Cum se dezvoltă o microsocietate

Statul taxează călătorii din metrou cu 1€, pentru că are staţii puţine şi nu acoperă tot oraşul. Între timp, statul se împrumută de 100 milioane pentru a dubla numărul de staţii şi a tripla numărul de trenuri deja existente. După aceea măreşte taxa la 2€, pentru a-şi acoperi cheltuielile. Astfel, banii pe care oamenii îi băgau în buzunarele producătorilor de maşini şi de benzină intră în buzunarul statului, care în câţiva ani plăteşte datoria băncilor, cu restul banilor îmbunătăţind infrastructura. Oamenii sunt fericiţi că metrourile vin des şi că ajung repede la munca, indiferent că afară e ploaie sau ninsoare. Calitatea vieţii creşte, oamenii lucrează mai cu spor. După aceea se dărâma nişte blocuri antice şi se amenajează nişte parcuri, să poată proletariatul ieşi la relaxare.

M-am gândit la asta în timp ce eram în trafic zilele trecute.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. dacă nu ziceai aş fi pus pariu că ideea ţi-a venit pe veceu

    00
  2. mai exista o varianta: statul nu face nimic, infrastructura de metrou e varza, oamenii isi cumpara masini. cei care le vand masinile platesc taxe la stat, cei care cumpara masinile platesc taxe la stat. dupa ce le-au cumparat si au platit taxele, merg cu masinile la servici prin trafic infernal si scot consumuri de carburant cu 50 % peste consumul urban dat de producator. statul pune accize exorbitante la carburant, oamenii cumpara ca nu au ce face –> statul nu a facut nimic dar are acum o gramada de bani din taxe si accize, bani care prin coruptie, licitatii masluite si firme de garsoniera ajung la „cei putini”. „cei putini” se mai numesc si „cei alesi” (din englezescul „the chosen ones”) q.e.d.

    00
  3. Buna idee! Uite cum facem: infiintam o comisie sa se ocupe de exproprieri pentru terenurile pe care se vor construi statiile de metrou, o alta comisie sa stabileasca cu regiile devierea conductelor de apa/gaz/etc, una sa redacteze documentatia pentru licitatii, alta sa aprobe un plan bugetar si inca o comisie sa supravegheze acordarea justa a comisioanelor. Total: 2.8 miliarde euro, cu posibilitate de suplimentare (ca s-ar putea sa facem joctiunea cu canalul Dunare-Bucuresti). E bine asa?

    00
  4. In Romania cu 100 milioane € nici nu te apuci de lucrari…

    00
  5. Dar mai intai mutam Gara de Nord la Chitila.

    00
  6. Zoso for president!

    00
  7. Stai, stai, stai.. Ce’ai zis? Taxe? Oameni care nu’si cumpara masini cate vor? Calitate a vietii? Asta nu e Romania, nu are cum sa fie Romania.

    00
  8. Romanii isi iau masini si circula (si se blocheaza) cu ele in oras fiindca e *ieftin*. O masina de 7000 de euro o platesti in 3 ani cu o rata de 250-300 de euro sau chiar mai putin, daca stii ce credit sa iti iei sau apelezi la leasing; pentru masini mai scumpe, do the math. Iar utilizarea ei in Bucuresti, chiar cu un consum de 15% daca faci 25 de kilometri zilnic nu vei scoate din buzunar mai mult de 100 euro (echivalent). Intr-adevar nici in alta capitala cu distante echivalente nu vei plati mai mult pe benzina INSA acolo esti taxat muuuuult mai mult la 2 aspecte colaterale: ASIGURARE si PARCARE. Cat timp noi platim maruntis la asigurari si aproape nimic la parcari, ne vom umple de masini si o sa circulam la fel. Iar legat de investitiile urbane – nu ne-a placut Videanu ca nu a iesit la TV si a blocat jumatate de oras incercand sa miste ceva, l-am ales pe Oprescu. Care nu o sa faca mai nimic, ca de-aia l-am si ales, sa nu faca nimic, sa nu deranjeze pe nimeni :P

    00
  9. @Dan: dan, ai baut? cine naiba plateste 300€ rata la masina? come on…120-150-200€ cel mult. am un amic care si-a luat masina de 12.000€ cu rata pe 10 ani si plateste in jur de 100€ pe luna.

  10. Eu platesc suma aia :P Dar am luat doar 30% din suma de la banca; nu detaliez detaliile financiare, am avut motivele mele sa actionez in acest mod. Dar bine, sa zicem ca eu sunt exceptia – ce am zis a fost oricum cu titlu de exemplificare.

    00
  11. Pfff … hai ca ai devenit prea neamt de cand stai pe la ei si ai pierdut legatura cu realitatea romaneasca. Pai ai uitat sa bagi in calcul si comisioanele, spagile si alte peschesuri. Chiar asa, crezi ca politicienii slujesc vointa si interesele poporului ? Haide ma, eu nu i-am crezut nici pe aia de-mi promiteau o noua magistrala de metrou cu ocazia alegerilor.

    00
  12. Cand am citit astea ma gandeam la „Utopia” lui Thomans more sau la „Cetatea soarelui” a lui Campanella.
    concluzia: vise taica, vise :D
    te-ai gandit cati bani incaseaza Metrorex numai din reclame? unde dracu’ se duc nu stiu ca de construit magistrale noi nu vad nimic de 20 de ani.

    00
  13. :)) Zoso! Ai grija ca e periculos sa atipesti la volan! Una: ca visezi prostii si doi: se baga altul in fata ta cind se misca coloana! :)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.