O ştire mai veche este confirmată de una nouă.
Toată lumea se lamentează că mass-media tradiţională îşi pierde din voce şi din tiraj, lumea mutându-se tot mai mult pe internet. Toţi au luat de biblie sondajul nu ştiu cărei agenţii din afară, făcut pe nu ştiu unde şi gata, aşa e, domne! Are dreptate americanii, ne mutam pe net!
In Romania, cum observa şi răzvan, deşi tirajele şi calitatea actului jurnalistic sunt în picaj, banii se înmulţesc. Se bagă mai mulţi bani în mai puţine exemplare. Asta înseamnă costuri mai scăzute şi câştiguri mai mari. Se plătesc mai bine jurnaliştii. Se cumpără Teo cu 500.000$ prima de instalare, Tolontani cu 200.000 etc.
Nu îi mai deplângeţi pe săracii jurnalişti că n-au bani.
Desigur, ştirea asta n-o s-o vedeţi pe blogurile „jurnaliştilor”, ei sunt săraci, cinstiţi (şi găozari).
Mass-media din România a atras în 2005 venituri din publicitate mai mari cu 26% – studiu
Investiţiile nete de publicitate în mass-media româneşti au crescut cu aproximativ 26% anul trecut faţă de 2004, această evoluţie fiind determinată de apropiata integrare a României în Uniunea Europeană, arată cea de-a noua ediţie a „Media Fact Book”, ghid realizat de Initiative România.
„Media Fact Book” este un ghid care semnalează în fiecare an evoluţia şi tendinţele pieţei media. Initiative România, afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide, activează de 12 ani şi se clasează printre primele agenţii de profil, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Potrivit lui Octav Popescu, Managing Director Initiative România, piaţa media românească a fost caracterizată în 2005 de dinamism şi dezvoltarea mediului de afaceri, mai ales în domeniile telecomunicaţii, financiar-bancar şi farmaceutic.
„În plus, au fost lansate numeroase ziare, posturi de radio şi televiziuni noi, fragmentarea fiind un raspuns firesc la mărirea şi diversificarea bugetelor de publicitate”, spune Octav Popescu.
„Media Fact Book” arată că şi anul trecut presa scrisă a rămas în urma televiziunii în privinţa pieţei publicităţii. Nivelul investiţiilor în publicitatea pe print a crescut cu 10%, în timp ce televiziunile au atras bugete nete de publicitate mai mari cu peste 37% faţă de 2004. Presa a continuat să fie caracterizată de fragmentare, iar vânzările pe acest mediu au rămas constante. Potrivit ghidului, s-au remarcat tendinţa de trecere a ziarelor de la format mare la format tabloid şi o serie de campanii de împrospătare a imaginii, a graficii sau a conţinutului editorial.
Raportul notează că, deşi televiziunile româneşti se bucură de încasări semnificative din publicitate, preţurile acesteia sunt încă mici comparativ cu ţările din centrul şi estul Europei.
În ceea ce priveşte piaţa radio, specialiştii Initiative arată că investiţiile nete în publicitatea pe acest mediu au crescut cu 15%. Numărul de licenţe radio a ajuns la 629, dintre care doar 77% sunt active.
Şi publicitatea outdoor a evoluat semnificativ în 2005 şi a cumulat o creştere a investiţiilor de 25%, faţă de 2004. Anul trecut, piaţa outdoor s-a remarcat prin calitate, diversitate şi volum, datorită nevoii brandurilor de a se diferenţia. Locaţiile de top au devenit din ce în ce mai puţine şi s-a implementat un sistem al rezervărilor în avans, precizează specialiştii Initiative.
Pe 2006, Octav Popescu spune că va continua creşterea în volum a investiţiilor în media, alimentată de maturizarea pieţei bancare şi de declanşarea unei competiţii reale, precum şi de creşterea competitivităţii pe pieţele de telefonie, auto şi retail. În plus, potrivit lui Popescu, va creşte ponderea investiţiilor din partea companiilor cu acţionariat autohton.
„Estimez valoarea pieţei la cca. 320 milioane de euro, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior”, conchide Octav Popescu.
(mediafax)
Care jurnalisti au bani? Cei 100 de jurnalisti bine cotati din capitala? Pleaca privirea putin in jos spre orasele mai mici (provincie cum ziceti voi) si vezi cum se zbat in mizerie. Vezi cum pupa la dosuri si se pleaca pentru 2 lei… Macar jurnalistii de capitala isi sterg rahatul de pe bot cu hartii multe…
P.S. Iti plac stirile de pe Antena 1? Nu-i asa ca Voiculescu e cel mai frumos, cel mai destept, curat ca lacrima si cu suflet de copil, nepatat?
citeste mai in urma si ai sa vezi cat de drag imi e nenea felix…
La ce salariu am eu (in presa), inseamna ca trebuie sa muncesc cateva vieti ca sa strang banii astia.