Jumătate din mașini sunt mai vechi de 15 ani!

DRPCIV a dat publicității niște date

​În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime și peste 3 milioane au peste 15 ani vechime, arată datele DRPCIV. În doi ani ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71%, la 79%. Raportul în funcție de carburant arată că 54% dintre mașini sunt pe benzină și aproape 46% pe motorină. (sursa)

Taxa auto nu e gata și nu e gata pentru că ar însemna să taxeze oameni care votează, oameni care sunt deja taxați o dată prin acciza de la carburant. Programul RABLA va fi redus, pentru că nu are guvernul bani câte rable putem noi aduce din Vest. Plantări de copaci banii din acciza la benzină? Visuri.

Știți de ce mi-e teamă? Că vor introduce o măsură din aia proastă, gândită prost, aplicată prost, pentru că atât îi duce capul.

Și gândiți-vă la ceva, înainte de toate: în ce stare sunt mașinile astea mai vechi de 15 ani? Câte au anvelope sau frâne la zi. Să lăsăm poluarea și impozitarea un pic la o parte, gândiți-vă câte n-au ABS, ESP sau alte minuni din astea. Că sunt scumpe și nenecesare. Că mai aveam nevoie de o mașină (Anda?!). Că, dacă se poate, de ce să nu ne porcim?!

fun-climate

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

92 comentarii

  1. As vrea un raport care sa arate cat la suta din astea vechi au avut RCA si ITP valabil in ultimele 12 luni.

    00
    • Și de ce n-ar avea cel mai ieftin RCA?

      Să nu uităm că degeaba plătești TU dublu RCA-ul. Când te pocnește unu’ cu cel mai ieftin RCA, tu ți-o sugi, nu ăla de te lovește.

      Cât timp prețul plătit de tine pe RCA nu reflectă în nici un fel calitatea serviciilor de care beneficiezi tu în cazul unui accident, nu există nici un motiv pentru care să apelezi la polițele mai scumpe decât minimul.

    • Cele mai multe au, dar RCA-ul cel mai ieftin si ITP-ul luat cu spaga.

      00
    • n-are timp ASF de rapoarte din astea, la salariile lor monstruoase…

    • NOU
      #5

      @znuff: s-a inventat acea notiune de regres, culmea – aplicabila si la RCA. Is dati dracu’ asiguratorii astia..

      00
    • „decontare directă”

    • Si chiar daca as beneficia eu de serviciile rca ului meu, de ce mi as face cel mai scump rca cand, poate, eu nu sint pretentios si mi e indiferent daca usa si bara pe care mi le monteaza sunt oem sau aftermarket? Nu vad logica

      00
    • NOU
      #8

      ^poate esti pretentios ca iti repara masina/dau banii in 15 zile sau in 60 zile

      00
    • Znuff,
      dar daca esti tu cel vinovat nu crezi ca ar fi de bun simt sa ai un RCA cat se poate de OK?
      daca intr-o zi e posibil sa fii idiot, si e de inteles pentru oricine, nu ai nici o scuza sa fii magar cu premeditare

      00
    • @alex – o sa fi surprins sa afli ca intr-un scenariu optimist vreo 30% nu au avut si RCA si ITP in ultimul an. Nu uita ca vorbim doar despre masinile mai vechi de 15 ani.

      00
    • Decontare directa rca? Aham sigur, sa vezi cand te pocneste unul cu numere de romania fara rca/fara itp/fara carnet/alcolizat/crokodyl… ciuci decontare directa…

      00
    • *fii surprins, cu doi de i. Deh, tastatura wireless da rateuri.

      00
    • e frumos sa fii cinstit si frumos educat dar parca totul devine nu, cand te pocneste unul sau doi ..asa ca cel mai ieftin rca rullz, nah acum depinde si de buget, daca iti permiti si in functie de masina nu vad de ce nu ai avea un casco bun

      00
  2. „Programul RABLA va fi redus, pentru că nu are guvernul bani câte rable putem noi aduce din Vest”
    asta e o ineptie pt ca nu toata lumea cu rable are bani de masina noua.
    aiacu rable au rable pt ca nu au sa dea de la 12k in sus

    00
    • pe aceeași gândire, nici eu nu am bani de bentley, ai vreo idee de unde pot avea unul nou? nu știu, să dau în cap cuiva?

    • cazanele de care +15 au valori de pana in 3000 euro.
      oamenii aceia au castiguri mici., asa de mici incat chiar daca ar da un avans pt o masina noua ratele le-ar manca jumatate din banii ce intra lunar casa. eh, cu jumatatea nici nevoile de baza nu sunt acoperite.

      00
    • @Psionics atunci de ce au masina daca nu si-o permit?

      00
    • pentru că nu e nici o corelație între mașină și mijloc de producție și de mobilitate. mașina e așa, să o avem…

    • Pentru că, dacă ai avea în Țiganistan un sistem de transport public pus la punct, n-ai mai fi nevoit să folosești mașina în oraș sau să te deplasezi la muncă, în afara localității.
      Cu o infrastructură de căcat, pusă la pământ și insuficientă, deocamdată mașina este cel mai bun mijloc de transport.
      Când pe mine un drum dus-întors pe ruta Pitești-Mioveni, distanță 30 km dus întors, mă costă 12 lei/zi și fac naveta 24 de zile pe lună, înseamnă vreo 300 de lei de om. La asta adună, că poate naveta n-o face numai un membru al familiei, deja ne ducem spre 800 de lei/lună numai pe transport.
      În Pitești un bilet de autobuz cu 2 călătorii costă 5 lei. Cel mai scump din Rromales.

      Păi de 800 de lei cheltuieli lunare cu o mașină, însemnând: anvelope, carburant, RCA, alte taxe, mă duc spre 9600 de lei/an.
      De banii ăștia este rentabil să dețin o mașină de fâțâială și navetă, să o întrețin cum trebuie, să-i bag carburant și să-mi treaba cu ea.
      Când începi să le aduni și să faci calculul macro, vezi defapt câți bani dai pe transport și sunt cam mulți.

      Acum, că autoritățile ăstea publice, miliție, RAR, ACR, câte și mai câte autorități publice, însărcinate cu securitatea publică rutieră, nu fac nimic pentru a trage pe dreapta epavele și mașinile cu probleme grave este altceva.

      Problema e din perspectiva cui se vede chestia cu întreținutul mașinii. A lu nea Gogu de comentează, a statului că-i convin banii din accize, a poliției care doarme-n mașină și nu opresc tomberoanele cu roți?

      Hai mai bine ca autoritățile ăstea publice să-i caute la cocar pe samsarii care aduc epave și fac mangleli cu mașini, hai să luăm pe băieții care fac ITP pe șpagă și mașina se dezmembrează, hai să vedem la RAR ce măgării se fac și cum trec toate târâșurile de inspecție și primesc talon.

      Hai statul și autoritățile MAI să oblige moșii și babele peste 60 de ani să facă control anual, să vadă dacă mai sunt apți de condus. Hai să vedem cocalarii, care transpiră când citesc pe silabe în cinema, dar au permise de conducere și nu știu ce să facă cu un semafor.

      Omul se civilizează cu amenda cu bâta și cu legile aplicate, altfel niet.
      Nu există bunul simț la melteanu de taximetrist țigan, care n-a vrut să mă ducă de la Piața Unirii 3 km mai jos, fără să-i dau 20 de lei, că m-a mirosit ca fiind fazan din provincie și că nu cunosc groapa aia de gunoi numită București.

      Mi-a supt-o cu abnegație și m-am urcat într-un UBER fix sub nasu lui de țăran coclit.
      Când toți sunt porniți pe mangleală, ciordeală, țeapă, tras în piept, ciugulit și prostit, când vezi că toți nespălații au niște epave de mașini și poliția nu le face nimic, când vezi că nu pățesc nimic și-s bine-mersi, tu de ce ai face-o? Din spirit civic?

      Explică-i la liceeanu ăla prost, că nu-i frumos să arunce gunoiu pe jos când trece strada.
      Îți arată degetul mijlociu și-ți dă o flegmă-n parbriz.

      00
    • Dreptul de a avea masina nu e consfintit prin lege si nici scris in constitutie ! Nu e ca dreptul la viata, la fericire plm. Nu toata lumea trebuie sa aiba masina. Voi sunteti pe bune? Cazanele alea ne pun viata in pericol atat pe drumuri ( n-au frane, anvelope etc) cat si indirect prin poluare ( cel putin in ultimii ani din 10 masini – 7-8 scot fum negru in trafic ). Dreptul la viata nu exista pentru voi?

      00
    • @Psionics te inseli amarnic. Am o masina care are 18ani si care e intr-o stare tehnica ok – uite, chiar acum e in service sa i se schimbe ambreiajul si o sonda lambda; mai trebuie sa-i schimb anvelopele anul asta, dar altceva nu are. De ce nu-mi iau una mai noua? Pentru ca nu o folosesc suficient (~2000km in 2018, de exemplu) cat sa merite sa arunc niste mii de euro pe alta pe care as folosi-o la fel de putin.

      De ce nu o vand? De ce as face asta? Platesc 64 lei impozit pe an – adica un meniu de la McDonald’s – cu bautura si cartofi mari. RCA-ul e si el ok, am clasa de bonus B8.

      De ce nu as da avans pentru o masina noua sau s-o duc la rabla pe a mea? Simplu: sunt bani aruncati aiurea, as putea la fel de usor sa le dau foc din punctul meu de vedere. Nu-mi permit sa-mi cumpar „my dream car”, asa ca pana voi avea imi pastrez „cazanul” intr-o stare tehnica buna, imi fac ITP-ul anual si ma uit la astia care „au bani” cum isi iau masini noi („in rate, b0$$”) si n-au bani sa bage benzina, se plang de consum, isi pun gaz (sau mai rau, isi iau diesel) si se plang ca la plinul trecut plateau cu 2lei mai putin.

      00
    • @geretus, nu vad de ce nu ai da voie unui om sa-si cumpere o masina SH de 3000 de euro. Hai sa le interzicem pe toate, sa ai masina doar daca iti permiti sa iei electrica. Su sunt convins ca daca au reviziile la zi nu sunt chiar cazane, problema in romania e ca poti face ITP-ul cu spaga, poate ar trebuie sa vedem cum rezolvam asta, nu sa dam in oameni care nu-si permit o masina noua

      00
    • Exact ce a scris Bogdan mai sus, am 2 masini un vectra b 1.8 benzina si un audi a4 1.8t, ambele in stare destul de buna la cati bani am bagat in ele de-a lungul timpului, si ca sanu aruncati cu pietre numai pe anvelope de iarna de ex am dat 800E in 2018 pt audi – ma tin 4 ani lejer de aici inainte.
      Daca le vand acuma nu iau 5000E pe ambele asa optimist.
      Rate nu-mi fac, am alergie si la traficul si mizeria in bucuresti nuvad rostul uneimasini noi.
      A si am uitat sa spun ca imi permit masina noua, dar repet nu ii vad rostul

      00
    • Conditia pt ca o rabla sa fie acceptata era ca sa fie inmatriculata in ro de minim 12 ani…

      00
    • regulile neaplicate sau aplicate conform spagii asta e durerea. poti avea masina de epoca si intretinuta perfect, vine un retard cu masina germana de 5-6 ani, ca atunci e scaderea in pret mai abrupta, care e rupta de german in 2 iar bizonul nostru nu are bani si de pus masina la punct, cat plm mai conteaza vechimea ??!
      ps. de fiecare data cand am fost sa fac itp-ul era macar un gog cu un cazan nemtesc cu vreo 5-7 ani mai tanar ca al meu dar cu aproape toate in neregula fata de al meu care e bine merci si da are cam de toate pt siguranta

      00
    • @geretus si altii cu aceleasi vederi privind „Dreptul de a avea masina nu e consfintit prin lege si nici scris in constitutie ! Nu e ca dreptul la viata, la fericire plm. Nu toata lumea trebuie sa aiba masina.”

      Ba juristule, dreptul la proprietate e scris in constitutie. Despre asta e vorba de fapt. Iar dreptul la fericire are si o componenta comuna cu proprietatea: aceea de a ma bucura de bunurile care imi apartin. Tu de fapt te referi la dreptul de a conduce un autovehicul pe drumurile publice, drept care este conditionat si de starea tehnica a masinii dar care nu se confunda cu „dreptul de a avea masina”.

      00
    • „de starea tehnica a masinii dar care nu se confunda cu dreptul de a avea masina”

      La noi in Romania se cam confunda. Vorbim de realitate nu de teorii.
      Eu am vazut gioase care aveau legate usile cu sarma sa nu cada, altele care lasau un nor negru de fum in urma lor de nu se mai vedea masina, altele la care li s-au rupt rotile in mers. Cumva toate aveau numere de inmatriculare si circulau pe drum.

      Pe de alta parte nu poti sa ii spui sarmanului „uite masina ta scoate 188g CO2/km, ai cu 28g in plus fata de cat e maxim, ne pare rau dar nu trece inspectia periodica. Poti sa mergi si sa o arunci la gunoi.”, dupa ce omul tocmai a dat 3000euro pe ea. Cei care isi iau genul ala de masini sunt oameni saraci, poate le-a luat 3 ani de munca sa puna bani deoparte ca sa si-o cumpere.
      Una din solutii ar putea fi implementarea pt chestia asta ar fi un sistem in care se plateste mai mult daca se polueaza mai mult (pe teste anuale, nu pe teorii cu EURO 3/4). Dar cu cine sa il implementezi? Astia de la RAR/statii ITP sunt putrezi de corupti, si sefii lor la fel, si sefii lor politici de la judet, si sefii lor de la guvern la fel.
      Si uite iar ajungem la eterna discutie „PSD/DNA/Kovesi”. Orice sistem echitabil si corect ai incerca sa implementezi se va lovii de zidul coruptiei.

      00
  3. Problema mea reala, nu este vechimea masinii ci mai degraba felul in care ea este intretinuta. Nu zic ca trebuie tratat ca bibelou, numai ca romanul care are o masina mai veche de 15 ani, nu o are de buna ce era, ci din cauza faptului ca este foarte ieftina. Ori, daca cineva da vreo 2-3k eur pe o masina, nu va cumpara cele mai bune cauciuri, sau va folosi cele mai bune consumabile si de aici, incepe a doua problema, masinile alea sunt adevarate pericole, dar nici politia, nici RAR, nu vrea sa faca ceva, pentru ca e de munca asa ca mai simplu facem ceva din pix si gata.
    Doi, oamenii care au masinile astea, au un anumit comportament/tipar de folosire majoritatea fiind in zone dens populate, si fac destul de putini kilometri zilnici, zona 100-200 in cel mai bun caz. Chestia asta este tradusa indirect in niste volume de trafic mai mari ->aglomeratie mai mare->poluare mai mare.
    Solutia se poate rezolva destul de usor, dar trebuie sa se vrea, impozit progresiv pe vechimea masinii cumulat cu noxe emise si in functie de conformitatea euro. Si da, n-ai platit impozitul, o ridicam frumos o tinem undeva si poti folosi dupa ce ai platit impozitul, bineinteles vrei s-o dai, foarte bine e alegerea ta. Faci asta si in 2 ani, romanii vor redescoperii Dacia ca masina.

    00
    • Da nu mai bine punem noi taxa sa circuli cu masina in oras? Nu conteaza ca e noua sau veche, vrei sa circuli in oras platesti. E poluarea prea mare, punem taxa in functie de cat polueaza cand facem RAR-ul. Tu vrei sa circule doar aia cu masini noi, eu zic sa punem o taxa pentru toti.

      00
  4. a doua masina e un Focus 1 din sept 2004, are jante de vara cu anvelope luate mereu noi, al doilea set de iarna cu anvelope luate de noi, mai duc lejer 1-2 ierni, mai ales ca e a doua masina. ITP-ul se face anual pt cele mai vechi de 10 ani, nu am dat spaga, trebuie sa fii idiot sa nu pui pret pe siguranta. Fie ea a doua masina, inseamna ca iti duce sotia si copiii, cat de rupt in cur sa fii sa te joci cu asa ceva?

    Eu sunt caz fericit ca pot sa o intretin si pe aia cat de cat ok, dar ce rahat sa faca oamenii care au salariu minim pe economie, au intretinere, copii, tot felul de cheltuieli. Ala o sa-si ia anvelope second sau resapate, o sa repare cum poate masina, dar astia nici nu prea bat romania in sus si in lat ca sa fie pericol public, astia nu merg tare, isi cunosc limitarile.

    Mie mai scarba mi-e de gunoaiele care-si cumpara BMW X6 (masina relativ noua nu? ) si isi pun anvelope de vara iarna. Sau alti idioti cu masini premium care au anvelopele uzate ca masinile de F1.

    00
    • Doua chestii nu le pot intelege:
      1. Partea cu dusul copiilor si condusul de sotie, de ce nu i-ai da o masina pe mana mai buna si mai sigura?
      2. Tragand linie, este mai rentabil(costuri de utilizare) un Focus din 2004, fata de un sandero nou, sau ceva vechi pana in 5 ani?
      Intreb nu dau cu paru.

      00
    • intrebare legitima, a fost masina principala inainte, nu avea sens sa o vand pt 1k euro stiind starea buna in care e, anvelope bune si de vara si de iarna, dotari utile precum parbriz incalzit, scaune incalzite, oglinzi incalzite. Motorul inca merge bine, nu mananca ulei.

      Daca nu o aveam, probabil ca nu cumparam inca o masina doar pt atata, mai mult sta, dar din nou, pt 1000 euro, masina nu prea consuma bani, deci inca e rentabila sa o tin.

      Nu vreau o masina noua si cheala doar ca sa stea asa mult in parcare. Nu sunt plin de bani sa imi permit sa cumpar si sa intretin doua masini noi.

      00
    • NOU
      #33

      @Monciu Fix in situația asta sunt eu. Folosesc mașina doar la cumpărături și ceva drumuri in weekend, plus ieșirile la mare/munte, in rest stă în parcare in timpul săptămânii (am loc cumpărat), că mă folosesc metroul

      00
  5. Le dau eu o idee sa nu piarda (prea multe) voturi. In orasele cu probleme in trafic sa nu se poata parca gratis decat in curtea proprie. O lasi pe marginea drumului, pe trotuar, in parcare amenjata, orice nu e spatiu privat, platesti. Nu platesti, se ridica.
    Pentru ca pana la urma principala problema cu poluarea e in oras, nu pe DN-uri si DJ-uri.

    00
    • Intr-un oras probabil ca mai mult de 80% din masini nu sunt parcate in curtea proprie pentru ca nu are omul curte, sta la bloc. Daca nu plateste nimeni, nu au cum sa ridice atatea masini. Nu au unde sa le duca, deci nu se poate implementa ce zici tu.

      00
    • Deci ca sa reducem poluarea, punem sa plateasca masinile parcate. Ok.

      00
    • Da, daca folosesti masina sa mergi la birou si o parchezi gratis pe domeniul public (banda 1, banda 2, trotuar, trecere de pietoni, sina de tramvai, boscheti etc), versus daca platesti oriunde ai parca, poate nu mai mergi cu masina la birou.

      00
    • Recent am constatat ca in Cluj e 7 lei ora de parcare in centru. Cu toate astea nu ai unde sa parchezi pentru ca Administratia Boc nu face parcari. Inteleg ca a facut un parking intr-un cartier marginas in 4 ani! Demagogia acestor primari e mizerabila…Si ne laudam cu enorma calitate a vietii in Cluj, cand stam de 3 ori la un semafor, cand nu exista sensuri unice si strazile inguste sunt flancate de masini parcate. Cu toate astea, politia locala amendeaza in draci si ridica masini. Desigur, nu pe cele cu numar de Cluj…

      00
  6. NOU
    #39

    Pana la urma ITP-ul si verificarile in trafic sunt singura solutie pt starea parcului auto.

    Te incalzeste cu ceva ca gigelul cu masina din 2002 isi ia un diesel din 2009 (ridicam media stii cum zic?) ‘eftin din jermania’ pentru ca dpf-ul e muci si îi face dpf off ?
    A.. si inca nu avem numere de export, pentru ca Romania chiar vrea sa scape de masinile vechi, sigur ca da.

    00
  7. numai fiţ saraci!

    00
  8. Nu sunt de acord cu nimic din articol :)

    1 Tarile sarace polueaza. Tarile in curs de dezvoltate polueaza imens. Tarile prospere incep sa se gandeasca la ecologie.

    Germania a poluat raul Rin cand s-a dezvoltat. Cand a atins prosperitatea, a curatat raul Rin ca sa poata trai orice fel de pesti acolo.

    2 Corporatiile din SUA si-au redus fantastic de mult emanatiile de CO2 in ultimii 2 ani. Nu a fost nevoie de nici o lege, de nici un acord de la Paris. Doar a devenit o mentalitate comuna ca bah, hai sa nu mai dam atata CO2 in atmosfera.

    00
  9. Ati zice ca doar romanii fac din astea, dar uitati-va pe masina asta (nu ieftina) din Belgia, poza facuta saptamana trecuta. Dati putin de zoom. Anvelopele erau de iarna si nici pe fata nici pe spate nu mai aveau mai mult de 2-3 mm, ceea ce e egal zero, mai ales pentru anvelope de iarna.

    https://imgur.com/a/qQXRekE

    00
  10. Ar trebui să crească valoarea tichetului rabla la 10 000 lei, pt că a crescut euro și prețul mașinilor noi (un Sandero cu AC e 10 000 euro, un Duster și 20 000…) ; Dar ei sunt în budă,restrang,nu cresc…

    00
  11. La impozite pentru masini pe persoana fizica ar trebui umblat. Nu platesti, nu primesti ITP si RCA. Autoturismul nu este un drept. Dupa parerea mea cam 30% din masinile din trafic sunt fara o justificare reala (comoditatea nu se pune).

    00
    • Chief adevarat nue un drept, dar daca vrem sa iesim din buda si din comunism ca societatile multilateral dezvoltate nu masina e problema, ci lipsa autostrazilor/drumuri expres care sa lege A cu B, forta de munca, mobilitate, usurinta de a te reloca etc…
      Absolut toate tarile care s-au dezvoltat au facut intai drumuri, dupa drumuri vin si investitorii, dupa investitori locuri de munca, salarii, si hop isi permite si nea Ion logan nou. Poate dupa 5 ani de logan nou vrea Skoda, si tot asa.

      00
    • Autoturismul ESTE un drept. Este dreptul meu de a-l detine, de a face schimbul x lei contra autoturism. Este dreptul meu de a dispune de patrimoniul personal dupa bunul plac. Sofatul, in schimb, nu este un drept ci un privilegiu. Ca sa intelegi mai usor, imi este permis sa detin un autoturism (sau mai multe) in proprietate chiar daca nu am carnet de sofer dar nu imi este permis sa le conduc pana cand nu fac dovada dobandirii cunostiintelor si abilitatilor necesare conform legii. In primul caz vorbim de dreptul la proprietate obtinut in virtutea legii de la nastere, iar in al doilea de un drept obtinut prin intrunirea cumulativa a unor conditii. In acest din urma caz este suficient ca un singur element sa nu mai corespunda ulterior si dreptul (de fapt, privilegiul) se suspenda. In general ideile de tipul „autoturismul nu este un drept” sunt niste ineptii de origine comunista.

      In al doilea rand, ce treaba are plata impozitului, care este o taxa pe proprietate, cu starea tehnica a masinii?

      Bai oameni buni, ati luat-o razna pe bune?

      00
  12. Alt subiect tabu. Criticati intruna romanii ca au masini vechi, dar sa fim seriosi suntem saraci. In tarile din vest sunt conditii mult mai bune pentru leasing normal, operational etc. Ceva de genul iphone x la abonament vodafone de 60e, in Romania cer inca 350e pe telefon, in Spania ti-l da gratis, cautati daca nu ma credeti. Am stat in Suedia 7 luni intr-un oras, si acei oameni aveau doar masini vechi, chiar rable, nici la noi nu mai vezi asa ceva. Acum sariti cu minusuri, ca stiu ati auzit voi ca in Suedia e minunat.

    00
    • Nu suntem săraci. Suntem doar zgârciți și proști.

      00
    • suntem saraci, prosti si extrem de fuduli.
      cand ai bani de un logan nou si tu cumperi moartea pe roti pentru ca e marca de lux mai ai si pretentii sa nu fii criticat

      00
    • Saraci si fuduli.
      La mine la bloc e un razboi pasiv-agresiv in a demonstra care are masina cea mai tare din parcare. Masina care evident sta 5 zile pe saptamana nemiscata pentru ca propietarii lor lucreaza pe la fabrici si au transport asigurat.
      Ma amuza teribil discrepanta intre aparenta lor fizica (50+ ani,burosi,cheliosi cu haine simple ponosite luate de la sh) si masinile premium pe care le conduc. Arata ca niste muncitori de santier la care le-a dat seful cheile de la masina sa o mute mai incolo.

      00
    • @robert3

      Militari Residence? :D

      00
  13. Tu visezi la ABS și ESP când in România mașinile nu au nici măcar becuri de 4 lei sau scrumiere de 7 lei? Dar hei, ce promoție am prins la DSLR sau 4K…!

    00
  14. Asta cu adusul s-a cam varsat. In noile conditii pentru REMAT, rabla trebuie sa fie inmatriculata in RO de cel putin 8 ani.

    00
  15. Abia astept sa vad itp-ul pentru sosele… sa vezi cum 90% dintre drumurile cu asfalt vor lua respins…

    00
  16. @zoso, situația parcului auto reflecta situația economică a românilor și efectele unei guvernări ineficiente, axată mai mult pe cules bani decât pe făcut treabă.

    00
    • sincer sincer? nu e numai vina guvernelor că suntem proșți grămadă. guvernul îți dă mașini ieftine, nu înseamnă că trebuie să ți-o cumperi pe cea mai scumpă dintre alea ieftine și să o intreții cu sârmă și repșapate. nu înseamnă că trebuie să îți cumperi 3 mașini.

  17. Asa, si daca am masina veche ce? Merge, e in stare buna? Asta conteaza. Daca frigiderul tau are 10 ani si isi face treaba in continuare tu il dai doar pentru ca e vechi? Nu!

    00
    • cu frigideru nu risti sa faci praf 4-5 oameni cand iti bubuie rotile cu DOT 2005 la el

      00
    • Stirea se refera strict la vechimea masinilor. Nu la starea lor. Asa si o masina de 3 ani cu 100.000 km poate avea cauciucurile originale care dupa atatia km sunt la fel de proaste ca cele dot 2005.

      00
    • Știe Zarax ce zice. Uite, taica-miu are mașină din 2005. Pensionar fiind și nu foarte plimbaret, abia are 70.000 km la bord. Și omul e foarte meticulos, o întreține perfect.

      00
    • Ma amuzi, vechimea masinilor si starea lor nu sunt corelate vrei sa spui ? Mai ales in Romania ,tara lui „merge si asa”? Cauciucurile alea de 15 ani au SI 100.000 de km in majoritatea cazurilor,ba chiar mai mult.

      00
    • Nu toti care au masina veche o si neglijeaza.

      00
    • Cauciucurile “se strica” dupa 5 ani si daca nu faci km cu masina :)

      00
    • Parca suntem pe site-urile de vanzari auto.

      E plin de oameni cu masini mai vechi de 15 ani, dat toate sunt intretinute impecabil, au cauciucuri de iarna, au 70.000 de km reali la bord, au fost folosite doar 2000 de km in 2018, ai fost tinute numai in garaj si asa mai departe.

      00
    • Frigiderul ti-l ti in casa, nu iesi pe strada cu el.

      00
  18. Taxa nu vine pentru ca mai e si an electoral…

    00
  19. Problema nu o reprezinta vechimea ci intretinerea facuta dupa ureche. Cand stati la semafor sa va uitati la cauciucurile masinilor oprite sa vedeti cate din ele au cauciucuri de 8-10 ani tocite si cu galme. Multe scot mult fum, miroase a ulei ars in urma lor, nici nu stiu cum de trec itp-ul. Defapt acolo e problema, ca se trece itp-ul pe spaga, daca itp-ul ar fi facut pe bune mai mult de jumatate sigur nu ar circula.

    00
  20. se poate rezolva totul atat de simplu, ITP facut pe bune si la sange. ok, la inceput o sa fie statii ITP unde se poate face totul cu blat dar daca vrei in 6 luni faci curatenie si ramane pe piata doar cine face ITP ca la carte.
    in vest cand vinzi o masina prima intrebare care ti se pune de cumparator e : are itp valabil si pana cand ? pt ca el stie ca daca ai itp valabil inca 1 an masina e buna!

    00
    • Eu as mai vrea ceva. Da, am masina mai veche de 12 ani si trebuie facut la fiecare an. Dar da-mi posibilitatea sa fac un ITP mai riguros, pe care daca il trec, sa am veridicarea valabila tot 2 ani. Nu mi pare normal sa ma pedepsesti pe mine care imi intretin masina corect pentru cei pe care ii doare in fund.

      00
  21. Mi-am luat masina cu programul Rabla, acum 9 ani. Am radiat 3 rable pentru o masina noua. 2 din ele nu circulau, erau tinute numai asa, ca nu aveau proprietarii cum sa scape de ele. Banuiesc ca mai sunt din astea. La anu’ o sa aiba si a mea „peste 10” si o sa dea prost in statistici, desi am cu ea sub 77000 km :)

    00
  22. Terminați cu prostiile. Nu mai dați curs intereselor unor cămătari al căror singur scop e negoțul cu mașini. Parcul auto se va schimba pe parcurs, odată cu apariția noilor tehnologii, mai curate.
    Până atunci așteptăm cu interes ca țări care poluează imens, cum ar fi Germania și Polonia, să renunțe la centralele pe cărbune.

    00
  23. NOU
    #73

    Nu conteaza neaparat vechimea masinii, stiu cazuri in care masini vechi de peste 12 ani sunt intretinute exemplar… pe de alta parte, stiu si cazuri de masini aproape noi la care proprietarii pun cele mai ieftine placute de frana si folosesc anvelope SH cu DOT 2010…

    Problema cea mai mare este ca statiile ITP(inclusiv RAR-ul) fac foarte multe magarii… de ex., cred ca 90% din masinile diesel importate au filtrul de particule scos, dar trec RAR-ul in vederea inmatricularii cu brio…

    De ITP nu mai zic, nu am auzit sa se pice ITP-ul din cauza noxelor…

    Solutia ar fi ca la intrarea in fiecare oras sa fie echipaje comune politie+RAR care sa verifice starea masinilor… masinile care nu corespund tehnic, in 30 de zile trebuie sa fie duse la verificare RAR(care sa fie pe bune), daca nu trec nici atunci, sa fie radiate din circulatie …

    In felul asta am scapa de jumatate din masinile din trafic… my 2 cents.

    00
  24. cel mai simplu s-ar putea vedea la RAR, care cica filmeaza toate service-urile de ITP, ce procent de respingeri are fiecare. o sa iasa o curba Gauss si devin suspecte toate alea cu % foarte mic. poate unele sint prin dorobanti si vin la ele doar masini de fitze, OK, explicabil. altele fac ITP numai la rable vechi si nu gasesc un procent peste medie? hmm, nasol, ia sa ne uitam mai atent ce fac. suspendat licente e minimum. se pot deschide si dosare penale pentru fals material, uz de fals, se mai linistesc bajetzii cu manevrele.

    00
    • da. ce face RAR după ce oprește frauda? trebuie să dea afară oameni, ca nu mai vin rable la înmatriculat. păi ce-am făcut atunci?

  25. Atata timp cat jumate din pretul benzinei plus tva se duce la stat orice guvern oricat de prost ar fi nu are nici un interes sa limiteze numarul masinilor …ba daca ar fi putin mai isteti ar cobora impozitele halucinante de la 2.5 in sus. Despre calitatea itp da, se poate mai bine dar nu se vrea, pana nu intra tare ssigurarile in politicieni nu vor misca nimic pe tema asta. La anvelopa de 10 in trafic ar trebui masina blocata pana la incaltarea cu noi, tva la anvelope si sisteme de securitate suto ar trebui sa fie zehro.

    00
    • nu mai știu dacă rețin bine, dar văzusem la un moment dat o statistică cum că mașinile cu motor mare circulă mai puțin prin orașe.

  26. Varianta cealalata este sa ne schimbam cu totii masinile la 2 ani, vedem apoi unde le aruncam. Probabil pe Marte, ca ne vom ineca in curand in propriul gunoi.

    • Da, chiar cat se consuma cu producerea unei noi masini ? Cati km ai fi circulat cu cea veche pentru a polua la fel cu producerea uneia noua ? 50.000 ? 100.000 ?
      Deci daca luam doar poluarea ca si criteriu cu toate costurile incluse nu e chiar asa de roza situautia.
      E doar o statistica care arata cat de saraci suntem si cat de prost este sistemul public de transport. Restul e foar can-can.

      00
  27. Nu masina veche este PRIMA problema ci omul, propieratrul si soferul.
    Am vazut masini de 3-5 ani cu opinci, asa erau de sterse. La fel e gresit sa presupui ca o masina veche e neintretinuta. Da, e bine sa ai ESP,ABS si alte litere dar incepe si pune un cauciuc bun, la 14 si 15” ai optiuni noi foarte bune . Nu trebuie sa conduci ca un descreierat, oricum legal – si asta ar trebui sa fie criteriul – nu avem foarte multe zone cu viteze peste 100 km/h. Deci, fi atent si intretine masina aia.
    Plus daca vorbim de poluare treci pe gpl, reduce cu un procent semnificativ noxele si e si mai prietenos cu buzunarul.

    00
  28. Am dat lunile astea o geana pt o masina noua. Doua pb: de ce s-au scumpit in halul asta(cam 20% zic eu in ultimii 3 ani) si de ce la noi masinile noi sunt sensibil mai scumpe ca la reprezentantele din vest ?

    00
  29. Problema e ca mașinile nu sunt întreținute corect.. Nu au cauciucuri, au itpt luat pe nașpa. Nu ca sunt mai vechi de 15 ani…

    00
  30. Lasand la o parte solutiile proactive (ITP riguros, verificare RCA etc.), nu am auzit niciodata ca politia sa traga la raspundere vreun service auto pentru ca a validat ITP-ul unor masini care s-au dezmembrat in trafic si au cauzat morti, raniti sau alte pagube.

    00
  31. avem impozite mici, rca si itp sunt cam facultative pt ca autoritatile nu isi fac treaba, nicio taxa de mediu, infrastructura rutiera varza, transport in comun (legaturi cu localitatile de langa orasele mari) varza.. toate acestea conduc la statistici de genul..

    00
  32. Masina veche != rabla.

    00
  33. Familie cu 4 persoane, 3 masini in fata blocului. Una pe loc de parcare neplatit si doua pe trotuar. Masini folosite? Una…

    00
  34. Asta cu masinile vechi e boala grea. Deja a trecut ceva apa pe Dunare de cand masina germana SH era mai buna ca batrana Dacie. Dar la noi inca sunt destui ce se incapataneaza sa conduca masini ce nu si le permit. Si nu ar fi asta o pb daca ar face o revizie pe bune si ar remedia problemele aparute odata cu varsta. Eu cred ca pb nu e cati ani are masina? Pb e in ce stare tehnica o folosesti ? Vad destule masini , chiar si mai noi de 15 ani ce au anvelopele praf. Si ma gandesc ca daca propietarul nu a avut timp(bani) de incaltari , nu a avut nici de altele. Si la noi inca mai merge aia cu „las ca stiu eu pe cineva”. La fel si cu sistemele de siguranta. Poate ai o masina ful de ful(ma rog fara piele) dar daca bordul tau e ca bradul de craciun asta se traduce intr-o masina nesigura. Nesigura pt tine si nesigura pt ceilalti.Poate ca ar trebui ca domnul politist cand te opreste sa arunce un ochi si pe bord. Vad zilnic masini modificate ce merg pe strada nestingherite. Si vb de tobe „smechere”, xenoane de targ si folie pe lateralele din fata. Si am impresia ca cei platiti de noi sa previna accidentele au ceva pb oftalmologice. Da stiu cum e. Face baiatu norma de amenzi , seful il bate prieteneste pe umar , toata lumea e fericita. Am auzit ca unii baieti de la vulcanizare mai fac si ei de un pachet de tigari cu anvelopele abandonate acolo de altii mai …cu bani. Adica exista oameni ce pun pe masini ce au aruncat altii.Sau desi e interzis unii mai pun elemente de franare sau suspensie demontate dupa alte masini. De la dezmebrari. Si nici cu asta nu are nimeni nici o pb. Si uneori masinile alea sunt masini puternice(ma rog erau puternice cand au iesit pe poarta uzinei). Parerea mea e ca poti conduce o masina si de 25 de ani. Dar sa fie ok dpdv tehnic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube