Jurnal de criză #12

  • ce se va intampla cand vor iesi la pensie decreţeii?  in principiu nimic, va falimenta sistemul de pensii si va trebui sa o luam de la capat. tineti minte articolele astea, vor fi bune peste 20 de ani, ca presimt ca nu vom face nimic decat sa ne plangem ca noi nu stiam ce se va intampla.

  • tarom a pierdut 1 milion de euro pe zi. toti oamenii intregi la cap se intreaba ce venituri are tarom

  • judecatorul corupt se pensioneaza. si in mod sigur acuzatiile aduse se vor risipi, pentru ca omul e pensionat acum, sa il lasam in pace sa isi vada de batranete, nu mai conteaza ca 35 de ani facut prostii. sa ii lasam casele de vacanta si cele 12 masini, ca le-a obtinut cinstit, din salariul de judecator.

  • trenul circula cu 5km/ora.  azi probabil ca are motiv. saptamana trecuta nu avea, si tot cu viteza aia circula. transporturile vor fi mereu in criză.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. Apropos de Tarom si pensii uite ce se intampla cu muzeul aviatiei

    Invarte arabela inelul si apare blocul…trist

    00
  2. Tarom are putin peste 20 de avioane si 2500 de angajati, oare isi propune cineva la modul real sa faca profit din compania aeriana de stat ?

    00
  3. zoso, poate faci cumva si scrii un articol pe webara despre sony ericsson vivaz. din pozele si din filmuletele de pe net pare misto, dar parca ar merge si un articol scris de tine. numai bine :P

    00
  4. Eheii, cand ziceam eu prin 2005 chestiile astea, jurnalistii tarii se incaltau cu fesul..

    :D

    00
  5. Tarom, sa dea in judecata vulcanul ca sa recupereze prejudicile sau sa ceara bani de la Boc.

    00
  6. azi nu te lega de trenuri, ii ziua CFR-istului! Traiasca CFR-istii !!!

    00
  7. la un simplu calcul cu 30 de avioane tarom si pierderea declara de catre ei de 1mil euro
    avem venituri zilnice per avion de 33333 euro.. la 100 locuri per avion ar veni cam 333 euro biletul dus sau intors… nu este imposibil daca tinem cont ca exista si venituri din transport de colete si alte chestii postale.

    00
  8. Nu cred ca „decreteii” (din care fac parte si eu) si iesirea lor la pensie vor reprezenta problema sistemului de pensii. In toate statisticile sunt categoria de varsta cea mai expusa decesului prematur prin comotie cerebrala sau infarct (45-55 ani). Si cum deja au ajuns la primul prag… Copiii lor vor plati pensiile actualilor pensionari si mandri votanti de azi!

    00
  9. si eu am zburat bucuresti – istanbul – bucuresti si la 180euro biletul era full cel putin la intoarcere vineri seara. sau bucuresti – barcelona cu 3XX euro si era plina jumatate de avion.

    oricum nu zic ca tarom spune adevarul sau ca minte… dar se poate

    insa discutam altfel… ei au zis ca au pierdut 1mil euro/zi… iar pierderea are relevanta doar cind este din profit
    pt ca degeaba ai venituri 1mil euro si cheltuieli 900k euro… atunci poti spune ca ai pierdut 100k euro
    si chiar daca teoretic ai putea spune ca ai pierdut 100k in contabilitate tu nu poti pierde ceva ce nu ai avut niciodata

    articole scrise de PR`iste cu notiuni minime de contabilitate sau economie primara

    00
  10. Aum, nu vreau sa critic onor politicienii nostri, dar eu vad lucrurile putin altfel… In conditiile in care doar in Italia si spania sunt aproximativ 2 milioane de romani, 99% avand varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani (adica poplatie activa), cum dracu se gandesc astia ca vor reusi sa stranga banii pentru pensie in urmatorii 5-10 ani?
    Romania are 22 de milioane, dintre care activi sunt doar probabil 6-7 milioane. Daca dintre astia, 2 milioane sunt pe afara,, e al dracului de grav…
    Ar trebui sa faa ceva si sa-i aduca inapoi, pentru ca altfel nu vad bine Romania…
    Oricum, pe mine nu ma vor convinge usor sa ma intorc in tara… :)

    00
  11. Apropo de transporturi, stie cineva cati ani din ’89 incoace a „domnit” peste ele un binecunoscut om de stat?

    00
  12. @HABEEB: vrei să zici că matale ai „notiuni minime de contabilitate sau economie primara”… Eu zic că nu.
    Dacă ai venituri de 1 M şi cheltuieli de 900 k, ai profit de 100 k. De acord până aici. Dar acum zborurile fiind suspendate, ai venituri ZERO, în schimb cheltuielile sunt aproape nemodificate. Nu consumi combustibil, dar plăteşti în continuare salariile personalului, ratele la avioane, întreţinerea lor, asigurările, licenţele, taxele de închiriere a sloturilor pe aeroporturile spre care ai curse ş.a.m.d. Ce spui, veniturile fiind nule, astea nu sunt pierderi? Fără să luăm în considerare profitul pe care nu-l obţii zilele acestea… Există un capitol de cheltuieli care depind de distanţele parcurse şi una de cheltuieli fixe, indiferente de activitatea pe moment.
    Hai să dau un exemplu poate mai uşor de înţeles. Dacă ai o firmă de transport marfă, ai următoarele categorii de costuri, diferite în funcţie de destinaţia constructivă a vehiculului:
    – 0,46-0,62 € / km parcurs
    – 140-220 € / zi
    – 16-24 € / oră de lucru
    De aici cheltuielile pe zi, de la punctul doi, le plăteşti şi dacă stai toată luna cu camionul în faţa blocului, din lipsă de activitate. Vezi ce uşor este să ajungi pe pierderi?

    00
  13. Articolul cu „decreteii” e cel putin cretin… la fel ca si alte articole de genul! Toate articolele astea nu tin seama de tehnologie… nu tin seama ca acum in industrie e nevoie de cateva mii de oameni (fata de cateva sute de mii de foameni) datorita robotizari sau ca in urmatorii ani tot mai multe slujbe de birou vor fi inlocuite de inteligenta artificiala sau tehnica de calcul (lucru ce ar putea fi facut chiar de maine daca s-ar vrea). La fel nu tin seama de outsourcing care desi inca nu se intampla in Romania in 2-3 ani o sa se intample…
    Problema e de rata somajului care va fi la 50% in 20 de ani si nici decum ca nu vor fi suficienti muncitori!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.