Marota aia cu olandezii și Rotterdam

O demontează logica și bunul simț, Constanța are nevoie de câteva miliarde investiții ca să ajungă să fure măcar 10% din traficul din Rotterdam, dar faze din astea nu prind la dacii liberi, ei sunt convinși că știu ei mai bine oricum. Poate o ilustrare video a argumentelor îi ajută.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Presupunand ca „fura” traficul maritim. Il descarca in constanta. Apoi ce fac? unde o transporta pe cale rutiera/ferata? Ca restul infrastructurii e la pamant :)

    00
    • Secretul este sa o iei pe Dunare in sus :)

      00
    • @M https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227333245145415&set=a.1413470585323 aici se explica si ce presupune „secretul” de a o lua pe Dunare in sus, nu este foarte rentabil.

      00
    • Cum adica pe unde? Pe drumurile actuale. Portul Constanta exista, functioneaza, intra vapoare in el, se descarca marfuri, se livreaza mai incolo si in alta tari in afara de Romania. Nu mai ganditi in termeni absoluti, de genul gata furam tot traficul. Nu se va intampla asta. Initial se fura putin. Dar se deschide o portita. O oportunitate de crestere. De ce ai vrea asta?

      00
    • Dar dacă ai veni cu vaporul plin pe Dunăre în jos, până la Constanța și te-ai întoarce cu el gol pe Dunăre în sus. Probabil că nu e profitabil să mergi cu el gol, dar asta nu știu.

      00
    • @Andrei: treci la pc și caută ce soluții de livrare din țară are Dacia și Ford.Aha, aceleași drumuri de care ziceai tu.Cale ferată? :)))))))

      00
    • Traficul pe Dunăre este limitat de deplasamentul barjelor și de valoarea încărcăturilor.
      Apoi mai e problema numită infrastructura. Cu ce, mai bine zis pe unde transportăm marfa? Pe Valea Oltului, pe căile ferate cu viteza de 30 km/h? Unde descarcă vase de mare tonaj? În oleacă de port? Să fim serioși. Dacă ar fi vrut să facă ceva, probabil s-ar fi orientat spre vestul Balcanilor. Nu de alta, dar distanțs e mai mica și aia au autostrăzi.

      00
    • pana la festesti unde deraiaza trenul

      00
    • de tunelurile dacice nu ai auzit?

      00
    • trage o linie pe mijlocul moldovei pana dai de o mare… si vezi logica unei Autostrazi acolo, pe acolo ar trebui sa ajunga marfa unde trebuie. Cat despre marfa care ajunge in Constanta… s-a vazut in ultimii ani, cum intra drogurile in tara si merg spre vest… eu asta as intreba mai repede, de ce un vas din Peru/Columbia ajunge in portul Constanta si nu in Rootterdam =))

      00
    • Marfa o transporti terestru, rapid prin tunelurile facute de daci. Nu e complicat.

      00
    • Din aia 10% pe care „ii furam”, sa zicem ca dispare 2% prin spagi iar din restul tot ramane suficient cat sa se investeasca in infrastructura. Adevarul e ca 10% din activitatea respectiva inseamna suficient de mult. Pe termen lung aduce mult peste costurile infrastructurii.

      00
  2. *Exista interese ! :D Inclusiv pe Ponta si nu mai stiu pe care i-am auzit ca de aia nu avem autostrazi … ca sa nu luam fata la Rotterdam !

    00
    • Până să iei fața Rotterdam-ului trebuie să iei fața altor 21 de porturi din Europa deoarece portul Constanța este pe locul 22 după nr tone de marfă transportată.

      00
  3. Niciodata situatia nu e alba si neagra. Ca dacii sunt negri si tu esti alb sau invers, va face la fel de extremisti. Tot timpul situatiile sunt nuantate. Si in cazul de fata, vor exista sigur transporturi, care de exemplu aveau ca destinatie finala Europa Centrala si de Est, care poate vor putea fi „furate” de Constanta. Se deschide o portita. Ca e minuscula momentan, sigur. Ca poate creste in timp, foarte probabil.

    Trebuie sa fii naiv tare de tot sa crezi ca banul nu dicteaza in final. Daca unii baieti se prind ca poate pe aici e mai ieftin, or sa se bage. Insa ceilalti baieti nu stau cu mana in san, ca poate nu le convine sa apara concurenta.

    Follow the money. Pana la urma, trebuie si gura lu zoso sa manance ceva. Daca nu de la saracii de daci, poate de la ceilalti.

    00
    • Te-ai gandit mult? In port poti investi, dar nu e doar portul. Tu ar trebui sa investesti in port, in automatizari (discuta asta cu sindicatele), sa poti accepta niste nave macar jumatate ca aia din clip.
      Si faci asta si le descarci, alea care trebuie sa ajunga prin zona, Europa de Est, cum zici. Bun, le ai in brate. Cum le transporti mai departe? Trenurile sunt varza, drumurile sunt varza, avionul e scump.

      00
    • Ce-mi place argumentul asta cu „niciodata situatia nu e alba si neagra”. Ba da, uneori e.

      Daca eu zic ca @Andrei a facut evaziune fiscala de un milion de lei, tu o sa ma faci imbecil si o sa zici ca nu ai facut nici de un leu. Ok, dar niciodata situatia nu e alba si neagra, asa ca sigur ai facut evaziune macar de vreo 50K Ron, nu?

      00
    • @Serban, aproape toate firmele au facut evaziune fiscala la un moment dat. Fie ca poate a fost intentionata si grava fie chesti simplute. Un bon pe care ai uitat sa-l scoti. O factura bagata in contabilite pentru telefonul iubitei. Inclusiv daca un angajat ti-a folosit masina de firma in interesul personal, cu acordul tau, in timp ce tu ca firma ai dedus toata cheltuiala pe firma cu amortizarea masinii, deja e evaziune fiscala. Daca un angajat ti-a folosit o agrafa de la firma sa-si prinda dosarui lui personal pentru obtinerea permisului de conducere, e evaziune fiscala. Sunt niste beneficii acordate angajatului care nu au fost impozitate.

      Lasa-ma 10 minute sa-ti pun un interviu si-ti demonstrez ca tu ar fi trebuit sa fii la puscarie acum. Fie ca ai mancat un bob de strugure in supermarket ca sa-i testezi, ceea ce e furt, fie ca ai depasit de doua ori pe linie continua, desi a doua aoara ar fi trebuit sa ai carnetul suspendat deci penal ca ai mers fara carnet.

      Ti se par exemplele absurde? Ei bine alb inseamna sa nu fi putut sa le dai. Asta inseamna alb. Deci mai usor cu extremismul asta de alb/negru, ca sigur sigur nu ai vrea sa ti se aplice.

      00
    • pe sistemul noi nu stim, noi doar punem intrebari.

      00
    • @Andrei: Portita e deschisa deja. Suntem in piata unica, in UE.. Schengen nu ne afecteaza cu mare lucru.

      Si daca deschizi o harta o sa vezi tari ca Grecia, Italia, care au porturi mult mai functionale decat Constanta.

      Lasati Olanda in pace ca aia ce merg in portul ala nu ar veni la Constanta, ar fi o pierdere de vreme..

      00
    • Si fiindca am uitat sa mentionez si nu mai vreau sa editez. Marfa din porturile grecesti trece prin Bulgaria si Romania, ca sa nu iasa din UE.

      Marfa din porturile turcesti, la fel.. Ca faci o singura data vama la intrare si te-ai scos..

      Cu porturile astea concuram noi si suntem liberi sa o facem. Da’ noi nu avem nici port calumea, nici vama calumea, nici infrastructura calumea..

      00
  4. In 2000 si ceva au fost inchise si evacuate zeci de ateliere private in portul Constanta.
    Peste noapte, prin decizie arbitrara. Oamenii aia faceau investitii, pe masura ce castigau clienti. Cresteau organic.
    Atelierele din Grecia si Turcia au avut de castigat la faza asta serios. Multi oameni au ramas pe drumuri. Decizia politica a fost dezastruoasa pentru toate partile din Romania, Stat/Privat.

    Asa ca e foarte usor sa te temide ceva cand ai fost patit, nici macar cu o generatie in urma. Gen: „Eu îi cred, dar nici ei să nu mai facă”.

    00
  5. Părerea mea este că o comparație cu Rotterdam sau un alt mare port este doar un fel de fugă după fentă – nu cred că se gândește cineva in mod real că portul din Constanta ar putea înlocui Rotterdam -ul.

    Din punctul meu de vedere problema nu se pune însă așa – dacă portul din Constanta ar creste capacitatea de operare și să zicem ar ajunge la 10% din capacitatea de operare a portului din Rotterdam asta înseamnă că portul din Rotterdam ar avea cu 10% mai puțină activitate – iar în Romania ar fi mai multe transporturi, mai multe persoane angajate etc. – deci de asta ar trebui sa ne intereseze să mărim capacitatea portului din Constanta, nu ca să ajungem portul Rotterdam din urmă.

    00
    • Nop, asta ar însemna că firmele românești de transport care lucrează în Rotterdam s-ar întoarce acasă, atât doar. Încasările statului român vor rămâne același :))

      00
    • Cateva chestii:

      1. Nu exista doar Rotterdam si Constanta in Europa. Sunt zeci de alte porturi mai mari ca cel din Constanta. Asa ca daca ar fi Constanta sa creasca, nu ar lua doar de la Rotterdam.

      2. Iti dai seama ca 10% in plus pentru capacitatea de operare a portului din constanta e o scadere de mai putin de 1% pentru Rotterdam, avand in vedere diferentele enorme de capacitate intre ele. Asta luand in considerare prin absurd ca ar prelua Constanta tot de la Rotterdam.

      Este o falsa dihotomie creste Constanta = scade Rotterdam. Luand din nou prin absurd ca azi s-ar inchide portul din Rotterdam si tot azi Constanta ar prelua capacitatea tehnica si tehnologica. Ai destui oameni? Nu. Ai destule spatii de depozitare? Nu. Ai destule servicii conexe? Nu. Ai infrastructura sa duci mai departe marfa catre destinatia finala? Nu.

      Toate astea se rezolva in ani si zeci de ani. Dar daca am fi totusi in lumea reala, am intelege ca daca azi se inchide Rotterdam, Constanta poate ar prelua cateva procente din capacitate. Restul s-ar distribui catre celelalte porturi din Europa.

      00
    • Domnu’ Webber terminati domne cu explicatiile coerente, lasati romanii verzi sa isi planga de mila despre cum nu ii lasa pe ei vesticii cei rai sa se dezvolte si sa infloreasca economic, au citit ei pe Sputnik.

      00
    • @Webber
      Nu cred că ai înțeles ce am scris.
      Am spus de portul Rotterdam și am făcut comparația cu acesta pentru că despre asta era vorba în articol insa din punctul meu de vedere pe noi că români ar trebui sa ne intereseze puțin spre deloc despre portul din Rotterdam sau alte porturi.

      Ce ar trebui insa sa ne intereseze este cum să facem sa creștem capacitatea portului Constanța, indiferent că în acest mod va scădea traficul din Rotterdam sau din alte porturi.

      00
  6. Atunci de ce ne blochează ăștia intrarea in Schengen? Serios întreb. Care e motivul? Prin alte țări membe (e.g. Grecia) au reușit să intre zeci de mii de imigranți ilegali în ultimii ani.

    00
  7. Acum niste ani am vazut un filmulet facut in portul Hamburg unde exista aceeasi automatizare la descarcare containere.

    Concurenta reala pentru portul Rotterdam o face Anvers.
    Principalul client este Germania (sau ce ajunge mai departe prin intermeiul Germaniei) si este atat de important incat acum cativa ani olandezii au facut o linie ferata dedicata (si pe alocuri paralela cu cea veche care nu mai facea fata) pentru tranzitul de marfa.

    Asa cum au mai spus si altii, pentru a ajunge Constanta un concurent real, in afara investitiilor specifice in port, ar trebui pusa la punct si restul infrastructurii romanesti feroviare in primul rand si celei rutiere. Despre coridor european auto si feroviar se discuta de mult timp.

    00
    • Si eventual mutat portul in alta parte ca nu vad cum poti sa deservesti
      Vestul europei eficient, azi, si nici cu autostrazi.

      Centrul europei are destule porturi in italia deci nu prea avem ce sa blocam.

      Nu se extinde portul de lepre ce suntem

      00
  8. toata lumea ii trage cu Rotterdam si uita ca cel mai scurt drum pentru europa, cand vii de pe mare, e trieste. si nici nu te complici cu fratele Recep.

    constanta ar fi cu adevarat de interes daca ar exista o ruta terestra via georgia

  9. Sefu, uite noi aici la noi in port facem 100 de para pe zi. Ne merge bine. Sunt unii saraci la vreo cateva mii de km de noi, vai de ei, nu au sosele, nu au cai ferete, dar daca le dam voie, o sa ne ia un 1 para din aia 100 pe care ii facem noi. Le dam voie?

    No, fuck that!

    00
  10. Eu sunt curios cum anume nu ne da voie Olanda/UE/Soros sa modernizam portul si infrastructura de transport? Sa-mi explice cineva, serios, cum ne opresc astia sa ne dezvoltam?

    00
  11. O mare parte din cei care se basica pe faptul ca olandezilor le e frica de romani ca vin sa le fure descarcarea transportului maritim au dificultati mari sa arate unde e Rotterdam pe harta Europei. Ba chiar, poate la fel de mari si sa arate unde e Constanta pe harta Europei. Poate ar trebui obligati sa traseze cu degetul rutele pe care poate naviga un petrolier intre cateva porturi importante din lume.

    00
  12. Investitii in Constanta cred ca glumiti parca nu stiti ce mafie e acolo si ce interese de partid etc…Pozitia Constantei este mult mai ok pt comert decat Rotterdam care este mai departe practic vii dinspre Suez,intri in Mediterana apoi Marea Neagra..dar pana la noi mai sunt atatea porturi…
    Doi la mana Olanda nu este o tara ci o corporatie pana si florile ofilite le vand si bravo lor .

    00
    • Nu poti sa zici că poziția Constanței e mai ok decât Rotterdam veci, păi marfa aia debarcată 80% ajunge in occident, ce facem cu ea, o urcăm in tiruri, in trenuri ca să o caram in occident, când Rotterdam e in gura occidentului? Păi când vine un cargo cu 20000 de containere blochează tot traficul de la Constanța la Nădlac, sa fim serioși.

      00
    • Damian asta e alta discuție cu infrastructura..

      00
    • @americanu, poti sa ai infrastructura lui peste prajit, ce e mai rentabil, sa lasi cargo ul cu un echipaj de 100 de oameni sa duca marfa la Rotterdam si sa faca in plus 3000 km pe mare sau să urci marfa în 10000 de tiruri cu 10000 de șoferi sau in 500 de trenuri care sa faca ei încă 2000 de km?

      00
  13. am mai scris asta aici pe blog la Vali… zona de nord a Portului Constanța de fapt NU ARE AUTOSTRADĂ. Are acces la un drum de câțiva kilometri cu o singură bandă pe sens, drum care trece și peste o cale ferată iar apoi duce la autostradă. Atât.

    Calea ferată respectivă este destul de intens circulată deci traficul rutier se oprește destul de des zilnic ca să treacă câte un tren.

    Doar portul Constanța Sud are acces direct la autostradă, dar zona de Sud este de fapt doar un sfert din suprafața totală a Portului Constanța.

    La Nord, autostrada se termină la ~300 metri înainte de gardul exterior al portului și de acolo, începe drumul ăla plin de nervi și gropi, iar administrația porturilor nu are ce să facă fiindcă din punct de vedere legal terenul aparține de Primăria Agigea.

    https://goo.gl/maps/EuBWvqPAuy28pmwN6

    Ca să ajungă autostrada până în Port ar fi nevoie ca guvernul să aprobe investiții masive acolo: trebuiesc expropriate niște terenuri, trebuie construit un pasaj peste calea ferată, etc.. dar e mai simplu să stai în scaun la guvern și să pretinzi că Portul, în întregimea lui, are acces la Autostradă pe când doar sfertul de Port, zona Constanța Sud are acces.

    00
    • Pai nu te opri, spune si ce firme operează danele Constanta Sud, cine ia caimacul acolo și îl dă mai departe spre capitala

      00
    • Intervin la comentariul tau, Adi, si te felicit, pentru ca e singurul care atinge problema reala. Portul Constanta nu este inceputul, ci este finalul unui lant complex numit supply chain. In acelasi lant functioneaza, strans legate, celelalte tipuri de transport, infrastructura, si, mai important, capacitatea statului de a gestiona+ dezvolta, pe termen lung, un obiectiv strategic (portul).
      Acum, va dau cateva exemple din ceea ce am vazut eu, in 15 ani si sute de containere trecute prin Constanta.
      1. pentru importatorii de marfa containerizata, Constanta = Agigea Sud, pentru ca portul Constanta nu este modernizat si preia mai mult marfa bulk.
      2. Agigea este un port mic si inghesuit, are 2 cheuri, din care una este/ a fost o perioada lunga de timp inutilizabila pt vase mari, datorita unui impact cu o nava.
      3. Cheul 3 – mda, stiu de el tot atatea cat stiti si voi. Adica eu stiu ca era in plan si plan a ramas.
      4. Intamplari traite in Agigea.
      In 2011/2012 au gasit o retea care aducea containere cu marfa eronat declarata. Au decis ca toata marfa containerizata sa fie scanata la iesirea din port. Scanere = 1 vs sute de containere, pe zi, care ies din port. Rezultat: dezastru, de la comandarea camioanelor care sa preia containerul (care erau toate blocate la scaner), la intarzierea de min. 24h pt ca atat stateau in coada, la nervii soferilor si a agentilor vamali. Au renuntat la masura asta dupa cateva saptamani.
      In una din iernile 2010 – 2012, a nins atat de mult ca Agigea Sud a fost blocata de zapada undeva la 8-10 zile. Nu aveau capacitatea de a-l dezapezi dar au refuzat ajutorul importatorilor care aveau marfa blocata. Importatori din industria auto, care au avut costuri de sute de mii de eur ca sa-si aduca pe aerian marfa echivalenta, si , astfel, sa nu-si opreasca liniile de fabricatie. Am avut importuri prin porturi din sudul si nordul Europei (inclusiv Rotterdam si Hamburg/Bremen) dar, cu exceptia portului Agigea, nu am avut niciodata portul blocat mai mult de 1-2 zile, datorita zapezii.
      3. Poti scoate marfa pe rutier din Agigea. Stii cam cand pleaca si cand iti ajunge. Daca incerci sa scoti marfa pe feroviar, esti sfatuit sa o lasi balta. Daca esti Dacia/ Ikea / petrol sau te ocupi de bulk(vrac), si iti faci tu o garnitura completa, atunci poti transporta feroviar. Daca esti o firmulita cu 20-40 de containere pe saptamana, care trebuie sa programezi o cadenta zilnica a transporturilor Agidea – depozit propriu, feroviarul este exclus.
      4. Nu Rotterdam ii va veni de hac Constantei, ci Koper-Slovenia, de unde exista/si functioneza legatura feroviara cu Budapesta. Din Budapeste sunt 300-400km de Autostrada pana la Oradea, Timisoara, Arad, Satu Mare, 500km pana la Sibiu=> huburile componentistilor auto din Romania.

      00
    • e3vo: du-te ma sexomarxistule. Stii tu mai bine decat aia de au citit ei pe sputnik?

      00
    • NOU
      #56

      In sfarsit niste comentarii pertinente.

      00
    • Am vrut sa verific situatia actuala din port si am gasit un document din 2014.
      Nu ma pricep la infrastructura portuara, asa ca va rog si pe voi sa va uitati.
      Google cuvintele => portbusiness wp-content uploads MPPC.pdf
      In documentul Master Plan al Portului Constanţa la pagina 98 incepe capitolul 3.8.3 Structurile portante.
      Daca inteleg eu bine, si sper sa ma insel, majoritatea danelor +Oil Terminal (citez) „par a fi într-o stare proastă, Consultantul presupune că ele vor necesita o recondiţionare substanţială în următorii 10 ani” si trebuie facute investigatii amanuntite pentru a se vedea starea lor reala. Totusi, (citez) „Portul are câteva dane care vor avea nevoie de recondiţionare într-o perioadă de aproximativ 25 de ani.” In final (citez)”În Portul Constanţa există câteva construcţii ridicate în ultimii anii şi care sunt de calitate
      corespunzătoare. Este vorba mai ales de cheiurile terminalului de containere Constanţa Sud DP World danele 121 – 131 ” care estimativa de folosire de 40 de ani.

      Sunt un pic perplex pt ca eu inteleg ca Constanta +Agigea au 102 dane, din care 62 dane sunt la limita de utilizare fara reparatii majore (10 ani), 30 dane au nevoie de reconditionare in max 25 ani si doar 10 dane sunt noi.

      00
  14. Depinde din ce punct cardinal te uiti (est sau vest). Marfa se produce in est si se consuma in vest. Daca descarci cit mai la est si transferi pe barje pe care le impingi pe dunare in sus, iesi mai ieftin. Chinezii au participatii mari in porturile din Pireu si Trieste dar accessul catre pietele din vest e relativ scump (camion sau tren) . De aici si idei faraonice de genul canalelor catre Dunare – vezi link-ul. Bine, ca si ai nostri nu sunt capabil sa promoveze canalul Dunare – Marea Neagra. https://www.youtube.com/watch?v=5ow-Lyl_EIY

    00
  15. Lasa-ne, nene, cu argumentele logice. Pai daca zicea Dragnea ca este asa si acum zice Sosoaca, inseamna ca asa este!! Noi suntem romaaani, noi suntem romaaani …

    00
  16. Eu as face altceva: i-aș chema pe olandeji și aș concesiona portul Constanța, să vină băeții aici cu tot ce trebuie și să fută restul de porturi de pe lângă. I-aș lăsa să facă profit, pe care-l împart cu statul român.
    Cu cât fac băeții mai mulți bani și angrenează economia locală în buclă, cu atât as scădea procentul încasat de stat. Că sigur ar încasa mai mult cu portul concesionat și investiții străine acolo, decât face in forma actuală.
    Eu nu știu cum Petrom, cu un produs care se cere permanent, s-a transformat în cea mai profitabila companie românească în 2 ani, iar înainte era falimentară și cu datorii la buget. Deci și cu portul Constanța putem face la fel. Să mai zic de Metrorex, că ar putea deveni perla companiilor de stat? Dar nu se vrea.

    00
  17. Atata mit e cu Constanta asta, ca nu ne lasa nu stiu cine.

    Primul lucru la care trebuie sa ne gandim e unde merge marfa descarcata in port si de unde vine marfa pentru port.
    Deci?
    Rotterdam e punctul in care ajunge marfa din toata lumea pentru Europa.
    Si nu e numai Rotterdam, mai sunt si alte porturi care faciliteaza comertul global.

    Top 15 porturi in 2018 in Europa
    https://www.porteconomics.eu/portgraphic-top15-container-ports-in-europe-in-2018/

    Prin Rotterdam au trecut 14 milioane TEU in 2018.
    Prin Constanta au trecut 668 mii TEU in 2018.
    https://www.portofconstantza.com/pn/page/np_statistici_por
    TEU e container de 6 metri.

    Deci?
    Cine nu ne lasa?

    Mai un lucru: cine controleaza Bosforul si Dardanelele? Vor sa lasa sa treaca atata trafic, 14 milioane de containere, fara sa ceara taxe???

    00
  18. „Sunt interese mari la mijloc” – orice roman cunoscator de politica si economie mondiala :))

    00
  19. O scurta intrebare: Cine a creat acest mit cu portul Constanta ce nu este lasat de olandezi sa se dezvolte?

    00
    • Prima oara l-am auzi prin timpul guvernarii Ponta cand era vorba ca nu intram inca in Schengen..

      Dar nu mai stiu daca a pornit de la politicieni sau „jurnalisti”. Stiu ca A3 chiar au avut emisiuni pe tema asta..

      00
  20. E pe EDX un curs interesant pe tema infrastructurii portuare lansat de universitatea din Delft, e tratat acolo ca exemplu de caz portul Rotterdam, spun ei acolo de importanța legării unui port de infrastructura rutiera , feroviară și maritimă fluvială.
    Ating la un moment dat și tema asta a concurenței dar nu se referă la Constanța ci au un termen generic „noi rute estice”, practic pentru o navă sosită în Suez există alternative de porturi de descărcare, porturi franceze din Mediterana, italiene, grecești, deja este la extremitate portul Constanța, deasemenea mărfurile din China pot sosi și pe noul drum al mătăsii, și pot venii mărfuri inclusiv prin Rusia dar pe undeva prin nord prin Polonia fiindcă nodul feroviar din Ucraina este blocat datorită evenimentelor separatiste. dar baza lor este Germania fiindcă grosul mărfurilor din China vin pentru Germania, din acest motiv Olanda va fi alături de Germania pe diverse teme politice fiindcă ei nu au interes sa crească rolul Franței în EU, ce înseamnă asta ? Păi înseamnă că mult trafic este special dirijat prin Germania via Olanda/ Rotterdam, pentru că pot, ar putea și francezii să aducă mărfuri din China și să pună etichete „made in France” dar Macron are alte probleme, ba se ceartă cu ăia cu veste galbene ba cu antivacciniștii, aș spune că cineva are grijă să îl țină ocupat cu „probleme”. Marea problema a tandemului comercial Olanda-Germania este că în următorii 10 ani se va face o mutare dinspre China spre India pe tema provenienței marfurilor cu „preț redus”, iar pe China vor veni și diverse „blocade economice”.

    00
  21. sa fac o analogie in portul Constanta se pot descarca camioane de 7.5 tone pe cand la olandezi se pot descarca camioane de 40 de tone, din cauza cailor de access pana acolo.

    00
  22. In 2002 cand am ajuns pentru prima data cu nava port container in Rotterdam am fost dat pe spate cand am vazut ca in terminalul respectiv aproape totul se facea cu vehicule autonome.
    Apoi am inceput sa aud teoria asta cu portul si ca il vor „olandejii” sau ca nu il vor dar sa nu se dezvolte ca le luam traficul samd mai ales de la oameni care nu vazusera in viata lor un vapor.
    Si cand credeam ca le-am auzit pe toate am aflat si explicatia de ce dragam Dunarea si stau convoaiele impotmolite…sa nu ramana Austria sau Germania fara apa pe Dunare.

    Niciodata mafia si interesele locale, politicienii corupti si administratorii incompetenti nu sunt de vina.
    Nu, nu….altii, fortele externe capitaliste sunt de vina, vor sa suga din avutia poporului.

    In alta ordine de idei am citit cateva comentarii foarte pertinente si bine argumentate. Multumesc!

    00
  23. Românika-i praf și pulbere la capitolul autostrăzi, dar tolomacii se bășică la faptu’ că portul Constanța „nu-i lăsat să se dezvolte”? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    00
  24. Nu ma pot abtine de cate ori vad subiectul asta pe undeva sa nu comentez si mai mult. Lumea in general (si vad asta si intre politicieni) habar nu are ce-i UE si ce e Schengen si rateaza o mare problema ca n-avem Constanta facuta.

    UE are o piata unica, ce nu are legatura cu Schengen. In Elvetia (tara Schengen) nu intri cu marfa fara sa-i faci vama (care costa bani si timp) chiar daca intri ca si persoana fizica fara sa ai control. Practic, un transportator poate tranzita gol Elvetia dar ocoleste Elvetia si cate 300, 400 de km daca e nevoit in cazul in care are marfa la el sau daca transporta in sau dinspre Elvetia si nu ajunge pana la 17 (asta in cazul in care are toate actele de vama rezolvate de o firma specializata si mai are nevoie doar de stampila) asteapta pana a doua zi dimineata. La noi e invers, Romania e piata unica UE, nu e tara Schengen deci ai control frontalier obligatoriu intre Romania si alta tara UE dar nu se mai vamuieste marfa. Asta inseamna ca e un control minim, 5 minute, 10 .. nu se deschide nimic in general..

    Ehh, bun… Ce vina insa din afara UE in Romania intra in UE. Adica noi suntem responsabili pentru vama si aplicarea tarifului (marfa care, dupa cum am zis mai sus, apoi merge unde vrea in UE – fie ca merge in Irlanda, fie ca merge in Franta e irelevant) si pentru asta luam 20% din tarif si dam 80% catre fondurile UE.

    Si aici e marea noastra pierdere ca nu avem portul facut.. 20% din tarifele aplicate sunt bani relativ multi, ar trebui sa fie interesul nostru direct sa avem capacitate cat mai mare portuara si o vama cat mai buna si eficienta.. Nu pastram toti banii, da’ bagam marfa cat pentru 27 de tari, atata timp cat vine din directia geografica corecta. Si pentru asta concureaza Grecia, Italia, Slovenia.. Si chiar Bulgaria chiar daca in teorie nu au portul nostru.

    Sunt extrem de gresite teoriile conform carora marfa ce ar ajunge in Constanta prefera sa mearga in Rotterdam. Nu au legatura, olandejii daca aud asa ceva rad si cu curul, nu au legatura astea doua. Dar am putea sa atragem transporturile din Rusia, transporturile din Georgia. Pe langa locurile de munca am si scoate banii investiti in sinele de cai ferate (daca chiar le-am face). Sunt multe avantaje ce un port si o cale ferata facuta ni le-ar aduce acum, in momentul asta daca ne-ar pasa catusi de putin de ele.

    Nu stiu ce ar fi mai trist. Faptul ca politicienii sunt atat de dezinteresati si ar minti in legatura cu portul si cum nu ne lasa cu Olanda sa ne dezvoltam sau faptul ca ei chiar ar crede porcaria asta. Dar, concret, pierdem o gramada de bani si posibilitati din faptul ca nu facem nimic.

    00
  25. Constanța ar putea fi un concurent real pentru Rotterdam la marfuri ilegale daca am intra in Schengen. Probabil de aia le e frica unora de prin Olanda, sa nu piarda din placinta.

    Bine, oricum nu asta e motivul principal. Motivul principal pentru care nu vor sa ne dea tichetul este euroscepticismul olandezului de rand, care cu siguranta ar fi alimentat la maxim de un astfel de eveniment.

    00
  26. Lucrez în domeniu, așa că pot vorbi din experiență.
    Descărcare în Rotterdam, Antwerp sau Hamburg plus vămuire: maxim 6 ore.
    Descărcare și vămuire în Constanța: minim 2 zile.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.