GLE Coupe e răspunsul Mercedes Benz la X6. E o asemănare și o comparație pe care compania și-o asumă, pentru că BMW a introdus categoria asta pe piață în 2008. Și nu e nimic greșit în a lăsa pe alții să testeze ceva și apoi să lansezi și tu ceva dacă testele altora au avut succes.
Nomenclatura MB s-a schimbat anul trecut. GLK a devenit GLC, ML a devenit GLE, GL a devenit GLS. GLE Coupe e un ML restilizat. Citește aici testdrive-ul cu ML și aici pe cel cu GLA.
Acum, despre mașină:
- fabricată în America, de unde a împrumutat schimbătorul de viteze pe volan, care a devenit standard la toate modelele. pe lângă asta, mașina are și alte chestii care nouă, europenilor, ni se par dubioase.
- motor de 3 litri diesel, 258CP. combinat oraș/șosea, cu 1/3 oraș, am scos 10,5% consum, și am alergat-o un pic. la 180km/h consumă 14%.
- mașină stă superb pe șosea. și pe un pic de polei, și pe un pic de ploaie, e pur și simplu excepțională.
- mașina e mare și înaltă, dar odată obișnuit cu asta, devine mult mai manevrabilă.
- designul e o chestie de gust. mie îmi place mai mult cum arată ML/GLE-ul. nu pot să spun care din X6 și GLE Coupe e mai urât, că amândouă sunt urâte.
- dezamăgire că ecranul central nu e touchscreen.
- cotiera se deschide ca două uși batante. acolo găsim și două porturi USB.
- cea mai mișto opțiune e și cea pe care românii o vor scoate/anula instant: avertizarea când pleci de pe banda ta fără semnal. vibrează volanul ca să avertizeze și asta nu va fi pe placul șoferilor mioritici.
- alta opțiune anulabilă este cea de start/stop. e un SUV premium totuși, mă îndoiesc că economia făcută de acest sistem contează.
- portbagajul este mai mare decât la X6 și asta e bine.
- suspensia este reglabilă (nu mai rețin exact, dar nu e standard, trebuie cumpărată separat), am testat sport și confort, confort e cea mai ok în toate situațiile.
- interiorul negru. nu înțeleg nici acum boala românului de a cumpăra interioare negre, dar băiatul de la MB spunea că interioarele negre se vând în proporție de 75%.
- problemele le-am exprimat într-un video:
- rama de urcare e bună doar la urcare, la coborâre murdărește.
- nu sunt porturi usb în bord.
- portbagajul este adânc, deci murdărire dacă vrem să luăm ceva din el și mașina este murdară.
- deschiderea portbagajului este lângă număr, dacă plouă se udă.
În rest, da, 68.000€ la Țiriac Auto. Detaliile mașinii aici. Pagina FB Mercedes Benz aici.
ps: îmi cer scuze către colegii jurnaliști auto, am înțeles că mașinile premium se testează în șlapi, bermude, nebărbierit și, overall, îmbrăcat ca de pe gârlă. eram îmbrăcat conform regulilor, dar nu apar în clip.
Printre chestiile alea dubioase au renunțat la frână de mana pe pedală?
Au cam inceput sa renunte acum cativa ani odata cu lansarea modelelor noi.
De ex, C Class din 2014 si CLA din 2015 nu mai au pedala aia. Frana e doar un buton acum (sub comutatorul de faruri), nu mai e ciudatenia aia de pedala.
Din ce am vazut la dealer, nici S Class/S-Coupe nu mai au pedala. Pe CLS/E inca e, dar astea sunt modele vechi (~2010).
Unde ai alergat masina cu 180 km/h?! Pe circuit sau pe autostrada in germania?
Cand i-a dat R de la racheta.
prin oras, cum unde ?!
Acolo unde a invatat si limba romana! Aia pentru care ii face praf pe altii! Dupa prima fraza m-am lamurit!
designerul care a conceput-o, ori era de la fiat ori era pe ciuperci halucinogene
mda, o sa-mi cumpar masina. arata misto in primele 3 poze.
N-are maneta de schimbat vitezele.
Ma Vali, te-o pacalit astia, ti-au dat-o gata stricata. Noroc ca le ai cu bricolajul…
PS Fara legatura cu antecomentatorul, mor pe aia care ei vor manuala ca sa simta motorul. Daca vrei sa simti motorul, porneste masina, deschide capota si pune mana, pipaie, simte, desfa busonul si baga destu’ in ulei, baga-ti mana in cureaua de accesorii, pune mana pe radiator – nu te uita ca zice acolo ca-i fierbinte, aia e pusa asa la ‘sto… Si gata, ai simtit motorul!
eu am automata, dupa multi ani de manuala, dar nu mor pe nimeni, de ce m-ar interesa pe mine cum prefera unul saul altul sa fie masina lui…. tu de ce mori de grija altuia?
Daca ai cutie automata si se strica in mers e foarte periculos pentru ca automat ti se blocheaza si rotile si te dai peste cap. La aia manuala, daca se strica in mers cutia de viteze, o dai imediat pe liber si nu ti se bocheaza rotile.
Si sa nu mai spun ca sint anumiti virusi care daca intra in CB-ul masinii, cutia, in loc sa schimbe din a 4 in a 5, schimba din a 4 in a 6 si ti se strica ambreiajul si injectoarele ca merge subturata.
Avantaj cutia manuala.
Toata lumea trebuie sa conduca automata pentru ca aproape toti soferii sunt niste prosti care nu schimba bine. Cine nu are automata si nici nu vrea sa isi ia, e un pauper si trebuie sa ia bataie.
Oricum, cutia automata nu e de viitor pentru ca viitorul inseamna masina electrica si masinile electrice au cutii manuale.
Ma baetz, nu vreti voi mai bine sa ne lipiti cate o stea galbena pe masini si pe haine, astora de nu vrem automata? A sunat Dej, isi vrea securistii inapoi.
Cainele moare de drum lung …
@pizdonea
si sa nu uitam ca cutiile de viteza de pe masinile electrice au transmisie hidraulica si toata lumea stie ca astea cu transmisie hidraulica sunt cele mai smechere, d-aia se folosesc in cursele de indemanare pe traseu montan. Iar de la anu’ se baga si la formula e
Vaileu da urata e. Si unitatea multimedia are cumva si CD player ? Astia nu prea gandesc, CD-urile sunt cam disparute. Probabil au luat unitatile la super-pret….5 $ unitatea si ti le baga tie pe gat la 500 $. That’s the business
In rest cred si eu ca merge super-mega-tare si comfortul e demential.
Mercedes a avut schimbatorul pe volan de la inceput…era ca un standard la ei…inainte de America. Prin anii ’80-90 l-au mutat.
Măcar nu-s singurul de părere ca este urata. M-am speriat prima data când am văzut-o pe sosea. Da impresia de mașină din clasa Matiz, umflata cu pompa.
Ar fi bine sa implementeze un sistem care sa dea o palma șoferului dacă părăsește banda fără semnal. Și sa fie un sistem imposibil de anulat. Dar, deh, vrem prea multe.
Oricum, la 68000 de euro e cam ieftin. Se vor umple străzile cu ele. Albe cu geamuri negre, și cu tuciurii la volan…
daca nu o iei in completarea unui model S klasse esti doar cocalar.
cam anost interiorul pentru o masina premium…. sau poate e doar o impresie…
Poate iti dau la un test si un GLC.Mi-a placut testul scurt si la obiect.Bine daca era putin mai detaliat nu se supara nimeni dar ai surprins cam tot ce era de zis.
Sistemul start/stop e o funcție practică și utilă. Reduce consumul și uzura motorului în aglomerație.
Despre design nu mai e nimic de comentat, e urâtă rău, parcă ar fi o clonă chinezească de x6, luată cu pila.
Cu pila? Nu era cu „pu…”?!?
ce rucsac e ala?
https://www.amazon.de/gp/product/B004LSO1U2?psc=1&redirect=true&&smid=A1AHD7IIF0L9NT
Eu am unul identic dar pe negru luat de la noi (asta in cazul in care nu vrei sa astepti de pe amazon).
„avertizarea când pleci de pe banda ta fără semnal.”
asta necesita marcaje pe drum ca sa functioneze ?
te distrezi pe la obor unde sunt vizibile si alea vechi si alea mai noi
Da.
Sa vezi ce frumos te fute Tesla cu autopilot-ul la noi pe marcajele astea smechere din 2 in 3.
Spatele face toti banii aia…
Masina ca masina. Dar imaginea Brasovului de la „Belvedere” …priceless…imi aduce aminte de tinerete…desigur atunci mergeam cu masina mioritica.
Neah…io vreau cu cutie manuala, sa pot simti masina. Plus ca mai scade si consumu’. Si e cam scumpa, mai astept 3-4 ani si o aduc cu cinspe mii din Germania.
E urata, arata ca un cartof cu roti.
1. E o clona urata a lui X6.
2. Traiasca Kronospan, de preferat pe undeva prin Siberia.
Mercedes a mutat din ’90 schimbatorul pe volan si inca de prin 2003-2005 au la toate masinile asa.Stiu ca scrii scurt, imi place dar totusi prea succint.Un soft-road macar sa vedem ce stie? Directia, diferente notabile intre modurile de rulare, multimedia cum e, cutia cum schimba pe manual/sport, ruliul e deranjant in modul confort?
Merita banii?
suspensia sport e mai rigidă, „simți mașina”. mie mi-a plăcut aia comfort.
și nu am avut curajul să o bag in offroad, dar 4×4 de la ML m-a impresionat plăcut, știe foarte multe și foarte bine.
D9 viteze. Dar urâtă cu spume.
X6 e mai simpatic. Are spate de sang jong ăla.
Nu contest calitatea sau performantele.
Dar e urata cu spume din spate!
chiar ma gandeam ce s a intamplat cu melcul…am vazut ca in parcare crescuse monstruozitatea asteptam review-ul sa mi confirm ca strugurii sunt acri si urati, urati cu spume. Dar nu sunt clientul pt merc.
nu e asta, putem admite, că suntem oameni mari, că unele mașini nu ne plac, fără să fie acri strugurii.
Mie nu-mi place clasa asta de suv. Deloc. Para interiorul e cam trist pt 68k.Ce nu-mi place: 1.solutia de fixare a monitorului central . Arata de parca dupa ce au terminat masina cineva si-a adus aminte ca trebuia sa puna si display. Si a agatat asa deasupra bordului o tableta.
2.plasticul lucios de pe consola centrala.3.plasele de depozitare fixate pe spatarele scaunelor din fata(or fi practice dar arata ieftin).4.Cum ai remarcat si tu accesul la portbagajul mare e aiurea 5.De ce ii zice coupe daca are 4 usi ? (https://en.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9) .
Despre motor si performante te cred pe cuvant. Pana la urma e un Mercedes.
si totusi, cred ca mergea sa deschizi portbagajul asa https://www.youtube.com/watch?v=qaK5gswh5-s
e mult prea ampulea amplasat manerul.
Dar GPL … are optiune pentru GPL ? sau tre` sa merg la serviceul de cartier ?
Da dar …la orice SUV (mai inalt decat Forester) chestia aia e foarte utila , De fapt , ar fi naspa fara, mai ales daca nu ai 1.80+.
Nu neaparat ca sa te urci in masina, dar se poarta portbagaj pe sinele de deasupra si multa lume nu ajunge acolo. Gen, eu.
Si baietii de la spalatorie se urca acolo sa o poata usca cu carpa.
Având în vedere că ai condus și ML 350, care e diferența exact între cele 2? La cutii mă refer.Unii spun că noua cutie cu 9 trepte nu e chiar ceea ce așteptau.Plus alte detalii dacă nu te zgârcești.
nu sunt diferențe prea mari. cea de la ml mi se părea mai bună că nu avea 9 rapoarte, puteai accelera mai brutal cu ea decât cu asta. asta e mai rafinata.
Cu excepţia prizelor USB, aceleaşi probleme le are şi Duster-ul. Practic, e aceeaşi maşină.
Doar ca de banii astia iti iei 4 Dustere „full”
e frumoasă mașina. la fel ați strîmbat din nas și cînd s-a introdus liberta cu bord de ceneu.
Se vede ca e bazata pe ML din 2011, interiorul ala e cam anost in comparatie cu Benzurile noi (S Class, AMG GT, etc).
14% la 180? Nu e mult pentru un tractor de 3 litri? Imi pare rau de aia care isi iau modelul ala. Suna ca un tractor si mai consuma si mult.
Vechiul ML63 ia sub 20% la viteza aia si are motor pe benzina, de 2 ori mai mare si mai puternic.
du bist cârnaten.
Isuse, e urata cu spume. Nu ca X6 ar fi mai frumoasa.
Nu sunt un public tinta. Cred ca singura tabla in care as da banii galeata ar fi o tesla s, dar stii cum este cu tineretea, vise, rate la apartamente, miwe strazi, romania lumea a 3-a, cam greu, dar spermam.
PS: serios ca ai filmat cu iphone-ul, n-ai un go pro sa il pui pe cap sau umar sa poti filma drept ?
am filmat cu nex-7
Ce coincidență! Chiar zilele trecute mă gândeam la Mercedes! Dar nu cu gânduri plăcute, ci cu niște m..e. Nu din cauza mașinilor, care îmi plac mult (excepție SUV-urile pe care le urăsc indiferent de marcă) ci din cauza spamului pe care-l primesc de ceva vreme de la ei:
From: MERCEDESBLOG
To: …mail.ro
Subject: Iata preturile pentru noile SLC, SL si E-Class. LISTA COMPLETA A DOTARILOR
Date: Fri Jan 22 11:31:17 2016
Da, știu, https://mercedesblog.ro/ nu le aparține, cel puțin nu oficial. Dar nu știu câți dintre destinatarii spamului trimis via http://braincap.ro observă acest detaliu. Iar cum Mercedes-Benz România le oferă mașini în teste și alte informații și materiale, implicit înseamnă că aprobă și metodele prin care aceștia le ”promovează” marca. Sau poate n-au cunoștință despre aceste practici jegoase ale mercedesblog.ro? Nu știu, vom vedea în perioada următoare dacă mai vin mesaje pe adrese de email cumpărate la kg de pe net.
Spamul de la Mercedes continuă. Cât de disperați trebuie să fie să apeleze la asemenea metode? Cât de proști sunt dacă își închipuie că așa vor face vânzări, nu scârbă?
2500 rpm la 190km/h, nice
Consola aia e urata rau de tot. Nu inteleg de unde moda asta de a orienta consola „in sus” de parca eu o privesc prin plafon de undeva din spatele masinii
Foarte optimist consumul…Dacă la 180 km/h Mercedes zice 14 litri înseamnă că la 60 km/h cu ce merge, cu aer? E grea, e motor de 258 CP și 3000 cmc. Si 2500 rpm la 180 și …??? Iarăși pare SF, dar, o fi…
ia vezi, D9 ăla de pe bord de la ce vine oare?
Nu e de loc optimist consumul. E relativ ok. Un pic cam mult chiar. Presupun ca era ceva panta sau masina plina.
Încă o chestie și te las
Pragurile (rame, cum le spui tu) sunt opționale cum erau la ML sau acum la GLE și Gle coupe sunt standard? De scos nu prea e bine că ar arăta ca un pui fără aripi dacă a doua situație e cea corectă pt. că nu e desenată fără ele însă daca nu stai în Germania sau Italia e crimă și pedeapsă cu ele.Te murdărești GROAZNIC.Taică-miu era să se păcălească cu ele, noroc de prețul exorbitant propus de băieții de la Mercedes ce l-a făcut să se gândească că mai bine pleacă intr-o vacanță singur sau face plinurile pt. turul Europei de banii ăia
Pe mine m-ai pierdut la ” mașina e mare și înaltă, dar odată obișnuit cu asta, devine mult mai manevrabilă” . Ma intreb daca brusc sau e lina trecerea – muhahaha
Este o masina foarte mare si foarte masiva , insa inutila in orase sau prin apropierea lor , decat daca vrei sa epatezi si sa etalezi fitele , iar cum noi autostrazi nu avem … e de cumparat prin alte parti .
Cel care a desenat caroseria ar trebui internat la ospiciu. Sau executat in piata publica. Am vazut una din asta pe drum acum ceva saptamani. Era sa borasc. Oribila.
Cum sa te miri de ce prefera romanii interiorul negru? De ce as vrea crem sau alb? Ca sa il murdaresc intr-un an de zile?
Bai băieți ,daca nu va place masina,uitati-va fraților la un Logan de 6800 de euro ca si cu ăla la 180 km/h mergeți tot cu 14% ,daca ajunge…