Maşina care dă rest, minune a tehnicii moderne

Ştiţi cum ajungi din orice cartier din Berlin la aeroportul Schonefeld? Foarte simplu. Te sui în metrou, mergi până la capătul liniei U6, acolo te dai jos şi iei un autobuz care te duce până la uşa aeroportului. Durata totală a călătoriei a fost de ~45 minute pentru aproximativ 15 kilometri (de la cea mai apropiată staţie de metrou până la aeroport).

29092008107

Trecem peste căcaturi fanteziste de genul “autobuz până la buza aeroportului”, “trafic inexistent”, “autobuz liber” sau “totul ordonat, autobuzul pleacă după ce ies călătorii din metrou”. Astea sunt prostii pe care nesimţiţii ăştia de nemţi încearcă să ni le bage în cap acuma, când economia lor e varză, Opel şi-a închis fabricile, iar băncile sunt pe moarte.

Ceea ce e de văzut e maşina de dat rest. Te sui în autobuz, n-ai bilet, nu sunt pe nicăieri maşini de vândut bilete de autobuz. Halo, bilet? Ya, zwei, bitte! Fünf euro, bitte! I-am dat o hartie de 10, a apăsat pe claviaturile maşinii viitorului şi au apărut ca prin minune şi biletele şi restul. Incredibil! Oare putem fura tehnologia aia de a băga fişicuri de monede într-o maşina şi a le elibera una câte una, la o simplă apăsare? Băieţii de la SIE, sunteţi atenţi? Gogii de la BNR, cât mai durează până apare moneda de 1leu? Nu e mai uşor de umblat cu ea ca monedă?

Revenind la Berlin, nemtii sunt aiurea. 2.1€ pentru o călătorie cu metroul? 2.5€ pentru 5 statii de autobuz? 72€ pentru abonamentul de metrou? Ce naiba sunt preţurile astea?

Lucruri simple care fac viaţa mai uşoara. Nu-i aşa, Tim?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Daca tot o arzi pe acolo, de ce nu iti faci abonament pe un an. Iesi la 55 euro pe luna ;)

    00
  2. Nu numai că nemţii sunt nesimţiţi, dar şi englezii sunt sub orice critică. Şi ei au maşini de dat rest. Exemplu aici. Doar la noi, în Bulgaria şi Burundi a mai rămas vechiul sistem. Mă gândesc că poate totuşi mai avem şanse, fiindcă am văzut în Bucureşti un sistem de taxare ce foloseşte card NFC (Near Field Communication) pe un autobuz. Încă mai sper…

    00
  3. nah ca la noi nu e asa. nu numai ca nu-ti da rest, dar accepta numai monezi. si cutia e sigilata, nu poate sa umble soferu la ea. better safe than sorry. asa ca nu toate solutiile sunt universale
    zoso, daca tot pui preturi, macar pune-le si relativitatea fata de salariul minim/mediu. nu de alta, dar poate sunt unii care sunt pe muchie de plecare si se intorc din cauza abonamentului :))))

    00
  4. In Los Angeles, nema rest. Trebuie sa bagi tu suma fixa fie pentru o calatorie, fie mai multe ori abonament.

    00
  5. Pana si eu am stiut ca de la Schoenefeld pana in oras se ajunge cel mai repede cu trenul! Nu cu S9 ca ala e puturos rau, trec periodic pe acolo trenuri RE (Regional Express) care te duc pana in inima Berlinului, la Alexanderplatz pentru „comunisti” si apoi la Zoologischer Garden pentru „imperialisti”. Evident oprind in majoritatea statiilor mai importante de pe traseu. A, la aceiasi bani – un tichet de o calatorie in zonele ABC (2.6 euro sau ceva de genul).

    00
  6. Bunica mea a lucrat o viata in treaga pe RATB (fost ITB) ca incasatoare. Se suia omul in tramvai/troleu/autobuz si cumpara bilet si primea si rest. Iar asta se intampla pe timpul comunismului.

    Toate’s vechi si noua’s toate.

    00
  7. La 2.1 EUR o calatorie reprezinta 0.14% din venitul mediu de 1500 EUR al unui neamt. In Romania o calatorie de 1.3 RON reprezinta 0.10-0.11% din salariu mediu de 1100-1200 RON (nu-mi place acest index, dar fie).
    Diferenta este ca aia platesc, noua nici prin gind nu ne trece ca trebuie sa cumparam bilet cind ne imbulzim in autobuz si facem scandal ca nu avem loc.

    00
  8. da zugu dar pe timpu ăla nu erau atâţia oameni care foloseau „ITB-ul” , Bucureştiul era mai mic, mai putine maşini :D
    Iţi dai seama cum ar fii sa stai toata ziua in masina si sa vinzi bilete? Sa mai fie si o aglomeratie deaia infernala cum e de obicei pe la noi. Iti zic eu ca nici cu 1000E pe luna nu ai sta.

    00
  9. E 83 de euro abonamentul ma (pentru A B C). Si nu e numai pentru metrou. E pentru toate mijloacele de transport in comun din Berlin si din orasele din vecinatatea berlinului. Asa ca iei abonamentul si daca ai chef faci si o tura la castel la Spandau, te plimbi si cu metroul suspendat sau ce mai ai chef.

    Deci daca aveai bilet sau abonament de la metrou nu trebuia sa mai dai bani la autobuz si te-ai cam tapit.

    00
  10. In afara cazului in care s-a vrut un articol gen „ei poate, noi ba”, singura ipoteza care imi vine in minte e ca Zoso avea bilet/abonament pentru AB si a trebuit sa cumpere un BC in autobuz.

    00
  11. @Ionutz este imbulzeala pentru ca sunt putine autobuze care nu vin la timp. Sunt putine autobuze pentru ca RATB-ul nu are bani. RATB-ul nu are bani pentru ca lumea nu plateste si pentru ca porcii de la primarie fura cu sacul in loc sa cumpere autobuze cu aer conditionat. Este un cerc vicios care trebuie intrerupt undeva.
    Se pling ca nu au bani, dar nici nu fac nimic in privinta asta. Controlorii iau spaga de orice fel (stiu de caz unde a luat 2 bonuri de masa) in loc sa aplice amenzi sa-ti nu-ti mai treaca prin cap sa umbli fara bilet. Daca ar da amenzi de 500 RON sa vezi ce urgent ar cumpara lumea bilete.

    00
  12. @ictin: si daca nu aveam? :)

  13. Ca sa fiu sincer…nemtii si britanicii sunt cei mai zgarciti oameni din Univers…mai zgarciti ca ei nu exista…asta nu inseamna ca Romania trebuie sa adopte fiecare fita a europenilor…

    00
  14. Zoso, dar de ce nu vorbesti de mai multe automate de la noi (pt diverse) care dau rest? Intr-adevar, cu 50 bani, dar iti da restul…sa mai vorbim de automatul pentru plata parcarii la Henri Coanda, care stie si de card?

    Nu zic ca suntem la nivelul de afara….noua nu ne lipseste tehnologia, ca aia o bagi usor…lipseste ceva mult mai grav: bunul simt, gandirea.

    Daca am avea bun simt, am fi in stare sa cumparam tehnologia la pretul real, altfel platim de 2 ori mai mult (o parte pretul real, plus niste bani care….) si dupa o luna schimbam semafoarele ca nu sunt bune si punem altele care sa tina o saptama.

    00
  15. Dar mai poti sa iei si S9 sau S45 (asta numai de luni pana vineri), care te lasa chiar la aeroport, fara sa mai trebuiasca sa iei autobuz…Si, daca tot trebuie sa schimbi autobuze, U si S-Bahn, cred ca e mai rentabil sa iti iei un abonament de o zi…e in jur de 6€, pt ABC (si vreo 20€/sapt, daca preferi asa)…
    Si, da, este cam scump, dar macar stii cand iti vine mijlocul de transport (poti chiar sa iti faci traseul dinainte, de acasa , de pe site), rareori e inghesuiala mare si poti sa ajungi cam in orice parte a Berlinului cu BVG-ul…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube