Lecție de presă pentru antreprenori: te poți lăuda și fără să dai cifre exacte

Business Magazin, o revistă muribundă, publică un fluff piece despre Sarto, ceva băieți care se ocupă cu vânzarea de haine, dar într-un mod hipsteresc (probabil ați văzut la un moment dat poze cu ceva adunare a bărboșilor, era un piar stunt al lor).

Pasiunea sa pentru vestimentaţie a evoluat în afacerea Sarto made to measure, pe care antreprenorul o conduce în prezent împreună cu Matei Ladea şi care cuprinde activităţi precum vestimentaţia made to measure, consilierea vestimentară şi distribuţia de pantofi. […] Au ajuns astfel la o cifră de afaceri la nivel de grup de aproximativ 1,1 milioane de euro.

Dincolo de aburelile pe care le debitează despre businessul lor, revista asta e citită și de oameni care au câteva minute la dispoziție să investigheze businessul ăsta de 1 milion de euro. Și se uită și găsesc cifră de afaceri de 200.000€ și pierderi de 100.000€.

Acum, oamenii care se pricep vor spune că e o minune să crești cifra de afaceri de 4 ori sau că datoriile nu contează dacă businessul are potențial.

De asemenea, unii vor spune că, în absența unei cifre bombastice, presa nu prea are ce publica, pentru că un titlu banal nu atrage.

Doar că pericolul este, din nou, să fii prins cu minciuna și lumea să se uite la tine cu milă sau cu scârbă. Voi sunteți ăia care n-ați avut ce spune despre voi și a trebuit să mințiți?

 

businessmagazin-sarto

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

27 comentarii

  1. Bilantul ala e de acum 2 ani.

    10
  2. Sacoul aluia din stanga este prea mic iar manecile camasii sunt prea scurte…
    🙂

    00
  3. cand livrezi cu plata ramburs nu se pune la cifra de afaceri 😉

    00
  4. Pai or zis ca la nivel de grup au cifra asta. Poate asta înseamnă ca o fi si alte societăți:) si pierdere de 2 sute 30 si ceva de mii înseamnă 50 de mii de euro Mas o meno nu 100 de mii. Tu de ce exagerezi?

    00
  5. Ministerul de finante, cifrele pe 2014.

    Indicatori din CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE
    Cifra de afaceri neta 851454
    VENITURI TOTALE 863714
    CHELTUIELI TOTALE 1103514
    Profitul sau pierderea brut(a)
    -Profit 0
    -Pierdere 239800
    Profitul sau pierderea net(a) a exercitiului financiar
    -Profit 0
    -Pierdere 239800

    Bine, ce zic aia acolo e de cifra de afaceri a grupului, si n-am chef sa caut pe recom actionarii etc. Problema e ca de multe ori cifra de afaceri a grupului e umflata datorita tranzactiilor intragrup – Soc A vinde suruburi lui B care le pune piulite si le vinde cu amanuntul samsarilor din Brasov, deci valoarea surubului apare de doua ori in cifra cumulata a grupului. In fine, aia oricum mint, aia voiam sa spun 🙂

    00
  6. Articolul cu siguranță e mai bine făcut decât comentariul ăsta al tău. Cifrele pot fi adevărate, doar că trebuie să ai o interpretare românească, un moment d-ala în care îți spune cineva de ce, apoi îți dai seama: „da ma, sunt prost, cum nu mi-am dat seama „. Pentru cineva care nu are treabă cu subiectul ăsta, ai destule păreri, și alea destul de slabe.
    Mai documentează-te 😉

    00
    • Oamenii sunt profesioniști, își fac treaba cu brio, dacă vrei și te pricepi la subiect, iti pot aduce și argumente.

      00
    • Si virgule. Poti aduce si virgule.

      Hai ca m-ai facut curios, ce e inexact in ce a spus Vali? De unde cifra aia de afaceri?

      00
  7. De parca nu traim in Romania. Cifrele alea oficiale au relevanta spre 0. Pentru ca stim cu totii cam cat la suta din vanzari chiar se factureaza…

    00
  8. Aparent unii au nevoie de cineva să gândească pentru ei. În interviu sunt veniturile reale, la registru găsești alea declarate pe o firmă.

    00
    • e drăguț că îți aperi prietenii.

    • Nu e vorba de prieteni aici, omul chiar are experienta si cunostinte pe subiect 🙂

      00
    • NOU
      #20

      Poti sa gandesti si pentru noi, boss? Lumineaza-ne!
      Din postarea ta ar rezulta ca vand la negru. Si atunci de ce s-ar lauda cu o cifra de afaceri mai mare decat cea raportata? Sa se autodenunte?

      00
    • nu, ce vrea el să spună e că un grup de firme și eu am găsit doar una, deci n-am dreptate, deci sunt lache.

      asta dacă ar fi prima oară când văd expresia „la nivel de grup”.
      dar nu e, deci pe firma principală au 200.000€ cifră de afaceri și 100.000€ pierderi, dar celelalte firme fac grosul.

  9. Nu sunt prieteni, vorbim aici de bani grei dați în mai multe locuri. Sunt un un om pentru care se fac greu haine din motive de construcție fizică, iar ei s-au descurcat cel mai bine. Am încercat 3 alte locuri înainte sau în paralel.

    Îmi pare rău să îți spun Vali, dar cel mai ignorant pe subiect și răutăcios ești tu. M-ai întrebat cine sunt și ce relație am cu oamenii ăștia? Nu, ai afirmat ceva în completă necunostinta de cauză, ca și articolul.
    Poți să întrebi înainte, nu e o rușine. Mai afli lucruri noi.

    00
  10. E un subiect aici, exact diferența aia, numai că ai pornit de la premisa că se laudă. Încearcă invers 😉

    00
    • Celelalte premise sunt:
      – fac evaziune fiscala
      – au un grup de firme si muta marfurile de pe una pe alta ca sa creasca artificial cifra de afaceri.

      DIntre toate astea in articol a fost prezentata cea mai decenta.

      00
  11. Cam toate „afacerile de succes” prezentate pe site-uri cu profil economic au CA minuscula si pierdere. Gen magazin de haine cu 50000 euro vanzari pe an intr-un spatiu cu 3000 euro chirie pe luna…

    00
  12. Chiar ca e o minune!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.