Matematică aplicată: viteza…

Clipul e vechi, dar merită menționat de fiecare dată când se aduce vorba despre învățământ și cum memorarea robotică a unor formule nu folosește la nimic, deși se insistă pe asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

44 comentarii

  1. mie-mi plac aia care spun ca dureaza n ani lumina sa (se) faca ceva.

    00
    • Mie imi plac metaforele 🙂

      00
    • Anul lumina masoara distanta. Oricat de mult iti plac metaforele nu poti sa spui “dureaza 16 kilometri”.”

      00
    • NOU
      #4

      You’ve never heard of the Millennium Falcon?
      It’s the ship that made the Kessel Run in less than 12 parsecs.

      00
    • Despre anii-lumina se invata la romana 😛

      “La steaua care-a rasarit / E-o cale-atat de lunga / Ca mii de ani i-au trebuit / Luminii sa ne-ajunga”

      00
  2. Clar fake, n-ai cum sa fii libera si atat de proasta.. 😉

    00
    • Din pacate este foarte posibil.
      In liceu: desi campul magnetic este orientat in aceasta directie, “prin conventie” si “pentru ca este mai usor matematic” vom considera ca este orientat in sensul opus.
      In facultate: desi electronii se misca in sensul asta, “prin conventie” noi vom desena curentul ca se misca in sensul opus.
      Iar aparatele electrice au puterea in KW, insa tu vezi pe factura KWh. Energie, putere, curent, tensiune, faza, nul, dracu mai stie la ce-ti trebuie fiecare. 🙂

      00
    • nu pot sa spun decat:

      00
  3. NOU
    #10

    Normal ca “memorarea robotică a unor formule nu folosește la nimic”, dar stii ce mi se pare un pic mai important legat de educatie ? Cum dracu’ mai captezi atentia unui elev in zilele noastre ? Macar pe termen mediu. Cum il motivezi, ca doar nu crezi ca invata de placere ?!

    00
    • Mie mi-au zis ai mei ca daca la 18 ani nu mă îndrept către facultate sau job mă dau afară din casă. Am fost motivat.

      00
    • E si greu sa inveti de placere cand stai 6+ ore la scoala. Cati muncesc de placere cele 8 ore? (si ca adult se presupune ca ai facut ceva alegeri in viata de ai ajuns acolo). Plus ca n-ai cum sa inveti de placere la atatea materii atat de diferite.
      Ce se poate face? Mai putine materii, elevul sa se poata indrepta mai mult spre cateva materii la care chiar are inclinatie. Asta e partea mai usoara de implementat (daca reusesti sa pui sindicatele cu botul pe labe).

      Partea a doua (si mai grea) tine de profesori, sa stie cum sa capteze atentia elevilor. Sunt profesori care fac asta (deci se poate) dar prea putini.

      Parerea mea e ca se poate face asta in Romania, avem nevoie de un proiect pilot la cateva scoli/licee din tara, proiect facut si cu specialisti straini, cu precadere din tarile nordice.

      Stiu ca unii o sa zica de salarizare. Nu. Salarile oricum au crescut peste media nationala, e drept ca ar trebui platiti mai bine decat sunt acum. Insa se vede treaba ca profesorii vor mai mult (dpdv uman de inteles) insa cand vine vorba de reforma sar de cur in sus ca nu se poate evalua activitatea unui profesor. Poate nu la fel de exact ca unuia pe banda, dar cu siguranta se poate. Si trebuie fortati pentru ca la toate protestele au cerut numai bani de salarii, de elevi i-a durut in cur. A protestat vreunul ca elevii n-au manuale, ca sunt prea multe materii? (ba dimpotriva). Orice marire de salarii va trebui facuta dupa trecerea pe un alt sistem, in felul asta si profesorii vor fi mai motivati (fortati) sa accepte reforma.

      00
    • NOU
      #13

      Aici e problema, nu e o placere sa zaci in scaun sa asculti/memorezi fara sa stii de ce tot felu de lucruri. E foarte plictisitoare scoala pt. un copil care e energic, si curios…., il “legumifiaza”. E ca si cum te-as pune sa te uiti la Maruta, same shit.

      00
    • N-ai cum sa-i captezi atentia cu creta la tabla, cand acasa are iPad. Trebuie sa faci lectia cel putin la fel de interesanta ca iPad-ul.

      00
  4. mai era una: “cum il cheama pe tatal fiilor lui Zebedei?”, probabil numele ii face pe oameni sa nu se prinda 🙂

    00
  5. “memorarea robotică a unor formule nu folosește la nimic”

    Multe sunt inutile, daca nu te orientezi spre domeniul cercetarii, dar sunt cateva care folosesc oricui in viata. De exemplu cele referitoare la arii si volume, dar si vreo 2-3 gen ecuatii cu 2 necunoscute. Asta e valabila la majoritatea materiilor studiate in scoala. Din pacate, unele lucruri, poate putine la numar, chiar sunt necesare, si chiar se memoreaza robotic.

    00
  6. Părerea mea sinceră pe acest subiect e că fătuca merge să îi dai de câteva ori la buci… 🙂 Restul sunt detalii nesemnificative…

    00
    • Perfect de acord cu dvs. Ma bucur cand vad un cunoscator. Si dupa o analiza sumara a videoclipului pot sa spun cu mana pe inima ca fata e genul care spune da din prima seara.

      00
  7. Acia e oleacă de logică, nu musai memorare de formule.

    00
  8. NOU
    #21

    Probabil nu stie ce inseamna per.
    Mi se mai intampla si mie sa folosesc cuvinte care nu stiu exact ce inseamna, dar stiu sa le folosesc corect in context.
    Stiu ca dacii liberi cunosc intelesul tuturor cuvintelor, chiar si alea de care nu au auzit in viata lor.

    00
  9. True story: pe mine nu ma mai mira nimica de cand am fost intrebat: cate faze are curentul trifazic.

    00
  10. NOU
    #25

    Eu in cand eram la gradinita si am descoperit magnetii, m-a lovit inspiratia pe moment si ma gandeam sa pun unul in portbagajul unei masinute Matchbox si altul in fata, unde e motorul si daca cel din spate e mai puternic, il va impinge pe cel din fata si astfel vom avea o masina in miscare. True story, no troll ! Doar ca nimeni nu mi-a luat ideea in seama si m-am facut psiholog pana la urma. Puteam fi un inginer bun la Dacia probabil.

    00
    • Foarte prost exemplul tau.
      Intamplarea respectiva face parte din procesul de invatare.
      Inginerul de la Dacia executa tot asa precum unul de la bmw. Majoritatea lucreaza cu chestii proiectate de altii. Ei doar le pun cap la coada.

      00
  11. fake cat casa

    00
  12. Tipa repeta pentru un black couch interview si voi nasteti polemici intelectuale

    00
  13. NOU
    #29

    E drăguță? Are țâțe? Nu trebuie să știe nimic altceva. Compensează masculu.

    00
  14. Am simtit nevoia sa spun ca la Poli Torino, examenul de Fizica I se da cu manualele si cursurile pe masa. In plus, profesorul furnizeaza toate examenele trecute (sa spunem din 2009 pana in 2015), toate examenele, inclusiv restantele: cand incepe cursul, la inceput de semetru, de pe site-ul facultatii poti lua o arhiva cu toate subiectele examenelor trecute.
    Credeti ca toti iau Fizica I cu 10, fiind un examen cu cartile pe masa?
    Nope.
    Examenul e facut pentru a verifica cum gandesti, cum vezi si pui problema.

    00
  15. Circula pe facebook recent o poza dintr-o carte de logica pentru clasa 4-a, cu o intrebare de genul – Daca tu esti pilotul avionului iar avionul la ora x decoleaza din Bucuresti, la ora z ajunge in Chisinau si la ora x ajunge inapoi, ce varsta are pilotul? La postare erau zeci de comentarii in care oamenii se revoltau cat de idiot e invatamantul, cat de naspa sunt manualele si cat de retardati sunt cei care scriu acele manuale. Cam asa)

    00
  16. Daca un om sapa un sant lung de 10m intr-o ora, in cat timp vor sapa acelasi sant 100 de oameni ?

    00
    • Problema e de organizare. Nu poti sapa doar matematic, in 36 de secunde, ca nu poti inghesui toti oamenii aia cu lopeti cu tot si sa mai si dea din coate.

      00
    • nu incap 100 de sapatori in 10 metri de sant. eventual doi,
      dar si atunci se incurca reciproc.

      o femeie naste 1 copil in 9 luni. in cat timp nasc 9 femei un copil?

      1 om sapa in 10 zile un puţ cu adancimea de 10m. in cat timp sapa 10 oameni acelasi put cu adancimea de 10m? (omul nu oboseste)

      si favoritul meu: o gaina jumatate face un ou si jumatate intr-o zi si jumatate. in cat timp face o gaina doua oua?

      00
    • Există formulă, care nu se învaţă la şcoală. E pentru calculatoare, dar se potriveşte şi oamenilor.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl's_law

      00
    • Ba se invata la scoala. La scoala de ingineri de calculatoare in anii terminali.

      Legea aia da o limita maxima, teoretica deci, a numarului de ori cu care treaba merge mai repede, pentru cazul cand la o lucrare pui mai multi oameni.

      Ideal ar fi ca daca pui n oameni, treaba sa mearga de n ori mai repede. Dar nu e asa.

      Practic legea se foloseste de urmatorul aspect: cat la suta din munca pe care o face un om care face lucrarea, este inerent facubila doar de catre un singur om? (ca nu se poate, altfel 2 sau mai multi insi isi dau lopeti in cap etc) Dai raportul asta si legea lui Amdahl iti da numarul maxim de ori pentru care lucrarea ta o sa ti se execute mai repede cu n oameni, fata de cazul initial cand lucra un singur om.

      00
  17. 1 Euro = 5 Lei
    10 Euro = 50 Lei
    10 Euro * 10 Euro = 50 Lei * 50 Lei
    100 Euro = 2500 Lei
    1 Euro = 15 Lei.
    😛

    00
    • gresit

      1 Euro = 5 Lei
      10 Euro = 50 Lei
      10 Euro * 10 Euro = 50 Lei * 50 Lei
      100 Euro^2 = 2500 Lei^2
      1 Euro^2 = 25 Lei^2
      1 Euro = 25 Lei^2/Euro (1 Euro = 5 Lei in prima propozitie) =>
      1 Euro = 25 Lei^2/(5 Lei)
      1 Euro = 5 Lei Q.E.D
      😛

      00
  18. Hell, ar merge un umar craci.

    00
    • “Doamna profesoara, mie puteti sa-mi fluturati si un tramvai, eu tot la sex ma gandesc” 🙂

      00
  19. E o regula, se cheama regula de trei simpla!!

    00
  20. Care jucator de sah e cel mai bun: ala care stie sa mute piesele & sa castige pe banda rulanta SAU cel care a memorat denumirea pieselor, cum se muta, dar nu stie sa joace ca sa castige?

    Am o vorba, o afirmam cand era cate un caz despre scoala de soferi cu mita & coruptie in general: totul, dar ABSOLUT TOTUL, e organizat & indrumat atat de ingreunat/greoi, incat pana si prostul nu mai e atat de prost & a inteles noile reguli ale şacalilor.

    Mare paguba cand nici prostii nu mai sunt atat de prosti, chiar daca nu realizeaza.

    00
  21. Asta e doar proastă. Nu are treabă cu creierul, e ruptă legătura.
    Altfel, da, sunt de acord ca memorarea de formule matematice nu ajută şi că sistemul nu e ok.
    DAR dacă eşti în stare ca elev de liceu să stăpâneşti matematica, mai ales analiza, la un nivel rezonabil, crede-mă, creierul tău e capabil de orice apoi, e testul suprem al roţiţelor, disciplinei şi muncii. De aia nu se intră de universităţile tehnice şamd cu teste din supt pendula, ci din mate, info, sau ceva care solicită grav gândirea.
    Dacă treci prin şcoală ca pendula prin proasta asta şi zici că nu-ţi foloseşte la nimic, creierului tău îi lipseşte skillul de a gândi, cât de rapid sau eficient mai vedem. Toată matematică îi dă de lucru şi nu dăunează.
    Trust me, sunt a 12-a, îmi depinde viaţa de asta şi totuşi nu o urăsc nicio secundă pentru că îmi oferă şanse mai mari decât pulele cu economie, filologie şi alte fineţuri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.