BMW Isetta

Marius A., un cititor, a pozat weekendul trecut la Paris o legendă. BMW 300 Isetta.

Stiti ca in Bucuresti e un nene care are un Citroen 2CV foarte intretinut, cu care iese la plimbare pe bulevard?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. Azi in Iasi am vazut din mers un Citroën 2CV. Era pus pe o remorca.

    00
  2. Faine poze si excelent BMW-ul isseta :) daca stai si te gandesti, ar fi echivalentul smart-ului de azi. insa imi pare a fi mult mai practic acest gandac BMW. simplu si practic. Ar mai fi siguranta, insa nu sunt convins ca ai mai mari sanse in smart daca vine bizonu’ cu GIPU peste tine….
    Luminate minti pe vremuri :)

    00
  3. Brelocul meu este un BMW Isetta!

    00
  4. Avea o logică. Actualmente autoturismele sunt unele din cele mai ineficiente mijloace de transport. Plimbi o măgăoaie de 1,5 tone şi 10 mp doar că să transporţi un şofer de 50-100 kg. 95% din autoturisme rar transportă mai mult de o persoană. Raportul masă totală/sarcină utilă folosită este undeva pe la 15-30:1. Ca şi când un kg de cartofi i-ai transporta într-o plasă de 30 kg greutate. Motocicletele sunt mult mai eficiente, 0,8-2:1 şi sub 2 mp.

    00
  5. Din ce observ are aceleasi dotari ca si Dacia de acum.

    00
  6. Dacia 1100 e mai frumoasa.

    00
  7. In schimb Citroen 2CV se mai gasesc destul de multe in Franta. Daca tot ati pomenit de raritati, Dacia 500 Lastun in functiune a mai vazut careva? :D

    00
  8. @Surprise Kinder
    până de curând era unul roşu în Dr. Taberei, pe str. Pravăţ, lângă Radet. Funcţional.

    00
  9. Mai multe locuri de parcare cu gandacii astia! Dati foc Hummerelor , Q7…etc

    00
  10. Huh, cat au evoluat de la Isetta pana la masinile din ziua de azi. In momentul in care au creeat Isetta s-au gandit oare cum va arata un BMW peste zeci de ani ?:)

    00
  11. Am vazut Citroen-ul in chestiune in spatele Teatrului National, l-am si pozat, iar proprietarul a fost destul de amabil sa astepte linistit deoparte sa terminam.

    00
  12. Misto si pentru Bucuresti legenda asta. Prima fatuca cu Tuareg te face omleta ca „nu te-a vazut”. :D

    00
  13. @A.Dragos: pai de-abia se-apucasera de facut masini. La inceput faceau motoare de avion, dar li s-a interzis dupa primul razboi mondial (chiar erau buni, primul avion care a atins bariera de 10.000m altitudine era BMW-powered – https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_IV )

    00
  14. am si eu niste poze cu bestia asta mica de la un muzeu auto din bruxell

    00
  15. Accesul se face prin fata (prin capota) si are volanul mobil. Te asezi ca pe canapea.

    00
  16. NOU
    #17

    Daca mai rezidezi in Brasov si ai drum pe la reprezentanta BMW (Contempo) la iesirea din Darste, poti admira la ei unul galben in stare excelenta.

    00
  17. @mollahu – de aia sigla BMW e o elice :)

    @sakura – da, avea o logica, motorul de 300cmc genera 12-13 CP, masina atingea o viteza de 85kmh (presupun ca trebuia sa fi cascador sa mergi cu aia cu 85kmh), era la fel de manevrabila ca o roaba incarcata cu caramizi, nu te ferea de ploaie, nemaivorbind de accidente, polua infinit mai mult decat o masina moderna si consuma cat un hummer, si daca, Doamne fereste, intrai intr-un stalp, te puteau razui de pe el. Muzica se auzea brici inauntru (muzica de pe strada, evident) si cand se incingea motorul masina era o sauna perfecta. A, si una moderna (Fiat 500) are totusi 980 kg, deci simpla folosire a materialelor moderne si a sistemelor de siguranta urca greutatea in draci.

    Solutie pentru orase aglomerate – o masina tip Smart / Fiat 500, si aprcari imense la intrarea in oras, daca e cazul, sau in centru. Lasi masina ta acolo, iei o masinuta si intri in oras. Asta ar putea functiona. Smart pe autostrada? No thanks, nu vreau sa zbor odata cu papadiile cand bate vantul…

    00
    • @Jordan: am mers cu 130km/h pe autostrada cu smart 4-2. works. 3 la suta consum mediu oras-drum lung. loc de bagaje in spate. parcat de-a curmezisul pe strada. costa 9.000€ noua si vreo 4.000 din 2005. spune-i romanului asta.

  18. Apropo de Citroen 2CV, am un prieten belgian care si-a cumparat acum vreo 10 ani o astfel de masina, in „kit”. I-au montat-o niste mecanici de la garaj si asa a avut si el „prima lui 2CV”. Deci, printre multe masini „autentice” se strecoara si refacute de la A la Z.

    (BMW-ul din imagine e autentic)

    00
  19. interesant,un articol bun.Cum ramane cu cele de la noi ?masinile vechi care sunt pe marginea drumului..

    00
  20. Dap stiam de 2CV-ul ala pentru ca l-am vazut chiar sambata sau duminica trecuta pe la arcul de triumf.

    00
  21. @razvanbb: Poate mergea la rabla! :(

    00
  22. Zau de nu mi-as lua si eu una dintr-asta veche. bate la fund orice fita de masina. problema e ca la gropile de la noi si calitatea „benzinei din apa” trebuie sa mergi foarte des la mecanic cu ea, iar piesele de schimb sunt rare.

    A fost o perioada cand salivam dupa un Ford Capri de prin 1970 (cca 4000 EUR) … dar m-am razgandit imediat cand am aflat cam de ce bani tre’ sa dispui ca s-o mentenezi pentru ‘viata de zi-cu-zi’.

    00
  23. @zoso – ok, poate smartul tine. Eu am mers cu un Tico cu 140 kmh (indicati, naiba stie cat era de fapt viteza) pe autostrada si ma tineam de volan cand treceam pe langa un TIR, iar cand vedea un TIR de pe contrasens pe drumuri nationale etc trebuia sa trag stanga de volan destul de serios ca sa nu ies de pe drum… Nici o problema de genul asta cu Smart Roadster, care, in afara de jafu’ ala de cutie de viteze, e super tare, nu cred ca o rastorni decat asa, manual :) , dar e si ceva mai mare…

    00
    • @Jordan: pla, normal ca trebuie sa ai grija si sa nu lasi volanul din mana. roadsterul nu l-am testat, nu il aveau pe stoc.

  24. Prietena mea a vrut sa cumpere acum vreo 3 ani un 2CV in stare buna, cerea omul vreo 3000 pe ea, dar pana la urma ne-am gandit ca prea e fita, plus ca iti trebuie niste cunostinte tehnice ca sa ai grija de ea, ca sa nu dai bani duium la mecanici. Era super misto oricum, bicolora, negru-visiniu.

    00
  25. ooooo, un clasic „in viata”. Daca o reconditioneaza cineva.. e o frumusete.

    00
  26. E una si in clipul Never Let ME Down Again al lui Depeche:

    https://youtube.com/watch?v=fLTTkQVG5qc

    00
  27. http://automobilia-romania.blogspot.com/2017/04/xii-retroparada-primaverii-2010.html

    Sambata 24 aprilie va avea loc primul eveniment din calendarul 2010 RETROMOBIL CLUB ROMANIA – Retroparada Primaverii – editia a XIIa.

    Lista echipajelor participante :
    https://retromobil.ro/stiri/retroparada10/Participanti%20Retroparada%20Primaverii%202010.jpg

    00
  28. In Brasov, proprietarul unei firme de tractari auto a dezvoltat o pasiune deosebita pentru masinile de colectie..

    Are mai multe exemplare printre care si Citroen 2CV

    00
  29. Nu-mi vine sa cred ca toti atzi muscat la vrajeala asta; ala a lipiti sigla de bmw pe spatele masinii, si voi atzi luat-o de buna? incredibil …

    00
  30. CEL MAI URAT BMW DIN ISTORIE, dupa cum au afirmat si conducatorii de azi ai companiei. La vremea lui a fost un esec, iar in ziua de azi apare in orice top din reviste auto sau de pe net la cele mai urate masini facute vreodata… Dar pentru voi e cool, nu? :)))

    00
  31. @Fals : Asa e. Ai dreptate. de fapt nu avusese de unde sa faca rost de sigla de Dacia 1100 si a lipit una de la saracii astia de la BMW. Noi… ne bucuram si noi p-aci aiurea. Fugi inapoi la treaba ta.

    @Martin : Designul original este italian.

    Sunt sanse sa ne trezim cu o noua Isetta pe sosele cat de curand https://bmwblog.ro/stiri/zvon-bmw-reinvie-legendara-isetta .

    00
  32. Tot nu mere porcaria aia care deschide pozele. Intru de pe Chrome.

    00
  33. Ce micuta e masina asta. :)

    00
  34. @mollahu: idem Messerschmitt.
    Actualmente cea mai practică soluţie pentru străzile aglomerate mi se pare conceptul Nissan Land Glider. Mi-ar place să ajungă în producţia de serie.

    00
  35. @Sakura : chiar ar fi practic pentru oras. Si nu m-as supara nici pe-un drum virajat cu unu d-ala… din pacate tot concept e si BMW Simple Concept :)

    00
  36. da, si prin Cluj e un Citroen dinasta: http://de-aia.blogspot.com/2016/06/in-oglinda.html

    00
  37. mai e unul la contempo brasov :)

    00
  38. Daca tot va pasioneaza masinutele astea: cand aveti ocazia sa ajungeti la Kaprun, Austria, cautati Muzeul masinilor vechi (Fahrzeugmuseum – e in subsolul unui hotel, Sportkristall). Gasiti o nebunie cu sute de masini de genul asta, numai raritati, incepand de la FordT.

    00
  39. daca vorbesti despre citroen 2cv6, l’am vazut azi cand ieseam de la facultate. este langa ambasada americii. i’am facut niste poze, le pun pe blog si iti trimit si tie linkul :)

    00
  40. uite frate aici masinuta despre care iti ziceam.
    (sa stii ca poti sterge postul asta dupa ce vezi pozele, ca sa nu ai impresia ca vreau sa’mi fac reclama blogului aici la tine)
    o seara placuta :)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.