Mașini: atacul francezilor

Recunosc că nu mă așteptam la asta. Cumpărarea Opel trebuie să fie semnalul care să atragă atenția că la Peugeot/Citroen a venit cineva care e pus pe treabă. Acum că au și Stellantis în spate, mănâncă jar. Mă uitam pe cifrele din Germania, care cumpără Renault din obișnuință, Peugeot au vândut jumătate cât Renault. În doi ani o să îi depășească, cu mașini mai bune și mai arătoase.


(sursă)

Cât privește România, a vândut cine a avut mașini pe stoc. Skoda vindea dacă avea, Hyundai sau Kia prindeau probabil top 5 cu Tucson/Sportage dacă aveau mai multe. Da, oamenii au cumpărat Hyundai și Toyota, pentru că aia au găsit cu timp de așteptare mai mic de 6 luni.

 

vanzari-masini-romania-2021

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. „Da, oamenii au cumpărat Hyundai și Toyota, pentru că aia au găsit cu timp de așteptare mai mic de 6 luni.” – topul e dat de vanzari sau inmatriculari? La Hyundai nu cred ca se aplica faza cu timpul de asteptare mic.. e grupul de fb e plin de oameni care inca le asteapta 6-8 luni.

    00
  2. Pare ca e un Renault in plus in text…sau nu reusesc eu sa tin pasul

    00
  3. Topul asta e real ? Pai e oribil ce putine masini se cumpara la noi ! Spania a cumparat in jur de 627000 de masini. Romania a cumparat sub 50000 de masini. Are populatie dubla si in plus dar si asa avem mult prea putine masini noi cumparate, de 6 ori mai putin daca o luam la masini pe cap de locuitor. Suntem de 6 ori mai saraci ca si spaniolii ? Ma indoiesc. Ce dracu de stoc sa-ti mai livreze unii si altii cand abia cumperi cateva mii de masini pt care trebuie sa tii in picioare service-uri, reprezentante, cacaturi.

    00
    • @Ciocanul – in medie suntem mai saraci ca spaniolii si altii, exact. O masina are aproape acelasi pret si in Germania si Spania si Romania insa salariul minim si mediu este mult mai jos in Romania decat in celelalte tari, ca urmare ai mai mult oameni care isi permit o masina noua in Spania decat in Romania.

      00
    • Salariu minim: România (458 euro), Spania (1.108 euro). Cauza principala este ca la noi se permit cazanele pe strazi. Crezi ca in Spania si in alte state nu s-ar trage 30 de ani de o masina daca i-ar lasa ?

      00
    • Dar cum, nu este bine sa ai un cazan de masina vechi de 20 de ani? Nu il ridica tot internetul in slavi pe fondatorul Ikea ca merge cu o masina din 1993?

      00
    • Oricat de permis ar fi la noi sa tragem de masini, cand ai bani trebuie sa fii al naibi de rezistent ca sa nu-ti iei masina noua. Tind sa cred ca defapt romanii nu au bani. Uitati-va ce masini sunt in topul vanzarilor: dacia, dacia, daci, ford, dacia, renaul,…

      00
    • @Ciocanul – nu stiu de unde ai tu datele astea, eu pe net am cautat salariul minim net si pare ca in Spania e 965 de euro si in Romania e de 1400 de lei care inseamna 283 de euro.
      E fix discutia de la postul cu saraci si bogati – dintr-un venit mic altfel se impart banii, rata la masina tot 150 de euro sa spunem ca este insa in Romania este 50% din salariu si in Spania este 20%.

      00
    • E plin in Grecia de exemplu de Toyota, Nissan si altele de minim 30 ani. Si inca nu cred ca ai vazut ce ruginituri se conducin SUA… se exagereaza la noi cu rablele.

      00
    • nu au bani sau nu au un job stabil sau ambele, in top 10 nici macar nu apare vw masina saracului german, Ciocanul vorbeste prostii, diferenta aia e destul sa acopere din costul chiriei si al unei masini noi, daca am avea acelasi salariu minim ca spaniolii garantez ca am vedea si la noi multe masini noi dar si din alea premium in top 10

      00
    • NOU
      #13

      @Alex, nu stiu daca se exagereaza in Ro, dar vroiam doar sa confirm ce zici despre SUA, nu exista zi sa nu vad 2-3 rable rupte in gura cum merg agale pe autostrada; masini vechi, ruginite, ponosite, cu avarii la caroserie vechi de ceva ani, samd. Poate am nimerit eu in statul gresit, trebuia sa aleg ceva mai pe coaste, asa.

      00
    • @Ciocanul

      Ce procent reprezintă 200 euro la un salariu de 293 euro (cât e de fapt) și ce procent e la 958 eur? Din asta scazi și costurile cele mai mari de întreținere locuință aka căldura care în Spania aproape că nici nu există.

      Deci la noi adaugi iarna încălzitul locuinței + scazi salariul cu 70% și te miri?

      Iar dacă ar crește salariile nu s-ar umple țara de BMW-uri și mașini sh de lux, ăia care lucrează pe salariul minim nu sunt aceeași care își iau mașini de genul, ăia trăiesc din combinații și învârteli (sinonime, știu), nu stă geani la fabrică în schimbul 3 pe salariu minim.

      00
    • @Alex, in Grecia si SUA nu prea sunt diesel-uri, alea sunt rable

      00
    • @Bigbear: practic primul link cand cauti pe google „Spain minimum wage”: „around €1,125 gross per month in 2021 (€965 monthly payable in 14 installments to allow for the double salary in July and December)”
      Plus un grafic frumos chiar pe pagina de cautare, din datele Eurostat, din pacate numai pana in 2020.

      00
    • Si pe alt site:
      Salary Before Tax 13,980/year 1,165/month
      Salary After Tax 12,499/year 1,042/month

      00
    • Am stat vreo saptamana jumate si m-am plimbat prin Nemtia (plina pandemie i know). Si vreau sa va spun ca si ei au tara plina de masini vechi. Da vechi tata. Dar in schimb ale lor par toate intretinute. N-am vazut masina sa se vada prin ea ca in Ro. Toate curate, n-am vazut masini abandonate. Toti bosorogii cu masina prin oras.

      Singurii pe care i-am vazut cu masini murdare erau niste imigranti.

      00
    • „Salariu minim: România (458 euro), Spania (1.108 euro). ”

      Ca sa te lamuresc. Acela e salariul brut. Romania aplica o taxare halucinanta pe salariul minim, ce nu o sa vezi in alte tari UE. Ceva mai mult de 40% din suma aia merge la stat. Dap, ai citit bine.

      Astazi salariul minim net (adica ce ia omul in mana) in Romania e undeva la 300-310 euro (mai sunt unele deduceri mizere in functie de numarul de copii). Iar preturile unui cos zilnic nu sunt departe deloc de cele din Spania. Pe scurt: o familie in care ambii soti castiga salariul minim are cam zero sanse sa cumpere o masina noua.

      00
  4. Dacă acum 20 de ani spuneai că Dacia va vinde automobile electrice în România, te bătea Adrian Năstase în scara blocului.
    Vremurile se schimbă…

    00
  5. Lumea a cumparat Toyota si Hyundai nu doar pt ca se asteapta mai putin, la comansa astepti si 5 luni la Toyota iar la un Tucson hybrid prinzi si 8 luni
    Au cumparat pentru ca s au Saturat de sfanta treime Germano Ceha, Passat Golf Octavia, de martorul check engine aprins aiurea, de revizii la 60 k la 3000 de Ron si de sictirul retelei de service Porsche Romania, de complete Ulei scump la TSi de reparat mecatronica la DSG. I should know, I am one of those people si VAG poate doar electric sa mai cumpar in viata asta.
    Skoda Octavia 1.0 TSI la 25 k eur ? Fuck that.

    00
    • Am râs. Am avut Renault Megane, SEAT Altea, Skoda Octavia (privat) și altă Octavia (de serviciu). Toate cumărate de noi.
      Cu Megane-ul cei din service mă cunoșteau deja pe numele mic. Numai caroseria și șsaiul nu am schimbat-o.
      SEAT-ul a plecat la 116.000 Km doar cu reviziile programate și un set de bucși schimbate.
      Octavia privată a plecat la 210.000 doar cu reviziile programate și set de bucși, bară stabilizatoare schimbate.
      Octavia de serviciu e la 60k și nu are nici pe dracu.
      Reviziile făcute la Compexit Cluj. Nici o plângere față de ei din 2007 încoace. Și discut de la bun început cu același consilier de service. Ceea ce zice ceva cu privire la mediul de lucru de acolo.
      Așa că, spun din nou: am râs la gluma ta.

      00
    • Vezi ca hyundaiu tot in cehia e facut barosane.

      00
    • @Zsolt
      Vezi ca nu care cumva sa indraznesti sa spui ca masinile germane sunt bune, ca imediat apare unu’ care a luat o masina de la o batranica din germania la doar 150k km reali sefu’ sa moara famelia mea, n-a fost cu ea la revizie niciodata si se mira ca nu e la fel de fiabila ca una noua.

      00
    • Băieți încercați sa nu fiți giboni agresivi și sa citiți eventual sa faceți un efort dea înțelege ce scrie acolo:
      – Zsolt nu contest experiența ta cu modelele sus menționate și nu generalizez. Deci nu contesta nici tu experiența mea. Articolul vorbește de mașini noi deci modele actuale nu Octavia TDI generația a 3 a care era mașina fiabila chiar tanc. Deci nu mai rade și citește atent. Chiar pe blogul asta e un articol despre un Superb DSG 1.4 tsi cu o lista lunga de probleme grave
      Îți da Vali linkul. Dar poate ala nu îngrijit o la Compexit ca tine și de aia. Sa fim serioși sunt procese in instanța pentru probleme la TSI și DSG la fel cum și Renault are unul pe rol cu 1.2 tce
      De Seat nu am zis nimic ca nu am condus, avut și nu îmi dau cu părerea. Iar comparația mea era cu mărcile japoneze respectiv coreeene nu cu Renault

      – Alxzen mame ..am vorbit de marca și de producatorul ceh Skoda nu de locul fizic unde se fabrica automobilul. La urma urmei și Passatul se fabrica acum in fabrica din Cehia, cât s o mai fabrica ca deja la sedan s a suspendat producția.

      – Sabotor tu faci o presupunere de jeguletz pe care ți o demontez rapid și cu facturi dacă dorești. Îți vorbesc un pic mai aproape de nivelul tău cu același vocabular ca îți fie mai ușor sa procesezi informația

      Am avut și Passat și Golf luate noi și îngrijite doar la service autorizat deci mașina de la bătrânica la care nu am făcut revizia o fi luat vreo ruda de a ta Most likely ..eu nu. Și mașina actuala e tot noua deci ciocul mic ca eu stiu cum am avut 2 ani de garanție bashita la Vag plus 2 ani extinere cu cost plătit pe factura sa fie 4 la reclama

      Ce îmi place e ca niciunul nu a contestat argumentul cu uleiul. My strong Vag Brothers share the pain

      02
  6. Clasamentele alea ar trebui sa va ingrijoreze-cind tarile astea bogate(mai ales Germania) incep sa dea navala in masini mai ieftine ca cele produse de ei, la ei, e semn rau. E semn de criza economica. In anii 2008-2011, Dacia Logan era cea mai vinduta masina in Vestul Europei. Ca era buna?Ash…. ca era ieftina, putea fi cumparata cash si venea cu garantie. Erau cumva anii marii depresii mondiale?De prin 2012 incolo, cind a revenit optimismul, Dacia a fost uitata si nemtzii s-au bulucit iar la Beemere, Audi sau Merz. Astea-s marcile “ etalon” in “ vremuri de pace”. Cind astea aproape dispar de prin clasament si locul le e luat de Fiat Zpunto, Renault Clio sau Pejo 2008, inseamna ca e jale, the red flag is up. Brace yourself, it’s coming, big time…. . astia din Occident au nasul fin, trec prin crize de-astea de zeci de ani, simt cind trebuie sa tempereze consumul si sa stea la cutie pina trece valul.

    PS-acelasi licru se intimpla in sectoarele imobiliare din West-totul e blocat, incepe s-o ia in jos, lumea nu mai e dispusa sa plateasca preturi uriase pe niste mizerii supraevaluate, mai pleaca urechea pe la bancile lor nationale care cresc sau anunta ca cresc dobinzile de referinta din ce in ce mai des si fin ce in ce mai mult. Beware…

    00
    • Niciodata n-am vazut marci premium in astfel de topuri indiferent daca a fost criza sau nu.

      00
    • Poate ma insel eu, dar pentru toata lumea care avea ceva afaceri internationale sau citea si altceva decat ce spunea Tariceanu, criza a venit in 2007, maxim 2008.

      Anii 2008-2011 sunt dupa ce a inceput criza deci faptul ca in 2008-2011 vestul europei cumpara Dacia nu prevestea o criza ci era un efect al ei.

      Zic si io.

      Si punctul 2: nimeni nu poate prevesti cu adevarat cand vine o criza economica mondiala. Poate sunt unii care o pot genera :)))

      Dar asa si eu zic: in 1-3 ani, maxim 5-7 o sa vina o criza. Si cel mai probabil o sa vina, dar pe cei mai multi o sa ii ia din nou pe nepregatite si cu banii bagati in crypto care se va devaloriza mult mai mult ca bursa si cel mai repede.
      Asta este previziunea mea!

      00
    • nimeni nu poate prevesti cu adevarat cand vine o criza economica mondiala. Poate sunt unii care o pot genera

      o generează și apoi își iau Logan :)

    • @ Noise-marea depresie a inceput in decembrie 2007’, in America. Chiar si-n anul 2008, inca curgea lapte si miere in UE-aproape toate tarile (includiv Romania au avut credteri mari de PIB). Anul 2008 a fost anul negarii(de catre europeni) a crizei americane, insa populatia vestica nu a putut fi pacalita-au inceput sa stringa cureaua singuri, a scazut dramatic consumul si lumea s-a pregatit cu bani albi pentru zile negre-de aia au explodat vinzarile de Dacia in 2008. Mai rau, Romania a negat criza pina in anul 2009, inca in primavara guvernul a luat un imprumut de la FMI prezentat ca fiind “ o centura de siguranta”, in realitate erau bani de pensii si salarii. Lumea normala a realizat “ furtuna” avia la jumatatea anului 2009, cind au inceput falimentele in lant, prabusiri imobiliare. In anul 2018, Romania a avut crestere economica de +8. 5%, in 2019 scadere de -7. 5% din PIB. In anul 2018, in Romania inca se nega cu indirjire existenta unei crize, in timp ce peste ocean, la aproape 1 an distanta (anterior), ravagiile erau deja imense si totul era, deja, prabusit. Populatia Romaniei a fost complet nepregatita in fata crizei, iar imobiliarele su pietdut peste 40% din valoare in doar 3 saptamini-nici macar in America nu s-a intimplat atit de repede. Spre deosebire de Romania, germanii sau olandezii n-au fost luati ca din oala, erau deja pregatiti-dovada ca sectorul lor imobiliar nu s-a prabusit si nici bancile n-au fist pe buza falimentului, ca-n Romania. Toti si-au temperat, imediat dupa caderea Lehman Bros, consumul, au trecut la achizitii ieftine, utile, cu garantie, ca sa nu dea bani pe reparatii. Si inca ceva-in general germanii sint f nationalisti cind vine vorba de cumparaturi-prefera oricind lucrurile made in Germany produselor straine. Fac asta si din mindrie, dar mai ales ca sa-si sustina propria economie. Cind dealerul de Dacia din Wolfsburg vinde masini mai multe ca cel de WV (care se fac peste drum), e semn rau-inseamna c-au lasat orice mindrie si nationalism deoparte si singurul gind ce-i anima e cum sa cheltuie cit mai putin in asteptarea furtunii.

      00
  7. Am citit de curând că cifrele producției de automobil din Germania sunt la nivelul anilor 70:
    https://www.google.com/amp/s/amp.welt.de/wirtschaft/article235800700/Niedergang-der-Autonation-Deutschland-Produktion-auf-Niveau-von-1974.html

    Vânzările de mașini noi sunt la nivelul anilor 80:
    https://www.google.com/amp/s/amp.welt.de/wirtschaft/plus236054356/Mercedes-VW-und-Co-in-der-Krise-Neuzulassungen-auf-80er-Jahre-Niveau.html

    Cum a scris și Vali, cine are vinde. Lipsesc piese de reparații, cipuri, etc. Poate ar trebuii să folosească cipurile din vaccin dacă nu altele :)

    Mercedes de expl. au chemat (ar chema) la reparații 850.000 de mașini care ar putea lua foc… Din păcate nu au piesele de schimb și roagă proprietarii să nu folosească mașinile:
    https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/rueckruf-mercedes-abgasrueckfuehrung-mit-problemen/

    Articolele sunt în germană, pot fi însă traduse cu google…

    BTW: mașinile la mână a doua sunt cu aprox 2-4000 euro mai scumpe ca în 2019. Ma refer la cele similare.

    00
    • “BTW: mașinile la mână a doua sunt cu aprox 2-4000 euro mai scumpe ca în 2019. Ma refer la cele similare.”

      Confirm, masina SH hibrid cumpărată din Germania in August 2021, acum este mai scumpă cu aprox. 3.500 euro

      00
  8. pentru cele 5 tari, e top dupa marci vandute in Romania e impartit pe modele. Hai sa comparam mere cu portocale.

    00
  9. Mie-mi place ca in Spania si Italia se vinde la greu Citroen; ma intreb de ce doar in astea 2 tari calde (+Franta, dar aia nu se pune ca intra la patriotism).
    La celelalte nici nu apar in top.

    00
    • Deci în 3/5 topuri apare marca Citroen, iar în celelalte două apare Peugeot, care e același lucru. Ai vrut să spui ce mai exact?

      00
    • Nu e chiar acelasi lucru; iar unde apare Citroen apare SI Peugeot.
      Eram curios de ce in celelalte tari (UK/DE) se vinde atat de prost Citroen incat nu apare in topul ala.

      00
    • Citroen e masina ieftina, Peugeot e cea mai pt instariti, DS e varianta de lux(acum opel sta cam intre citroen si peugeot), plus ca in functie de tara, au strategii de vanzare diferite, preturi diferite.
      Citroen nu are o imagine buna in uk, asa incat nici nu se obosesc sa investeasca in publicitate, atata timp cat se vand bine restul…

      00
    • pyro, pentru că nu aveau bani de rețea de service-uri, de design mai bun, de mașini mai multe. de aia nu au vândut mai mult.
      în România, de pildă, au abandonat reprezentanța pe mâna unei firme private, că nu aveau bani să stea aici.

    • Pentru că Citroen are design mai îndrăzneț, mai nonconformist, și în italia și spania asta contează.

      Peugeot încearcă să fie mai conservatori, dar sunt fix aceleași mașini cu fix aceleași prețuri, nu mai există nici o diferență.

      00
    • și skoda/vw/seat sunt aceleași mașini, depinde doar de percepția ta asupra lor.

    • @vali: cam niciun producator auto nu detine retea de servisuri sau dealership-uri, pe niceieri prin Europa. Tesla cred ca e o exceptie. Dealaerii sunt firme private, gen AutoEuropa pentru Ranault/Nissan/Dacia. Au acces la programe de formare si piese de origine, etc. dar. O persoana din familia mea a fost dealer FIAT. Scris FIAT peste tot, service autorizat (dar construit de persoana respectiva, care era de profesie mecanic).

      Asa ca nu prea inteleg ce vrei sa spui cu „citroen a abandonat reprezentanta pe mana undei firme private”.

      00
  10. Observ ca Toyota are vanzari destul de bune in Europa, chiar si la noi is pe locul 4-5

    00
  11. la mazda si la nissan mi-au zis 4 luni timp de asteptare.

    00
  12. Vali, nu compara Kia cu Toyota. Sportage incepea de pe la 16.000 in vara – pret de Yaris.

    00
  13. Stellantis e o ciudățenie care are totuși prea multe mâini moarte. Poate cea mai grava problema e faptul ca prezenta în segmentul superior – premium e nesemnificativa. Pana în anii 1990 mărcile respective mai aveau câte un model – doua în gama superioara care se vindea măcar rezonabil pe piața internă. De pe la inceputul anilor 2000 clasa superioara e monopol german (MB, BMW, Audi și, mai nou, vw).

    00
    • au Abarth, Maserati și DS, toate mărci mici, care nu sunt osificate îndeajuns. crezi că în următorii cinci ani nu o sa vezi un Ghibli care să concureze cu Seria3?

    • @vali
      „nu sunt osificate îndeajuns” – adică pe românește sunt subfinantate. În plus mai au pe cap și alfa Romeo și lancia (greu de ucis). Ponderea lor în piață e insignifianta. Chiar dacă produc profit acesta e minim în valoare absoluta.
      Abarth? Cota de piață fata de mini (bmw)? Ds? Nici măcar la întreprinderile de stat din Franța nu vinde flote. Maserati? Pe vremea lui Marchionne era poziționată la nivelul lui Porsche. Cât vând unii, cât vând alții? De acord, sunt mașini „serioase” dar pe termen lung impactul pe piața e minim. Alfa Romeo sărbătorea anul trecut ca a vândut vreo 2000 de mașini politiei italiene. Dar nu are niciun model nou care sa fie lansat în următorii ani.
      Concluzia e ca situația actuala se datorează faptului ca germanii (vag, MB, bmw) au performat slab. Stellantis va închide sau va vinde niște mărci.

      00
    • avand insight adiacent de la Stellantis, va pot spune ca pana in 2025 o sa inchida jumate din branduri si se focuseaza pe electrificare (ce nu se vede inca) si ca este un conglomerat de marci/oameni/multinationale/haotici – nu ca restu ar fi mai breji, ii rupe Tesla si chinejji in 5-10 ani

      00
    • @Octtavyan, ai uitat sa mentionezi un aspect: poate marcile le vor pastra, asa pentru nostalgici, dar electricele vor veni de pe vapor din China, deja sunt modele Citroen prevazute a fi fabricate in China…Europa s-a abandonat in bratele Chinei, nota de plata va veni in urmatorii 15-20 de ani, cand o sa conducem doar chinezesti, si o sa muncim pentru ochi oblici.

      00
    • @Octavian
      Nu trebuie sa ai insideri. Vezi ce s-a ales de exemplu de rootes group sau de BLMC. Sau Chrysler. Și general motors a vândut /închis (inclusiv Opel).
      Pe stelantis pana sa ii rupă chinezii sau tesla ii rup reglementările „verzi”

      00
    • eu nu prea vad sa inchida vreo marca, nu vrea nimeni sa dea impresia de monopol asa ca suna mai bine sa ai fanta si cola, in plus pot testa idei pe fiecare si tranzitioneaza pe ce le aduce profit

      00
    • NOU
      #58

      Rupe Tesla pe naiba. Ăia au facut mai mulți bani din specula cu bitcoin decât din vândut mașini. Sau din subvenții guvernamentale. Vedem acum Rivianu, altă minune americană care a produs o mână de mașini dar era/este evaluată cât toți nemții, francezi și japonezii la un loc. Acum că trebe totuși să livreze ceva serios, fix pix.

      00
  14. Tu ai văzut de la ce preț pleacă Skoda Octavia? Daca mai pui și ceva extra, in clasicul stil VAG (mai exista producător la care ISOFix e opțional?), sare ușor de 30.000. Bani la care îți iei un Tucson 4×4 foarte bine dotat. Poate de-asta nu mai e Skoda in top …

    00
    • ISO-fix optional pe scaunul dreapta fata. In rest standard din 1998 ;))

      00
    • Tucson e hidos rău

      00
    • @Ovidiu, un pic din fata, dar te obișnuiești. Spre deosebire de Octavia 3 facelift :)). Pe de altă parte, Octavia IV e prima Skoda de care pot zice că e cu adevărat frumoasa.

      00
    • @zarax O3 e hidoasa pe argintiu si gri metalizat deschis.
      Daca stii sa alegi culoarea (velvet red cu pachet crom) dupa vreo cateva luni incepi sa provoci cosmaruri printre posesorii de kia stinger 2.0 T

      00
    • Skoda plateste pretul succesului anterior,au inceput sa bage in ele la greu, practic modele gen octavia, superb, kodiak au se apropie omoloagele de la toyota, mazda la pret, in timp ce variantele buget sunt niste mizerii numite kamiq, fabia labia, samd.
      Inca sunt pe val ca fac parte dintr-un grup mare, au platforme si componente comune, deci costuri mici, insa electrificarea asta fortata va face loc multor newcomeri , din asia, alaturi deja de consacratii kia/hyundai……o sa ramana octavia masina nostalgicilor romani.

      00
    • Skoda sunt niste cotețe la pret piperat in comparație cu mai multe modele coreene.
      Nu mai vorbim de forma lor de o banalitate obositoare, asta in comparatie cu orice alta marca de masina negermana (bine, aici e vorba de subiectivitate).

      00
    • dacă aveau ce vinde, vindeau Octavii la flote. acum, flota UBER/Bolt are Corolla.

  15. Cel puțin 2720 de romani nu pot sa o futa pe Bianca Dragusanu.

    00
  16. Ai o frază înainte care probabil explică situația. Se referă la Peugeot/Citroen. Și la Germania, care cumpără Renault din obișnuiță. În situația asta, când Renault este preferata, Peugeot/Citroen au vândut jumătate din cât a vândut Renault. Conform autorului acesta este semnul că-n 2 ani de zile Peugeot/Citroen trece peste Renault la vânzări.

    A fost el un pic eliptic de subiect, probabil e de la aerul tare de munte, dar explicația tot acolo este :)

    00
  17. La dacia spring noroc de suma aia de vreo 10k ca altfel o sugea nasol la vanzari,
    ma uitasem anul trecut la honda e si cand am vazut pretul erau sa-mi paraie pantalonii de ras, desi asta e viitorul e amuzant cum niciuna din masinile electrice nu-s sustenabile fara ajutor asa cum vor sa te faca sa crezi ecotarzii

    00
  18. Da așa este. Mulțumesc pentru explicație. Sincer am citit de vreo 5 6 ori apoi am stat și am rumegat nițel textul și contextul și într-un final am priceput ce a vrut să zică.

    Eliptic e prea blând pentru cum a dat cu barda în limba română și în opinia pe care și-a exprimat-o – destul de plauzibilă dealtfel. (Probabil e platit de cei de la Peugeot și vrea sa ascundă asta folosind un limbaj întortocheat – „nu ești hater dacă ai dreptate” – scria pe undeva pe aici)

    00
  19. Gresesti destul de mult cand spui ca Hyundai are timpi de asteptare mici.Cauta pe grupurile de facebook la Elantra si Tucson sa vezi ce e pe acolo mai ales la PHEV, am un vecin cu un Tucson PHEV care a stat dupa el ~7 luni, de curand i-a sosit.La Kia ce era mai ok dar se pare ca si ei au inceput sa aiba probleme, pana acum pentru un Ceed statea undeva la 3 luni.Am comandat unul acum mai bine de 2 luni si nu am serie de sasiu, numic, n-am mai vb. cu dealerul de cand am incheiat actele.

    00
    • depinde de când ai comandat. da, din vară s-au intins timpii de așteptare între 6 și 9 luni.

    • 7 noiembrie, chiar azi am sunat la dealer ca nu am vorbit cu el de la inceput, nu are nicio informatie despre masina si nici nu stie cand vine. Pe foaia de comanda am trecut livrare:ianuarie dar e imposibil sa fie livrata luna asta in contextul in care atunci cand ai seria de sasiu dureaza 3 saptamani pana este livrata. :)

      00
  20. De fapt, topul 10 pe mărci arata asa în România (mașini de pasageri 2021):

    Dacia 35.000
    Skoda 10.200
    Hyundai 9.500
    Toyota 8.800
    VW 7.800
    Renault 7.800
    Ford 7.800
    Suzuki 4.400
    Peugeot 3.400
    Mercedes 3.300

    Dacă ignoram alea care vând sub 100 de bucăți, avem creșteri semnificative la :

    Tesla 223, 250%
    Ssangyong 536, 180%

    Pentru cel îngrijorat de comparația cu Spania, avem 120.000 de mașini vândute în 2021, deci suntem doar de 2,5 ori mai saraci decât spaniolii, ceea ce e plauzibil (raportul la pib/capita e 2,27).

    00
  21. DA.. Skoda chiar vindea mult mai mult dacă aveau livrare mai ok. Cunosc personal pe cineva care a anulat, avea avans de 1 an dat si alta persoana care se cearta de 3 luni cu ei pt ca mereu baga motive.. „e pe drum”

    00
  22. Oamenii care cumpara VW, Merz, Audi, BMW doar pentru ca le place designul si nu au habar cat costa cele mai ieftine componente care au sanse mari sa se strice – faruri, de exemplu, pe drumurile patriei iei o pietricica bine plasata si s-a dus farul si dupa se plang ca vai ce scumpe sunt toate si ca nu le-a zis nimeni cand au cumparat ma amuza teribil. In acelasi timp, am observat la aceeasi categorie ca pur si simplu se simt jigniti daca mentionezi cumva de Honda, Toyota sau Suzuki, ca si cum e sub demnitatea lor sa nu circule cu o masina dintre primele cand merg la cules de capsuni in Spania. Dpmdv, masina noua pe care o cumperi ar trebui sa fie ca valoare la maxim 25% din valoarea imobilului pe care il detii. Altfel educatia financiara cam lipseste, avand in vedere devalorizarea masinilor in timp. Am mai vazut oameni care stateau in garsoniera si isi cumpara BMW. Pur si simplu insane

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.