După cum probabil știți, sunt extrem de încântat de megane-ul meu. Cinci ani de zile, 90.000 km, stare perfectă de funcționare, bord simplu, fără briz-briz-uri, motoraș sprinten, portbagaj încăpător, 130CP, XCarLink , cotieră… Am fost atât de dezamăgit când am văzut că noile versiuni au motorizare de 1.5dci încât mă gândeam să îmi iau altceva când va fi cazul. După care a apărut noul facelift de la Fluence cu motor de 1.6dci și 130CP. După care am aflat că în Germania se vinde Megane3 cu motor de 1.9 și chiar cu motor de 2.0.
Am cochetat o vreme cu SUV-urile mici, dar a găsi un X-trail sau un Qashqai cu cutie automată e o adevărată încercare. Și, uimitor, un Pathfinder de 2.5 litri e mai ieftin decât un X-trail de 2 litri. M-am uitat și la BMW X1 și la Audi Allroad, ambele mișto, dar mari. Și da, și un Alfa Romeo 159 ar fi mișto.
Și mă gândeam: în doi ani se va rezolva problema cu autonomia mașinilor electrice. Fie vor face baterii mai bune, fie vor face mai multe stații de încărcare rapidă în benzinării (văd o oportunitate aici, un app de smartphone cu locurile unde poți încărca electrica). Și atunci autonomia de 200km a lui Fluence ZE nu va mai fi o problemă.
Până atunci însă, un sedan sau un break compact, de preferat diesel cu motor de peste 130CP, cu cutie automată și senzori de parcare, fără briz-brizu-uri (știți voi, bordurile alea cu zeci de butoane de la Opel sau VAG), ce soluții am?
Arunca o privire si la gama Seat
@Jerome: aș prefera să evit grupul vag.
era bine sa precizezi si pret…
Automobilul dumneavoastra Pret
Noul Superb Ambition TDI CR 4X4 DSG
Motorina / 2.0l / 125 kW/170 CP / Direct Shift Gearbox / 5-usi
Consum combustibil oficial: 5.6l/100km
Emisii CO2: 147g/km
Oxizi de azot (NOx): 0,152g/km EUR 27.830,56
Culoare exterior
Albastru Pacific EUR 0,-
Tapiterie Stofa
Culoarea tapiteriei: Negru
Mocheta: Negru
Plansa de bord: Negru – Gri
Jante aliaj usor 7Jx16″ Spectrum EUR 0,-
Senzori parcare fata/spate EUR 623,72
Total: EUR 28.454,28
Vw Jetta ?
Mai trage de Megan 2-3 ani desi ma indoiesc ca va urma vreo revolutie in ind auto. La 90k nu are mult, il duci pana in 150k.
BMW X1 e mare?? Poate scump, dar nu mare.
In alta ordine de idei, Chevrolet Cruze (berlina, hatch sau break) cu motor de 2 litri si 163 CP, automata cu 6 trepte. E cam cea mai buna oferta diesel, la nivelul asta de putere.
Volvo V60
Îmi plac mult mașinile electrice dar nu au nicio șansă dacă se mai merge pe drumul asta. Prețurile sunt foarte mari iar autonomia este redusă. Infrastructura de reîncărcare este sublimă și lipsește cu desăvârșire. Motorul diesel rămâne soluția pentru drumuri mai lungi.
Ce zici de de o japoneza, Honda Accord Break/Sedan? Aia veche. Insa nu prea scade pretul la ele.
Pai daca urasti grupul VAG , iti ramane o optiune valabila FORD. Cutiile automate sunt foarte ok, ca si DSG.
Alfa Romeo Giulietta 2.0JTD ?
Logan MCV. Ieftin, simplu si bun.
bmw 320(x)d?
Kia Sportage ? Arata si se conduce foarte bine.
Mitsubishi Lancer.
1.8 benzina 140 de cai parca
sau 2.0 motorina( desi s-ar putea sa fie motorul vag, auzisem vag).
Nu stiu mare lucru despre masina, da’ arata fain pe afara si decent inauntru, fara luminite, zeci butoane. Spre deosebire de civic sedan.
De ce nu iei un Focus?
@ratza: nu prea mă încântă nimic de la ford. am mers cu fiesta, focus și mondeo, și mi se par „ciudate”.
Sau poate iti iei și tu o mașină. Mașinile se manufacturează în Deutchland, Munich oder Stutgart. Obiecte cu 4 roți și volan pe care le vedem pe străzi sunt așa numitele „autovehicule”, că trebuia legea să le prindă și pe ele într-o denumire.
1. Peugeot 508
2. Volvo V40
2. Citroen C5 (asta are multe butoane totusi)
@m: compact sedan/break ce-ți spune? C5, care e large sedan? sau 508, care e la fel? come on…
Stai putin, ca mi se rupe filmul. 90.000 de km in 5 ani? Si iti iei diesel?? Ai luat in calcul costul mai mare la cumparare, la service, la impozit si asigurare daca ai motor mare? Cu o masina diesel faci economie cand mergi un numar mare de kilometri pe an: tu faci 18000 pe an? Serios, fa un calcul si vezi ce iti da. Un motor pe benzina e mai silentios, cilindree mica, costuri mici si te face sa pari si mai domn. Nu te lasa impresionat de senzatia de putere data de cuplul de la diesel, diferentele reale nu sunt mari.
Stii cat de greu se incalzeste un diesel mare pe timpul iernii. Gandeste-te ca te duci la cumparaturi, mai faci 1-2 drumuri, motorul nu a ajuns la 90 de grade, apoi ai ajuns acasa si il opresti. Oare cat de tare se uzeaza? 2. Toate masinile la care te gandesti tu au cutii automate foarte eronate. DIn alea care schimba viteza superioara exact cand ai mai multa nevoie de putere
@sitting duck: bla bla bla. diesel. sau subaru forester
Bord mijto, butoane putine, functionalitate maxima, confort si antifonare foarte buna = BMW.
Pentru stilul tau agresiv nu cred ca are rost sa mentionam Duster :D.
Megan e ok, am inteles ca au scapat de Delphi la electronica de pe motoare, deci… de ce nu ti-ai bate joc de tine in continuare cu un Megan, dar mai nou?
Motorul ala de 1.5 e surprinzator de bun.
@enzo: da, dar la 110cp e leșinat ca naiba. plâng în depășiri.
Depinde cati bani vrei sa dai pe o masina, dar noua Mazda 6 e superba. Are si automata. Daca e prea mare exista si Mazda 3.
Honda Civic Sedan?
Subaru Impreza. Tractiune integrala, autonomie mica, portbagaj mic, bord spartan si peste 130 de cai.
@razvanbb: incă n-am probleme de prostată să imi iau așa ceva
Am eu Qashqai. Nu-i vreo smecherie. Juke-ul e destul de smecher. Dar are bord oribil.
auzi, tu esti unu, nu? de ce kkt vrei suv (fie el si mai micut)?
apropo: mini cooper?
@ion: probabil că trebuia să spun. nu caut mașină de oraș, că n-am unde să mă duc (cu ea). caut mașină de șosea, pentruu călătorii. de aia break/sedan.
Cooper S sau Cooper S Clubman
gt86 hibrid
Tot asa ma intreb si eu: are 5 ani, aproape 90.000 km, sunt extrem de incantat de ea As schimba-o dar n-am cu ce …
Fluence mi se pare o versiune mai ieftina si mai slaba a unei versiuni mai ieftine si mai slabe a Megane-ului facut in Franta. Clona a clonei.
Back on topic: vezi Toyota Avensis – daca nu te deranjeaza sa ai aceeasi marca/masina ca Badea :p
@Leo: e mare pentru ce vreau eu. corola e o variantă, dar au motoare slabe.
Saab 9-3 Aero 1.9Ttid
Un Prius Executive din 2007, pe care ii pui GPL, cum am facut eu.
Cost urban: aprox. 25RON/100Km
Cost afara orasului: aprox. 20RON/100Km.
Megane 3 (1.9), dar de afara. La noi zici ca sunt picati in cap ( test drive abia te lasa sa faci si ala il faci pe o masina cheala cu alta motorizare decat ce vrei sa iti iei )
nu stiu daca are relevanta raspunsul meu, ca vad ca ai scris deja despre el.
De acord cu mIKE – Mazda 3.
Probabil SX4 ar fi mai aproape. Dar depinde cum ti se pare bordul.
Presupun ca ai condus Focus cu 1.0 ecoboost. Bleax.
Propunerea mea este: Ford Focus Mk. 3 cu 2.0 Tdci Powershift (echivalent DSG de la VAG, sort of). 140 de cai, upgradabili la ~175 CP. Si +50-90 Nm la cuplu. Il poti lua doar in echiparea Titanium, si costa ceva. Drive testul nu te costa insa nimic, give it a go.
SH – Volvo V50 2.4D – aut – singurul minus: reteaua de service (diminuat in cazul tau pentru ca cel mai bun service Volvo e in BV).
Noua – Volvo V40 2.4D – aut
De cateva saptamani ma tot uit serios la o Kia Optima… Desi bordul e cam incarcat, motorul de 1.7 130 cai promite..
cu toata aversiunea ta fata de vw, incearca tiguan. are doar cateva butoane pe bord. si e chiar ok.
Eu am de un an Chevrolet Cruze Diesel – 163 de cai, cuplu 360. L-am luat in viteza, nici nu ma gandeam la Chevy, mi l-a recomandat un coleg, mi-a placut.
Mi se pare ca respecta cerinta: sedan fara briz brizuri, senzori parcare, etc…
Evident ca daca vei cauta pe net vei afla ca e cea mai proasta masina posibila. Lucru care il vei afla din cautari si despre Megane, Passat, etc.. Dar eu nu am avut nici o problema si merge super OK, am aproape 20000 de km.
Ca fapt divers castiga de niste ani cu succes in campionatul VTCC.
Daca doresti sa eviti grupul VAG, eu as merge pe noile Mazda 3 sau 6. Sau CX-5 daca esti tentat de un SUV. Rasfoiesc zilnic autovitul de cateva luni sa vad ofertele de pe piata si doar cele 3 modele de mai sus mi-au ramas in cap. O Mazda 3 noua te costa putin sub 28000 de euro, cu TVA, echipare si motorizarea de top. O au atat in varianta hatchback cat si sedan compact.
Daca te decizi la un Renault, am un prieten care are reprezentate Renault in Pitesti in in Rm. Valcea. Poate iti face un discount ceva
Eu am de vreun an si ceva o Hyundai Elantra. Arata bine la exterior, destul de sobra la interior. Motor pe benzina insa, 1.6l 130hp; nu prea sta bine la capitolul cuplu dar pana acum nu am stat cu emotii la depasiri; am in jur de 28.000 Km si nu a facut nici o problema (mai putin ca mi-au accidentat-o cei din service cand am dus-o la revizie). Mie imi place foarte mult masina si nici nu am vazut-o mentionata in comentarii.
Nu am citit toate comenturile de mai sus si poate repet.
Am condus un Ford Mondeo 2011, cutie manuala (exista si automata), 130 de cai, 1.9 TDI cu 130K la bord si se misca fenomenal (era o masina inchiriata). Ti-o recomand ca model si motorizare.
completz… in 2000 de km prin tara cu trecut de vreo 3 ori muntii, consumul a fost de vreo 5.6-5.9 la suta.
Mercedes clasa A?
@Gabriel Ursan: încerc să evit clasa de lux (bmw, audi, mb) pentru că am un stil de condus destul de agresiv (rapid/eficient) și într-o mașină ca aia sunt victimă sigură. așa, cu megane-ul, o mai dau la pace cu poliția. la fel, încerc să evit sportivele cu peste 200cp, din aceleași motive.
@zoso
Vrei sa o schimbi cu o masina noua sau SH?
Cu Megane-ul de acum cati km ai facut tu si in cati ani (din cei 90k/5ani)?
@Serj K
Si Ford Focus/Fiesta castiga de toate prin campionatele de rally. Ce zici, sunt mai bune sau mai proaste ca Chevy Cruze? Cred ca iti dai seama ca n-au nicio legatura. Altfel ne luam toti Megane cu gandul la Williams Renault.
@Jianu Bogdan
Cum plm sa dai 28k pe Mazda 3?
@Florin: niciodată o mașină nouă
cu megane-ul am făcut 55K eu.
Alfa brera 2.4 jtdm.
Eu m-as duce pe variantele de mai jos:
1.Opel Insignia-http://www.opel.ro/autovehicule/showroom/autoturisme/gama-insignia/index.html
2.Lancia Thema -http://www.lancia.ro/landing/20052013/index.html
3.Toyota Avensis -http://toyotamea.ro/avensis/
4.Saab 9-3 -http://www.saab-romania.ro/modele/9-3-sport-sedan/prezentare
5.Cadillac -CTS
@redalf: din lista ta, doar saab-ul este compact.
clio rs: automata, 200 cai, consum decent, frumoasa
Cu cat dai Meganeul?
@antinevralgic: 6.500€ i-am spus tipului care îl vrea. vedem acum dacă îl și ia.
@mesterul: E fain Clio RS, mai ales in variantele sedan/break.
deci audi, bmw, mercedes, nu; vag nu, ford nu ..ce masini mai raman? :))
http://www.auto.ro/opel-insignia/opel-insignia-second-hand.html ?!
Daca vrei bord simplu, vezi Dacia 1310.
Întreabă-l pe Doru Panaitescu, o să-ţi recomande un Patrol
Sau un Forrester.
În ce sens e ciudat Fordul, ca interior sau ca ţinută de drum?
Alfa 159. Cea mai frumoasa masina, parerea mea. Interior-exterior. Si nici motoarele nu sunt rele.
Mane, xtrail are cutie automata si la noi, am cumparat unul acum 3 saptamani din reprezentanta – 150CP.
Ca alternativa, hyundai ix35 sau Mitusbishi ASX.
Break – se stie – nemteasca!
Volvo V40 Cross Country – https://www.volvocars.com/ro
@Florin : Daca imi arati o varianta mai buna, din acelasi segment si la un pret mai bun, ma inclin. Nu uita ca e 28 000 nou-nouta si echiparea de top. Mie nu mi-a ramas ceva mai bun in memorie.
@zoso
Saab-ul 9-3 (care, apropo, nu se mai produce de cativa ani) e de clasa medie, nicidecum compacta. E o clasa peste Megane, care-i compacta.
Este usor sa recomanzi o masina sau alta, totusi cel mai important este ce simti atunci cand te asezi la volan. Merita sa te uti un pic si la noul Dacia Duster, eu cred ca au facut o munca destul de buna baietii.
Fa un test drive cu o Honda Accord de-a unui cunoscut. Ambele variante (2.2 diesel si 2.4 benzina) o sa te multumeasca la depasiri. 2.2 motorina obligatoriu cu chip tuning. Eu sunt multumit de a mea
@Jianu Bogdan
De exemplu Focus 3 Titanium (1.6l benzina turbo 150CP sau 2l diesel 140CP/163CP) adica echiparea de top cu motorizarile de top benzina sau diesel, cutie manuala sau automata 6 trepte, intre 20k si 23k.
Dupa mine pretul maxim pentru o compacta echipata bine e pe la max 20k nu spre 30k. Mai ales ca nu vorbim de una premium.
jetta de la vw da mno, e vag. toată seria jetta (vento, bora) au fost maşini fiabile
Laguna ti-i mare?
@Eugen: inutil de mare
Din păcate, de ceva vreme producătorii auto au băgat motoare mici pe compacte, rar mai vezi motorizări peste 1,6 (vorbesc de diesel), ceea ce înseamnă că nici sh nu ai prea multe șanse. Dacă ții la motor, atunci trebuie să urci o clasă. Motorul de 2,0 175 CVA e mișto la Renault și Laguna 3 nu e cu mult mai mare decât Megane. La noi nu prea găsești, dar poți aduce de la „ei”.
Apropo de genialul acela cu Prius pe gaz. Fa-ti o placere, ia un bmw cu motor mare pe benzina si pune-i gaz !
Da’ cu VAG ce ai? Ai zis că nu vrei BMW, Audi, Mercedes, VAG, Ford. Au mai rămas producători care fac MAȘINI?
Poate ți-a plăcut și ai fost mulțumit de Megane, însă dacă tot o schimbi, treci și tu la ceva mai bun, iar cum premium nu vrei, te poți opri la Golf, Leon, Astra J.
Vezi foresteru diesel.
@animal00: nu e automat.
foresteru are cutie automata.
Poate vrei sa spui ca diesel-ul fiind mai nou e ceva mai scump
subaru outback 2.0D lineartronic
plm…mda. Se pare ca pe diesel n-au automata. Ei sa fie sanatosi
@animal00: deci sugi?
Ford C-Max Titanium 2.0 TDCi, 140 CP DPF, – Powershift / 6, 19,717.74 €
24,450.00 cu TVA
Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 140 CP DPF – Powershift / 6 Euro 5 5 usi € 17,862.90 € 22,150.00
Masina fara butoane nu mai gasesti, asa ca uita argumentul, doar daca nu cumva vrei Logan,sau Duster.
Iti recomand 5 usi in loc de sedan, arata si mai bine(la orice masina) si este mult mai functional.
Scuze, pe urma am vazut ca vrei un second hand. Eu sunt multumit de Ford, acum am un Focus, dar eu nici nu vreau sa mai aud de diesel. Am avut 5 ani Lancer 2.0 diesel 140cp, cumparat de nou, dar nu ti-l recomand.
bai, stii cum e. Daca acasa ai ceva, nu te gandesti ca varianta mai noua nu mai are. Si cum la dieseluri nu m-am uitat deloc, chiar nu stiam ca nu au pus.
Uite ca invat si eu ceva de la tine
@animal00: subaru fac biciclete?
nu numa ca fac biciclete, pun si cutie automata pe ele. Vintij, ca sa citez niste scriitori pe forum, in numa 4 viteze
Eu iti sugerez sa te uiti la toyota prius, e o masina cu motor hybrid, are 134 CP, consum mediu 4.5 l/100km. Conduc masina de 10 luni si sunt foarte multumit de ea , inainte am condus bmw 328 din din 2010, locuiesc pe alte meleaguri deci nu stiu detalii de pret in ro.
Detalii despre motorul pe benzina si bateriile de pe prius gasesti destule pe net.
Masinile electrice nu stiu daca vor prinde prea curand in ro , trebuie construita infrastructura pentru asa ceva .
@Florin : Ai dreptate – o echipare identica, la un pret mai mic. Mersi! Nu o luasem in vizor.
Lexus IS 220d 177 cp – din 2008/2009 might do the trick
e ce ti trebuie…184 cai diesel…nu e nici mare.. poti pune bitza pe carlig
Dieselul e basinos, de asta i se pune turbina ca sa tina pasul si dpf sa mai filtreze basinile; ca sa nu mai zic de motorina de slaba calitate din ro.
Cuplul mare de pe diesel e bun pentru offroad, pe masini dedicate, in rest benzinarele sunt mai ieftin de intretinut si mai rezistente in timp.
Am Forester , dar pentru gustul tau cred ca s-ar potrivi tot o japoneza si anume Civicul ( modelul anterior ca asta de acum e vax) indiferent care hatch sau berlina , motor de 1.8 automata si o sa ai zambet mereu in coltul gurii.
Toyota rav4 2013 diesel sau Mitsubishi ASX benzina. (cea mai economica in clasa ei)
Honda accord, modelul break… fara moarte…
dupa volumul de comentarii iti dai seama cam ce au in cap oamenii in ziua de azi: masini si telefoane.
@Ivnatic ai masina din anii ’90… este?
Am mai dat un comentariu, dupa reactia pe care a avut-o blogul dupa apasarea butonului „Comenteaza” cred ca l-a trimis in neant.
Altfel, ziceam ca as schimba Megane-ul cu un Passat 2.0 TDI 170 CP 4motion, mi se una din cele mai echilibrate alegeri: spatiu suficient, motor bun si tractiune asemenea, siguranta. Dar cum tu nu vrei VAG…
De ce nu iei atunci un Megane 2.0 DCI, 150 CP, automata? Is modele faine prin Germania, cum ai zis si tu.
Acum sa fim seriosi, am mers si eu cu cateva automate, insa unele sunt sub orice critica, te ia capul, vorba aia! Cutiile automate de la Renault, Nissan,Honda,kia, hiundai, mitsubishi si lista poate continua, sunt niste panarame, rebuturi ce schimba greu, cand ai nevoie de putere schimba treapta superioara si tot asa!! Singurele masini cu o cutie automata buna sunt cele din grupul vag, mercedes sau bmw, au investit si a iesit ceva performant! Cea mai porcarie cutie posibila este cvt, de pe un Nissan Murano, ciudata chestie, sa nu mai vorbesc de ce consumuri scotea.
Eu m-as orienta spre Honda Civic 2.0 i-vtec, distributie pe lant si ai scapat de o grija.
Toyota sau Mazda sau Honda.
Toyota un pic banala , dar comoda previzibila si fara moarte, Mazda – masina durabila si cu putina fite si ceva mai multe butoane, Honda – sport , cea mai cea dintre japoneze. Ma refer la Avensis, M6 si Accord.
Skoda Superb 28000 ? rusinos, jenant, meschin
mi-a placut retardul care a recomandat Saab (a dat faliment, nu mai produce nimic), Cadillac (nu are deloc service & piese in Rumenia) si Lancia care e cea mai slaba masina italiana, service zero/ piese zero (in Anglia nici nu se mai importa de vreo 20 de ani).
Incearca Hyundai Tucson
@antinevralgic – fi sigur că așa este, după replica că benzinarele sunt mai ieftin de întreținut și că turbina + dpf sunt degeaba îți dai seama că are benzinară și a lui e cea mai tare.
Dude, fi obiectiv, dacă omul face mulți km pe an, normal că i se potrivește ca o mănusă un diesel, sau dacă face multe drumuri externe, la fel, dieselul este mai comod în extraurban.
Deci tu bre @zoso vrei chestii care acum nu se mai fac. Cel putin nu la pretentiile noastre.
Da, si eu vreau masina cu minim de butoane, fara turbo, benzina aspirat, consum mic, butoane putine, AC, un sistem audio decent, airbaguri peste tot, esp etc. Doar ca asa ceva nu se face.
VW sau Skoda nu au atit de multe butoane. Ba chiar putine. Audi in schimb e la galaxii distanta. Acolo ai buton pentru fix orice.
Eu zic asa Skoda Break.
Sau Kia Sportage, care desi imi place mult cum arata, nu stiu prea multe de ea.
Eu detin un vw si culmea, desi ma dispera de multe ori, tot de asta as lua. Prea m-am obisnuit sa stiu ca am la cine sa apelez cind am probleme sau intrebari.
Sau ce abereaza @madness Lexus. Arata decent
Incearca un Ford Kouga de 2.0 diesel,automata,nu o sa regreti.nu sunt fan FORD urasc plasticele lor de cacao,insa cred ca iti permiti barem 300 de euro sa dai si tu sa imbraci un bord si 2 fete de usi in ceva frumos.:)Pretul e redus la Kouga vs Concurenta pe segment.Eu sunt fan VAG dar un Kouga tot bifez in acesti ani de o sa vina.
@Adonis Aburel: ce e aia kouga?
gmc sierra 1500 slt!:)))
Sunt troll daca nu ti-as recomanda nicio masina si ti-as spune sa iti iei o bicicleta sa salvezi natura, buzunarul si ne-ai scapa de articole inutile de genul pentru a capata o oferta buna de la dealerii care o mai ard online?
Probabil ca da…
Ai ghe mine cate discutii am pewlea! Ia pune iun post si despre Steaua sa vezi ce de comentarii
Revin cu o constatare. Din cate am vazut masina are 5 ani si un total de 90 de mii. Din astia, din cate am inteles, tu ai facut 50 de mii. In cat timp, sa zicem in 4 ani, in 3 ani ? Asta inseamna cat 15-17 mii pe an ? Nu inteleg de ca vrei diesel atunci. Pana in 20-25 pe an e mai rentabila benzina.
Unde mai pui ca ai liniste in masina, pe mine m-au scos din sarite zgomotul si trepidatiile.
@thor: ok, dar o benzinară cu același sprint nu găsesc în 2 litri. taht is my broblem.
vali, ce ai cu VAG? sunt curios … dpmdv sunt fiabile, iar piesele sunt ieftine.
@smk: nu imi place ideea de a construi mașini diferite pe aceeași platformă.
și mai e și faza cu service-ul, când m-au tratat de câteva ori cu fundul.
Pentru ca deja am un copil si tot incercam sa-l avem si pe al doilea, am trecut de la o Ibiza 1.4 TDI la un Ford Mondeo model 2010 (cel cu facelift) care are cutie manuala si motor TDCI. Evident ca diferenta de confort este imensa, insa feelingul la volan este nemaipomenit. Am mai condus si un Mitsubishi Outlander si un Peugeot 307 SW ambele diesel, insa la nici una nu poti compara tinuta de condus cu cea a Fordului.
Cum sa nu gasesti ?
Iti dau doar doua exemple pe care le cunosc.
Lancer 2.0DID, 140cp, 0-100km/h 10,2 sec.
Lancer 1.8 MIVEC, 140cp, 0-100km/h 10,4 sec.
@thor
pentru că am cam același stil de condus cu @zoso (din ce am văzut în filmulețele postate de el) îți spun că nu prea contează 0-100, că depășirile nu le faci pornind de la 0 .. le faci de la 70-80 până la 120-140 (cel mai frecvent) și-acolo benzinarele aspirate nu-s chiar grozave (da, cunosc placa, nu știu să conduc, dacă aș schimba la 6500rpm fiecare treaptă n-aș mai avea problema asta). Conduc un 1.9dCi de 130 cp și un 1.8 i-Vtec; afară/în depășiri mă simt mult mai confortabil cu Renou’
Range Rover Evoque poate intra in calcul?
Are un motor de 2.2 cmc, mai mult decat decent, 150 cp si cutie automata.
@zoso: 55k in 4 ani?
@Florin: dap.
Nu mai vorbiti macar de mitsubishi lancer, cel diesel are motor vag, si nu stiu carui om serios i-ar place lancer, mi se pare chinezeasca, urata, sa nu mai vorbesc de interior, cred ca este cel mai execrabil dintre toate masinile pe care leam vazut, daca dau o palma in bord sau in usa, imi intra mana in plasticul ala! Dupa ce ai condus un diesel ceva timp, exceptand zgomotul sau vibratiile, nu mai poti trece pe benzinar, pentru ca e basit, eu am 1,9 150 cp, si se poate tine cu acest propulsor doar un 2,5 benzina, si oricum nici asa nu are cuplul meu
Honda Civic 2.2 diesel. zici ca pluteste pe autostrada. consum mic. cea mai buna masina dupa parerea mea de fata care conduce peste 30k pe an :))
Ah da, am intrat fara sa stiu peste unii din clubul „dieselul e dumnezeu, nimic ca el”, ma scuzati.
Eu m-am intors dupa 5 ani de diesel la benzina si sunt foarte multumit, chit ca am o reducere de putere de la 140 la 125cp. Acum e liniste la mine in masina si confortabil, ma doare in cot de depasiri si alte prostii din astea imberbe. Tot ce regret este sistemul bluetooth cu comanda vocala de pe vechea masina.
Eu i-am recomandat lui Zoso varianta eficienta economic, daca el vrea de dragul unor figuri pe strada sa dea niste bani in plus e liber sa o faca. Desi zau asa, cu Meganul sa faci din astea ? Meganul e pentru pensionari un pic mai bogati decat aia cu Logan.
zoso a spus compacta, motorina(de preferat), cutie automata.
trec peste lipsa lui de km cu un diesel – are doar 90k si dupa cum zice a avut norocul de-un 1.9dci (care este un motor reusit) care nu i-a facut probleme cu evacuarea, inject si turbina – si propun mai jos:
– focus – comportament rutier de exceptie insa diesel facut de altii, raport calitate/pret corect;
– asx, sasiu facut de ei, motorul facut tot de mitsu;
– cruze;
insa la km aia de care vorbesti in 5 ani, urmeaza un sfat dat din experienta si din inima: i-ati un aspirat
–
@Saragea
banuiesc ca masina e ceva de genul astra 1.9 150cp 0-60mile – 8.6
o skoda benzina turbo de 1.8 (de ce nu) face aceeasi treaba in 7.9
un bmw aspirat de 2.5 face in 6.9
Si da, va avea performante mai bune la orice repriza daca a ajuns mai repede pana la 100km/h.
Si da, nu schimbi corect daca te ia un dizel.
Si sa nu uitam ca o masina serioasa are cutie automata unde va pastra performantele maxime constructoare ale masinii fara sa tina cont de frica ta de a tura motorul peste 4000.
Benzina all the way.
gogu: ai uitat Forester-ul, cu 5,9 sec pina la suta. de abia se tine de tractoru’ lu’ saragea. ce uameni!
@Gogu, tu ai dreptate aici! Dar sa lasam aspiratu de la bmw, stiu ca e un motor genial, daca iti permiti respectiva masina, consumul, banuiesc ca vorim de modele 2008 in sus, nu ursuleti, pisicute, caprioare etc! Daca ne referim strict la acea skoda 1,8 turbo si opelul 1,9 cdti, avem cam aceleasi potentiale defecte, insa skoda la un ritm alert va avea lejer minim 10 la suta mixt, pe cand diesel-ul scoate 8 la suta mixt! Eu acum de exemplu am 6,5l mixt, iar un posesor de 1,8 turbo iti va confirma ca scoate un consum dublu
@Saragea
Cate masini cu CVT ai condus? Doar Murano? ”Cea mai porcarie cutie posibila”? Am CVT pe Audi A5 (diesel 2,7), e brici. Am avut asa ceva si pe Lexus. Nu stii ce inseamna confort, normal ca ti se pare ciudata.
Ce zici de Mazda 6?
sau
sau
si vezi ca mai sunt cateva din modelul asta.
Sau varianta break
O zi faină, Vali.
@Robert Lazar: mersi, găsesc mașini cu cutie manuală căcălău.
Ford Focus motor de 1 litru pe benzina. Consuma putin, are putere mare si costa rezonabil.
@Robert: lol.
@Saragea : da, un 2.5 mai nout ar putea sa pape in jur de 14 in oras. A mea, din 2004 se duce in 17. Acestea sunt diferente notabile fata de un dizel, nu cei 2 litri de care aminteai. Ca sa nu amintesc eu de reviziile de la dizel.
Peugeot 2008 ?
@je, chiar un prieten are audi a5 2,7 tdi! Eu nu cred ca ai tu a5,deoarece cred ca ai fi stiu mai multe despre cutia din masina ta, sau poate nu te pricepi. Pe a5 este cutie multitronic, se pune doar pe cateva modele, si doar pe cele cu tractiune fata, la celelalte modele este prezent tiptronicul sau dsg! Cutia de pe a5, aduce cu cvt, dar este total diferita, fata de cvt-ul despre care faceam referire! La Murano, sta turatia constanta la 4000 rpm in sus, si are o infinitate de trepte. La a5 este diferit, ia si studiaza, are la baza acelasi principiul dar se comporta ca o cutie normala, exceptand cand mergi normal, unde mentine 2000 rpm, ca sa evite subturarea
Cutie automata
si pret pe masura
daca mai astepti vre-un an, iti vand eu Megane 3 „break” cu motor 1.9 130CP si toate optiunile posibile (cumparat din RO)…
pana una alta, nu m-am plictisit de el… anul viitor mai vedem…
@George: ce culoare?
@Saragea,
Dap … cunoastem .. am un prieten care are o masina si care mi-a zis ca …
Si spui ca e acelasi principiu, dar e diferit totusi. Uite un link, sa vedem cat de diferit este multitronicul vs CVT.
https://en.wikipedia.org/wiki/Multitronic
Am avut pana acum vreo trei masini cu CVT, plus cateva ale unor prieteni. Actualul multitronic este tot CVT, oricat ai argumenta tu ca nu este. Da, aia de pe Lexus era un pic diferita de asta de pe Audi. Dar cum ai spus si tu .. acelasi principiu.
Trecand peste faptul ca stiu / nu stiu, am / nu am A5 etc (ca nu asta era discutia), de ce e CVT cea mai naspa cutie automata, asa cum sustii? Ca aia de pe Audi imi place, poate am eu gusturi proaste. Si la ce nu ma pricep? La cutia pe de masina mea? In sensul ca mutitronic nu e CVT? Read above dude.
P.S: Am avut si un DSG 7 pe un Golf, misto cutie, dar diferita si ca senzatii si ca principiu.
Hai sa nu ne %&ç& pe noi in verdicte, cand argumentul este ”am un prieten, care are o masina, si de la care stiu ca, pentru ca am facut o tura pe scaunul din dreapta”.
Concluziile definitive sunt apanajul tampitilor, sa stii.
Pe principiul fiecare isi lauda masina, incearca un 308 sau 3008, am consumuri de sub 4 litri prin afara cu ea, combi, din 2009.
MP3 si d-astea sunt standard pe variantele de top.
Daca ti-a placut megane-ul, 308-ul o sa fie si mai si.
Singurul dezavantaj e ca nu merge reparat la mecanicul de pe colt, dar in rest n-ai probleme.
PS. transmisia se schimba la 180,000 km (240,000 km dincolo) E ceva si asta.
Pardon, distributia, nu transmisia, eram obosit cred.
Forester 2.0 XT automat, generatia anterioara. Ti-as recomanda 2.5 XT dar consumul este evident mai mare iar puterea (230cp) te indeamna la prostii
Eu zic sa studiezi si Fluence-ul:
Este o masina frumoasa, spatioasa…eu sunt multumita de ea (am diesel).