Mașina anului 2024 este MG4?

Așa a decis presa auto sau, mă rog, o asociație de presari auto. Topul arată așa:

top-masini-2024

N_am văzut în oraș nici un Avenger, nici un Torres. Austral și 408 am văzut, dar tot mi se pare ciudat ca o mașină pe care nu știu cât timp au testat-o să fie declarată cea mai bună. Pe de altă parte, eu nici nu mă pricep la mașini.

Pe de altă parte, Fiesta a fost declarată ani la rând cea mai bună mașină, sau doar motorul de pe ea, ăla de 1 litru, și de bună ce e, nici un jurnalist auto nu și-a luat-o. Nu știu de ce așa o să fie și aici.

 

Conferința de presă de la lansarea MG:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. NOU
    #1
    Comentariu apreciat.327
  2. si Fiat Panda a fost declarata masina anului , deci orice este posibil 😂

    Comentariu apreciat.6219
    • Chiar a fost masina misto!

      Indecis. Tu ce zici?4327
    • In Italia e plin de ele. Masini bune, ieftine, usor de intretinut.

      91
    • Prima generație a fost mașina italianului de rând la vremea apariției. A doua, o mașină foarte fiabilă, accesibilă, care putea duce patru persoane din punctul A în punctul B în condiții relativ decente de confort. A apărut prin 2000 dar mai sunt încă multe pe străzile din Occident, unde mașina nu înseamnă neapărat statut, ci un mijloc de deplasare apreciat mai degrabă pentru utilitatea lui decât pentru aspect sau performanțe. Există încă multe pe străzi care au trecut de 250-300 de mii de kilometri și încă merg. Mai degrabă cu mentenanță la timp decât cu reparații. A treia generație este mai degrabă o re-carosare a celei de a doua generații. Motoarele, din păcate, adaptate la normele actuale de poluare, nu știu cât o să fie de fiabile. Per ansamblu, însă, aș prefera un oraș ceva mai puțin congestionat dacă oamenii ar prefera să își cumpere mașini mai aproape de buzunarul lor în ceea ce privește întreținerea.

      100
  3. Chinezii au dat mai multi bani. Toti inluencerii sunt fierti pe MG de o luna.
    Sunt curios cum o sa arate masinili astea peste 5 ani. Au mai veni ei cu GWM si peste 2 ani vedeai prin ele de la rugina

    Comentariu apreciat.926
  4. Jurnaliștii din video par foști montatori de bile la Rulmentul Brașov.

    Comentariu apreciat.914
  5. MG4 – EV este noul push chinezesc in UE, un fel de Huawei.
    E superb, are si semnalizare si nu e Tesla model 3.

    Comentariu apreciat.575
    • Un mic detaliu. E subventionat de statul chinez. Bateriile sunt sinistre (zero calitate). Cu placere.

      Comentariu apreciat.425
    • tesla nu dă bani și nu te plimbă, de ce ar vota cineva tesla?

    • bateriile sunt facute de SAIC care detine MG si SAIC este joint venture cu CATL, „un mic” detaliu, da sa nu ne impiedicam de realitate. Te las sa descoperi „noile next gen” baterii Tesla de cine sunt facute.

      https://tcrn.ch/3qDaADl

      Indecis. Tu ce zici?1621
    • @ Octavian Asta nu înseamnă că trebuie musai sa respecte aceleași norme de calitate. Au chinezii o vorbă „Cha bu duo” un fel de merge și așa sau e aproape identic cu câteva mici diferențe. Numai că la China asta e la rang de mare artă și mod de viață. Vezi tofu dreg constructions. Ție ți-ar plăcea să îți ia foc spontan noul tau MG4? Tu fiind prins în ea?

      205
  6. am renuntat sa mai citesc stirile/topurile de genul asta de cand a iesit ‘afaceristul anului in Ro’ un personaj care nu a infiintat nici o firma toata viata lui, unica lui calitate fiind ca e copilu lu’ mami si ea l-a pus director la firma familiei si care de ani de zile nu a crescut mai deloc in numar de angajati sau cifra de afaceri.

    Comentariu apreciat.423
    • Lol. Zi și despre cine e vorba acum.

      Comentariu apreciat.400
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 834
  7. Daca pui in balanta ca „doamna” Ana Maria Prodan a fost declarata „femeia anului 2023”, nu te mai mira faptul ca o masina pe care n-ai vazut-o niciodata pe strazi este masina anului.

    Comentariu apreciat.1062
    • Pai nici pe Ana Maria Prodan n-ai vazut-o niciodata pe strazi. Ma rog, probabil pentru ca au trecut vremurile alea.

      Comentariu apreciat.1520
    • Totusi putin respect, doamna in cauza a trecut prin numeroase review-uri si drive teste, nu ca pocnitoarea asta de masina in care n-au intrat nici jurnalistii aia inca.

      Comentariu apreciat.1560
    • @Radu
      Dacă a stat mai mult prin Dubai, la futut în hoteluri de lux…

      121
  8. Cum poate o mașină intrata Oficial cu 2 zile înaintea topului să ia primul loc?
    99%punctaj e prețul?
    Sau pișcotul?

    Comentariu apreciat.690
    • Lipsa asta de logică e și la presa europeană de auto. Cel mai recent exemplu este Jeep Avenger. A fost numită mașina anului 2023 în ianuarie tot 2023. Și nici nu era pe piață.

      Alt motiv în afară de șpagă nu pot să găsesc. Dar, vorba lui Vali, șpaga la privat nu e așa de gravă precum cea de la stat.

      Comentariu apreciat.620
  9. A fost buna mancarea de la evenimentul MG si fiind recent a ramas la „jurnalisti” sentimentul ala placut de burta plina asociat cu marca.

    Comentariu apreciat.330
  10. Ce sa faca ? Sa-si CUMPERE o masina noua ? :)))))))))))))

    Pai ce, influensarii isi cumpara vreodata ceva din produsele la care fac reclama ?

    In afara de Dorian, he stands by his joints in perpetuity.

    „Practice what you preach”, „put your money where your mouth is” sunt asa sa fie spuse ca dau bine.

    Comentariu apreciat.260
  11. Numai hateri, eu chiar aștept sa testez una pt ca la ce dotări au vs preț sunt top.

    Indecis. Tu ce zici?1123
  12. ‘influensarii’ auto la prezentarea Duster 3 : wow, superbă, va rupe vânzările, nu îți trebuie motor mai mare …
    Tot ei la lansarea MG in Romania: super preturi, ce bine arata, ce dotari,Dacia va avea probleme…

    Comentariu apreciat.810
    • Pișcotari siniștri.

      Comentariu apreciat.250
    • cum ar spune un vlogger de tec: toate mașinile sunt cele mai bune, toate telefoanele sunt cele mai tari, toate televizoarele au cele mai vii culori, nu știu de ce râde lumea cu curul de mine că sunt sellout.

  13. MG noul piscot chinezesc dupa Huawei?

    213
  14. masina xiaomi cand apare la noi sa intre direct pe locul 1 in top?

    Comentariu apreciat.260
  15. Anul trecut a câștigat Jeep Avenger care nici nu intrase în producție.

    230
  16. Oricum, nu voi cumpara niciodata o masina a unui brand detinut de chinezi, indiferent de cat de buna ar fi. Pot gasi ceva cel putin la fel de decent in Europa, daca nu chiar in Romania.

    Indecis. Tu ce zici?2911
  17. MG sunt complet dezumflati la cat au fost supti de jurnalistii auto piscotari. Mai ieri nu auzise nimeni de ei si acum sunt masina anului viitor, frumos.

    203
  18. Proiectat pe Anglia livrat din China, nici nu arata rau pe interior
    https://youtu.be/hLmk1mkivRE?si=fkCRnosiYnqO95Hm
    In prezentare pareau in mini soc la aflarea vestii ca s-a redus enorm subventian pentru Rabla.

    210
  19. Topul asta e ca si ala pentru destinatii de Craciun, in care castiga anual Craiova titlul de cel mai frumos targ din Europa.

    Comentariu apreciat.482
  20. @George https://pr-romania.ro/news/comunicate-de-presa/2089-cristian-covaciu-directorul-general-ipec-este-antreprenorul-anului-2016-in-romania.html
    Mami este fostul director al fabricii de portelan din Alba Iulia, ea a facut fabrica si toata treaba in timp de beizadelele ardeau banii prin Tm (genul de ‘afaceristi’ care nu au habar cat e Tva-ul).

    poti sa citesti tot articolul si sa vezi si cu cine a concurat :)

    202
  21. MG4 e noutate la noi, dar anul trecut am vazut in Viena mai multe MG4 decat Tesla.

    Indecis. Tu ce zici?2016
  22. Ideea e urmatoarea, nu cumparati masini, telefoane chinezesti… o sa regretati mai repede sau mai tarziu, iar cei cu „oricum toate sunt facute in China”…habar nu ai despre ce e vorba.

    Indecis. Tu ce zici?2617
  23. BMW Seria 5 2024 n-a avut loc de MG si Jeep Avenger in topul jurnalistului roman ? OK.

    1210
  24. MG4 automata? Imi iau doua bucati. E cu reducere la Heckler & Koch.

    42
  25. Faci o confuzie. Titlurile astea nu se acorda dupa volumul vanzarilor, ci dupa ce considera „jurnalistii auto” ca modelul auto cel mai cel, dupa standardele lor, din ce a fost lansat in ultimul an calendaristic. Asa e peste tot in lume cu titlurile de genul asta.
    Ce ma nedumireste pe mine din ce in ce mai tare, este de ce ai inceput sa aduci in discutie si sa le oferi vizibilitate unor subiecte care merita aruncate la cosul ignorantei, cum este titlul asta de „Masina Anului in Romania”.

    123
    • cine a zis ceva de volumul vânzărilor?

      Ce ma nedumireste pe mine din ce in ce mai tare, este de ce ai inceput sa aduci in discutie si sa le oferi vizibilitate unor subiecte care merita aruncate la cosul ignorantei, cum este titlul asta de „Masina Anului in Romania”.

      am dat o tură pe la rotld și m-am uitat încă o dată la cine e posesorului domeniului și blogului. prost eu, aveam impresia că la mine pe blog pot scrie ce vreau și, daca nu te intereseaza un subiect, poți da skip, că 99% nu au titluri clickbait, să zici că nu știi ce citești.

  26. Din lista aia doar 408 am reusit sa o vad si sa o butonez pe viu, nefiind pasionat auto.

    Cat am fost in service cu a mea m-am jucat cu asta un pic si e o mizerie sinistra. Au intrebat oamenii daca vreau sa o si incerc da nu stiu ce motorizari as incerca de la ea.

    Pozitia in habitaclu, nu stiu cine plm a gandit pozitia aia, volanul ala da merita pus la lustruit rulmenti.

    Inseamna ca MG ala aflat la o mana de puncte in fata e top top, cherry on top.

    75
    • si daca tot vorbim de saracii de ce nu e SWACE in topul ala?

      23
    • Eh, pozitia la volan la Peugeot e love it or hate it. Eu m-am obisnuit in 30 min si acum toate celelalte masini am senzatia ca sunt barci. Mi se pare cea mai buna ergonomie de condus si imi pare rau ca nu e standard.

      03
  27. Masina anului in Romania ar trebui sa fie Dacia Logan pt ca ea se vinde in numerele cele mai mari.
    Dar topul acesta nu este un top al vanzarilor si nici al celei mai tari masini.
    De fapt, nu este clar baremul de corectare.

    Pare mai mult un pariu pe cel mai bun pachet value-for-money.

    MG5 este plasticoasa pe alocuri, dar nu pretinde sa fie premium. Dar oricat de mult s-ar zvarcoli oamenii, este o masina solida ce ofera un pachet foarte bun raportat la pret. Sigur ca nu este ieftina, dar trebuie pusa in contextul a ceea ce ofera piata acum. Nu la final de 2025 cand vine VW cu ID2 electric la *25K EUR, ci acum.

    *Plecand de la 25K EUR cu bateria mica, si nici bateria mare nu e prea mare.

    84
  28. Se intampla si la case mai mari. The MG4 EV has been named UK Car of the Year 2023
    https://www.drive-electric.co.uk/news/mg4-ev-is-uk-car-of-the-year-2023/

    71
  29. Mașina a ieșit în Q1 cel mai bine vândut model electric din UK și de la lansare (2022) a vândut 65.000 unități în Europa…

    Nu spun că o fi justificat titlul, dar vă spun să nu priviți mașina asta ca pe o chinezărie oarecare

    73
    • Asta până pierzi controlul pe banda ta de mers și te ciocnești cu mizeria mea diesel de 2100 kg greutate fără șofer.
      Să vezi cum uiți ulterior de chinezării justificate doar de pișcotari.

      1118
    • La fel patesti si cu un spring? What’s your point?

      Nu am zis sa cumperi, doar ca la masina anului ies masini pentru toata lumea, nu doar Raptoare si Dodge ram

      Also, va intrebati de ce nu a iesit Tesla Model Y sau Model 3 masina anului in Ro, UE sau UK? Pai e un facelift de la lansare incoace. Sorry, dar in lista aia MG4 e de masina anului (tinand cont de ecologie and shit) / nu comentez daca au primit sau nu au primit ceva cei din juriu, mai mult ca sigur ca au primit :))

      30
    • @Paco nu mai semnaliza dacă vrei sa te ia lumea la paleta.
      O sa ai un cold shower când afli ca ai în față un motor care întra peste tine în habitaclu pe când ala cu chinezaria de 5 stele la euro ncap e peste tigaia ta.

      102
    • @razorsbk, ai ramas de sarbatori singur in casa si cu acces la internet, fiorosule ?

      06
  30. NOU
    #72

    Abundenta asta de masini chinezesti imi aminteste de perioada cand cautam pe siteurile de profil, telefoane Android chinezesti cu specs bune, pentru ca telefoanele ieftine de la producatorii consacrati erau gunoaie care abia se miscau.
    Aparent, o data cu inlocuirea motorului termic, productia unei masini a devenit o bagatela dpdv ingineresc, dar si legal. Nu mai ai nici un fel de norma de poluare de indeplinit.
    Eu sunt circumspect la fiabilitatea/reparabilitatea in timp.

    Hype-ul, in schimb, imi aminteste de ihunt, allview, e-boda si alte chinezarii supralicitate.

    Istoric vorbind, electrificarea a dus la progrese enorme in toate domeniile, procese care functionau pe un principiu mecanic, au fost inlocuite cu unele electrice, mai bune, mai precise si cel mai important, mai ieftin de produs.

    124
    • Te inseli. Producatori ca Lynk and Co dau Byd nu doar au atins un nivel de fiabilitate si performanta a bateriilor foarte bun dar mai nou, dada te-ai fi documentat ai fi stiu ca nu sunt doar fiabile ba obtin si rezultate foarte bune la testele euro NCAP. Desigur performantele tehnologice si progresul au venit datorita subventiilor generoase de la guvernul chinez si furtului de tehnologie pe scara larga facut de serviciile chineze de informatii. Dar in boardurile producatorilor germani si nu numai masinile chinezesti (nu toate marcile) provoaca deja panica reala. ia verifica pentru cine produce baterii BYD. Vezi daca Tesla iti spune ceva.

      65
    • NOU
      #74

      @Cosmin gandeste-te mai departe de baterii si motor electric. Orice masina este expusa factorilor externi.
      Ce te faci daca in 5 ani le ia rugina ? „domle’ am 7 ani garantie”, o umple cu kit si pana iti dai seama ca acolo ai o tumora, s-au dus cei 7 ani.
      Ai vreo garantie ca 10 ani de acum incolo, se vor fabrica piese de caroserie si vor fi disponibile ? aici vorbim de piese uzuale dupa orice tamponare: bari si faruri
      Iti sare o piatra in parbriz, mai gasesti parbriz de tzomping ?
      Unitatea centrala, fara ea, esti mort. Vom cauta electronisti sa ne repare/upgradeze unitatea, asa cum cautam azi mecanici sa ne repare motorul ?

      Sau asteptarea de la o masina va fi sa aiba o perioada de folosinta si mai limitata decat avem acum ?

      43
    • Sau o să fie exact ca la telefoanele chinezești unde, dacă vrei acum să ai performante similare cu un Samsung de 1000 de euro, trebuie să iei un xiaomi sau un oppo de, ai ghicit, 1000 de euro.

      40
  31. Eu am mers cu câteva MGuri anul asta si sincer nu sunt rele deloc la primele ore de impresii. Materiale ceva mai bune ca la Dacia (poate discutabil chiar si Ford), Navi chinezesc competent si fara N limitari si abonamente la producător, ținuta de drum foarte ok pentru gama din care face parte. Consumul (la cea electrica) pe 50-100km mixt surprinzător de ok – nu mai țin minte exact cifrele, dar calculasem la sfârșitul zilei si era decent.
    Da, se vede de unde au tăiat niște costuri dacă te uiți pe la usi, imbinari, pe sub capota, dar nimic suedezesc.
    Am întrebat și cat costa pe acolo…si m-am uitat acum la prețurile din RO…mai scumpe cu 25% minim aici, asa la ochi.
    Nu știu dacă e concurent direct pt Dacia, dar pt Ford Puma, Kia Stonic si ce mai au ei, Renault si toate mărcile astea care erau 20k înaintea pandemiei si acum sunt 30k…cam panica…si aici am bagat in aceeași oala EV, mHEV, pHEV

  32. Concursul Masina Anului ar trebui sa fie un preview la ceea ce presa auto considera ca va fi cel mai promitator model pentru anul care vine. se alege dintre masinile lansate recent pe piata de la noi deci nu e un concurs tip “cea mai bine vanduta masina”. Spun ar trebuie pentru ca in realitate este un concurs aranjat de tipul cine cotizeaza mai mult la Dan Vardie…Cunoscatorii stiu.

    60
  33. Am înțeles ca în ultimul moment au semnat în favoarea lui Chitaru. MG4 ăla e la fel de plastic ca și ID lui VAG, diferența fiind de preț. Bateriile CATL sunt și pe la alții, nume mai grele. Lipsește proba timpului însă 7 ani de garanție atârnă greu, precum și cele 5 stele NCAP.

    20
  34. Titluri acordate la o intalnire gen MLM.
    Am vazut scene si filmari/inregistrari mai bune la biserica, fata de comedia asta.

    De maine ma intitulez „Fraierul Anului” pentru ca am luat cele mai proaste decizii anul acesta.

    31

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Euro2024



Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.