Eu sunt un tip dificil când e vorba de făcut business cu mine. Nu înțeleg negocierea, nu dau șpăgi, vreau plata la 30 de zile (nu 90, cum e standard în industrie) și chiar dacă ne-am înțeles pe bani și subiect, dacă nu pot să spun ce vreau eu (adică și părțile pe care eu le consider negative despre un produs) prefer să nu iau banii.
Asta a făcut ca în ultimii ani să am puține colaborări și, deci, să fac puțini bani. E momentul potrivit să vorbim de asta, că a trecut luna mai, când s-au depus declarațiile la companii. Mariciu a făcut 160.000€, Faiar 200.000€, Sânziana Iacob 300.000€, Andreea Balaban 150.000€, îi găsiți și pe alții pe net.
Având un puternic simț de self-awareness, dar și o incapacitate de a mă lăuda pe mine, m-am întrebat mereu unde mă situez eu. Cam câți bani ar trebui să fac? Câți bani se pretează ce fac eu aici să fac? Eu cred că ar trebui să fac în jur de 2 articole sponsorizate pe săptămână. Momentan sunt la 2-3 pe lună (aka sub 50.000€ pe an).
Am întrebat oameni de ce nu se întâmplă asta. De ce nu mai vin campanii? E de vină doar caracterul meu dificil? E contextul? Au murit blogurile? Trebuie să-mi caut de muncă? Și răspunsuri am primit după cum urmează.
Agențiile și companiile caută mereu ce e nou. Cel mai nou mediu de comunicare, that is. Ceea ce înseamnă că acum ~5 ani au lăsat toți baltă Youtube și dat toți buluc pe Instagram. Anul trecut au năvălit pe Tiktok. Mai sunt în continuare oameni care fac bani din Youtube? Sigur că da, dar campaniile dispar de acolo și se mută pe Instagram și Tiktok. Nu contează ce făceai acum 3 ani, dacă nu faci tiktok ești vechi și nu vrea nimeni să bage bani în tine.
Altă problemă e că nu mai sunt prea multe bloguri, și alea care sunt nu au trafic prea mare. Și chiar dacă au, cifrele lor nu sunt sexi. Hoinaru avea dreptate când zicea că nu e sexi să spui că te citesc 10.000 oameni zilnic, e mai sexi să spui că ai 100.000 urmăritori pe instagram, chiar dacă tu abia livrezi.
Menționez aici și cât rău mi-au făcut Bădău și Hari Popescu, care spuneau la cursurile de la FJSC studenților că “zoso are trafic fals, nu știu cum, dar sigur are”, ceea ce a fost excelent pentru niște tineri la început de drum să afle despre mine, tineri care acum sunt în câmpul muncii și decid bugete. Mă ajută că știu că amândoi sunt acum muritori de foame? Nu prea. Dacă citiți asta, oameni care ați auzit asta despre mine, să știți că au făcut-o din răzbunare pentru că am scris de ei că trăgeau de studente.
Campaniile pe prietenii și șpăgi sunt ceea ce sunt. Aia e. Campaniile pe “ăla îmi place mie, fac cu el” la fel. N-ai ce le face. Meritocrația trebuie să înceapă de altundeva, nu de la noi.
Dar problema principală a mea și a oamenilor de genul meu, 35+, cu trafic și public, este că nu facem lifestyle. Ăsta e un trend pornit acum ~5 ani, în care toate agențiile și toate companiile vor ca produsul lor să fie încadrat alături de oameni care fac lifestyle. Își bagă familiile în poză. Cumpără constant. Își renovează casele și filmează asta. Își iau mașini aspiraționale. Sunt constant la mall. Sunt încântați de ce și-au cumpărat (și de produsele la care fac reclamă). Faze de genul ăsta.
De asta vedeți, dacă urmăriți zona asta de influenceri, viermuiala continuă. Nu merge să stai pe loc. Trebuie să ții publicul legat de ecran. Trebuie să schimbi mașini. Trebuie să inventezi scandaluri și probleme. Trebuie să declari că nu-ți mai place casa și să renovezi. Trebuie să bagi un botox. Trebuie să-ți repari dinții la campanie. Trebuie să schimbi constant telefonul. Trebuie să apari constant cu haine noi, deci trebuie să fii mereu la cumpărături. Trebuie să renovezi grădina, curtea, casa, fața, garderoba, acoperișul și uterul. Trebuie să schimbi culoarea la mașină. Trebuie sa faci un copil. Trebuie să te filmezi din toate vacanțele, nu merge să te duci undeva și să stai liniștit două zile.
E obositor numai să înșir câte trebuie să faci ca să rămâi relevant și să primești campanii
Eu am crezut mereu, ca un bou, că nu trebuie să fac asta. Că e de ajuns să scriu de economisire și cumpătare și vor veni campaniile la bănci. Că e de ajuns să scriu despre hainele de la retailerul ăla mare, care face campanii numai cu oameni care nu poartă produse de la el, și va veni și la mine. Că se va lipi și de mine unul din cei 4 retaileri de bricolaj, cu un articol pe lună, colaborare serioasă pe 2 ani, după ce s-au ars cu influencerul ăla care nu știa nimic despre nimic.
Mă arde pe suflet când aflu, și mai ales când aflu fix din gura lor, că nu au fost mulțumiți de cum a mers campania cu influencerul de lifestyle, că a greșit în ce a zis, că nu știa ce promovează, că nu a putut pune linkul corect la campanie, că bla bla bla. Pe de altă parte, nici nu pot să îi ling în fund pentru campanii. M-am întâlnit cu Sergiu Manea, nu am avut curaj să-i zic “poate ar trebui să băgați în Școala de Bani și oameni care scriu constant despre ce ziceți voi acolo”. Nu pot să mă duc cu droguri pe la after-party-urile de la conferințe, să impresionez oamenii din agenții cu cât de cool sunt eu. M-am dus de câteva ori cu propuneri serioase, pe subiect, și fie mi s-a cerut 50% înapoi, fie au zis că da, suntem fix pe produs, dar o să meargă la cineva care înțelege piața. Sau e mai fresh. Sau are sâni. Sau are 100.000 urmăritori cumpărați sau adunați prin giveaways.
De asta mă plâng. Contextul contează, l-am explicat mai sus care e.
Știu că asta nu pune pâinea pe masă, dar eu că cititor apreciez adevărul și verticalitatea ta…
E păcat..Sfaturile gratis nu aduc plusvaloare…
Am văzut azi un vlogher care orbește bibaneza la 980k de urmăritori din piață că și-a luat urus.
#Valori…
#mai vedem peste ani…
omul dă 3.000€ pe lună pe 2 ani, după care „ah, nu mai îmi place, îmi iau altceva”.
și tot așa. nu merge să stai pe loc.
Cand iti ziceam acum 15 ani pe seopedia sa nu iti bati joc de adsense eram carnat. Sau poate te confund, cine stie, am imbatranit si eu, nu ma mai tine memoria.
adsense nu poate fi pus pe blog din 2007, e blocat domeniul. despre ce vorbim?
nu prea dau comenzi pe emag.. dar atunci cand dau incerc sa dau de pe linkul tau de afiliat..
in rest, bafta, te citesc de pe la inceputuri
ps: stiu, e frustrant cateodata dar n-ai ce sa faci
Articolul ăsta ar putea să se numească foarte bine ”Cum te simți când încerci să fii corect dar vezi cum superficialitatea învinge fără drept de apel, de fiecare dată!”
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Pai soluția e simpla – Patreon for the win!!!
Astia cu lifestyle sunt cancer, jur. Pe de alta parte, asta e trendul. A dat si romanasul de bani la 30 de ani de la revolutie si vrea sa cheltuiasca pe tot si pe toate.
Colo tocmai ce si-a luat Urus.
Acu, 50k nu e rau pentru principii & part-time.
La Mariciu baga 2.5 oameni full-time, ma asteptam la mai bine.
part time? tu crezi că articolele astea se scriu singure?
Eh, am aruncat-o la fileu
Dau o bere pe patreon.
Se plateste bine promovarea de slots/pacanele…colo squad srl profit de 270k euro, nu e rau. Normal ca isi ia urus, fraieri pt pacanele tot o sa se gaseasca…
Nu stiu cum poti sa traiesti cu doar 50k pe an cand marea majoritate a cititorilor tai castiga mai mult /s
true story.
Ma scuzați, vorbiti de lei sau euro? 😁 ca 50k € pentru mine e un castig decent. Pe subiect, în ultima vreme mi se pare ca s-au împuținat oamenii decenți, cu bun simț și principii. Nu se mai caută calitățile astea, nu se mai poarta, nu știu, dar vad ca ne invadează tupeul, nesimțirea și chiloțăreala. De aia o sa rămân la blogurile scrise, nu mai am nervi pentru Tik tok, insta și FB. Cum zicea cineva mai sus, baga și tu un Patreon
alina, teoretic și practic este. 50K e un câștig foarte decent raportat la România. raportat la online? raportat la publicul meu? raportat la ce bani încasează oameni care au public mai mic? nu prea este.
Da, Vali, ai dreptate. Simți ca te sufoci când vezi ca niște nulități sunt mai apreciate și câștigă mai bine decât unii care merită. Dar știi care e secretul fericirii? Sa te doara-n p .a de asta. X are nush ce Urus. E tot o mașină. Tot o tigaie. Dacă ai și tu o mașină, e super tare. Dacă nu se strica în fiecare luna și te duce din punctul A în punctul B, e foarte bine. Bucura-te de ce ai, bucura-te ca ești sănătos, restul? Nu contează.
Recomand Al Pacino – devils advocate sweet vanity
Deci tot ca la corporatie: daca vrei sa faci bani, trebuie sa fii bun la lins in cur si dispus sa faci chestii daca nu ilegale, cel putin imorale, sau sa-ti consumi timpul, viata si sanatatea tragand ca boul in jug, in speranta ca te va remarca cineva si va sari cu banul pe care-l meriti. Newsflash: lingaii si cataratorii pe cadavre vor avea mereu mai mult succes decat muncitorii cinstiti. Si degeaba speri ca pe termen lung universul echilibreaza balanta. Cand sunt prinsi cu mata-n sac, schimba firma, se rebranduiesc si cad tot in sus. Asa ca sa nu te miri daca in 10 ani X sau Y vor mai trece prin cateva scandaluri si esecuri rasunatoare, dar cand vor trage linie vor fi tot la triplu peste tine. E costul traiului cinstit si moral intr-o tara si o societate care rasplateste alte valori. Mereu ai de ales intre a fi om si a face bani. Sau intre a-ti sacrifica familia si sanatatea pentru bani sau a ramane sarac (si prost, ar zice 90% din romani).
Adevăr grăiești. Asa se explica cum mariciu face 160 000…doar la noi, un … care arata cum baga în el, poate face atatia bani din blogging și campanii…pentru ca asa e si poporul consumator…plus responsabilii de campanii din corporatii, degrabă iubitori de parandarat…
car, facem și noi ceva să nu îmi jignești prietenii?
„Sau intre a-ti sacrifica familia si sanatatea pentru bani sau a ramane sarac (si prost, ar zice 90% din romani).”
Eu cred că filmele, cu alegerile ăstea absolute, au prostit enorm de mult cu modul ăsta care, în fapt, nu ajuta pe nimeni.
Man, contrazice-ma la ce am spus ca se vede pe vlogurile lui….si am văzut reacția de genul ‘ce-i cu cu papitoiul ăsta” la oameni care le-au văzut prima data la mine pe TV…plus, nwradu, e nasi-su/fina-su ? Hai sa fiu și mai rău: dacă de mâine nu mai faceți niciunul din voi doi, vlogging/blogging, ati mai fi prieteni ? Împărtășiți aceleași valori,idealuri, pasiuni ?
Dacă ‘Starea Natiei’ face mai putini bani decât mariciu, înoată chelutu, Andy Popescu etc inseamna ca ăsta ne e nivelul ca popor, ca majoritatea asta cere…
Și sa iti mai spun ceva, dacă tot te gândești ca iei mai puțin fata de alții: nu cred ca m-am uitat cap-coada la 2 youtube-uri de ale tale; poate nu ai carisma pe video, poate nu ai subiecte interesante pentru segmentul meu de vârstă, nu știu…in schimb la Malin Bot m-am uitat la multe…asta înseamnă că din punctul meu de vedere, el merita sa faca mai mulți bani de pe youtube decât tine ???…
*Trebuie să ții publicul legat de ecran. Trebuie să schimbi mașini. Trebuie să inventezi scandaluri și probleme. Trebuie să declari că nu-ți mai place casa și să renovezi. Trebuie să bagi un botox. Trebuie să-ți repari dinții la campanie. Trebuie să schimbi constant telefonul. Trebuie să apari constant cu haine noi, deci trebuie să fii mereu la cumpărături. Trebuie să renovezi grădina, curtea, casa, fața, garderoba, acoperișul și uterul. Trebuie să schimbi culoarea la mașină. Trebuie sa faci un copil. Trebuie să te filmezi din toate vacanțele, nu merge să te duci undeva și să stai liniștit două zile.*
deci tu il descrii cap coada pe Mariciu si mizeria lui de content si apoi ne spui sa nu-l jignim. MI NU NAT!
Stii ce iti doresc? Din cei 1.410.000 unici pe luna, macar 5% (70.500) sa dea lunar MACAR 2 Lei pentru sustinere. Nu spun 5 Lei. Nu spun 10%.
O secunda. 1 milion jumate unici intr-o luna sau intr-un an? Diferenta e importanta. Vali?
pe lună. bine, e discutabil, dacă tu intri de pe telefon ești 1 om, dacă intri de acasa altul, de la birou altul. dar tot e o statistică mai reală decât „1 milion de abonați” sau „100.000 followers”.
Sa zicem ca intra aceeași persoana de pe 3 dispozitive (în medie) ceea ce este o estimare minimalista. Deci ar fi undeva la 500k pe luna.
Si mai eo statistica.
1400000 pe luna da imparti la o persoana care intra de cel.putin 30 de ori uneori mai mult pe luna.
Aceiasi persoana.
Asica nu sunt persoane diferite nu sunt 1400000 de persoane sunt de multe ori aceiasi 50k unici care intra zilnic.
Bine asta nu inseamna ca nu vad reclamele de mai multe ori doar ca nu sunt diferiti.
Cafeaua de dimi merge cu o doza puternica de zoso.ro.
In mare ai dreptate, daaar… Daca luai BTC acum 10 ani când ai început să scrii despre fenomen si nu făceai mișto gen bitcoi, astăzi ți-o băteai cu drept de jmecher de toți cei pe care i-ai înșiruit mai sus, este?
acum 10 nici tu, nici eu nu aveam bani de luat btc. a luat un cititor la 3.000€, mai vine și îmi mai dă cu tifla din când în când, imi bag gheara în gât până iese prin nas că eu strângeam bani de casă atunci.
Nu este chiar așa. Când te-ai apucat tu sa scri despre fenomen, era câteva zeci de dolari. Și i-ai tot dat cu valoare 0 , că o să fie fix nimic etc. Chiar am citit de curând câteva articole ale tale legat de crypto și sincer, nu am nevoie de stand up comedy după ce citesc de acum 10 ani – articole și mai ales comentarii..:)) este chiar fun, și…jos pălăria în fața ta că nu le ai șters. Ceea ce vrei tu sa spui, și ai dreptate este că și dacă cumpărai la 50 USD, ar fi existat șanse foarte foarte mici să păstrezi atâta timp și sa vinzi in zilele noastre la preturi x1000…
ok. cu ce schimbă asta situația actuală? aveam 1 milion din btc, ce făceam, scriam in continuare pe blog?
Te pensionai de la scris. Intrai în politică, făceai Brașovul așa cum ți-l dorești:)
Warcloud, toți puteam sa luam bitcoin acum 8 ani…dar în afara de fetele care schimba dolarii premiti pentru ‘servicii’ de la arabeti in Dubai, poti sa-mi dai cateva exemple de case, masini, afaceri cumpărate în romanica cu bitcoin ? Ca poate de aia nu am luat acum 8 ani, ca nu am sesizat utilitatea asta în RO….ca în lume sunt multi bani negru și ca bitcoin au putut fi folosiți pentru a-i albi, da e o utilitate de care trebuia sa ne fi dat seama…
oamenii care au cumpărat nu se laudă pe net.
Problema e alta de fapt, cumperi la cativa zeci de dolari, dar cati oameni pe lumea asta, nu o sa vanda cand vad ca s-a facut x10/x20 cine naiba sta pana cand se face x300 ?Eventual daca uiti ca ai bagat banii in asa ceva.
Scuze vali, cand ai scris tu prima oara despre btc era 200 nu 3000, dar ai dat cu haterala. Cauta ca ti-am comentat si atunci (desi nu mai stiu daca tot de pe userul asta).
Tot respectul pentru ce faci, si cred ca pargraful ala cu „lifestyle” e 80% din problema.
Da, agentiile cauta tipul: ghertzoi care a dat de bani si ii sparge pe rahaturi in public el si familia de atarnache. Consumerism, consumerism, consumerism.
Pana la urma nu vad care e diferenta dintre problema pe care o ai tu, si problema pe care a avut-o presa. Ma rog presa aia reala care a murit acu’ vreo 10 ani, daca nu mai bine (worldwide ma refer).
Oamenii nu sunt dispusi sa plateasca direct (desi dau banii pe orice alte prostii) si atunci bugetele sunt controlate de 3rd parties care au orice alte interese decat calitatea cautata de clientul final (ala care nu vrea sa plateasca direct).
Clienții însemnând „publicul țintă” (vizualizările) sau firmele care vor să arunce bani pentru marketing?
Interpretarea schimbă înțelegerea contextului, de-asta întreb.
Hai un pic de epicaricitate, să faci o premoniție.
Oamenii ăștia, care fac toate lucrurile să rămână relevanți (abonați mulți, vizualizări puține – bineînțeles) să primească toate campaniile, au creierul terci. Tu știi asta, unii de pe aici știu asta.
Eu nu cred că (ei/ele) pot rămâne oameni întregi la cap, cu „hyperlaila” asta constantă, fără să te strici la cap, în felul cum judeci, cum percepi oamenii, lumea din jur și cam tot ce ține de tine ca om. Am putea argumenta că și clienții (firmele cu bani, dacă interpretăm așa) produc daune patologice, chit că influencerul pește prăjit are fani pe milfa Diana sau „domnișoara” Tamara, ambele de la departamentul HR/PR, cu contractele puse deoparte special pentru favoriții/favoritele acestora.
Să revin, despre premoniție: tu ce crezi că se va întâmpla cu toți influencerii dilaila, după ce ajung la punctul acela de turnură în viață?
Se retrag în liniște și-și trăiesc zilele rămase, pasivi, cu creierul terci?
Li se pocnește vena în creier când nu le spune cineva ce să facă contra-cost?
Ajung guru sociali să perpetueze daunele patologice cauzate de clienți/agenții?
Se duc în Spania să gătească chiftele sau pizze în Italia?
Se sinucid ca Țopeasca?
Dau în judecată clienții/agențiile pentru probleme patologice de sănătate căpătate? (asta în cazul în care au cum sau li se aprinde ultimul beculeț cerebral fâsâit de la atâtea activități de campanii)
Ai zis deja că, după câte s-au întâmplat, nu te încălzește că clovnii ăia au ajuns înapoi în stadiul natural ce li se cuvine pentru răul gratuit făcut ție, dar, ce crezi că se va întâmpla cu specimenele ăstea?
Doar din exemplul cu bloggerul de t**, oboseala + cu creierul vraiște deja (amenințări cu judecata, detectivi sau ce dracu’ să pieptene bloguri, apropo-uri despre cei care nu-i mai invită…), mie-mi pare prototipul pentru toate specimenele ăstea (țăcăneală din aia, irascibilă), ce vor deveni. Sau exemplul cu ‘mama’ ăleia care a scos-o la produs, asta după ce că nici nu s-au învățat minte cât de aproape de moarte erau cu tac-su bronzat, cu COVID.
Dar am zis, că tot știi mai bine care-i treaba cu ăștia, ce speculezi că vor păți mintal și/sau material.
Mă îngrozește, cumva, de ce văd: pe o parte incorectitudinea de business față de cei ca tine care au rezultate pe bune, pe de altă parte oamenii ăștia cu creierii terci/fripți (intenționat) care vor deveni niște pericole publice din cauza tuturor viermuielilor.
Nici restul de țări civilizate, parcă nu creează pe bandă rulantă din oameni normali (disperați de bani) în niște nebuni periculoși sociali în devenire. Oare de ce modus operandi-iurile ăstea?!? Tocmai noi!?
clienții sunt companiile.
Phaff, discutia nu e despre aia…aia sunt ce era si elodia sau mai stiu eu cine (uite ca nici macar nu pot sa imi aduc aminte nume) acu 20 de ani, trece valul si pe 90% dintre ei o sa ii gasesti la universitate cersind 10 lei de tigari, ca nu stiu sa faca nimic in viata. Dar si cand trec aia, alt val la fel de irelevant vine.
Totul pleaca de la faptul ca noi astia de aici nu vrem (nu ni se pare normal) sa platim cateva zeci de lei pe luna pentru un continut pe care il consumam. Asa ca banii tre’ sa vina pe alt flux, nu pe fluxul „bani pt continut”.
Companiile trebuie sa cheltuie bani, ca de aia exista bugete de marketing (si de orice alt rahat). Eu nu cred ca isi scot banii (pe care ii baga) nici din cum fac acum, dar nici daca ar avea colaborari cu vali. Companiile doar tre’ sa cheltuie, nu cheltui insemana ca nu iti faci treaba, nu degeaba s-au tiparit miliarde de miliarde. Aia trebuie incet, incet pusi in miscare si te-ai soca de ce scurt e drumul de la Bernard Arnault, Bezos et co (aia de au luat banii tipariti direct de la sursa) pana la Nea gheorghe din berceni in buzunar.
Vorba aia cu „daca e gratis, tu esti marfa” este perfect adevarata, iar vali e doar victima colaterala in tot ansamblul asta.
@Boris
Isărescu de ce nu dă/nu a dat drumul la bani?
Grupul băncilor din Romania (ARB parcă i se spune) de ce nu finanțează (gratuit, aș putea spune, fără consecințe) antreprenori & potențiali businessmeni cu proiecte medii-mari?
Arnault, Bezos, nume de spiriduși în țara licuricilor. Noi trăim aici…
Phaff, de unde stii ca nu da drumul (la nivelul cat poate da drumul ron vs usd pe lumea asta)?
Tu ai senzatia ca toti romanii care se inghesuie de la mamaia la sinaia, si de la thasos la milano sunt niste corupti care sigur au furat ei ceva? Nu prietene, multi sunt aia care comenteaza pe aici si care chiar au 3-4-5 mii de euro salariu. Produc ei de banii aia, nu, nu produc. Dar morisca s-a pornit.
Pana mea au ajuns niste moldoveni ca fratii paval sa fie miliardari, despre ce vorbim.
Haide Boris, nu mai fă pe prostu’: https://zoso.ro/bancile-profituri-record/
Probabil is mai special, dar pe mine nu m-ai prinde ca si +1 la campanii.
Sunt genul de om care se uita la llt sau tech jesus pentru enterteiment, nu ca sa ma decid ce cumpar.
toți zicem asta, dar top of mind lucrează.
Vali, top of mind lucreaza, dar asta nu inseamna ca aia isi si scot banii bagati, de fapt asta zici si tu.
E cum zici tu la imobiliare, nu zice nimeni ca proprietatea X nu valoreaza nici un euro si trebuie data gratis, doar ca nu valoareaza 200.000 eur (sau poate reversul si 200.000 eur nu mai reprezinta cat crezi tu ca reprezinta).
Eu sunt curios cum si-a luat nwradu tesla. Care to share?
pasul 1: întreabă-l pe el.
pasul2: ți se pare plauzibil răspunsul lui? ok, aia e.
A zis ca a avut o parte din bani si pentru restul s-a imprumutat de la prieteni 😀 Tu de ce nu faci la fel?
Oricum e interesant cum toti influencerii se dau peste cap sa-si ia Tesla pentru content, nwradu deja a scos trei articole pana sa bage cheia in contact.
nu iau man bani împrumut pentru o mașină, m-am lovit la cap?! și pentru ce, pentru a flexa pe net că mi-am luat Tesla? prefer să merg cu Toyota.
de ce să dau 60K pe o mașină când pot da 20?
Nici eu nu prea inteleg veniturile in crestere cand el devine din ce in ce mai rupt de realitate.
Klucsy, cum crezi ca si-a luat? A dat in cap la oameni? A venit musk si i-a dat-o gratis?
Si-a luat-o din banii lui. Pentru el tesla e o investitie, ii consolideaza imaginea de om care e capabil si dispus sa produca 1400 de articole despre ce si-a luat/facut/consumat. Altfel n-are despre ce sa scrie.
Guess unde se duc urmatorii bani de la un dept. de marketing care are de cheltuit X eur ca sa obtina 1400 de articole pe net despre produsul/seriviciul lor.
Unul are blog despre ce consuma in viata, altul are blog despre ce pareri are despre viata.
Primului daca ii ceri o parere despre viata in general tot la: e bine sa consum de toate, ca asta ma face sa ma simt bine ajungi. (ceea ce pana la urma reprezinta 90% din gandirea celor din jur)
Dă un pic cu virgulă, ce-i drept, după apartamentul cumpărat când zicea că nema bani, buget pentru alte achiziții și acum 2 ani mai târziu, iaca…
S-o fi reîntors nevasta la muncă, sunt 2 surse de venit, naiba știe și nici nu contează pentru mine.
„Nici eu nu prea inteleg veniturile in crestere cand el devine din ce in ce mai rupt de realitate.”
păi astea te fac să fii rupt de realitate, veniturile in creștere. ce criză? ce sărăcie? mie imi merge bine. pot să fac și eu asta? pot. v-aș enerva? da. mi-ar păsa? da, că sunt prost. altora nu le pasă.
din banii părinților
Aia nu te baga in seama pentru ca vor sa le faci reclama nu review. Adica review pe bune dar sa fie numai reclama. Or, la publicul tau nu tine cu reclama. Noi nu vrem sa ne parlim cu un produs prost (deci vrem review) si ei nu vor sa se parleasca cu tine, ca te platesc sa vinzi nu sa spui cat de jalnic e produsul.
Problema ta este doua: 1. vrei sa fii corect (nici un producator nu vrea asta) si 2. ai prea multi urmaritori pe bune (pentru cazul in care review-ul da de pamant cu produsul).
Solutia e tot doua: Vrei bani de la producator? Îi faci reclama. Vrei sa spui lucrurilor pe nume? Gaseste varianta sa iei banii de la public.
Ca sa citez un clasic in viata, „atat de simplu este”.
Producătorul știe f bine unde se afla pe scala calitate/preț. Cei din comunicare nu vor să zică de minusuri și altele, ar însemna să înțeleagă și produsul și piata (plus partea de comunicare).
Andrei just edited their pledge from €4.50 to €10.
Din pacate inteleg ce spui dar lumea merge intr-o directie ilogica. Nimeni (sau aproape nimeni) nu vrea sa auda de cumpatare, de regim de viata sanatos, de facut economii, de condus Toyota, de muncit serios, de facut cursuri, de gandit la ce facem, de cum sa fii un om mai bun etc.
Azi se cauta pozitivitatea, chestiile sclipitoare, chestiile care te pot face invidiat de altii. Nu vrea nimeni sa auda cum sa pui 200 de lei deoparte pe luna si sa strangi pas cu pas insa foarte multi vor sa il auda pe Chifoi discutand despre cum poti sa faci 100x bagand bani in nu stiu ce.
Exact la fel cum daca le spui oamenilor sa reduca grasimile si zaharul din alimentatie si sa faca mai multa miscare o sa ai zero interes insa daca ai scrie un articol despre cum ti-ai propus tu sa te apuci de tras de fiare ca esti prea slab (sau prea gras) si iti doresti sa fii un om mai bun pentru familie o sa ai sute de likeuri si inimioare, ca e cu sentiment si pozitivitate.
Oamenii nu vor sfaturi, oamenii vor senzatia de suport si intelegere.
Pentru că nu poți să vinzi același sfat/aceleași sfaturi la 7,000,000 de oameni sau 4,500,000,000 de oameni despre (te citez) „cumpătare, regim viață sănătoasă, economii, condus Toyota, muncit serios, făcut cursuri, gândit la ce facem, să fii un om mai bun, să pui 200 de lei deoparte pe lună & să strângi pas cu pas, să reducă grăsimile și zaharul din alimentație, să facă mai multa mișcare”.
Știi de ce nu? Pentru că o treime (cel puțin) își vor da seama că tu nu îi ajuți cu nimic real. Îi faci din vorbe, clișee, îi minți, le pierzi timpul degeaba.
Nimeni, nici măcar proștii, nu vor să fie mințiți, de niciun fel.
Ca să-ți adaug la enumerările tale, unde a dispărut sfatul acela, cu (parafrazez din memorie) „dacă vrei să devii bogat, învață de la/ia legătura cu/apropie-te de bogați, nu asculta sclavii despre cum cred ei că se fac banii”?
Întrebare — ce bogați, atâția care au ales să fie publici, te sfătuiesc să faci ce ai enumerat tu? Zero. Iar oamenii nu ascultă de platitudini mulțumitului cu puțin pentru că nu asta vor. (d’oh!)
Cum ar fi să mă vait de durere de cap și farmacistul să-mi dea unguent pentru bătăturile de picior!?!
Eh, tu asta faci, cu enumerările tale care – hai să fii onest – nu le-ai gândit pe cont propriu, le-ai văzut altundeva în limba engleză și probabil te-ai crezut deștept re-re-re-reîncălzindu-le aici.
Nu. Iarăși inventezi minciuni/cauze.
Oamenii nu mai vor să-și piardă timpul cu sau să asculte de flower-poweri care și-au găsit menirea de făcut bani, vânzând minciuni, clișee, „lecții” etc.
Tu BigBear nu te diferențiezi de fraudele ăstea, cu mesajele lor.
Nu dunt mare expert pe domeniul tău și nu știu cum se obțin clienții dar as încerca targhetarea mergând la companii care au patroni în zona 45-50+. Emag e ok dar cred ca multe din ce postezi meritau o campanie de la Dedeman. Ca BCR-ul nu e chiar banca potrivita dar as încerca să găsesc ceva conexiuni la BT, Libra, CEC. Primele 2 ca sunt antreprenoriale CEC-ul ca tot avem un prim-ministru care o arde cu patriotismul economic. Bcr cu al lor George rup dar nu e o campanie pornita în România, doar a prins bine la romani.
Ar merita încercată și o campanie la Digi, ceva, dar problema e că Vali e deja cu Vodafone de ani buni.
Pare un post scris asa pe bune. La sentiment. Asa ca o sa iti spun si parerea mea:
1. Tu scrii. Lumea nu mai citește. Totul e video si foto. Eu citesc mai suntem astia de aici care citim dar e o super bula.
2. Hate-ul. Corporatiile sunt super sensibile la asta. Eu ma distrez cu influencer fun si alte mici dume dar cercul de dusmani se largeste. Si se creeaza o perceptie in piata negativa. Tanticile alea de la marketing corporate nu sunt departe de maimutele alea influenceritze
3. Schimbarea generatiilor. Eu am 40. Te citesc de cand eram tanar. Avem in mare aceleasi interese, aceiasi nervi. Dar e de neinteles pentru noi gheboasa si ala cu inoata cainele. Nici nu stiam de ei si inca nu inteleg cine sunt milioanele alea de casca gura la asa nivel de retard. Dar….
Soluții? Eu as aduce invitati si articole pe subiecte pe care nu le prinzi. De exemplu Alter Ego e super tare. Am mai citit parca si la tipul ala psiholog ceva interesant. Asa ai putea sa atragi pe mai multe zone publicul mai citit. Intr-o mare de prostie si Tiktok poti propune pentru ceilalti super quality content pe mai multe zone.
ei scriu pe gratis. de aia o și fac când vor. ca să aduci pe cineva ca să scrie constant e nevoie de bani
@Jesus”Nici nu stiam de ei si inca nu inteleg cine sunt milioanele alea de casca gura la asa nivel de retard.” copiii si adolescentii boss, ala e segmentul lor.
Tu ai crezut mereu ca bancile vor veni la tine vorbind de economisire si cumpatare, in timp ce bancile vand fix opusul: cheltuiala si hamesire. Geniu!
știu. geniu sărac
Nu știu ce să zic, pe de altă parte, banii înrăiesc omul și probabil nu ai mai fi fost persoana care ești în prezent… Oricum, ești însutit mai câștigat decât aia care aleargă incontinuu pentru validare, bani, campanii, prieteni falși/de cotitură, că influencerii ăia s-ar mânca unul pe altul doar din priviri… Ok, nu ai banii lor, dar o duci cel puțin decent.
Din păcate decența nu ține de foame … așa cum banii nu aduc fericirea dar o întrețin.
Vali, tine minte: a fi specialist într-un domeniu și a fi manager sunt 2 lucruri diferite.
A fi bun într-un domeniu și a face bani in acel domeniu sunt 2 chestiuni diferite.
Tu ești un driver bun dar ai nevoie și de o mașină buna pentru a fi campion.
Nu trebuie să fii bun într-un domeniu ca să faci bani în domeniu?
Absolut deloc! Dacă ești manager bun faci bani in orice domeniu.
Nu trebuie sa fii croitor bun ca sa vinzi haine.
Big LIKE pentru tine. Ca OM.
Atât.
se căiește…
Vezi ce poate face o mașină, coadă o vreme?
@Vali ar trebui sa intri in politica si vb serios.
Daca nu acum atunci cand?
Daca tu nu vrei, vezi ce se intampla in zona….
ok. dacă intru in politică trebuie să renunț la blog. orice scriu pe blog în alea 6-12 luni până ajung să prind un post va fi interpretat. din ce mă întrețin 12 luni? cu ce fac campanie electorală?
Sunt foarte sigur că ai un prieten/amic/cunoștință care s-a băgat în politică cu gânduri mari. Să facă, să dreagă, să schimbe. Și sunt și mai sigur că e pe-acolo pe undeva și planurile alea sunt puse bine acolo, la păstrare.
NU ai cum să intri în politică și să ai gânduri de-astea. O să fii mâncat instant. O să deranjezi persoane care te vor deranja pe tine până o să-ți pierzi graiul și o să dansezi cum spun ele. Sau ieși afară.
Așadar, ideea ca Vali să intre în politică e așa, ceva romantic, idilic. Să fim serioși. Are expunere mai mare și putere mai mare aici, când nu e controlat de alții. Nu trebuie să intre în politică. Trebuie ca eu și tu să convingem fiecare câte un om să se deștepte, să le spunem ceea ce noi am luat de bun de-aici și că probabil, la un moment dat, aveam albeață pe ochi și nu am văzut și a trebuit să vină unul ca Vali să ne spună.
Sunt câțiva oameni în mediul public care încă se zbat pentru schimbare. Dar trebuie să vină ceva și din spate. Așa cum zicea și Rossman, parafrazând: am nevoie de voi, că singur nu pot.
@GuestStar
Și când te apuci să sari în vilele celor cu pricina?
Phaff, am zis eu să comiți nasoale? Nu. Am zis să te deștepți tu și să deștepți pe cel de lângă tine. Schimbă-te tu și cu amicul tău și ăia din vile au 2 mai puțini pe care să-i prostească. Fă-ți patul dimineața, pune un leu deoparte și așa începe schimbarea. Ferească…
@GuestStar
Mă piș pe peterson și sfaturile lui de căcat fără efect, nu și-a mai revenit de când Zizek l-a pus la punct.
Întreb din nou, când te apuci să sari în vilele celor cu pricina?
M-am luptat mult timp cu asta in domeniul meu: oameni mai slab pregatiti, cu mai putina experienta si care muncesc si livreaza mai putin, castiga mai bine.
Dupa care am incercat sa ma auto spal pe creier si dupa vreo 2 ani am reusit, cu 2 chestii:
– nu imi mai pasa cat fac altii, imi vad de ale mele, nu ma mai compar;
– nu ma mai gandesc la cat valoreaza munca mea si experienta, ma gandesc de cat am nevoie ca sa fiu ok. Anul trecut am schimbat putin departamentul, ca sa reduc stresul, si am pierdut cam 20%(plus o majorare de 17% care era aprobata dinainte sa intru in preaviz, si in legatura cu care au fost transparenti in scop de retentie); La fix un an dupa, am primit 15% marire salariala, si daca n-ar aparea cheltuieli neprevazute (2000 de Euro in plus la dantura, peste ce stiam ca am de cheltuit, o centrala termica proaspat decedata, bla bla) eram super ok. Daca as avea nevoie de mai mult? Da, dar un 10% ar fi suficient, in sensul ca i-as pune deoparte. Daca merit si pot obtine mai mult? Da, dar risc sa imbatranesc prematur si as pierde o atmosfera buna, unde presiunea exista, volumul de munca e peste puterile noastre, insa atmosfera este aproape ideala (nu exista jignit, ridicat tonul, de 1.5 ani nu m-am mai certat cu cineva, simt ca sunt pe jumatate la pensie).
Daca ai echilibru intre cat ai nevoie si cat castigi, iti permiti sa iti faci casa cum o doresti, vacanta unde iti doresti in limite realiste, esti sanatos, familia e bine, copilul are o copilarie fara lipsuri si ii poti croi un viitor ok prin educatie, cauta sa ignori cat fac ceilati. Experienta mea spune ca in 7 ani jumatate dispar din peisaj, baga si ei la buzunar cat mai pot.
A doua perspectiva este: cat din banii aia ii baga ca sa faca bani, si cu cat raman. Tu cu cat ramai, procentual? Este suficient pentru nevoile tale? Daca ar fi sa cresti, cu cat ai nevoie sa cresti ca sa iti fie bine?
Pe termen lung, ce crezi ca trebuie sa schimbi ca sa fii tu aici si peste 10 ani, asa cum avem nevoie si ne dorim cu totii?
Spuneai pe live ca te gandeai sa maresti minimul pe Patreon. Eu zic sa-l promovezi. Putin de la multi e mai bine decat mai mult de la foarte putini.
Unde depun și eu un cv?
Daca Faiar face mai putin ca Sanziana Iacob de care acum aud prima data… ceva e gresit cu societatea fie Sanziana asta e ceva zeita…
Nu ca as fi fan Faiar neaparat, dar de cate ori l-am vazut ca face campanii si strangeri de fonduri si-a atins target-ul cu o usurinta greu de inteles… cand vine unu si strange 20k euro intr-o sesiune, cam tristut pentru „Dorian Popii” natiunii, care probabil n-ar putea sa stranga sumele astea cu asa usurinta, desi sunt vedete care fac si de 5-6 ori cat Faiar… deci cat de mare e impostura? Cat de mare e vrajeala asta cu agentiile de publicitate? Cat de mare e laba in cerc?
imensă.
Vali, nu aveam de gand sa deschid problema, dupa un mail ignorat si un tag pe facebook era clar. Dar nu e cumva ironic?
Inteleg foarte bine pozitia ta, pe mine ma afecteaza foarte putin aceasta degradare a societatii dar inteleg foarte bine ce incerci sa faci si de ce exista anumite articole. Consider ca este sanatos si cineva trebuie sa o faca, inca sper ca va exista o revenire la normal. De aceea te si sustineam pe Patreon.
Te sustineam pentru ca m-ai dezamagit. Nu aveam asteptari sa folosesti solutia mea pentru ca sunt abonat pe Patreon, dar ma asteptam macar la un raspuns, mai ales ca nu exista costuri si nici nu te-ar fi limitat sa folosesti alte solutii asemanatoare. Cred ca stii despre ce vorbesc. Pentru mine, sustinerea ta ar fi fost de mare impact si repet, nu ma asteptam sa faci asta pentru cei 10 euro lunar, ci pentru ce ofera solutia, fiind prima functionala.
In momentul de fata situatia sta in felul urmator. Erau cateva voci care doreau un nou T5. Unul dintre aceste noi T5-uri a aparut si momentan este singurul functional asa cum ar trebui sa fie. Teoretic, din moment ce bifeaza cerintele ai fi putut sa te inscrii, nu? Dar ai preferat sa ignori acest nou T5 (si tu si altii, dar vorbim in special de tine aici) si in schimb sa sustii o solutie care eu cred ca nu ar fi trebuit sa existe la nivelul la care spun „baietii” ca se joaca (un tabel manual cu update dupa screenshoturi).
Cum ramane cu meritocratia si impinsul prietenilor in fata?
1. nu ai fost singurul care mi-a dat mail cu „am făcut o clonă de T5”.
2. odată ce s-a lansat produsul pe care eu îl susțin, care mai era logica să mai apară încă 3 pe aceeași temă?
3. asta e o lecție și pentru tine, nu lansezi ceva fără să ceri păreri și susținere dinainte. lucrai la el de 3-6 luni? timp în care nu ai dat un mail?
4. nu îmi împing prietenii în față, susțin un produs făcut cu mine. de cineva care și-a luat un angajament că face ceva cu el. de cineva din industrie.
eu: bună ziua, uitați acest produs
tu: am lansat și eu ceva la fel.
altul: și eu
altul: și eu, dar pe mov.
mostly, a fost bad timing. am și experiența aia cu clonele de olx, când primeam 2 mailuri pe săptămână, uneori și telefoane, cu „am lansat un site fix la fel, am buget de marketing 200 lei pe lună, mă ajuți sa îl fac imens”.
2. daca exista un produs mai bun nu il alegi? Mai ales ca nu exista nici o limitare in a folosi mai multe produse, singurul „cost” ar fi fost probabil 10 clickuri. E ca si cum ai spune ca nu folosesti decat o retea sociala creata de un prieten/cu tine, cand de fapt toti avem conturi peste tot.
3. dupa cum se vede si din activitatea mea online eram intr-o stare de „hibernare”, nu as fi vrut sa ma apuc sa fac asta dar cand am vazut alternativa am decis ca pot oferi o solutie mai buna sperand ca va fi evaluata pe merit
imi permit sa editez putin conversatia:
tu: bună ziua, uitați acest produs, inca nu functioneaza
eu: am lansat si eu ceva la fel dar functioneaza, vrei sa testezi?
altul: si eu dar cu o configuratie dubioasa ca sa evitam aprobarile Google
altul: și eu, dar pe mov.
sa vedem ce urmeaza si respectarea angajamentului , e loc pentru toata lumea, fie ca cea mai buna solutie sa incinga API-urile Google
Nenea, ce ai pus tu pe picioare e praf, arată ca-n epoca de piatră a internetului.
Nici nu credeam că se mai fac site-uri cu astfel de design în 2023, dacă foloseai Bootstrap ieșeai mult mai ok. Probabil te băga cineva și în seamă.
Desigur, o să zici că funcționalitatea contează. Probabil, dar eu când văd un site atât de jalnic înțeleg că pe proprietar îl cam doare în pl și nu are planuri prea serioase sau îl va susține în continuare dacă proiectul nu are succes din prima.
@Andreiski – daca dadeai un Ctrl-U ai fi vazut Bootstrap si nu te mai faceai de ras comentand fara habar
Ai punctat fix una dintre problemele societatii romanesti. Bai e nevoie de ceva care sa faca X. Apare acel ceva care face X si apar dacii liberi ca domne, face X dar nu e mov. Sau nu face si Y sau … intotdeauna se gaseste ceva. Aceiasi daci liberi care se bat cu pumnul in piept ca ei pot mai bine. Te rog, vino tu cu o solutie mai buna.
O clonă de T5.ro? Unde? Cum? Când?
Eu tocmai am picat din lună, dar un nou T5 mi-ar folosi, mulțumesc frumos.
Chiar mi-ar folosi.
Poate poți privi problema și investiții/venituri. Cine face 160k pe an cheltuie probabil semnificativ peste tine (inclusiv pe ce cumpără și promovează, de care tu zici că este obositor dar care de fapt e investiție în business fiindcă generează bani, oameni care lucrează pentru ei, etc). Dacă tu de exemplu ai cheltuieli de 24k pe an (prin lucruri cumpărate, experiențe avute, cărți citite, abonamente la știri, etc), care te ajută să faci content de 50k, poate dc ai investi mai multe resurse (apropo și de guest posts recurente plătite, cumpărat gadget-uri de la diverse companii etc), ai genera venituri mai mari. Cred că e complicat să crești semnificativ venitul fără să schimbi strategia și să investești mai mult.
Caută ce e nou pentru ca după un timp de saturi de cineva. La Jordan Peterson m-am uitat o luna, și-a spus toate părerile și aia e. Ce spune acum sunt doar comentarii aiurea. La fel cu Faiar. M-am uitat o luna, i-am văzut stilul și deja știu ce o sa zica despre un anumit subiect.
Dacă ai scris o cartea la 40 de ani in care ai zis tot ce ai făcut nu o sa îți mai cumpăr și cartea de la 41 de ani. Nu ai făcut nimic in anul ăla. Doar dacă nu inventezi scandaluri.
Chiar tu parca ai zis. De-aia își fac influencerele firme de haine pentru ca știu ca nu o sa mai fie relevante mult timp
Ai încercat să-ți pui silicoane?
Descoperă și tu un sân, scoate la iveală un crac bine epilat.
am făcut chiloțăreală pe live
dupa atatia ani de scris e normal sa iasa la suprafata mult din „autor”.
si.. oamenii nu sunt perfecti, deci nici imaginea blogului.
da, cititorii apreciaza autenticitatea / sinceritatea mai mult decat perfectiunea, insa brandurile nu prea isi permit asta.
acolo e mai mult despre imagine.
o greseala proabil a fost ca nu ai diversificat din timp „canalele” de livrare.
eu as fi incercat sa adaug un blog dedicat de bricolaj (exemplu pt situatia ta, nu stiu concret ce as fi ales daca eram eu cel care scria) cand lucrurile erau pe val.
un blog cu un brand diferit (eventual unul pentru care as fi consturit un personaj, nu in care l-as fi expus pe autor direct).
da, personajul ar fi preluat tot de la mine chestii, ar fi facut tot lucruri in care cred, dar ar fi fost mult mai orientat pe subiect, fara chestii irelevante sau chiar daunatoare.
o alta greseala e cand insisti cu agresivitatea ta pe sosele.
fie ca esti la volan sau pe bicicleta.. ai niste comportamente periculoase.
astea sunt un „liability” pentru brandurile pe care le vrei tu langa tine.
in rest.. da, lumea nu primeste mereu ce merita (cel putin pe moment), dar asa functioneaza lucrurile in general.
contractele nu se fac in general pentru performante tehnice sau economice sau etc..
ci se fac pentru incredere / preferinte / etc.
tu ai lucra cu un prefesionist excelent dar pe care nu il placi / in care nu ai incredere?
eu nu.
am făcut asta mult în ultimii ani. am trimis altora campanii la care eu nu puteam livra. am luat campanii de la oameni care mi-au spus deschis că nu mă plac, dar că sunt potrivit pe campanie.
“ și fie mi s-a cerut 50% înapoi, fie au zis că da, suntem fix pe produs, dar o să meargă la cineva care înțelege piața.”
Asta cu Kick-backul funcționează mereu. O arhitectă de interior mi-a cerut 30% ca să mă treacă pe lista lor interna de liferanti. Am fost cu ea si cu soția mea la masă si ne-a zis-o direct si cu zero scrupule direct în față.
Cred că cu timpul te obișnuiești să-ți vezi fața in oglindă chiar dacă te-ai vândut. La început este nasol, dar dependința ta inițială față de ei devine o dependință reciprocă. Dacă te folosești ca un șahist de asta ca să-ți găsești mai mulți clienți este okish.
Vezi ca te-ai murdarit de germana pe la gura. Eram obisnuit cu engleza, dar asta e next level.
Dacă ești genul de om care s-ar obișnui, te obișnuiești, sigur. Chiar dacă este legal (sau încă nu v-au prins), tot corupție se cheamă din moment ce-ți pretinde așa zisul kickback (lieferanti înseamnă livratori cred). Lasă, simte-te bine ca și acolo e ca la noi, poate mai cu ștaif dar dacă o iei principial, same scheisse.
Nu am scris nicaieri ca am si facut asta. 30% este mult prea mult ptr kickbackuri.
@alex:
1.
te rog corecteaza textul si adauga cratimele:
aaaa, scuze credeam ca esti chatgpt
2.
Aa, scuze, credeam că ești ChatGPT.
îți place să bricolezi… ieși nițel pe șantier… fă un pic de teren… apropo… Marius Cucu cât a făcut? (nu-l întreb pe el că mi-e rușine).
De obicei evit sa-l citez/parafrazez pe Techlead, că prea a dat omul tunuri. Dar penultimul lui vlog e destul de tranșant si prezinta un punct de vedere interesant:
It’s too late to make money for the middle-class. The „Age of Making Money” is over. The poor now become poorer, the rich richer.
Asta e descrierea vlogului. Iar ideea pe care o prezintă e simplă: ca independent e foarte greu să concurezi cu imigranții sau cu OpenAI sau cu Boston Dynamics. Iar pe partea de „influenkereală” cercurile se cam închid dacă n-ai deja contactele și parnosul necesar ca să afișezi lifestyle. Asta caută publicul modern, să trăiască indirect experiențele pe care nu și le permit prin legătura parasocială pe care o au cu influencerul favorit.
Relația părinte-copil e parasocială?
Cand zici Techlead te referi literalmente la canalul „Techlead”. Eu tot cautam pe la buhnici.
@Tudor, da la canalul Techlead ma refeream
Lucrurile-s logice, n-ai de ce sa fii suparat. Oamenii cauta mereu ceva nou & wow pentru ca dopamina & shit. E natural, logic si n-ai ce face.
Ce nu mai e natural e faptul ca unii au ajuns sa faca exploit pe asta si spun ca nu e natural fiindca nici macar oamenii nu mai sunt in stare sa-l faca, au nevoie de tools care analizeaza si le spun unde si ce sa tuneze ca sa mearga treaba si daca pana de relativ curand treaba asta era managed tot de oameni si mergeau mai incet, adica se uitau pe analitice si decideau unde sa faca schimbari, acum lucrurile au ajuns mult mai complicate pentru ca un AI stabileste trendurile dupa ce deduce relatiile alea si nu-s de inteles pentru oameni ca n-ai ce intelege din n coeficienti dintr-o relatie matematica… e e doar un exploit de creier/biologie/chimie/cum vrei sa-i zici dus la alt nivel.
Lucrurile (din pacate?) nu se vor schimba din motive chimice/biologice – lucrurile de genul asta (bad/unhealthy habits) nu se schimba decat atunci cand se lucreaza la eliminarea lor sustinut, putin cate putin sau cand exista o trauma majora. La eliminarea lor nu se va lucra, asta e clar asa ca ne ramane o trauma majora colectiva – razboaie, pandemii, etc care sa aduca pe drumul „drept”.
Dupa parerea mea logica, cat o fi, doamne ajuta sa nu fie cum gandesc eu :), lucrurile-s simple. Gandim invers … toti murim, toti adica omenirea, sansele sa scapam de aici si sa facem ceva universal sunt practic zero asa ca nu ne ramane decat sa enjoy life, iar ca sa facem asta avem doua optiuni – prima e sa facem ce ne taie capul fara sa ne pese de ceilalti, inclusiv de ceilalti de peste 2000 de ani si sa le lasam un morman de fiare si betoane si un pamant gaurit si futut fie sa facem ce ne taie capul avand grija si de ei… ceea ce nu se intampla pentru ca – vezi mai sus. Si nu, nu inventam noi nimic wow sa scapam, antibiotice, concasoare, captatoare de carbon & shit … ele exista deja in natura si-s de o eficienta pe care pur si simplu n-avem cum sa o atingem pentru ca suntem parte din ea, putem cel mult sa descoperim alte parti din ea si ar trebui sa ne bucuram de asta.
Bine, mai exista si varianta in care peste niste vreme sa fim toti in capsule, hraniti prin vena, cu niste electrozi in creier si sa traim in metaverse, matrix etc.
Centii mei:
– toti cei pe care i-ai enumerat au si appeal la femei (mariciu si familia, faiar etc), tu ai uneori opinii la marginea misoginismului, tot felul de vorbe pe care le-ar zice tata. Te citesc de prin 2007 si am invatat sa sar pur si simplu peste partile alea dar ma enerveaza si acum, ca nu-s justificate, sunt doar preconceptii care prind la unii barbati din publicul tau. Tipul asta de atitudine insa cred ca ingrijoreaza branduri family oriented, nu vrei sa ii dai campanii cu masini de familie aluia care zice ca femeile sunt soferite proaste oricand are ocazia, ca e posibil ca decizia de cumparare sa fie si la ele;
– contentul tau de tiktok e prea putin, aici e activitatea acum iar tiktokul tau e mort ca n-ai reusit sa prinzi algoritmul de for you cu nici un video, trebuie incercat mult mai mult cu dume acolo. Daca tot fac campanie, mai bine aleg pe cineva cu expunere pe toate platformele, ca fac 30 de meleoane de unici si dau si eu un raport sa-mi justifice activitatea;
– in loc sa astepti campaniile magazinelor de bricolaj mai bine incerci la producatori. Faci continut de bricolaj prea light, se poate mult mai bine, eu de ex. imi fac casa dar nu prea am gasit chestii interesante la tine pe blog. L-am gasit pe unu din republica moldova pe yt care are public micut si e sponsorizat de ytong, producatorul de BCA. Ce crezi? Imi fac casa cu ytong, ca omu a fost convingator, le folosea in video, le-a comparat, le-a hidratat, explica s.a.m.d. Toate astea inainte sa fie sponsorizat.
– cred ca si hatereala le cam taie din elan agentiilor, aici nu stiu ce sa zic, continutul tau e mult construit in jurul hatearelii, nu stiu cum ai putea sa o schimbi dar pari arogant, inabordabil… not the best sales man attitude si publicul tau ti-a mostenit atitudinea, orice campanie apare aici, daca ceva e nasol, e efectiv linsata (parca a fost vodafone recent?). Mariciu e ultra pozitiv si hyped de orice, mananca un mic cu atata convingere si bucurie ca iti vine sa te duci la mega sa iei o casoleta.
– nu e nevoie sa cumperi toata ziua chestii scumpe sau sa mergi in concedii, poti face serii de articole cu diverse experimente de bricolaj, orice sa creezi un pic de hype nou care sa intoarca privirile companiilor direct.
Tik tok nu consum, dar in rest e cam spot on.
știu, dar e prea tărziu să schimb percepția că sunt misogin. glumind, în contextul de azi, cu minore și celulită, parcă sunt ok
știu, încă imi caut ritmul. am prins algoritmul pentru 2-3 clipuri, dar încă e de muncă.
cei mai mulți producători nu au vânzări directe, au în magazine. nu îi interesează să își facă ei reclamă.
am încercat, s-a lăsat cu negativ.
true.
am explicat pe live, miercuri parcă, abordarea magazinelor de bricolaj: când duduiau vânzările, dădeau cu flit, că nu au timp de prostii. acum că au scăzut vânzările un pic, plâng că nu au bani
ps: nu-mi caut scuze, explic situația. știu că am o problemă cu agresivitatea, dar nu ați mai fi atât de mulți dacă aș fi pașnic și n-aș scrie de rău.
Ala din Moldova de multe ori nu stie ce vorbeste…
As zice că principala problemă pt lipsa de campanii e stilul. Oamenii evita asocierea pt că toți avem schelete și nu le vrem expuse.
Apoi, e problema de excitement. Ca la Google, nimeni nu a fost promovat pt că a făcut o campanie pe blog, dar cel care a făcut pe Y sau care e noul trend primește și premii naționale.
Direcții pe care le vad:
Mai mult hate (jurnalism fun, politician fun, afacerist fun)
Mai mult pragmatism (nu toată lumea aspira la viața social media/burgheză/vedetă). Cum sa găsești un job bun, cum să cauți o casa.
S-ar putea sa te înțelegi mai ok cu ceva director decât cu ceva social marketing expert. Cum ar arata o prezentare pt ei? Cum ajunge la ei? Cum le câștigi încrederea?
Mie mi se pare o legatura stransa intre ce spuneai cu perceptia ca esti de stanga si lipsa de campanii. Si nu cred ca are vreo legatura cu cumpatarea. Memeurile anticapitalism nu erau toate despre lacomie si consum. E doar u hate general fata de orice antreprentor, asimilat drept exploatator. Ori asta e deranjant si mi se pare ca ratezi si segmentul de small-medium business, unde ai putea avea acces fara multe compromisuri si fara parandarat ori cunostiinte in cercurile celor care hotarasc bugetele. Eu unul m-am regasit de multe ori in ipostaza de a nu dori sa sustin pe Patreon, un om care considera ca banii mei sunt manjiti de intentii rele si obiceiuri balcanice.
Just my 2 cents.
problema cu small-medium business e două: sunt nișate/localizate (salut, suntem din buzău) și nu au bani. 99% din mailurile pe care le primesc de la ei sunt așa. am 3 mailuri primite joi și vineri, nimic de bani. ori, aici sunt mai multe probleme decât ți-ai închipui: dacă aș avea 5-8 campanii cu bani, aș zice „da mă, merge sa fac 1-2 pe lună fără bani, că sunt oamenii mici și nu au”. dar dacă află ăia care dau bani că eu fac și pe gratis? mai vor să dea bani? also, când am făcut asta și după 6 luni sau 2 ani au avut bani, au venit la mine sub 10% din ei. te arde pe suflet asta un pic?
ps: unii au bani, dar au 10% din tariful meu normal. ceea ce iar e periculos pentru mine, să afle piața că lucrez și pe 5 lei. și chestiile astea se află, nu te poți ascunde de ele.
Salut Andrei!
Ia citește asta, o să ți se pară tare: https://www.reddit.com/r/antiwork/comments/14kgfrs/save_for_retirement_this_is_how_you_can_grow_your/
also, ăsta e pericolul când te susțin utilizatorii:
„m-am regasit de multe ori in ipostaza de a nu dori sa sustin pe Patreon”. 18 ani de scris articole, dar ai avut 1-2-3 păreri care nu-mi plac? păi nu meriți să te susțin, băi jegule!
Am contribuit odată pe Patreon cu 50$, dar nu e nimic în plus acolo. De ce să fac asta? Din bunătatea inimii?
contribui acolo pentru ce scriu aici.
Intreb si eu ca un noob, unde pot vedea aceste declaratii? Tare sunt curios de cei 300k ai Sinzianei
cont plătit pe listăfirme sau confidas sau similar » search nume » găsit firmele.
Le cam da cu virgula, nu le vine sa creada si le trebura buza la IT-stii de pe aici care fac jdemii pe luna, cand o influenkera din asta face de 3-4 ori mai mult ca ei..
Am o idee: alaturi de numele comentatorilor pe blog se poate pune si contul de patreon?
încerc să fac asta.
Cristian just edited their pledge from $10 to $20.
Vali, lasa ca e bine cum e: scrii ce vrei, cand vrei, traiul ma gandesc ca e cel putin decent, daca vii la Cluj si dai un semn ai cu cine bea o bere si manca o friptura. Life is good si fara „Urus”, omul ala e de compatimit cu tot cu Urus-ul lui.
„Bula ii marturiseste unei rude din Anglia venita in vizita:
– Tare as vrea sa am mai mult pamant…
– De ce?
– Ca sa cresc mai multe vaci.
– Si ce sa faci cu ele?
– Sa le vand si sa castig bani!
– Si ce sa faci cu banii?
– Sa mai cumpar pamant…
– Pentru ce?
– Ca sa mai cresc niste vaci…”
Pai e simplu: ai cititorii pe care ii ai care iti aduc indirect banii pe care ii ai pentru ca scrii asa cum scrii.
Daca tu crezi ca ai vreo sansa la publicul lui Dorian „hatz johnutule” sau al Sanzienei fa un 180 si apuca-te de lifestyle.
Realist vorbind, crezi ca o sa faci bani sau o sa cheltui pe acel lifestyle MULT mai mult decat castigi?
realist vorbind, cheltui pe lifestyle pentru că știi că asta atrage oameni și campanii. cheltui 10 lei azi că știi că mâine faci 20. după care cheltui 20 că știi că faci 30. până când nu mai cheltui, că ai îmbătrânit.
blogul este foarte curat si deja face nota discrepanta cu toate siteurile de ani buni, asa ca poti sa bagi mai multa reclama pe blog fara sa deranjezi prea tare. Ok, nu poti cu Adsense (totusi ai incercat sa faci un appeal?), dar macar 1-2 bannere pentru afiliere.
Sau incearca sa leverage autoritatea siteului si sa creezi postari pentru anumite produse. Chestii gen „Best XXX” cu produse de la Emag sau undeva cu afiliere. Niste principii de baza de SEO si in timp mai scoti niste bani si din afiliere cand rankeaza postarile.
Sau sa bagi un link in Stirile Zilei cu text „Ofertele Zilei” si link catre Emag cand au ei promotii la ceva cat de cat interesant. Cumparaturi la impuls fac oamenii.
Nu poti sa „mori de foame” de dragul integritatii pana la capat. Chiar daca schimbarile astea ar rezulta in pierderea a 5% din audienta, ar putea sa iti mareasca veniturile.
Cine intra pe site pentru tine, va intra si cand o sa ai un banner in plus in sidebar.
adsense e singurul care plătește bine. restul mărunțiș.
merch nu vreau să fac, nu ies bani decât dacă cumperi produse ieftin și le vinzi scump și nu vreau să vă fac asta.
pentru mine cea mai mare supriza e ca Mariciu castiga vreun ban, n-am nimic cu el, ca persoana bat pariu ca e simpatic, dar de ani de zile n-am rezistat mai mult de 30 de secunde pe orice a produs, mi se pare foarte boring si try-hard (ma rog, e chestie de gust, mult succes Mariciu!)
PS: Faiar a castigat 200k, dar pe firma lui mai are vreo 2 angajati care ii editeaza si ii modereaza, nu-s toti banii lui (200k presupun ca sunt brut), dar un pic trist ca niste influenkere fac mai mult
Legat de TikTok, o să îți dau câteva sfaturi din experiență:
1. Începutul un tiktok este foarte important. Dacă lumea dă swipe imediat, nu se contorizează ca vizualizare. Trebuie să stea un minim de 3-4 secunde. Așa că poți face următoarele lucruri:
– Fă thumbnail-uri pentru video-uri, pe care să le lași 2-3 secunde pe video. Ele sunt un pic diferite decât cele de pe YouTube, pentru că aici tu afișezi tot titlul video-ului. Titlu care trebuie să scurt și să atragă. Cât timp oamenii citesc acel titlu se uită și la background, au trecut vreo 2-3 secunde și TikTok contorizează o vizualizare.
– Cât e thumbnail-ul pe ecran, zici și pe gură titlul video-ului, apoi bagi o tranziție din editor, ca să separi introducerea de video-ul propriu zis.
2. TikTok e o platformă unde totul trebuie să fie pe repede înainte. În consecință, video-urile tale nu trebuie să aibă niciun fel de pauză. Nici măcar jumătate de secundă pentru respirație. Le editezi în așa fel încât să nu existe pauze care să favorizeze un swipe. Dar atenție: sunt unii care fac cut-urile prea brutal și se simte. Iarăși nu e bine. Fă în așa fel încât să pară natural. Mie personal mi-a luat mult timp să găsesc echilibrul în toată povestea asta.
3. Încearcă să faci subiectul atractiv și să pară că ești interesat de ceea ce vorbești sau alegeți subiectele după acest criteriu.
zici să fac nodul dublu la ștreang?
Pare greu, dar nu e greu. În maxim o ora și totul gata.
Din păcate uneori nu le poți avea pe amândouă….si unora din agenții le este teamă că o spui nu stiu ce. ! … si va genera un mega conflict cu clientul, astfel ar putea să isi piardă jobul. Nu vor să riște