Știți ce vă spuneam încă de acum 3 ani, că motoarele mici de pe mașini sunt stupide și nepractice? Ei bine, TSI și TCE sunt primele care vor dispărea, pentru că Renault și Volkswagen au realizat că sunt nepractice, consumă mai mult, au emisii mai multe și au tot felul de probleme.
VW is replacing its 1.4 liter three-cylinder diesel with a four-cylinder 1.6 for cars like the Polo, they said, while Renault is planning a near-10 percent enlargement to its 1.6 liter R9M diesel, which had replaced a 1.9-litre model in 2011.
Un articol Reuters explică problema pe larg.
Muzică, totul e muzică la urechea mea. Abia aștept să văd noile Megane cu motor de 1.9dci și să văd cum forumurile se umplu de isteți care și-au luat Ecoboost sau TSI și acum regretă.
Si ecoboost de la Ford ?
O bucata de cacat sinonim pentru ecoboost
Pana dispar motoarele mici, dispar motoarele pe combustie.
Sau petrolul.
@Vali: Deh, sunt motoare si motoare :).
http://catalinx.ro/wordpress/wp-content/uploads/2015/11/wpid-wp-1448579679437.jpg
Sau poate e de la faptul ca port doar 40 si port pantofi cu talpa de spuma, nu bocanci militari.
Mai mult de 12l, doar daca
mergstau prin Bucuresti pe Stefan cel Mare . Nici pe drumuri forestiere nu trec de 12.hai mă, fii atent un pic și la ce viteză aveam…
Am vazut , trolam , dar invers fata de tine . Si mie la 210 pe ceas imi consuma tot 15. Doar ca imi tremura un pic volanul si nu pot sa fac poza cu telefonul :d.
* Scuze ca am raspuns aiurea sub alt comentariu.
Tot ei inlocuiesc 1.2 TSI in 4 cilindri cu 1.0 in 3 cilindri. Eu am 1.2 TSI 110CP (cuplu 175 NM de la 1400 RPM) iar in BV am consum mediu 7%. O fi mult, of fi putin… nu stiu, dar eu sunt foarte multumit.
Diferenta e ca atunci cand Marius va decide sa-si vanda masina, motorul ala va fi ajuns la sfarsitul vietii lui. Cine ar mai cumpara un motor de un litru la 150-200 mii km?
a fost al unei bătrânici, mergea doar la piață…
@vali 2400 de lei diferența de la impozit, 1100 de lei diferența la consum (deși între 8.5 mediu și 7 oraș diferența ar fi mai mare, dar noah), plus încă vreo 500 de lei la RCA, eventual un 3-400 de lei la revizii. Marius rămâne cu aproximativ 4400 de lei în plus, anual,fără să luăm în calcul un accident fără casco sau căzătura unei piese importante.
Diferenta este: „fiecare ce isi doreste/permite/are nevoie”. Da, si eu mi-am dorit un motor de minim 2.000 de cmc, dar cand te duci la calculator RCA te pune pe ganduri. Dupa, te gandesti ce nevoi ai si ajungi la o concluzie.
@Marius acelasi motor pe o Skoda Rapid, consum mediu dupa 2000 de km 7.7 (700 de km in afara orasului, restul in Bucuresti). Daca nu avea start stop, sarea de 10 in Bucuresti (pentru ca stai… ).
haha, eu ma dau cu un 350h, acelasi consum si fara impozitul ala anul
liciteaza cineva mai bine ?
Aste-as fantezii cu 8.5 pe 3000…
Si sportiv…
Sefa mea la motorul ala nu il scoate sub 14…
Si eu am un 3.0 xdrive . Consum mediu 8.5, mers sportiv.ce alegi?
diferența e că lui marius îi rămân in buzunar ăla 2.400 lei cât e impozitul anual
O doare in chezda pe sefa ta de 14 % atata timp cat are soricei ca tine care sa-i produca banii.
Tu ramai mandru ca sefa ta are asemenea masina.
Nici eu nu cred consumuri de 8% la 3000 cmc… Cand apesi acceleratia la asta e ca si cum ai arunca o galeata de benzina….
Si eu am un prieten bun cu X6 3.0 diesel. A scos și el odată 8.5% în afara localității și și-a făcut o poză cu bordul. Altfel 10% pe autostradă și 25% în București.
kinda offtopic, da’ chiar asa mare diferenta sa faca start-stop-u’?
@mihai, am consum instant 0.6-0.9 l/h cand stau, in functie de consumatori. Fac un drum de 10 km intre 30min si 1 ora, cu talpa cand mai poti sa te strecori, sa mai scapi de un semafor. Face diferenta cand STAI
@Green: 3.0 diesel nu consuma 25% in bucuresti decat in visele tale umede, posesor mic de drujba ce esti…
@barto Cred că nu ai condus în viața ta o mașină prin București.
@green: am ani de soferie doar in bucuresti cati nu ai tu de carnet, nu e cazul sa faci pe desteptul fiindca eu chiar stiu ce inseamna un 3.0d, nu vorbesc din auzite de pe la prieteni…. pentru informatia ta, in bucuresti, aveam consum de 25-30% la un porsche cayenne de 4.5 litri, BENZINA… daca prietenul tau are 25% media urbana la 3.0 DIESEL, inseamna ca ori e prea prost, ori mincinos, ori masina e defecta…
Eu cu 1,2 TSI in oras am ajuns la 9l/100 km dar traficul este infernal. Cred ca la iarna o sa se duca spre 11 l/100 km. Acu vad ca astia la VW au bagat motor de 1l. Cand am luat eu masina asta de 1.2 era cel mai mic.
@Mihai: tocmai m-am uitat la un test facut cei de la Top Gear referitor la sistemul stop/start.
Uita-te si tu: https://www.youtube.com/watch?v=t8D6N981zo8
Aia care zic ca nu consumi 8.5% cu 3.0. Ba atat consumi, dar sportivul ala, e asa, doar sa-i spunem sportiv. Daca pui mana pe schimbator si retrogradezi manual ( presupunand ca la 3.0 ai automat), se face 9-10.
Dar din perspectiva a ce alegi, raspunsul e alegi o laie, ca aleg altii pentru tine. Alegi din ce e disponibil pe piata si din ce bani ai. Mainstreamul se duce unde vor ”ei”, ca nu-s toti hipsteri sa plateasca taxe cat masina si masina cat o casa, de dragul de a avea motor de multi cc.
Ca diferenta de la 1.2 TSI la 3.0 xDrive? E probabil diferenta de la ce masina e aia care are 1.2 TSI la BMW minim seria 5? sau X3? Adica , o mica diferenta de 20000 de EUR sau mai mult . Dupa care pune 2000 de lei pe an la impozit .Mai conteaza, cand nu-i ai pe aia 20 000? Marius cu 1.2-ul lui merge 7100 de km de banii astia. Dupa care pune la RCA, pune la intretinere/service, nici nu conteaza ca iti vinzi tu masina dupa 7 ani mai repede decat el. Problema sunt banii aia de mai sus.
Si cea mai mare problema – ar fi fost – ca downscaling-ul asta agresiv chiar sa fi produs rezultatele asteptate, ca peste 10 ani n-ai mai fi avut ce sa mai alegi nici tu si te-ai fi laudat sterp ca ai 2.0 xdrive unuia cu motor de 0.5 aproape la fel de puternic ca un elastic de chiloti si nu ai mai gasi nici la SH in 15 , ca sa te lauzi ca ce dil bun ai facut.
mie 3 litri diesel îmi consuma 15%
Voi astia cu 1.2 tsi rupeti lantul de distributie exact cum rup padurarii lantul la drujba
Marius nu foloseste avariile in exces la 1.2…pentru ca are o masina normala.
Daca mergi pe jos nu consumi niciun litru de combustibil fosil.
Asta asa ca sa ma bag si eu in comparatia idioata dintre consumul unui motor de masina premium si unul de masina de duzina, care mai sunt si alimentate cu combustibil cu cifra octanica diferita.
S-a ajuns in situatia asta pentru ca masinile se impoziteaza stupid dupa capacitatea cilindrical nu pentru ca vreun inginer a vazut vreun avantaj in motoare turbo de 1l care scot 120 CP.
Nu uita si de RCA… nu doar impozitul este problema.
S-a ajuns în situația asta deoarece companiile producătoare de autovehicule plătesc amenzi pentru depășirea emisiilor de CO2 pe tot parcul produs. Ca să poată exista versiunile de 3 litri, erau necesare cele de 0,9/1/1,2, care au consumuri omologate mici și scade media. Crezi că celor de la BMW le pasă de mediu, când scot electrice? Îi doare în pl. Din același motiv există BMW/Porsche și alte mașini ”sport” cu motoare Diesel.
Noob question:
1.4 TSI pe Octavia si 1.6 ecoboost pe Focus sunt tot subdimensionate?
Thx
Depinde de perspectiva. Rumeno are nevoie de masina cu motor mare. De la doi litri in sus.
1.6 ecoboost pe Focus e mai mult decat ideal pentru un benzinar, e chiar mai bun ca noul 1.5 ecoboost.
@Darius: Da, romanul are nevoie de masina cu putere, fiindca e scris pe fruntea lui sa se nasca pe DN si sa moara tot acolo… Daca aveam autostrazi, da, acolo se poate merge linistit si cu un motor de 1.2…
@barto te va surprinde că un motor de 1,2 poate consuma mai mult în regim de autostradă, decât unul de 1,6, de exemplu.
Nu ma surprinde, am avut motorizări de la 0,8 la matiz până la cele mari de peste 4litri la cayenne și știu ca un motor mic pe o mașină submotorizata face prăpăd la consum. Doar naivii cred ca motor mic înseamnă consum redus.
Am avut de la inchirieri logan 1.2. Cand l-am luat era infundat abia mergea, dupa ce l-am scos din oras si-a dat drumu si mergea chiar frumos. Era in schimb enervant cand vroiam sa depasesc ca trebuia sa dau viteza inferioara si sa il duc in 4000 ca sa se comporte ca o masina normala.
Și legătura e că…? 1.2-ul de pe Logan e aspirat.
Habar n-am, am zis si eu ca am condus motor mic.
Honda civic 1.8 140 cai, consum mediu 8. Vw jetta 1.6 102 cai, in aceleasi conditii consum 9. Ambele benzina. Japonezele sunt cu cativa ani inainte.
Dada ,mai ales Honda cu motorul ala de 2.0 V-tec pus pe Accord din 2002 pana in 2016. La prima generatie 154 cp,la a2a 156 si la a3a la fel.
Honda Civic sedan 2006
Weight 1194 kg
Minimum volume of Luggage (trunk) 390 l
Fuel tank volume 50 l
Volkswagen Jetta 2005 – 2010
Weight 1268 kg
Minimum volume of Luggage (trunk) 527 l
Fuel tank volume 55 l
Diferenta de consum vine din diferenta de greutate. Nu o lua personal, dar nu imi plac parerile astea radical „x sunt varza, y sunt cei mai tari”. Stai linistit, nu sufar de masini nemtesti.
Ciprian, ambele sunt ale mele, nu sunt radical in niciun fel, folosesc cu succes jetta. Voiam sa subliniez ca desi aparent 1.6 e mai economica, in realitate nu e asa.
@Ciprian: omul are partial dreptate. Constructorii europeni s-au concentrat ani de zile pe diesel si nu au dezvoltat motoare ca lumea pe benzina. Motorul pe benzina era fie motorul ieftin pentru oameni care foloseau masina putin sau care nu isi pemiteau altceva, fie motor de fite pentru masini sportive. De aia nu prea vezi motoare decente ca pret si cu performante decente.
Uita-te putin la specificatiile motorului aspirat de aici:
„Fuel delivery Direct injection”, in Europa multe motoare sunt inca MPI (vorbim de motoare aspirate pentru masini de rand).
„Engine block material Aluminum”, in Europa ai majoritatea motoarelor din batranul fier.
Si ala e motorul de entry level la ei.
Honda are si ea, motorul integral de aluminiu: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_R_engine
plus sistemul I-vtec.
Europenii se entuziasmeaza cand aud de motoare foarte mici care genereaza foarte multi cai putere de parca in asta ar sta toata tehnologia. Pai asa, un motor de motocicleta de 600cc (jumatate de 1.2TSI) are si 100cp si e aspirat. Si nu de ieri de alaltaieri. Hai sa punem din alea pe masini.
In plus, diferenta aia de greutate nu e numai de la dimensiunile portbagajului, e si din utilizarea de materiale mai usoare. Si diferenta de greutate nu explica integral diferenta de consum dintre un motor de 140cp si unul de 102cp.
Am civic 2014 motor 1.6 diesel 120 cp si 300 Nm cuplu , in oras nu sare de 5,8 cu clima si mers sportiv iar la drum lung ex Bucuresti -Constanta cu medie de 150 km/h nu sare de 5l/1oo ( daca vrei sa mergi la consum nu sare de 4 la drum)
Am amici cu TCI TCE TSI ecoboost carora nu le vine sa creada ca le consuma drujbele mai mult decat dublu fata de specificatii
Treaba e un pic mai complicată. Pentru două vehicule aproape identice, pentru a se deplasa cu aceeași viteză, este nevoie de aceeași putere la roată. Un motor mare va dezvolta puterea necesară la o turație mai mică decât un motor mai mic, ceea ce rezultă într-un consum mai redus pe suta de km. Asta, dacă presupunem că motoarele folosesc aceeași tehnologie, dar Honda are VVT/VVL (acel VTEC), ceea ce îi reduce pierderile prin pompaj, ducând la un consum mai redus. Pe lângă toate astea, da și diferența de masă contează.
@Florin, daca sunt ambele ale tale tu stii mai bine. La prima vederea parea un rezumat asa… Acum la final de zi, daca stau sa ma gandesc 1.8 140 de cai este mai bine proportionat decat 1.6 102 cai.
@Dan problema este ca oamenii nu se duc la test drive si avem o obsesie cu diesel, si eu o aveam. Am pornit in cautarea unei masini noi diesel, plecand de la un diesel in care am bagat ceva bani in 5 ani de zile, dar la showroom am facut test drive si cu o masina pe benzina. Am vazut consumul real, nu cel din carte, si mi-am asumat ca de la un consum 6-7 in oras (diesel 1.3 cdti, care in afara la 140-150 nu trecea de 5, motor bun, facut pentru cei din vest care fac naveta, nu pt oras… ) trec la un consum 8-9 (momentan 7.7 mixt) este o trecere ok, dar scap de egr infundat si nu chinui motorul. Pentru mers mai mult in oras, cu o medie anuala de 10k-15k de km, pentru mine a fost alegerea ok. Ca sa nu mai zic ca iarna, in oras, un diesel este mai mult chinuit, pana ajungi la munca nici nu se incalzeste.
Dar, repet, pentru mine asta a fost alegerea ok, asumata din toate punctele de vedere. Fiecare cu alegerea si calculele lui.
Producătorii au zis că e mai ușor să prelucreze trei pistoane cât paharul pe o mașină de prelucrat automată cu 5 axe, decât să facă un motor cu 6 cilindri, ce necesita mai mult mai multe ore de prelucrare. Cu alte cuvinte, au ales să vândă o jumătate de motor pe aceeași bani. Și au mai zis ei că oamenii nu sunt interesați de costurile de întreținere, că oricum marketingul îi poate determina să cumpere orice, dacă e bine ambalat. În ziua de astăzi nu mai ține nimeni o mașină 500.000 de kilometri, deci motorul nu trebuie să reziste mai mult de 8-10 ani și 250.000km, că altfel înseamnă resurse consumate inutil. Toate alegerile astea sunt determinat de comportamentul cumpărătorului și de lucrurile cu adevărat importante pentru el.
Ce vorbesti… pai la +300.000 km reali (85.000 in bord) o ia romanasu mandru second din germania ca noua.
1600 cmc + 10% = 1760. Deci nu chiar 1900. Iar o stire de acum 1-2 saptamani spunea ca Renault se gandeste sa renunte la motoarele diesel dupa 2020. Iar viitorul sunt masinile electrice, nu diesel-urile
Volvo V50 motor 2.0D 140 hp, consum 6.5 mers sportiv prin BV. RCA-ul un pic mare fata de masina anterioara Golf 4 dar csf….n-ai csf.
Esti amuzant. Nici producatorul nu da 6.5 in oras. Vezi ca ai 136 de cai nu 140. Poate de la cei 4 cai ai tai mai speciali ai consumul asa de mic.
1.csf n-ai csf, incetati sa mai folositi rahatul asta de expresie. nu a fost amuzant niciodata
2.volvo si mers sportiv in aceeasi propozitie, amuzant.
Volvo s60 D3 163 cp, 400nm, automat geartronic, 7.6 oras, Bucuresti.
Tot ce e sub 2L e apa si lapte….
Adica 90% din masinile de pe strada la ora asta? Sunt curios ce conduci tu…
Sugerand a motoarele mici vor fi inlocuite cu unele mari… gen 1.6 de la 1.4. Am ras copios.
0,8 matiz, peste 300000 km, consuma si polueaza putin. Fiat uno turbo diesel, consum iarna pe frig de 6%. Ambele motoare vechi de peste 20 de ani si astia se lauda cu ecoboost si alte tampenii care ia peste 7. Si mai era si ceva de la mazda 1.3
Noi vorbeam despre masini.
Ce-mi place de astia care-si iau masini noi de 15-20k de euro cu motoare de frigider si apoi incep p-aici sa bage placa ca „da domne, da’ am RCA cu 200 de lei mai mic”…
Nu te supara, dar sub 30 de ani, diferentele sunt urmatoarele:
– motor 1.6 crdi rca 2200 ron
– motor 1.2 tsi rca 1600 ron
Preturile sunt de luna trecuta, cele mai ieftine la Allianz pentru masini noi, mai ieftine si decat la Carpatica/Euroins/City etc. Mai ia in considerare ca la o masina noua in primul an platesti clasa B0 orice ar fi. Abia din anul urmator faci cerere sa iti ia clasa de bonus malus pe care o aveai inainte sa cumperi masina.
1.ok, sa zicem ca esti sub 30 de ani, si ai diferenta de 600 lei/an… cat tii masina? 5-6 ani? 3000-3600 de lei economie? banii astia ii economisesti numai din diferenta de consuma dintre diesel versus benzina.
2. din cate stiu, clasa de bonus malus se pate transfera doar la intocmirea politei pentru masina noua si doar daca ai vandut o masina veche inainte sa o cumperi pe cea noua… daca gresesc, corecteaza-ma cu un lik, ceva, chiar sunt interesat…
Din punctul meu de vedere la masinile noi, economia diesel vs benzina nu mai este asa mare la consum, datorita filtrului de particule. Daca conduci mai mult in oras, DPF iti anuleaza orice economie.
Iti raspunsesem cu link la clasa BM, dar se pare ca nu e apreciat de Zoso :).
Trecem peste… articolul de lege este art. 72 alin. 2 din Normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila bla bla…
Trebuie sa vinzi masina veche, si cand iti faci RCA pentru masina noua sa faci precizarea ca vrei sa transferi clasa BM si sa ai documentele doveditoare (contract de vanzare cumparare, certificat radiere etc…)
exact cum stiam si eu, esti conditionat de vanzarea masinii vechi inainte de cumpararea celei noi…
Ca sa benificiezi de clasa BM trebuie sa vinzi masina veche, sa inchiei o polita RCA cu clasa B0, pentru masina noua, si cand inchei urmatoare polita (dupa primul an/jumatate de an) sa transferi clasa veche de BM. La mine nu se merita sa inchei pe jumatate de an…
Se pare totusi ca se poate face si direct, dar trebuie sa ai toate documentele pregatite cand vine masina nou sa le trimiti la asigurator sa ai RCA cat mai repede, ca sa poti ridica masina noua. https://www.vezicatface.ro/articole/cum-poti-transfera-bonusul-rca-de-la-vechea-masina-la-cea-noua
Referitor la economie, decizia finala a fiecaruia cand cumpara o masina tine de ce isi doreste/permite/are nevoie.
@Ciprian: Vezi aici:
Se pare ca nu trebuie sa stai un an – se poate prin cerere.
Ceva nu pupa intre articolul tau si citatul din Reuters:
Tu spui „…Ei bine, TSI și TCE sunt primele care vor dispărea…”
Reuters spune „…VW is replacing its 1.4 liter three-cylinder diesel ” si „…Renault […] 1.6 liter R9M diesel…”
Adica VW si Renault renunta la motoarele de mic litras DIESEL, nu are treaba cu TSI si TCE care nu pe benzina.
Cel putin la engleza mea…
Personal ma doare la basca pentru ca am 2 diesel si planuiesc sa iau un 1.8 turbo benzina, dar nah, de amorul exactitatii…
Pe lângă asta Renault înlocuiește 1,6 litri cu 1,7. WOW!
Dupa cum zicea cineva mai sus, pana scot motoarele mici de pe piata, dispar motoarele cu combustie interna cu totul.
In alta ordine de idei, TSI nu inseamna neaparat motor mic. TSI se refera la modul de alimentare.
Ai tu un fix cu motoarele mici. Atata vreme cat misca (decent) masina ar trebui sa fie irelevanta capacitatea motorului. Iar aia depinde de puterea si cuplul dezvoltat, nu de emblema de 3.0 lipita pe portbagaj.
Motoarele mici au fost o metoda de evitare a problemei.
EU inaspreste reglementarile anti-poluare. Sefii corporatiilor au 2 variante:
– varianta riscanta, sa investeasca in tehnologia electrica. Spun ca e riscanta pentru ca in momentul respectiv nu era clar demonstrata ca tehnologie cu aplicabilitate de masa. Mai erau necesare niste investitii, care nu garantau succesul. In plus, nu era un domeniu cunoscut/comfortabil pentru producatorii auto.
– varianta safe, sa rafineze tehnologii cunoscute. Partea buna e ca investitiile, desi mari (poate mai mari decat in cazul masinilor electrice) au rezultate previzibile datorita experientei: stii ca daca slefuiesti mai bine pistonul scade frecarea cu X% si implicit consumul. E un dead-end evolutionar, dar asta e problema altui quarter, nu?
Oamenii, pentru ca sunt CEOs si CEOii nu suporta riscul, au ales varianta safe. S-au apucat sa slefuiasca pistonul, in speranta ca mai e ceva de slefuit ca sa poata obtine cifrele necesare. Se pare ca nu mai era.
@Gigi
oarecum incorect. Varianta safe a fost sa se puna turbine (si)pe motoare(le benzinare); turbina creste eficienta* motorului => consum mai mic, putere mai mare => ca sa produci 140 de cai nu mai ai nevoie de motor de 2.2 (aspirat), ajunge unul de 1.4 cu turbina.
*Acu’ 20 de ani toata lumea sustinea ca dieselul e mai bun decat benzinarul, dar comparau mere cu pere – mai toate dieselurile erau cu turbina (incercase VW cu un 1.9 diesel simplu aspirat ce producea 60 de cai si nu-l cumpara nimeni deoarece era puturos si nu consuma mult mai putin decat un 1.9 tdi) pe cand benzinarele nu; evident ca motoarele cu turbina consuma mai putin (pentru a genera acceasi putere) pentru ca sunt mai eficiente.
E si vina EU , parerea mea…
Nu poti impune schimbarea unei tehnologii, fie ea si poluanta, dar dovedita cu una inca in stadiu experimental, inca netestata suficient la scara larga. Stiu ca nu incearca direct, dar prin diversele norme din ce in ce mai aspre, asta se doreste.
@Sabotor: credeam ca e clar ca nu ma refeream strict la slefuit pistoane ci la orice tentativa de a stoarce niste performanta dintr-un motor cu eficienta limitata in mod absolut.
@Zarax: Vina EU e ca nu a facut asta mai demult. Ca si principiu, sustin economia de piata si efectul ei asupra evolutiei tehnologice. Dar orice om intelege ca nimic nu functioneaza 100% perfect in 100% din cazuri. De aceea, avand in vedere ca piata nu impingea industria in directia evident corecta, era obligatia EU sa o impinga acolo. Nu poti sa te bazezi ca o sa apara de fiecare data cate un Elon Musk.
1.8TSI e mic? 2.0 TSI e mic?
(pt Europa, nu pt USA)
faza e așa. 1.8 e ok. dar ție producătorul îți spune „gigele, la 1.8tsi ai 300cp”, nu îți spune „bă, ai 300cp, dar nu îi da în goarnă ca disperatul”. tu știi că ai 300cp și îi dai in goarnă. motorul moare. cine e de vină?
Eu am avut golf 5 gti luat de nou. I am dat talpa de a behait. L am vandut la 150000 km fara nici o problema doar benzina si ulei plus mentenanta conform cartii. L al vandut si mi am luat golf 6 gti. Asta are 50000 km si la fel nici o problema pana acum si nu l am menajat deloc.
In alta ordine de idei, Renault baga pentru Dacia Logan/Sandero facelift 1.0sce in 3 cilindri in loc de vechiul 1.2 16V. Daca vrei sa mergi pe benzina ai de ales intre 1.0sce sau 0.9tce. Deci da, dispar mizeriile mici la unii, apar la altii…
Detin 1.4 Tce (130 cp) de mai bine de 5 ani.
Am condus mai multe benzinare aspirate de 2 litrii aspirate si mai slabe si mai puternice.
Concluzie:
Nu stiu ce toroape ati condus voi dar urmatoare masina pe care o voi achizitiona o sa fie tot una cu benzina + turbo.
Parerea ta e descalificata de faptul ca nu stii sa scrii „litri” corect.
Mai radem, mai gresit dar daca nu s-ar pune problema de consum toti si-ar dori motoare pe benzina + turbo.
Cea mai puternica masina 4×4 de pe piata la acest moment
trebuie să o împingi la deal.
Versiunea de 1.6 aspirat avea/are performanțe asemănătoare. De ce ar trebui împinsă la deal?
Deci eu daca mi-as lua pe masina noua un 1.8 benzina aspirat, inseamna ca nu m-as pacali singur cu motor generatie veche?
Motorul anului nu știu care, ecoboost de 1L de la Ford consuma 10 litri de benzina la suta de kilometri. Mașina are 5500 km la bord. Nu reușesc să scad sub nici o formă.
Motor pe benzina la Polo, de 1400 consumă sub 6 litri la suta d ekilometri. Motor vechi de mulți ani, habar nu am câți. Mașina are apropae 90.000 km la bord și a fost condusă în special de o doamnă.
Bravo tie ca esti sincer marea majoritate a tepuitilor de la Ford gasesc fel de fel de pretexte gen trafic, mers sportiv sau mai stiu eu ce prostie
Eu am Ford C Max din 2015 – ultimul model cu motor pe benzina 1 l Ecoboost si daca la inceput consuma pe medie(50% in oras, 50% inafara) in jur de 7,2 l/100 km, acum ca are 15.000 km computerul imi arata o medie de sub 7l/100. km.
Daca citesti atent, problema nu e la litraj, intre 1.4 si 1.6 diferenta fiind mica, ci la numarul de cilindri adica ‘three-cylinder’ inlocuit cu ‘four-cylinder’, mai pune mana pe cartea de fizica.
Si DA, idiotul care a bagat motoare cu 3 cilindri pe masini ar trebui impuscat !
Remember the time, Trabantul avea 2 cilindrii si stim cum „mergea”.
Cu A5 sportback 3.0 TDI quattro, 245 hp, 500 Nm, DSG, pe ruta Cluj Sibiu sau Sibiu Brasov am consum mediu 6.8 – 7.5. Pe aceleasi rute, pastrand acelasi regim de condus (mai sportiv), cu Golf 7 1.2 TSI 110hp manual am avut tot timpul un consum mai mare de 7 uneori peste 8.
In oras am 8-9 cu 1.2 TSI; 11-14 cu 3.0 TDI.
Cu Opel Astra 1.4 Turbo, 118 HP automat consumul a fost peste 8 pe ruta SB-BV.
Pt. oras motoarele mici pe masini mici sunt ok. Daca in schimb creste greutatea masinii sau conducem sportiv, motoarele mici nu fac fata.
Pentru că toată lumea știe, motoarele mici pe benzină sunt făcute special pentru mers în afară, sportiv, pe serpentine.
Si eu care ma gandeam ca omul care isi ia 3.0, 4.5, turbo, chestii de astea, nu mai e interesat de consum. Aflu acum ca stati cu ochii bulbucati pe computerul de bord, sa nu depaseasca nu stiu cat.
Ia sa va spun eu consum, sa vad daca-l puteti bate: 1.6, 100 ponei, consum mediu 12 litri/100 km, 90% urban (daca Suceava poate fi considerata oarecum mediu urban).
Serios, ultima, dar ultima mea grija in cazul unui X3, X5, X6, Q5, A6, E klasse, seria 5, ar fi consumul. Daca sunteti asa cu consumul in gat si-n minte, poate ar fi cazul sa mai scadeti din talente?
oamenii nu sunt cu ochii pe consum, dar îl știu. e o diferență.
@Eugen… chiar nu sunt cu ochii pe consum. La 3.0 conduc pe modul sport mai tot timpul iar start/stop este dezactivat ca nu-mi place ideea de a opri/porni un motor de 3 L la fiecare semafor… da, in RO toata lumea te intreaba cat ai dat si cat consuma. Observatia mea era ca motoarele mici nu fac fata pe o masina mai mare sau la un condus sportiv. Intotdeauna vei avea o variatie mai mare de turatii la o masina cu motor mic. Nu toti fac parte din categoria celor care isi iau seria 5 si nu reusesc sa-l intretina.
Cum spunea si zoso… consumul il stiu.
Ford Focus 2, TDCI, 1560cmc, 109 cai. Bucuresti 8-9 in functie de trafic (poate sa urce si la 10). Extraurban 5.5-6, in conditiile in care n-o las mai jos de 130 dar nu mai sus de 160 (unde permite drumul). Merg mai turat decat restul babalacilor care schimba in 2500 de ture un diesel.
Urmatoarea masina va fi automata, benzina.
Benzina:
Opel Insignia 1.8 consum 11-14 l/100 km (motor mort, schimbat cu altul ~2.5k euro cost) – cumparata cu 75.000 km
Audi A4 1.8 turbo consum 13 -15 l/100 km(motor mort pana in 80k km, inlocuit cu unu nou… vedem cat mai tine) cumparata noua
Matiz 0.8 facut plinul din joi in pasti … asta e masina de mers economic … nu depasesti nimic (exceptand carutele) dar nici nu arde la buzunar.
GPL
Fiat Stilo 1.6 consum 9-11 l/100 km – probleme vestite cu CB
Motorina
Renault Megane 1.5 dci 5-7 l/100 km -> parfum consum mic si are zvac in el
Renault 19 2.0 fara turbo si alte fite, mai batran decat multi de pe aici 5-6 l/100km – pierdut intr-un accident.
Bonus!
Dacia 1310 luata nou nouta consum 10-13 l/100 km. Vanduta cu 980.000 km sub roti si forjata inca vreo 4 ani de cumparator la muncile campului. De pe la 900k a mers pe gazolina si si-a gasit sfarsitul din cauza ruginii… defecte, cutia de viteze moarta(sparta) o data + 2 interventii la motor, facute in curte … masina tatei.
Consumuri de oras.
Next car … ma pis pe el de motor … poate ceva cu automata :)))))
1.4 TSI 125 CP…fuge frumos dar in aglomeratie sari de 12/100
1.2 TSI 90CP pe Seat Toledo (din ăsta nou, are cam 1200kg). Am crezut că o să fie leșinată. Surpriză, nu a fost nici când a fost plină ochi. Bun, nu faci liniuțe cu ea dar în rest nu am de ce să mă plâng. Consum mixt între 4.5 și 6. Deci eu mă declar mulțumit de motoarele mici, dar eu sunt deja bătrân și cu copil. Poate alții au alte așteptări
Yep, ai avut dreptate ca se vor schimba, dar se schimba din cauza emisiilor, nu din cauza fiabilitatii. Si nu e totuna.
BMW 325xi 2.5 l aspirat consum 16.2 urban
Eu mi-am luat injuraturi pe clubford cand am postat primele impresii in legatura cu 1.0 Ecoboost 125cp si anume ca, in opinia mea, nu merita in comparatie cu 1.6 aspirat. 1.6 Ecoboost pare ce trebuie, dar inca ma mai gandesc daca merita achizitionat in detrimentul unui 2.0 diesel.
https://www.theguardian.com/money/2017/jan/28/nissan-qashqai-engine-failure-mechanical-oil-problems
http://www.nissanforum.ro/index.php?/topic/4937-smucituri-la-motor-12-dig-t/
Cand vrei sa alegi un motor pentru o masina, trebuie sa te uiti bine la raportul putere/greutate, apoi te gandesti daca ai nevoie de un motor supraalimentat, care intradevar poate scoate un consum mai bun decat un motor mai mare aspirat, din pricina faptului ca: 1. cilindree mai mica si 2. un turbo care ajuta cu CUPLU si implicit numai este nevoie de urcare prea mult in ture.
Un motor aspirat este peste un motor supraalimentat la capitolul fiabilitate, iar un motor mare este mai fiabil decat unul mai mic, dar toate cu un pret! tot timpul, legea compensatiei nu ezita sa isi faca simtita prezenta.
Vrei masina mare/grea cu care sa cari mult si ai multi pasageri, atunci logic ca iti cumperi un diesel pt ca? TURBO! CUPLU! vrei benzina? da dar cu un consum mult mai mare, pt ca benzina arde mai repede, iar motorina arde mai incet si este mai densa, de aici si consumul, fiind mai dens se scoate mai multa putere din 1l de motorina. Nu ati observat ca, chiar daca mergi tare cu un diesel, diferenta de consum nu este atat de mare pe cat ar fi la un benzinar echivalent?
O benzinara iarasi este mai simpla ca si constructie, implicit masina mai usoara, intretinere mai ieftina.. sunt multe de zis, dar pana la urma gandeste-te la nevoile tale si alegerea unui motor corect pentru caroserie/greutate.
Apoi mai este si partea financiara care pana la urma conteaza destul de mult si trebuiesc puse in balanta destul de multe lucruri precum: km facuti anual si unde mai ales, exterior/interior? am nevoie de spatiu? mai multa siguranta? mai mult confort/dotari? apoi costul de achizitie + devalorizarea, impozit, asigurare, revizii, reparatii si apoi tragi o linie, cat o sa ma coste sa ma folosesc de aceasta masina 2-3 ani sau perioada pe care planuiesti sa tii masina.
O masina noua costa mai mult dar ai siguranta ca totul functioneaza corespunzator, kilometri 0, ai garantie, probabilitatea sa se strice ceva important este destul de mica, dar platesti un pret.
O masina SH, costa mult mai putin, dar e invechita moral si fizic, km doamne ajuta daca or fi reali, probabilitatea sa se strice ceva este crescuta exponential.
Deci, cum o dai, legea compensatiei tot timpul o sa existe, nu ai cum sa trisezi si na.. mai zice lumea ca tine si de noroc, da, dar alegi sa risti sau sa mergi la sigur? in functie de asta vine si pretul fiecarui lucru pe lumea asta….
Aaa si nu uitati in calculul financiar de bugetul pe care il aveti initial si/sau daca faceti un credit, cat o sa achitati in total.
Si nu uitati! Timpul este mai important decat banii. Ganditi-va putin la asta.
Apropo de consum, am un 2.5 tdi pe audi a6 si nu mint cu nimic, consuma 5 litri pe exterior la un mers de peste 80 km/ si pana in 120km/h cu tot cu trecut prin orase. Sa mai mentionez ca nasina are 1670kg si 150 cp.
Iar un 3.5 benzină din generatia 2004 la 160 km/h consuma 10 iar in oras mers la consum, il scot in 11 cand e liber si 13.5 cand e aglomerat. Alergat pe autostrada a scos 13..mers cu peste 200, la ora 5 cand nu e urma de politie.
„mizeriile de motoare mici vor dispărea”
Stire de 2 lei, de asta a scos Audi A3 Limuzina si A3 Sportback 1.0 TFSI 116CP. De fapt mai toate marcile: Opel, Renault, Kia, Nissan etc.
Am si eu o intrebare ,merita sa cumpar honda crv motor benzina an 2013 cu 97000 km
daaa , sunt cu siguranta proaste ! de-asta toti producatorii de masini au facut down-sizing si usor-usor se dezic cu totii de motoarele diesel , de-asta se cumpara in occident in draci motoare mici (vezi cazul Dacia Logan, o masina care practic este o marca no-name pt ei ,nu printre consacrati, dar totusi de bun simt la pretul ei de noua ) pentru ca sunt destul de economice mai ales privind taxele de mediu mai mult decat cele de exploatare , de-asta pana si la americani, stiuti ca fiind mari iubitori de cilindree crescuta, trend-ul este asemenea cu Europa. In tarile civilizate masina este un obiect de care sa te folosesti 3-4 ani , dupa care devine nerentabila.
Din ce se vede acum pe piața auto, tentanta este de tocmai de a se promova motoare mici, in jur de 1 l., in 3 cilindri, cu greutăți reduse, mai puține componente în mișcare, capabileuri superioare, turații și puteri tot mai mari, fara vibrații, silențioase, etc. etc. O dovadă că tehnologia este într-o permanentă evoluție, iar matematica învățată ieri nu mai este în totalitate valabilă și azi. Ceea ce nu este neapărat rău, dimpotrivă.
La o medie(?)de 150 km/h nu depaseste5%/?Eu am aceeasi masina si nici pe cruisse control la 150km/h nu merge cu 5.Consumul este aprox 4,8-5 la 130km/h,am masina din 2014 si un parcurs de 70.000 km numai cu aceasta masina.
Imi plac de mor astia care conduc sportiv in oras, mai ales Bucuresti si se mai lauda cu cine stie ce consum. Sportiv adica 20-30 sau cum? :))))))
Am citit intamplator acest articol la 3 ani dupa ce a fost scris. Se vede ca autorul nu are stofa de prooroc. Motoarele mici nu au disparut, ba chiar s-au micsorat si mai mult. Nu mai exista TSI de 1,2 la VW/Seat/Skoda dar a aparut 1 TSI (cu cuplu si putere mai mare decat 1,2). La Dacia a disparut 1,2 si a aparut 1. Tot mai multi producatori renunta la motoarele aspirate in favoarea celor turbo, dieselurile nu prea mai au cautare (din fericire).
Alta data motoarele astea se puneau la stergatoare :)))))
Meanwhile in USA, un meltean isi zice ‘ce plm sa aleg 5000cm3 sau 6000cm3’? La aia vad ca nu exista nimic de poluare, downsizing sau alte idiotenii.
Hahahaaaaa! Hai că n-ai nimerit-o p-asta, boss. Nu doar că motoarele mici n-au dispărut, ba chiar s-a investit masiv în ele iar acum giganți ai lumii auto se bazează exclusiv pe ele. A se vedea motorul 1.3 tce care este un super succes și duce grosul vânzărilor.