Citroen au scos şi ei o maşină electrică. BMW şi Renault se pregătesc şi ei. Ce nu înţeleg este de ce toţi insistă să scoată maşini urâte. Priusul arată groaznic, Citronul ăsta la fel. Prima maşină electrică pe care aş fi văzut-o ar fi fost Mini. Sau Smart. Mici, frumoase, utile. Nu urâţenii.
Înţeleg strategia Lexus: punem motoarele electrice în paralel cu cele pe benzină pe maşinile care consumă mult: gipane şi limuzine de +300CP. De asta şi BMW şi Audi o să facă succes cu un A6 sau A8 hybrid.
Dar, sincer, nu ştiu cine s-ar plimba de bună voie într-un C0…
Am citit astazi ca s-a lansat si Trabantul electric. Macar el nu e atat de hidos ca si minunile constructorilor auto consacrati.
Nu ştiu cine s-ar plimba de bună voie într-un C0…dar știu că nu sunt mulți care să plăteasca 35.000 de euro pe un matiz electric. Mașinile electrice sunt foarte scumpe iar după 6 ani ești nevoit să schimbi bateriile care pot costa și 18.000 de dolari. La prețurile astea multora le piere cheful de mașini electrice deși nu s-ar da înlături să circule cu una prin oraș.
daca nu v-ati prins, chiar asta e smecheria. sunt urate ca sa nu le cumpere nimeni, ca sa cumparam benzina in continuare. credeti ca marile companii de petrol nu sunt implicate ? le-au dat voie sa faca masini electrice… cu design urat.
Hipioții s-ar plimba cu alea.
Nu e vina (numai) lui Citroen pentru design. E o colaborare a grupului PSA cu Mitsubishi (ca si in cazul Outlander&co). Masina de ‘baza’ e un Mitsubishi i.
Citroen-ul este, mai mult sau mai puțin acceptabil, dar hibridul ăla de la Renault îmi stârnește un râs isteric, parcă ar fi făcut pentru copii până în 10 ani!
Zoe…
E ceva ce-mi scapă în fraza asta: „De asta şi BMW o să facă succes cu un A6 sau A8 hybrid.” ?
BMW o sa faca succes cu un A6 sau A8 ??? Stii tu de o miscare importanta in piata auto sau pur si simplu neatentie ?
Nu stiu cand Audi sau BMW vor egala Lexus in materie de hybride tinand cont ca RX 450 are doua motoare electrice si ei de abia au inceput cu cate unul.
Oricum condusul unui RX este intr-adevar o placere, am deja 28000km cu el si inca sunt entuziasmat.
@bbn: eroare de tipar.
Citroen au mai avut Saxo Electrique si Berlingo Electrique, exact pe ideea de masina practica, de oras, etc. etc. N-au prins, desi aveau performante relativ OK si erau la vremea respectiva printre putinele masini electrice, nu cutii de conserve de plastic de 1,5 persoane, plus o plasa si un caine (bichon, ca altceva nu prea incapea ). Pe langa dezavantajele clasice ale vehiculelor electrice (stai cu ele in priza de te plictisesti ca sa mergi pana la colt), mai era si pretul destul de mare (de exemplu Saxo Electrique era vreo 23.000€, daca nu ma insel).
Dar, nah, daca asta e trendul, trebuie sa se conformeze si ei. „masina electrica avem? Avem. Bun, trecem mai departe, ce mai trebuie bifat pe schema de marketing? Dar pe aia de P.R? Da’ masini cand mai facem?”
Priusul arata bine pe langa astea.
Ce nu inteleg eu e CINE PLM ar da dublu pretul unei masini „clasice” (30-40 K eur) pt o hibrida care consuma aprox 5-6% ??? Doar de dragul etichetei ? De ce nu un diesel european care are aproximativ acelasi consum?
Pt. cine nu ma crede:
https://www.fluther.com/9167/whats-the-actual-mpg-of-your-prius/
si convertorul mpg – l/100km:
https://calculator-converter.com/l-100km-to-mpg.htm
Deci, sa revin: DE CE ??????? ???????
Am impresia ca le scot urate FIX sa nu se vanda si sa raman toti pe benzina/motorina…
Uite domle avem si noi model electric … SA FIE … pana una alta cat mai perfectionam la ea sau o facem sa mearga cum trebuie luati acesti X6 cu motor de 4.4 bitorbo si un dinam electric pentru inca 5 cai.
Modelele electrice care arata bine sunt si scumpe: Tesla Roadster, Model S etc
O întrebare mai raţională ar fi fost: „Dacă unii pot face maşini electrice superbe şi cu performanţe superioare benzinei la acelaşi preţ (Tesla Model S, Tesla Roadster, Chevrolet Volt, Fisker Karma), de ce alţii se străduiesc să facă jafuri care arată ca un tomberon de plastic pe roţi?”
Poate că ele TREBUIE să arate aşa, din raţiuni de marketing.
Nu cumperi o maşină hibrid ca Prius ca să consume 3 l / 100 km, pe termen lung costul pieselor de schimb şi al reparaţiilor îţi mănâncă orice profit ai fi făcut. Motivul e altul, vorba americanului, „making a statement”. Trebuie să pari ecologist.
(Aşa cum dacă ai Logan plăteşti mai mult ca pentru o Linea de la Fiat sau o Octavia I de la Skoda, şi ai performanţe mai proaste, dar „pari mai serios”. Sau dacă ai Polo 1.2 pari serios, iar dacă ai Smart Forfour 1.3, superior din punct de vedere tehnic şi al performanţelor, arăţi, pentru criptocomuniştii de la noi, „ca un puşti de bani gata”.)
Mulţi români verzi de la noi plătesc ceva în plus la achiziţie şi dublu sau triplu reviziile şi piesele de schimb, numai ca să aibă „altceva decât Golf”. Orice altceva, Megane II şi III, Peugeot 308, Peugeot 407, Skoda Octavia II, chiar dacă are unul din cele mai mici motoare TDI/HDI/dCi şi performanţe de hipopotam înfuriat. Golful e pentru golani şi cocalari.
~Nautilus
Sunteti prea rai cu Renault. Arata decent conceptul.
Sa iti explic un pic de ce arata C0 asa cum arata, parerea mea. In primul rand masinile 100% electrice au autonomie relativ mica si reteaua de alimentare e restransa,asa ca sunt facute pt mersul in oras. In strainatate, in special Franta, Italia, Spania, in marile orase se parcheaza bara in bara(efectiv). Atunci masina este cat se poate de mica si cat se poate de monovolum.Monovolumele si mari sunt urate si acolo ai material si spatiu pentru briz-brizuri…dar intr-o masina lunga de 2 metri monovolum nu ai ce sa faci frumos.
Si unde mai pui faptul ca Citroen-ul seamana cu Tata Nano :))
@Un om simplu din popor – dacă mai măresc aștia prețul la carburanți o să-ți pui singur doi acumulatori de tractor în portbagaj și o sa mergi electric cu masina pe care o ai acum. Masina electrica reprezinta o alternativa curata la actuala industrie petroliera care scârție.
@Dan Pandrea – Hidrogenul e complicat de transportat, necesita rezervoare speciale si periculoase. In plus autonomia nu e atat de mare. O masina electrica cu 300km autonomie se poate incarca in 30 de minute la 80%. Adica tot atat timp cat stai sa bei o cafea si sa mananci un sandwich
Masinile electrice sunt facute pentru hipsteri si oameni de la Hollywood. Viitorul in toata industria auto este masina pe hidrogen. Cautati pe youtube Honda FCX Clarity, eventual reviewul lui James May.
Păi ia să vedem… Matiz sau Logan se cumpără de frumoase ce sunt? Apoi staţi să ajungă benzina la 10 €/litru şi să vedeţi ce frumoase devin C0 sau Zoe. Apropo de Zoe, mi se pare un design îndrăzneţ, nu neapărat urât. Şi la urma urmei concurenţa îşi va spune cuvântul şi în acest caz.
@Nautilus: ţi-ai schimbat numele? Parcă te chema „Nautilus protestatar”
haha ce caricaturi , barimi renOu’ e mortales :))
`uratenia` asta e o strategie de marketing: modelele care vor fi lansate arata intotdeauna mai futuristic si mai `ciudat` ca sa creeze `buzz-ul` de care au nevoie si sa dea senzatia luzerului final cum ca `uite dom’le ce cool si ce diferita e, cat de mult a _evoluat_!` … Afirmatia asta nu e bazata pe cine stie ce teorii marete, ci doar pe o constatare proprie de vizitator regulat al expozitiilor auto. Tin minte ca Ford Kuga era in show-room cu roti de plastic colorate cu albastru si cu galben …
Si al doilea lucru – eu chiar nu inteleg de ce se insista atat cu masinile electrice pentru ca mie mi se pare destul de evident ca nu prea au viitor:
+ bateriile sunt grele, scumpe si cu durata de viata relativ scurta;
+ autonomia e al dracului de mica;
+ infrastructura egala cu 0. Daca te duci cu masina electrica din Bucuresti in Cuca-Macaii, ai cam pus-o.
Ecologia este pentru labagii ipocriti si efeminati, iar vegetarianismul e pentru feministe urate si proaste. Masinile electrice sunt pentru ambele categorii.
Eu as gasi o explicatie in faptul ca trebuie sa se deosebeasca intr-un fel de masinile „normale”. Asa ca le-au facut mai urate
masinile hibride si electrice trebuie sa iasa din evidenta, iar design-ul le ajuta. Lexus, Audi si alti producatori de masini cu motoare mari + unul electric fac asta fiindca sunt anumite reguli legate de CO2 si consum, incetul cu incetul toti isi reduc consumul si emisiile.
Pana si Ferrari si Lambo incep sa implementeze sisteme de regenerare a energiei tocmai fiindca regulile se inaspresc
Ba, ecologistule!
Daca vrei sa faci un bine planetei si sa scutesti atmosfera din jurul tau de parturi „verzi”, fa in asa fel incat NU MAI MERGE CU MASINA DELOC. Asta e mai putin poluant decat sa-ti iei masina electrica. Pentru ca pentru masina aia electrica s-au consumat resurse, s-a poluat la productie etc.
Exista deja o alternativa la masinile cu combusibili fosili si aia e MERSUL CU TRENUL. Sau cu transportul in comun (ca ala oricum polueaza, ca masina oricum merge).
Asa ca scoate-ti capul din fundul ala verde si retine o treaba: esti prea mic ca sa judeci tu care-i duma cu „industria petroliera”. Cel mai probabil preiei ca prostu’ ce auzi la altii.
Ce-mi plac ăştia care o ţin pe ceea cu „pentru masina aia electrica s-au consumat resurse, s-a poluat la productie etc”. Parcă pentru cea clasică nu s-au consumat resurse, nu s-a poluat la producţie. Faci doar hocus-pocus şi scoţi din joben maşina pe benzină, fără nici o poluare „la producţie” şi fără resurse consumate. Poluarea din exploatare văd că nu se pune.
Apropo de design-ul masinilor electrice. Pe de o parte schimbarea substanţială a tehnologiei reprezintă un bun prilej pentru a mai inova ceva şi la design, mai ales că propulsia electrică elimină majoritatea restricţiilor de proiectare cu care vin motoarele termice. Pe de altă parte firmele mai mult fac parada modei, că după ce ajung la producţia de serie nu mai rămâne mare lucru din design-ul iniţial. Vedeţi doar diferenţele dintre proiectul Chevrolet Volt şi modelul de serie, ca să nu amintim de Duster concept şi serie (ştiu, asta nu e electrică, dar ideea este aceeaşi).
Eu sunt printre aia carora nu le pasa asa mult cum arata masina. Da, cand le comentez pozele de pe net, o sa zic „mama ce misto arata Camaro asta”. Daca ar fi sa mi le cumpar, m-ar interesa in primul rand sa fie confortabila la volan, ca eu acolo stau, sa aiba siguranta, consum mic, toate alea…
Exact cum are botul, in conditiile in care eu nici nu-l vad din spatele volanului, mi se cam rupe. Ah, ca zice un nea caisa ca am masina urata atunci cand ma dau jos din ea? Mi se rupe si de aia, daca eu imi fac bine treaba cu ea.
Ah, daca as avea bani mai multi, as plati extra pentru una care are toate cele de mai sus plus aspect frumos. Dar daca sunt limitat la bani, nu la carosierie ma uit intai…
De asta e plin orasul de BMW-uri, dar toate cu motorul cel mai mic si fara dotari. „Lasa frate sa se vada ca am BMW, ce daca n-am nici aer conditionat pe el”.
Nissan Leaf: 100% electric, arata decent, spatiu gramada, autonomie buna, prima masina electrica care as cumpara-o.
Cine incape, n-are nevoie de mai mult spatiu si nu isi ia masina ca sa impresioneze culegatoarele de porumb la caminul cultural.
Daca Smart arata bine si Prius e urat……….
aveti niste ani de comentarii pe blogui/forumuri in spate si inca mai vad oameni care se cearta pe teme, aia e mai frumoasa, ba nu cretinule/idiotu dracului cealalta e. cand o sa intelegi intr-un final ca e pur si simplu vorba de gusturi?
ambele masini arata decent pentru targetul pe care il au propus.
ai dreptate. cretini ma. de obicei asa se intampla cand un responsabil de cercetare ajunge responsabil de produs. de obicei chestia facuta de el nu i se pare suficient de revolutionara si ii mai toarna si un „design revolutionar”. la frantuji se intampla glume din astea. de cand twingo a avut succes si renault si psa incearca din nou lovitura.
Nota bene : Lexus e divizia de lux de la Toyota. Ei s-au prins ca Priusul a avut o problema MARE cu designul.
@toader: io credeam că lexus sunt firmă de sine stătătoare. ce chestie, mereu afli de pe internet chestii noi, de la cate unul care are impresia că restul sunt proşti…
Meh, Honda Insight arata decent iar CR-Z e porno. Electricele arata asa pt. ca nu se vrea un rehash al design-ului clasic de automobil.
Chiar daca par desenate de un hipster gheu cu degetul in cur.