Mașini: momente triste

Acum patru ani, când am cumpărat Megane-ul meu drag, avea două zgârieturi mici, de la pietricele. Cu timpul, ele s-au înmulțit, după cum urmează:

  • un dobitoc cu un Avensis parchează lângă mine și nu îl duce capul să lase spațiu ca să deschidă portiera, deși este loc destul, și o tot oprește în a mea.
  • parcat de două ori în București, o dată în parcare cu plată, altă dată pe stradă, fără să incomodez pe nimeni, primit niște zgârieturi mici, de la alte mașini.
  • parcat o dată în Cluj la etajul 5 al unei parcări supraetajate, că știam că o să stau mult. după cinci zile, tot două mașini pe tot etajul eram, dar a mea era zgâriată pe portieră.
  • am dat peste o bucată de gheață mascată în zăpadă și mi-am zgâriat și îndoit și bara din față.
  • și ultima, cineva mi-a șters botul cu ceva, probabil un cărucior din ăla de cărat fiare, și acum bara din față are vopseaua luată pe 10-20cm.

Întrebare: Generali comentează dacă mă duc și cer să-mi vopsesc toată mașina pe CASCO?
Sfat: fugiți de culorile închise când vă luați mașină.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Cred ca Generali sunt cea mai ok firma cand vine vorba de despagubiri. Partea mai putin placuta este ca iti va creste prima de asigurare destul de consistent.

    Exact din aceeasi cauza am tinut sa imi iau masina alba, iar la sediul VW se gasesc niste flacoane cu vopsea si lac cu care poti corecta belituri din astea mici. Poate are si Renault asa ceva, ca tot vor ei sa fie marca premium.

    00
  2. Eu anul trecut am fost la asigurator (Allianz) si mi-am revopsit toata masina pe casco. Am facut dosar de dauna pentru toate zgarieturile de pe ea, iar agentul a fost amabil si „m-a ajutat” cu o zgarietura pe aripa, ca aia era intacta.
    Rezultat: pentru prima oara din 2008 masina mea are un rosu compact si uniform. Side effect: Allianz mi-a cerut o poala de bani pe polita anul asta :))

    00
  3. Se vor vopsi numai elementele care au deteriorari. NU-ti vopseste capota fata daca ai bara fata zgariata!

    00
  4. comenteaza daca zgarieturile nu reprezinte un procent semnificativ incat vopsitul intreg sa fie mai ieftin decat pe bucata.
    de vopsit inainte de vanzare?:)

    00
  5. De ce te mai chinui sa o vopsesti ca nu merita ea ca masina. Are o valoare de revanzare foarte mica si pentru ce. Doar un pasionat disperat de masina asta sa ofere mai mult in cazul in care o aranjezi.

    00
  6. Exista un termen de „prescriere” pentru zgarieturile astea? Nu comenteaza ca mergi la ei cu zgarieturi aparute in decursul unui an? Sau trebuie sa declari ca ti-au aparut in urma cu 24 de ore?

    00
  7. meganu cu motor corect este o masina foarte buna.
    da-o’n pln de vopsea

    00
  8. for the same shit am facut un dosar de casco tot la generali, in aproape 2 ani(dosarul e valabil 2 ani) am adunat 3 dosare, acu tre sa-mi fac timp sa o repar

    00
  9. Ca sa iti dea revospire totala, fiecare element trebuie sa fie afectat cumva. Dar nu recomand. Vopseaua originala acolo ramane (pana ti-o da unul cu o cheie jos). Vopsitoriile noastre ofera garantie 3 luni, dupa care ghici ce … se cam exfoliaza. Tot ce am vopsit, indiferent de masina (Logan, Audi, Peugeot) indiferent unde – reprezentante/serviceuri autorizat RAR s-a exfoliat. Fara exceptii. Nu recomand decat daca e absolut necesar (lovituri, accidente etc).

    00
  10. O sa-ti vopseasca partile care sunt zgariate. Posibil daca sunt prea multe sa iti dea vopsire totala, dar nu cred.

    Acum, ideea e ca in constatare tu tb. sa declari ca au aparut toate in ultimele 48 de ore …”dom’le am dat cu portiera intr-un gard, dupa care m-am panicat am dat in fata, si sa vezi, am indoit si bara.” :))

    Nu m-am dus eu odata: „dom’le, am acrosat portiera dreapta, aripa si farul dreapta. M-am speriat am tras de volan si am dat si cu stopul stanga spate, am julit cu ocazia asta si bara si am zgariat si haionul”. Mai aveam un pic si inventariam toate partile masinii :))

    00
  11. Welcome to the club!
    Posibil sa comenteze daca vopsesti pe casco si componente care n-au „daune”. Altfel, se stie ca nu-ti vopseste nimeni juma’ de portiera sau de bara.

    00
  12. Pai citeste contractul, ar trebui sa scrie acolo. Am vazut in cateva contracte ceva de genul: „daca suprafetele elementelor ce necesita revopsire depasesc 60/70/etc % din suprafata totala vopsita atunci se poate acorda revopsire totala”.

    00
  13. @sitting duck – exact, nimic nu urla mai tare ‘marca premium’ decat posibilitatea de a-ti reface singur masina prin vopsire artizanala sau acoperit zgarieturi cu carioca. Hai, repede, care dintre urmatoarele branduri ar trebui sa ofere asa ceva: Ferrari, Skoda, Dacia, Lamborghini, Bentley, Seat?

    00
  14. Ne intalnim undeva, julesc masina mea cu masina ta, imi dai RCA-ul tau, eu o fac pe a mea si tu o faci pe a ta pe casco. Iese toata lumea castigata :D

    00
  15. Chiar ma bucur ca ai deschis acest topic. Aceeasi problema o am si eu (doar ca am Opel Astra) si am gasit un site cu spray/uri (nu pun link ca se gaseste usor pe google). Se lauda ca o fac dupa cod. Poate ne spune cineva daca iese cum trebuie…

    00
  16. Aici: http://www.magazinvopseaauto.ro/ro/41-spray-vopsea-auto-preparat-dupa-cod-
    Acuma in mod teoretic cu 85 de lei (35 chit si 50 vopseaua) poti retusa. Insa am indoieli ca iese cum trebuie. Dar mai stii….

    00
  17. @Dan: Iti zic eu: Nu iese nimic cum trebuie cu spray.
    1. Lacul/vopseaua actuala e matuita de la soare.
    2. Nici daca esti vopsitor profesionist nu nimeresti cantitatea de lac pe care trebuie sa o aplici pe elementul vopsit.
    3. O sa-ti curga vopseaua/lacul si nu o sa-ti tina daca nu o usuci la cuptor.
    4. Dup-aia trebuie polishata toata masina, si ma indoiesc ca are cineva acasa o masina de polish.
    5. Cariocile alea sunt o mizerie, acopera doar suprafetele zgariate superficial (in lac), chestie ce se poate realiza mult mai profesional cu un full-polish, ce da stralucire masinii.
    :)

    FYI: La vopsitorie costa ~300 de lei/element sau 1000 de euro toata masina (desfacut, curatat, matuit, vopsit). In functie de service-ul la care mergi, vopseaua tine ani buni, dar nu se compara cu cea de fabrica.

    00
  18. Asta cu „dupa cod”… Ma duc la Eurial sa-mi iau masina de la vopsit cateva repere si mi-o arata ala jumate mov (ea fiind bleumarin).
    Zic „wtf is this?”, imi zice ca „Noi am vopsit dupa cod, asa zice in carte, vopseaua veche s-a mai matuit, a stat la soare”…
    Am revenit dupa o saptamana si am luat-o vopsita cum trebuie, au vopsit si aripa spate, ca la aia le aratasem eu comparatia intre culori. Sa fie siguri.

    00
  19. Pentru atata lucru nu are rost sa vopsesti masina integral, pune-i la incercare pe niste baieti care se ocupa cu detailing auto. La o masina neagra n-au cum sa dea gres, la culori mai pretentioase s-ar putea sa se mai observe putin.

    00
  20. Iti pot recomanda vopsitoria de la Tiriac Auto de pe Expozitiei. Am o culoare foarte pretentioasa pe masina si au reusit sa o nimereasca de fiecare data (inclusiv perla) de fiecare data. Eu am vopsit ce aveam de vopsit pe CASCO (la UNIQA vopseste toata piesa pt o zgarietura), consider chestia cu „vopseaua originala” o prostie si la tinichigerie chiar mi-a explicat consultantul ca e mai bine asa pentru ca masina vine cu strat de vopsea masurat la microni de roboti, dar vopsitorii umani dau un strat mai gros :D – eu considerand stratul de vopsea ridicol de subtire din fabrica.

    00
  21. Nu comenteaza, asa ai gasit masina parcata azi dim. Fara alte detalii sau comentarii.

    00
  22. Si vopseste DOAR in reprez Renault, mi-am luat teapa de 2 ori vopsind la serviceuri universale.
    Exp: nuante diferite, lac exfoliat in 2-3 luni

    00
  23. Ar trebui să ți-o vopsească integral pe CASCO, dacă ai activă clauza pentru vandalism. Te duci la ei și zici că aceste zgârieturi ți-au apărut brusc, provocate probabil de o persoană rău intenționată. Nu te vor crede, dar vei reuși împreună cu ei să găsești o soluție.

    Atenție totuși dacă vrei să o vinzi. Vopsirea poate fi recunoscută ușor de un ochi bine format. Am ajutat acum 2 ani pe cineva să vândă un A6 pe care îl vopsise în prealabil pe CASCO pentru niște zgârieturi aflate în diverse locuri ale mașinii. Aproape toți care veneau să vadă mașina, veneau și cu specialistul după ei care spunea aproape mereu: „domle’, mașina asta este revopsită integral, s-a răsturnat cu ea, a fost avariată” – bine, nu sună prea logic, dar cam asta ziceau.

    Legat de culori, sunt perfect de acord cu tine. Data viitoare îmi iau culoare deschisă. VW Jetta 2012, cumpărată de nouă în noiembrie 2012: probleme cu vopseaua. Adică, de la niște clei de copac am lacul de pe vopsea crăpat. Spălată săptămânal. Prostul sunt eu în esență (regulile spun că trebuie spălată zilnic dacă vrei garanție – bineînțeles că am fost cu ea la garanție și mi-au dat cu flit). Singurul gust amar este că toate Logan-urile din fața blocului sunt pline de același clei de copac și n-au nici cea mai mică problemă cu vopseaua. Dar asta e altă poveste și nu are legătură cu articolul ăsta, așa că mă opresc aici.

    00
  24. @miss: trebuie doar să declare că a observat daunele „azi dimineață în parcare – autor necunoscut” și se rezolvă.

    00
  25. @Gabriel Ursan: ești sigur că din cauza cleiului ți s-a bulit și nu ți-a dat vreun binevoitor cu ceva lichid de frână?

    00
  26. Proaste Loganurile astea domne….

    00
    • @BIT: băi, nu, dar au motoare mici. are renault un 1.6dci cu 130cp, dacă l-ar pune pe logan sau pe duster pe ăla mi l-aș lua :D

  27. …si folcsvaganurile e masini premium. LOL

    00
  28. @Nae, și eu m-am gândit la asta inițial, până am studiat mai atent. Am scris la mine pe blog despre asta, dar nu dau link aici să nu se considere reclamă :). În al doilea articol am poze cu cleiul care se află pe chederul de la geamul dreapta față.

    00
  29. @Vali, da scrie și știu regulile, însă am crezut că nu face referire la subiect problema mea. Dar având în vedere că la finalul articolului tău ai zis despre culori, parcă merge :). VW Jetta 2012 probleme cu vopseaua partea 1: https://www.gabrielursan.ro/vw-jetta-2012-probleme-cu-vopseaua/ și partea 2 (după vizita la garanție): https://www.gabrielursan.ro/vw-jetta-2012-probleme-cu-vopseaua-episodul-2/

    00
    • @Gabriel Ursan: DĂ BĂ LINKURI ȘI NU MAI COMENTA!!!!

      ai de plm cum arată. cred că faceam o criză de nervi dacă îmi spuneau că nu e acoperită de garanție. gezus fuck!

  30. @Gabriel Ursan, fa rost de un avocat, amenintari reprezentanta Romania si Germania, asta nu e normal. Am mai auzit probleme la vopsea provocate de rahatul porumbeilor. La mine a stat doua saptamani cu rahat de porumbel pe plafon, capota, si nu s-a mai luat vopseaua

    00
  31. @vali, done :). A fost prima mea criza de nervi de 48 de ore :). Mai încerc sa văd ce zic nemții.

    00
  32. @Gabriel Ursan: vai de plm si inca nu a murit nimeni ? Nicio paguba mai serioasa la masinile vopsitorului?

    00
  33. @Saragea: ce mașină?
    @Olister: încă o ard peace. Caut să văd dacă găsesc pe cineva la șantierul naval ca să testeze calitatea vopselei și aplicației acesteia ca să am și mai multe probe. Așa mi-a sugerat cineva la mine pe blog. Plm, încerc.

    00
  34. pe dobitocul cu avensis nu il cheama cumva Mircea hai ca-i gata masa Badea?

    00
    • @antinevralgic: nu, ăsta are număr de BV. ăla parchează pe aceeași stradă, dar câteva zeci de numere mai incolo, la o sală de sport unde se antrenează.

  35. @Gabriel Ursan, Opel astra h, si da poti testa grosimea stratului de vopsea, exista un aparat cu ultrasunete, eventual compara cu alt model de vw! Am lucrat intr-un santier naval, si inginerii de la calitate verificau periodic grosimea stratului, analiza, etc!

    00
  36. Nu are rost sa mergi pe pareri, citeste polita ta si tot actul aditional, mai toate companiile au clauza distincta pt situatia in care trebuie vopsit mai mult de x% din suprafata masinii (si diverse actiuni in situatia asta in functie de cost, valoarea politei, etc-etc).

    00
  37. @BIT: cele mai premium dintre premium :). Or fi ele cotate ca mașini middle, dar nimeni din cei care au văzut pozele nu s-ar fi așteptat la așa ceva.

    00
  38. Daca vrei s-o vinzi, m-ar interesa si pe mine detaliile :D

    00
  39. Cinci ani de zile, 90.000 km, stare perfectă de funcționare, bord simplu, fără briz-briz-uri, motoraș sprinten, portbagaj încăpător, 130CP, XCarLink , cotieră. 6.500€.

  40. Nu comenteaza. Doar ca iti face un dosar de dauna pentru fiecare. Mai ales ca la Generali Casco e cu fransiza. Si te trezesti ca dintr-un vopsit intreg tu achiti cam jumatate…..

    00
  41. Ce spui de Opel Astra? Au si diesel si automata si nu e VAG.
    E drept ca mie sedanurile lor nu mi-au placut niciodata insa la hatchback si break s-au descurcat binisor.
    Poate este cineva care a si condus noul model sa ne spuna impresiile. Eu am stat doar ca pasager si nu am cum emite o parere despre cum se conduce. In dreapta era ok, chiar sprintena as spune.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube