S-a lansat ieri la Romexpo brandul auto chinezesc BYD. Au planuri mari, vor rețea de 30 dealeri în țară până la finalul anului, momentan se vor vinde prin Țiriac Auto și DAB Auto.
Mașinile cu care vor intra (prețurile de aici):
- BYD Seal, sedan mediu – preț de pornire de 37.590 euro, cu Rabla
- BYD Atto 2, SUV subcompact: Preț de pornire de 22.000 de euro, cu Rabla
- BYD Seal U DM-i, SUV compact – Preț de pornire de 35.000 euro, cu Rabla
- BYD Sealion 7, SUV midsize – preț de pornire de 40.590 euro, cu Rabla
Multă lume la lansare, a fost un eveniment și pentru presă și online, dar și pentru B2B. Mulți dealeri, mulți oameni din zona de leasing și conexe.
Celebrul Dan Vardie (poza a doua) la datorie, făcând ca de obicei business.
M-a dat o tură Criss Oprea cu un Seal, prilej să văd tabletele alea ciudate, lucioase, despărțite pentru că cea din mijloc care se rotește din landscape în portret. Gura de încărcare a portbagajului cam mică.
N-am luat bătaie. Erau pe acolo Tudor Bratu, George Buhnici, Miștodie, Sânziana Negru, Măgureanu, băiatul de la autolatest, Robert Adam, Tudor Giurgea, Adi de la eblogauto și alții.
















Frumos articol, dar 20% refucere cu codul „vali” la carvertical nu ne dai?
Pe stimabilul Vardie il retin doar pentru discursul monoideic de susținere a taxei auto in ultimii 20 de ani.
Intr-un final l-au pus astia sef la APIA.
pentru servicii deosebite.
eu îl știu pentru ca s-a dus la ceva prim ministru al unei țări și i-a zis „vrei să-ți fac cunoștință cu adrian năstase? că îl știu”.
Chiar voiam să-ntreb care e faza cu Dan Vardie. Eu îmi aduc vag aminte că era redactor șef la auto, motor și sport, când eram copil.
Mx
Nu e articol sponsorizat?
Îl bat chinezii la fund pe Musk cu tesla lui? 
ba da, dar am uitat să marchez, ca de obicei.
BYD ION 2 (Atto2) ala s ar putea sa fie combinatie la 22k. L am vazut prin FR si … not bad at all …
@Zoso: cand mai mergi pe la conf. din astea, intreaba i pe tovarasii chinezi de ce pana mea nu pun nume normale la masini? Cine dracu retine BYD SEAL U DM i ???!!!
știu si ei, dar nu le pasă.
@AlexAndru: zi mersi ca nu le pun cu ideograme
@AlexAndru
Atto2 –
32 and 45.1 kWh battery option sizes
Range 301–401 km
Eu cred ca astea sunt numere chinezesti ca bateriile alea 18650 cu 10.000A.
Prin comparatie a mea Kuga PHEV face 70km vara si 55km iarna cu un plin de baterie de 14.5kWh (11.5kWh utili). Si asta fara AC sau incalzire
Daca facem o regula de 3 simpla rezulta
1) la bateria de 32 un range 121-154km in loc de 300
2) la bateria de 45 un range 170-217km in loc de 400.
Poate o fi ceva tehnologie mai noua, mai pui un 10-15% marja, dar tot nu se apropie de cifrele lor.
Pe mine m-ar cam enerva sa dau 22k (nu mai zic de alea mai scumpe) si sa ma tine bateria 150km. Adica pana la mare ai minim un charge, posibil 2 ca sa nu stai cu bucile stranse (din Buc).
PS: Zice pe wikipedia ca face charging la 3.3kw. Adica bateria de 32kw se incarca in 7-9h si aia de 45kw in 10-13h.
Gogule, neatza.
Cum e „P.S.” daca vine odata cu restul comentariului?
@GoGu
Exagerezi cu calculele. Masina electrica cu baterie de 32.6 kwh, iarna 170-180 km, iar in rest 250 – 280. Nu tine totul de capacitate, mai este vorba si de greutatea masinii, depinde si de putere, cat ai talpa de grea, etc.
pai da…o electrica si o hibrida is identice si la fel…
@animaloo: ești sigur de ceea ce afirmi?
Stiu sigur, dar nu sunt precis.
@animaloo: aspru, dar sever!
Ai fost singurul invitat care i-a întrebat despre calitatea produselor sau nu a fost cu întrebări?
Am văzut la o influencerita că ar fi la fel ca un iX, iar grafica de pe tabletă e foarte smooth deci clar merită cumpărată. Mai ales la jumătate de preț.
nu a fost cu intrebări.
A fost cu intrebari, dar ca in the office: jap, jap, in russia/china we ask the questions.
La ce poze pe fuga ai facut as zice ca nu ai fost chiar invitat
Sa speram ca pun si ei ceva prize prin tara daca tot au adus electrice.
Poze facute cu camera spion din ochelarii de soare
O dubita byd am vazut ieri in trafic, de la ceva firma de piese auto., probabil ca au si flota. Avea vibe de proace. Nume, pret, who knows?
Abia aștept sa pun mana pe un BYD sa vadă si ochiu meu cum sunt. La ce preturi vs dotări vad, sunt f frecventabili, mai ales dacă avem si o rețea de service-uri.
In plus, in curand vom avea fabrica la 60 km de granita, deci banuiesc ca si piesele vor fi relativ usor de gasit.
Arthur, fac rusii fabrica la cernauti?
Arthur fiind din Arad presupun, stie ca la Szeged se va deschide fabrica BYD. Am reusit personal sa prind deja 4 contracte acolo cu chinezii. Zgarciti ce-i drept dar faci treaba cu ei. Cand ai drum prin Ungaria, uita-te pe geam, suprafata e cel putin la fel de mare cat e aria aeroportului din Timisoara.
Mihai.
Cu permisiunea lui Zoso, las si un link.
https://www.youtube.com/watch?v=V8t4eN1XkZQ
Faci revizia la Constanta, la RATC, avem flotă de autobuze BYD…
Miahi, mersi de info. Deci tot in urss se face.
„M-a dat o tură Criss Oprea … Gura de încărcare a portbagajului cam mică”.
Sa mor de inteleg, pe masura ce imbatranesc mi se perverteste si mai tare mintea.
In rest, BYD are tehnologie faina, dar again aceeasi intrebare, cum rezista in timp si ce facem cu garantia pana ajung la parteneriatele alea cu serviceurile – parca la banii astia nu as vrea sa fiu eu cobaiul.
Clasic, cinic asteptam un an doi si vedem despre ce se plang, BYD repara si scoate generatia a doua sau prima upgrade plus service si piese mai peste tot. Cumperi si esti fericit.
cu cât se scoală mai rar, cu atât vrei să fuți mai des.
Vorba ceea: fuți, nu fuți, vremea pulii trece…
Eu cred ca dupa ce te da Criss Oprea o tura CU MASINA (precizare aparent necesara) zici merci ca nu ti-au ramas coaiele agatate in copacul din virajul 3.
La win 95 n-am fost noi cobaii, pana a aparut OSR? Hai ca am supravietuit! /s
@MVP, dupa o varsta devine „futi, nu futi, vremea trece, ba, pula!”
@gicu
Dar era pe gratis…
@Sarpele: exact, și vine culmea consolarii: „nu se mai scoala, dar uite ce frumos atarna!”
Deci putem zice ca e gata. Industria auto europeana (ca si cea de telefoane, TV, gadgeturi) e gata
Păi să facă în plua mea spatiu de roată de rezervă slim la Duster HEV…că nu dai spre 30 000 euro pe o conservă cu tablă subțire și nevopsită, să mergi cu ea doar prin oraș…
Daca ceva n-o sa moara niciodata in europa e snobismul.
„Doar n-o sa cumpar de la chineji la valoarea mea”.
@Tudor: indeed, we buy iPhones, designed in California, made in China.
De aia sandero e nr. 1, urmat de 208, clio golf, si 2008. De bogati ce sunt europenii. Ce preturi vad la BYD, europenii pierd masiv piata in urmatorii ani. De ce as lua o troaca pe benzina/motorina care huruie si troncane, cand cu aceiasi bani pot lua o electrica cu care merg in liniste, finut.
Si range-ul nu conteaza pt. un procent mare de cumparatori. Sunt aia care fac naveta 20-30 km zilnic.
Tudor, așa cum nu votam Simion/Georgescu, nu ar trebui nici să le dăm bani chinezilor, care le dau arme, soldați, rușilor, nu ?
Bine, rușii dau gaze nemților care fac mertan, bemve și haudi…
of..cum e viața asta, trebuie sa faci alegeri imorale…
@car: ce vb Frantz n-ai văzut rezultatele primelor tururi? Mai intai Georgescu, ieșit din spuma marii, și mai apoi Simion care n-a venit la nici o dezbatere cu restul contracandidatilor. Simion a ieșit pe locul 1 in toata tara, Nicusor doar în Bucuresti si Cluj, și ceea ce e mai rău e c-a castigat si-n diaspora (care-si tot ia țara înapoi de cati zeci de ani?)
@MVP – si totusi brandul ala cu influente de snobism exista. Nimeni nu vrea un Xiaomi, Huawei, Oppus sau chiar si OnePlus si prefera un Samsung ca este mai cu motz, desi tehnic poate sa fie inferior.
Daca iei un Hongqi si pui emblema de VW pe ea si spui ca este model nou produs in China o sa vinzi 100 de bucati, daca spui ca este parteneriat Hongqi cu VW o sa vinzi 40 (pai ce, ne mint in fata!) si daca este Hongqi o sa vinzi 10.
Tehnic este fix aceeasi masina gandita si produsa in China, insa se simte altfel in functie de ce stii despre ea.
@Bigbear: cu toata dragostea, da Samsung nu e fabricat în Coreea (de sud?)
https://www.bbc.com/news/business-39191196
De unde stii ca e chinezeasca ? Poza cu schimbatorul de viteze
Ce cauta Mistodie p-acolo? Nu mai e ocupa cu pagini de facebook hata caterinca, dar penale? :)))
@punKreas: Mistodie o fi la misto (după cum îi spune și numele)
Duminica cand ma plimbam prin Viena am vazuta cateva BYD, ala mic clona de Model 3 arata excelent.
Producatorii europeni au ratat cursa la electrice, nu am vazut produs electric de la noi pentru publicul larg care sa nu arate ciudatel „by design”.
Simioane, tu esti?
Mie mi se par urate. Da, si aia copiata 98% dupa Model 3.
In rest nu stiu ce sa zic, mecanic banuiesc ca sunt ok, dar parca nu mi-as da viata pe mana programatorilor chinezi.
Au reusit ei sa faca gumari, nu au cum sa nu reuseasca sa faca si masini.
Sânziana Negru trece de la Merțan la BYD? 🤣
doar daca ii dau unul diesel
Pe unde petrec eu mai mult timp e plin de masini chinezesti si, de cand am decis ca nu mai boicotez produsele chinezesti, am inceput sa ma uit si eu ceva mai atent la ele. Exista 3 probleme:
1. Interiorul e cam nasol. Adica nu e prost facut, are tehnologie, dar design-ul se potriveste mai mult unui adolescent tictocar sau unui middle manager din Bucuresti decat mie.
2. Pretul nu e cine stie ce. Comparativ cu modelele europene cu range echivalent, modelele chinezesti sunt puuuutin mai ieftine. Si pentru 2-3 mii de euro diferenta nu merita.
3. Range-ul nu e suficient cu exceptia modelelor foarte scumpe.
La exterior e cu dus si intors. Unele sunt misto (BYD Seal, Xiaomi, unele NIO si Zeekr) iar altele imi provoaca greata cand le vad pe strada (Hongqi E-HS9 omg, cea mai de cocalari masina ever, o sa se umple Bucurestiul de astea cand le vor lansa in Romania)
In orice caz, mult noroc industriei auto europene.
In loc sa te uiti mai atent, recomand un test drive ca sa te cumintesti.
Exterior si design de Audi si Mertz, dar comportament si zgomot de Dacia Solenza
M-o pus dracu sa caut masina aia – Hongqi E-HS9. Fereasca-ma sfantu’ da’ nu stiu daca am vazut masina mai oribila decat aia. Pana la urma e cu adevarat o chinezarie, o copie foarte proasta de seria 7 cu linii gresite de Rolls Royce si interior de Mercedes wannabe. Cred ca au avut un checklist cu mai multe marci pe care trebuie sa le copieze.
@C: e ok, nu ma mai uit si n-am nevoie de test drive, am altele pe lista pentru cand o sa trec complet la electrice.
@Sabotor: asta va fi masina de inchiriat la nuntile din cartier sau sat. Mark my words, nu doar ca o sa o vezi, o sa o si auzi.
Nu mi se par ieftine.
Saraku-le!
Urla chinezismul din masinile astea. Bling-bling si sticker cu 10000 de w.
N-a întrebat nimeni cum privesc ei concurența loială, cu subvențiile enorme primite de la guvernul comunist chinez?
Fix cum vorbesc și constructorii europeni cu bonusurile green pentru mașinile electrice, sau subventiile primite de Airbus (cu toate filialele europene).
pai, au batut palma pe pret minim. Gen „ori luam noi tarife, ori cresteti voi pretu”
sunt de cacord, caci coiporatistii ioropwni pot si ei subventiona macar prin taieri de taxe dar nu vor, se caca pe ei, se trag pe cur si tot sclavetii care le produc aproape tot sunt de vina, muie ba ioropoorilor, iesiti cu molotovu in strada, taiati capete altfel vom continua ioropooreala si peste 3 generatii nu doar ca vom fi ioropoori dar ne va chema si raj kapoor si shajit si vom purta basma si pijamale
Este interesant de observat cum funcționează propaganda (ori informarea din surse habarniste) în România. „Producatorii europeni au ratat cursa la electrice” Pe bune!? VW are 8 mașini electrice, Skoda are 2, au și Cupra câteva, toate foarte ok. În segmentul premium BMW rupe, range, calitate, toate top, bat orice mașină chineza inclusiv NIO. M-am dat recent cu un VW ID.7 GTX, mașină bună, silențioasă, foarte bine lucrată, calitate peste Tesla Model S de exemplu (care costă dublu).
Ce nu au europenii? Mașini electrice sub 30k. Înțelegi de ce nu au după ce te dai o vreme cu mașină electrică în stilul vest european: mașina electrica cu range mediu (250-300km iarna) e incomod de folosit. Mașina electrică cu range mic (<200 km iarna) e balamuc. Aici lumea care folosește mașina face 40-60-80km zilnic, dacă tu ai range 200 km și naveta zilinică e 80km, tu o dată la doua zile ești jumătate de oră în stație la frecat duda + timp pierdut până la stație + posibilitatea să nu găsești stația liberă. E stupid. Apoi iei în calcul că bateria aia scade cam 2% pe an și iarna când e ger pierde procente bune din încărcare doar stând.
Unde par mai avansați chinezii (spun par pentru că până nu văd nu cred)? La tehnologiile de fabricație ale bateriilor. Europenii vor importa baterii făcute de chinezi, big deal, nu pentru că nu le pot imita tehnologia ci pentru că aia le fac mai ieftin.
nu prea ai zona aia 30-50. Exceptand cateva franceze.
Reno se lauda ca or sa faca Meganu electric la fel de ieftin ca ala pe benzina.
Momentan vad ca piata e halita de Kia. Dar, tot mi se par nitel cam scumpe
da si aici e fix vina guvernelor care indiferent ca imping ev oricum vine tehnologia peste tine dar nu se dau peste cap sa existe statii de incarcare si retea care sa duca acest nou consum, cum poti da vina pe oricine altcineva cand tu esti vinovat de mlastina cu nisip miscator de unde nu vrei sa iesi?
@animaloo: În Germania unde e piața lor și nu se dă japcă pe clienți ID.3 e 33k, ID.4 e 40k, ID.5 e 43k și ID.7 e 54k. Elroq 34k, Enyaq 44k, Enyaq Coupé 47k. Tot în Germania cu tichet de mediu ID.3 a fost sub 30k o vreme. În România cu rabla plus tot pe acolo se învârt.
Problema e că în general sursele de „informare” sunt niste masterchefi care conduc dieseluri SH și sunt total dezinteresați de fenomenul EV, ba chiar detestă mașinile EV, ei regurgitează comunicatul de presă dar nu fac constant follow up la dealeri să vadă că mașinile alea intră periodic la oferte, prețul de listă fiind în principal pentru poziționare și percepție.
Revin în legătură cu sursele de informare, mă uit acum pe Youtube la Geany de la CarWow cu 10.8 milioane de abonați care spune că sunt naspa mașinile cu geamuri făra rame că îngheață iarna, vorbind în cazul acesta de o Tesla.
Geany nu știe ca la Tesla ai aplicație unde poți să pornești / opresti clima, încalzirea în scaune și banchetă, să ventilezi interiorul vara când e fierbinte, sa deschizi trapa samd. Ăștia sunt oamenii care fac recenzii la mașini …
Poate cu ocazia asta, adica a sosirii chinezilor, or sa coboare putin preturile masinilor nemtesti, ce ne plac noua atat de mult.
Pai vorba romanului: „masina germana e masina germana!”
Iar corectitudinea nemteasca e și mai și! „Scandalul Volkswagen a început la 18 septembrie 2015, când Agenția pentru Protecția Mediului a Statelor Unite (EPA) a avertizat producătorul de autoturisme Volkswagen cu privire la programarea frauduloasă a motoarelor diesel TDI produse în intervalul 2009-2015.”
BYD Seal e la acelasi pret cu Tesla Model 3. Sealion e la acelasi pret ca Model Y. WTF? Incearca sa ia o felie din cumparatorii Tesla mizand pe faptul ca oamenii il urasc pe Musk? Ar putea face asta dar venind cu preturi cu vreo 10k euro mai mici. Altfel, cui nu-i pasa ca musk e un sociopat fascist va cumpara Tesla, primeste mai mult de banii dati.
Toate-s chinezareli, incl Tesla 3.
Materiale naspa, imbinari de care fabrica de automobile craiova de acum 40 ani (Oltcit) ar fi mandra, mult hype, putina masina. Service si garantie dubioase la ambele.
Mai degraba o europeana de la niste producatori cat de cat responsabili.
Peace of mind merita 5-7k in plus.
Pare ca is in zona Suzuki ca preturi si materiale.
Also, de ce tot cantam prohodul industriei auto la fiecare lansare din China?
Cand au venit japonezii si coreenii am aplaudat lung, acum ca is chinezi, vai de mine vai de mine, ne mananca. Trebuie putina concurenta, altfel ajunge golf-ul la 60k euro chel.
Noi ca romani ar trebui sa sustinem dacia si ford. Marci pe care le cacam cu fiecare ocazie, ca atat ne duce pe noi mintea. Prosti, dar fuduli.
Nu cantam prohodul dar bine nu o sa fie. Si asta pentru ca China are un maaare avantaj: influenta retarzilor anti-EV asupra politicii guvernului e mica spre inexistenta.
Europa a vazut de ceva vreme viitorul: masinile electrice. Nu pentru ca schimbare globala, nu pentru ca tranzitie verde. Ci pentru ca sunt pur si simplu urmatorul stadiu de evolutie a masinilor. Adica fizic si inginereste vorbind, sunt o tehnologie superioara si directia evidenta in care se va duce industria. Asa ca Europa a vrut sa impinga transformarea industriei catre punctul asta cat mai rapid, pentru a lua cat mai mult din piata cand va veni momentul.
Esecul Europei a fost ca a impachetat asta ca fiind pentru poluare, verde si incalzire globala. Si masa imensa de dobitoci patentati s-a ofensat, ca incalzirea globala nu exista, ca nu auzi motorul, ca ununouatedei si depefeoff si samoaramamaeumergomiedekilometrifarasamaopresc. Si Europa a ascultat de dobitoci, ca spre deosebire de Xi si de parerea dobitocilor, liderii Europei chiar sunt votati.
China nu are problema asta. China si-a dat seama de realitate si a facut investiii masive pentru a acapara piata. Si a castigat.
Asta e, dobitocii costa. Spor la vot.
bai giani…o sa imi iau si io masina d-aia electrica atunci cand mi-o dau gratis, hai 5000e, are macar 1200km range si imi face si o muie in timp ce merge.
Mereu cand aud plangerile despre electrice ma si intreb cum plm nu avem mai multi castigatori la curse d-alea de anduranta de 24h. Oameni pentru care 3-400km nu inseamna nimic, ei conduc 1000 fara pauza, zilnic.
Altfel, cu toti soferii de ev cu care am vorbit…unu nu s-a plans ma. „da, cand iesim mai mult tre sa imi planific traseul”. Stiu ca asta este o chestie infernala, auzi bah…sa te duci in vacanta si sa planifici ce faci. SOC SI GROAZA.
Sau, sa vezi ce cope mechanism la prietenu suedez cu polestaru: „daca plec in vacanta si cele 2 ore, pe care, aparent, le-as pierde cu incarcatul, mi-ar strica vacanta…ar fi cazu sa imi regandesc prioritatile”.
Cum ziceam..suedejii astia nu stie ei cum e cu masinile
urate is tabletele alea. Fix ce vrei cand bate soarele aiurea
Aveți puțintică răbdare. Să auzi vaiete cu senzori căzuți și probleme software care apar și dispar aleatoriu, în maxim 2 ani de la vînzări ceva mai semnificative.
Cum apare Android nou in fiecare an si schimbi telefonul la 2-3 ani asa vom schimba si masinile /s
Păi de ce n-ai zis că vrei bătaie? 🤣
nu voiam să cazi pe mine.
Gizas, ce hizosenii de masini, si la ce preturi :)) N-am bani dar si daca as avea, hard pass !