Citatul ăsta, cu variațiunea „o poveste bună” e atribuit, ca toate citatele istețe, lui Mark Twain. La fel ca și Octavian Paler sau Arsenie Boca, Mark Twain a fost un mare scriitor american de citate.
Ce mă distrează e că ăsta e invocat, în general, de oameni mai destupați la cap, nu de genul de oameni care împrăștie informații cu ambulanța neagră, coronavirus care se vindecă cu polidin și vegani.
Și-acum două știri din Libertatea:
2012 – Românii au încredere cel mai mult în mass-media
2020 – Studiu: Încrederea românilor în presă a scăzut cel mai puternic din lume.
Dau din Libertatea pentru că recent redactorul-șef de-acolo a avut un puseu de delir deontologic și mi-a zis explicit că nu există nicio consecință dacă publică informații false în mod constant (ca răspuns la rugămintea mea de a corecta o știre greșită).
Acuma, când vă certați cu toți românii care cred tot felul de năzdrăvănii pe internet, nu uitați că ăștia, oamenii care ar fi putut să facă ceva, n-au făcut-o, dimpotrivă, au încurajat genul ăsta de discurs aproximativ. O știți pe Ramona Ursu de la Newsweek? Ea coordona corespondenții locali la adevărul în timpul ăla în care toți dădeau știri cu Arsenie, daci și vindecări miraculoase cu sunătoare. Îl știți pe Petrișor Obae, ăla care face morală presei cu „derapaj”? Tot el e ăla care avea super-articol cu homeopate care nu era marcat cu (P) și avertismente reale de la medici, ci cu „Proiect Special”. Aceiași oameni claxonează acum disperat să respectăm carantina și să fim decenți.
Oau, ăia cărora le-ai livrat minciuni decenii întregi citând glumeț din Mark Twain, nu te mai ascutlă și nu te iau în serios. Ce bizar.
Bine ați venit dragi colegi din presă în această lume nouă pe care ați creat-o. Nu uitați să puneți citatul ăsta și pe coroane, la înmormântarea cuiva drag.
UM Digi 24 o fi inclus în studiu și balena albastră?
doamna balena albastră, că are și ea o vârstă.
Iar s-a umflat borșul în comentatorii pesediști?
Voi astia useristi mai vedeti lumea si altfel decat in paradigma USR vs PSD?
Doi bivoli:
Iohannis care molfăie „stare de ur…gen…ță”, dar nu explică oamenilor mai puțin informați ce e aia. Deja două rude mai în vârstă înțeleseseră că nu mai au voie să iasă din casă și începeau să intre în panică.
Arafat, supărat că ”o parte din media dă știri false”. Îi e jenă să numească Antena3, că acolo a fost lins în cur non-stop și la o adică acolo va fi spălat.
da, și diseară o să fie la ei in studio, pentru servicii de bideu.
cele doua rude in varsta n-au inteles rau pentru situatia lor!
Pai daca la antena 3 su uită potentialele victime? Ce vrei, sa dea comunicat pe reddit, pe xboxlive?
@Cezar: Tocmai pentru că se uită potențialele victime ar trebui să ai embargou acolo. Apărând ca sursă credibilă într-o mare de minciuni dai credibilitate și celorlalte minciuni care apar pe post.
” Nu lăsa adevărul să strice o știre bună”:
Antena 3 au mutat marfa ca apoi să filmeze rafturile goale. (27.02.2020)
🤔
știrea aia cu mutatul e fake.
@eftimie: cred ca e mai importantă viața oamenilor acum, decât sa dam sau nu credibilitate postului a3.
Si e greu de crezut ca schimbi mentalitatea batranilor daca apare Arafat la o televiziune „serioasa”.
https://ibb.co/wCBKP9j
@Cezar A, acum e importantă viața oamenilor? Fix acum? Dar tura trecută a fost importantă? Când a fost Iohannis mâna criminală care dădea foc la Colectiv, altfel totul era în regulă, era importantă? Când Dragnea elibera infractorii în stradă, gen, era importantă viața oamenilor?
Dar tura viitoare? Când mai apare ceva, va fi importantă viața oamenilor atunci?
Cam câți oameni trebuie să omoare Antena 3, indirect, ca să facem mercurialul corect și să stabilim: băi, gata, deja au omorât 75 de oameni, nu mai mergem la ei. Dacă mor doar 74, e în regulă, da, suntem bine cu toții, da?
@eftimie, ai dreptate, viata oamenilor este importantă mereu. Si eu consider ca a3 e de kkt si a facut mult rău Romaniei, dar intr-un moment in care a fost declarată PANDEMIE cred ca e mai important sa ajungă informația la toata lumea, ca sa putem evita cat de cât impactul. Indiferent ca e transmisa pe a3, trinitas tv, sau pornhub.
Niște #cetățeni care de 12 ani: „nu au televizor”, „nu au abonament TV”, „au șters A3 din lista de programe”, stiu exact cum „manipulează latrina3” și ce IQ au pensionarii manipulați
Aceiași #cetățeni și-au instalat o aplicație (Biziday) să-i apere de fake-news și așteaptă sale povestească Moise ce-a mai manipulat A3.
Eftimie, ai legătura!
Eftimie, dacă Antena 3 atinge pragul de 75 de morți, indirect, se intră în scenariul 1 și 1/2.
Poate cineva sa dea un exemplu concret de manipulare facuta de Antena3 in aceasta perioada?
Sunt sigur ca nu, dar… De ce sa lasam adevarul sa strice o poveste buna?
Carry on!
https://www.facebook.com/ActiveWatch/posts/3224492277580080
Unde e manipularea, Vali? E “s-ar” putea. Citim si noi cum trebuie?
„s-ar putea să sugi pula”.
n-o s-o sugi, dar s-ar putea.
aserțiune la fel de corectă. de ce nu pun și asta pe ecran?
Crawl-ul respectiv (asa i se zice?) e cu ce spunea cel de la telefon. Ma mai uit si eu la Antena3 la TV-ul de pe sectie.
Uitandu-ma la ora, contextul sigur era discutia despre starea de urgenta, care tocmai fusese anuntata de Presedinte, si ce ar putea insemna.
Un invitatat prin telefon (Harnagea-fost șef SIE) comentează posibilități:
ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 1 din 21 ianuarie 1999
art.20 :Pentru aplicarea dispozițiilor prezentei ordonanțe de urgență, precum și a măsurilor prevăzute în decretul de instituire a stării de asediu sau a stării de urgență, autoritățile militare, precum și celelalte autorități publice prevăzute la art. 7 alin. (1) au următoarele atribuții și răspunderi:
lit.e) să efectueze razii;
lit.m) să dispună raționalizarea alimentelor și a altor produse de strictă necesitate;
lit.o) să interzică circulația rutieră, feroviară, maritimă, fluvială și aeriană pe diferite rute;
Proba video (indisponibilă momentan) ne-ar lămuri.
Bula anti Antena3 invocă :
lit.k) să suspende temporar apariția sau difuzarea unor publicații ori a unor emisiuni ale posturilor de radio sau de televiziune
Pt știrea cu raftul golit si apoi filmat de A3 :
hXXps://www.paginademedia.ro/2020/02/fake-nes-coronavirus-antena-1-antena-3?fbclid=IwAR2EH1TD8tTwV0JIDsTuBxNj22UREZQbS-PcMwKcvzACICkU4_qaXy1VI7E
@brasovean te duci la medic cu copilul. Medicul îți spune că a vorbit el cu cineva și că „s-ar putea” să-ți moară copilul. Du-te acasă cu „s-ar putea”-ul ăsta și vezi dacă te afectează sau nu.
@Eftimie
În medicină diagnosticul se pune prin eliminare :
de la cel mai benign (scuipi sînge de la o măsea cariată ) la cel mai grav (scuipi sînge de la o tumoare pulmonară).
În drept e invers:
dacă îi spui copilului tău „fiule” și s-ar putea să ți-l ia Barnevernet pt. că i-ai încălcat „gender identity”, mai vrei să emigrezi in Norvegia?
@Eftimie, ai vazut emisiunea, sau te bazezi pe niste poze scoase din context? Stii de ce cred ca acolo pe crawl erau scrise lucrurile pe care le zicea sereistul ala? Pentru ca daca ar fi vrut sa dezinformeze sau sa minta, ar fi avut lucrurile alea scrise le ecran tot timpul. Eu recunosc ca m-am uitat la Antena3 in ultimul timp, si nu am vazut un sigur mesaj panicard din partea lor. Toti, dar absolut toti au fost corecti si au indemnat la calm si cumpatare.
@brasovean maestre, s-o luăm pe bucăți. Cuvântul manipulare l-ai băgat tu în propoziție, nu eu. Eu am spus doar că Antena 3 are obiceiul să mintă și nu e o sursă credibilă.
Manevrele ăstea de ceist te fac să miroși un pic a patronul postului, știi ce zic? Habar n-am dacă o faci că așa ai fost antrenat sau pur și simplu ai chef de contraziceri.
Dacă vrei să mai discutăm despre modelul comunicațional, renunță la mizeriile astea și vorbim.
Cand vad ca nimeni de pe dreapta zice “esti un postac, pentru ca ai o parere bazata pe logica, care contrazice lucrurile cu care am fost eu hranit pana acum”, trec peste, pentru ca asta e nivelul. Dar, cand cineva inteligent zice asta, ma intristez groaznic, pentru ca vad potentialul irosit.
Nu am chef sa ma contrazic cu nimeni. Ma retrag.
Ai castigat, si voi spune ceea ce vrei sa auzi din gura mea: latrina3 minte in 100% din cazuri.
Bine, înainte să te retragi victorios, verifică definiția din dicționar a cuvântului manipulare și nu te mai da rănit aiurea. Burtierele alea se potrivesc exact definițiilor, dar tu vrei să te contrazici.
Îmi pare rău că te simți dezamăgit că ai încercat și tu o manevră și n-a ieșit. Ai încercat să minți un pic, să bagi o strâmbă, ce să faci, încearcă și tura viitoare, vezi, poate merge.
MANIPULÁRE, manipulări, s. f. Acțiunea de a manipula și rezultatul ei; mânuire, manevrare. ♦ Fig. Influențare a opiniei publice printr-un ansamblu de mijloace (presă, radio etc.) prin care, fără a se apela la constrângeri, se impun acesteia anumite comportamente. – V. manipula.
Ma retrag cu coada intre picioare si cu o urma de bocanc pe cur.
Daca simteam ca e o batalie care merita castigata, mi-as fi facut cont platit pe site-ul lor de inregistrari sa scot inregistrarea emisiunii.
Ce spunea Umberto Eco: „Rețelele de socializare dau drept de cuvânt unor legiuni de imbecili care înainte vorbeau numai la bar după un pahar de vin, fără a dăuna colectivității. Erau imediat puși sub tăcere, în timp ce acum au același drept la cuvânt ca și un premiat cu Nobel. Este invazia imbecililor”.
Cetățeni care se cred ei informați acuză A3 că manipulează când menționează ca posibilitate lucruri prevăzute de lege în starea de urgenta și care se in întâmplă în Italia în schimb nu au nici o problema cu alții că ProTV care dau ca o certitudine știrea că 4 medici de la Matei Balș și-au dat demisia, un fake-news dovedit.
1. Partea cu restricții de circulație se întâmplă în Italia, cine poate garanta că nu va fi la fel în Romania ?
2. Partea cu rationalizarea alimentelor e una dintre masurile adoptate de guvernul spaniol sâmbătă când au decretat starea de urgenta. Încă nu a fost pusă în aplicare însă poate garanta cineva că nu va fi pusă ?
Cehia a restricționat ieri pt cel puțin o săptămână circulația persoanelor, nu e fake-news ci o măsură care nimeni nu poate garanta că nu va fi aplicată și la noi:
https://m.hotnews.ro/stire/23726954
Pentru toți fanii Antenei 3, cărora trebuie să le readuci de fiecare dată aminte că nu sunt doar analfabeți și amnezici ci și rău întenționați, exiistă articolul ăsta recent https://www.antena3.ro/amp/mineralele-care-intaresc-sistemul-imunitar-si-distrug-virusurile-nu-e-recomandat-sa-ti-lipseasca-562742.html
@Eftimie
Asta-i tot ce poți? Un articol despre niște chestii care pot fi, în cel mai rău caz, utile/nocive ca apa sfințită.
Hai că n-ai epuizat epitetele :”analfabeți și amnezici ci și rău întenționați”, „ceist te fac să miroși un pic a patronul postului”(btw Petrov e ăla de urla la Varanu’ securist și turnător).
Care parte din faptul că mineralele și vitaminele întăresc sistemul imunitar și îl ajută să lupte împotriva oricui virus e fake-news ? Toți doctorii spun același lucru, mai ales în cazul gripei unde sistemul imunitar e extrem de important.
Rectific – oricărui virus, autocorectul își face de cap.
PS – pe lângă extrem de informați unii se cred mai cunoscatori decât doctorii, daca până acum câteva luni toți de pe facebook și nu numai erau experți judiciari, acum de când cu coronavirusul toți au devenit experți medicali.
Zbaterea oamenilor ăstora (brașovean, Cornel, cosmin) mi-amintesc de fătuca aia ziaristă care, după ce-a mușcat-o la faza cu zoso, fiul sindicalistului Petcu, o dădea la-ntors deontologic precum că Vali e cel care a dezinformat.
Tu discuți de oameni care acum afișează o oarecare decență în actualul context.
Dar nu omite cretinii care continuă să răspândească mizerii ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.
Sincer ma gandesc cum dracu inveti tu ca parinte copilul ca aia sunt niste retarzi (ma gandesc in special la instagram, tik-tok si youtube) care nici sa le dai apa nu merita, pentru ca problema e cand il trimiti la scoala si apare ceea ce se numeste „peer pressure”, o sa vrea sa se integreze si risca sa fie izolat, aratat cu degetul „gen uite ce prost e asta si nu stie ce e misto”. Poate se gasesc parinti pe aici care sa ne lumineze cu niste sfaturi pe bune, nu new age shit va rog.
Deci 4 insi au dat minus pana acum, dar unu nu zice ce e in neregula cu ce am zis. Nu e ca si cand nu aveati timp acum cand suntem toti in case.
Nu te impacienta, cretinii sunt mai mulți decât îți închipui. Acum, când comentez eu, ai 4 minusuri și 16 plusuri, ceea ce e un raport rezonabil dacă, fără să ling în cur pe nimeni, pe blogul ăsta consider că sunt cititori totuși inteligenți.
Imaginează-ți câte critici ai avea pe rețelele „de socializare” pe care tocmai le-ai invocat.
@dan Mersi, nu ma impacientez absolut deloc, doar ca ma roade curiozitatea. In orice discutie plec de la premisa ca eu nu am dreptate si ma astept ca ceilalti sa vina cu argumente contra pertinente astfel incat la final toata lumea sa plece acasa un pic mai destupata la cap.
On a side note : ma gandesc Zoso cate comentarii de genul ” ba prostule nu stii nimic”,”jegosule” si altele, sterge zilnic.
in jur de 5 pe zi. am niște filtre bune și multe nu îmi mai apar, se duc direct în trash.
„Ce-i cu voi, fa?”
nimic, fă, mi-e foame! cu tine ce-i, fă?!
In ce cheie citim articolul asta din Libertatea? cineva ”se spala” pe maini? arunca pisica peste gard?
https://www.libertatea.ro/stiri/ne-pregatim-pentru-mai-rau-sri-calculeaza-modele-statistice-pentru-zone-rosii-in-romania-si-sta-cu-ochii-pe-stocurile-medicale-pe-care-firmele-le-au-pitit-ca-sa-se-poata-rechizition-2912178#ziarecom
Ai citit partea de mai sus în care ziariștii Libertatea nu cred că minciuna prin presă are vreo consecință? Informațiile de genul ăstea au un nume, se numesc „să dăm o tolontană”. Ziarul Libertatea nu este o sursă de încredere.
Bine. Ce surse de încredere avem?
@Cip, TNR.
Cînd văd un link către Libertatea închid automat.După ani buni de dat știri cancan, kaka-miți pot să aibă acum doar știri doar de la NASA sau ESA că nu îi mai bag în seamă.
@Cip Maestre, e simplu, e suficient să citim mai mult decât titlul.
Parexamplu, știrea lui Tolo: e ok, dar e „pe surse”. SRI e o instituție de stat, dacă informația ar fi reală și, atenție, importantă, ar fi dat-o ei direct. Așa, pare ceva ce a discutat el la un șpriț cu un securist pe care-l știe.
Ca obicei general: site-urile care nu dau toată informația în titlu, nu-s de încredere. Click-bait nu e doar „n-o să-ți vină să crezi ce s-a întâmplat”, click-bait e și aia cu „Măsurile luate de Guvern pentru X caz”, fără să-ți spună măsurile alea.
Știu că astfel de titluri se dau, cu intenție, pentru „trafic”. Știu că intenția organizației media care dă aceste titluri nu este informarea și altceva, banii din afișări (cazul Libertatea), favorurile pentru puternicii zilei (cazul Digi24, televiziunea PSD) sau „servite de la servicii” (G4media, Hotnews).
Cine, ce, care, când, cum și de ce sunt întrebările la care trebuie să răspună orice știre, ca să fie știre.
Există și entități de presă care nu sunt construite în felul acesta. PressOne ar fi una. Deși oamenii de-acolo mai dau rateuri, acele rateuri nu sunt făcute cu rea-intenție ca în cazurile de mai sus. Europa Liberă ar mai fi un exemplu. Sigur, oamenii de la Europa Liberă printre cei mai slabi ziariști din România acum, dar nu sunt rău intenționați.
Recorder, alt exemplu, oamenii nu au ca scop minciuna pentru click sau cea pentru șefu.
stim ca e groasa atunci cand eftimie devine timida, moderata, low-key, voce a ratiunii.
PS nu maestre, nu te atac, de obicei sunt de acord cu opiniile tale. sunt un cititor atat al articolelor de blog cat si al operei literare si la astea nu exclusiv moka. cu ce nu sunt de acord sunt reactiile mult prea agresive si „primadoneze” de prin comentarii la adresa celor care nu sunt de acord. dar to each, his own.
@thebblack Am reținut mesajul.
thebblack fiind nick-ul care ma ia pe mine la perpulis de fiecare data când isi aduce aminte sa vina sa comenteze. Si nu numai pe mine, e suficient sa vezi istoricul comentariilor când cineva nu e de acord cu el… Sure, o sa tin si eu cont de parerea lui.
@fluture, memorie selectiva much?
niciodata, repet, NICIODATA, nu am fost primul care sa jigneasca in dialogul dintre noi doi (si nici cu altii de altfel). am fost sarcastic? acid? am facut mistouri, poate nu cele mai reusite sau amuzante? corect. dar niciodata nu te-am jignit. nu primul. asa ca canta la alte mese. ah, si daca tot esti un exeget al comentariilor mele, atat cu tine cat si cu altii (hmm, hmm, posibil cumva sa deranjez niscai amoruri proprii pe ici pe colo?) poate vii si cu o statistica concreta in legatura cu cine a avut dreptate. nu in fierbinteala momentului, ci mai la rece, judecat pe chestii concrete.
Nu o sa am mai multe comentarii pe threadul asta, asa ca:
Faptul ca vii la o postare de-a mea cu „mistouri” sau „sarcasme” inseamna ca ai fost cel care a inceput. Eu n-am venit NICIODATA sa trag pe cineva de mâneca ca sa comenteze la mine. Toti astia revoltatii ati venit singuri, ca sa-mi aratati cu „mistourile” si „sarcasmele” voastre cât de prost sunt eu.
Faptul ca ceri „statistici concrete cu privire la dreptate” este inca o dovada ca esti un individ cu care nu am ce sa discut. Nici aici, nici IRL. Asa ca vezi-ti de drum, sunt suficienti doritori de „fight” pe aici cu care poti interactiona la nivelul tau. Faptul ca ai peste 2000 de comentarii pe aici spune multe despre tine.
@Eftmie: multumesc pentru raspuns si timpul investit in el.
In vremuri din astea ar trebui pus semnul egal intre cei care imprastie stiri false si cei care nu respecta carantina, fac la fel de mult rau.
Starea de urgenta iti permite sa dai o lege pe tema asta de pe o zi pe alta.
Legat de starea de urgenta, a explicat nea Iohannis ce presupune starea asta de urgenta sau a lasat pe fiecare sa inteleaga ce vrea ? Pentru ca unii mai panicati au inteles ca trebuie azi sa isi faca provizii ca de maine te impusca/te baga in carantina cu alti 1000 daca te-au prins pe strada. Exagerez dar intelegeti ideea.
@Ninel
Cel mai mare avantaj al starii de urgenta e ca statul poate face achizitii fara a mai fi nevoit sa le treaca prin licitatii.
Daca acum ministrul de interne ar declara ca o autostrada ar fi o urgenta pentru stat ar putea s-o construiasca fara sa-si bata capul cu animale protejate, exproprieri sau licitatii contestate. Ar putea-o construi cu armata si puscariasii de ex.
@Psionics hai sa nu fim carcotasi pana la extrema. normal ca mereu se gasesc hiene care sa profite de orice ocazie ca sa fure, dar cred ca era important de mentionat clar care este rostul starii de urgenta. Adica sa zica „ma fratilor asta ne permite sa rechitionam diverse medicamente, hoteluri etc, sa luam diferite masuri care in mod normal erau mai dificil de luat din cauza constitutiei pentru ca timpul e important si trebuie sa ne miscam repede” , in asa fel incat sa nu le oferi sansa celor de la Antena3 si altora sa panicheze inutil populatia.
De asta nu am abonament la cablu TV, numai abonament de Internet de ala de 35 de lei
Și dacă starea de urgență este adevăratul fake-news. Și la adăpostul stării de urgență se trag niste tunuri babane.
Până acum în România avem mortalitate zero și răspândire foarte limitată. De unde periculozitatea acestui virus? Că în România nu a murit nimeni și la miile de italieni repatriați ar fi trebuit să a emis deja mii de cazuri, măcar 60000 de victime la Timișoara. Ceva nu prea se leagă. Nici la Antena 3 și nici la digi24.
Să vedem cum vor evolua lucrurile. Sunt curios ce rechiziții se vor face. Văd că au inceput cu niste hoteluri transformate în spatii de carantina. Punem pariu că nu se vor atinge de „spitalele” particulare? Credeți că va fi rechizitionat spitalul polisano din Sibiu? Sau life memorial?
Până acum modul de reacție al lui Boris Johnson pare ceva mai adecvat situației: https://romania.europalibera.org/a/boris-johnson-avertizeaza-britanicii-ca-multe-familii-sunt-pe-cale-sa-si-piarda-oameni-dragi-inainte-de-vreme-/30485225.html
Revenind la titlul articolului ar trebui mai întâi să stabilim care este adevărul și apoi să discutăm despre știri și jurnaliști.
Ce ? Gandire critica ? La romani ? Baiatule …
Romanii si-au pierdut increderea in presa pentru ca nu prea mai avem presa. Cand inca mai exista incredere ziaristii in dorinta de a face mai multi bani au inceput sa emita opinii (scris, tv) „la comanda”. Se poate vedea asta de la subiectrle politice, lupta contra justitiei pana la stirile despre Gigi Becali. Treptat asta a dus la decredibilizarea profesiei si acum jurnalistii sunt dependenti de banii „sponsorilor” ca sa supravietuiasca.
Sunt totusi si ceva exceptii, dar credibilitatea lor este afectata de lipsa de credibilitate a breslei in general.
Astept elodia 2…
Starea de urgență permite suspendarea unor emisiuni și, pesemne, a unor canale TV (poți să interzici câteva emisiuni de la un post și practic l-ai închis). Acum să vedem dacă o să se ajungă acolo. Măcar ca o lecție pentru dezinformarea din zilele astea. Eu deja dau raport la aproape toate știrile false (răspândite chiar de persoane) de pe Fb.
Ma indoiesc ca se va ajunge la suspendare de emisiuni iar daca se va ajunge primul canal ce l-as suspenda ar fi trinitas. La final as lasa tvr si pornosagurile sa nu se inmulteasca ca sobolanii oamenii cu iq de peste
@verdenpom, sincer la momentul ăsta cred că trinitas e mai puțin nociv decât Antena 3 și România TV, sau uneori chiar realitatea și B1 TV.
Da, înțeleg că trinitas e cu religia și alea, dar totuși, Antena 3 e la un alt nivel de manipulare.
@Manu144x, având în vedere că în bisericile ortodoxe azi s-au ținut slujbele și oamenii au pupat icoanele și mâinile popilor și s-au împărtășit cu aceeași linguriță, iar de la nivelurile de sus ale BOR se transmite informația că se pișă cu jet pe măsurile de siguranță ale autorităților pt că ”pe credincioși îi ferește Dumnezeu/Biserica/religia e deasupra nivelului celor uman-trupești” (sau ceva de genul, n-am citit/reținut prea mult să nu-mi crape o venă de nervi), pemite-mi să fiu de acord cu @Verdenpom.
aaa, și cică umblă popii cu ”împărtășeala de Paște” (pupat icoane și alte alea). să mă bată mam-mare dacă până acum am auzit/experimentat vreaodată altceva decât ”vine popa cu Crăciunul/Botezul/Boboteaza”!
manu – daca nu te spala antena te spala digi/pro tv/realitatea/etc. Nu stiu ce este mai grav, niste posturi tv pline de cacat de care deja esti satul si nu le mai urmaresti sau niste posturi bisericesti ce indruma lumea la pupat poala popii si icoane la comun. Oricum nu este revolutie sa interzici posturile tv. Eh ca antena 3 fake news, ce inseamna fake news in acest context? Daca ei s-au dus la magazin si au gasit un raft gol a fost gol in acel moment la fel cum m-am dus si eu la magazin sa cumpar un suc si am vazut ca raftul de faina era gol, deci romanii au cumparat pe rupte faina.
@A Tu presupui că dacă spui niște lucruri ele sunt adevărate, doar că le spui? Spune-mi exact la ce biserică ai fost unde s-au întâmplat cele descrise de tine și verificăm.
Fără „s-a zis”, „a declarat” și alte scamatorii. Spune care-i biserica aia unde s-au pupat ăia între ei pe mâini și pe icoane. Văzut de tine, personal.
Altfel, știi ce spune ortodoxia despre acest păcat „mărturie mincinoasă?”. Că e destul de greu pentru tine, că cel despre care ai mințit știe c-ai mințit, tu care ai mințit știi c-ai mințit și mai e și Dumnezeu care le știe pe toate. Deja sunt trei persoane care știu c-ai mințit.
Acuma, dacă Dumnezeu nu există, mai rămân doar două persoane care știu c-ai mințit.
@Eftimie, recunosc că n-am văzut eu personal, n-am mai intrat într-o biserică de 2,5 ani de la botezul nepotului. în general intru în biserici în scop turistic sau la evenimente d-astea pe care nu le pot ocoli.
am văzut câteva filmulețe și postări pe FB. Dacă am căzut în plasa fake news, well, asta e!
totuși comunicatul ăla mega-dubios al patriarhiei este real și nu l-am inventat eu.
și nici postarea lui Iulian Capsali care îndemna lumea să meargă la slujbă și el zicea că o parte din familie va merge la slujbă, după ce unul dintre copiii lui a fost depistat pozitiv n-am invetat-o eu.
@Eftimie: Vazut eu astazi in jur de ora 09.00 la biserica Sf Ilie din Craiova, cum se pupau icoanele. Ironic, in timpul asta, angajata de la pangar dezinfecta usa. Nimeni nu pricepea de ce e un gest inutil
@Vali și offtopic.
Ce arzător recomanzi? Coleman Firepower ăla? Și ce butelii pentru el?
Orice idee e binevenită.
cersetori bugetari care au cheltuit 368.000 de euro pe o parcare de 70 de locuri, in vara. Management psd
https://ardealnews.ro/2020/03/15/ultima-ora-anunt-important-facut-de-spitalul-clinic-judetean-mures/
https://www.msnews.ro/decizie-in-centrul-din-targu-mures-parcare-de-84-de-locuri-cu-o-investitie-de-368-000-de-euro-nu-nu-primarul-florea-el-doar-pe-hartie/
Exemplu de abordare și atitudine a statului în Elveția. Elveția, da?
Tipă, 43 ani, face foarte urât, 3 zile lată în pat, se simte de parcă a călcat-o trenul. Nu știe ce are, gripă sau covid19. Sună, e întrebată dacă are probleme cu respirația. Nu. Atunci, ne mai căutați dumneavoastră doar atunci, dacă vreți testată pentru covid19. Izolare la domiciliu, lichide, paracetamol. Tschüss!
Ceea ce este „misto” la Orban este faptul ca desi nu bea, arata ca un consumator de Mona!
de Mona Lisa