Legea pentru marcarea publicității pe internet?

Pentru că reclama nesemnalată e socotită drept o înșelare a publicului, care crede că primește o informație sau o opinie din inițiativa deținătorului contului, “raportul contractual dintre influencer și anunțător trebuie divulgat clar și vizibil în cadrul comunicărilor”, precizează Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) în recentul său cod, elaborat în 2018. (sursa)

Asta e faza. Că publicul e înșelat când iei bani de la companie ca să prezinți sau să lauzi produsul și nu spui asta nicăieri, sau te ascunzi după formulări vagi.

Spunea ieri cineva că ar fi nevoie de o lege. Să vorbim cu parlamentari și să facem. Aham.

Cine sunt printre cei mai mari influenceri de la noi? Vedetele TV. Unde vor politicienii să fie prezentați luminos și cald? La TV. Cine crede că vreun parlamentar își va atrage ura vedetelor TV, care mănâncă și pariuri, și cosmetice, și telefoane, și orice fără să marcheze, de cele mai multe ori, reclama?

De aceea legea aia zace undeva într-un sertar. Până când UE va da o directivă din aia oarbă și surdă și gata. Olandezii și nordicii știu și se mișcă în direcția asta.

film-ray-donovan-24

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

11 comentarii

  1. De aceea legea aia zace undeva într-un sertar. Până când UE va da o directivă din aia oarbă și sursă și gata. Olandezii și nordicii știu și se mișcă în direcția asta.

    Poate e din cauză că e dimineață sau din cauză că mă pregătesc de o plimbare, astăzi, de la ora 17:00, poate și-un suc cu o prăjitură la pachet, întreb nedumerit: de ce politicienii olandezi și nordici nu au aceeași „kriptonită” față de „vedetele” lor?

    711
  2. Iti face Buhnici voodoo, pe viu, fara papusa, cu ace nesterilizate chinezesti.

    Comentariu apreciat.483
  3. Schema Calului Troian
    Sa spunem ca un influencer face un video in care lauda noul Telefon XYZ.
    In timpul acelui video aloca 2 minute pentru a lauda foliile de ecran ABC.
    Atat producatorul lui XYZ cat si ABC au platit pentru promovare.
    Influencerul pune in descrierea videoului – Video Sponsorizat.
    Atat producatorul de tel cat si vanzatorul de folii dau bani influencerului
    ––INSA–
    Privitorul va avea impresia ca video-ul a fost sponsorizat doar de firma ce vinde folii de ecran.

    Indecis. Tu ce zici?829
    • ***MIND BLOWN***

    • Aaaa… Pe schema asta, eu aveam impresia că proasta aia a luat bani pe la Laroș posai, sa le facă reclama!
      De fapt, ea luase bani de la concurenta sa ii denigreze! Sau de la ambele…

      242
    • Mișule, păi să mergem mai departe

      Adică să spunem de CINE a fost sponsorizat.
      Iau un telefon Samsung, îl fac de căcat și spun că e articol sponsorizat.
      Nu de Hua*ei direct ci de firma care desface Hua*ei în Romania. Gigel. Srl
      N-ar fi mai ok?

      92
  4. Ne ferim de a genera munca. Sa nu cumva sa facem vreun pas in reglementari pe online, ca apoi se trezesc oamenii si incep sa ceara si altele…gen pt pedofilie, exploatari de minori, fugit creativ de taxe, etc.

    74
  5. „2. Influencers follow stricter Dutch media laws
    Influencers and vloggers must make it clear when they’re advertising products for money. They’re also not allowed to extensively promote toys in videos aimed at children.

    The new rules will apply to creators with more than 500,000 followers on platforms such as YouTube, Instagram, and TikTok. A slight win for parents. 💪”

    tu cand ai facut B-Files la asta bateai cand ziceai ca regreta ca a trecut de milion de abonati.

    daca se da lege de genul asta la noi, atunci sa vezi mesaje in clipurile de pe yt „daca nu considerati informatia utila apasati butonul dezabonare si reveniti la urmatorul clip pe link-ul de reclama dar neabonat” :)))

    83
    • tu cand ai facut B-Files la asta bateai cand ziceai ca regreta ca a trecut de milion de abonati.

      nu la asta, ci că s-a agitat să ajungă la cifra aia și acum realizează că algoritmul îl trage in jos, că vede 1 milion abonați și prea puțini interesați de conținutul lui.
      dacă rămânea la 500K și creștea organic, nu avea problema asta, bascula mult mai multe afișări.

      ca o paralelă, el are 300K pe twitter, eu am 38K. eu dacă dau un link se duce mai multă lume să vadă ce e acolo decât el, că la mine nu sunt boți și gospodine așa multe ca la el.

  6. Responsabilitatea și aplicarea sancțiunilor ar trebui să se extindă și asupra celor care fac publicitatea aia, marcată sau nu.
    Faptul că marchezi sau nu o publicitate oarecare, pentru marea masă a celor care se uită, nu înseamnă nimic.
    Faptul că răspunzi cu privire la ce debitezi, da.
    Opinia publică îți dă sau ia pâinea de pe masă dacă activezi în domeniu. Legea ar trebui să ți ia tot .

    21
  7. E deja în lege.
    Chiar și în astea modificate acum în 28 mai 2022.
    Ah, că nu respectă nimeni.
    Ah, că nu se dau amenzi.
    Mbine.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube