maşini în viena şi berlin

Ce e foarte surprinzator pentru un bucurestean ignorant e cat de uzuale sunt masinile pe care noi le consideram de lux in orasele astea doua. oamenii care conduc bemveuri si audiuri nu sunt copii de bani gata sau burtosi, ci oameni normali. nemti si austrieci, deci putin mai normali decat noi.

Ţăruşul in inima cocalarului roman cu masina de fitze este audi a6 wagon. Masina e iesita acum vreo 12 ani (dupa cum imi spunea un austriac) si e prima oara cand vad una. La noi, cine are a6 e sef pe strada lui. Aici, pensionarii si gospodinele le folosesc in mod curent. La ei, e ceva normal sa ai un audi A4 sau A6 (chiar si modelul nou) sau un porsche. Aia cu masini de fitze au porsche sau ferarri de epoca.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. imi place ca la viena taxiurile sunt S`uri :)
    culmea ar fi ca in germania, patria Mercedesului, oamenii sa conduca altceva. imi place la nemti pe autostrada ca nu te plictisesti, tot timpul vezi cate o masina beton, mai putin Ferarri`urile care trec pe langa tine si numa` vezi ceva rosu :)

    00
  2. Cica AUDI A6 si ala e A8 toata ziua:))

    00
  3. Sunt convins că ai văzut şi multe Merţane, BeeMVeuri şi Volvouri model break. La noi mai rar. Explicaţia e simplă: la rumâni brandurile astea sunt de fiţe (şi deci modelele break=de familie nu au sens) în timp ce la ei, aşa cum bine ai punctat, e ceva normal să ai un A6 (şi prin urmare, la fel de normal ca acela să fie break).

    00
  4. apoi tva si alte taxe care te omoara in Ro cind cumperi o masina facuta in afara.

    00
  5. nu stiu ce vi se pare voua asa mare smecherie un a4 in romania. mie mi se pare ca e plin de astfel de masini. uitati-va pe autovit sa vedeti cate sunt de vanzare… ah ca sunt sh, asta e alta problema. e vorba de preturile la masinile noi si de salariu. ei din 10 salarii isi iau un a4 nou cu destule optiuni. in romania cu 10 salarii iti iei logan.

    00
  6. pe autobahn in austria am vazut cum un cayenne s-a dat la o parte de pe o banda pentru ca din spate venea tare un gigel c’un volkswagen broscuta (modelul ala vechi, inca nu m-am prins cum de putea sa mearga asa repede). in momentul ala noi aveam ~ 130km/h si cayenne-ul cam tot atat.

    in austria eu nu i-am vazut pe soferi sa se rupa in figuri si sa-i dea blana pentru ca au masini jmekere si pot sa bage 260 sau 300.

    cei mai multi care depaseau limita de viteza erau masini cu numere de germania (cre’ca inca nu se prinsesera ca nu mai erau la ei unde nu’s limite de viteza pe anumite portiuni de autobahn).

    00
  7. Asta am observat si eu acum 8 ani cand am fost in Viena si apoi mai recent prin Germania: ca la ei e plin de Mercedes si BMW wagon, pt ca au copii, cumparaturi de carat, bagaje de dus la munte si mare, etc. La noi, cine isi ia din ala e considerat taran cu aprozar.

    Observasem si ca nu prea exista Audi A6, ci doar A4 si A8, sau BMW seria 5, ci mai mult seria 3 si seria 7 (pentru tineri si respectiv pt oameni trecuti de 40. Si ca e super liniste pe strada si aer curat, probabil datorita motoarelor noi si bune.

    00
  8. Wtf… am 2 vecini care au A6 ‘wagon’ sau ‘combi’… Nu e chiar asa de rara in Romania. Rara si de ‘fite’ este A6 ALLROAD, care este alta mancare de peste.

    p.s. Stau in Bucuresti

    00
  9. Ca oriunde in lume unde nu s-au imbogatit oamenii peste noapte :( N-am mai vazut un Range Rover de ani de zile. Si traiesc intr-un cartier de oameni bogati cica. Pana si aia bogati aici isi iau masini care nu polueaza si nu bat la ochi. In fine!

    00
  10. in tarile alea orice cetatean isi poate face rata la orice masina,de aceea este plin de (persoane de alta nationalitate) in mercedes si bmw ,persoane cu tz copii si eventual venit sub mediu.masina nu este un standard ,au contraire.si nu trebuie sa intorci capul ca sa vezi ca dobitocul ala care isi ambaleaza mertanu in 99% din cazuri este orice in afara de un cetatean normal cu venituri normale,familie normala,haine normale.

    00
  11. în aglomeraţia din românia nu prea te descurci cu un „wagon”. Poate să îl foloseşti numai pentru anumite scopuri şi în rest să circuli cu bicicleta (ideal).

    00
  12. Wagon-ul nu este mai greu de manevrat decat un 3 volume, done8989.
    Iti spune un proprietar de 7 ani de „wagon”.

    00
  13. UItati-va si la oamenii de pe strada, curati, camasa alba, pe drum nu e pic de praf, drumul de bicicleta marcat laga trotuar sau pe trotuar in unele locuri mai inguste; multi merg la costum cu bicicleta si pantalonii de la costum prinsi cu niste carlige sa nu-i agate. Mai sunt si cu decapotabile, ca nu e praf sa se murdareasca.
    Am auzit niste pareri ca cica la nemti e altfel solul, nu-i asa nisipos si de aia nu e praf, dar am vazut cum veneau acolo dimineata de la salubritate si aspirau frunzele si faceau curatenie, spalau starda, tundeau iarba.
    Trebuie sa ai si bani de asa ceva, cred ca acum in rRomania e posibil sa fim si noi curati ca ei.

    00
  14. In Viena nu e chiar asa curatenie, prin satele de langa e ca-npovesti

    00
  15. @VaSiLiZaIt3v: eu conduc matiz, nu stiu care e a6 sau a8 :)

  16. NOU
    #16

    @Edy, exact. – asta e A8 nu A6. ( Zoso, s-a auzit? ) :)

    00
  17. masinile de epoca chiar mi se par speciale, trecand peste latura materiala , au ceva deosebil prin faptul ca sunt rare :) asta da bun gust ;)

    00
  18. superb bmw-ul din poza, un seria 3 nou cred, cred ca as dormi cu el in pat :d

    00
  19. la ce mediu de trai au nemtii nu`i de mirare … oricum se stie ca Germania e cea mai mare piata de desfacere in materie de masini din Europa si nu numai :D

    00
  20. @6.crassh
    „in romania cu 10 salarii iti iei logan.”
    hmm poate cu salariu de 1000euroi pt ca un logan parca e 10k e, nu?
    siii.. nu dai tot salariul pe masina timp de 10 luni, si nu multi au 1000e :)

    00
  21. 1. Nu e ceva extraordinar sa ai A4 1.9TDI sau 1.6. (Cine are initialele A.T. si pretinde ca A4-ul lui e A6 l-ar putea considera extraordinar, eventual :D ). E o masina destul de mare, greoaie, puturoasa, cu piese si manopera scumpe, la ani lumina de fratii mai mari S4, RS4, ba chiar si de banalul 2.5TDI pe care multi il considera un lux. A6 macar are avantajul designului, al spatiului interior, A4 n-are nimic, e la acelasi nivel ca unele Peugeoturi sau Forduri Mondeo: masina de familie pentru cine si-o permite, si sunt multi, masina de institutie… nici un pic de „glamour”. Dacia occidentalului :D

    2. Nu e ceva extraordinar nici un 318d, 320i etc. Masina de fite ar putea fi cel mult 330i, cu multa ingaduinta 325i daca e un model bine echipat si aranjat. Sunt multi salariati obisnuiti care isi permit un 318/320, prin creditare sau leasing, au fugit de el numai fiindca se temeau de costul pieselor de schimb si al manoperei.

    3. Un exemplu de cocalarism din partea unor oameni care totusi au educatie, o meserie buna si experienta in ale sofatului: aleg masini foarte bine echipate, piele, xenoane, navigatie (pe care n-o folosesc), climatronic, monteaza 274646464209 boxe si LCDuri…. si au cel mai mic motor posibil. Balene de 1500-1600kg cu motor 1.6 (putin peste 100 CP), 1.9TDI… probabil daca existau si motoare de 1.4 la clasele mai mari le luau. Placere in conducere zero, performante ioc, consum mare (oricat de ciudat le-ar parea unora, un motor mic dar suprasolicitat va inghiti la fe de mult ca unul mai mare dar pus la o munca pe masura puterilor lui). Dupa o logica elementara ar fi trebuit sa-si faca un buget, sa intrebe la fiecare dealer in parte, si sa aleaga modelul cel mai puternic care se incadra in bugetul lor.

    4. La un salon de tuning a fost premiata o masina sonorizata precum o discoteca si cu ecrane in fiecare colt, motorizata de superbul, unicul si fabulosul motor 1.9TDI/131, in timp ce alaturi se afla un model cu motor biturbo de ~600 CP pe care nici un spectator nu l-a bagat in seama, fiindca nu stiau cu ce se mananca.

    5. N-ai cu cine, dom’le! (sa continue publicul citatul)

    ~Nautilus

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube