Mâzgă? anvelope? prostie?

Pe podul ăla se circulă constant cu viteză, pe banda a doua, și oamenii nu se dau de pe banda aia decât atunci când trebuie să facă dreapta în 50 metri. Iar schema din imagine e frecventă. Accelera, a început să alunece un pic, a pus frână violent și mașina a devenit sanie. Vedeți asta frecvent cu mașinile care nu au ESP, dar aici cred că era de ajuns să ia piciorul de pe accelerație ca să poată redresa mașina.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

78 comentarii

  1. Probabil ochii în telefon, a văzut că se îndreaptă spre parapet și a tras dreapta. Altfel, dacă era de la drum, aluneca și ăla din dreapta

    00
  2. De câteva zile Bucureștiul e patinoar, probabil s-au distrat zdravăn cu alesul soluției anti-polei. Am văzut patinări la orice forțare, și la mine și la alții – plecat de la semafor cu traction control și abia apăsasem pedala, powerslides în giratorii, plecat de fund la curbe relativ normale. Dar lumea continuă să meargă ca pe autostradă.

    00
    • Același lucru l-am observat și eu. Deși erau 12 grade, cu gume sănătoase de iarnă, cu ESP, patinam mai ceva ca pe gheață în alți ani. Și da, powerslides cu FWD.

      Părerea mea e că problema e de la frunze, că mașini care sa împrăștie antiderapant n-am văzut. De asemenea, problema e și în jurul Bucureștiului.

      00
    • Nu erau frunze pe străzi ci doar mâzgă…

      00
    • Confirm si eu, atat in Bucuresti cat si in Ilfov. 4motion, ESP, cauciucuri noi, degeaba! Intr-o curba la 30km/h am accelerat putin si era sa dau cu ea de un gard. Nu cred ca au dat deloc cu antiderapant. DN1 era la fel zilele trecute, asa ca aveti grija..

      00
    • Și eu am făcut un drum prin oraș în weekend, am zis ca s-a stricat ceva la masina ca tot intra controlul tracțiunii la plecari de pe loc și prin curbe. Parea relativ ok pe jos și erau temperaturi pozitive 😒

      00
    • Si eu confirm, anvelope premium noi, si tot intrau toate sistemele alea la orice plecare de pe loc moderat avantata. Clipul e din 6 decembrie, se mai dusese putin substanta aia, dar pe 5 a fost ceva deosebit.

      00
    • asfaltul e imbibat cu tot felul de uleiuri scurse de pe la masini de-a lungul anilor. o burnita din asta super fina precum am vazut in bucuresti in ultimele zile e de ajuns sa activeze uleiul ala si sa-l transforme in lubrifiant

      00
    • Am vazut pe unii care dadeau cu un antiderapant, pe Uverturii, Sector 6, acum doua zile.

      00
    • Bro e jeg, de la jeg aluneci. E un noroi permanent pe jos.

      00
    • A`zi, dupa ce a nins / plouat, era mult mai ok. Se curatase pe jos.

      00
  3. mare atentie la mizeria cu care s-a dat pe jos ca e la fel de nasol si in alte zone din tara.

    00
  4. Ala cu autoutilitara tocmai a produs lapte praf, cu putin ajutor din partea soferului de golf.

    Ieri am iesit 10 minute pana la magazin. Doi pietoni s-au intins gratios pe spate sa priveasca cerul cand au trecut strada. Asfaltul zici ca-i paine prajita unsa cu untura.

    00
  5. -Ui ce a facut ala
    -Hiiiii
    -Da-te-n plm
    -Ai de capu’ meu

    00
  6. Fun fact: In Arad sunt 2 poduri pe care lumea accelereaza mai ca la intrare pe autostrada. Apoi reduc viteza, ei se grabesc doar pe pod. Eu mergand constant cu viteza legala ii depasesc pe 80% din ei. Nu inteleg ce au in cap.
    Then again, in Arad lumea nu stie sa vireze la stanga prin stanga centrului intersectiei.
    On topic: sa fii sofer nu inseamna dor sa stii sa tii de volan si sa poti apasa pedala pana la fund.

    00
    • Asta cu stanga centrului intersectiei nu prea se poate aplica la orice intersectie. Mai ales la intersectia cu un bulevard care are gard de tramvai/spatiu verde pe centru

      00
    • Se poate, linistit.

      00
    • ocolirea prin stanga centrului fuctioneaza doar cand exista semafor sau macar banda dedicata pentru stanga. in rest nu face decat sa creeze haos si pericol inutil.

      00
    • In Codul Rutier este reglementat destul de clar acest aspect:

      „(2) Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intră într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora.”

      00
  7. Am patit vineri seara intr-un sat. Curba 90 grade din scurt, ma apropii cu 60…e prea mult, franez la 40-50, iau de volan dreapta….tot cam mare viteza, hai sa mai pisc frana un pic…m-am dus in diagonala sanie. Am dat drumul la frana si am accelerat la podea (degeaba ca eram cu a-4a la ~1300 rpm). Cum am dat drumul la frana, fiind in viteza, hop a tras fata pe traiectorie si toate bune.

    Inca 1 secunda si ma duceam in santul de pe contrasens. Pe jos era ceva mazga, erau 7 grade. Anvelope Continental TS850 vechi de 6 ani (cam vechi, dar e ultima iarna a lor) cam dezumflate (1.9 bari, si asta e o cauza)

    00
    • A, si ESP nu a intrat. Se pare ca nu intra in orice conditie, probabil viteza prea mica, la momentul derapajului aveam un 30-35 kmh.

      00
    • 6 ani nu sunt noi, dar nu poti sa spui ca sunt periculos de vechi. Sunt la modul „mai merg o iarna”. La o cautare pe net rapida, se recomanda schimbarea dupa 6-7 ani.
      Unii de pe aici ar schimba cauciucurile si la 3 ani, chiar daca fac 5000 km pe iarna.
      Pe langa asta, Continental e marca buna.
      Iar ca sunt un pic dezumflate ar fi trebuit sa te ajute cu aderenta.
      Apropo, e ultima iarna a cauciucurilor mele de iarna si ma gandesc toamna viitoare sa trec la Michelin CrossClimate. Merita sau mai bine merg pe reteta clasica?

      00
    • @sfatuitoru Continental 860TS in a 4-a iarna https://i.imgur.com/EOACNq1.jpg Si ultima.

      00
    • @zarax la razvannbb ai un review la Crossclimate.

      In comentarii zic oamenii ca primele 2 ierni sunt super, in a treia iarna incep problemele.

      Meanwhile a aparut Crossclimate 2.

      00
    • @zidanne- nasol… unde depozitezi cauciucurile pe timp de vara? Am vazut gume si de 10 ani si nu aveau crapaturile alea.
      P.S. atunci iau tot de iarna, avand in vedere ca am de vara aproape noi si set separat de jante. Doar cu lenea e mai greu.

      00
    • @zarax, eu am de 2 ani crossclimate si sunt multumit, nu am simtit niciodata ca m-ar dezamagi. dar pe de alta parte eu sunt ala care inainte de legea anvelopelor ma plimbam cu un logan cu anvelope de vara , pe zapada la cheile rasnoavei si ma distram maxim la fiecare zapada, asa ca orice ragalie de anvelopa mi se pare suficienta.
      dar da, anul asta simt la semafor ca patineaza daca incerc sa plec mai tare putin, o fi de la ce e pe jos… de la anvelope…. nu stiu

      00
    • Cluj, ieri, 10 grade, senin afara, cauciucuri Nokian WR-D4 luate iarna trecuta si rulate max. 5000 de km, si la fiecare pornire de pe loc intra ESP-ul / traction control / whatever da funk it’s called. Viraje lejere, si simteam ca da sa plece masina de sub mine.
      Teoria mea e ca e de la prostiile de solutii cu care dau astia pe strada… am facut drumuri si in afara orasului si n-a fost nici urma de asa comportament la masina.
      Bine zice o vorba din popor: „iarna nu-i ca vara”.

      00
    • @zarax le tin in garaj, pe roti, umflate si acoperite. Vara se strang niste grade dar nu cred ca depaseste atmosfera din depozitele astora de la vulcanizari.
      Am doar 136 de ponei pe TeDeI deci nu pot spune ca le torturez. Dar mai scap pe drumuri forestiere si, in Bucuresti, ai o luna cu -10 si doua cu +20… si viscol in aprilie.

      00
    • @zidanne, da asa arata si la mine, au ceva „riduri / mici crapaturi” ca in poza.

      Poate e evident, dar voiam sa arat ca franatu nu face bine in caz de derapaj. In unele cazuri doar luatu de pe frana si lasat in viteza ajuta.

      00
    • @alexqtk sunt produse in Finlanda sau… Mama Rusia? Pe cealalta masina am tot WRD4 si m-au facut o faza iarna trecuta de am trecut direct la rotile de vara. E drept, erau 22 de grade, pe 22 februarie.

      00
    • @Zarax, vezi ca si Goodyear Vector 4 Seasons G2 (intre timp a aparut si G3) sunt foarte bune. Am iesit chiar si din sleauri de zapada cu ele.

      00
    • @alexqtk: Când vezi că la 20 km/h ESP se chinuie să scoată o balenă FWD din clasa medie din giratoriu și pe lânga tine trece rachetă un Renault Symbol începi să-ti pui întrebări dacă nu cumva ai luat țeapă cu Nokian. Fie căcatul cu care dau ăștia pe șosea e nașpa, fie profilul Nokian care e zeu pe zăpadă nu prea se simte bine pe „mazga” de zilele astea.

      Același lucru îl pâțesc cu bocancii de la Decathlon – pe zăpadă rup muntele în două, dacă e ciment/gresie și putin ud pe jos e o întreagă aventură să rămân în picioare.

      00
    • @zidanne habar nu am, sincer. Le-am luat din Altex, ca erau la oferta; m-am uitat doar la DOT, sa nu fie antice, erau din acelasi an, erau si bune la pret, asa ca m-am bagat. Da-s multumit de ele so far, am urcat chiar ok la munte la mine la tara, relaxat, pe unde altadata urcam cu emotii.

      00
    • @zidanne Eu am Nokian WR-D4 runflat si iti pot confirma ca toate runflaturile sunt made in finland. Sunt foarte ok pe zapada/polei, dar runflat-ul distruge spatele si provoaca vezica biliara.

      00
  8. Subscriu, si eu am alunecat de cateva ori in Bucuresti zilele astea, mai ales pe franari din scurt dupa plecare de la semafor, trecere de pietoni si oprire brusca a celui din fata pe motiv de…nimic. Noroc ca pastrez distanta de obicei si m-am lovit pe nimeni. E ceva dubios pe jos.

    Altfel, poate ne explica cineva destept cum faci cand incepe sa alunece si sa danseze. Accelerezi, ridici picioarele de tot, redresezi, tragi frana de mana? :)

    00
    • Subscriu. La prima frana mai serioasa din sezon a trebuit sa apas pedala mai mult decat m-as fi asteptat. Cu ocazia asta am constatat ca rotile mele de 6 ani inca fac fata, nu a intrat ABS-ul. Si inainte sa dati dume, da, functioneaza ABS-ul :P

      00
    • La tranctiune fata. Daca incepe sa danseze, sa fuga spatele: iei de pe frana, lasi in viteza si ajustezi usor din volan. Daca n-ai obstacole in fata pe drum (masini oprite la semafor), accelerezi in timp ce ajustezi din volan. Preventiv iarna pe zapada, alunecos, la iesirea din curbe e bine sa-i dai un pic de acceleratie sa nu fuga spatele. Bine, nu la maxim si tot timpul sa fii intr-o viteza astfel incat sa ai ceva turatii mai mari.

      00
  9. Nu stiu cu ce rahat dau astia pe straZi, insa mai rau fac. Bineinteles ca politia rutiera nu e interesata de astfel de aspecte. In fiecare an e la fel. De vreo 8 ani.
    Doi, soferii sunt idioti. Da, stiu ca Basarab e pod mare, misto, pe acolo ii dau blana. Ce? E umed pe jos, temepratura scazuta? Si ce? Eu am treaba, ma grabesc.
    Iarna, pod, de obicei polei. Dar noi avem cauciucuri de iarna. Deci pot sa merg ca vara ca am cu ce. Lumea nu pricepe ca anvelopele de iarna iti ofera siguranta mai buna iarna fata de cele de vara purtate iarna. Dar e greu. Pana dupa Craciun recomand sa o lasam mai moale cu condusul. Tot istoric accidentele sunt mai dese si parca lumea s-a tampit.

    00
  10. borduri de calitate

    00
  11. In filmuleţ cred că vedem un cumul a celor trei factori enumeraţi de Vali.
    Oricum, foarte puţini şoferi reacţionează instinctiv corect în situaţii asemanatoare.

    00
  12. Lipsa experienta sau pur si simplu idiot. Am iesit zilelea astea si cu motocicleta si am permis de juma de an. Am vazut mazga si am adaptat viteza la conditii, la fel si manevrele, n-am avut probleme si nici n-am mers cu 20km/h. Cu masina la fel, am vazut ca daca fortez patineaza, mai ales ca e ultima ei iarna, am niste Nokian care au 4 ani vechime si trebuie schimbate dar nah, zboara masina la Remat in primavara.
    Fix pe Basarab am trecut si n-am avut probleme…masina cu singura dotare fiind ABS la capitolul asta.

    00
    • Cunosc motociclisti cu sute de mii de km pe doua roti care s-au uitat in jur si au zis… „aprilie”. tu, juma de an, probabil 1000 de kilometri, ai zis ca poti. si ala cu golful a zis la fel. eu zic sa te mai gandesti.

      00
    • @thebblack n-am iesit mult, tocmai fiindca am vazut ca nu e de plimbat. Daca te duce capul poti merge linistit si daca ai gume ok, dar da riscul e mare cu mazga pe jos. Dar cu masina ar trebuie sa nu fie probleme doar ca romanasul nu stie sa-si dea seama cand e de mers ca vara si cand e de mers ca iarna.

      00
    • @DanMk: „cand e de mers ca vara si cand e de mers ca iarna”
      Cu motocicleta?
      Exista „mers ca iarna” cu motocicleta?

      00
    • @C eu ziceam în general, nu doar de motocicletă. Majoritatea nu știu să se adapteze la condițiile de drum. Pe două roți nici vara nu mergi mereu ca vara. Aici ține de fiecare să-și cunoască motocicleta, cauciucurile și să se echipeze corespunzător. Chiar am văzut motociclete în trafic zilele trecute, dar mergeau cumpătat.

      00
  13. Eu il consider autor moral pe ala cu duba baltata, a mers spre axul drumului, fara sa-l depaseasca ce-i drept, dar suficient cat sa genereze instinctul de a te feri din cale. Daca nu ai experienta la volan, si vezi ca intentia celui din fata este sa-ti taie calea, poate genera reactii diverse si nu intotdeauna foarte predictibile. Iar combinatia de lipsa de experienta, cu viteza, mazga, slik-uri etc e reteta perfecta pentru dezastru.

    00
    • Consideri gresit. Dar asta e parerea mea. Podul ala misto e plin de curbe aiurea. Ala cu duba baltata si-a tinut banda. Daca un idiot se sperie aiurea, asta e.

      Ca idee, si din nou, opinie personala, podul Basarab are un design absolut mizerabil. Fix ca A2. Nu mi-a placut niciodata mersul pe el si cand pot sa-l evit, il evit.
      Prea multe curbe, inclinare zero, marcaje deficitare etc.
      Ca sa civilizezi lumea pe acolo trebuie sa pui radare fix la fiecare 50 m. Sa vezi atunci ce frumos o sa fie. Pana atunci, strangi din fese si incerci sa tii banda aia buna.
      Sa vezi la coborarea spre Leu dupa o zapada ce frumos o sa fie. Mai ales cand pe banda ta apare o mica bariera de zapada pt ca aia de la deszapezire nu pot lua curba bine acolo si ramane juma de banda blocata.

      00
    • deci ala merge linistit pe banda lui (mai mult, chiar pe banda 1), legal, nu schiteaza nici cel mai vag gest.
      un prost vine tare din spate, derapeaza si intra in el.

      vinovat, el. de ce? probabil a ignorat proritatea de smecher. sau dragos e prostul din golf.

      00
    • „Nu schiteaza nici un gest” – e relativ, se duce la un moment dat usor spre stanga. In ceea ce am scris mai sus am precizat ca in general e vorba de un cumul de factori, iar cand se intalnesc cu lipsa de experienta, rezultatele nu sunt predictibile.
      Iar legat de „prostul din Golf” eu as spune sa te abti – nu ne cunoastem, nu stii ce experienta am (cateva sute de mii condusi BTW).
      Ceea ce am scris a fost mai mult o gandire cu voce tare, sa stiu de ce/cine sa ma feresc pe drum, de… cat traieste, omul invata.

      00
    • m-am uitat de 50 de ori la filmulet. al anu se apropie nici cu un milimetru de axul drumului. el urmeaza perfect traiectoria drumului. la partea cu cumul de factori ai dreptate. este un cumul de factori. viteza, cauziucuri, lipsa de experienta si probabil inca cteva pe care nu le stim. si toate tin de prostul din golf.

      iar atat timp cat nu esti tu prostul din golf nu are nici un sens sa te simti jignit. bine, si daca esti, tot nu se vrea o jignire ci doar o constatare. e doar in puterea lui (sau a ta) sa schimbe situatia.

      00
  14. Domnul zoso ce ati facut cu super soferii care comentau la Dvs. pe blog? Vad ca au fost inlocuiti cu niste domni care nu stiu sa conduca iarna.
    [Glumesc. Nici macar nu sunt sofer, dar tot e amuzant.]

    00
  15. @sfatuitoru acum 5 ani era sa ajung sub tiruri pe contrasens dupa ce am derapat la 30km/h in giratoriul de la Tisita. Am reusit sa ma opresc in santul de pe partea mea cu daune minime :)

    00
  16. Vezi ca Golf 5-ul are ESP, un tov de-al meu avea pe Golf 4 ESP, deci clar nu pot sa-mi imaginez ca 5 nu are. Aici cred ca e treaba de super slickuri de vara .

    Golf: Ce faci ma Loganule, te duci linistit la treaba sa faci o livrare? Hop acum nu mai livrezi nimic. Ia du-te tu in bordura asta:))

    00
    • în romania ESP-ul era opțional pentru golf 4,5. dacă era adusă din germania ESP era standard.
      +că se stricau mai des senzorii și nu mai funcționa deloc
      polo happy la noi nu avea nici abs standard
      dupa 2013 toate mașinile noi din UE au obligatoriu ESP standard
      dupa 2021 toate masinile noi din UE vor avea franare de urgență, recunoaștere semne, păstrare bandă…etc

      00
  17. Am trecut pe acolo și pe 5 și pe 6 decembrie și se aluneca în draci.

    Cu 4×4 în modul auto mi-a cuplat de câteva ori pe pod și ESP fix înainte de urcare.

    Diferența e ca toată lumea s-a prins și mergea încet pe pod, însă șoferul din imagini a întrat sub zicala preferată a pulitiei „neadaptarea vitezei la condițiile de drum”, pe buna dreptate.

    00
  18. Eu stiu ca politia e de multe ori penibila cand o da pe aia cu „neadaptarea vitezei la conditiile de drum”, dar realitatea e ca statistic au dreptate. Prea multi oameni merg prea repede prin prea multe locuri in care nu au nici pe unde, nici de ce. Podul ala are 2km si se termina intr-un semafor, la ce cacat te ajuta sa forjezi tedei-ul cu 90-100 ?

    That said, ieri la 8 dimineata politia actiona preventiv cu radarul pe Vasile Milea, in vale. Eram 2 masini pe toata strada, eu aveam 40 la ora pentru ca tocmai lasasem o masina sa intre in benzinarie (aparent si cand sunt 2 masini pe strada una din ele va simti nevoia sa ii taie calea celeilalte), asa ca am avut timp sa-mi dau masca jos sa le zambesc. M-am abtinut in ultimul moment sa ridic si mana sa le urez o dimineata frumoasa.

    00
  19. salutare baieti,

    nu pot sa zic ca m-am kkt pe mine, dar pe aproape. mai ales dupa ce am citit comentariile…

    am nokian cu dot 2005 pe golf 5. ( abs / esp / asr, an 2007 ) grosime/carne multa, mici crapaturi pe lateral. acum realizez ca sunt bomba. ( 15 ani !!!!! )

    am mers cluj – vatra dornei, dus – intors. la intors cu minus ( intre 0 – 5 ), portiuni cu asfalt albicios ( inghetat probabil ).

    sa inteleg ca am fost super norocos ca nu am derapat?

    merg mai turat, e tdi, minim 2000rpm. frana doar inainte de curba. accelerez usor la iesire. am tractiune fata.

    m-a luat anxietatea.. trebuie sa comand neaparat niste gume.

    help pls daca stiti gume bune pe 15/16. ar ajuta si o recomandare de vulcanizare ( cluj ).

    sunt indecis daca sa schimb doar gumele pe jantele astea de tabla… sau sa iau sh direct pe janta.

    multumesc

    00
    • @incepatoru Michelin (Pilot) Alpin , Continental Wintercontact , Bridgestone Blizzak LMxxx, Goodyear Ultra Grip, Nokian WR…

      00
    • Schimba gumele cu unele noi si ia jante SH, ca sa ai set cauciuc + janta pentru iarna/vara. Iti va fi mai simplu pe viitor. Nu lua tabla pentru iarna mai ales daca tii masina afara, in 5 ani ale mele s-au dus dracu’
      Am luat cu 600 de lei jante de 16 originale aliaj renault. Daca vrei de 15, gasesti si mai ieftin. Iar iarna, de 15 sunt mai bune pentru ca ai balon mai mare si suporta suspensia mai bine gropi (care se inmultesc in sezon), bolovani de gheata aruncati de binevoitori de pe trotuar in sosea, si alte capcane.
      Cat despre cauciuc, cauta aici https://www.tyrereviews.co.uk/ in topuri si alege dupa buget, cat mai sus in lista.
      Sau solutia de buget, tot pe site-ul de mai sus, cauta un all-season premium gen Michelin, Goodyear, etc, care oricum e mai bun decat petardele alea de 15 ani.

      00
    • Baga un Uniroyal sau un Nexen. Care e mai bun in teste pe dimensiune ta. Nu are sens sa cumperi cauciucuri premium pe Golf 5.

      00
    • Poți merge dandy relaxat și pe Hankook winter i-cept. Le-am luat recent pentru cineva, să pună pe un Seat. Decente anvelopele. Mi se par un pic zgomotoase, față de Nokian WR-3 pe care le am eu pe cataracta mea.
      Ferește-te de chinezării. Mai bine iei Kleber sau Debica decât Nexen.
      Dacă chiar insiști pe anvelope ieftine recomand Khumo, parca așa se scrie.
      Vezi anveloșhop, că au prețuri bune. In schimb durează până ajung. La mine s-a nimerit cu 1decembri/Sf Andrei, plus covid-19, plus bla bla. Succes

      00
    • @incepatoru ti-ai cumparat mai intai cauciucurile si apoi a durat 2 ani sa se aprobe creditul pentru masina?

      @Jan anvelopele nu se cumpara neaparat in functie de masina. Eu am avut Continental pe Clio si Mihelin pe Peugeot 308. In opinia ta astea 2 marci se pun doar de la A6 in sus?

      00
    • multumesc baieti. zilele astea dau comanda.

      @C vine de la cârnat?

      e prima masina si e luata cash. setul de cauciucuri le am primit cand am luat-o. nu am stiut atunci sa „citesc” dotul. moneda de 50 de bani „sta bine” in cauciuc.

      sa incerc sa mi dau si eu cu parerea?

      avatarul tau e facut de jos in sus si esti incruntat. pari genul care asortezi un suv mare la o garsoniera mica.

      00
    • @incepatoru nu fi pufi, era o gluma.

      Parerea mea, mai pe subiect, e ca un Nokian cu dot nou e mai bun decat un Michelin cu dot 2015.

      00
  20. Acolo e frumos sa mergi pe banda 2 daca nu e ft aglomerat sa aiba loc si aia care vin de pe bretele sa intre si te pui pe 1 inainte sa iesi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube