Jurnal de criză – ziua 1

Bun, au început primele discuții despre criza care urmează. Nimic neașteptat pentru cine judeca un pic. Oamenii nu au economii, că lucrurile mergeau bine, erau joburi, erau citybreak-uri, puțini s-au gândit să pună și ceva deoparte. Toată lumea era la cafenea sau la terasă, zi de zi. Țin minte, eram într-o seară prin București și, într-o joi, într-o boschetărie de terasă pe niște străduțe nu erau mese libere. În Centrul Vechi la fel. Nimeni n-a pus nimic deoparte, toată lumea topea banii imediat cum îi încasa.

Și altceva. Toată industria asta de going out era susținută din munca angajaților. În loc să le fie plătite salarii decente și, din 10.000 localuri să rămână 5.000, cu prețuri și salarii pe măsură, s-au deschis din ce în ce mai multe, să aibă toată lumea loc. Cine plătea pentru asta? Păi, angajații cu salarii de 1.500 lei plus bacșișuri, plus patronii care voiau neapărat să aibă bar/cafenea. Mai țineți minte retorica asta? Nu s-a schimbat nimic.

Am văzut o companie de turism dând mesaje pozitive, despre cum ei sunt puternici și își ajută clienții, dar și ei să cumpere de la ei. Am râs un pic, că mirosea a faliment și disperare mesajul lor.

Mai țineți minte previziunile de creștere de acum două săptămâni de la toți dezvoltatorii imobiliari? Cât credeți că o să fie reducerile acum la jegurile alea de apartamente construite fără nici o noimă sau logică? 20%? Mai mult?

Recitiți articolul ăsta din august 2010, că e mai actual decât credeți: Cum s-a risipit creșterea economica a României pe manele si limuzine.

Poveste de la cineva prins în carantina din Wuhan. Fiți atenți la partea cu “aveam voie să ieșim o dată la 3 zile, o singură persoană” și acum uitați-vă pe stradă în România.

Sunt oameni care nu și-au întrerupt vacanța și acum latră că nu se mai pot întoarce în țară, că s-au anulat zborurile. Nu s-au suit în primul avion acum două săptămâni, au dădeau cu flit fraierilor care se panicau acasă, erau centauri. Și MAE abia azi s-a trezit sa le spună să se întoarcă dracului acasă. I-aș mai lăsa prin aeroporturi vreo săptămână, să se bucure de vacanță.

Dezamăgitoarea lipsă de reacție a OLX, care permite speculanților jegoși să se dea în spectacol pe platforma lor. Oamenii s-au bucurat că a venit o companie mai spălată și ne-a scăpat de spammerii mizerabili de la okazii.ro, dar la faze din astea nu face decât să se pună în aceeași postură, de a fi urâți de oameni care mai și judecă.

Ela Crăciun, prezentatoare TV, bubuie de isteață ce e.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

211 comentarii

  1. Băi ar fi o treaba să scadă piața imobiliară, dar să rămână structurile care să-ți permită să te bucuri de așa ceva, gen o societate funcțională.

    00
    • De multe ori s-a spus aici că prost nu e cel care cere, prost este cel care dă.Asta este valabilă în achiziția locuințelor.
      Este o nuanță în ceea ce spui tu sau ce înțelegi prin „să scadă piața imobiliară”: să scadă prețurile sau să scadă volumul locuințelor?
      Cu prima sînt de acord, cu a doua nu.

      00
    • Mă refer la reset la bulă, care nu e numai în Ro. Dar trebuie să fie un reset finuț, ca să fie acceptabil, altfel cumpăratul de imobiliare o să fie ultima noastră grijă.

      00
    • Reset-ul la bulă din păcate (cel puțin în vest) nu se va mai întâmpla niciodată.

      Dintr-o cauză destul de simplă: Fondurile de investiții.

      Sunt fonduri de investiții care pun banul jos și cumpără tot ce e în zone bune, închiriabil, etc. Iar tu ca om de rând n-ai cum să scoți niciodată banii ăia. Iar fondurile de investiții n-au stres dacă recuperează banii în 15-20 de ani din chirie, își permit să aștepte. Oamenii care au banii în așa ceva au alte surse din care să trăiască.

      E fix ca în jocul Monopoly, doar că se-ntâmplă mult mai lent. Se cumpără tot, iar omul de rând nu are alternativă decât să închirieze, și se întinde limita la maxim posibil suportabil de societate, pentru că se poate.

      Fără o legislație adecvată, n-ai cum opri tăvălugul, pur și simplu au bani extrem de mulți.

      00
    • @manu144x: eu zic că o să fie ceva reset în privința asta. Măcar la cinci oameni, cum zice Zoso. Adică, ușor ușor unii își vor pune întrebări gen: chiar îmi trebuie o casă /apartament mai mare? Chiar trebuie să (mai) facem un copil? Dar chiar îmi trebuie iPhone nu știu cât? Sau chiar îmi trebuie un TV mai mare? Dar mașina actuală nu merge bine? Etc etc.

      00
  2. Cât credeți că o să fie reducerile acum la jegurile alea de apartamente construite fără nici o noimă sau logică? 20%? Mai mult?

    Cinismul din mine zice ca asta nu va conta deloc.

    In primul rand, din moment ce sinecurile se dau in familie & cunoscuti si nu puse pe listele AJOFM-urilor sau ejobs sau altundeva, asa si apartamentelor jegoase vor fi luate la gramada de oameni din mecanismul sistemului.
    De exemplu, ma astept ca primarii, consilierii, prefectii, sefii de agentii sau mai stiu eu ce baroni locali, impreuna cu rudele lor notari, avocati, procurori, judecatori, ofiteri de servicii s.a. sa fie concentrati pe asta.

    In al doilea rand, multi se vor intreba de ce (ca doar sunt jeguri, nu?) & raspunsul e unul simplu: saltul cantitativ duce la salt calitativ.
    Criza virusului e temporara, latifundiarismul rentier este etern. Orisicat de jegos e. Beizadelile sunt domni & domnisoare, cu diplome exotice. Va urma o rocada de cadre destul de curand.

    00
  3. Oamenii refuză să înveţe din istorie, şi drept consecinţă, sînt condamnaţi s-o retrăiască.

    00
  4. estimeaza cineva la cat se va duce deficitul bugetar anul acesta si ce consecinte vor fi in anii viitori?!
    eu estimez doar ca in judetele care depind de platile bugetare va fi jale mare, inclusiv pentru micile afaceri private.

    00
    • who cares? s-a dat liber la deficit de la UE. achizitii de urgenta, iese banutu frumos. cinstit.

      00
    • s-a dat liber la criza…

      00
    • @Radu

      S-a dat liber la inflație…dintr-o dată salariul ăla de 5000 ron nu o să fie cine știe ce dacă euro sare la 5.5

      00
    • @Radu

      Am uitat să zic, mă refer la salariul ăla de bugetar de cărat hârtii, nu la cel care muncește pentru acei bani. Pentru cel care muncește…e nasol pentru că e furat de 2 ori…

      00
    • Bisnitarul catu din noiembrie de când a ajuns la butoane lucrează împreună cu amicii din bănci sa ducă euro în prima faza la 5 lei și apoi până în vară la 6 lei, adică o tăiere a tuturor veniturilor din tara: salarii, pensii, alocații…..cu 25%.

      00
    • @cosmin

      Eu cred că mai degrabă lucrează cu disperare ca să NU ajungă acolo.

      Liberalii au nevoie de o victorie, să mărească pensiile și alte cele ca să ia alegerile.

      Nici in cele mai negre scenarii nu se așteptau la coronavirusul și ce va veni după.

      Ei mizau să ia alegerile pe fix aceeași strategie ca PSD, dar bani la toată lumea ca să fie bine.

      00
  5. o veste buna este ca toti copiii doritori au parte de profesori calificati, prin cursuri tv sau on-line!

    00
    • La TVR2 nu au fost în stare să filmeze o foaie astfel încât să se vadă tot ce era scris.
      Probabil au rămas fără operatori.

      00
    • recomand math-pdr.com
      sau canalul de YouTube al profesorilor Poenaru (Radu Poenaru și tatăl)
      au apărut și la TV, doi profesori de matematică ce au lecții video pentru elevi.

      00
  6. Financiar sunt acoperit, am economisit 70% din venit in ultimele 12 luni (cam 15-16.000 euro, in total am 60.000 euro). Sper sa crape toti „afaceristii” astia cu cate o dugheana de bar / hotel / pensiune / IMM ce platesc mizerabil angajatii (si se comporta mizerabil) in timp ce toata familia lor au ML-uri, vile si altele. Ce am de zis,….un reset in economie face bine, mai schimba mentalitati, mai schimba legislatie in bine, mai apar oportunitati.

    00
    • bugetarii cu limuzine si vile ce sa faca?!
      intreb pentru ca sunt mai majoritari!

      00
    • si angajatii lor o sa fie niste someri fericiti ? somaj de 2 cifre nu inseamna reset in economie si nici oportunitati pentru marea majoritate a oamenilor.

      00
    • Când o să ai la ușa hoarda înfometată, ăia 60k nu o să fie prea utili.

      Ca să îți fie bine ție trebuie ca și celorlalți să le fie măcar un pic bine altfel dau ei „reset” și te pun pe grătar.

      00
    • In 2008 nu a fost nici „o hoarda de infometati”. Nu crapa nimic asa serios, cateva falimente in anumite industrii, imobiliarele posibil sa mai scada cu un 100-150 euro / mp peste 6 luni, mai dispar niste samsari. Scenariul din anii 90 cu devalorizarea nu va exista.

      Deja stiu un hotel mic, local, ce s-a inchis temporar. Angajatii si-au luat concediu platit, nu mai au clienti ca s-au anulat rezervarile.

      00
    • Boss” unde lucrezi sa ne schimbam si noi jobul cand se termina criza, ca vai bine castigi :))

      00
    • @sfatuitoru: să dea zeitatea preferată de tine să fie așa cum zici tu. Problema e că poate să fie mai rău ca în 2008 că nu e nici o regulă că aia e limita, gata băieți s-a atins nivelul, piua! Dacă e ca în 2008, prin toamnă-iarnă o să numărăm cioburile.

      00
    • Resetul dorit de tine s-ar putea sa faca ca banutii tai sa nu prea valoreze nimic sau sa nu ii mai ai disponibili din cauza blocajului bancar.

      00
  7. „Australieni”:
    https://www.bbc.com/news/av/world-australia-51903149/australian-man-charged-over-supermarket-assault

    In curand si la noi. Vom concura pe provizii cu unii care sunt antrenati din nascare sa astepte sa li se arunce din camion. Nu ne vad bine.

    00
  8. Vorbeam ieri cu un vecin un mos pensionar si spunea ”nu e nimic nou , o sa fie ca in comunism, viata sociala nasoala sau lipsa, mancare putina cu un gat doua aripi si-o spinare faci ciorba felul doi si friptura, spitalele pline si fara medicamente, sapun si spirt nu gasesti, granite inchise multi si disperati/ periculosi /puscariasi atunci eliberati acum veniti inapoi deci sa tii usa si fereastra incuiate”

    00
    • corect!
      doar sa nu se alinieze si speranta de viata cu cea de acum 30 de ani!

      00
    • mare dreptate are omul. Mi-am adus aminte brusc cum mai elibera Ceasca un val de puscariasi (nu ca Dragnea nu ar fi facut deja asta)

      00
    • @killroy

      A eliberat din cauză că sistemul era foarte dur și puteai ajunge foarte ușor la închisoare din orice mizilic.

      Și atunci odată la ceva ani dădea amnistii în masă pentru că efectiv nu mai aveau locuri.

      00
    • Atunci măcar puteai gini ușor pușcăriașii, că numai ei erau rași în cap.

      00
  9. Situatia e cam asa, sau cel putin asa o vad eu:
    1. Polarizarea societatii romanesti se va desavarsi in aceste momente. Adica, judetele sarace vor fi si mai sarace, iar cele bogate vor fi si mai bogate.
    2. In functie de cat va dura toata povestea, estimarile realiste fiind de 3 luni, FMI ne va vizita din nou. Las imaginatia sa zburde in aceste cazuri.
    3. Multi oameni, vor realiza exact cam care este valoarea lor de fapt. Stiti voi, aia care nu produceau nimic si aveau salariu de nabab, aia vor disparea din peisaj destul de repede. Paradoxal, sunt sigur ca prin networking vor gasi pe altii care sa-i faca de bani, dar nu pentru mult timp.
    4. Cuvantul eficientizare se va auzi in urmatoarea perioada obsesiv spus de toti din mediul privat alaturi de competitivitate. Asta va ascunde disponibilizarile si cacaturile ce vor fi facute.

    00
    • peste un an, vom avea aceleasi stiri, doar se vor inlocui in texte cuvintele coronavirus si epidemie cu fmi si criza.

      00
    • De acord cu cele enumerate, doar ca am un sentiment ca sigur nu se va vorbi de eficientizare la stat

      00
  10. cel mai negru scenariu e ca situatia sa dureze 1 an, la cum se moare pe capete in italia (aprox 300 decese/zi) si dupa cat de inconstienti sunt romanii, vom avea o agonie mai lunga de iunie, eu am inceput sa rationalizez mancarea si banii inca din ianuarie, de cand am vazut primele masuri in china, ca sa micsorez impactul pe termen lung. nu vreau sa ma gandesc la genocidul care va urma

    00
    • de asemenea, la cat de responsabili sunt romanii, in curand nu o sa mai aiba cine sa ne salveze, sau macar sa ne aduca un paracetamol la domiciliu https://www.click.ro/news/national/povestea-pacientului-36-cu-plamanii-distrusi-zece-pompieri-smurd-l-au-carat-fara?fbclid=IwAR1QCS4uvonhZd95gDmMfNy6Se6beQu_vog4kcbgTPxwj1hlHTy4nXXyEzQ

      00
    • daca se va muri pe capete, mancare si bani o sa fie, doar cererea va scadea!

      00
    • Am citit azi un articol despre de ce Italia s-a infectat atat de tare si atat de rapid https://www.wired.co.uk/article/coronavirus-italy

      TL;DR – circulau infectati inainte sa-l depisteze ei pe primul. De asemenea, pe ala primul care a venit cu simptome l-au trimis la plimbare fara sa-l testeze de covid, au zis ca are gripa.

      00
    • S-a spart mitul occidentului bogat cu sistem medical perfect, Italia are o mortalitate aproape dublă față de China sau iran.

      00
    • la noi n-au nici teste, nici personal, nimeni nu stie cati infectati umbla liber acum, aia care sunt in carantina ies la plimbare la mall, se duc sa muneasca pe santiere, se intalnesc cu familiile la gratare, spitalele nu au zone de carantina sau daca le au sunt niste incropituri, azi s-a anuntat ca nu mai au capacitate de carantina in B, intre timp mii de oameni asteapta la granite sa intra in romania

      00
    • @cosmin: slabă interpretare a datelor ai făcut.La același număr de îmbolnăviri Italia ar avea 40% mai mulți decedați.Așadar, de la 40 la aproape dublu este cale dublă.
      Pe de altă parte, cîți au fost spitalizați efectiv în Italia și cîți în Iran?Cîte locuri au italienii și cîte locuri au iranienii în spitale?Cred că raportul este în favoarea italienilor.

      00
    • @Sly – rata deceselor in Italia e de 7.2% fata de iran unde e 5.6% sau China sub 4%, restul sunt divagații fără legătură cu subiectul.

      In plus e atâta de minunat in occident încât diasporezi fug disperați spre Romania.

      00
    • Omule, ceea ce spui tu este exact ce am spus eu.Italia era la 40% peste Iran cînd am făcut calculul.
      Doar azi în Iran au murit 129 de persoane.
      Revino-ți.
      Așa plăcut crezi că este în spitalele din RO încît fug și italienii de la ei ca să ajungă aici la noi?!
      Urmează să plece și spaniolii, fix pentru căldura din spitalele din RO. hahahahha
      Auzi la el, divagații.Mă rog, ce să faci cu omul dacă el nu, nu.
      Caută cauzele pentru care au plecat românii de acolo, ca de exemplu cei fără contracte, cei sezonieri, cei care nu au job-uri sigure, etc.

      00
    • @Cosmin: rata deceselor în Wuhan la 20 febr= 5,8%, rata deceslor la nivelul Chinei la 20 febr=3,8%.

      00
    • @Sly – între timp rata deceselor din Italia se duce spre 8%.

      00
    • Vorbim peste 7-10 zile

      00
    • Îmi place cum vă certați aici pe niște cifre furnizate de 2 regimuri totalitare, China și Iran :))

      Nu înțeleg, dacă până acum ăia falsificau orice statistică credeți că dintr-o dată au devenit sinceri?

      Mor câți vrea partidul/ayatollahul, nu câți vrea virusul! Păi ce-i aicea, democrație, face fiecare ce vrea?

      Restul au murit din alte cauze, iar dacă dai vreo cifră care nu corespunde cu cea dată de partid, știm cu toții ce se întâmplă.

      00
    • Sa stii ca ma gandeam ca daca as fi in situatia asta si eu mi-as face selfie, dar apoi m-am gandit ca probabil mi-ar fi fost luat telefonul si pus in punguta de plastic pentru ca plm, e purtator de virus. Aparent nu se intampla asta…

      00
    • @jolyca, pai si posesorul telefonului e purtator de virus. so, nu mai bine sta cu el? in fine nu asta e important ci de remarcat cat de serioasa e toata treaba pentru generatia iphone…virus, virus, da’ ce pla mea, io tra sa lipesc o poza pe Insta sa vada prietenii de unde postez ca daca nu, l-am luat degeaba.

      00
  11. dowjones e pe rosu dupa ce i s-au pus toate proptelele posibile!
    asta nu se reduce doar la caderea bursei, este in primul rand o sinteza a previziunilor despre mersul economiei in perioada urmatoare!
    epidemia de coronavirus forteaza intreruperea circuitelor din economie.
    adica un fel de shut-down.
    s-ar putea sa dureze pana la producerea si distribuirea pe scara larga a unui vaccin eficient.

    00
  12. La faza cu izolarea, impresia mea e că treaba pare mult mai bună la noi decât în alte țări, trotuarele sunt pustii, puținii oameni țin distanță între ei, dacă nu ar fi tâmpenia cu înghesuiala la supermarketuri, ar fi chiar decent.

    Dacă te uiți pe cifre, cel mai mult rău au făcut doi tâmpiți (ăla din Buc și tipa din Hunedoara), dar în general pare că lumea a priceput. Vesticii la momentul ăsta stăteau pe la terase, prin baruri, concerte, etc. Italienii au făcut rahatul praf, dar măcar au băgat groaza în alții.

    00
    • Italia a fost prima tara care a taiat legaturile aeriene cu China (alaturi de Mongolia). Nu m-as hazarda sa zic ca au facut rahatul praf.

      00
    • La noi par puține cazuri fiindcă nu se fac testele.

      00
    • Italia a fost prima tara care a taiat legaturile aeriene cu China (alaturi de Mongolia).

      …in timp ce terasele si barurile erau pline. Din nou, pe primul pacient cu covid l-au trimis acasa zicand ca are gripa banala, iar ala a revenit dupa 2 zile la spital. In alea 2 zile a infectat pe cine a putut. E si ancheta penala deschisa la spitalul respectiv pentru asta.

      00
    • @rv mă refeream la oameni, nu la autorități. Nici nu-și puneau problema să stea mai izolați, hai, nu carantină în apartament, dar măcar nu te mai duci în zone aglomerate.

      00
    • Sa stii ca tinerii nu prea. Sunt tot cu cacat in cap (scuzati expresia). Sora lu nevasta-mea ia zis lu tacsu ca ea nu sta in casa ca „nu e nimc domne, nu va mai faceti griji”, 21 de ani.

      Noi stam acasa. Am 2 copii mici, unul alaptat. Atat imi trebuie, spitalizari.

      00
    • Italia a fost prima lovita de aceasta nenorocire, toate masurile luate de tarile din jur au avut la baza experienta din Italia.

      00
    • @Ionut: plm…daca la 21 nu te crezi stapanul lumii..atunci cand? cand apar copiii, ratele, responsabilitatile?

      00
    • @Atilla, ai perfecta drepate, dar asa s-a raspandit virusul in Italia. Prin tinerii stăpâni ai lumii.

      00
    • Și să nu uităm de francezi care trebuiau neapărat să voteze. Nu se putea altfel, dom’le.

      00
    • să nu uităm de francezi care trebuiau neapărat să voteze.

      sincer? sincer? mai dă-i in ula mea. 1,2 milioane un apartament in paris. fluture abia așteaptă să scadă la 500k, să își ia patru.

    • Deocamdată UK este stabilă fără școli închise, etc.
      Singura care are altă abordare în fața virusului.

      00
    • „sincer? sincer? mai dă-i in ula mea. 1,2 milioane un apartament in paris. fluture abia așteaptă să scadă la 500k, să își ia patru.”

      lol, 1,2 M iti iei un 75 m2 intr-un cartier modest din Paris :))

      00
    • La noi apar putine cazuri pentru ca nu s suficiente teste .

      00
    • fluture isi ia 4 apartamente la 500k? e barbat sau femeie, intreb pentru un prieten (sau prietena) burlac(a).

      00
    • Eu citisem că virusul a ajuns în Italia din Germania. Cât despre trimisul la plimbare al ălora cu simptome de gripă, nu așa a pățit și un român de-al nostru care s-a dus în Italia la spital și l-au trimis ăia la plimbare, drept care omul a venit în România și l-au testat ai noștri cum trebuie și internat (e unul din primele cazuri, știu că pe undeva îl lăudau autoritățile c-a fost responsabil și a venit cu mașina personală, nu cu autocar sau avion).

      00
  13. oamenii n-au economii ..ca n-au din ce.

    trecand peste salariile vehiculate pe aici…restul n-au din ce

    2. plm…eu sunt de parere ca e pacat in ziua de azi sa nu vizitezi nimic ci doar sa strangi niste maruntis…ca daca ai 100 sau 10000 euro in caz de colaps economic esti fix in acelasi cacao…vor valora tot 2 felii de paine …remember ’90 …plm

    3. bucuria ca altuia ii poate fi mai rau acum…este doar praf in vant…si frica…frica si speranta de a se opri beleaua nitel mai jos decat detine virbitorul…sau decat este direct impactat.

    00
    • oamenii n-au economii ..ca n-au din ce.

      când lași 1-200 lei pe seară in cafenele ai din ce.

    • ia vezi cat valora un euro in 2008 si cat valora in 2009-2010 ca putere de cumparare in romania!

      00
    • am vorbit despre o bunica a cuiva…80 si ceva de ani…care spunea ca trebuie sa mearga la biserica..
      primul impuls a fost cu „nu..asa ceva nu..boala, transmitere..cacaturi” si apoi mi-am dat seama ca pentru mamaia aia ar fi mai distructiv sa nu mearga la biserica…activitate pe care o face de cand se stie ..decat daca maine ar muri de boala

      cred ca acelasi lucru merge si in cazul asta: daca ala e singurul fel de a se simti in viata…spargand 200 de lei pe seara…acumularea aia de capital n-ar face nimic.
      sa facem un calcul: 200 lei/seara +30 nopti -> 6000lei/luna pt bautura…cam care ar trebui sa fie salariul astfel incat sa dai banii astia pe alcool?
      cati din cei amenintati acum cu somajul au banii astia?

      sa zicem ca sunt oameni care se plang de lipsa economiilor si care pana ieri aveau stilul asta de viata (eu zic ca totusi e mic fata de cei care chiar n-au de unde)
      6000lei/luna aproximam la 1000euro=>12000 euro /an

      sa zicem ca ai stilul asta de viata intre 25-30 ani..ca pe atunci apare la tine copilul sau pe la ceilalti din gasca..si oricum se fute iesitul seara de seara

      60000euro stransi => un avans pentru o cocioaba…

      plm…asta este marea agoniseala? cu asta iti pastrezi zona de confort in caz de colaps economic? (si nu uita de la ce am pornit..cati ar fi cei care ar face parte din scenariul asta)

      00
    • Tocmai pentru ca sunt multi astia care gandesc pe ideea ” o viata am, tot ce conteaza e sa mananc acum, sa beau acum, sa fut acum… chiar si pe datorie” tot au crescut preturile la orice, combustibili, masini apartamente, you name it. Nu zice nimeni sa nu te distrezi sa nu iti iei chestii ca de aia muncesti, dar multi arunca cu banii peste posibilitatile lor doar ca sa epateze.

      Adica zi-mi in medie ce plm face un om cu iphone ultima generatie asa util cu telefonul si nu poate face cu un telefon de pana in 1000 de lei. Exact, ca sa o combine pe Maricica de la HR/din sat. Si nu, claritatea pozelor si cele 1-2 sec lag cand intri pe net nu justifica preturile prohibitive la iPhone.

      00
  14. Sa nu uitam acest mic paragraf

    Până în prezent, au fost înregistrate 36 de dosare penale pentru infracțiunea de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal

    36 de prosti.

    00
  15. Adevarul: vor muri mai multi de criza economică decât de coronavirus.
    Primele sectoare economice afectate: distracții (spectacole bla bla, Tudor Chirilă, Maia abendstern), turism, restaurante (prieten de familie a fost pus pe liber de miercuri). Urmează electronicele și auto ( alt prieten a fost notificat că mașina comandata in ianuarie cu termen de livrare inititial 3 luni va veni nu mai devreme de iulie datorita unor probleme cu fluxul de producție) și imobiliarele.
    La o prima estimare cred că scăderea economica a României va fi anul ăsta ceva gen -8% poate -10%. Paradoxal dar sectorul de stat va fi că în 2009 puțin întârziat in intrarea în criză. Foarte probabil că se va da drumul la inflație, depreciere. Un curs de 5 lei la euro în mai e foarte probabil.
    Pe scurt va fi nasol. Foarte nasol. Mai nasol ca in 2008-2010. Și nu cred că iohannis/Orban sunt capabili să managerieze situația. Nici cineva de la PSD sau alde sau proromania. Probabil se vor face tot felul de „ajustări” balbaite sub pretextul stării de urgență până economia va ajunge la nivelul ei real.
    Ieșirea din criză? 2022-2023 poate.
    Au venit vacile slabe

    00
    • Am fost optimist cu 1 euro 5 lei in mai.
      Azi 17 martie e deja 4.84, cu 2 bani mai mult ca ieri. Roborul a recuperat în 3 zile cat pierduse in 2 luni. Ford baga în șomaj tehnic angajații de la Craiova.
      Se da un ctrl-alt-del economic care nu are nicio legătură cu coronavirusul. Vacile alea care au venit sunt piele și os.
      Ps tocmai ce am aflat că pentru că dancila sa nu mai fie subiect de bancuri euro douazeci-douazeci se transforma în douăzeci douăzeci și unu. Timp berechet sa termine și românii 10 stadioane… Întortocheate mai sunt căile Domnului

      00
  16. ATENTIE, se intorc shutzii!

    00
  17. Nu pot sa inteleg oamenii care nu reusesc sa faca si sa tina ceva rezerve de bani. Oricati bani ar avea, tot raman fara pana la celalalt salariu. Cred ca nu au nici o sansa sa inteleaga ca vor fi momente cand o sa aiba nevoie, chiar daca am ajuns la acel moment.
    La fel ei pot spune despre mine ca sunt zgarcit, este cel mai usor lucru, insa de ce sa arunci banii pe lucruri inutile?
    Pentru ca suntem incapabili sa aplicam niste reguli stricte, ca in China, rapid, ACUM, vom plati cu varf si indesat. Chiar daca pare ceva iesit din comun sau credem ca noi nu vom avea nevoie de asa ceva, imi pare rau sa spun ca este linistea dinaintea furtunii.
    Mi se pare genial ca la noi se spune sa nu purtam masti decat daca suntem raciti (pentru ca nu sunt masti) iar in China te dau jos din autobuz daca nu porti masca.

    Habar nu am ce va fi, insa nu va fi bine.
    Am o mica afacere, cateva persoane angajate.
    Unu mai breaz nu a mai venit de 4 zile la munca pentru ca…dar are nevoie de munca si chiar sa il sune colegii sa vada daca este bine si nu a murit. Nu, el nu suna, sa spuna ca nu poate/ nu vrea sa vina si este angajat de 1 luna de zile. Si nu ca ar fi speriat de virus, vine pe jos la munca, si nu are contact cu clientii. Ce sa ii fac? Sa il dau afara ?
    Alti 2 colegi cu ceva problema medicale i am lasat acasa sapt asta, platiti 100%. Nu, nu pot lucra de acasa.
    Asteptam sa se blocheze totul, sa inchidem. Oricum cererea a cazut de tot, si nu ne asteptam sa revina mai devreme de 2 luni.
    Daca dureaza mai mult de 1 luna blocajul, probabil bagam in somaj tehnic.
    In rest, sa ne „vedem” cu bine dupa nebunia asta.

    00
    • @Aly, Vali ia la penis pe mulți la faza asta, dar sunt de condamnat DOAR cei care chiar au salarii bune și le sparg de proști ce sunt. El uită sau nu vrea să ia în considerare că mulți trăiesc de la un salariu la altul pentru că atât au, nu că-și iau 3 cafele Starbucks și un burger pe zi. E o altă lume, ăia vor suferi cel mai rău și de obicei ăia sunt și cei mai predispuși să facă și nasoale la disperare.

      00
    • adyzah, nu uit, de la ăia nu cer chestii, cer de la ăia care și-au schimbat telefonul la 6 luni și au ieșit în fiecare seară în oraș, iar acum sunt în fundul gol.

    • Daca e angajat doar de o luna, e in perioada de proba si ii poti rezilia unilateral contractul.

      00
    • Am iesit cu baietii la masa, si cand le-am spus ca lunar pun deoparte cam 4500 de lei erau toti. WTF? Cum faci treaba asta dude, ai spart vreo banca?

      Zic boss, tu ti-ai programat 4 vacante si le-ai platit deja, tu ti-ai luat trotineta de 4000 de lei si tu ai spart jdemii de euro in California.

      Eu prefer sa am platit apartamentul in 4 ani si sa ma stiu fara datorii la banci, altii prefera sa se sparga in vacante. Fiecare are prioritatile lui in viata. (Nu judec pe nimeni, fiecare face ce vrea cu viata lui).

      00
    • @Adyzah , am fost angajat si cand aveam 4.5 milioane salariu prin 2003 (450 lei acum) nu cheltuiam toti banii. Insa ma lasasem de fumat. Chiar am reușit sa pun bani de o parte. Intotdeauna.
      Si stiu ce inseamna sa nu ai bani, ai mei tot timpul au avut datorii, la intretinere tot timpul eram in urma cu 2-3 luni, iar in afara de o ciorba si o tocana nu prea mancam altceva.Dar nah, nu am facut nazuri. Nu fac nici acum.

      00
    • @Vali, ăia da, cam merită niște săptămâni cu pâinică cu sălămior Victoria dimineața la prânz și seara.

      00
    • Aceeasi discutie ca de fiecare data, cumva tot astia smart nu pricep ca cei mai bogati oameni din lume stau in mare parte tot pe spatele pulimii. Fiecare se crede un special, de parca agoniseala aduce puncte plus la definirea clasamentului. Faptul ca unii nu au economii, ne fac pe toti sa suferim, valoarea banilor scade, asta daca nu ai reusit cumva sa strangi sume unde daca mai pierzi niste zeci de mii de euro, chiar nu conteaza.
      Si comentez aici numa’ asa, chiar nu am solutii.
      In bula mea, (automotive) sunt multi prin tari mai cu apa calda cu care lucrez si discut aprope zilnic ce imi spun ca incepe sa fie o reala problema la ei ca tinerii nu isi mai doresc chestii. Adica baga bani in vacante si un telefon bun si educatie si cam atat. Nu mai vor masini si case. Si sa vezi distractie cand nu mai ai cerere.
      Primul meu gand a fost ca – ai de plm ce prosti sunt.
      Dar am realizat ca eu la 40+ am fost crescut de parinti sa imi fac un rost, casa, masina, bani deoparte, etc. Noi ca natie nu putem concepe viata fara radacini imobiliare aici, apoi sa stii sa traiesti ca banatenii, adica sa nu se vada ca ai bani si sa te plangi constant ca nu ai, chiar daca ai mai mult decat suficient. Apoi faci o casa mare si realizezi ca ai mici nu vor sta cu tine ca plm – va fi altfel pe vremea lor.
      O fi o virtute si sa strangi bani, cred ca daca stai in bula asta, e ok, pentru cel putin inca 20-30 ani.
      Dar cred ca tinerii ce au acum 15-20-25 ani si isi iau o trauma serioasa la varsta asta, vor aranja un pic altfel lumea pentru ei. Nu sunt toti idioti, majoritatea din bula mea sunt maturi, vor un viitor cat mai fara politicieni si discuta chestii ce pentru cei de 40-50 par tampenii la primul impuls.
      Nu e rau cu strnsul , cate un pic din toate e ok sa ai, dar viata reala e un pic mai mult de atat.

      00
    • @sorin

      Tinerii de genul ăsta vor fi viitorii muritori de foame la 50-60 de ani când vor constata că viața e mai mult decât vacanțe și experiențe.

      Chiar și criza asta cu coronavirus demonstrează cât de fragilă e societatea modernă și de câte servicii depindem de fapt ca să meargă totul normal.

      Pe români nu ii putem lua in calcul așa serios la asta pentru că după 50 de ani de sărăcie cruntă un pic au dat-o in extrema cealaltă, corect. Noi mai avem in plus și fudulia care mărește considerabil suprafața vilelor.

      Dar separând lucrurile, trebuie să îți asiguri in viață niște lucruri de bază. Ce bine e zilele astea de ăia care nu au rate sau chirie de plătit, nu? Nu zic că îs speciali, dar e o grijă in minus. Măcar că ai ce vinde in cazuri extreme și să îți iei ceva mai mic.

      Toată viața in chirie și apoi ce? O grămadă in SUA au problema asta, e interesant să vezi oameni de 60 de ani dormind in corturi pentru că toată viața au trăit clipa.

      Presimt că o să vină clar inapoi comunismul și regimurile totalitare, dar de data asta fără nici un glonț tras, vor veni pentru că tinerilor care azi trăiesc doar clipa o să li se pară că viața e nedreaptă când alți tineri le vor lua locul și vor putea munci mai bine și mai ieftin decât ei, cum s-a întâmplat cu fiecare generație.

      Și încă nici nu m-am legat de sistemele de pensii care au viitor extrem de sumbru in majoritatea țărilor vestice…

      00
    • Vlad Mixich e medic, nu profeseaza, dar eu sunt sigura ca stie ce vorbeste… Are expertiza corecta si de bun simt .

      00
    • Azi: 168 infectati.
      De Paste: 168* 244 = 40992 cazuri. Hai 41.000 sa fie numar rotund.
      Daca punem o rata a mortalitatii intre 4-7% avem cam: 1640-2870 morti.
      Cam cu 30 zile in spatele Italiei.

      In Bucuresti avem 43 din 168 adica cam 25% -> 410 – 715 morti.

      Situatia e maro cu stropi, parerea mea.

      00
    • să ieșim din casă? să mergem la 5 magazine de bricolaj?

    • @gogu
      Stii ca rata aia a mortalității, de 4-7%, e la cei testați, nu la cei infectati? În multe tari s-a spus ca numărul infectati lor este muuult mai mare. Probabil in Italia sunt/au fost chiar și peste 1 milion în realitate
      Deci 2000 de morți la milionul ala…
      Nu va mai speriați atât de boala, nu e cazul. Dar e ok niște reducere din asta a socializării câteva saptamani
      La mai mult de atât, probabil o să-mi dau demisia. Ca vorba aia, all work and no play..

      00
  18. Multe din chestiile astea sunt rezultatul neîncrederii în autorități. Neîncrederea în autoritățile române a fost o treabă ce s-a construit în timp, pentru că au făcut multe greșeli care au rămas nesancționate.

    • Subsdtiu

      00
    • *subscriu.
      Pe lângă ideile lui Vali legate de impotență autorităților, cred ca lipsa lor de acțiune se datorează și din ideea ca, dacă ei își fac treaba și i amendează pe cetățeni, ei la rândul lor o sa și facă treaba sa i amendeze pe ei prin vot.
      E un fel de lasă ma sa te las.

      00
  19. Sursa pentru meme-urile astea care este? Internet? Ca as vrea sa îi susțin si eu pe autorii lor cu un like ceva, un click…

    00
  20. Am cash pusi deoparte pentru 12-18 luni fara sa-mi schimb stilul de viata insa daca mananc si beau mai putin si tai abonamente, netflix si alte cacaturi, as zice 18 – 24 luni, fara sa consider somajul iminent dupa ce actiunile companiei unde lucrez au scazut cu vreo 80% asa.

    Altfel, legat de meme-ul ala cu Millenials….pai in Romania, Millenials au fost spanzurati in timp ce li s-a dat foc si au fost impuscati.

    1980 – 1990: foame, frig, lipsa lumina
    1990 – 2000: tranzitie, foame, frig, tunuri financiare, coruptie, inflatie galopanta, mineriade
    2000-2004: tranzitie, iliescu, democratie originala, saracie
    2004 – 2007: angajare, sperante, crestere, cariera, credit la masina, boom economic
    2008: criza financiara ! strans cureaua, saracie, faliment, regres profesional
    2010-2014: tranzitie, revenire dupa criza, penurie de joburi, stagnare
    2014 – 2016: speranta, crestere profesionala
    2016 – 2019: PSD, iliberalism
    2020: coronavirus
    2020 – 2022 criza
    2022 – 2030 revenire din criza…

    Dupa 50 de ani deja criza pensiilor, lipsa joburi, depresie…

    00
  21. Oricum, când se desface prima conservă sărbătorim, nu?

    00
    • mi s-a făcut poftă aseară, de la atâtea poze, am băgat un pateu de gâscă.
      azi am pus capcanele, mâine prefigurez o supă de șobolan proaspăt.

    • Ar merge un cont de Instagram, @quarantinemeals, cred că rupe la vizualizări.

      Și o sugestie pentru cei mari și mici

      krazydad punct com (să evităm moderarea)

      00
  22. uite gluma pe care s-o fure Eftimie si s-o puna pe TNR: „Mihai Sora catre pensionarii adunati sa joace sah prin parcuri: treceti acasa, draci de copchii impielitati!”

    00
  23. Ce ma doare e ca nu mai pot merge la escorte ….. Cateva luni voi fi palmas :)

    00
  24. Io mor de curiozitate sa aflu de la adeptii sharing economy cum vad ei noul mod de viata in conditiile izolarii si a folosirii pe cat posibil a resurselor proprii.
    Si, mancand seminte, sa se inchida din ce in ce mai multe restaurante (asta e nasol) mai ales din alea care au contract cu Glovo/Uber eats. Sa vezi atunci valea plangerii

    00
    • de ce e asa nasol? ca nu mai mancam atata junk food deghizat sau nu in mancare sanatoasa aka meniul zilei & shit? chinezii izolati in casa au invatat sa gateasca de pe Youtube.
      #farasmiorcaiala

      00
    • @anda, e nasol din perspectiva pierderilor financiare ale agentilor economici si al personalului care va deveni somer. Ca eu gatesc acasa, nu asta e problema, de vreo 20 si ceva de ani tot mestec in oale

      00
    • Boss, o grămadă din restaurantele alea au anunțat deja că nu mai servesc la locație, doar livrează, deci vedem cum evoluează lucrurile.

      00
  25. In legatura cu masurile luare, ieri in iasi, ora 14, circulau cate 2 masini colo, 3 dincolo, iar pe trotuar era efectiv pustiu in zonele centrale. La palas mall nu era aproape nimeni, nici vorba de oameni prin baruri sau magazine, doar angajatii mai animau zona. Din cei pe care i-am zarit jumatate purtau masca. Azi, ca e luni, probabil ca lumea incepe sa umble, dar ma bucur sa vad ca de buna voie s-a stat in casa si am o mica speranta ca poate nu o sa fie nasol ca in vest.
    Dpdv economic, vom juca in hora cu totii…

    00
  26. Unii se zic sumele pe care le-au pus deoparte. Imi pare incomplet asta. Fiindca depinde mult de venit. Mai relevant era ceva de genul: eu ma strofoc sa ma descurc, de exemplu, cu 3500 lei pe luna, restul merg la ciorap. 100-200 lei, cat reusesc. Ca daca tu castigi 5000 euro/ luna si ai reusit sa-ti pui deoparte in 3 ani 30 000 euro, nici n-ai facut mare smecherie.

    00
    • sumele se zic pentru confortul personal…nu pentru a da sfaturi celorlalti.
      lumea merge pe ideea ca „eu am atat si stau bine in comparatie cu ceilalti…sa se opreasca totul la fix cat am eu..si va fi bine..ca eu scap..pe ceilalti da-i in plm…”
      cam asta e…ca daca e pe bune stirea aia de acum 2-3 saptamani ca ajunsese un bax de cur-papir 1000 de dolari australieni…e complicat sa-i explici omului ca el are in casa banca fix 60 de baxuri…si atat.

      fata de 2008..o sa fie mai nasol acum…atunci lumea avea stocuri de rahaturi..si se chnuiau sa le vanda..cat sa nu piarda chiar totul…acum …stocuri pula…si nu ma refer la mancare….pana sa repornesca cei din China sa trimita iar cacaturi in Europa…o sa fie, cel mai probabil, omor pe ce se mai gaseste

      sumele cu 5 cifre din banci…sunt mai mult sa te incalzesca nitel..nu sa te ajute :)))

      00
    • pai tu cu 100-200 de lei pe luna ai strans 1500 euro intr-un an. ala are 30 de mii din doua salarii puse deoparte pe an. mie mi se pare ca a facut mai mare smecherie decat tine :)))

      00
    • Important este să ai economii.Altfel, fiecare cît poate.

      00
    • Ar face bine sa uite în vreo luna de masurile astea. Nu sunt sustenabile și nu merita. Când se va vedea mai clar decât acum ca nu peste tot o sa se moara sau o sa fie nevoie de spitalizari ca în Italia. Probabil și asta se urmărește, sa se vadă cât de grav e sa fii infectat, pe o perioada mai lunga. Și atunci criza va fi micuța, pt ca lumea o sa înceapă sa consume/investeasca din nou. Ba chiar mai mult decât inainte, cu câti bani o sa se elibereze.
      Nu cred ca cei care conduc nu au nici un plan, ca sunt disperați. La un punct, înainte de mijlocul lui aprilie, o sa se schimbe lucrurile. În fond nici in China masurile nu au fost atât de dure în afara wuhan-ului și hubei-ului. Iar în Europa s-a acționat mai rapid (nu la fel de eficient ca în Coreea sau Taiwan, dar destul de bine)

      00
  27. Pai din ce am citit din comentarii, comentatorii tipa in gura mare, ‘la ce iti trebuie economii, ca in caz de ceva vor valora 1 leu, si 60 000 e avans la o cocioaba de apartament’. Pai iti trebuie bombardiere, pentru ca daca stai cateva luni pe bara si cu o rata la penthousu tau din Militari, situatia ta nu va fi roz. Cu un euro la peste 6 lei, ala care are 30 000e economisiti il doare in pix.

    00
    • al doilea tip de comentariu imbecil e ăla cu „pe vremuri de criză cumperi ieftin”, de obicei de la luzeri rupți în cur. el n-are 500€ să îđi repare dinții, dar speră că va cumpăra 3 apartamente cu 100 lei bucata, în timp ce stă la 30 de ani cu mă-sa.

    • „comentatorii” tipa in gura mare ca trebuie sa existe o balanta:
      daca doar strangi bani de dragul de a strange bani…e fix pixul. faptul ca ai acum 60k de euro fara sa fi iesit nicaieri: din casa, din tara si sa speri ca aia 60k iti asigura in continuare zona de confort…e fix pixul..

      e bine sa faci economii..atat timp cat acest lucru nu devine un scop care iti manaca viata

      este exact ca celalalt site al lui Vali si absolut toate celelalte site-uri de preparsi: lasa impresia ca daca citesti 3 carti, vezi 2 filmulete pe net, iti cumperi un cutit si o busola poti trai in padure ca in evul mediu fara probleme

      00
    • Cine are niste bani pusi deoparte acum se poate simti pus la adapost pentru o perioada de timp. Acum, ceea ce nu se stie, este daca suma aia isi va pastra valoarea in timp?
      Ca sa simplific exercitiul presupunem ca ai pusi depoarte 60k eur. Daca situatia curenta se mentine, ai putea trai lejer 5 ani sa zicem(gen 1k eur pe luna). Daca situatia curenta nu se mentine si se agraveaza vei putea trai, cat timp banii tai nu se vor devaloriza prea mult!

      00
    • @Attilla, eu strang bani pentru ca nu am ce sa fac cu ei. Am un contract cu un salariu bun, apartament si masina de servici. Nu am simtit nevoia sa fiu in ton cu replica ‘dar sa ai mama si tu casa ta, nu sa stai la altii’. E rupt din telenovele pretul unei cutii de 45 mp in CT sau B. Sunt pentru disperatii ce le place sa se ingroape in credite. Cand toti omuletii aia ce isi rup carca in constructii vor fi platiti de la 2000e in sus, atunci sa-l vad pe pulica ala de dezvoltator cu preturi de 100k euro la 50 mp utili. Pana atunci, voi faceti credite pe 40 ani ca sa imbogatiti o banca si un coclet de dezvoltator.

      00
    • Cine și-a luat casa de toți banii, ca să nu aibă credit, poate sa plătească mancarea cu cărămizile din care e făcută când o sa fie somer

      00
  28. Eugen Păturan, care deţine francizele Bata şi New Balance: Începând cu 9 martie vanzările în magazinele de fashion s-au prăbuşit cu 60% în timpul săptămânii şi cu 95% în weekend

    https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/eugen-paturan-care-detine-francizele-bata-si-new-balance-incepand-cu-9-martie-vanzarile-in-magazinele-de-fashion-s-au-prabusit-cu-60-in-timpul-saptamanii-si-cu-95-in-weekend-18990770

  29. Evident ca ai si tu dreptate, dar lasa lumea sa se mai si distreze, ca iti bagi pula in ea de viata sa stai toata ziua acasa si sa faci economii ca sa ai bani de spirt si conserve daca vine apocalipsa.

    00
    • Corect, cel mai bun e un citybreak in fiecare luna, rata la masina noua si cand vine un moment de asta astepti la mami si tati sa cumpere spirt si conserve sau bagi un provident.

      00
    • Nu spune nimeni sa fii complet iresponsabil, dar cand tragi linie ce esti, daca nu experientele si amintirile tale?

      Ma rog, fiecare traieste cum vrea, incerc sa nu judec pe nimeni.

      00
    • Totul trebuie să fie făcut chibzuit. Nu zice nimeni să nu te distrezi și să-ți trăiești viața, însă o limită există în toate, iar fiecare își are limita lui. Limita e gradul de adaptare la noi condiții. Să zicem că ești un om ce cheltuie mult și chiar din ce nu are (credite la bancă). Dacă lovește criza, o sa fie ca și cum s-ar fi surpat tavanul peste tine. Ca e greu să treci de la un stil de viața susțin pe baze firave sau nesustenabile (salariu de 5000 de euro, cheltui în fiecare lună 6000 de euro) la unul auster. Și da, exista și oameni bogați care sunt săraci. Unul care a trăit cumpătat sau cu mai puțin (dar rațional) o sa treacă mai bine de criză și fără să fie frustrat. Ca și cum ar mânca la masa doi oameni in perioada de criza ciorba de cartofi: ăla chibzuit o să mănânce fericit și fără să-l doar in pix, ăla bogat-sărac o să se plângă că nu e caviar și nu prea o să-i placa ciorba, având în fiecare seara coșmaruri cu cartofi.

      00
    • mda, asta cu coronavirusul va fi de povestit nepotilor, cine mai apuca

      00
  30. NOU
    #152

    Știu io pe unu’ de are 9 case date-n chirie, salariu baban, dar tot se plânge că nu-i ajung banii, iar dacă-i ceri 5 lei împrumut face o față de zici că i-ai cerut să-și doneze ficatul.
    Și el are întotdeauna dreptate, indiferent că interlocutorul e doctor, judecător, economist, inginer sau femeie de serviciu.

    00
  31. Haideti sa ne gandim un minut si la cei care au masini de minim 80.000 Eur si nu se pot da cu ele perioada asta. Cat de greu poate sa le fie, au muncit atata pentru masinile alea, in mall nu se pot duce, gagicile lor nici pe atat. Trebuie sa stea in casa ca niste saraci, e inadmisibil, nu stiu ce se poate face.

    00
    • pai cu masina pot sa se dea cat vor, nu e interdictie la circulatie. inca. faza e ca tre sa fii putin retardat sa gasesti placere in a merge cu o masina prin oras.

      00
  32. Mii de englezoi riscă sa fie blocați în stațiuni franceze la ski, Boris a dat-o gen hai se ne infectăm toți scăpa cine poate și după aia trece, olandezii sunt nervosi ca cei din guvernul lor au luat zero măsuri, m-am certat cu ăla de la immigration cică să scot masca și să vin mai aproape de el, la francezi ai noștri cosmonauți pe ei ii durea in cur. Li s-a dat măști si mănuși de la scara vaporului până pe comandă din 3 bucăți nici unul nu le mai purta. Unul din ei reușise să o piardă intr-o distanță de 50 metri si trei scări.
    Ce vreau sa spun; mai ușor cu pianul… nu zic ca ai noștri nu sunt idioți ai inconștienți, zic că sunt doar oameni. In plus Ro we o țară dependenta de UE, poate fi ea motorul Europei că dacă bagi apă chioară poate doar ruginește, nu obții altceva!
    Ah si da, vara trecută:
    – Vrem 165k+TVA pe apartment plus 10k locul de parcare.
    -Va pot da 120k cu totul.
    -Ah pai nici nu are rost discuția la suma asta!
    Ieri:
    – Știți a mai rămas apartamentul dorit de Dvs, il putem oferi la 125k+TVA!
    – Așa cum v-am spus va pot oferi 120k cu totul!
    -Haideti nu imi spune-ți că din vară nu ați mai reușit să strângeți ceva!
    -Nu vă spun că atât mă lasă inima să va ofer!
    -Ah oai nici nu își are rostul discuția la suma asta!

    00
    • pe mine m-au tot căutat 2 ani ăia de la ten blocks la criza anterioară. la câteva luni mă mai căutau cu ultimul apartament. ultimul? ultimul ultimul.

  33. Fiu-meu tocmai ce a terminat prima zi de școală online pe G Classroom+Meet. A fost un haos cu 10 elevi, o să fie distractiv pentru ăia cu 25+.

    00
  34. Sa ma simt bine, cand stiu ca am facut niste provizii de acum 3 saptamani. Si pe deasupra mai am cu iubita aproximativ CHF 50k deoparte, fiindca nu suntem genul sa ne spargem in figuri. Intrebarea ar fi daca se pot investi in ceva aur?

    00
  35. Eu cred că va fi o criză economică ușoară, iar cei mai afectați vor fi aia din turism/hotelier/servicii într-un cuvânt. Și dacă va fi una ușoară, va avea, din ce ai scris tu, mai multe efecte benefice asupra economiei (închiderea firmelor ce trebuiau să moară de mult), asupra populației (o reducere a consumului haotic care sprijinea firmele ce trebuiau sa moara, un grad mai mare de conștientizare că trebuie sa economisești). Economiștii vorbesc de o recesiune care se va transforma într-o criză. Anul asta nu mai pupăm creștere economică de 3,8%, ci să ne multumiți să n-avem cu 0.

    00
  36. partea frumoasa: o sa scada vanzariile in online, primele care se duc pe pl: toate influenceritele de carton…

    00
  37. Senatorul Vergilica a fost bagat la terapie intensiva. Ar fi mare show ca primul mort sa fie un senator. Sa vada si astia ca pot muri fix in aceleasi conditii mizere cot la cot cu puletii.

    00
    • Liberte, egalite, fraternite.

      00
    • da, ar fi o ironie frumoasă.

    • Știu ca sună sinistru dar ar fi cea mai bună măsură de conștientizare a maselor. Dacă un senator care mai e si de la partidul de guvernământ moare, arunci ce se alege de pulime! Partea mai ok dar nu așa de eficienta ar fi sa scape si să iasă on față spunând ca a fost un idiot și că doar șansa de a fi senator l-a salvat, așa ca pulimea sa facă ce li se cere dacă vor o șansă! Da știu au mai fost cazuri prin Iran, dar ăia sint atât de departe si de izolați de noi așa că a sunat mai degrabă exotic decât a avertizare.

      00
    • nu dorim raul altuia, dar Doamne, daca existi, da un semnal!…

      00
    • NOU
      #170

      „E doar o raceala!”

      00
  38. am cautat acum masca chirurgicala pe EMAG, 30 de lei, si dada, este fix ce trebuie, “protectie praf”:)

    Pe olx nu am gasit la search nici masti si nici dezinfectanti.

    00
  39. Si S20 Ultra tot 6499 costa :-))) e dumnezeuuu

    00
  40. Iohan a decretat vineri stare de urgenta, apoi s-a dus în sfântul weekend și azi mai spre seara poate ne mai anunță că totul e ok și să stăm liniștiți.

    00
  41. Intr-o lume ideala criza asta ar trebui sa fie un soft reset, ca Iulica sa realizeze ca e de 5 ani in Anglia, lucrand pe santier sau in depozit si tot ce a realizat e sa traiasca sub standard si sa stranga o mie de euro pe an sau mai mult, cu care sa construiasca o casa de care nu are nimeni nevoie.
    Ceva imi spune ca vine o criza economica destul de serioasa si ca de obicei in Romania nu se schimba nimic, in 2008 Tariceanu (sau Base, nu retin exact) declara ca la noi nu vine, azi altii iau masuri si politicienii dezbat cine sa fie ministru.
    Canada a taiat de 2 ori dobanda nationala, SUA a taiat aproape de tot si arunca 700 de miliarde in economie – noi nu avem guvern stabil si nici macar o linie de comunicare, sa existe o varianta oficiala care sa primeze peste fake news.
    Interesant cum toti asteapta sa cada apartamentele la jumate ca sa isi cumpere mai multe insa nu vor sa investeasca in bursa care deja a cazut cu 20-25% in america si reprezinta o oportunitate aproape similara, insa acolo poti juca cu mai putini bani.

    00
    • NOU
      #176

      investesc in bursa de cativa ani insa mi se pare ca in ultimii 2 ani e mai degraba ca jucatul la pariuri, nimic nu mai are sens, nici analiza fundamentala, nici aia tehnica, in orice directie ai incerca sa te pisi, vei sfarsi prin a te pisa pe tine asa ca eu unul inteleg neincrederea oamenilor si mai ales ce se intampla acum cu toate shorturile masive indiferent de ce masuri macroeconomice se iau.
      insa da, sunt actiuni care acum sunt la super oferta, unele companii au pierdut 80% din valoare, unele chiar 90% si daca ai ceva cash, merita cumparat in dip, care naiba o fi ala pentru ca multe actiuni au ajuns de la niste preturi cu doi digiti la un singur digit.

      00
    • Cu bursa e inca riscant, s-ar putea sa mai scada inca vreo 50% iar apoi sa-si revina in 3-4 ani. Deci nu-i momentul.

      00
  42. Mie nu-mi place arafat, unul din cei care dadeau asigurari in 2015 ca totul e ok!
    Dar să nu fiu panicos etc, să nu vă stric fengșhowul

    Oare in felul acesta se poate măslui nr de decese din cauza covid19? La unele decesele cu stafilococ nu s-a procedat la fel?

    Statistica la sfarsit de an va fi interesantă!

    DOCUMENTE MEDICALE: Bărbat întors de la Milano, intubat la Balș și decedat ieri la Colentina cu insuficiență respiratorie acută a fost pozitiv la ”coronavirus comunitar” și nu la COVID-19

    Pacientul avea un alt tip de coronavirus, care dă un fel de guturai de obicei”, spune spitalul Balș.

    https://www.facebook.com/291208807607546/posts/2916453838416350/
    -×+
    Mai multe persoane aduse joi la prânz într-un centru de carantină din București, la hotelul Phoenicia Express, nu au fost încă testate de coronavirus, a aflat Libertatea. Asta deși procedurile legale cer ca testarea să se facă din prima zi în cazul persoanelor aflate în carantină.

    https://www.facebook.com/291208807607546/posts/2913821528679581/

    00
  43. Intre timp unii sunt cu capul si incurajeaza iesirea din casa pentru ca de ce nu :| Cred ca Radu are o forma speciala de coronavirus. De cand a inceput epidemia e flower power si gica contra.

    https://www.nwradu.ro/2020/03/virus-nevirus-oamenii-renoveaza-inclusiv-eu/

    00
    • da, pare că a ales să-și sape singur groapa, piticu style.

    • din relatarile lui, era aglomeratie la debitare lemn si la flexuri!
      in contextul actual, astfel de bricolaje s-ar putea sa fie necesare peste cateva zile!

      00
    • ti-ai luat cosciug si cuie,/ dedeman iti da si… reducere

      00
    • Rar am vazut atata disonanta cognitiva, duble standarde w/e, acum si-a sters articolul :)) si a dat-o pe “asta era cea mai importanta pb din Romania?”, “poate era necesar, ce stiti voi”, ce treaba aveti voi cu ce fac eu. Da, ca nu traim in acelasi oras/aceeasi tara.
      Din lac in put.

      00
    • Omul mesteca des in kkt cu melesteul. I am blocat blogul din htaccess, castig timp cand se dau linkuri.

      00
  44. Poate scapam de mizeriile transmise de a3 si rtv lovindu-i acolo unde ii doare, la banii din publicitate!

    Către: companiilor care au contracte de publicitate cu A3 și Rtv
    Stop publicității pe televiziunile mincinoase

    https://campaniamea.declic.ro/petitions/stop-publicitatii-pe-televiziunile-mincinoase

    00
  45. Nu stiu daca a mai spus cineva dar Digi sunt mizerabili. Au dat o stire cum ca tirurile romanesti ar fi blocate la granița dintre Slovenia si Italia, stire verificabila pe site-ul UNTR. Stire care potential poate sa creeze panica, da?

    Dar dupa nu au mai anunțat ca duminica dimineața au plecat Tirurile spre Romania si ca deja au intrat vreo 7-800 in Romania. Capete seci. Toata treaba asta s-a intamplat ieri. Si de ieri si pana azi nimic nimic.

    00
  46. Nu stiu cata „criza” o sa fie in R, si-asa nu e economie/productie/infrastructura. De cazut n-are ce sa cada. Dar in Europa si N America o sa fie JALE. Deja am auzit la news cuvantul „layoffs” – concedieri. OK, sant companii mari care au facut gestul frumos sa trimita acasa oamenii 2 sapt cu plata, dar cat poate sa continue asta daca 1) bani noi nu mai vin pt ca nu mai e consum 2) banii care mai sant se devalorizeaza pe zi ce trece.

    00
    • Oricând se poate lua piciorul de pe frână cu stările de urgenta. Dar asta va fi când o sa fie foarte evident mai costisitor sa ai stare de urgenta și economie oprita în mare parte decât o mortalitate ceva mai mare.

      00
  47. NOU
    #190

    1. Aproape toți cunoscuții mei au foarte mulți bani puși deoparte. Și mă refer aici la sume de la 50.000 de euro în sus. Foarte mulți români au cantități uriașe de bani puși deoparte, cei cheltuitori despre care zici tu cred că sunt de fapt minoritari și nu majoritari.
    2. Toate bursele o iau în jos din cauza coronavirusului. Asta nu înseamnă că va fi criză ci că e criză acum din cauza asta dar cum se găsește un vaccin, cum totul va reveni la normal. Plus ca cică FED a mai injectat în economie alte câteva triliarde de dolari. Prin urmare nu cred că va fi vreo criză.
    3. Presupunând că va veni o criză, de ce majoritatea prin comentarii zic că va fi la anul? Poate ca economia să-și revină și criza să fie abia peste zece cinsprezece ani.

    00
    • tu acum te mai intrebi cand va veni criza?!

      00
    • Foarte mulți români au cantități uriașe de bani puși deoparte, cei cheltuitori despre care zici tu cred că sunt de fapt minoritari și nu majoritari.

      cantitati uriase de bani. foarte multi. :))) cei care nu au bani pusi deoparte sunt minoritari lol

      oare in ce univers traiesti…

      00
    • Cumpara imobiliare. Pare sa fie cel mai bun moment din ultimii 3 ani.

      00
    • Tu chiar crezi ce scrii?!
      Uită-te la producție, servicii, vânzări etc?
      Cu tot cu sumele injectate in economie si amanarile, lucrurile nu vor ajunge la normal in catev luni sau 6 luni, poate ani buni!

      00
    • Uită-te la depozitele pe persoane fizice și la cât vine de căciulă în medie. Nu e asa de mult. Iar dacă toți pe care ii știi au peste 50000, e clar ca sunt mulți care nu au nimic, dacă media e atât de joasa.

      00
  48. .. stați așa .. că nwradu s-a apucat de renovat … ce pușca lui ! (https://www.nwradu.ro/2020/03/virus-nevirus-oamenii-renoveaza-inclusiv-eu) .. mare om !

    00
  49. Ma tot bate gandul sa transform economiile din lei, in euro, avand in vedere cum creste, pana gasesc o proprietate care sa merite banii. Fac bine, fac rau?

    00
    • Dolarul e cea mai buna valută la momentul actual. Euro s-ar putea să scârțâie.

      00
    • NOU
      #199

      Eu as vrea numerele de la Loto

      00
    • Dolar us. Vad ca si-a revenit dupa cadere iar bondurile se tin bine, probabil ca bor continua sa creasca sunt safe haven acum.
      Cred ca vom vedea eurusd sub 0.7

      Argintul se prăbuseste. Aurul cade.

      00
    • Fix ideea asta am si eu. Din pacate, in ultima saptamana am „pierdut” suficient de multi bani ca n-am schimbat inca in euro. O fi dolarul tare dar in Romania tranzactiile se fac in euro, din pacate. Deci daca ai de gand sa-ti iei o casa sau un teren, tine banii in euro. Vreo 95%, sa zicem, iar restul in lei, pentru traiul de zi cu zi. Cat o mai fi si ala… :))

      00
    • Cand ai nevoie de euro schimbi dolarii!

      00
    • Mai vedem noi, dacă trece în Europa dar face ravagii în America? Ca pe aia nu o să-i vezi niciodată obligați de stat sa stea în casa. Nu la nivelul la care se supun europenii.

      00
  50. Un comentariu genial de p-aci. Genial ca reflecta un mod de a gandi.
    ” Aproape toți cunoscuții mei au foarte mulți bani puși deoparte. Și mă refer aici la sume de la 50.000 de euro în sus. Foarte mulți români au cantități uriașe de bani puși deoparte, cei cheltuitori despre care zici tu cred că sunt de fapt minoritari și nu majoritari.”
    Si eu cand zic ca politicienii si in general cei bogati traiesc in bula lor si nu concep ca exista oameni saraci. Merge proverbul: satulul nu il crede pe cel flamand. Niciodata o doamna/domn care are poseta/ceas de cateva mii/zeci de mii de euro nu o sa creada ca sunt oameni care isi vand gainile si vaca din curte ca sa aiba bani sa mearga la medic.

    00
    • NOU
      #205

      Citește comentariile de mai sus. Chiar înaintea acestuia postat de tine este unul care întreabă ce să facă cu banii strânși până acum. Crezi că vorbește de 10 dolari sau de 100 de dolari???
      Și mai citește și restul comentariilor și vei găsi poate destule în care să vezi oameni interesați ce să facă cu banii lor puși deoparte în tot acest timp. Că nu ți-ai strâns tu și poate alți câțiva asta nu înseamnă că nu are nimeni și nici că voi sunteți majoritari. Eu peste tot văd oameni care se întreabă ce să facă cu banii lor și voi spuneți că ăia sunt doar câțiva. Toți vecinii mei de etaj au peste 50.000€, dacă nu chiar peste 100.000€ puși deoparte și voi spuneți că e o bulă. Mda. Și stau la bloc, nu nou, nu într-o zonă centrală.
      Să mai zic că investițiile la bursă (și Forex dar mai puțin) încep să fie mai populare decât pariurile sportive sau să nu mai zic fiindcă supără auzul?

      00
    • crimsonware

      1. tu traiesti intr-o lume paralela in care oamenii care au cantitati uriase de bani intra pe blogul lui zoso si intreaba comentatorii in ce sa investeasca cantitatile uriase de bani.

      2. nu stii ce inseamna cuvintele si expresiile pe care le folosesti. cei mai multi inseamna majoritate. adica peste 50%. nici in tarile cu economii puternice, majoritatea nu are cantitati enorme de bani puse deoparte (fie si 50.000 euro cat apreciezi tu ca ar fi o cantitate uriasa de bani)

      3. ma indoiesc ca tu cunosti personal mai mult de 2000 de oameni din toate categoriile sociale care ti-ar impartasti situatia lor financiara, pentru a avea o statistica cat de cat apropiata de realitate. asa ca nu ai de unde sa stii ce economii are majoritatea populatiei.

      4. daca tu esti bancher si toti cunoscutii tai bancheri au peste 50.000 euro economistiti, asta nu inseamna ca cei mai multi romani au cantitati uriase de bani puse deoparte.

      00
  51. O singura intrebare, s-or ieftin apartamentele la Cluj?

    00
  52. Suntem in punctul in care exista companii cu valoare de mii de miliarde.
    Ce dracu inseamna asta, nu stiu. Serios. Fictive, da, dar ce valoare mai are ceva, cand altceva tinde spre infinit?
    Si consum, crestere globala, de nu vezi cu ochii. Mai mult la unii, mai putin la altii.
    Cate televizoare/masini/case poti sa ai nevoie sa iti cumperi?
    Un reset a fost aplicat. Insa asta nu va fi soft deloc.

    Forma societatii curente se bazeaza pe munca si consum.
    Iar statele lucreaza sa nu existe impedimente exterioare. (razboi, molima, etc)
    E o solutie si forma sa e critica.

    Ce poate veni, e grav. Si nu va fi fost precum vreodata in viata noastra.

    A inceput prin panica. Ce faci uman? Baze – mancare, siguranta.
    Ce urmeaza in panica, la secunda? Ai lipsa de necesitate. Egal cu lipsa de consum.
    Totul deasupra bazei este paralizat economic.
    Nu mai exista cerere pentru nimic. Lipsa cerere = Lipsa bani = Lipsa bani si tot asa.
    90% din companii sunt blocate global. Deodata. Nu pe rand, ca in 2008.
    Nimic in afara de mancare si medicamente nu mai e cerut.
    Banii nu mai circula in economie. Local, tara, regiune, global.

    Ziceam acum 4 zile, ca dureaza 3+3 luni, logic mediu.
    Situatia insa nu se rezolva in 3 luni. Si mai corect, banii nu incep sa circule in 3 luni.
    Americanu cu pasarica zise acum de 6 luni.
    Asta inseamna 6+12, minim, pentru un zero.

    Singura solutie, este toti sa revenim in sistemul care functiona, cu creierul.
    Si pentru noi si pentru toti ceilalti.
    Sa consum cat mai aproape de normal, exact ca pana acum, deodata ce circumstantele permit, si din resurse daca e cazul. Cat mai repede.

    Pentru ca indiferent ca matur strada sau construiesc rachete pentru Marte, necesitatea muncii mele este raportata la cerere.
    Si totul este legat economic, si in tara mea si global.
    Si e foarte usor sa nu ai nevoie nici de maturatori, nici de rachete.
    Numai impreuna iesim toti din asta.

    Stiu ca nu mi-a iesit prea haha, dar tocmai am inceput somajul tehnic – bunul produs/vandut nu este necesar –
    Asteptam sa se inchida si mall-urile si magazinele de strada si dupa ce-o mai fi, pentru paralizie completa.
    Va fi genial.

    00
  53. NOU
    #210

    @Zoso poate faci, te rog, un topic tip sondaj în care să bifeze lumea câți bani au puși deoparte și grila să varieze de la zero (adică nimic) până la peste 100.000€ și mai mult, cum crezi tu. Și să se vadă numărul celor care votează fiecare opțiune. Mulțumesc anticipat!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.