restul. Audi aproape iese din cursa. În ianuarie 2016 am șansa să găsesc la Daimler AG Stuttgart o mașină folosită de ei, clasa E, 2200/136cp, 1 an și 32k km la 31k euro cu aproximativ dotările care mi le doream primordial, și anume: pachetul de securitate (revin mai târziu), scaune încălzite, încălzire auxiliară cu telecomandă. Mașina nouă ar fi fost un pic peste 60k. Trimit un cetățean care se pricepe la locul faptei, confirmă că mașina este boboc, negociază la 30k pret final și o aduce în țară, absolut impecabilă, nici măcar o zgârietură interior/exterior. Costul cu deranjul omului, înmatriculare și taxe 2.000€.

Primul drum l-am făcut către Constanța și am condus cu zâmbetul pe buze, așa cum estimasem, opțiunile erau vis. Trec un pic în revista opțiunile și explic pe cele mai puțin uzuale pe piața noastră:

  • Încălzire auxiliară cu telecomandă, gen Webasto mai cunoscut pe la noi, are un ciclu de ~40 min, pe iarnă este vis, pentru vară este doar o recirculare a aerului, nu îmi pare să se justifice.
  • Jaluzele laterale manuale și electrică pe lunetă. Acoperă aproape complet geamurile și ajută mult vara.
  • Distronic plus, pilot automat cu ajustarea vitezei în funcție de cel din fața ta, dacă se dă la o parte revine la viteza setată.
  • Parktronic, am încercat de 2 ori de fun.
  • Active lane assist, în funcție de condițile de trafic reacționează gradual, de la simplu avertisment până la repunerea mașinii pe direcția corectă de mers.
  • Blind spot activ, îți arată în oglinzile laterale permanent situația din teren și avertizează dacă începi vreo manevră de a schimba banda fără a fi în siguranță. Inclusiv te trage înapoi pe bandă.
  • Câteva chestii interesante apropo de securitate, pe DN1, banda 2, de pe a3 avem o mașină venind un pic din spate lateral și având tendința să intre în mine, Eul a făcut o manevră „evasion” spre partea opusă, „ferindu-se” practic de cretin.
  • Dacă vine din spate cineva prea tare, stopurile încep să clipească rapid pentru a-i atrage atenția, dacă e fără rezultat te pregătește de impact.
  • Când te urci în mașină și pui centura, practic „îți ia măsura”, încercând să strângă pentru a ști la nevoie cât de mult trebuie să strângă centura în caz de pericol.
  • Încă o chestie interesantă, pe autostradă, la 200m în fața mea, un cretin ratează ieșirea și pune frână violentă, pe banda1, i se aprind avariile. Mașina mea, pe banda 2, practic se panichează, frânează de la 130 pe la 70, aprinde avariile și ne strânge centurile. 1-2 secunde. După care probabil se prinde că nu era nici un pericol, eliberează centurile, închide avariile și readuce viteza la 130 :)
  • Frânează singură la mașini, biciclete și pietoni, dacă am frânat și îi pare că nu suficient, frânează ea diferența :)
  • Trapa electrică (trapa, navigația, jante de 17 nu-stiu-de-care nu erau deloc pe lista mea, sunt chestii scumpe și nefolositoare).
  • Spătarele banchetelor se pot rabata comod din portbagaj (quick fold)
  • AMG Speedshift 7g-tronic, cutie impecabilă, mașina are cel mai mic motor din clasa ei, cei 136cp fiind ajutați enorm cu trecerea pe Sport.
  • Padele sub volan pentru schimbarea vitezelor (never used).
  • Navigație Becker ( never used).
  • Parasolar dublu, interesant, l-am folosit de câteva ori, practic poți să pui unul pe față și unul spre stânga.
  • LHD, versiunea inteligentă de faruri, un must pentru oricine călătorește pe seară, luminile reacționează automat la pietoni, automobile pe sensul tău sau opus, curbe etc.
  • Geamuri față laminate cu film acustic, un plus de protecție pentru că se sparg foarte greu și insonorizează mai bine.
  • Rezervor 80 litri, mai ocupă ceva loc și rezervorul pentru BlueTec, lipsă roată de rezervă.
  • Lumină ambientală în interior, configurabilă în câteva culori, nu e deloc rău.
  • Isofix și băncuțe pentru copii rabatabile din bancheta mare  + o protecție suplimentara de umeri/cap care se fixează de tetiere.
  • BT, inclusiv poți apela și forma de pe mașina în sine.

Mă rog, lista e complexă, am zis să nu menționez toate rahaturile.

Bun, acum, de motor și viteze nu prea am ce să spun, nu sunt în domeniu, a făcut Zoso câteva remarci la testdrive, pentru mine este mulțumitor. Consum aproximativ 10 prin București, un drum până la Cluj a scos 6.1. Foarte mulțumit de acel zgomot „diesel”, care este practic inexistent mai ales în habitaclu, îmi era frica de acel uruit permanent văzut la alte modele. Instrumentele de bord foarte la îndemână, ecranul principal are vreo 7 variante de afișare, în funcție de ce te interesează mai mult, foarte lizibil indiferent de soare. Schimbătorul de automată montat la îndemână pe volan, în dreapta, varianta ce-ți lasă liberă toată consola centrală. Spațiu interior generos inclusiv în spate, sunt un tip masiv, iar cel din spatele meu are loc berechet. Cotiera spate cu 2 suporturi de pahare este un plus de confort la drum lung. Portbagaj suficient pentru plecat în concediu cu 2 copii, inclusiv căruț, sterilizator etc. Ținuta de drum impecabilă, cum ziceam mai sus, anumite opțiuni ajută. Mi- aș fi dorit să aibă camere 360 pentru parcare, în locul senzorilor, este singura opțiune care îmi lipsește cu adevărat. A doua ar fi încălzirea pentru bancheta din spate. Nu am suport de pahare pe față… nu am idee de ce, am cumpărat o prostie de agățat la ventilație, eu visam varianta de suport pahare cu încălzire/răcire :)

Culoarea gri închis este foarte ok, pare permanent curată. Aspectul este ok, atrage privirile pe stradă, clasa Elegance mi-a placut cel mai mult, probabil și stilul meu mai clasic. 3 ani mai târziu și +50k km îmi pică un senzor la motor și nu mai merge start/stop. În rest, reviziile obișnuite. Adăugat un adaptor connect me pentru a avea pe telefon unele informații în timp real.  O chestie neplăcută, poate ține de ghinion sau nu, am spart 5 cauciucuri în 3 ani, 2 de iarnă și 3 de vară, toate noi, mai puțin de 1 an vechime și variante bunicele, undeva la 1.000 lei bucata. Toate în București, deci chestii de gropi și tâmpenii pe străzi, iar când zic spart însemnă că le-am aruncat, nu se puteau repara. Probabil cele 2 tone… am trecut la cele ranforsate și problema pare că a dispărut.

O recomand cu plăcere pentru stilul de mers, bineînțeles la cei mai clasici, nefiind o mașină sportivă. Senzația generală este de confort și nu doar pentru șofer. Dar vine cu costuri, de la cel inițial până la cel de asigurare :)

Mercedes Benz E-Klass 2015 testdrive

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

109 comentarii

  1. Ma intreb daca atunci cand a franat de la 130 la 70 a verificat daca nu ai vreun prost in spate lipit de fundul tau. Ca altfel iesea urat.

    Cand spui cauciucuri ranforsate, te referi la cauciurile cu indicativ XL?

    00
    • NOU
      #2

      ranforsate = run flat (RF sau XL)
      se folosesc la gabarit marit, 4×4 si unde presiunea e mare pe cauciucuri
      – majoritatea romanilor nu folosesc din motive de „nu se merita, fac zgomot si consuma mai mult” … realitatea este ca 4 cauciucuri RF pe 17 costa aproape dublu fata de unele normale pe 16

      00
  2. „Dacă vine din spate cineva prea tare, stopurile încep să clipească rapid pentru a-i atrage atenția, dacă e fără rezultat te pregătește de impact.” -> Chestia asta le da panica „la toti baetii” care vin milimetric in fundul tau pe autostrada ca li se pare lor ca nu depasesti tirul destul de repede.

    00
  3. Asistența la impact e tricky la orice mașină. La Honda frânează singură când i se pare algoritmului că șoferul e bou. Chiar și cu riscul ca să te lovească cineva din spate, mai ales ăia care circulă lipiți de tine. La Mercedes „trage de volan” chiar dacă are trafic și din partea opusă? Adică îl evită pe ăla din dreapta și se bagă peste cel din stânga, sau zice „fuck it, prea mare dilema morală” și rămâne pe bandă?

    00
  4. la partea de anvelope ajuta mult sa cumperi cumperi modele MO.
    https://www.youtube.com/watch?v=zWn61eP-fxY

    00
  5. boss level 1000+

    00
  6. Numai pe mine ma sperie astea cu trasul de volan singura si altele de gen?

    00
    • Sunt destule filmulete pe Youtube cu masini de genul asta care s-au ferit de multe accidente nasoale. Eu zic ca e un feature nemaipomenit de bun.

      00
  7. Citind ultimele postari pe aici mi se pare ca am intrat din greseala in Loft, masini de 20-30 mii de euri si multa batjocura despre oamenii saraci.

    00
    • 20-30 mii de euro second-hand, nu uita asta! Majoritatea avem masini care noi nu valorau atat!
      Intre timp eu trag in continuare de Megane-ul meu II :))

      00
    • dovada ca in Romania sunt bani, the 1% :) si mie mi-a dat de gandit ca am facut niste alegeri tare gresite in viata.

      La Cetin daca mergi iti explica unu cum sa ai 500k euro la 50 ani la pensie :)

      00
    • va rog foarte mult…Golful meu a fost 34500 de nou. de nou la neamt, dar de nou.

      00
    • Eu cu Dacia Sandero cred ca ar trebui sa bag capul in pamant si ma ma retrag incetisor practic sunt un paria.

      00
    • XV, 35K nou, mai puțin de jumătate după 5 ani.

    • E cumparata si la mana a doua, deci si niste suturi in fund.Pleaca ba sarakule :))

      00
    • Nu stiu unde ai vazut tu batjocura despre oameni saraci, dar ma rog…

      00
    • Nu stiu unde ai vazut tu batjocura despre oameni saraci

      glumim.

    • @Radu: stai linistit, un om care si-a strins din munca cinstita, 8 ore pe zi, 5 zile pe saptamina, 20-30 de mii de euro, nu-si cumpara masina din agoniseala.
      Cit despre batjocura la adresa celor saraci iti dau dreptate. Majoritatea oamenilor care dau de bani uita de unde au plecat si cine au fost.
      Chiar sunt curios, daca acest comenatriu va fi aprobat si cite minusuri va lua.

      00
    • Ca sa fie toată lumea mulțumită, o sa trimit și eu review la masina de săraci. Că se va publica sau nu, asta e altă poveste :))

      00
    • Fac eu review la Logan de 13 ani, vreti ? :) Luat de nou :))

      00
  8. „Încă o chestie interesantă, pe autostradă, la 200m în fața mea, un cretin ratează ieșirea și pune frână violentă, pe banda1, i se aprind avariile. Mașina mea, pe banda 2, practic se panichează, frânează de la 130 pe la 70, aprinde avariile și ne strânge centurile. 1-2 secunde. După care probabil se prinde că nu era nici un pericol, eliberează centurile, închide avariile și readuce viteza la 130”

    Asta nu e interesant. Este un fals pozitiv (a detectat pericol cand in realitate nu era). Ala era pe banda 1, deci practic nu era pe traiectoria ta, masina nu trebuia sa reactioneze. Daca in locul tau era un batranel, o mamaita (cum mai vezi prin vestul europei) se speria de se caca pe el/ea si punea sa faca si mai nasoale.

    00
    • Daca ala pocnea ceva care urma sa sara in bucati in fata masinii tale, sau sa ricoseze el cu totul pe banda ta, chiar si cu ultimii 10km/h … parca vrei sa fi incetinit la 70, nu la 130.

      00
    • Și dacă frânase pentru altceva? Nu știu dacă nu cumva poți determina doar după, așa că parcă mai bine frânezi.

      00
    • Pai chiar si fara smartcar, cand vezi ca unul de pe banda alaturata franeaza (aparent) brusc, tu tii inainte blana ca poate i s-a parut lu’ ala?!? Sau bagi o frana de control, ca pericolul detectat pe banda lui (pieton, caine, whatever) *e posibil* sa devina in fractiuni de secunda un pericol pe banda ta?!? False positive my ass, merzu’ ala cred ca stie mai multa soferie ca noi :-)

      00
    • Cred ca ar trebui sa dai un sfat fals positiv la aia cu ups-ul ars

      00
    • @sfaruitoru: nu era nici un fals positiv. La modelul respectiv, masina simuleaza ce ar face cateva secunde in timp face obiectul (in cazul de fata, masina de pe b1) din fata si ia masuri preventive in functie de asta (i.e.: masina a simulat ca cea de pe b1 ar putea ori intra brusc pe banda 2 ori a evitat ceva ce ar putea ajunge in fata masinii autorului). E ceva destul de comun la masinile mai high-end de ceva ani, daca au sisteme de genul.

      00
    • hahaha sfaturitorule, ce funny esti, adica ala de pe banda unu nu putea sa traga brusc pe banda ta, ca sa evite ceva? ia uite cum, intr-o fractiune de secunda, a devenit problema ta.

      00
    • @petrecs zice bine. Mașina a calculat corect ce a făcut. Era în regim de autostradă, iar și fără smart-car, eu aș fi făcut exact același lucru. Văd pe unu că frânează brusc, chiar dacă e pe banda 1, aș fi frânat și eu, pentru că poate e ceva animal, poate e ceva, Mercedes nu au luat în calcul comportamentul de idiot care ratează ieșirea, ci a luat în calcul comportamentul evitării unui pericol pe autostradă.

      Și până la urmă nu a frânat de tot, ci doar până la 70, perfect ok, asta făceam și eu, poate nu 70, dar frânam până la un 80-90 cât să văd ce s-a-ntâmplat, ce-a evitat ăla, să nu mă trezesc cu el pe banda mea și să nu apuc să frânez.

      Mașina a fost ok și a procedat foarte corect, chiar dacă pericolul era pe banda 1.

      Chiar mă pune pe gânduri dacă să fac foamea și să iau și eu unul :))

      Pe ideea că decât plăcerea de a conduce, mai bine plăcerea de a supraviețui idioților de pe autostrăzile românești.

      00
    • Eu proiectez sisteme de genu, si nu se franeaza aiurea daca nu e in traiectoria ta. Sigur decelerarea s-a facut cu maxim -4m/s, adica cam jumate din ce poate masina. Daca aveai unu in spatele tau si te pocnea ca ai „franat fara motiv”, ii plateai reparatiile. Si da, astfel de reactii dau senzatii tari si sperieturi unor categorii de soferi si pun in pericol pe ceilalti.

      Nu prea merge chestii din astea cu „daca si cu parca,poate” in industria asta. „daca tragea ala de volan, daca lovea o alta masina si…nu merge. Dureaza 100 ms ca sistemul sa estimeze viitoarea traiectorie a masinii, deci daca frana si tragea de volan stia. Sistemul stie cate masini sunt pe strada, ar fi stiut daca ala ar fi lovit o alta masina.

      Repet, nu se reactioneaza la evenimente in afara traiectoriei masinii. Ci doar la ce e in traiectorie si la ce urmeaza sa intre in calea masinii, daca probabilitatea e mare. Nu asa ca…poate. Aia e o reactie exagerata

      00
    • Aia cu stransu centurii….masina a intrat in starea de pre-crash. A franat la o viteza cat de cat sigura si s-a pregatit de impact. Si mai departe a lasat soferul sa decida daca franeaza mai tare. A crezut ca intra in ala de pe b1_

      00
  9. masina e frumoasa, toate is frumoase, ami putin 136 cp la 1700 kg, mi se pare pacat sa dai 2 carute de bani pe o masina atata de faina si cu automata si sa ai 136 cp, parca este si versiune de 170 sau 190.

    00
    • Corect. Dacia 1300 cu 54 cp trăgea 900 kg , fără cartofi , viezure , brănză. Touaregul cu 174 cp trage 2200 de kg făra plasele de Mega Image , plăci de snowboard și dosarele cu PUZ și PUG abrobate pentru expropriere. Dar 136 cp la 1700 de kg e păcat…

      00
    • Masina luata probabil pentru comfort in primul rand… Mister posesor poate oricand sa o resofteze daca se plictiseste de CP.:)

      00
    • pt confort sunt ok 136, dar nu cred ca te baga in scaun vreo clipa.

      00
    • În scaun te bagă cei 360Nm din cuplu. Aia 136 de cp au altă activitate.

      00
    • @Paco – corect. Atata de tare tragea Dacia 1300 ca existau legende ca a prins cineva 160km/h cu ea, la vale, ajutata de vant din spate. Touareg-ul cu 174 CP face 12,9s pana la 100 km/h, adica semnificativ mai incet decat temuta masina sport Dacia Supernova, care facea cam 10s pana la 100km/h. Da, sunt de acord ca acceleratia nu e totul la o masina, ba chiar pentru unii s-ar putea sa fie aproape nimic, dar de aici pana la a spune ca 136 CP sunt suficienti la 1700kg e cale lunga.

      00
    • @Jordan
      depinde de la om la om. Unu’ care vrea masina cat mai fasneata, o sa zica ca 132 de cai la 1700 kg nu e destul. Unu care e multumit ca atinge 130 de km/h fara sa simta ca omoara motorul, o sa zica ca e destul.

      2 la mana, cred ca autorul s-a incurcat putin, nu exista e-klass de 132 de cai ci de 132 de kw, deci 184 de cai. Ajunge in 7.7 la suta, viteza maxima 240 km/h. e ok.

      00
    • 135, pardon

      00
    • Sau daca e diesel, 125 kW minim.

      00
    • @Sabotor: Ba exista:
      E 200 CDI BlueEFFICIENCY 2010– 2,143 cc (2.143 L; 130.8 cu in) I4 OM651 DE22 LA red. 136 PS (100 kW; 134 hp)
      https://www.youtube.com/watch?v=K_zXaZs_tlM

      00
    • Vezi tu @Jordan, problema mea , la fel ca și în cazul lui Fluture, nu derivă din viteza la vale sau intensitatea vîntului la provă, ci din autosuficiența insufieciență romănescă, care deși trăiesc în alte zări îmi iasă zi de zi pe nas. Niște mulți ingineri și oameni cu state vechi în domeniu au stabilit că 136 de cp sunt Ok pentru 1700 de kg. Ghici ce ? Nu , nu sunt Ok. Ști de ce ? Pentru că avem ca și popor acces la lucruri pe care teoretic nu ar trebui să ni le putem permite , dar totuși avem acces la ele. Pentru că niște puțoi conduc Q7 si S-klasse și li se pare că e normal. Nu boss, nu e normal. Ia dă un ochi pe sistemul de impozitare din țările nordice și vezi de ce 136 de cai sunt ok la 1700 kg. Dacă mi-aș lua mașina din postarea de față ? Da, ieri. Aruncă un ochi peste comentarii să vezi care e nivelul și apoi îmi răspunzi. Dacă dai un răspuns aligant, îți dau niște tipsuri de cum să bagi un city breac în Stuttgart la muzeul Mercedes și după ce te întorci să vi să îmi explici de ce e cale lungă de la 136 de cp la 1700 de kg.

      00
    • @Sabotor , există 2,143 cc și 136 PS -100 kW

      00
    • E versiunea ultra-fiabilă (zic ei) de E-klass folosită în mare parte de taxiuri, servicii de închirieri auto și alte servicii de transport persoane. De-asta cei doar 136 cp.

      E plin în orice centru de oraș european sau aeroport european. Toate la fel, negru sau crem, după cum cere regulamentul.

      Am văzut pe net de vânzare și cu 500,000 km, deci poate e ceva de capul lor.

      00
    • Ah, ma uitam eu aiurea – la motoarele de pe W213.

      00
    • @Paco – imi cer scuze, boss. Am crezut ca, na, fiind vorba de Mercedes E-Klass, adica o limuzina de lux – stii tu, cuvantul ala urat de tarile nordice -, you pay to play. In cazul de fata, masina e o masina de lux. Inginerii nu au decis ca 136CP ajung, marketingul a decis ca puterea motorului e un loc ok de compromis pentru cei care vor E-klass dar au bani de C-klass. Cam asta e. Ca de aia exista E63 AMG, unde intr-adevar inginerii au spus tot ce au avut de spus :). Si hai sa nu ne mai ascundem dupa deget, daca iti iei E-klass se presupune ca ai bani de impozit, combustibil, CASCO etc, fiindca E-klass e echivalentul icrelor negre – nu mananci ca sa-ti treaca de foame, dupa cum nu-ti iei E-klass ca sa te plimbi din A in B, il iei pentru experienta, confort, siguranta si, pentru mine, putere. Puterea care face depasirile linistite, fara stres, puterea care face ca la 180 km/h pe autostrada motorul sa fie la 2500 rpm si sa poti avea o conversatie linistita cu cel din scaunul din dreapta etc. YMMV, evident, si e chiar un lucru bun sa nu platesti pentru ce nu conteaza pentru tine, dar pe mine ideea de Mercedes E-klass / Audi A6 / BMW Seria 5 cu 136CP ma intristeaza, fiindca masinile astea semnifica opulenta, lux, belsug, nu austeritate. Vrei eficienta, Duster-ul are un raport calitate / pret net superior. /rant over

      00
    • @Jordan , am citit cu deosebit interes răspunsul tău, și am ajuns la Puterea care face depasirile linistite, fara stres, puterea care face ca….Nu Jordan, nu puterea face depășirile liniștite ci cuplul, dragul meu. Puterea te ajută să atingi o viteză ridicată. Hai să îți explic . Un Golf V 1.9 tdi de 105 cp are un cuplu de 250 Nm. Un tractor U 650 , tot un fel de Golf dar fără semnalizare secvențială, are 65 cp și 260 Nm.În timp ce Faveul ajunge pe testate pe la 190 de kmh, U 650 …ajunge de la brazdă la birtul din sat cam în 10 minute. Despre AMG putem discuta cu altă ocazie… Cu poze chiar de la fața locului , să nu zică lumea că vorbim vorbe.

      00
    • @Paco cuplul este o componenta a puterii, prin urmare este gresit sa spui ca numai cuplul conteaza la un motor.

      Defapt numai puterea unui motor conteaza pt. ca intre motor si roti exista o cutie de viteze + diferential/diferentiale care sunt folosite pt. a varia cuplul si viteza (rotilor). O cutie de viteze poate sa creasca cuplul si sa micsoreze viteza sau sa scada cuplul si sa mareasca viteza.

      Poti avea un motor de 300 hp cu doar 100 NM cuplu, care cu o cutie de viteze adecvata va fi tot timpul mai rapid decat un motor de 150 hp dar cu un cuplu de 500 NM de exemplu (pus pe aceeasi masina).

      00
    • @julian, în primul rănd este greșit să spui că eu am spus ceva ce de fapt EU nu am spus. Unde am declarat că , citez , numai cuplul conteaza la un motor ? Nu Jordan, nu puterea face depășirile liniștite ci cuplul, dragul meu. Puterea te ajută să atingi o viteză ridicată. Aici ?Deci și cuplul și puterea fac niște chestii, doar că decăt separate.Sunt inseparabile de altfel.. Gen wisky cu Redbul..
      Also, în altă ordine de idei, îți mulțumesc pentru explicația cu diferențiale și setările cutiilor de viteză dar mă găndeam că e inutil să aducem în discuție chestiuni atăt de elementare precum ce face o cutie de viteză și anume că, realizează, prin valori diferite ale rapoartelor de transmisie numite trepte de viteză, acordarea posibilităților energetice ale motorului la cerințele energetice ale autovehiculului în mișcare cu asigurarea unor performanțe dinamice, de consum de combustibil și de poluare cât mai bune bla bla bla . Așa zice Wiki…
      Discuția a plecat de la o afirmatie cum că 136 de cp sunt leșinați pentru 1700 kg. Nu știm dacă la plin sau gol. Poate ne lămurește propritarul. La gol sunt , nu mai are rost să îl facem să piardă timpul…Ca să și explic și de ce personal nu am considerat foarte exactă afirmația de mai sus, în cele ce urmează o să încerc să îmi susțin părerea cu niște date tehnice. Iar ca reper am luat , visul umed al oricăriui patron de SRL, din perioada 2007 -2010, vis în leasing. Și anume Passatul TDI de 140 de cp, care trage blană , e rachetă, rupe asfaltul, dă fum etc etc..Un Adevărat Dumnezu al deplasării din A în B, asta pînă la buf injectoare PD și of inima mea.

      -VW PASSAT B6 2.0 TDI -1968 cmc 103 kw 140 cp 320 Nm la 1750 rpm, 1500kg 209 km/h vmax.
      9, 8s 0 -100 km/h
      -Mercedes E klasse 2015 -2143 cmc 100 kw 136 cp 360 Nm la 1400 rpm, 1700 kg 210 km/h vmax
      10,2s 0-100 km/h.
      Dacă ceva nu e clar , mă explic.

      00
    • Jordane o mentiune. Cand ai fost matale ultima oara prin tarile nordice sa vezi numarul de masini de lux? Nu de alta, dar am impresia ca credeti ca astia aici nu au masini de lux ca ii sperie preturile.
      Plm, ii sperie, eventual, dizalurile ca sunt duble la impozit vs benzinare. Asta dupa ce acu cativa ani le-au zis „go dizal ca e bine”. Dar, asa ca idee, la rabla mea (bine, e benzinara, dar are 190gr/co) e vreo 200 si ceva de euro pe an. Nu e chiar un cap de tara pentru suedia, nu zici?
      Plus, in tarile nordice e plin de lux dar hibride si electrice

      Altfel. Poate in germania, tarile scandinave e de ajuns 136cp/1700kile. Motivul e simplu. Te asezi frumos pe autostrada si nu ai nevoie sa fortezi. Ca plm, te dai pe banda a doua si ajungi la viteza de depasire cand ajungi.
      In Romania unde tre sa ajungi repede la viteza de depasire….

      00
    • @Paco A doua afirmatie cu golful o cam contrazice pe prima dar poate voiai sa exemplifici altceva si nu am inteles eu…

      Cat despre cei X cai „lesinati” pt. 1700 kg, am inteles parerea si ti-am respectat-o dar aia cu cuplul face depasirile linistite m-a zgariat putin… pt. ca degeaba e cuplu daca nu sunt rotatii suficiente. E ca si cum ai spune ca Amperii fac aspiratorul sa traga (sau intensitatea curentului).

      00
    • @Paco – inteleg ca tractorul ala face gramezi de depasiri in siguranta, nu? Conform teoriei tale, o masina care are cuplu imens si CP putini e miezul.

      Puterea te ajuta sa atingi o viteza ridicata – super. Eu asa depasesc, cu o viteza mai mare decat a celui depasit, ideal in primii 200m, daca se poate.

      00
  10. La ce asigurator ai CASCO si cat te costa? Mersi.

    00
  11. „Mașina mea, pe banda 2, practic se panichează, frânează de la 130 pe la 70”

    bine că n-aveai pe vreunu în spate care să te pupe-n fund din cauză că computerul benz a intepretat greșit o speță automobilistică.

    nu zic nu, electronica auto ne poate face viața mai sigură și mai ușoară, dar în cazul ăsta de frânare bruscă cu reducerea vitezei la jumate … se putea lăsa cu accident(e) serios

    00
  12. ” Mașina mea, pe banda 2, practic se panichează, frânează de la 130 pe la 70, aprinde avariile și ne strânge centurile. 1-2 secunde.” Nu-mi dau seama daca per total este bine sau nu. Exista un scenariu in care cineva te loveste din spate, poate din neatentie, poate din franare brusca fara un motiv 100% clar (atentie, asta a interpretat masina, sunt curios cum s-ar interpreta la sectie/proces). Chiar daca nu esti scos vinovat, ajungi sa fii implicat intr-un accident grav.

    00
  13. Mi-e si rusine sa mai intru pe aici cu atatea review-uri la masini de +25K
    Si eu am un copil si planuim sa mai facem unul. Am o Mazda 3, 2008. Tanc. Maxim o sa mai iau niste suporti plafon + portbagaj.
    La +25K euro ma gandesc sa mai pun 10K si sa iau o garsoniera si sa scot ceva bani long-temn.
    Dar n-as da 25K din buzunar pe o masina.
    Asta e, sarac.

    00
    • Nu ești tu sărac. Autorul probabil a trecut deja prin etapele vieții și acum ne spune cum se bucură de viață. El probabil are deja 3-5 garsoniere în chirie și îi produc banii de mașină și alte plăceri ale vieții la 60+ ani.

      00
    • Mazda 3 2005 here – subscriu la tot ce ai scris! Asta e, sarac dar fara dileme ce masina sa imi iau si ca franeaza singura pe autostrada de la 130 la 70 pe b2 :)

      00
    • Depinde de nivelul financiar. Daca ai doar 30 de k in banca, trebuie sa fii un pic cretin sa iti dai toti banii pe o masina. Daca ai 200-300 k, daca ai cateva apartamente care iti asigura un venit pasiv in fiecare luna, altfel sta situatia…

      00
    • Eu ma kk pe mine pt 15000 =)))

      00
  14. @DanielP: nice, cel mai subestimat comentariu ever :)

    00
  15. Zoso, pune un filtru ceva, să nu te mai poată citi oamenii care își permit asemenea mașină.
    O categorie de oameni simte nevoia să menționeze că e săracă, alta că nu ar da atâția bani pe o mașină. Atâta ne mai freacă grija de ograda altuia…

    00
    • snowflake, de asta exista comentarii si comentatori, ca sa-si dea cu parerea, paradoxal, pe tine acum te freaca grija de altii. Altcumva e cand vezi la un articol ca nu scrie 0 comentarii heh?

      00
    • ai fi putut avea dreptate, doar că nu ai înțeles ce zic.

      00
    • da, nimeni nu întreabă ce vinde autorul, de câte ori a dat greș cu businessul, câți bani a pierdut, câte nopți n-a dormit ca să aibă banii pe care îi are și după câți ani și-a permis mașina asta.

    • Vali conteaza asta? Articolul asta e review la o masina nu sharuit experiente despre „facutul succesului” in viata! La fel si discutiile despre greselile producatorului ca au pus nu stiu ce motor pe nu stiu ce model!

      00
    • De acord cu Vali, mulți văd doar Mercedesul, nu și nopțile nedormite, ulcerele, uneori cancerul, anxioliticele etc.

      00
  16. N-am citit review-ul, dar recunosc masina, e foarte faina. Nu vreau sa zabovesc mult, am vrut numai sa scriu ca n-o sa am bani niciodata sa cumpar asa masina! :D S-o folosesti sanatos!

    00
  17. NOU
    #76

    Cateva precizari de bun simt. Am trecut de la dacia 1310 la nova, apoi solenza, polo, kia rio, citroen c4, audi a3 si in final aceasta masina. Am 45 de ani, nevasta si 2 copii, amandoi lucram pe bani bunicei (nu la stat), masina a fost o investitie in confortul si siguranta noastra, este o pierdere de bani asumata in ecuatia unei familii care se vrea protejata. Nu este o sportiva decapotabila cu motor de 4.2.
    Sistemele de securitate functioneaza corect din cate pot eu aprecia pana acum iar masurile luate de masina tin cont, asa cum am zis, de conditiile de trafic existente, nu va da peste cel din dreapta incercand sa fereasca pe cel din stanga.

    A pregati de impact inseamna multe, de exemplu poate strange centura, retrage pedalier si volan, deblocheaza usile, preactiveaza airbag urile( cica castiga nu stiu cate miimi de secunda). Depinde de la caz la caz, nu sunt specialist dar va puteti interesa.

    Daca masina mea franeaza de la 130 la 70 sau la 0 sa zicem si tu ma lovesti din spate, eu sunt de vina? Ca asa inteleg din cateva comentarii… nu voi ca stati lipiti de curu unei masini care intelegeti ca poate frana de 2 ori mai bine decat voi?

    00
    • NOU
      #77

      Ideea era ca, la un asemenea nivel de siguranta, masina nu ar trebui sa franeze singura daca are un cocalar in spate care face tailgating. Nu conteaza cine este vinovat, accidentul este accident si masina trebuie sa evite accidentul. Sper ca am rezumat corect ca voiau sa spuna ceilalti.

      Dar deduc ca nu aveai masina in spate, deci discutia va trebuie amanata pe mai tarziu. Sau speram ca niciodata.

      00
    • Foarte frumoasa masina, foarte misto sistemele de securitate. Sa o stapanesti cu mare drag.

      Asa ceva am vazut pe Tesla si e plin Youtube-ul de clipuri in care masina se ferea de accidente. Cine stie poate pe viitor v-om avea sisteme asemanatoare si pe masinile mai ieftine(introduse ca mandatory, poate).

      00
    • NOU
      #79

      „Daca masina mea franeaza de la 130 la 70 sau la 0 sa zicem si tu ma lovesti din spate, eu sunt de vina?”

      Bineinteles ca nu! Ala din spate ar trebui sa pastreze distanta, iar daca masina a franat nu a fost fara motiv.

      Acum ceva timp am franat puternic pt ca o femeie se aruncase efectiv pe o trecere de pietoni, desi avea rosu. Din spate, un taximetrist era sa dea peste mine. La primul semafor, a tras langa mine si m-a intrebat: „daca intram in tine era bine?!?” I-am raspuns si eu ca nu, dar nu pt mine :))

      00
  18. Vai de pulili noastre, ce masini au tinerii din IT dupa 8-10 ani de „Cariera”, X-5 uri noi, Cayenne, A8-uri + o casa si 2-3 apartamente. Oameni normali din jurul nostru cu venituri de 30-40k pe an plus bonusuri consistente an de an.

    00
  19. NOU
    #92

    136 CP pe E-klasse? Vai ș-amar ce-o ajuns și Mercedes Benz.
    Oare de ce mă mir, având în vedere că au parteneriat cu Renault…

    00
    • De ce ești cârnat? E motorul de bază, folosit la greu pe taxiuri. 0-100 în 9,5s. Cred că 2/3 din mașinile de pe străzile din RO sunt mai lente. Mai mult, există țări europene unde taxele se calculează în funcție de numărul de CP.

      00
  20. La exterior arata foarte bine,mai ales cu farurile alea cu led,dar personal interior lasa de dorit pt mine.

    00
  21. Am crezut ca am intrat din greseala pe dumbocube cu atatea Mercedes-uri si discutii despre salarii de minim 3k euro.

    Mai lipsesc gifv-uri cu extrase de cont :))

    00
    • nu e cazul, nu suntem genul ăla de cocalari.
      plus, dacă apar băsescu sau naumovici cu extrasele de cont, plecăm toți acasă.

  22. 31000 de euro pentru o masina second hand, de 136 de cai putere?
    Thanks, but no, thanks!

    00
  23. Noroc că nu citesc blogul ăsta cei care au cumpărat drepturi litigioase la ANRP.. 😄 că s-ar prăpădi de râs să vadă cum consideră unii că este o realizare a vieții să îți iei o sh din Germania…iar unii consideră o avere 30 000 euro…acolo sunt banii dvs 😂…

    00
  24. E oricum mai inteligent decat sa o iei noua la 60k, o masina de un an cu km putini e best buy, castigi toata devalorizarea initiala .
    Puterea e relativa, mai e si factorul cuplu. Am facut acum cativa ani 2000km cu un model asemanator, doar ca manual din pacate, Mercedes e la alt nivel fata de masinile medii, chiar si fata de BMW/Audi, si crede-ma stiu ce zic.
    Nu mi s-a parut submotorizata deloc la 136 cai, desi masina mea la vremea aia avea 190 cai si cam 2/3 din greutate.
    Mananca km pe paine, nu are pretentii sportive motorul asta dar mi s-a parut foarte echilibrat. Iar comfortul si calitatea sunt mult peste orice masina de pulime, pt asta plateste neamtul 60k pe 136 cai.

    00
  25. Nu am inteles niciodata discutia despre pretul unui produs cumparat de altcineva. La final de zi nu eu am muncit pentru banii aia sau nu eu ii platesc ratele la casa ori masina. Fiecare e liber sa isi ia propriile decizii si chiar daca pentru par gresite e treaba lor.
    Mi se pare insa .. cel putin ciudat modul in care un om contesta un produs. In cazul de fata o masina cu motor de x cai putere. PRoducatorul face masina cu motorul ala si vinde zeci sau sute de mii de masini.. insa exista 1 gigel sau mai multi care stiu ca este o alegere proasta. Statistic vorbind.. care sunt sansele ca aecl gigel sa aiba dreptate si ceilalti zeci sau sute de mii sa greseasca si sa cumpere/pastreze un produs prost?

    00
  26. bun, la 55k pret e lista luai un audi cu 4 roti si volan. nu’s daca avea roata de rezerva
    cat despre caii putere pe hartie… absolut discutabil
    am mers cu zeci de masini/motoare, efectiv am lasat-o balta cu ce aveau scris pe hartie, sunt asa de multe balarii ca nu mai conteza cine stie cat acea cifra
    te astepti ca la 90 cp sa urce un deal oarecare fara probleme sau la 230 cp sa nu simta 2 baxuri de apa si un plin de rezervor sau un motor de 1l sa fie lesinat complet.. si e fix pe dos de multe ori

    00
  27. Ca să rezum opțiunile: Webastronic, Jaluzotronic, Distronic , Parktronic, Lanetronic, Blindspotronic, Ambientronic, Geamurilaminatronic.

    00
  28. Mercedes cu 136 cai? SACRILEEEGIU!!!! Am mai multi cai pe Pa$$at!!
    E-class poti zice ca e Mercedes, C, A, B, nu!
    Si eu m-am uitat la E-class, dar model mai vechi nu neaparat pentru ca nu mi-as putea permite dar am alte prioritati in viata deocamdata. Ah, da… neaparat combi.
    Cine are bani de E-class si isi si cumpara E-class de obicei e un om calculat pe care nu il intereseaza neaparat caii putere. Masina e eleganta, etalon de comoditate si dotari. Sunt convins ca poti sa o tii la 160km/h mii de km fara stress. Practic este cam top-top pentru o familie cu stare si bineinteles, educatie.
    Unele dotari pe care le aveau Mercedes in urma cu 15 ani inca nu sunt pe multe masini de serie. E cu totul alta liga.
    Daca vrei oarece senzatii mergi pe BMW sau alta marca mai sportiva, desigur exista si modele Mercedes sport, daca esti manelist sau gigolo wanna be.
    Motoarele alea duc 600.000 + lejer, bine intretinut loveste milionu de km.
    Ce nu mi-a prea placut in ultimii ani este tabla de pe ele, cam slaaaaba, subtire si cu economie la tratamentul anti-rugina.

    00
  29. NOU
    #107

    Nu, viteza de croaziera este de 125-130km/h in regim de autostrada, pentru ca pur si simplu simt ca am control absolut pe masina la viteza respectiva. Daca chiar ma grabesc, spuneam in articol, comut pe sport cutia si isi misca curu subtil mai rapid.

    Anyway, la cei 2 tone ai masinii, 5 pasageri si bagaje morman, cei 136cp cam lesina la deal… pe anumite trasee mi as fi dorit un motor ceva mai puternic doar pentru a putea depasii retarzii cu 2 tiruri lipite ( mai rar e adevarat ).

    Cred ca multi dintre cititori nu inteleg ideea de a avea in masina doi copii mici :) Ideea de confort si rulaj comod bate la cur orice motor sportiv.

    Da, interiorul nu m-a fericit nici pe mine dar, fiind o masina 2nd nu poti sa le ai pe toate. Revenind la ce scriam, am ales sa las un pic de la mine si sa platesc cu vreo 2k mai mult fata de piata pentru a alege masina vanduta de Daimler in sine. Plusul de seriozitate si siguranta fata de mai stiu eu ce parcuri de 2nd de prin Germania a meritat.

    00
    • Revenind la ce scriam, am ales sa las un pic de la mine si sa platesc cu vreo 2k mai mult fata de piata pentru a alege masina vanduta de Daimler in sine. Plusul de seriozitate si siguranta fata de mai stiu eu ce parcuri de 2nd de prin Germania a meritat.

      N-auzi ma, nu conteaza, in Germania fac sarbii si turcii manarii, sunt kilometri falsi.

      00
  30. Posed aceași mașină dar nu facelift, 2.2 motor cp.204 pe sport w212 din axul cu came mai activează 8 supape ….e nebunie cum merge si recunoaste semnele de circulație in functie de țara și m-a ferit cu succes de la câteva gafe…se conduce zâmbind 😎

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube