Vin mașinile ieftine.

Am văzut ieri o rezervare care mi a atras atenția: București-Viena 2.000€ Clio. Este așa de scump pentru că firmele nu au agenți să trimită între orașe. În perioada 15 iulie-15 august un agent de rent a tipic poate să lucreze 16 ore pe zi. Întreaga industrie este ruptă în gură de somn. Anul 2023 este cel mai prost an din ultimii 10, pentru că există un excedent de mașini în piață. Vom vedea o tragedie pe piața de auto rulate din septembrie încolo,  discutăm de zeci de mii de mașini. În Portugalia sunt deja mașinile de rent-a-car parcate pe câmpuri, deși suntem în august aproape. În Franța, unde în perioada asta nu era nici măcar o singură mașină de închiriat la Paris, băieții încep să le ducă din aeroport și să le parcheze pe străzi pentru că efectiv se sufocă cu ele. Prețurile mai mari la biletele de avion au redus masiv cererea la închirieri auto. Este cel mai mic preț mediu în ultimii șase șapte ani în condițiile în care prețurile la auto rulate sunt minim cu 50% peste, iar undeva prin septembrie-octombrie se vor scuipa toate aceste mașini în piață. La nivel european o să fie un șoc.

Vremea unde un Logan nou costă 15000 € se va termina rapid și va fi un puternic șoc de deflationar pe prețuri din cauza asta. Ca să iți faci o idee cât de mare este distorsiunea în piață, anul trecut în perioada asta un Toledo era 40€ pe zi sau Megane, anul ăsta am cu 18. În Lisabona unde prețurile săreau de 100€ pe zi, prețul mediu este vreo 30€.

Sunt două cauze care lovesc simultan în industrie. Primul este că biletele de avion scumpe reduc bugetul de călătorie pentru alte servicii adică nu mai ieși la fripturică și la închiriat de mașini. Al doilea efecte este că piața a supracorectat lipsa mașinilor din anii anteriori până la punctul în care suntem inundați de mașini. În mod normal în lunile iulie și august furnizorii mă tratează cu spatele, anul ăsta mă invită la masă.

De asemenea mai asistăm la un efect foarte nasol: câteva linii aeriene anulează masiv biletele de avion pentru august la România ca destinație de sosire, pentru că au vândut bilete ieftine pe care nu le pot susține și preferă să mute aeronavele pe orașe mai profitabile. Va exista un val de anulari de concedii către România, dar nimeni nu are sânge să vorbească despre asta pentru că majoritatea primesc bani și sponsorizări. Practic efectul este următorul: linia aeriană a vândut bilete ieftine în ideea în care nu se va zbura atât de mult. Acum are niște bilete vândute pe România și se grăbește să le anuleze ca să nu fie nevoie să plătească compensație de anulare din scurt. Anulează zborurile alea și operează către orașele mari europene unde are puterea și capacitatea să vândă bilete de avion mai scumpe sau pe rute mai scurte, pe profitabilitatea mai mare.
Prețul la biletele către România crește și venitul discreționar nu îi permite românului să mai consume și alte servicii.

Și în plus este o abundență de mașini la nivel european, abundență care se va termina undeva la 15 septembrie și toate mașinile vor fi pe Autovit, în condițiile în care deja mașinile rulate nu se vând și dealerii au stocuri istorice. Anul trecut de exemplu în toată România exista un singur Golf 8 cu cockpit digital de vânzare, și stoc puteai cumpăra un singur Porsche Cayenne cu alcantara și trapă. Anul ăsta este ca în târg la Vitan, ba chiar ne mai și târguim la preț.

Există un indicator al bunăstării economice care este coada de la mall Băneasa de la Starbucks și Emilia. Este cel mai bun indicator al economiei românești. Lucrurile stau încă bine, dar sunt departe de 2022.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

93 comentarii

  1. La ce ora vor apărea masinile pe autovit pe 15 septembrie? Sa stiu sa dau refresh sa nu pierd ofertele

    Comentariu apreciat.5538
  2. se anuleaza spre romania, dar se creeaza linii noi catre alte orase. acolo nu se inchiriaza masini?
    nu inteleg ce am citit, profitul a scazut de la 200% la 50% sau ce ne spui?

    Comentariu apreciat.957
    • Abia daca gasesti masini noi cu livrarea mai jos de 6 luni!
      Productia s-a adaptat cererii. Masinile care putrezesc in parcuri vor fi sacrificate. Ori casate ori donate de exemplu in zonele de conflict. Ucraina primeste pe banda rulanta astfel de masini in special suv-uri si “papuci”, la fel si in unele zone din Africa. Iar cele noi se vor scumpi tocmai pentru a acoperi pierdierile.
      Traficul aerian a ajuns la 70% in 2023 (pana acum) fata de cum era inainte de pandemie si asta nu pentru ca nu exista cerere ci pentru ca de exemplu, in Germania, au concediat masiv lucratori din industrie si momentan nu numai ca nu prea mai gasesc dar comapniile inca sunt pe recuperarea pierderilor din pandemie si amana angajarile. (de la oameni de serviciu pana la piloti).
      In plus industria se reoreienteaza spre zona electrica ca este pompata masiv in detrimentul „clasicelor”
      Si o parte din industrie de asemenea este reconfigurata pentru a produce pentru razboi.

      Chiar nu inteleg de unde sa vina aceasta prabusire a preturilor in industria auto!

      Comentariu apreciat.7720
    • @AlexAndru

      Legat de primul punct, pot vorbi pentru Renault si Dacia. Daca anul trecut afirmatia era perfect valida, momentan Dacia are in stoc la nivel national ~70-80 de masini cu livrare imediata. Renault are ~300. Nissan au si ei cateva zeci.
      La prima vedere, prin alte parti, la Skoda si VW par si ele ca au cateva sute de masini cu livrare imediata, insa nu stiu cata incredere sa am in platformele lor de rezervari online.
      La Mercedes sunt afisate 200+ vehicule cu livrare direct din stoc.

      Comentariu apreciat.516
    • @AlexAndru, aeroportul din Cluj are mai multe zboruri ca niciodata. Cum nu au revenit? Masina noua comandata in luna mai a ajuns deja, dar sunt cazuri in care se iau comenzi ACUM cu livrare in august. Variatii sunt, daca vrei o configurare mai specifica se mai intinde, dar asta cu 6 luni deja e schema de vanzare.

      Comentariu apreciat.696
    • @Alex, nu contest insa acele “pe stoc” multe sunt vrajeli.
      Adica vand ca fiind pe stoc masini care stiu ca vor veni in perioada imediat urmatoare.
      Cazul meu: comandat un VW (style), “pe stoc” in februarie, fabricat in aprilie, sosit in mai. (figura ca fiind in stoc dar nici pe departe asa ceva sau intelegem gresit ideea de stoc :)p)
      *multe stocuri sunt si configurari chele sau f “dubioase” care vor ramane in continaure pe stoc (Toyota Yaris Cross cu led lumini de zi si becuri H7 faza lunga!!!!!!!!!!)

      @Iulian, stim cu totii ca Clujul este miezul dar nu este reperul.
      Numai Lufthansa a concediat 20.000 de oameni (10.000 in Germania) si si-a redus flota cu aproape 100 de aeronave => chiar daca ar vrea, Lufthansa nu poate momentan sa opereze 100% cum era in 2019

      Comentariu apreciat.349
  3. Eu cred ca o sa comand chiar azi un Duster la 25k, pana nu incepe sa isi piarda valoarea.

    Comentariu apreciat.1605
  4. Caz practic: eu in ianuarie fac calculul: zbor în nordul Italiei și închiriez FIAT 500/golf și mă plimb 20 de zile unde vreau eu inclusiv Franta. Stai, anul trecut cereau în ianuarie 40€ de zi și încă 40€ pe zi pt asigurare full să nu îmi iau țeapă așa cum am învățat că se dă, de pe acest blog. Yeahhh, de 1600€ plus extra bagaj de cală, plus preț de zbor de linie, mai bine bulesc 2 zile cu condusul mașina proprie înainte și înapoi. La 600-700€ aș fi luat-o în considerare.

    Comentariu apreciat.785
    • Nu mai bine zbori DIN nordul Italiei pana la Brasov si inchiriezi un Tractor, produs la Tractorul Brasov si iesi mult mai ieftin?

      Indecis. Tu ce zici?3760
  5. Imi fac griji deja sa nu imi taie multinationala salariul, la ce deflatie puternica o sa fie. O sa se calce in picioare companiile sa ieftineasca produsele, nu o sa stim ce sa alegem.

    Comentariu apreciat.1534
  6. Intri la bănuieli când toți colegii își iau o săptămână de concediu în loc de două.

    Comentariu apreciat.922
    • E normal. Sa vezi ce o sa te mai miri cand azi o cunosti pe Jamila sau pe Tabita, intr-o saptamana va luati si in 3 luni ai primul tau copil.

      Comentariu apreciat.403
  7. OK deci sa ne vindem masinile si le cumparam pe 15 septembrie mai ieftin si cu mai putini km 😀

    Comentariu apreciat.1793
  8. Există un indicator al bunăstării economice care este coada de la mall Băneasa de la Starbucks și Emilia. Este cel mai bun indicator al economiei românești. Lucrurile stau încă bine, dar sunt departe de 2022

    Corectie: Economia neagra merge bine.

    Comentariu apreciat.975
  9. E un articol scris la misto. un „rant”. ..
    zici tu Vremea unde un Logan nou costă 15000 € se va termina rapid .
    Adica Dacia o sa vanda sub cost? sau cum?

    Indecis. Tu ce zici?3721
    • Nu neaparat. A fost explozia de dupa pandemie, cu criza semiconductorilor si scumpiri la materii prime. Daca cererea se calmeaza, vor scadea preturile.

      Indecis. Tu ce zici?2912
    • Poate se face 20000

      Comentariu apreciat.383
    • Ne vedem in decembrie aici si vedem cat costa. Parerea mea e ca OP bate campii cu gratie.

      Comentariu apreciat.321
  10. În 2019, în Olanda, au explodat practic vânzările de EV-uri, tesla 3 devenind cea mai vândută mașină din țară. Motivul – era ultimul an cu taxă de 4% pentru mașina electrică de firmă. Acum expiră multe contracte de leasing operațional, plus că a apărut modelul Y. Marktplaats (OLX de Holandia) e plin de model 3 la prețuri decente.

    Comentariu apreciat.561
  11. Ati putea va rog sa îmi dați o recomandare pentru a închiria o mașină în Cluj?

    Am citit atâtea povesti horror ca mii și teama sa dau un search pe google și firmele pe care le-am găsit nu îmi spun nimic.

    As vrea sa închiriez cu asigurare full, ceva micuț, cam o săptămână…

    1010
    • NOU
      #32

      bdv rent a car sunt seriosi si nu sunt tepari.

      810
    • Autonom pare ok

      1712
    • Eu am inchiriat in aeroport de la sixt. Am luat cea mai mica si ieftina categorie. Cand am ajuns s-au scuzat ca nu mai au masini disponibile din categorie si mi-au dat un Passat automat 😁. Poate am avut eu noroc. La in toarcere zborul il aveam duminica seara si nu mai era nimeni la biroul lor. Am lasat cheia intr-o cutie postala. Luni am primit comfirmarea pe mail ca totul e ok si au eliberat garantia. Am fost 100% multumit. Recomand

      Comentariu apreciat.465
    • Ati putea va rog sa îmi dați o recomandare pentru a închiria o mașină în Cluj?

      Vezi ca sunt unii pe aici care-ti recomanda inchirieri de la tepari de parca e afacerea vietii lor.

      Indecis. Tu ce zici?1818
    • Bdv bestauto. Am folosit vreo 5 luni masina de la ei și au fost ok.

      05
    • @Sabotor, dacă nu îmi spui cine sunt, nu am de unde sa știu

      181
    • Pleaca de la ideea ca ORICE firma de inchirieri auto va incerca sa ti-o traga fara vaselina.
      Inclusiv Sixt – in Roma mi-au facut upgrade de la BMW seria 3 sau echivalent la Jeep Compas – practic o teapa de 250 de euro; dupa ce am facut scandal au gasit un Audi A5, nou nout in parcare.
      Dar sunt mai seriosi decat diversi tepari locali, si lucreaza legal (aka card nu cash only).

      184
    • Klasswagen pentru mine de 5 ani sunt cei de la care iau mașini când vin în țară. WV Polo 10 zile 300 de euro cu asigurare casco inclusă. Preluat și adus din/în aeroport

      220
    • @Aleics Vezi ca pe aici mai comenteaza un taran coclit cu caracter jegos si manipulator de care mai mir ca nu s-a luat deja de tine sa te faca prost ca inchiriezi de la tepari.
      Recomandarile lui in cazuri din astea fiind sa conduci 14 ore ca tiristii, ca nu ai nimic dupa un drum din asta, esti fresh as a daisy doar ca sa faci economie de 300 de eur.

      127
  12. Am inchiriat o „duba” 8+1 pe 12 zile cu iesire in strainatate si am platit 600 euro inchiriatul propriu-zis + 200 euro garantie care i-am primit inapoi. Zic ca e pret bun pentru ca urmatoarea gasita pentru acelasi tip de masina incepea de la 800 euro, iar alte asemenea erau pe la 1000-1200 euro.

    138
    • De la ce firmă și ce „dubă” , dă și tu niște detalii te rog frumos că mă interesează și pe mine.

      150
    • „Duba” a fost un Ford Transit din 2014 cu 8+1 locuri si firma de unde am inchiriat-o e Auto Ciorba din Velenta, Oradea.
      Sper ca te ajuta informatiile! Recomandare: Du-te si vorbeste despre dorinta de a inchiria „duba” cu vreo 2-3 luni inainte. Eu am vorbit si platit un avans la inceputul lunii mai pentru ultimele 2 saptamani din iulie. In sezon e acoperit complet; a doua zi dupa ce am predat-o a si fost inchiriata din nou.

      21
    • @Noru: Eu am dat dar, deocamdata, n-a aparut. Firma e din Oradea si daca nu poate fi publicat raspunsul desi e fara link iti poate da adresa mea de mail si-mi scrii.

      32
  13. Pe unde umblu eu e fix invers, biletele de avion desi sunt muuult mai scumpe decat in 2022, avioanele sunt pline ochi. Rar vad 1-2 locuri. Circul destul de des, 1-2 ori pe luna, fie ca e weekend sau o zi oarecare, avioanele sunt cvasi pline in conditiile in care bilete gasite inainte cu 150eur (dua-intors) acum nu exista sub 280 cu salturi dese la 400 si chiar 900eur (la economic!).
    Iar masinile de inchiriat au preturi cel putin duble, de unde in 2019 luam usor cu 20eur/zi un passat nou, acum nu ma ating fara 40-50 de un polo.
    La sh pare ca preturile au scazut usor dar e inca foarte departe de 2019.

    Comentariu apreciat.514
    • Au ajuns si strainii cu plimbarea dupa pandemie ca romanii care au facut foamea in anii 80 si acum isi iau doi porci pe an.

      Indecis. Tu ce zici?1815
    • Sa nu mai zic de hoteluri. In 2019 mergeam cu 180 eur/zi la un Sofitel, in iunie 2023 ziceam sa merg tot acolo ca a fost ok. Soc, 1088 eur/zi! Am zis ca nu vad bine, ma uit la novotel, melia si altele prin zona: 300-600 eur/zi!
      Dubios e ca acum s-au calmat, au revenit sub 200 eur/zi desi perioada (august) e aceeasi si mult mai apropiata.
      De fapt vad un pattern, daca cumperi cu 2 luni inainte avion, hotel, concediu pare ca e mult mai scump decat cu 1-2 saptamani inainte.
      Concret: la inceput de iunie ma uitam la Lufthansa pentru 7 august, 2 bilete dus-intors: pret 1808 eur! Pe la 15 iulie acele bilete erau 377eur :). In 22 iulie sarisera la 585 eur. Azi costa 658 eur.

      Comentariu apreciat.316
    • Avioanele sunt pline cu bilete ieftine cumpărate în avans. Faptul ca biletele sunt foarte scumpe acum este absolut firesc. Toate acele zboruri nu sunt putin profitabile sau pe pierdere, deși sunt pline.

      Lucrez în retail, vânzările sunt în cădere libera. Lumea nu mai are bani.

      Ratele cu dobânzi de câteva ori mai mari decât acum un an-doi nu se plătesc singure.

      Produse cu 50% mai scumpe decât acum un an-doi.

      Real, puterea de cumpărare a scăzut dramatic în mai puțin de doi ani.

      Dar sa asteptam pana după perioada de vacanta și vom vedea cine are dreptate.

      Comentariu apreciat.1086
    • @Add – Vezi sa nu fie vre-un eveniment in oras in perioada aleasa de tine de costa camera de hotel atat. Eu pentru Amsterdam in septembrie nu am gasit nimic sub 1500 euro pentru 4 zile. Daca m-as lua pt saptamana viitoare am intre 800 si 1200 euro. Dar ca septembrie e plin de evenimente in Amsterdam iar cererea e imensa.

      182
    • Noi ne oprim la baneasa mall la pranz cand suntem in trecere prin Buc sau inainte de avion, tura asta ne-am speriat de preturi, am platit un pranz la restaurant exact cat am platit in Grecia la taverna si am fost mai modesti la comandat. 65 lei o pizza, tot ce era cu carne sarea de 80 ron, paste pe la 60 ron, etc.
      Restaurantul pe jumatate gol, in anii trecuti era plin, la vita argentiniana unde scorul incepea cu 95 ron batea vantul. La cel grecesc era mai plin, de curiozitate m-am uitat pe meniu, erau si chestii pe la 20-30-40 ron.

      Am fost in Corfu 4 persoane, la fel ca Baliverne, oricat m-am invartit si am calculat, pana la urma am f*tut 4 zile pe drumuri si am mers cu masina proprie. La un calcul sumar am economisit 1000 eur. Cazarea a fost la aceiasi bani ca in Thasos dar acolo am avut lux, aici a fost mediocru.

      E deja un trend de scumpiri care nu mai poate fi ignorat si nu stiu cat se vor mai putea sustine aceste cheltuieli in crestere.

      Cred ca asta spune si autorul, sunt nistre trenduri foarte vizibile in piata, trenduri care teoretic nu prea au cum sa se termine cu bine dar de facut predictii e complicat.

      Eu unul cred ca nu scapam de recesiune dar fiecare tara si fiecare domeniu vor fi cu specificul lor.

      Comentariu apreciat.722
  14. Anul trecut am inchiriat de la Sixt,la Bordeaux pt o zi un Peugeot 308 dar cand am ajuns acolo am primit un 2008 Gt line cu 5.000 km. 187e a fost totalul (masina + taxe). Acuma pt un peugeot 308 vad ca au pretul de 146e pe zi.

    1110
  15. este un dealer de masini skoda la mine in oras, trec aproape in fiecare zi pe acolo, are o curte plina ochi de skoda rapid si ceva seat ibiza noi noute, argintii care stau frumos in soare cred ca de prin luna mai… nu se misca nici una, nu cred ca e situatie in care a comandat cineva vreo 120 de masini si nu mai vrea sa le plateasca, dealer-ul cred ca a comandat sa aiba pe srtoc si acum nu mai are cine sa „aiba” la masinile lui.

    Comentariu apreciat.487
    • Vezi ca rapidul nu se mai face de vreo 2-3 ani, asa ca nu au cum sa fie noi-noute ;)… o fi fost masini de flota si au renuntat clentii (firmele).

      00
    • Unde asta?
      Ma chinui de 2 luni sa cumpăr o Skoda Fabia 1.0TSI stoc, chel line. Am contactat toți dealerii Skoda din țară și absolut toți mi-au dat termene de livrare de 9 – 12 luni.
      Aceiași situație și pentru Seat Ibiza, nimic pe stoc, termene de livrare de la 6 luni în sus.

      Am încercat la Hyundai. I20, absolut nimic pe stoc, nicăieri, nu se știe nici măcar termenul de livrare.

      Am încercat la Dacia. Nici un sandero stepway 1.0 + GPL, pe stoc în momentul asta. Livrare în minim 4 luni.

      In concluzie, cel puțin pentru mașini mici și mai ieftine, nu prea exista nici un stoc.

      40
  16. Pe internet ne miram toti de preturile la masinile noi, dar eu unul cand scot capul afara vad ca se cumpara in mare fel. La mine in cartier au aparut in decurs de 1 an cam 2-3 dacii cu tipla pe ele, iar in oras e plin. Printre cunostinte la fel, majoritatea si-au schimbat masinile.
    Am asteptat si eu sa se mai aseze preturile, dar nu cred ca se va intampla, de acum doar in sus sau minim la acelasi nivel. Batranica din jermania are mereu disponibilitate.

    Comentariu apreciat.565
    • Daca doresti o masina pe benzina sau hybrid, care sa arate decent, cu ceva putere si ceva spatiu iti trebuie in jur de 20k euro. Atat eu, cat si vreo 4-5 prieteni din jurul meu suntem in situatia asta. Aproape toti fie au facut credit de nevoi personale, fie au bagat un leasing mic cu 50-60% avans si au sarit de bugetul initial de 15-20k la 20-25k.
      Vestea buna e ca in continuare diesel-uri cu peste 150k km sunt ieftine si o gramada.

      65
    • Se umplu orasele de Qashqai.

      40
  17. La fel si la imobiliare :)

    252
  18. I-auzi, mai bine ma duc cu avionul si nu mai merg cu masina personala la preturi de 18 euro/zi.

    113
  19. Ireal câte fracturi logice în acest „articol”, zici că e scris de o fetiță de 8 ani ffs

    Indecis. Tu ce zici?4152
    • @Adi, fractura poate sa aiba un membru sau un obiect.
      Mai terminam si noi cu exprimarile astea „”dragute”?

      Indecis. Tu ce zici?2436
    • Si anume.

      55
    • Probabil @Adi lucreaza in vanzari auto, in general persoanele implicate direct in subiect reactioneaza asa. Nu incearca sa intelegea punctul de vedere. Se activeaza si vad rosu. Putea Adi sa zica: „uite, eu lucrez in vanzari auto. Am avut cel mai bun an din ultimii 1000, comanda oamenii masini si de pe plaja din Grecia etc…”

      Comentariu apreciat.428
    • @hash, uite eu sunt foarte sceptic de afirmatia „Este cel mai mic preț mediu în ultimii șase șapte ani”

      Daca e adevarat asta e singurul produs/serviciu care sa se fi ieftinit si tare imi e greu sa cred asta. Eu in ultimii 3 ani nu am vazut sa se ieftineasca ceva.

      Comentariu apreciat.291
    • @lrpx foarte corect. Cum sa scadă prețul la servicii de 3 ori, mașinile alea nu sunt cumparate pe credit ? Compania aeriana își permite să mărească prețul biletelor de avion dar dai biata firmă de închirieri reduce drastic tarifele. Nu mai are firma angajați de plătit ? Sau a redus deja salariile în spiritul deflației mult clamate /s

      103
  20. Eu merg frecvent in Bruxelles si decontez facturile. Deci urmaresc destul de bine costurile. Fata de inceputul anului, pretul biletului de avion s-a scumpit cam cu 30% si la inchiriatul masinii (Sixt) cu 60%.
    Deci nu stiu ce sa zic de ieftinire la rent-a-car.

    Comentariu apreciat.741
  21. Termina cu prostiile.
    Ultimii 3 ani sunt anii cu cele mai slabe vanzari de masini din ultimii 20.
    https://www.jato.com/h1-2022-europe-by-segments/?from_newsroom=true

    Piata auto a crescut in Europa in prima jumatate a anului 2023 cu 17% fata de 2022.

    https://www.jato.com/tesla-and-mg-were-the-biggest-market-share-winners-in-europe-during-h1-2023/?from_newsroom=true

    https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-17-8-in-june-battery-electric-15-1-market-share/

    Tu vorbesti despre masini rent a car. La fel au zis si de Hertz, ca uff ca pica piata de SH si au crescut preturile de ma doare mintea.

    Cat despre finantarea achizitiei unei masini, vezi linkul:
    https://www.jato.com/latest-eu5-market-analysis-based-on-jatos-monthly-payments-insights/?from_newsroom=true

    80% din masini se vand catre firme, iar restul de 20% catre persoane fizice.

    Nu se descurca x si y sa le inchireze, se descurca a si b.

    Producatorii de masini s-au orientat spre a vinde masinile cu marje mari de profit.
    Cine vinde masini cu marje mici de profit, doar de dragul de a vinde masini?

    Comentariu apreciat.312
    • Diferenta este ca simultan cu prăbușirea Hertz în America de Nord, a apărut criza semiconductoarelor, ceea ce a avut un impact negativ puternic asupra producției de mașini.

      De data asta exista și presiunea automobilelor electrice. Cel puțin în tarile nordice, cererea pentru ele este în crestere deoarece taxele sunt mult mult mai mici decât pentru mașinile cu combustie.

      Dar orice e posibil pe termen scurt și mediu. Pe termen lung, Piața de sh pt automobile cu combustie va fi inundata de mașini pentru care nu va exista interes.

      Dar vom trai și vom vedea încotro bate vântul.

      Din punctul meu de vedere, acum e oricum un moment foarte prost sa cumperi fie o mașină nouă sau sh. Prețurile la care au ajuns nu au nicio noima.

      215
  22. Sunt momente cand pietele (actiuni, imobiliare, auto etc) par ilogice si te pot umple de fracturi. Ii dau dreptate autorului desi sigur undeva este o eroare.

    610
  23. Norvegia, suv (RAV4), o saptamana la final de august – 500 de euro. LOL.

    104
  24. Nu prea iti dau dreptate, piata de inchirieri nu impacteaza prea mult piata de SH-uri. Piata de inchieri a scazut dramatic din mai multe motive. In primul rand lumea nu mai circula atat cat se circula inainte in scop de bussiness/lucru. Multe sedinte si instalari sunt online acum dupa pandemie si trendul va ramane asa(stiu pt ca m-am deplasat mult in anii 2000 cu masini inchiriate prin Europa). Ca si turist depinde mult in ce zona mergi. Una e sa mergi pe o insula unde vrei sa vezi 10 plaje si e drum lejer si merita o masina. Alta e o zona aglomerata unde esti mancat cu masina si parcarile si mai bine te descurci cu tren, metrou, taxi si uber.

    Comentariu apreciat.313
  25. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 957
    • Din cauza oamenilor ca tine e iaurtu 20 de ron la mega. Cumparati si inghititi toate mizeriile ca sa va simtiti voi domni si dupa aia va plangeti ca e viata greu.

      Comentariu apreciat.6113
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 431
  26. Se arată cadavrul imobiliar începînd de ieri cu ocazia impozitului pe mai multe proprietăți.

    Indecis. Tu ce zici?249
    • Vor modifica din nou modificarea, doar n-o sa plateasca Vicol jumate din avere pentru miile de apartamente nevindute ale Nordisului…

      Comentariu apreciat.343
    • La cum e legea acum e cea mai mare cretinatate. Unul la mana ca pragul e de 1 milion de euro pe famile, deci fix pix, si doi la mana ca toata prostimea cu juma de casa la tara va trebui sa alerge in fiecare an dupa adeverinte pe la primarii sa depuna declaratia lu peste, altfel tot noi luam amenda.

      149
  27. Eu anu trecut in Lisabona in iunie am avut Seat Ibiza(5000 km in bord) cu 17€ pe zi cu tot cu asigurare. Si fara deposit.

    811
  28. Să nu mai vorbim că în țările cu apă caldă în curând vor interzice euro 4 și 5 + diesel-urile. Unde credeți că vor ajunge acele mașini? Și să mai vorbesc de câteva cazuri concrete. În Germania mulți au început să renunțe la leasing-urile normale sau operaționale pentru că viața a început să fie grea (chirii mai scumpe, prețuri la toate mai mari, pierderi de job-uri bune…). Unde vor ajunge și alea? Semne rele de tot că urmează o criză mult mai mare ca în 2008-2011.

    Indecis. Tu ce zici?1841
  29. Ce te face sa crezi ca le vor cumpara est europenii cand nici acestia nu mai au bani? Vor trebui sa fie preturi nesimtti de mici pentru ele(atunci primii care le vor cumpara vor fi defapt chiar localnici) dar piata deja este sufocata de masini SH aduse din 2020 incoace ce pot lasa din pret.

    135
  30. nu cred ca o sa mai vedem nimic ieftin, inflatia din ultimii 2 ani si pe urmatorii ani o sa erodeze puterea de cumparare. In continuare o sa fie tipariti bani la greu pentru chetuielile guvernelor.

    183
  31. da, fix coada de la starbucks o sa-ti indice trendul vanzarii de masini. sa ne zica autorul si la ce ora ca sa stim cand sa stam pentru predictia aia buna.

    Comentariu apreciat.370
  32. Am întrebat ieri în Zakynthos pe stradă la unul cu mașini de închiriat. Voia 60 de euro pentru o mașină, o zi.

    In altă ordine de idei, articolul ăsta e unul la care mă așteptam că proprietarul blocului să reacționeze cu hohote de râs și miștouri.

    Mai ales la formulări ca asta: „Vom vedea o tragedie pe piața de auto rulate din septembrie încolo, discutăm de zeci de mii de mașini.”

    143
  33. Sunt parcuri imense de masini nevandute de ani de zile, ale dealerilor, ca sa poat sa vanda modelele noi. Si tot de ani de zile tot aud ca urmatorea criza o sa vina de la industria auto. Pana acum, nimic, niciun semn. Mai mult, e bataie pe electrice, abia gasesti una decenta unde nu trebuie sa astepti 6-12 luni. Deci nu stiu ce sa zic legat de concluziile trase de tine…

    124
  34. Cred ca de 10 ani aud infiecare zi care ploua cum o sa cada piata imobiliara, acuma cade si cea auto

    Comentariu apreciat.261
  35. Vali, în ediția următoare de influencer fun, ia vezi de Birta cum se milogeste dupa bilete la festivaluri sau Liviu Mihaiu cum fura curent fără drept și injoseste oamenii, doamne ce jeg! Auzi la el..ca e curent gratis ca e produs de soare și el are drept sa își încarce trotineta.

    55
  36. Singurele scăderi le văd constant la televizoare. Reformulat: am păstrat prețul și am crescut diagonala și numărul de pixeli.
    Parcă altfel se vede meciul și telenovela pe diagonala de 43,50,60”.
    Dacă ieșim din bulă, acolo și-au petrecut concediul jumătate din români/europeni și la medic(restanțe din timpul pandemiei).
    Clasa medie a fost nevoită să reducă constant cheltuielile și distribuția acestora.
    Așa că ipoteza din articol nu e tocmai departe de adevăr. Pe de altă parte nu mai găsești un loc de cazare dacă te afli ăn tranzit(*începând de la 350 de ron pe noapte).
    Să acceptăm faptul că nu știm ce ne rezervă viitorul și că nu ne anulează rezervarea.

    143
  37. NOU
    #91

    Nu cred pana nu vad.

    30
  38. Unde costa ma o masina normala 100 de euro pe zi ? In anglia iei masina cu totul la 3 ,4 sute si nu mai platesti garantie, casco si alte tampenii… pt o spt sau 2 cat o folosesti pot sa si ti.o confiste daca ai ghinon ca n,ai platit ceva sau faci vreo dauna altcuiva…cand ai plecat ii iei numerele si actele si o lasi la aeroport sa faca ei bors cu ea.

    33
  39. Vali a cedat blogul contra Lambo.

    51

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube