Ok, știu că e troll, dar…

…e un troll cu dedicație. E pentru toți ăia care și-au trecut mașinile pe numele rudelor care au legal dreptul de a avea o mașină și plăti mai puțin pentru ea. Și de care au abuzat destui, că bănuiesc că vedeți și voi mașinile cu +3.000cmc de pe șosele conduse de oameni care nu par a avea banii de impozit.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

87 comentarii

  1. Nu stiu daca este neaparat troll ci o dovada vie a faptului ca romanul e tepar, ipocrit si impostor. Asta este stilul romanesc: sa arat ca am ceea ce de fapt nu mi permit pentru care sa nu platesc nimic dar sa I injur pe aia care chiar au si isi permit. Daca pot sa dau tepe, dau! Ce, ailalti nu dau tepe?

    Comentariu apreciat.25531
    • sa-ti dau exemple din Emirate, Qatar, Italia, Danemarca? Tari in care am trait / lucrat in ultimii 20 de ani. Ca sa va saturati de povestea cu „asa-i romanul”.

      Comentariu apreciat.19549
    • stiu un caz in Belgia si-a luat mare amenda pentru ca inca folosea masina bunicului mort care avea semn de handicap ca sa nu plateasca parcarea. NU era roman ci flamand. Nu va mai umflati ca numai romanii sunt profitori si tepari iar restul natiilor mielusei.
      Si-a luat omu 1500 euro amenda de s-a linistit, aici e diferenta, ca pulitia acolo isi cam face treaba si nu intinde mana.

      Comentariu apreciat.806
    • @Al harumi, da, te rog.

      Comentariu apreciat.3810
    • @Al harumi
      Da, dă un exemplu din fiecare țară
      Să nu murim proști și să învățăm de la profies

      Comentariu apreciat.7618
    • Ok, un alt exemplu amuzant: in Grecia, pana in urma cu cativa ani vedeai o gramada de case de vacanta la mare, cu piscina, cu un Porsche parcat in fata, dar daca te uitai in curte vedeai casa oarecum finisata, dar pe alocuri vedeai cate un stalp din care iese fier-betonul …

      Asta era din cauza unei legi care spunea ca impozitul se plateste din momentul in care casa e _gata_. Majoritatea isi lasau locuri nefinisate pentru cazul in care vine inspectorul ca sa ii arate ca santierul nu e terminat, dar ca nu a mai avut bani sa il continue …

      Deci abuzuri (loopholes?) sunt peste tot.

      Comentariu apreciat.986
    • si daca asa fac si qatarezii italienii inseamna ca romanii nu sunt asa?

      Indecis. Tu ce zici?1816
    • Pentru ăia cu bani, în Italia îți iei mașină închiriată în Elveția, Germania, Spania….
      Nu îți vin amenzi, nu rămâi fără permis, și mai ales nu vine anaf….

      167
    • Schema asta cu casa neterminata e aplicata de proprietarii de palate din Huedin de zeci de ani. E drept ca nici nu merita sa finiseze foarte tare parterul, ca doar acolo tin caii.

      Comentariu apreciat.731
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1664
    • @Claudiu „Eventual sa nu mai cumparam deloc masini germane, ca si asa romanii sunt rai si prea multe asamblari de piese germane se fac in fabricile din Romania, sa se duca dracu totul.”

      Cum ai facut tu repede un calcul si ti-a iesit ca fabricile de piese din tara traiesc din cele 133k masini noi vandute in romania(nu doar nemtesti) anu asta.

      Acu nu mai punem la socoteala ca in aceeasi perioada (primele 11 luni) in Europa s-au vandut 9.6 milioane, ca piesele pt alea se fac in alta parte.

      78
    • La noi nu exista sa nu platesti impozitul daca nu e terminata casa. Inainte sa expire autorizatia trebuie sa faci receptia si apoi darea in folosinta sa poti sta acolo, iar primul pas la astea e sa o treci la impozit. Altfel iti expira autorizatia si esti bun de demolat.

      27
    • @irpx vezi, si nici macar nu o sa se simta pentru oamenii buni din west, daca renunta la nenorocitii tepari de romani.

      15
  2. bine ca statul roman nu e tepar si ipocrit, pestele de la impozit se impute, zice

    Comentariu apreciat.12715
  3. Omul isi cumpara o masina de 3 litri si 14 ani vechime. Cred ca ultima lui problema financiara ar fi impozitul.

    Comentariu apreciat.9013
  4. O fi statul țepar, dar și majoritatea oamenilor sunt la fel.
    Și la țepele statului putem avea răspuns, vezi cum au ieșit oamenii în stradă în Franța sau în alte țări. Am ieșit și noi la modificările din legile justiției, dar de atunci pauză. Dacă la orice modificare legislativă care ne afectează am fi mai activi și oamenii pe care ii votăm ar fi mai atenți.
    Cumva ne merităm unii pe alții.

    Comentariu apreciat.634
    • …adica sa ne mai luam un job part-time de protestatari profesionisti? In afara de faptul ca ni l-au aruncat pe Dragnea ca sa tacem din gura si sa ne bucuram ca „am invins ciuma”, in rest, mai nimic. Noroc ca se mai cearta intre ei si mai cade cate unu(vezi Buzatu vs Farmazon), ca altfel la DNA e liniste si pace.

      137
    • @heto: daca nu facem nimic e si mai rau, incet cu incet ne iau si ce mai avem. Intai un lucru marunt, apoi unul putin mai mare, astazi pilonul 2, maine platesti CAS chiar si cand esti in concediu medical si se tot aduna.

      60
  5. Să se declare suveran, ce atâta birocrație și taxe…

    Comentariu apreciat.682
  6. Anonymous member poate sa stea linistit, masinile mai vechi de 10 ani nu intra in conditiile de acordare a ajutorului social, deci nu-i cere nimeni banii inapoi lui ta-su.

    Ii dau contul sa imi vireze 1259 de lei, juma’te din impozitul datorat la 3000 cmc daca vrea sa il invat cum sa evite impozitul si daca masina e mai noua de 10 ani. Bonus, va putea parca pe locurile de handicapati de la mall ca smecherii adevarati. Partea nasoala este ca va trebui sa suporte zilnic rusinea de avea in geam sigla cu scaunul ala cu rotile stilizat pe fond albastru in loc de sigla cu IPA.

    Comentariu apreciat.882
  7. Când eram tânăr am trecut mașina (motor 1.5, nu 3l) pe numele părinților pentru că la 20 de ani plăteam RCA de 5-6 ori mai mare dacă era pe numele meu… Pentru că pitong. După 12 ani am făcut un singur accident, cu paguba principală fiind o bara de Logan.

    Indecis. Tu ce zici?4056
    • Ce vrei sa demonstrezi? Statistic tinerii fac mai multe accidente și mai grave, de asta e RCA-ul mai scump. Tu vrei sa te lauzi ca ai dat o țeapă statului? Bravo, îți dă și el mai multe ție, zi de zi.

      Indecis. Tu ce zici?5430
    • Ce ai rezolvat ? Rca-ul nu scade daca nu il treci pe tine si ai rabdare

      157
    • La 30 de ani când am trecut mașina pe numele meu, a fost RCA mare dar tot la jumătate față de când aveam 20.

      Comentariu apreciat.3813
    • Unde era membru anonim…
      Si te mai si dai pe aici pe blog om integru.

      Indecis. Tu ce zici?2414
  8. Cand te furancineva pe fatza, te palmuieste si te scuipa, adica statul, tie ca si cetatean iti este foarte greu sa faci asa cum zice biblia, nu prea iti arde de a-ti intoarce si celalalt obraz. De cate ori sa il tot intorci? In toate tarile din lume satul si politicienii sunt acolo sa fure si sa faca pt ei si neamurile lor, dar astia de la noi o fac prea pe fatza, prea flagrant si prea cu tupeu, ca n-au minte sa fure in asa fel incat sa nu bata la ochi si nici cetateanul care vrea sa fie cinstit sa nu sufere.
    Deci daca cineva in repetate randuri te fura, te scuipa si apoi iti rade in fatza, nu ai cum sa fii ghiocel toata viatza si incepi sa incerci sa te eschivezi. Daca nu faci asa esti fraier si suferi de sindromul Stockholm, ai ajuns in situatia asta fara sa iti dai seama, tu esti broasca din oala cu apa de pe foc.

    Indecis. Tu ce zici?3828
    • De aia e datoria noastra sa fentam.
      E ceva natural, mai ales cand nu se pedepseste in mod clar.
      Si da, o facem toti care avem ocazia, exceptand prostii superiori moral.

      166
  9. Problema este impozitul aberant pe cilindree, care a ramas asa dinante ca motoarele Turbo sa fie ceva normal.
    De atunci niciun guvern nu a adaptat nimic, pentru ca pretul politic ar fi fost mult prea mare vs banii de la bugetul local.

    Comentariu apreciat.384
  10. Dar e corect sa ai masina pe numele tau cu aceeasi masina de peste 10 ani si desi nu ai niciun accident la activ tie sa-ti creasca costul asigurarii de zici ca ai avea motor de 3.0 litri nu unul de 1.4?

    Comentariu apreciat.377
    • Da, e corect, daca le-a crescut tuturor, nu doar tie, pentru ca erau subevaluate intentionat si erau destinate sa failuie mai devreme sau mai tarziu.

      Indecis. Tu ce zici?2533
    • Scuza-ma nu inteleg ce ai vrut sa spui cu asta Igor.

      Eu doar incerc sa-mi povestesc cazul meu.
      Am carnet de 16 ani. Tot de atatia ani conduc fara niciun incident din partea mea. Dimpotriva, am fost lovita stand la semafor din spate de catre altcineva care a ramas cu piciorul pe ambreiaj si l-a scapat. Mi-am platit toate la timp, masina chiar daca era din 2008 am intretinut-o si avut grija de ea. Doar un motoras de 1.4, sub 100 de cai. Deci nici macar masina puternica. Si eu inaintand in varsta mie mi-a crescut asigurarea. Incepand de la 400 lei, dupa 6 luni la 500 si ceva si tot asa. Prin 2019 cand am decis sa o trec pe soacra mea deja era aproape de 1000 de lei. Poate daca scotocesc de la brokerul meu de asigurari, va pot arata si preturile mirobolante. Masina mica … Si totusi, de ce?

      Ok, anul acesta am vandut-o si mi-am luat masina noua, inapoi pe numele meu. Masina asta costa asigurarea RCA 980 lei pe un an. Adica cam ca si acea masina veche, cu motor mic. De ce a fost calculata asa masina mea pe atunci? De ce imi crestea? Cu ce m-a ajutat mai exact ASF pe mine si cum au reglementat ei gogomaniile si marlaniile care le faceau asigurarile de masini? Ei doar au scumpit din pix si cam atat.

      Asa ca nu, nu regret ca am smecherit statul cum ziceti voi. Ca am simtit ca el ma smechereste pe mine in primul rand.

      Comentariu apreciat.4511
    • @Daniela, tu înțelegi că nu ți-a crescut asigurarea din cauză că ai făcut tu ceva sau aveai un risc mai mari, ci a crescut pentru ca asiguratorii să poată să acopere cheltuielile pe care le au + profitul la care se așteaptă?

      Încerci să faci o corelație și să găsești explicații între prețul pentru mașina veche vs. cea nouă, vârstă etc. Nu o să le găsești, cauți în locul greșit.

      1010
    • La ce asigurator ti–ai facut toate asigurarile pe masina veche RCA Daniela?
      Si pe cea noua…

      41
    • Daca ai avut incidente, indiferent cine a fost de vina, iti scade clasa bonus-malus timp de o anumita perioada, de obicei e un an, dupa care revii la clasa pe care o aveai anterior.

      Cat despre cresterea preturilor la RCA, repet, au crescut la toata lumea, nu doar tie, si a fost pentru ca preturile initiale nu erau realiste, adica de banii respectivi asiguratorul nu facea fata cererilor de plata, service-urile nici atat, etc.

      O asigurare corecta tine cont de preturile practicate in piata auto, la care se adauga marja de profit.

      Apoi, exista diferente notabile intre preturile la RCA practicate de catre diversi asiguratori, asta e si motivul principal pentru care unii au dat faliment in anii trecuti.

      720
    • Andyan – masina veche ultima asigurare era la euroins, acuma la groupama cu cea noua..

      74
    • Andyan – am apasat enter inainte sa citesc din nou mai atent si aici nu se mai poate edita comentariul :)) La ce asigurator? Un asigurator local, din orasul natal – Vektor Broker plus inca un alt asigurator (acuma nu-mi aduc aminte, trebuie sa caut si sa rascolesc).

      Igor, eu stiam ca bonus-malus iti scade daca ai fost de vina, nu si si. Ma rog, bottom line o fi ce zice si Ciuby (nu am de unde sa stiu piata asta 100%, ca sa emit pareri valide) dar mie mi s-a parut scump de sustinut pe atunci.

      81
    • Daniela, nu te judeca nimeni, imi cer scuze daca asa ai perceput :)

      Explic cum functioneaza bonus malus:

      Clasa de bonus malus scade în momentul în care faci unul sau mai multe accidente rutiere. La fiecare accident pe care îl faci ți se scad 2 clase de bonus malus. Dacă spre exemplu, ești încadrat în bonus 8, în momentul în care faci accident vei scădea la bonus 6, dacă ești în bonus 2 vei scădea în bonus 0 și tot așa.

      În momentul în care faci două accidente și este vina ta, vei scădea 4 clase de bonus malus. Vei scădea în clasele bonus malus doar atunci când daunele au fost despăgubite. Deci dacă ai deschis un dosar de daună, iar persoana prejudiciată nu a mai reparat mașina, tu nu vei fi penalizat.

      Este posibil ca tu să îți faci o reînnoire la polița RCA fară să vezi imediat malusul, ci să-l vezi pe a doua reînnoire. Acest lucru se explică prin faptul că cel pe care l-ai lovit nu a apucat să-și repare mașina.

      iti doresc sarbatori fericite tie si celor dragi, precum si o asigurare RCA cat mai pe gustul si posibilitatile tale.

      Vezi ca pe emag poti contracta direct una, ti se ofera o matrice de preturi de la majoritatea asiguratorilor din piata.

      58
    • @Daniela, ce masina ai tu conteaza mai putin in calculul asigurarii, ca asigurarea nu te despagubeste pe tine (nu vorbim de decontare directa). Conteaza mai mult vechimea parcului auto din romania, costul mediu al daunelor etc.

      Ca daca tu ai Logan si eu BMW si lovim pe unu cu Ferrari pe ala o sa il coste la fel reparatia, indiferent de cine l-a lovit.

      Iar preturile RCA nu vor merge decat in sus pe masura ce masinile vor deveni mai complicate si mai pline de tehnologie. Daca acu 15 ani costa 1500-2000 de lei un far original (cu halogen) pentru o masina comuna, ca golfu, acu un far LED (simplu, nu matrix/dot/rahat pe bat) incepe de la 6000 de lei.

      85
    • parcul auto din romania creste ca valoare. mai ales acu cu electricele.
      in acelasi timp romania sta sinistru la zona de accidente. top 2 la morti in UE. Presupun ca restul de accidente sunt tot in zona aia.
      –––
      „dadeam doar 100e/an pe rca si nu inteleg de ce a crescut”. Practic, cu asigurarea ta, asiguratorii puteau sa plateasca un spalat/an

      12
    • @Daniela ” masina veche ultima asigurare era la euroins..” Cu asta ti-ai raspuns singura la intrebarea de ce ti-a crescut ulterior pretul la RCA. Presupun ca stii ca euroins s-au dovedit a fi tepari, care pana la urma au falimentat, la fel ca si Carpatica, Astra şi City Insurance, toate, companii de asigurare care ofereau pretul cel mai mic de pe piata insa despagubiri, mai greu spre deloc si care la randul lor au intrat in faliment.

      33
    • Andyan:
      Am spus ca ultima asigurare a fost la Euroins cu masina veche, nu am zis ca toate asigurarile au fost doar la Euroins, am mai avut si la Groupama si la altele. Cred ca i-am incercat pe toti de-a lungul anilor inafara de Tiriac.

      Multumesc tuturor care au avut rabdare sa imi explice mai pe indelete, apreciez.

      20
  11. NOU
    #58

    Pai e pacalici ala, ca e saracie de om, sa isi ia un 3.0 hibrid sa fie 200 de lei impozitul, se complică la diesel, isi ia benzina si o baga pe gepele, asa cu diesel trebuie sa faca dilit la depefe si eghere, practic cu 3.0 diesel te lauzi ca esti sarac prin oraș ca arati ca nu ai o doua masina doar de oraș ;)

    252
  12. Nu e troll. Face parte din categoria ‘specialilor’. Nu vezi ca nu a pus nicio cratima !?

    133
  13. Fratele meu face rată la bancă să ia mașină și o pune pe numele socrului că respectivul era dintr-o zonă defavorizată (Valea Jiului). După jumate de an, pac divorț! Ce mașină? Doar nu e a ta! Așa a rămas cu ratele și fără mașină!

    Comentariu apreciat.871
    • să nu le mai plătească, să îi ia mașina.

    • Da, dar nici nu se compara vaga senzatia de libertate data de o amarata de masina cu senzatia de libertate absoluta data de divort.

      Comentariu apreciat.480
    • A făcut credit de nevoi personale, ne-legat de mașină!

      240
    • @Vio
      Ce sa zic, fratele tau a incercat o JMecherie. Nu i-a iesit, acum sa plateasca.

      252
    • De curiozitate… creditele nu se împart și ele în cazul ăsta (a fost luat de comun acord pentru nevoile „familiei”)? adică să fi rămas doar cu jumătate de credit nu cu tot.
      Întreb pentru un prieten… dacă e cazul să adauge și cealaltă jumătate de familie ca fiind garant sau coplătitor.

      54
    • Și a doua întrebare: asta nu poate fi pusă la capitolul înșelătorie? adică a fost păcălit să treacă mașina pe numele altuia în promisiunea că va avea impozit mai mic după care a fost lăsat fără… ar trebui să aibă extras de cont cu transferul banilor dacă nu i-a scos și i-a dus în geantă.

      21
  14. Ce te face să crezi că e troll? Par foarte legitime atât mesajul, cât și exprimarea pe care o folosește. De idee nici nu mai zic.

    160
  15. Da si asigurarea pentru tineri de 3-4000 lei la motoare mici e un fel de troll, doar ca legal.
    Nu toti stau la gura metroului, pentru unii e ori masina ori curul lipit de usa soferului de la microbuzul ce vine la 2 ore.

    77
    • Uite aici niste statistici:
      16-30 – 27% din accidente
      16-30 – 38% din accidentele grave
      16-30 – 62% din accidentele care se lasa cu mortaciune
      16-30 – 14 accidente in medie la 10k soferi, 30+ – 6 accidente in medie la 10k soferi
      16-30 – 1,23 victime per accident grav, 30+ 0,7 victime per accident grav (morti + raniti)
      16-30 – 53% din amenzile pentru viteza

      Si peste toatea astea, doar 23% din grupa 16-30 au permis de conducere. Daca toti ar avea permis, iti dai seama ce macel ar fi. La 30+, 54% au permis de conducere.

      Acum, daca tu ai o firma de asigurari, i-ai vinde ieftin o asigurare unuia sub 30 de ani?

      63
    • Asta cu soferii tineri e corecta in mare parte, dar pentru cei care fac accidente grave sau semigrave ar trebui sa creasca mai mult asigurarea decat in prezent.
      Exemplu concret, in jud. Bistrita mergeam si eu linistit si de dupa un TIR apare un Rexton pe contrasens si ma loveste/acroseaza din far stanga fata pana-n spate aproape, masina mea dauna totala, stalp indoit etc, cu ajutor de la seful al mare, am scapat cu 2 vanatai. Specimenu cu Rextonu n-a patit nici el nimic masina nu stiu cum arata ca nu m-am dus sa vad, a iesit in decor eu macar am ramas pe drum. A venit la mine sa facem amiabila, eu c****t pe mine am sunat smurdu sa ma verifice. A venit politia si l-a prins baut (nu parea din ce mi-am dat eu seama atunci).

      Acum cu asigurarea, el platea cam 1500 lei (daca-mi aduc bine aminte) pe un Rexton 2.2 litri cu B6, pai avand in vedere ca era si baut, accident suficient de grav, daca ma lovea mai frontal nu scapam asa usor iar pe filmarea mea se vede ca apuc si eu sa trag putin dreapta desi totul s-a intamplat f repede, ar trebui sa ii faca asigurarea 4000 de lei, nu 2000, ca nu-i o tamponare-n fund de oras. Eu n-am niciun accident in 10 ani si da am sub 30, dar platesc cat el pt un motor de 1.4. Inteleg ca asiguratorul nu poate sa afle ca eu am condus in 10 ani 200k kilometrii si altul a condus 2000 si clar platim la fel, Inteleg si nu vad o problema, dar frate cand o comiti, dar trebui sa iti dea de sa nu poti duce nu mai zic ca amenda a fost o gluma 1500 de lei.

      60
  16. In comunism aveam exploatarea omului de către om.
    In capitalism e invers.

    190
  17. Interesant cum cei care trec masina pe numele parintilor sunt troli, dar cei care isi trec rav-ul cu motor de 2.5 pe firma nu sunt.

    Indecis. Tu ce zici?319
  18. La cate stiri cu milionari din afara anchetati pentru evaziune fiscala sunt, nu stiu de ce va surprinde o incercare locala de „optimizare fiscala”.

    120
  19. E o diferenta enorma intre *ilegal* si *imoral*. Legea e obligatorie, moralitatea nu.
    Parerile oamenilor de pe margine nu sunt nimic altceva decat pareri fara valoare pentru moralitatea celor implicati.

    53
  20. Cu tot respectul dar statul a dat primul țeapă.
    Aproape nimeni nu se naște țepar, majoritatea învață asta pe parcurs.

    50
  21. Romanul tipic agramat si combinator care isi o masina pe care nu si-o permite si apoi plange cu sughituri la prima factura de service sau la primul accident cu daune serioase (pt ca se stie dacii nu fac Casco). Evident nu putea lipsi particula lingvistica preferata a imbecililor de val nou “GEN”.
    Dar eu ti-as recomanda si niste grupuri Toyota sau Lexua und vei da de
    – Teorii ale conspiratiei bazate pe linkuri obscure tip whote supremacy – astia vor sa ne oblige pe toti sa trecem la electrice
    – intrebari de tipul “unde fac revizi la Lexus NX sa fie mai ieftina in reprezentanta mi-au cerut 1700 de lei, niste hoti..” masina a costat 38k
    – Chiar e nevoie sa schimb lichidul de frana la 2 ani si 45 de mii de km. Masina franeaza foarte bine.
    Asta e tara, asta e nivelul si de asta primim politicieni de tip George Simion sau Sosoaca. Pt ca pe ei ii meritam

    42

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube