Am înlocuit un GLK 220 CDI 4MATIC (fără facelift), care a ”sucombat” după întâlnirea cu un gard cu fundație solidă din beton, lung de vreo 7 metri, pe care l-a pus la pământ complet. Nici acum nu știm ce au avut de împărțit…
Așa că, din capul locului, putem să zicem că este o mașină destul de sigură, pentru că are inclusiv PRE-SAFE (mai multe detalii despre dotări în aval). N-am avut ”onoarea” de fi prezent la acel happening de ”vis”, dar cei patru pasageri au scăpat teferi, CASCO a plătit, coafura a rezistat.
Aș vrea să scriu că ”de morți numai de bine”, însă 220-ul era ”chel”. Absolut ”chel”, situația fiind oarecum salvată pentru că măcar era automat și 4×4 (există și versiuni manuale cu 4×2…). El fusese luat, totuși, pentru că era echiparea Sport, ceea ce se traduce prin faptul că avea un kit de caroserie drăguțel, niște jante de 19 inch și era cel mai pimp alb posibil. Eu zic că arăta bine. Mai mult, ”vegetase” vreun an și jumătate într-un showroom din Germania și avea doar 192 de kilometri la bord. Ca atare, în ciuda rulajului nesemnificativ, discount-ul a fost pe măsură și avea și garanție extinsă datorită programului Junge Sterne. Totul la 28.500 de euro + TVA (vs. 51.000 de euro cu TVA, ”de nouă”).
S-a ”dus” pe la aproape 60.000 de km și n-a avut nici o problemă de fiabilitate. Zero, nada, zip. Să ne împreunăm palmele și să rostim un RIP pios.
Având experiența austero-fiabilă a lui 220, ne era clar că vrem tot GLK, dar mai bine echipat. Potrivit căutărilor mele – nu exhaustiv de amănunțite, recunosc –, mașinii ăsteia îi lipsesc doar scaunele ventilate, în rest are cam tot ce se putea pune pe ea, inclusiv sistemul de încălzire staționară. Avea 63.301 kilometri la cumpărare, preț 30.600 de euro + TVA, tot cu garanție Junge Sterne de 2 ani. Acum are un pic peste suta de mii.
Dotări (spicuiesc, că se întind pe cinci pagini A4 și le iau în ordinea în care le găsesc pe ele):
- funcție start/stop
- încălzire staționară cu telecomandă
- toate oglinzile sunt heliomate
- recunoașterea automată a scaunului de copil
- suport lombar pentru scaune, reglabil pe 4 direcții
- tempomat inteligent (Distronic Plus)
- asistență la frânarea de urgență
- asistență activă la parcare
- monitorizarea ”unghiului mort”
- asistență la păstrarea benzii de deplasare
- PRE-SAFE
- ”poziții” cu LED-uri
- volan îmbrăcat în piele, cu un ”profil” mai sport + padele, multifuncțional
- kneebag (am impresia că doar la șofer)
- senzor de lumină și ploaie
- pachet de telefonie ”Komfort” (inclusiv comenzi vocale)
- pachet off-road
- aer condiționat automat cu 3 zone + reglaje digitale pentru cei din spate
- sistem de monitorizare a presiunii în pneuri
- gardă la sol mărită cu 3 cm
- COMMAND Online cu DVD-Changer (și navigație, bineînțeles)
- tapițerie din stofă pe plafon, tapițerie din piele pe scaune și fețele ușilor
- inserții din lemn pe bord
- faruri adaptive (ILS)
- sistem de spălare a farurilor cu duze încălzite
- pachet de iluminare interioară mai avansat, cu accente de lumină în mai multe locuri decât de obicei (de exemplu, în spatele clanțelor)
- pachet crom exterior
- rezervor mărit (nu știu la cât)
- trapă panoramică
Ce-mi place
· Mașina este condusă de o femeie. Ei îi place că stă cocoțată și că vede mai bine comparativ cu una mai joasă. A ajuns să-mi placă și mie că are o gardă la sol mai mare, pentru că n-o lovești la fel de repede de bordurile înalte, de exemplu. Plus că, în ciuda înălțimii mai mari, cea mai joasă poziție a scaunului șoferului este destul de… joasă pentru cei care nu-s fanii statului ca pe un dâmb și vor un fel de compromis.
· S-Klasse clar nu e, dar are, chiar și așa, un feeling vădit premium. Materialele și culorile sunt bine alese, asamblarea bună, nimic nu bate, nu troncăne, în pofida celor aproape 40 de mii de kilometri ”mioritici” (și nu e menajată în mod deosebit, credeți-mă). Butoanele, manetele, rulourile/capacele spațiilor de depozitare funcționează toate fin, pielea miroase frumos și are o textură elegantă, ecranele sunt OK în ceea ce privește rezoluția, zgomotele din exterior și de la trenul de rulare sunt excelent filtrate, etc. Ambientul interior chiar este foarte plăcut și asta contează.
· 204 CP și 500 Nm. Cuplul ăsta de V8 (de acu’ niște ani) se simte, deși performanțele sunt îngrădite de cutia automată învechită și greutatea mare (1.925 de kile la gol, parcă). Să zicem, totuși, că are destulă putere chiar și pentru unii mai pretențioși.
· Farurile – deși rămase și astea în urmă față de cele cu LED-uri mai moderne sau chiar laser – sunt foarte bune în contextul drumurilor prost sau deloc marcate de pe la noi. Schimbă automat între faze, dacă vrei, dar mai rămân în urmă câteodată și îi orbesc pe cei din față. De cele mai multe ori, însă, sunt pe… fază.
· Are o ținută în viraje decentă pentru un SUV destul de înalt și, mai ales, greu. O fi ajutând și pneurile late (255, parcă), dar aș zice că și suspensia este binișor setată. Pe de altă parte, sportivă nu e în mod clar.
· Consumul este în media clasei. 10-11 litri în oraș (Brașov), 5 în afară, dacă ai un ou sub pedală. Mergând ”normal” în extraurban, media este undeva între 7 și 8 litri. Per total, însă, părerea mea este că, la un rulaj de 15-20.000 pe an și la +30.000 de euro cheltuiți, dacă acest consum sau unul mai mare este o problemă, atunci te-ai întins cam mult și o astfel de mașină sigur nu e pentru tine (nu de alta, dar există și alte costuri de întreținere, nu-i așa?). Dacă mergi foarte mult – gen 60-80.000/an –, atunci, OK, e altă discuție.
· Funcția de memorare a poziției scaunului, volanului și a oglinzilor mi se pare genială dacă se perindă mai mulți șoferi de înălțimi foarte diferite pe la ”covrig”. În plus, scaunele sunt deosebit de confortabile, pentru mine cel puțin. Suportul lombar este ”de vină”, fiind reglabil pe cele patru direcții menționate în lista de dotări și, mai important, pe niște intervale foarte largi. Am condus și 2.200 de km într-o zi la volanul acestei mașini și n-am avut nici o durere de spate, respectiv mi-a plăcut foarte mult și faptul că șezutul este destul de lung și-ți susține foarte bine picioarele. În timpul călătoriilor lungi mi-a lipsit, în schimb, funcția de răcire a lor. În momentul de față este dotarea mea preferată și o recomand cu… căldură.
· Încălzirea staționară m-a convins și ea. Nimic nu e mai mișto decât să cobori iarna și să găsești un interior încălzit complet. Trebuie avut grijă, însă, la respectarea modalității corecte de utilizare: merge încălzirea auxiliară 30 de minute, apăi atunci și drumul tău să fie cam tot de 30 de minute. Dacă nu, vei rămâne fără baterie în 2-3 zile, garantat. Proprietara, de exemplu, a aplicat schema ”40 de minute de ”sirocol”, după care mers 1,7 km cu copilul până la școală…”. Da, știu, ce nu face omul pentru copil.
· Clișeu, repetat în nenumărate teste cu modele Mercedes-Benz, dar ușile chiar se închid cu un sunet ”solid”, care-ți dă încredere că ai o mașină așijderea. Termen de comparație: ușile Amarok-ului, care sună ca cea a budei (buzii?) din fundul curții…
· Tracțiunea integrală. N-o fi cel mai bun sistem de pe piață, dar își face treaba discret și bine pentru nevoile noastre.
Ce nu-mi place
· Greutatea, greutatea, greutatea. 1.925 de kile. Gol! Se simt al nabii de tare comparativ cu GLA, de exemplu (Și nici interiorul nu este proporțional de mare. Este chiar ”strâmtuț”). O fi greutatea asta de la faptul că ”are material” și te protejează mai bine la accidente? Poate, nu-s inginer. Dar mi se pare, pur și simplu, prea mare, raportată la dimensiunile ei.
· Cutia automată e lentă. Punct. Cea de pe GLA o distruge la toate capitolele. Pe de altă parte, 7G-TRONIC ăsta se produce de multă vreme și e posibil ca, momentan, să fie mai fiabil decât unitatea nouă, cu dublu-ambreiaj, a ”fratelui” mai mic. Timpul ne va demonstra, presupun. Noi încă n-am avut nici o problemă în acest sens.
· Interiorul chiar nu este foarte practic. Nu excelează nici când vine vorba de spațiile de depozitare (și de mărimea lor), nici când luăm în calcul restul spațiului disponibil pentru pasageri, mai ales dacă-s toți adulți mai corpolenți. Doi adulți și unul-doi copii vor fi OK, în schimb. Portbagajul nu e mare nici el, dar faptul că hayon-ul poate fi deschis/închis de pe cheie e avantajos în anumite situații.
· Telecomanda încălzirii staționare. O idioțenie totală. Se programează folosind combinații de taste (mici și greu de apăsat) și nu e intuitiv deloc. Da’ deloc! Am încercat de trei ori, cu manualul mașinii la îndemână și de fiecare dată am eșuat lamentabil. Pe GLA am cerut Webasto cu modul GSM și aplicație de smartphone – e singura cale ca să poți programa sistemul rapid și ușor, respectiv ca să știi sigur și ce ai programat. Recomand.
· Sistemul ăla de parcare semi-automată, de ”dă el singur din volan” (pedalele le acționezi tot tu). L-am încercat de vreo trei ori când am observat că mi-a afișat pictograma pe bord că e dispus să mă ajute, dar, de fiecare dată, aș fi lovit mașina. Garantat. Ar ajuta, teoretic, dar, practic, a fost fail. Nu știu care-i faza, nu m-am mai deranjat.
Probleme/costuri
· Prima chiar la preluarea mașinii de la dealerul din Germania: reglarea electrică a volanului nu funcționa pe una dintre direcții (nu mai știu care). Acoperită de garanția Junge Sterne, factură de 60 de lei. Aviz celor care au garanția asta: va trebui să trimiți decont în Germania. Adicătelea, vei plăti în primă fază și-ți vei recupera banii ulterior.
· Niște erori pentru AdBlue. Au meșterit ceva pe la reprezentața din Brașov vreo oră, tot 60 de lei ne-au luat, nu s-a mai repetat. Tot ar fi fost acoperite de garanție, dar nu ne-am complicat cu decontul.
· Fail total al tuturor sistemelor de siguranță (PRE-SAFE, DISTRONIC, monitorizarea unghiului mort etc.), cu repetate și foarte enervante mesaje de atenționare. Cică de la ”snopul” de cabluri ai senzorilor de parcare spate, care ”au luat apă” și făceau ”scurturi” intermitente. S-a încercat rezolvarea pe garanție, dar reparația a fost refuzată de Mercedes-Benz Germania. Cost: spre 8.000 de lei. Și se pare că încă mai sunt probleme raportate de utilizatori. Mai avem de investigat ”cilea”, însă concluzia este clară: sunt plăcute și utile ajutoarele astea electronice, dar și de ai belele cu ele, ”ai căcat bățul” când vine vorba de costuri…
· Evident, reviziile obișnuite trebuie să le faci la ei, dacă nu vrei să pierzi garanția Junge Sterne. Cel puțin 2.000 de lei costă una ”de rutină”. Deci, nu tocmai ieftine, nici astea.
· Jantele de 19 inci (cu lăcuire selectivă; foarte faine, de altfel) comportă niște cheltuieli cu pneurile măricele și ele.
Concluzie
Vorbeam o dată cu un șmecheraș din Sibiu, care face ceva învârteli cu imobiliare. Pentru el, GLK este o ”mașină de homosexuali”. Cum altfel va mai fi ea catalogată prin comentarii, vom vedea. Din punctul meu de vedere, esența se reduce, și aici, la nevoile fiecăruia.
Ca la certurile pe tema iOS vs Android, de exemplu. Dacă unul dintre ele te servește pe tine, caz concret, mai bine (chiar și pe considerente subiective), degeaba vine un susținător al taberei adverse că ești un bou și ”decât” el deține adevărul universal. Dacă tu ești fericit cu alegerea făcută, restul e doar futilitatea războaielor pe net.
Reîntorcându-mă la GLK, nevoia era pentru o poziție mai înaltă (check), eram mulțumiți de fiabilitatea vechii mașini (aici s-a mai schimbat modificarea, după cum vedeți, dar încă aș zice check), voiam mai multe dotări (check) și, deocamdată cel puțin, ne-o permitem. Pentru noi, a fost o alegere bună.
Round 1. Fight.
Sunt doar curios daca o sa apuc masina perfecta.
xc60 e aproape de masina perfecta
Nu.
ML250
@Aurelian
Tocmai ML-ul cu tractorașul în 4 cilindri l-ai ales… Pe o mașină din clasa asta care mai și cântărește 2.2 tone e complet nepotrivit.
Omului ce a scris articolul îi place garda înaltă pentru că poate parca mai ușor pe trotuar. Probabil că în alte țări sunt mai prost vândute că ăia au educația de a nu parca pe trotuar și nu le trebuie ditamai tractorul
@Vax: în fața barului de homosexuali. Precizează, te rog, că-i important. Și au reținut culoarea, da? Nu cumva să te urci în alta, mersic.
PS: adă și un moccacino din ăla bun, cu lacrimi de delfin, te rog. Pup.
Mașină perfectă nu există. Experiența de condus este ca sexul: diferită de la utilizator la utilizator, imposibil de replicat 100%. Doi oameni foarte asemănători între ei vor avea pe aceeași mașină alt feeling și alt stil de condus.
O paralalela asa cu Saab-ul? Chiar daca sunt din alte generatii si alte clase. :))
Prin comentarii, eventual. Pentru început, SAAB-ul e mult mai spațios și, din cauză de tobă găurită, sună mult mai mișto.
oare cum ar fi ca aceste reviewuri sa fie scrise de oameni care pe langa faptul ca au masina respectiva sa stie sa si conduca? ala de acum cateva zile avea o problema cu barierele, asta de acum cu bordurile.
oameni buni, VOI conduceti masina. orice interactiune cu mediul inconjurator este exclusiv responsabilitatea voastra. nu exista „eram obosit” sau „era bordura inalta”. exista doar „nu sunt capabil sa conduc o masina”. 5 pagini a4 de dotari si acronime nu pot schimba acest fapt.
cum ar fi ca noi românii să recunoaștem că nu știm să conducem deloc, dar toți credem că suntem superșoferi?!
Cel mai cel sofer, isi ia cutie manuala sa simta 1.4 Mpi-ul, cat mai veche, ca a auzit el ca electronica se strica repede si des. Stii vorba aia… Ferrari astia, cred ca fac masini proaste, ca nu prea am vazut pe strada.
Auzi, da’ cine a zis că n-ar fi responsabilitatea la cel/cea care lovește mașina? Ziceam doar că o gardă la sol mai mare poate fi benefică pentru a evita așa ceva. Și tu știi că există mașini din care chiar nu vezi chestii și sunt atât de joase că le lovești vrând-nevrând? Se întâmplă. Poate nu la unii virtuozi ai volanului, dar se întâmplă.
pai hai sa zicem ca mie nu mi-a trecut niciodata prin cap faptul ca sunt bordurile prea inalte si as putea sa le agat. si nu sunt nici pe departe soferul perfect. am parcat intr-un boschet pe care l-am tuflit bine la plecare pentru ca pur si simplu am uitat ca era acolo desi mai avea un pic si imi scotea ochii. am parcat pe un camin de canalizare pentru ca acolo mi s-a parut mie ca era locul cel mai bun. evident ca m-au scos de acolo cu labele de la buldoexcavator. am parcat pe un ciot ascuns sub o placa de osb care a sustinut greutatea masinii exact cat sa trec o data (de ce era placa de osb sprijinita pe ciot nu stie decat dorel, funny enough, chiar asa il chema pe muncitorul care o pusese acolo). pentru ca nu era nici un buldoexcavator in zona singura metoda de a pleca a fost sa smulg pur si simplu bara sub care se infipsese ciotul, care bara a fost (si inca este) legata cu sarma si doi soricei.
faptul ca toate astea se intamplau in conditii speciale (santiere si campuri) cu masini total improprii conditiilor respective nu fac decat sa sublinieze si accentueze afirmatia mea. SOFERUL este 100% responsabil. intors pe asfalt unde barierele si bordurile sunt mai mult decat evidente (cu atat mai mult cu cat sunt „inalte”) nu mi s-a intamplat niciodata nimic. si cum ziceam nici macar nu ma gandesc ca s-ar putea. nu e ca si cum bordura ar face tusti in fata masinii.
nu stiu daca ideea pe care incerc sa o transmit e foarte clara, sunt doar un amarat de inginer. dar ma gandesc ca poate nu e cazul sa ne plangem de starea drumurilor si colegii de trafic in conditiile in care noi avem probleme cu barierele si bordurile (si orice alta minune se va mai revela prin urmatoarele reviewuri, pentru ca in mod sigur o va face).
Înțeleg ce zici, dar mașina asta este condusă în marea majoritate a timpului de către o femeie, care nu că ar fi un șofer prost, dar nici as al volanului nu e. Și a fost păcălită de niște obstacole din astea de-a lungul timpului. Acum că le putea evita? Probabil, pe unele, pe altele sigur nu, pentru că, ca și în cazul lui Tyronne, “‘twas a funny angle”…
@theblack …
Tipul cu bariera aici…
Ai tuflit un tufis? Hmmm. Pot sa zic ca nu ai ce cauta la volan? Asta conform logicii tale. In locul tufisului putea fi un copil. Deci hai sa ne oprim putin din insinuari aiurea.
Vrei sa zic ca azi era sa ma urc pe unul? As putea.si avea si acelasi numar ca mine. Ai putea trage concluzia ca sunt foarte prost. Am momente. Asta de azi nu era.
As zice sa nu mai insistam pe situatii care ar fi putut sa se intample. E ok.
Cred ca omul a fost finut si a zis numai de borduri, daca spunea si de marginile gropilor deja deschidea un alt subiect interminabil…
jules, nu, nu poti. un tufis in mijlocul campului O DATA nu e acelasi lucru cu o bariera la iesirea din cladirea de birouri de 3 ori (nu fac decat sa citez ce ai spus tu cu tastatura ta, daca era de efect artistic spune-o asa, si stim cum sa interpretam si restul review-ului). dar da, am avut noroc ca acea experienta sa fie intr-un mediu protejat ca sa zic asa. am invatat ce era de invatat. TU ce ai invatat dupa ce ti s-a oprit prima oara masina in fata barierei?
si te rog, nu ma intelege gresit. nu am nimic cu tine. te stiu din diversele comentarii si nu am avut niciodata nimic de protestat la ce ai avut de zis. poate am fost de acord, poate nu, dar niciodata nu mi s-a parut iesit din comun sau din bun simt. dar acea afirmatie mi-a ridicat parul in cap. exact ca si afirmatia cu bordurile de aici.
va mai aduceti aminte articolul haterului sef cu „macar unul”? exact asta e si scopul meu. daca in urma acestui „conflict” ctba-ul ala nu va mai avea de-a face cu bariera dau eu o bere.
Thebblack vezi că pleaca Raikonen de la Ferrari anul asta, poti trimite CV-ul. Le menționezi că ai lovit doar un boschet în viața ta.
@tu, already did. din pacate nu voi fi niciodata admis. trebuie minim 2 boscheti.
Ia zi Audi A8 cu manuală nu?sa simți mașina
Pana intr-o zi cand pocnesti la modul serios baia de ulei in bordura. GLK are scut pt baia de ulei, dar de plastic dur. Ala metalic e optional, din cate stiu. Poate intre timp au mai facut si ei ceva schimbari.
e mercedes, proprietarii nu își mănâncă de sub unghii.
Interior german, lemn si piele alba. Ceas in bord are?
“Decât” digital.
Pielea e bej/crem.
O sa gasesti ceas in bord la toate clasele Mercedes de la E in sus. Chiar si S600 are ceas in bord (unul foarte scump). Logica producatorului este ca masinile din clasa medie-lux nu sunt conduse de proprietari, ci de soferi angajati. Si aia trebuie sa stie exact ora la care ai intalnire de afaceri, si trebuie sa ajunga la timp la destinatie. De aia e ceasul ala in bord. Cei mai prosti (si mai snobi) oameni sunt aia care cumpara Mercedes-Maybach si il conduc ei, desi tot luxul si confortul e in spate.
Ti-ai dat foc la valiza daca te citeste Berbecali…
Cel mai frumos si bun ceas mecanic din istoria automobilistica il avea citroen…
Eu zic că cel mai fain ceas de bord e în Lancia.
Nu știu modelul, era o limuzină „la comandă” în Roma, cu șofer ce vorbea puțin si părea că văzuse foarte multe la viața lui.
Daca vorbim de ceas in bord nu cred ca poate bate ceva ceasul din Bentayga
https://pursuitist.com/bentley-bentaygas-breitling-mulliner-tourbillon-clock-is-the-worlds-most-expensive-in-car-clock/
când scriu articole despre anvelope tocite, fix la ceasul ăla de pe bentayga mă gândesc.
Boaaahhh, ce ceas misto are Bently…
Aici poza a doua un Jaegre din citroen:
https://uhrforum.de/threads/oldtimer-thread-kraftwagen-zweiraeder.22979/page-87
Oh c’mon, why so hateful. Era o simpla observatie ca in Germania e greu de gasit un interior negru/alcantara cu insertii de aluminiu. Au o afinitate catre interior de culoare deschisa si accente de nuc/stejar/corcodus pe care nu o inteleg. Ok la Bentley, accept si ceas in bord sa vada soferul (desi cred ca poate sa-l citeasca si pe cel electronic) dar la Passat in care incarci bocancii si cumparaturile chiar nu ii vad rostul. Impresii de lux unde nu e necesar.
Ceasurile din colectia Breitling for Bentley sunt incredibil de scumpe. Au preturi care depasesc chiar 40-50 000 de euro pt unele modele de ceasuri de mana. Si pana la urma e doar un amarat de ceas, dar aur alb, diamante, brand, prestigiu, etc.
Ma uitam acum cateva luni la modelul anterior, mi se parea ca au preturi bune sh. Gasisem chiar unul la 150 000 km si vreo 12000e. Poate cineva sa imi spuna ceva diferente intre cutia 5g si 7g? Acum am vazut cat de grea este, am ramas surprins, interiorul este cat la c-clas totusi.
5G? Nu știu să fi avut așa ceva. Eu știu că a avut doar 7G-TRONIC și 7G-TRONIC Plus, ambele cu 7 trepte.
Ma refer la faptul ca are schimbator clasic, nu la volan. O sa caut pe net pana la urma. La E clas, cea cu schimbatorul normal are 5g, modele 2011, ambele.Ma tenteaza ambele masini, cel putin la e clas, in calatorii, mereu prind cate un taxi cu peste 500k km, iar soferii imi spun ca n-au avut probleme majore, si simt ca masina se comporta si se sime perfect.
@Saragea
Da, la E Klasse, modelul W212 pre-facelift, ăsta e modul prin care identifici tipul de cutie. Schimbător clasic – 5G, manetă pe coloana volanului – 7G. La C Klasse, modelul W204 cu facelift, aveai totuși schimbător clasic, deși absolut toate variantele veneau cu cutia în 7. GLK a avut 5G doar pre-facelift.
Ce mai exact vrei să știi despre 5G și 7G? 5G dacă mai prinzi e deja în varianta dezvoltată complet, super fiabilă, dar mașina nu va fi la fel de sprintenă și va funcționa mai turată. 7G e cutia mai modernă, în varianta PLUS vine cu sistem Start-Stop. Iarăși, pe partea de fiabilitate nu sunt probleme. Am avut pe un V6 diesel 285k km și funcționa impecabil. Pe actualul V6 diesel ceva mai nou și mai puternic are 174k fără să dea semne de oboseală.
e prima mașină din reviewuri care-mi place atât de mult, încât acum mă întreb de ce mi-am scos merțul din cap când mă gândeam să-mi schimb mașina – poate una dintre probleme este pielea pe scaune, nu am gabarit (încă) și-mi displace senzația că mă scurg de pe scaun când conduc + impactul cu recele la dos iarna, dar asta nu e o chestie de nerezolvat, am văzut că la noile g-uri le-a venit mintea la cap și au un alt tip de piele, suficient de prietenoasă cât să nu dansezi samba pe ea
Pentru efectul de piele rece rezolvarea e încălzirea auxiliară. Mie nu mi se pare că ar aluneca foarte tare pielea pe asta, dar nu zic că nu se poate întâmpla.
Hai sa lamurim niste chestii.
1. Masina nu e de gay.clar.De gay e Evoque poate. Ca nu am vazut barbati la volan.
2. Cu erorile de sisteme la gramada, in general cablurile sunt de vina. Si, poate o sa sune ciudat, dar poate e cazul sa imvestesti in ceva solutii contra rozatoarelor. Foarte posibil sa fie asta cauza. In general se cunoaste ca lasa mizerii ,dar astia din service nu spun nimic. Niciodata.
3. Zau ca imi pare rau ca au pensionat modelul. E probabil ultimul mertz cu bord decent. Si design placut. Alaturi de clasa G :).
4. La cat mai multi km!
La faza cu cabluri mă deranjează că n-au rezolvat definitiv. Că la aproape 8.000 de lei încasați, ar cam trebui.
N-as compara Mercedes cu Range Rover. Daca compari Mercedes cu evoque, se cam rezuma la SUV-iri mici, de oras. Si chiar si asa ceilalti producatori ies prost. Daca vorbim de masini de teren serioase, Land Rover / Range Rover nu produce mai nimic notabil. Au avut un succes urias cu Discovery. Si atat. In schimb avem pe Off-Road la modul super-serios Renault Sherpa, Mercedes G-Klasse, Humvee, Mercedes G Klasse 6×6, URO Vamtac. Dar da, pt britanici Range Rover e brand-ul suprem.
jules, modelul se numește acum GLC https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_GLC-Class
ionuț, nu compara SUV_uri cu off-roadere. MB și LR au SUV_uri cu tracțiune bună, dar nu sunt așa de vizibile, pentru că omul cu MB nu se bagă la prostii cu ele. asta fac oamenii cu nissan sau subaru.
@Ionut: stai, ioane, usor; sunt pasionat de masini si a trebuit sa caut pe google sa vad ce e reno sherpa. nu ai dreptate. pentru civili, de serie mare, range rover ofera cam cele mai versatile masini pentru offroad. la modul ca lasa in spate orice altceva pe coclauri. atata timp cat “orice altceva” se poate comanda la reprezentanta si de catre oameni simpli, nu cu stele pe umar; ca reno sherpa sau humvee-uri blindate.
sa fie corect
Ionut… Daca nu le crapa motorul pana ajung la off road…
RandomGuy, doar că trebuie și să știi un pic de tehnică. mașina știe și te ajută, dar nu îți bagă și în traistă.
https://zoso.ro/img/2018/05/idiot-damb.jpg
Asa-i, am gresit cand am comparat SUV cu off-road. Imi cer scuze. Si RandomGuy are drepate, dar mie tot mi se pare ca LR-urile sunt supra-apreciate. Asa cred eu. Toate masinile alea enumerate mai sus pot fi cumparate si de civili (fara blindaj si alte chestii), pe comanda speciala (mai putin Humvee. Nu se mai produce, dar poti sa gasesti SH si chiar militar – de obicei in SUA si sunt surplus). Dar au niste preturi de-a dreptul nesimtite. Si daca nu faci off-road cu ele si mergi doar in oras, nu prea sunt practice.
încearcă un freelander prin zăpadă, pe străduțe, unde rămân înzăpeziți ăia cu SUV-uri mai domoale. o să îți schimbi părerea.
Eu iarna folosesc un L200 model mai vechi (2005, modelul ala patratos), cu diferential manual. E de „tractoristi”, dar isi face treaba. Dar nu e SUV, e off-road.
Huh, se vede ca lumea e dupa concediu; e prima oara cand nu imi iau injuraturi si chiar am cu cine discuta. misto.
@Ionut: am exagerat putin ca sa subliniez ideea ca LR au cam cele mai bune masini pentru offroad; observ acum ca nu am mentionat cuvantul “stock”. adica fix cum vine ea “de la mama ei”, ca daca te apuci sa faci un Patrol sau chiar un Jimny special pentru offroad, e clar ca LR nu mai e din aceeasi categorie.
Ca sa iti faci o idee, eu nu prea inghit marca asta (LR), dar nu pot sa nu le recunosc meritele.
Chiar nu ai de ce sa iti iei injuraturi si jigniri. Pe mine nu m-ai injurat si nici nu m-ai jignit. Nu vad de ce as face eu chestia asta. Pana la urma discutam chestii in sectiunea de comentarii a blogului lui Vali ca sa mai treaca timpul, nu purtam vreun razboi si nici nu participam la cine stie ce competitie.
@randomguy: te-ai grabit cu Jimny – arunca un ochi aici: https://www.youtube.com/watch?v=IgvdU4va3-I
Spoiler: Jimny vs LR amandoua stock. Jimny merge pe unde LR se impotmoleste.
Îmi place enorm acest model. Își merită toți banii. Ca bărbat aș merge pe un 350cdi.
aoleo boss dar lemn de ala cu pattern asa nici la dulapul de la bunica nu mai am.
probabil daca esti un batran te atrage lemnul ala, altfel no way…
altfel masina pare ok
Tocma’, că mie întotdeauna mi-a plăcut lemnul în mașină și nevestele altora. Două chestii la care-s consecvent.
În ritmul ăsta pe săptămîna viitoare primim review la urus
aș putea un panamera. băiatul cu urus e răcit.
Probabil o sa mentioneze la „the ugly” faptul că a facut degeraturi la prostata de la scaunele ventilate
…și a luat gonoree de la instagramerițe de 500€ pe noapte.
Cum ți se pare motorul ăla de 2.2? Mie mi s-a părut foarte nașpa, cu sunet de tractor gen tdi d-ăla vechi…
Nu mi se pare că are sunet de tractor și în nici un caz a la TDI mai vechi, care e, intr-adevăr, horror, deși nu-mi place sunetul de diesel la modul general.
Deci daca e masina de homo, adio condus in romania dupa referendum?
Homo, ne-homo, eu nu-mi permit asa ceva, asa ca nu pot sa fiu suedej sa zic de rau de astfel de masini.
Si eu conduc o masina dotata cu aceasta cutie de viteze, 7G Tronic. Dpmdv, care am condus anterior o masina cu DSG, este o dezamagire. In schimb sunt multumit de fiabilitatea Mercedes, masina de 4 ani cu 85k km si fara probleme pana acum…
Poti sa dezvolti?
Nu de alta dar eu ma tot uit la ceva gen Audi SQ5 vs MB GLC AMG
@mariuscc: motorul de pe masina mea este un 2.0 benzina de 211 cai putere. Nu sunt un “as” al volanului, insa cutia are lag la kickdown daca esti in modul drive normal si in general, rapoartele de transmisie mi se par mai bine setate pe Audi sau BMW.
Dpdv al calitatii materialelor folosite, cred ca Mercedes conduce iar Audi este imediat in spate. Mi se pare ca BMW foloseste materiale mai slabe calitativ, fiind orientati catre alte elemente la care stau mai bine, insa ergonomic nu e pe gustul meu.
Aceeasi cutie o conduc si eu. Setata pe „S” raspunde mult mai repede. Desigur depinde si de motor. La schimbarea vitezelor nu am condus o cutie mai buna, nu se simte deloc cind schimba.
36k euro pe o masina cu peste 60k km…inseamna ca-n Romania se traieste bine(sau snobismul e la cote maxime)…inclin spre a doua varianta…
30.600 și TVA-ul l-am recuperat. Sau, cel puțin, mare parte din el. Cred că era în vigoare deja faza că nu-l recuperai pe tot.
Acuma, de ce e snobism exact, nu înțeleg. Cât te aștepți să dai pe o mașină care este chiar full, cu piele? Serios?
Înțeleg că n-ai da că nu-ți place modelul în sine sau gen. Sau pentru că n-ai banii. Dar puteai să fii obiectiv, ca tipul mai de sus, care a scris că n-o să facă hatereală doar pentru că nu-și permite.
Pula mia, nu vă înțeleg. Dacă scriu de una de aproape 27 de ani cu 260.000 de km, luată cu 3.500, nu e bine. Sunt prea lache, n-am față pentru niște lăbari, tare-n gură de dupe tastatură.
Dacă scriu de una doar relativ scumpă – pentru că, pretenaș, tu ai văzut cu ce rachete se perindă niște cocalari în țara asta? Care cocalari n-au plătit un leu taxă la viața lor -, iar nu e bine. Sunt snob.
De asta vă lipesc toate țările mai civilizate ciungă-n păr, bă, că sunteți doar niște coclitori cu pretenții. Nimic nu e bine, nimic nu vă convine, nimic nu faceți ca să fie mai bine. Dar vă roade invidia că alții o duc mai bine.
Sau ca tu nu ti-o permiti si atunci arunci aiurea cu ura spre cei care si-o permit.
nu te obosi. pe om nu îl duce capul să facă un calcul, el știe de-ale lui.
merci, chiar interesant review-ul, ma gandeam cum o fi sa conduci una de asta!
N-ai niciun prieten cu Golf 7? Mi-ar trebui niște informații sincere de la un deținător.
Am golf 7 masina de servici. 1.6 diesel, din 2015. Am primit masina cu 42000km, intr-un an jumate am ajuns la 110000km.
Ce imi place este izolatia fonica: este liniste in masina si la viteza peste 160km/h. Ergonomia bordului si comenzilor mi se pare buna
Ce nu imi place: masina este foarte mica, portbagajul mi se pare minusucul. Nu este potrivita pentru o familie. A avut probleme la pompa de ulei la 45000 si compresor ul AC a fost schimbat la 78000, lucrari acoperite de garantie. Iarna trecuta dupa ce a stat 2 saptamani in zapada s-au gripat placutele pe discuri si au trebuit schimbate toate discurile, placutele si ceva supape la pompa. Lucrarea a costat ~4000 de lei, neacoperit de garantie. Am schimbat deja 2 parbrize, masina pare sa fie magnet pentru pietre. E incomoda la drum lung, nu am gasit setari ale scaunelor astfel incat sa nu ma doara spatele dupa un drum de peste 2 ore.
Consum mediu conform CB 4,7/100km, regim 80% extraurban, condus relaxat.
Toate Golf 7 din flota au avut probleme destul de mari. In comparatie, masina anterioara, Renault Megane 1.5 dci din 2013 am dus-o pana in 190000km doar cu revizii si au fost schimbate un brat si 2 capete de bara. Nici cele ale colegilor nu au avut probleme notabile. Asta ca o referire la mitul nemtesti vs. Franceze.
BE GONE, INFIDEL!!! cum adică nemțeștile să aibă probleme?
@Rasta: magnet pentru pietre? Oare nu cumva distanta fata de masina din fata era cam mica?
@embe: un parbriz l-am schimbat dupa ce mi-a picat ceva (pietricica?) de pe tavanul pasajului Marasesti – noaptea fara nici o masina in fata mea.
Mulțumesc pentru răspuns!
Nu e de familie, e pentru mine, mă interesează mai mult motorul acela de 2L.
Vin de pe Corsa și caut mașină mică, cu 4 uși, să găsesc ușor parcare prin Cluj, deci spațiul nu ar fi o problemă.
Mă pui pe gânduri însă cu problemele apărute iarna.
@embe, cel mai des pietrele au venit de sub tiruri de pe sens opus, dar multumesc pentru grija ta.
@Bogdan, motoare de 2l nu avem in flota, nu m-as putea pronunta. Dar da, sa gasesti masina gripata dupa ce te intorci dintr-un concediu de 2 saptamani nu mi se pare OK. In comparatie, masina personala o vechitura din 2001 a stationat mult mai mult timp in aceleasi conditii, fara nici o problema.
Ca dimensiune, pentru oras aglomerat e ok masina. Are senzori de parcare pe care de obicei ii dezactivez, masina se parcheaza usor, mai mult ma deranjează zgomotul lor. Dar eu am condus o vreme si microbus, deci parcarea nu e chiar o enigma pentru mine.
Frumos scris, usor tehnic si usor amuzant. Lectura placuta pentru duminica dimineata.
Coco frate, mai scrie! Imi place mult cum scrii şi îmi place si masina. Nu mi-o permit dar macar ma ajuta la visat.
Și Pornhub la fel.
O să scriu și GLA-ul, ce să fac acuma…
sacrifică-te!
Foarte bun review-ul.E o incantare fata de stilul frust si lapidar ce il caracterizeaza pe „stapinul beciului”.
I-a scos pe gimp-și la produs. Și așa bine dormeam, acuma e cu presiune de la public.
andrei, nu fi cârnat.
#băbăieți, hai să facem un quid pro quo: o Toyota hibrid mai mare, Avensis, RAV4, are cineva? Aș fi curios ce-ar zice cineva care le/o folosește în România.
PS: am citit review-ul cu Prius.
Curiozitate de „cetatean europeean cu drepturi”, de ce a refuzat MB garantia la problema cu cablurile ?
Pentru că expirase Junge Sterne. Cei din service au zis că o să încerce.
Hai ca usor usor o puneti de un site separat pentru review-uri auto.
Foarte buna idee!
Asta în condițiile în care noi nu (prea) avem review-eri auto buni. Mi-e greu să-mi aduc aminte când am văzut ultima dată un review auto de la noi și mi-a plăcut. Un text bun și un video de 10 minute în care să prezinți tot ce nu se poate vedea în poze și cam ai combinația potrivită.
nu sunt buni pentru că nu ies bani din asta. nu ies bani din sinceritate și nici publicul nu vrea să plătească pentru sinceritate. așa că faci frumos pe lângă producător/importator, că el dă banul, mașina și excursia la lansare.
Rezervor marit: 90 litri. Standard e 70. Nu sunt fanboy, cum ar putea sa creada unii. Am 8 masini, din care 4 sunt Mercedes (2 E-uri -dintre care unul vechi, de 30 de ani, un S din 2012, si un CLS prima generatie, din 2008).
Are cineva Peugeot 508 RXH? N-am inteles daca sunt toate Hybrid, cred ca am gasit si „ne-hybrid”. Mi se pare super misto masina si din cate am auzit e destul de mult folosita prin Paris de taximetristi. Ma intereseaza in mod special RXH pentru garda la sol mai mare decat a unui 508 simplu. Merci!
a avut cumnata-miu vreo cateva luni, mishto ca design interior, praf ca si performante, pe baterie mergi maxim 5 km sau ceva de genu, deci impracticabila, e mia mutl asa de fitza ca vezi doamen am hybrid. 200 de cp adunati, parca sunt 120, o fi masina f grea da asa se simt. in rest mie mi-a placut dar parca specs sunt trase de par