marketing online presat

Ai un produs de lansat. dai un comunicat de presa. nu te baga in seama foarte multa lume, vorbesti cu cateva publicatii pentru a da produsul in test. ziaristii iau si scriu in revistele de specialitate. anii trec. ziaristii scriu despre fiecare produs pe care il primesc in termeni elogiosi, pentru ca vor sa mai primeasca si alte produse in test. pentru ca uneori cei care le dau produse in test au si reclama la locul lor de munca.

jurnalism

Nu ar fi o premiera ca un jurnalist asa aiba o grimasa cand vede/aude ca si alti oameni primesc produse in test. Pana acum, existau doar invidii in bransa. Ala de la revista aia a primit inaintea mea, ce, aia au cititori mai multi ca noi?
Mai nou, exista probleme si cu alte branse. Industria online creeaza si ea lideri de opinie, ascultati si cititi. Si cititi doar pentru opiniile lor, nu pentru cele 16-100 de pagini la care un ziarist isi aduce o contributie unica, dar nu singulara. Nimeni nu cumpara SFin pentru ca scrie Dragomir acolo, desi unii citesc si rubrica lui. Pe cand 2.000 de oameni se logheaza zilnic pentru a citi piticu.ro.

marketing

Am mai spus asta. Oamenii de marketing tipa in gura mare ca vor sa afle parerile consumatorilor. si cand le aud, se iau cu mainile de cap, fac revistute ieftine distribuite gratuit sau siteuri in flash si bifeqaza inca o activitate de marketing de succes.

Pentru cei care au oo, parerile negative nu sunt o noutate. LE accepta si le asuma. E aproape imposibil ca din 100 de oameni, toti sa fie de acord ca ai un produs excelent. Asta e. 90 il cumpara ca e simpatic si 10 il injura si il consuma pe ascuns.

cine e ofticat sau nedumerit

Un ziarist inca are probleme in a intelege de ce unii oameni din online au primiti audiuri in teste. Stie ca sunt notorii sau ca sunt cititi de oameni care au ceva masini (ma gandeam sa ma apuc sa insir ce oameni ma citesc sau ce masini de 30-70.000€ au oamenii din online, ca poate nu stie pe cine injura), dar totusi refuza sa faca sinapse. As vrea sa cred ca nu il deranjeaza ca "niste bloggeri" au primit masini "scumpe", ci si stiu ce sa faca cu ele. Nenea, inchipuieste-ti ca sunt multi oameni care cumpara masini fara a fi specialisti. Vor doar sa mearga, sa se simta bine in ele si sa nu tremure la 180km/h. Restul sunt detalii. Nu trebuie sa fii specialist sau sa testezi 20 de masini ca sa ai o parere.

cine s-a dat pe brazdă

Pretenarul meu Dragos Roua. Ia numarati de cate ori are disclosure in insemnarea asta. E altfel cand basculanta e a ta, nu? Nu e ca atunci cand o luai in teste, scriai frumos si cu pasiune si dupa 3 luni modificai postul si spuneai ca ti-a dat dealerul in teste…Sa comentez si eu pe tema bloggerilor alesi? Nu castig nimic, el sa fie sanatos (la cap).

lecţia…

…pe care nea Bazilide trebuie sa o invete de aici e ca blogurile permit o exprimare libera si adesea sincera despre produsele primite. Oare stie Scop ca eu o sa scriu ca mi se pare incet laptopul lor de 2.000€ in comparatie cu Dell-ul meu de 800€? Sau Volvo ca am impresia ca pe la 260km/h C30ul fuge de pe sosea? Ce pierd ei? O parere sincera? Ce pierd eu? Alti oameni care imi vor da produse in teste care vor risca o parere sincera?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

10 comentarii

  1. O analiza foarte buna si coerenta.

    Da, viitorul apartine acestor samplinguri targetate, pentru ca bloggerii sunt mult mai aproape de oameni decat ziaristii. Mai greu sa stabilesti o relatie de incredere intre un ziarist si publicul tinta, care azi e, maine nu mai e, pe cand un blogger este un om care scrie despre propriile experiente. Tu nu ai de ce sa minti si tocmai de asta ai credibilitate.

    00
  2. Ar trebui sa copiem toti insemnarea asta, poate asa se prind astia din marketing ca vanzarea unui produs nu inseamna sa prostesti cumparatorul ci sa il convingi sa cumpere produsul tau.

    Mai mult, sa te si recomande dupa asta mai departe.

    00
  3. Pe de o parte ai şi tu dreptate, dar doar din punctul de vedere al cumpărătorului.
    Eu dacă mă duc într-un magazin şi probez o rochie şi văd că nu-mi vine bine, iar vânzătoarea mă îndeamnă să o cumpăr s-ar putea să o scuip. Dacă vânzătoarea nu îşi vinde marfa s-ar putea să fie scuipată de şel, iar el la rândul lui să fie scuipat de superiorul lui. 😀 Ceva nu merge în gândirea asta.

    00
  4. Io il citesc pe zoso si am masini de 40k 😉 asa ca believe me publicul tinta e bine ales :D. sa nu mai dea din clantza ziaristii!

    00
  5. Scuze de offtopic dar scrie ceva despre
    Revista publica poze cu o fata de 12 ani dezbracata. Nu exista nici o lege. Esti citit de multi oameni si poate se sesizeaza cineva. Imi vine sa merg la politie sa fac o reclamatie ceva. Nu mai exista nici o limita

    00
  6. iti dai seama cum ar fi sa parchez maibahu in militari?

  7. Cum adica ma, nu cumpara nimeni revista ca scriu eu? Pai numai ai batrani cate au cumparat 🙂
    Cat despre teste, maine poimaine vin si Maybach, Infiniti de-astia, va trebui sa iti iei sofer…

    00
  8. deci unde ma loghez si eu ca sa citesc piticu.ro? 😛

    00
  9. exercitiu: stie careva ca mercedes a avut cu clasa C cam aceeasi treaba doar ca au dat-o la directori de companii? stie o laie…

    deci?

    00
  10. Hai ca m-am prins la cine te referi cu masina in teste…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube