Are Subaru niște motoare de 1.6 pe XVuri. Dacă mie mi se pare 2.0 150CP leșinat, închipuiți-vă cât de leșinat e motorul de 1.6 cu 115CP. Și Suzuki aveau într-o vreme motorizarea asta pe Vitara, și au renunțat la ele, nu-mi dau seama de ce.
Eh, am văzut de câteva ori cumpărători întrebând pe forumuri dacă să își ia motorul ăsta de 1.6 sau să mai caute sau să mai strângă bani. Toți au zis că nu recomandă. Și totuși unii și le-au luat. E ok. Merge. Nu am nevoie de mai mult.
Niște ani mai târziu recunosc cu jumătate de gură că nu e ce trebuie și că au nevoie de mai mult. Și le scot la vânzare, dar nu le vrea nimeni. Aia roșie e de vânzare de doi ani, aia neagră de minim un an. Aia albastră e new entry.
Asta e ca aia cu motorul de 1 litru. Prietenii îți spun să nu, tu ți-l iei și nu vrei să pici de prost, așa că zici că e bun și trage fenomenal.
Trage, stii cum trage? Daca ai oprit AC-ul, e alt motor! (experienta personala la 1.4 aspirat, 80 CP si aproximativ 1.300 KG)
Golf ieftinache cumva? :)) Ala trage doar intr-a treia la 5000RPM.
Nu mai spune :)))))))) prima vara dupa ce mi-am luat permisul cu Cielo a lu tata. Ba pedala la fund, si nu se intampla nimic. Eram in a 2-a si ma uitam, zic „Cred ca sunt intr-a 4-a, o scot si o bag in a 2-a” nimic :))))))) Nu se intampla nimic abia accelera. Cand am oprit AC-ul zici ca mi-a dat cineva un sut in spate :)))))))))
@sin: da, 5, si pus pe GPL, trage saracu’… trage sa moara. Dar nu a fost chiar asa „ieftinache”, am dat cam 5000 pe el acum 4-5 ani, 100.000 de km mai tarziu ma declar multumit per total, mai putin motorul, care trage cum am spus mai sus. Stiu ca aici sunt doar oameni pe la 2000-3000 de euro pe luna salariu, eu sunt mai sarac, nu mi-am permis mai mult atunci (sau mai cu cap).
pai normal, compresorul are aceeasi capacitate cilindrica cu motorul
Cielo…am un vecin pensionar mi-a zis ca a dat pe el de nou cat pe un apartament 2 camere. Totusi masini kalasnikov, nepretentioase duceau ca magaru
@Nicu – în ‘5 un Cielo costa 15.000 $. Comparativ, o garsonieră era 5-6.000 $, un apartament de două camere semidecomandat 11-13.000 $, unul de 2 camere decomandat 14-16.000 $ (în zone normale, nu Centrul Civic).
Butonul de AC e, de fapt, comutator mod Turbo
Și focusul meu din 2010 e rachetă cu motor de 1.6 (109CP) tdci, asta după ce opresc AC-ul.
Eu am ix35 1.6 – motorul zici ca-i de jucarie, asa mic ii.
Imi este destul – motorul nu ma lasa sa ma aventurez in depasiri riscante sau sa ma duc cu viteza „prea mare”.
Pentru senzatii tari la volan, fa-o in mediu controlat in care nu pui pe altii in pericol.
Adevărat ca nu depășești decât dacă ești nebun, clar (trebuie sa) ai un stil de condus cel puțin liniștit. Dar în oraș când tre’ sa faci o stângă între doua ture de mașini și ești cu AC-ul pornit și îți dai seama ca accelerezi în gol? Sunt zeci de situații când zvacul plecatului de pe loc chiar te salvează. A nu se citi de către toți cârcotașii ca ma refer la manevre periculoase de băgat cu japca în trafic, ci strict la situații când chiar te ajuta o accelerare sanatoasa.
Nici ca Vali căruia nu ii ajung 150CP, dar nici sa zici ca n-ai nevoie de un pic de zvac, ca e periculos.
Vorbesc din experienta proasta pe care o descrie chiar Vali. După o Octavie cu tot ce voiai pe ea, dar cu motor de 1.6, de ma rugam de ea sa plece de la semafor, nu mai vreau sa aud :)).
Îți dau Loganu meu, vechi de 10 ani, dizăl de 105 ponei. 1,5 dci pur sânge. Are chiar i-u roșu. S-a cojit, dar l-a restaurat mecanicu, care are grijă dă ea. Se simte excelent în București. Ba chiar nu are nici DPF, că-i Euro 4, deci nem tudom regenerări. Soospensii sport pă ea. :D. Te întorci 20 de ani în timp. O să-i caut emblemă de U650.
Exact, am acelasi motor pe surata Sportage si e mai mult decat suficient. Masina are 1.4 tone 135 cai, deci raport bun putere greutate, conteaza si asta. Cutia de viteze e de oras, vitezele mici au zvac suficient pt orice manevra. Deabia dupa 90 in sus incep sa apara dezavantajele, practic o cere pe a saptea si nu ai de unde sa-i dai, asa ca pe la 130 merge supraturata si consuma pe masura. Personal cred ca trebuia renuntat la viteza a cincea, pe care nu o folosesc aproape niciodata si adaugat inca un raport peste a sasea actuala, pentru viteze peste 100 la ora. Poate la generatia noua sa fi rezolvat si asta.
Orice masina e buna dacă ai așteptările corecte de la ea!
Putere nu inseamna doar viteza, uneori ai nevoie de ea si nu neaparat din vina ta si din vina altora, habar nu ai ce bine iti prinde cand apesi pedala si simti ca e acolo, a nu se intelege din acest comentariu ca sunt un vitezoman
@Big, doar 1.4 t are o Kia Sportage?
Mediul meu controlat se numeste 3.0 TFSI – 415cp.
@Laurra: pisoi, vezi cã ai sãrit câteva posturi la care ti-ai fi putut aduce ilustra contributie: imobiliare, bitcoin, dãunãtori de grãdinã, merinos, USR, sudura in arc electric si #mituu
@Laura, stiu ce zici de Octavia 1.6. Acum cativa ani urcasem intr-o Octavia 2 cu motorul respectiv si se chinuia sa traga cele 1.4t ale masinii, in comparatie cu „propulsorul” de 1.9l/105cp de pe a mea. Deh, parca prea m-am invatat prost cu acel cuplu de la diesel.
La Nubira, cu motorul de 1.6l/106cp nu am probleme sa depasesc cu AC-ul pornit, mai ales ca am si cutia scurta.
@Pompiliu-Ion Popescu vezi ca BJB (si restul de variante) si CAYC au acelasi cuplu. Ba chiar ala de 1.6 sta mai bine (e common rail si mentine cuplul pana in 2750rpm).
Ti se pare mai rapid pentru ca „iti da un sut” la 2200rpm unde are cuplul maxim. Apoi se plafoneaza. In rest sunt cvasiindentice. Exceptand filtrul de particule si cutia „mai lunga” la motorul euro5.
Da, eu am fix BJB-ul. La mine parca sa zic ca intra turbina pe la ~2500rpm cu acel „sut”.
Io am intrat aici doar să mă uit la poza cu Laura și să îl scuip pe Vladescu…
@sorin stii ca o poti vedea in versiune marita, nu? :)))
Se scrie este nu ii. De unde tot apareti?
@brosky, Am motorul de 2.0 – 184caluti. Ma lasa sa ma bag bine in depasiri, are zvac. In schimb ma enerveaza ca are un mic delay cand apas brusc pedala la fund, sa execut manevra; deh, automata si nu stie ce vreau de la ea, pe nepusa masa.
Cea rosie in doi ani a si crescut, s-a transformat in Forester . . . :))
No, io așa știam că 1.0 turbo îi miez dă miez. La naiba…
Ultimu testat 1.0 TCE 100 dă mânji pe un Sandero Stepway.
Mașină de oraș, dus de 2-3 ori pe an la mare, dus până la munte, cumpărături in juru casei, bagaje mici, navetă, cam leșinat, dar își face treaba. De la o sticlă de cola nu ai pretenții de sportivitate. Tre să fii nebun. Mașină dă gagici fără bani sau de oameni fără fițe, care vor să se deplaseze ieftin. Pentru majoritatea neagră rezolvă 95% din nevoi.
Nu mi-aș da totuși epava veche de 10 ani, dizel, pă una pe benzină de 1 litru. Pentru mersu meu de pensionar cuplu dă tractor fără depefeu, ajută.
@Ionut M acum vreo 2 ani m-am dus cu un amic de la B la TM via Reșița cu un Sandero 0.9Tce.
El 140, eu 95, vreo 300 de kile de bagaje…
Concluzia: e bun pentru bârâit prin B… Dat o fuga pana la Pitești sau prin împrejurimi. Daca nu treci de 2h la volan e ok. Decent. Nu as da pe bătrânul meu tedei de 1.6 @140CP pe asa ceva. Probabil pentru că suspensie independenta spate.
Acum cu toate reglementarile UE nu o sa mai vezi tu 1.6 TeDeI in veci. O sa plangi dupa ea.
Fii pe pace pana crapa poate mai scade pretul la electrice si sa vezi atunci cuplu nene.
Spun ca-mi schimb masina de vreo 2 ani, dar inca nu ma-ndur sa schimb Logan-ul „full option” din 2005 cu motor de 1.6, 90 caluti. In afara de cateva locuri cu rugina n-are nimic si n-am schimbat nimic major la ea. Motorul e „tanar”, are in jur de 140000 de km si, daca nu pica tabla, mai duce inca pe atat. Cunosc un caz c-un taxi Logan tot din 2005 ca a mea ce are in jur de 900000 de km si care merge bine-mersi.
Am asteptat dupa Duster-ul nou, dar parca nu-mi place asa tare ca versiunea anterioara asa ca acum astept dupa noul Sandero Stepway. Multi au zis sa-mi iau un SH la aceasi bani, doar ca stiu prea multe cazuri de „fripti” si n-as vrea sa fac parte din grupul lor select.
nu se vand ca’s scumpe si neintretinute, nu din cauza motorului
Eu vreau sa-mi iau xv de 1.6 ca vreau masina noua si e mai accesibil, cat s-o mai gasi pe stoc. Daca te uiti pe youtube, vezi ca merge decent, lesinul provine in mare parte de la cvt. Alta varianta este asx 2.0 benzina tot cu cvt. Mai vedem..
Stiu ca tie iti place viteza, si mie de altfel, dar eu cred ca depinde de mai multi factori, nu doar caii putere. Vad ca XV are 1450kg. Astra-ul meu are 1400 (yep, si nu e break) si 1.7, 110 cai. Mi se pare de ajuns, turbina isi face treaba mereu si imi da zvac. 150km/h si “inca mai are pedala”, iar din semafor in semafor nici nu se pune problema. Inainte am avut megane aspirat de 112cai si 1200kg, astra-ul castiga lejer. Pentru 70% oras e ce am nevoie. De altfel in bula mea oamenii au inceput sa cam fuga de motoare mari. O’m fi mai babalai :))
Cum e asta din „semafor in semafor”? Asta e smecheria aia in care accelerezi sa fii primul care franeaza in bot la urmatorul semafor, numai sa se faca verde in urmatoare 3 secunde dupa ce ai oprit, iar cei care au plecat relaxati si cu viteze regulamentare trec pe langa tine pe banda 1 pana te pui din nou in miscare?
Intreb pentru un prieten care avea o vreme logan de 1.2 cu 75 de cai si care reusea pe unele bulevarde, fara sa depaseaca viteza legala, sa depaseasca mai multi dintre cei grabiti sa stea la fiecare semafor.
Da, fix. Ma refer ca in oras nu ai nevoie de cine stie ce putere.
Pai…le iau pt taxe, asigurare, nu mai fi tu handralau, ca in tarile normale unde nu pui tataia pe asigurare e cateva sute £$€ in materie de asigurare si taxe, si poate chiar nu ai nevoie fiind om normal, stii?
Intre un pisat de Ford fiesta 2003 1.3 si un bmw 2019 2.0, daca scrie pe google maps ca faci 40 de minute pai cam atat faci, nu faci mai repede nici cu ferrari, ca nu ti.a luat tata strada/semafoare/trafic..
Boss, cu BMW 2019 nu stiu cat faci, dar cu BMW din ’99 sigur face Giani 38 minute si 34 de secunde in loc de cei 40 de minute pe care ii da Google Maps. Valoare.
@Bogdan, depinde în ce tara ești. Dacă ai drumuri și nu ai limita de viteza poți scoate un timp bun, dacă ai mașina și bani sa o întreții.
@Donion: performantele masinii nu mai sunt relevante de mult, toate masinile ating viteza maxim admisa pe sosele fara efort.
Ce te limiteaza sunt semafoarele, ambuteiajele, accidentele, drumurile inchise, in general traficul aglomerat.
@Alex: 1. Nu toate masinile ating viteza maxima fara efort si nu toate masinile sunt facute sa mergi cu viteza maxima si sa ai confort si siguranta.
2. „Dacă ai drumuri și nu ai limita de viteza” in traducere autobahn, nu ma refeream la mersul in oras si la „beneficiile” lui semafoare, trafic aglomerat etc.
@Donion: mers cu Lighean de 1.4 din 2006 cu 150km/h pe autostrada. Peste viteza aia mai greu. Dar viteza maxima admisa pe autostrada e 130km/h, deci e in regula. La fel cu Logan de 1l aspirat nou. La fel cu un Hyundai de 1.2l aspirat. Ambele inchiriate.
Daca masina ta nu prinde 130 la ora fara probleme atunci e ceva defect la ea. Orice masina ar fi.
@Alex 1. eu nu vorbeam de autostrazile din Romania (vezi ce am scris initial) ci de autobahn-ul din Germania (unde pentru circa 65% din lungime nu ai limita de viteza).
2. „Daca masina ta nu prinde 130 la ora fara probleme atunci e ceva defect la ea. Orice masina ar fi.” am zis eu ca nu ajunge la viteza aia fara probleme?
@zoso, daca vrei sa te dai si eventual sa scrii ceva despre un Citroen C5 AirCross 1.6 bezina EAT8 (180HP, automata) cand ai drum prin Bucuresti da un semn pe mail, am program „flexibil”
Chiar mi-ar fi plăcut un Subaru, dar la motor de 2.0 150cp, și pe deasupra vine și cu CVT…
Am condus în SUA un Forrester din 2013 și mi s-a părut și destul de leșinată. Plus fiind obișnuit cu dieselul care are cuplu la turație joasă, ăla trebuia turat până să simți zvâcul.
În schimb ce m-a impresionat a fost că la relanti credeam că motorul era oprit, nu vibra, nu auzeai nimic. Am verificat să nu fie de la start stop dar nu, așa era el, extrem de bine echilibrat și silențios.
190CP, 2.0 benzinar, deseghe d’ala bun. Parca are merge o remapare ;)))
Adica nu DQ200? Suna bine.
@Pyro DQ381
Nush de ce nu a aparut celalalt comentariu, dar daca vrei sa te dai cu C5 AirCross 1.6 EAAT8 180HP cand ai drum prin bucale da un semn pe mail.
*EAT8
De ce da-ti mai ciochima cu minus? y u crazy?
@Pyro niște hateri, n-ai ce le face
Pentru „da-ti”
Clar, au dat in avans stiind ca o sa f#t o cratima, my bad.
am Insignia 2.0 131cp cu 300nm + buton sport de castigi ceva cuplu si raspuns mai rapid la pedala. am si un berlingo 2006 in 5 locuri cu 1.4i 78cp parca, 130 150nm pe acolea. de cateva saptamani am si un ford focus 2019 motor 1 litru 100cp.
insignia nu se pune. cu Citroenul rup pe oras cu cei 78cp. in 3500-4000 ture trage bine de tot. cu sau fara AC. da, desigur, maxim eu si sotia in masina.
cu fordul la fel, am ramas speriat cat de bine trage doar cu una, maxim doua persoane in masina, eu 75kg, sotia 68. depasesti ce vrei tu cu a 3-a la 3000-4000 ture.
faza cu masinile astea cu motoare mai mici, de oras sa zic asa, e ca nu stiti voi sa mergeti cu ele. conduceti in asa fel incat nu vreti sa consumati combustibil.
am inchiriat vreo 15 masini pana acum, si in afara de un A4 si un Mondeo, restul masini low cost, motoare mici sub 1.5. n-am avut probleme sa depasesc pe drumurile patriei.
desigur, depinde si ce asteptari ai de la o masina.
fie chiar n-am intalnit eu o masina obosita, fie voi nu stiti sa retrogradati vitezele si aveti turometrul blocat la maxim 2500rpm. altfel nu-mi explic. incercati sa schimbati si statia de alimentate, eventual doar motorina de calitate si benzina buna. nu stiu, zic si eu.. ca n-am mai comentat de mult..
ps: comentariul meu e ptr cei care se plang. Incercati cateva zile sa va schimbati stilul de condus. Incingeti putin turbina aia acolo unde e cazul, sau doar evacuarea daca doar aia a fost sa fie
La Citroën nu se pune pentru că la mașinile PSA decuplează compresorul de climă automat când îi dai blană.
Nu-s nici fraieri francezii…
Ai pus punctul pe i. Diesel, mers subturat si lukoil in rezervor, se striga bingo pentru chitroșenie.
@alex: am avut cândva un Ford Fiesta 1.4 TDCI 68 cai și n-am schimbat niciodată vitezele mai jos de 4000 RPM. În oraș a fost foarte OK, dar la drumuri întinse doar dacă eram sigur pe drum, altfel…cam moale. Dacă vroiam depășiri, doar a treia la 4500-5000 RPM, altfel mă puteam lăsa păgubaș.
@alex: La Insignia te înșeală antifonarea și suspensia superioară iar roțile mai mari și mai grele vin cu un cost când vorbim de demaraj. Plus stilul Opel cu cutie leșinata în treapta I.
@alex ai pus punctul pe i. Asta plus mereu mi s-a părut stupidă comparația dintre diesel turbo și benzinară aspirată.
Dacă e să fim corecți ar trebui să comparăm mere cu mere – de exemplu diesel aspirat cu benzină aspirat si atunci se vede diferența:
Golf mk5 2.0 SDI = 55 kW (75 PS; 74 bhp) @ 4,200 – cuplu 140 Nm @ 2200 – 2400 rpm
Golf mk5 2.0 FSI = 110 kW (150 PS ; 148 bhp) @ 5600 – cuplu 200 Nm @ 3500 rpm.
Totodată, dacă conduci o benzinară la fel ca un dieselar și schimbi in 2000-2500 de ture normal că pare leșinată.
@floo: da, antifonarea e proasta. Suspensia, din fericire sau din pacate, e ajustabila in functie de sport – tour – normal. E super faina, dar nu vreau sa aflu cat costa. Am masina de 5 ani, vreau sa o mai tin inca pe atat daca ne mai lasa astia cu diesel-uri in Belgia.
Cauciucuri pe 18″ Michelin Pilot Sport 4 pentru 4 ani de zile, cost 950€ parca. Cu ceva luni in urma am pus Michelin primacy 4 la 750€ dar slabute fata de cele anterioare.
@arpi: am avut golf 4 SDI timp de 2 ani de zile. Am facut vreo 50 sau 60k km cu ea, si mi-a placut la nebunie masina. Nu-mi mai aduc bine aminte, dar parca tragea ceva asemanator cu Citronul actual. Am facut cu ea drumuri la Paris, Amsterdam, peste tot in Belgia, si ultimul ei drum, din ffff mare pacate, spre Ro.
Dupa vreun an in Ro, batranul i-a pus cauciucuri resapate, fara sa stim, iar la cateva zile i-a bubuit o roata, masina dauna totala, iar accidentul in sine a contribuit la plecarea soferului spre alte lumi mult mai rapid decat s-ar fi prevazut.. ;(.
@alex de multe ori ma pomenesc ca schimb pe la 6100. 320Nm 1500-4100, 140kW 4200-6000. Parca, parca ar mai merge vreo 40Nm.
cip tuning
Mai avem 3.8 ani garanție…
Cauta un tuning box, nu pierzi garantia
@MihaiDB nu-s foarte safe datorită modului de funcționare – păcălesc ECU-ul. Mai aștept o perioadă (n-am ajuns inca in punctul in care sa vreau mai multi CP ci doar un mod intermediar-intre D si S al cutiei de viteze).
Pai hotaraste-te boss, ori ai automata, si pe D/S nu schimbi tu, ori ai manuala, si atunci nu-ti trebuie un mod intermediar intre D si S.
Sau poate ai automata, o treci in manual si schimba singura dupa ce-o talpalesti de-o rupi.
@sabotor versiunea scurta: D e noul eco. S e prea S pentru daily.
din ce stiu suzuki a renuntat la motorul de 1.6 aspirat pentru ca nu mai nimereau norma de poluare in 2018
altfel, is foarte multumit de el. depasesc majoritatea tirurilor
pe de alta parte tu esti ala care a vandut masina buna pentru ca i se parea Ca se aude ceva la 190. LA 190!!!
nu știu despre ce vorbim
@cetin si mie îmi suiera un cheder la 240. Dar zgomotul dispare la 245. @zoso sa ma gândesc mașină nouă?
@arhi: era un tacanit la volan
Mie consumul ala bun imi scoate la 180. Nu bate nu troncane.
La mine antifonarea nu e chiar ideala, bangul supersonic se aude cam tare.
vezi.. asa e cand ai cutie automata.. nu prea stie cand ai tu chef sa iti puna la treaba caii aia intr-un fel sau in celalalt.
…o cutie automata de tip CVT. Care e moartea pasiunii cand vrei o masina mai dinamica.
Depinde ce cutie automata ai :).
Asta ai scos-o asa, fara sa vi avut CVT, doar citind pareri pe net. Ca in realitate CVT raspunde instant; ceea ce nu se intampla cu o automata traditionala.
Aia rosie, care zici ca e de doi ani la vinzare, cit costa initial daca acum e 12 mii?
Multi din voi nu realizați că sunt oameni pentru care nu contează ce motor e sub capota atâta timp cât îi duce din A in B…
…Sau ca e motor sub capota
Eu am Vitara aia, 1.6 cu 120 CP, de care zice Vali. Pe modul Auto, asa zis economic, da, e puturoasa. E un pic mai vioaie pe modul „Sport”, dar nu cu mult. Motorul trebuie turat bine daca vrei ceva zvac. Macar consumul e foarte bun, sub 9 in oras, intre 7 si 8 afara (chiar mai mult pe autostrada). Imi fac treaba cu ea, e o masina de familie buna si versatila (are AllGrip). Plus 5 stele EuroNcap. Si a fost ieftina, cam 15500 euro noua.
9 litri in oras? Acelasi consum il scoti cu orice caruta veche de 10-15 ani cu motorizari asemanatoare…
@Silviu: Masina aia e ok daca nu te grabesti, ca depasiri nu prea poti sa faci cu ea, decat carute, tractoare, eventual cate un tir cand din fata nu se vede nimic pana la linia orizontului.
Portbagajul ala e atat de mic ca nu-ti intra doua trollere, deci cam cade ideea de „masina de familie”. Ca tot veni vorba de portbagaj, din a cata incercare reuseti sa-l inchizi? A doua sau a treia? ca din prima sigur nu se inchide.
Ca sa ai un pic de zvac, o urci in 4000-5000 de ture.
Pe autostrada ai vrea viteza a 6-a.
Tabla aia zici ca e foaie de hartie, iar daca ti-a sarit vopseaua imediat da rugina ca tabla n-a fost tratata.
Parbrizul e mai prost decat unul sh de la alte marci nemtesti, iar plasticele din interior sunt vai steaua lor si striga „ieftin” din toate incheieturile (le auzi de fiecare data cand mergi me un drum „romanesc” cu denivelari/gropi, si mai ales daca incerci pe piatra cubica).
Reprezentantele suzuki te cred milionar in euro, ca-ti iau si 200 de lei ora de manopera.
Cauciucurile cu care vin se duc in 30-40k de km.
Roata de rezerva trebuie sa-ti cumperi separat.
ACC-ul ala e ok la drum lung, dar daca da o ploaie mai sanatoasa sau ninge iti ingalbeneste bordul.
Farurile nu se sting automat daca scoti cheia din contact.
Dar e ok, continua sa te minti ca e o masina buna la 15500 E, cu programul rabla inclus in pret si cu „vopseaua oferita de dealer”.
As putea continua cu scandalul Sara Motors, sau cu garantia de 5 ani(care de fapt e de doar 3 ani si ceilalti doi sunt frectie la piciorul de lemn) sau cu lipsa profesionalismului din service-urile cu sigla suzuki din Romania, dar aici deja e vorba de oameni si nu de masina.
aia o am si eu doar ca nu all grip. am preferat sa fie automata. daca vreau zvac, mai ales la viteze mari si ma bazez pe cutie sa schimbe cam strang din buci pana se hotaraste ca apoi sa am impresia ca iese motorul prin capota de la zgomot. asa ca in situatiile astea ii dau eu de la padele si atunci merge minunat. in oras e okish, tot din cauza cutiei care are un mic lag, manual as face-o in sange dar am preferat confortul
Wow, Heto, pare ca ai ceva „history” cu Vitara asta. N-am avut problema cu portbagajul, e suficient , deh, famelie mica, dupa buget. Dupa 5 ani vopseaua e intacta, nici urma de rugina, desi am ciobit-o slava domnului. Service? Nu e mai scump decat renault, e sigur mai ieftin decat mitsubishi. Consum de 8-9 in oras, benzina, pt un suv compact? Rezonabil. Clio symbol consuma 11, merci. Tabla subtire – hmm, poate de aia e mai usoara, nu imi pasa atata vreme cat masina e ok la testele de impact. Cauciucurile se tocesc? Poate e chiar bine, ia verifica. Da, mai cu grija in depasiri, da plastic ieftin, da, sting manual farurile (am deja tendinita). Dar un suv mic japonez nou cu 4×4, 5* EuroNcap la 15500 a fost best buy la vremea lui. Ah, si e nice cand urc la ski in parcarea de sus, pe zapada afanata, si mai vad acolo doar suvuri de la 35000 Euro in sus. Ma simt bine stiind ca am dat jumate sau un sfert pe masina dar am ajuns tot acolo.
De la:
„Motorizarea are ceva zvâc, dar adio depășiri din scurt sau accelerări bruște.”
in 2018 la:
„mie mi se pare 2.0 150CP leșinat”
in 2020.
:)))))
2018 vs prezent e fix acelasi lucru. Nu e vreo schimbare de opinie. Da, are zvac daca o duci la 5000 rpm si atat. Si nici atunci nu te impresioneaza.
Motorul ala e lenes si aia e. Era si atunci si acum. Pentru ca aspirat.
* cries in Logan 1.2 aspirat *
Măcar ai mașina curată…
Pana cum am avut mașini cu motoare de 1.4 90 cp, 1.6 105 cp și 2.0 170 cp si 190 cp. Fiecare a fost bună la vremea ei și îmi satisfăcea nevoile de la vremea aia. Prima a fost cea de 1.6 și 105 cp decenta pt ca a fost prima mașina și pana acumulezi experienta e bine sa nu te aventurezi. A doua a fost de 2.0 170 cp a crescut familie, nevoie de spațiu și confort la drumuri lungi. A treia e cea de 1.4 și 90 cp strict pt oras și ocazional mici iesiri (2 și 3 le-am avut concomitent). De când m-am mutat mai la vest am doar una 2.0 190 cp și sunt mulțumit de ea. Poate ca ar merge ceva cu mai mulți cai, dar prioritățile familiei au primat (nr de locuri).
2.0 190 cp tfsi sau tdi? Nu vad in ce conditii nu iti ajung 190 CP, decat daca e pe Q5
@Sandu banuiesc ca 190 TDI.
Am 2.0 TSI 190CP si… parca e nevoie de mai mult. Nu mult. 240 cred ca mi-ar ajunge anul asta
TFSI nu prea mai e folosit de niste ani
@Sandu 190 cp benzina pe BMW Gran Tourer.
Vali… important e sa ai așteptările și percepția corectă referitoare la mașină. Acum conduc o mașină electrică cu peste 400 de cai si cuplu instant însă din când în când am mai mers și cu un Sandero 1.6 sau un Golf 1.6… nu mi s-au părut nasoale… Cu așteptările bine dozate un Golf Variant de 105 cai sau cât o avea 1.6 le asta mi s-a părut chiar rezonabil…
Cum e ala …cuplu instant? Ca cafeaua?
Sau o traducere nefericita din franceza prin presa auto …”how quick an electric car feels around town thanks to maximum torque delivered instantly.”?
Am gasit si eu un vehicul cu 800 Nm cuplu maxim, dar n-are numa vreo 130 de cai.
@Raul: Instant, adica ofera cuplul maxim de la pornirea motorului; la cele cu combustie interna vezi ca zice „cuplu maxim X la turatia Y”.
@Raul La electrice tot cuplul este disponibil la cea mai mică apăsare de accelerație…. adică instant… As recomanda oricui un Test Drive cu orice fel de Electrica… Simți că se schimbă paradigma… e altceva…
@soacra: de acord cu cuplul maxim disponibil de la 0 la x kph. Ma distreaza sintagma de cuplu instant, multa lume intelegand ca e instant la 0 rpm (n-ai spus-o tu). Adica nu se invirte motorul ca n-are inca curent dar are cuplu max hăpt de-atunci(parca e o legatura intre putere, cuplu si rpm). Dupa mine, e o diferenta.
@Raul
Cuplu instant este corect, nu te mai alinta. Instant, adica instantaneu, care se produce instantaneu, adica nu cum se produce la motoarele cu ardere interna, gradual. Despici firul in patru degeaba.
Mã ertatz, maestre, da’ Passatul ãla de l-ati avut, ce era? Treipunctzero biturbo?
relevant în context.
Ca un sofer experimentat in motoare mici, pot spune ca si ele „trag” … candva, intr-un final.
De exemplu, eu am fost oprit pe A1 cu 192 (pe radar) cu Astra H 1.3 CDTI. Cred ca mi-a luat vreo 15 minute sa ajung la viteza aia si nu realizasem cat de tare mergeam
Te-ai simțit ca-n BMW sau Merțan la viteza aia, de aceea n-ai realizat ce tare mergi.
Hai mă lași. Cred că a fost top speed la căruța aia dar tu nu ai realizat.
Aia n-a fost amenda, a fost pretul la reclama. Ii dublezi pretul la masina ca poti dovedi ca ai mers cu viteza aia…
Meanwhile…eu merg prin tara si prin europa cu 1.2 75cp. Atat am , cu asta merg, doar n-am sa vizitez Italia ca n-am minim 150cp. In vest nu conteaza motorul, te urci pe autostrada, pui cruise conrol si aia e, orice masina poate merge constat pana in 130.
Locuiesti in Timisoara sau Arad, ca altfel faci 2 zile pana la Nadlac.
Du-te ba de aici cu cruise controlul tău! Cum mai simți mașina? De aia am murit noi la revoluție, sa mergem cu viteza legală?
Nop, in Iasi, 8 ore pana in captul celalalt. Si crezi ca cu 150 CP fac mai putin ? Ziua cand e plin de tractoare, camioane, coloane de masini, faci depasiri la limita, te agiti, te obosesti si scutesti 30 min. Ca depasesti un tir si dupa 5 min dai de alt sat / tir / coloana de 20 masini ce merg cu 60. Cand ai coloana pe banda ta si pe celalalt sens, nici cu Bugatti nu mergi mai repede.
Hm, eu am mers vreo 30 000 de kilometri prin Franta, Germania, Austria, etc. Nicaieri nu am putut folosi cruise control-ul.
Pe prima banda se merge prea incet, pe banda a doua mult peste 130. Si nu vroiam sa opresc toti soferii de raliu de pe banda a doua sa ma bag in depasire doar cu 130. Unul in Ungaria mai ca m-a impins de pe autostrada ca depaseam un tir cu 130 km/h.
Ce e drept, altfel stai in coloana cu 300 de cai sub capota…..
Io am avut Grand 5.9, am Acu Grand 4.7 si X5 4.8i, nici nu știu de ce am scris asta…
Ca să te lauzi că ai benzină ieftină.
E ce zici tu referitor la motorizare. Au insa si preturi mari. Romanul intelege cam greu conceptul de devalorizare la masini. E plin Olx-ul de masini casabile si de masini de 8-10 ani care ar trebui sa fie la un maxim 15-20% din valoarea de catalog. Repetati dupa mine: o masina se devalorizeaza in medie cam cu 10% pe an. Pai si dupa 10 ani o dau gratis ? Nu fratelo, nu o dai gratis dar nici cu 1/3 din pretul de catalog. Si vorbim de masini intretinute, nu de mulaje de pe pomi, masini facute din alte 2-3 masini, salata de km, etc. Alea nu ar trebui sa mai existe in circulatie.
10% din valoarea initiala sau din cea curenta? Ca in cazul al doilea masina nu ajunge la zero niciodata.
La o masina noua pierzi mai multi bani decat la una mai veche.
Oarecum offtopic: Am un Logan 0,9 benzina de la serviciu, masina facuta pentru dusmani – nu am vazut in viata mea asa ceva, nu urca nici dealu din Tg Cucu (vara) sau din Tomesti (iarna) – prin Iasi daca ai AC-ul pornit..se simte ca o jucarie, ca o caruta..aviz pentru cei care spun ca „pentru oras e buna”, nu – nu e buna!!! Si a mai costat si 8000 de euro, dar este diferenta (in rau) de la cer la pamant fata de Loganul 1.5 diesel din 2007 avut anterior..
E foarte in oraș. Cu condiția sa fie la câmpie.
Foarte buna adică 🙄
Esti sigur ca mergi cu 0.9 tce? Motorul e surprinzator de fâșnet, trage binisor si sta bine pe acceleratie. Cum zicea cineva mai sus, multi nu prea stiti sa mergeți.
@Notnowm: exista si Logan de 0.9 aspirat. Si exista si vag-uri cu motorizari similare.
Posibil el sa fi condus acel 1.0 aspirat 73 cp si confunda cu 0.9 turbo 90 cp
Am avut oczia sa conduc un reno’ cu 1.5 dizal si vreo 110 cp. Nu stiu de ce zic unii ca acest motor consuma cu pipeta. Suge la fel de mult precum un 1.9-2.0 dizel. Bine, daca te iei de producator si schimbi tot la 1500 rpm normal ca nu iti consuma dar trebuie sa fii lovit in moalele capului sa conduci masina in asa mod…
Mâncă forașul meu cam 5% in medie.
1.5 decei, original 86 cp, acum 105 după o remapare de soft.
Depinde de stilul de mers. Dacă ej ca mine, liniștit și care își vede de drum, scoți consum bun, schimbând treptele de la a treia în sus pe la 3000, mai ales în afara orașului.
Dacă îi dai gaz, mâncă orice mașină.
@ionut m – am condus-o la fel cum o conduc pe a mea. Pana la 90 de grade schimbat la 2500 si accelerari line fara a brusca. Dupa 90 de grade doar 3000 si 3500 indiferent de treapta doar ca a mea este o „vechitura” si suge la fel ca si prospatura aia de reno’ euro 6… basca ca a mea are mai multi cai putere si cuplu. Asa ca da, daca schimbi cum zice producatorul din relantiu in relantiu consumul este bestial.
1.6 lives matter
1.6 115cp cu automata pe Vitara e moartea sofatului. Am avut onoarea de a-l conduce cateva sute de km si in fiecare depasire imi tremura camasa.
In acelasi timp, Astra J cu 1.4 140cp manual la ~1400kg trage chiar binisor, nu m-a lasat niciodata la nevoie.
Zvac. Cum altfel ai putea sa calci sau cel putin sa sperii oamenii care merg linistiti pe aleile si stradutele dintre blocuri?
1.2, 90cp, plin ochi prin concedii, merge, urcă, depășește. Nu înțeleg cum la alții 1.6 150cp ”nu pleacă de la semafor” sau ”nu depășește tiruri”. Da, A/C-ul se simte, dar nu-i un capăt de țară.
Conteaza si greutatea masinii. Problema la masinile noi e ca varianta de baza e facuta sa „te duca din A in B”. Nu e o optiune decat pentru flote, asa cum era a colegului de mai sus. Submotorizata si cu dotari jenante.
Ca tot veni vorba de Subaru. Ai incercat vreodata sa intri pe subaru.ro? Da stiu, nu e site-ul oficial Subaru Romania, dar asta a fost prima mea intentie cand am deschis browser-ul. Abia apoi am dat search pe google sa gasesc oficialul.
Intra, o sa gasesti ceva misto.
lol. prima pară când intru. lol.
subaru n-are site oficial in românia, că nu e oficial in românia.
Deci avem chestia asta care se cheama internet, si pe internet poti sa iti faci un site al tau. Cumperi numele si apoi platesti lunar serverul pe care il tii. Nu stiu daca stii.
Ai incercat asta, Vali?
mi-e frică să nu-mi prind degetele.
Bravo domnule C. Ai prins main idea, esti smart. Good job!
PS: Luati si va mai si distrati, nu mai fiti asa incrancenati.
Motoarele cu ardere interna s-au schimbat si nu prea in ultimele decenii. Dpdv al principiului functionarii, scopul unui motor termic a ramas la fel-transformarea partiala a energiei stoechiometrice din amestecul carburant in energie mecanica.
Motoarele cu cilindree mica au uzuri mai mari. Numai dupa 2000 cmc uzura apare mai tarziu, performantele se mentin decente cativa ani buni. Pur si simplu elementele mecanice sunt mai mari, mai solide. Electronica ajuta pana la un punct. De aceea nu poti avea pretentia sa forjezi un motor de 1l si sa te astepti la performanta. Nu poate fizic sa faca schimbul de energie ca un motor cu cilindree mare.
Cu cilindree mica iti faci treaba in oras, la naiba, gasesti mai usor loc de parcare. Dar exista si cei care isi ucid masinile mici la drum lung:
Acum 15 ani m-a depasit o doamna cu un Matiz pe A2. Eu aveam 150 km/h. Eu eram pe un Intruder M800, adica aceeasi cilindree ca Matizul, dar eu pe doua roti, 263 kg cu plinul facut. Matizul scotea mult fum albastru, deci doamna sigur avea si niste litri de ulei de motor extra, ca nu avea cum altfel. Chapeau!
Nu sunt impatimit dupa masini, dar detin totusi un RAV4. 2 l, 155 cai, benzina, consum mare, dar m-am obisnuit de la mobre sa nu mai uit la consum.
Doamna era-n pregătiri pentru Le Mans 2050. Eu în locul tău îi făceam galerie.
asteptam pareri de la Mandruta peste 1 an despre ibricul cu motor de 1 litru