Mă uitam la începutul filmului Le Grand Amour (1969) și am văzut o gară foarte frumoasă:
Ce gară frumoasă! Oare din ce oraș e?
Joué-lès-Tours este un oraș în Franța, în departamentul Indre-et-Loire, în regiunea Centru. Face parte din aglomerația orașului Tours.
După ce admirați această gară atât de frumoasă, faceți o chestie: dați click AICI, și mergeți pe străzile din Joué-lès-Tours
Îmi vine să plâng.
Mă, ce au ăia!? Ce dracu’ au în plus ăia, de la ei se poate?
–
Am auzit că proasta aia de Firea e în Guvern acum. Să ce, în Guvern, să facă CE?
Numele Gabrielei Firea a fost înaintat de PSD pentru ministerul Tineretului și Familiei
Ce o recomandă pe madam sârmă-n fund să fie ministru?
Am putea lua poze cu Bucureștiul și să le comparăm cu Joué-lès-Tours…
Ce buget are, oare, Joué-lès-Tours? (Primăria București are un buget de peste 1 miliard de euro)
Aștept comentacii să spună că ce mare brânză, au și ei la Băicoi la fel. Sau la Bușteni, că tot e stațiune de bogați acum. Ce Joué-lès-Tours, avem și noi! Focșani, Ploiești, Slobozia… sau chiar Iași, Cluj, Timișoara… Nu știu francezii din astea cu pereți roșii și sârme în fund.
Da’ chiar, oare în Joué-lès-Tours câte librării s-au transformat în săli de pariuri și „cazinouri”? Cum rezistă orașele astea fără păcănele și „cazinouri”, cine „aduce bani la bugetul local”? (bănuiesc că de asta se dau aprobări pe bandă rulantă pentru așa ceva)
Later edit:
Mesele de șah și table ale Centrului de Agrement de pe Faleză, vandalizate
24 November 2021 (ieri)
* o parte dintre mesele special amenajate în cadrul Centrului de Agrement de pe Faleza Dunării pentru a găzdui partide de șah și table ale amatorilor, a rămas fără suprafețele de joc * acestea au fost realizate prin proiectul pe fonduri europene al Primăriei Municipiului Brăila, alături de montarea corabiei pentru copii și reamenajarea peisagistică a zonei din dreapta scenei * întrebat despre faptul că mesele respective au fost vandalizate, primarul Marian Dragomir a afirmat, cu părere de rău, că unele persoane se comportă de parcă ar fi oameni de Neanderthal și nu cetățeni ai unui oraș în anul 2021
Au mai multi ani de trait in libertate si ceva mai multi bani, plus cei-care-fac-regulile de urbanism sunt mai rasariti. La Cluj dupa experienta Floresti unde avem bloc-o-banda-bloc-o-banda-bloc-o-banda cei din Baciu s-au gandit ca vor si ei la fel. Ba chiar si in Chinteni a dat apropbare primaria la 17 blocuri aruncate unul in altul in mijloc de deal, cu pasune jos si pasune sus, pasune la stanga.
in armonie cu natura: https://www.youtube.com/watch?v=oTn68_tP0HI
La fel si la Iasi, toate zonele noi au blocuri, blocuri, blocuri si o strada de legatura de nu incap 2 masini si cel mai important, 0 sanse de a putea fi largite strazile. De asta prefer blocurile vechi, cu minusurile de rigoare, dar unde macar ai un petic de verdeata si un amarat de trotuar.
Copiază ce au vazut la capitală 😀…
Inca o dovada ca romanismul e acelasi indiferent de provinciile istorice 😀
Nu doar lucrurile astea, dar si banii. In „intretinere”, acei bani platiti lunar de detinatorul apartamentului, intra o gramada de bani pentru infumusetare si zona verde. Aia costa o gramada . IN cazul in care tu ca si locatar nu ai grija de ce e acolo, anul urmator te arde la buzunar. Astia din vest sunt invatati cu biciul ( aka banul ) sa aiba grija de lucrurile publice si sa se implice in cum acesti bani sunt consumati
Franta a avut multe colonii si si-a permis sa (inca) fure de la altii.
Cand DNA „zornaia” catusele pe la TV cu telejustitia acelasi DNA clasa dosarul Apa Nova – francezi din… lipsa de probe.
Cand au venit comunistii au bagat la puscarie toti „burghezii”. Acum dupa 30 de ani inca nu avem o patura de bogati care sa zica GATA!
In sinteza e usor naiv sa compari un stat care a furat enorm de la altii cu un stat care inca isi „fura caciula”…
Clujul e inca o „gogoasa umflata” intretinuta masiv de „presa prietena”. Cine sta la Cluj mai mult de o luna realizeaza rapid inselatoria.
Am fost la cineva in Floresti de cateva ori si am ramas socat. GARDURI intre blocuri cu acces cu cheie… Cine crede ca exagerez link: https://maps.app.goo.gl/V4U78doU1Zh6htPg7
Baciu e tot un Floresti tinut fara infrastructura ca sa nu pice specula imobiliara din Cluj. Am fost si pe acolo, e durere maxima. Practic la Taietura Turcului mereu trec trenuri spre Oradea, iar ca sa ajungi in Cluj treci pe acolo si stai blocat cam mereu.
Florestiul e langa Depoul Bucium din Manastur, la doar 5-6km de tramvai si 100mil de euro. Scoti tot traficul din Floresti rapid si usor. Din Bucium tramvaiul merge pana la Emerson, celalalt capat al Clujului…
Multi clujeni au inteles ca primarul Bloc le a „amanetat” viitorul si le a sufocat orasul in mod intentionat, DAR inca sunt destui tineri „vrajiti” de gogoasa cu „la Clooj e altceva”…
@AlinP cum arata toata zona aia rezidentiala…. Covoare intinse pe gard, pubele ce gem pline de gunoi, balarii si pamant galben in jur.
Avem si prin Brasov noile viitoare ghetouri din Tractoru. Am o cunostinta ce sta la apartament de 90k iar 100m de scara sunt case ce cresc gaini, porci, gaste. Arome olfactive exotice vara.
Oamenii cu casele n-au nici o vina ca in camp unde erau ei s-au trezic cu ansamblu rezidential.
@VasileT
Sunt de acord cu esența comentariului însă in cazul Chinteniului știam ca regimul de înălțime maxim este P+1 iar blocurile NU sunt permise.
S-a schimbat PUZ-ul?
La ce blocuri te referi?
@AlinP fata de bucarestan si majoritatea oraselor care is vai mortii lor, e cam
..e cam lux*
Intr-adevar Clujul m-a dezamagit complet, revizitandu-l cu religiozitate de atatia ani. E penibil, ridicol si deplorabil cum lumea accepta sa se mute prin baciu si dambu si alte zone din aste. Chiar am luat pe booking ultima data un apartament pe dupa polus center, am ramas socat de cat de salbatic s a construit acolo! Imj pare rau ca orasul pe care il stiam odata e mutilat in halul asta…
Bai la Firea s-ar putea filma Familia Addams
Putin cam de neam prost decorurile asa-i ?
Corector, vezi ca ai o greseala, ai scris „putin”
Ca la suedezi în casă la Firea. Pun pariu că se cacă în curte.
Întrebarea e retorică, nu ? Sunt educati, asta e diferenta. Este ca si cand ai intreba de ce Africa este asa cum este avand destule resurse naturale…asa suntem si noi…
doamna Firea va conduce Ministerul femeilor bortoase.
Si o sa vina femeile sa nasca pe treptele ministerului? Sau o sa isi dedice plozii ministresei?
Eu sunt bortoasa si oricat de degradanta ar fi situatia mea nu simt sa fiu reprezentata de Firea.
Bai, cam de 1984 ministerul asta al ei. Si ma refer la carte, nu la an.
“V-am lasat saraci si prosti, va gasesc si mai saraci si mai prosti”
E nevoie de minti luminate, bani si timp pentru a rupe acest cerc vicios.
Timp avem si am avut, bani ne-au dat si UE pe langa ce aveam si se stie ca suntem cei mai destepti din Europa (si automat din lume ca americani sunt tampiti de felul lor si chinezii sunt comunisti).
Si totusi „Sa dea naiba in ele de bile…una s-a stricat si una s-a pierdut”.
Mai dă-l în pula mea și pe prostanul ăla cu cugetările lui. Mare filfizon. E vorba și de locul în care ne aflăm, la intersecție de interese, de vreo 2000 de ani.
Asta cu intersectia de interese zile-o israelienilor. O fi statul Israel mai tinar decit Romania semi-mare si clar Zamolxe e mai tare ca Moise, dar daca eram in locul lor, crezi ca treceam macar de razboiul din 1948? Scuze se pot gasi mereu.
Boșilor, românii sunt cei mai deștepți și inteligenți din Europa. Punct și nu poate să îmi schimbe nimeni părerea.
Bă da suntem needucați, bă suntem bădărani, bă suntem niște țărani cocliți, bă suntem neșcoliti. Să separăm clar inteligența/deșteptăciunea de educație. Suntem needucați mânca-v-aș ochișorii voștri mici și tulburi.
La noi în școală se lucrează cu vârfurile și restul proștilor+mediocri, dă-i in pula mea, că nu e nevoie să învețe, oricum pleacă la spălat căcat și rupt cocoașa în Germania.
Țin minte din clasă, liceu industrial mediocru, cu copii de țărani, suedezi și muncitori. Mbooon.
Eram vreo 7 mai isteți, vreo 7 mediocri, restul proști de behăie după standardele actuale.
Din ăia 7 mai răsăriți avem așa: 3 suntem ingineri in domenii înalt tehnice, 2 au firme, 1 este ceva șefulet la departament tehnic la o bancă pe partea de POS-uri, instrumente de plată, altul este ceva manager pe la o firmă cu activitate de producție.
Restul muncitori pe aici, pe afară, spinare într-un cuvânt. Nu pot spune că trăiesc rău, dar cu un pic de ghidaj calitatea vieții probabil ar fi fost mai bună.
In Occident sistemul e gândit să îi ridice pe toți, iar ăia mediocri, prin procese și proceduri, să ajungă să facă o treabă bună, chiar in domenii înalt calificate. Pentru că oamenii aplică deja niște cai deja stabilite și nu se abat de la ele. Făcând asta, îi ridică pe toți, nu doar ăia mai dotați genetic cu niște calități sau care au părinți cu bani pentru a beneficia de pregătire suplimentară.
Nivelul lor de jos este mult mai ridicat nivel nivelul nostru de jos, iar asta înseamnă că și ăia mai proști trăiesc mai bine decât proștii noștri, pentru că sunt educați, pentru că de mici sunt învățați cum să gândească, ce să facă, cum să facă, după un ghid de bune practici.
Cam aici văd eu problema. Sistemul de educație nu ghidează și nu crește cetățeni responsabili și utili societății, ci școlile sunt niște grajduri de elevi în care nu plouă, unde părinții își trimit copiii să fie păziți și ținuți în ham cât timp sunt plecați la muncă.
Am furat de pe aici un meme, cu o mamă ce și-a pierdut copilul, iar apoi s-au dus la recepție și a strigat în gura mare: adio, căcat cu ochi.
Cam ăsta ne este nivelul, domnilor.
Ne place sau nu, suntem niște papuași needucați, neșcoliti, care nu știm de bune maniere, de binele comun, de cooperare ci o competiție proastă, unde ne îngropăm toți și nici pulea nu câștigă.
@Kodrutz
Prin 97 cînd dădeam cu sapa prin Israel am întrebat niște profesori universitari (pensionari), foști combatanți prin războiul de Yom Kipur, cînd căutam (cu sonare și magnetometre) un submarin scufundat pe coasta Egiptului între El-Arish și Port Said (cum de rezistă Israelul în situația aceasta?” Iar răspunsul a fost: ”sîntem 6,5 milioane de suflete in Israel și 19 milioane în America, parte din ei bancherii lumii, iar 80% din diamantele lumii trec prin oamenii noștri din Anvers”. Pricepi diferența?
Da, numai ca banii de la UE s-au dus spre case precum cea a d-nei Firea.
Le-a luat putin timp dar au invatat cum sa bage si sa-nvarta si banii de la UE in sistemul de furtisaguri. Oricum banii aia sunt in mare parte dati in final pe mobilier, bijuterii, haine, masini si electronice fabricate in afara Romaniei, deci indirect tot inapoi la U.E. ajung :))
Mobila coanei Firea e fix aia pe care o vezi în palatele suedeze cu turnulețe. Un kitsch sinistru pe care l-a manifestat cu vârf și îndesat cât a fost primăriță. Poți să scoți țăranca din sat, dar nu poți să scoți satul din țărancă.
… dar sarma o poti scoate?
In Mures, județul cu cei mai mulți suedeji din România, sunt aprox 4 ateliere de tâmplărie specializate în astfel de mobiliere, aproape le-as nu-mi sculptate. Majoritatea sunt romani, și toate…toate comenzile sunt pt comunitățile de Gabori. Poate pt tine arata a kitch, doar dpdv vizual, dar toate îmbinările sunt în coada de randunica, nici un cui, sculptura manuala 12%. Pretul? Enorm. Valoarea? Imensa pt calitatea execuției. Lista de așteptare? Scurta ca prețul e mare de tot dar cerere este.
Gustav, kitsch e mai mult decât mobila, e un concept. Daca pui un Picasso (original) in baie, e kitsch. Conceptul, nu tabloul.
Să vă dea subiecte de scris boceli ca să nu faceți nimic în continuare.
Cand ne vedem in fata guvernului/parlamentului/ ministerelor ?
Cand ne vedem la vot, sau mai bine, la partid?
Pe scurt: Gara aia frumoasa a fost construita pe vremea cand din bani publici nu se dadeau ajutoare sociale. Probabil ca scoala era „gratuita” pana in clasa patra. Era mai bine, era mai rau nu asta este subiectul dar asta este explicatia. Blocurile alea nu sunt mare lucru, model Brejnev 1980 sau P+4 Drumul Taberei. Doar ca nu s-au construit alte blocuri intre ele pt ca terenul nu a fost retrocedat si alte filme din Romania.
A apărut primul cu „mare brânză, avem și noi”. N-a durat prea mult să apară unul care nu vede… orașul din cauza blocurilor.
Pun si eu niste poze din Pipera sau Mogosaia cu cateva case dragute si zic: Ia uite cum e in Bucuresti
In Tours e si asa: https://www.google.com/maps/@47.3825943,0.6886402,3a,75y,180.17h,76.47t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-4r39-0pofxPLMnU5tVZfQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D-4r39-0pofxPLMnU5tVZfQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D267.1728%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Oare pe scarile din blocurile alea „mare brânză, avem si noi” pute a gunoi? Și la ei, oare, sunt anunțuri cu „Atenție, cade tencuiala!”?
Nu știu de ce dar ai impresia ca politicienii nu sunt oglinda societății precum caietul e oglinda elevului. Astia suntem, atat putem, majoritatea sunt cum sunt.
Conform zicalei ‘fiecare popor are conducătorul pe care il merită’
E zona valea Loirei, au vin de 80E sticla si-l fac de la 1500. Tu ai la Dealu Mare vin de 8E sticla si-l faci din 1950.
Bănuiesc că nici nu beau toată producția în cateva luni… Nu știu să trăiască, ăsta e adevărul!
Daca a taiat Burebista viile… Le dadeam clasa astazi
Să nu uităm că prima prohibiție din istorie Burebista a făcut-o… Iar vinul ăla de 80 iepuroi pe sticlă e oțet de cele mai multe ori. Mă rog, chestie de gusturi.
Daca-i otet e defect. Se returneaza la producator/ importator si se inlocuieste sticla.
bani si conducatori si cumva principii general acceptate si unanime si aparat de stat care te fute cum te prinde ca ai calcat stramb – nu cu merge si asa boss las-o.
Clasa media mai bogata, odata ce sari de pragu saraciei lucii nu mia accepti kkturi gen lispa marcajelor gunoaie pe jos parcari deampulea sau lipsa , masinai urcate pe trotuare , dina stea de bun simt….
Ma gandesc la Bucuresti acum, am putea sa avem un oras ceva mai frumos daca administratia ar rezolva cateva aspecte care nu doar ca nu costa, dar unele chiar aduc indirect bani la buget:
– cu exceptia cablurilor de troleibuz sau tramvai n-ar trebui sa mai avem nici un cablu atarnat intre stalpi si cladiri
– fara masini parcate pe trotouare, pe colturi de strada, in zone cu stationarea interzisa
– obligarea proprietarilor sa renoveze fatadele cladirilor, macar cele de pe bulevardele principale si zonele pietonale
– eliminarea gardurilor care delimiteaza zonele verzi de trotuare, inclusiv zonele verzi din jururile blocurilor
– restrangerea vegetatiei urbane la un numar restrans de specii de copaci / vegetatie. Daca ridicati capul din telefon cand mergeti pe strada o sa vedeti plopi, stejari, castani, ciresi, duzi, salcami, brazi, molizi, salcii absolut la nimereala pe la bulevarde sau crescuti printre blocuri. Nu-i asa ca e frumos cand mergi in zone tropicale si ai doar palmieri, banani si cocotieri? Are si peisagistica rolul ei in confortul urban
Din pacate chiar daca s-ar implementa masurile de mai sus mai avem o problema ca sa arate Bucurestiul ca in pozele de mai sus, si e o problema care este imposibil sau foarte greu de rezolvat: praful. Suntem in Baragan si constant avem tone de praf care intra zilnic in oras in mod natural. Nu ma refer aici la praful din constructii, la poluarea de la masini, la norul din Sahara, ci natural la praful din Baragan adus de vant. Banuiesc ca ati fost toti prin Vestul Europei si ati observat nu doar ca au strazile mai curate ca le spala mai des, dar totul e in general mai curat pentru ca este mai putin praf, strazi, masini, banci, trotuare, copaci etc.
Macar primele din lista s-ar putea rezolva cu un pic de vointa…
Nu vreau sa il jignesc pe domnul Cristici,dar trebuie sa o spun.Franta a fost un stat imperialist,asta insemand ca au cotropit tari mai slab militar decat ele si din aceasta cauza sunt ceea ce sunt astazi.Noi macar am avut demnitatea sa nu luam ceva ce nu este al nostru.Nu o spun ca un repros,ci ca o constatare.
Dau cu mătura prin orase, repară cladirile, marchează străzile… pentru ca au fost un stat imperialist?
Textul nu este despre castelele de pe Valea Loirei, ci despre orașele de… țărani care lucrau pe moșiile alora cu castele.
–
Poate revin la rubrica de film cu un film despre Revoluția Franceză (plin de actori celebri).
Era francezul de rand rupt in fund fix ca românul de rând.
Iar după Revoluție, nu a mai durat prea mult (la scara istoriei) să se termine cu imperialismul.
Nu vreau sa il jignesc pe domnul Mark, dar esti prost. Cum pm sa vorbesti de demnitate in legatura cu un popor care accepta sa fie condus de o panarama ca firea? Bai baiatule, in ce lume de tampiti traiti voi? De asta e tara asta plina de jeguri, gunoie si dobitoci, ca n-am cotropit pe nimeni? Nu ma, e plina de toate astea pentru ca toti dobitocii gasesc intotdeauna vinovati pe altii pentru situatia in care se afla. Sa nu spuneti nici unul: bai suntem un popor in care prostii si imputitii sunt majoritari. Si, in consecinta, ajungem sa fim condusi de alti prosti si mizerabili. Nu ma, voi gasiti scuze: imperialismul, otomanii, soros, pm. Natie de smiorcati, la asta va pricepeti. Smiorc, smiorc…
Inteleg ce spuneti,dar va rog sa intelegeti si punctul meu de vedere.Strazile ,catedralele si industria franceza in general a fost facuta cu zacamintele altor tari.Aici nu vorbesc despre reparațiile unor cladiri sau marcaje stradale,ci vorbesc de industria ce au facut-o ca sa ajunga asa.Am fost si eu in Franta si nu este chiar raiul pe pamant.Dpmdv un taran roman este la fel de harnic si muncitor ca cel francez.
Si pt domnul georgel,chiar nu ii inteleg ura.Daca as fi fost un prost ,nu cred ca as fi ajuns la politehnica si as fi muncit in fiecare vara 3luni intr-un service unde am invatat putina meserie,deoarece acolo nu este un loc pt smiorcaiti.
Si inca ceva,nu din cauza asta am insinuat ca suntem saraci,ci am facut o constatare a faptului ca unele tari au avut un start mai bun,desigur prin unele actiuni care eu le consider subumane si jignitoare pt anumite tari.
„Dau cu mătura prin orase, repară cladirile, marchează străzile… pentru ca au fost un stat imperialist?”
Da, Cristici, exact din cauza asta, dar e un pic mai … cu bataie lunga.
Pe scurt: Au profitat de resursele coloniilor ca sa isi creasca nivelul de trai iar acum s-au invatat cu el si se ocupa sa-l mentina. Nu doar Franta.
BTW, cum stam cu comentatul de pe acelasi cont cu care scriem articolul, ca sa apara scrisul cu portocaliu? Sau cu Gravatar ca sa poata lumea sa identifice usor comentariile tale?
Esenta e ca un stat bogat ca avea implicit si oameni mai educati si un grad de civilizatie mai avansat, fara exceptie. Prin cotropiri si-au asigurat bunastarea de-a lungul timpului. Asta ca idee generala, dar ce are radacini pana in mici detalii, de la gari, infrastructura, wc in fundul curtii si multe altele. Noi ne comparam cu tarile din UE de vreo 10 ani activ, dar uitam cum arata romania inainte de 2010, inainte de 2000.
Daca aduci un francez de 60 ani sa mearga cu trenul la noi isi face cruce de ce vede, ca el nu a vazut in viata lui asa o dezorganizare, iar noi ne miram cand vedem Sageata Albastra
Mark are dreptate, una e ca in 45 sa iti vina americanii cu materiale de constructii, si sa pompeze bani prin planul Marshall, si una e sa infiintezi sovrom, sa vezi fabricile plecand in Rusia, si sa platesti despagubiri de razboi. Una e sa platesti tribut sute de ani la turci, iau aurul sa plece la Viena, tu fiind natiune de rang inferior cf unio trium natiorum (ca esti valah si ortodox) si nu ai voie in cetate, si una e sa te sui pe corabie, sa iti faci colonii in Africa, Canada si Pacific. Dar a fost alegerea noastra, asa cum istoria lor a fost alegerea lor.
Dar pana la urma astia suntem noi romanii, am avut un start mai prost, conditii mai vitrege, nu ne-am desteptat, desi cantam cu patos acest lucru, hai sa devenim constienti de calitatile si defectele noastre, sa devenim mai corecti, mai curati (e jale orice obiectiv turistic sau albie de rau, pline de gunoaie), mai civilizati, sa ne concentram resursele pe creatia de plus valoare si nu achizitie masini sh din Germania, sa consumam produse romanesti achizitionate din piete, nu de la carrefour, in it sa nu mai facem doar oursurcing si sa ne multumim cu 2000 euro pe luna si abonament la regina maria, sa mergem la vot in proportie de 80%, si daca nu avem pe cine vota, sa fie vot nul, cand ceva nu merge, sa contactam parlamentarii din circumscriptia noastra electorala…..samd
Pe langa ‘demnitate’, am avut si prostia sa nu exploatam ce avem si sa le dam altora contra parandarat pt câțiva 😀
@Mark
te inseli masiv si grav.
Franezii ridicau catedrale imense in timpul razboiului de 100 de ani. Adica:
– cand nu aveau teritorii straine nicaieri, doar teritoriul francez
– pe timp de razboi, deci aveau deja pierderi si cheltuieli
– ba mai mult, o alta putere straina era imperialista pe socoteala lor, Anglia ii invadase si ocupa jumatate din teritoriul existent
Teoriile de stanga suna bine, dar dispar ca fumul in clipa in care stii de 2 lei istorie.
The Hundred Years’ War was one of the most notable conflicts of the Middle Ages. For 116 years, interrupted by several truces, five generations of kings from two rival dynasties fought for the throne of the largest kingdom in Western Europe. The war’s effect on European history was lasting. Both sides produced innovations in military technology, and tactics, such as professional standing armies and artillery, that permanently changed warfare in Europe; chivalry, which had reached its height during the conflict, subsequently declined. Stronger national identities took root in both countries, which became more centralised and gradually rose as global powers.
Cam ce faceau romanii in perioada aia si cum eram organizati?
Când am intrat peste bulgari să le luăm din țărm ce a fost?
Când trecea Antonescu peste Nistru și mai lipea o moldovă lângă aia care exista ce a fost?
Domnu Mark, deci la Anglia si Franta se aplica teoria cu imperialismul, dar la Spania si Portugalia nu? Si cu tarile nordice ce facem, ca aia nu avura deloc colonii?
E clar ca vestul a avut un start mai bun si nici nu i-a dat inapoi comunismul. Doar ca autorul vorbeste de chestii simple, gen maturat strazile si ingrijit spatiile verzi. Iar asta nu are absolut nicio legatura cu saracia
citesc comentariile si ma sunt tot mai in ceata. Hai sa vad motivele pentru care ceilalti au ajuns unde au ajuns si noi inca bijbaim:
Italia, Franta, Spania, Portugalia, Austria, Ungaria, Marea Britania, Olanda – foste imperii
Germania – bani si knowhow american, ca a treia oara se lasa cu carpet bombing cu atomice ca sa-i opreasca pe Fritzi
Elvetia – banci si aurul nazist / Norvegia – petrol
Rusia – jumatea bogata tanjeste dupa maretia pierduta / jumatea inghetata supravietuieste
Dintre noi ceilalti, Esticii, cine e mai breaz? Poate Polonia+tarila baltice, care, privite per ansamblu, au la o granita Rusia sau BY, la cealalta Germania. La ei, istoria postWW2 a fost ca la poker, Vestul pe o singura carte, totul sau nimic.
Ungaria e la foste imperii, Slovacia si Cehia sunt tot ca Romania, daca ar avea Germania mai aproape.
Concluzia pt mine este ca Romania a avut, in primul rand, o pozitionare geostrategica de tara secundara. Am fost inclusi in jocurile mari, acolo – la final, ceva de genul: pe astia ii iei tu sau ii iau eu, sperand ca ii vrei tu. Prea departe de Vest, adica dar nu vecini de granita, si prea aproape de Rusia, Turcia. Un fel de copil nedorit, care a invatat de crud ca cel mai bine e sa fii invizibil, sa mergi pe burta. Nu am avut nici o perioada de maretie, in care sa ne ridicam si sa dam cu pumnul in masa, si care sa ne tina de cald in noptile istoriei. Si a mai fost si comunismul-autoritarismul, aplicat ca la carte, care ne-a rupt in gura de nu ne revenim nici dupa 32 de ani.
Da ma, de asta nu suntem noi civilizati, ca „altii”, nu ca suntem o tara de retarzi:
Copiez iar textul asta:
Mesele de șah și table ale Centrului de Agrement de pe Faleză, vandalizate
24 November 2021 (ieri)
* o parte dintre mesele special amenajate în cadrul Centrului de Agrement de pe Faleza Dunării pentru a găzdui partide de șah și table ale amatorilor, a rămas fără suprafețele de joc * acestea au fost realizate prin proiectul pe fonduri europene al Primăriei Municipiului Brăila, alături de montarea corabiei pentru copii și reamenajarea peisagistică a zonei din dreapta scenei
–
Nu ca suntem retarzi, nu, francezii au fost imperialisti nenorociti!
Pai e simplu de ce aia pot. Onor arhitecții din ro, o meserie foarte onorabila dealtfel au preferat sa se prostitueze pentru bani și a ieșit ce vedem.
Și alte categorii profesionale dealtfel… Când livezi cacaturi pentru bani, fie ele proiecte de arhitectura, software, fier beton sau filme pe youtube ( puneți ce vreți voi aici) probabil îți e bine. Din păcate am cunoscut în ultima vreme foarte putini oameni care au putut sa și păstreze integritatea profesionala și sa se multumeasca cu Mazda în loc de Mercedes…(Sau cu amplificator DIY în loc de Manley Stingray :))
Banu’ e ochiul dracului….
in Martie am fost intr-o delegatie chiar in Tours, cazat intr-un IBIS la vro 500m distanta de gara. Oraselul mi s-a parut cam sarac, dar curat. Multe case vechi /pe 2-3 nivele in zona centrala mediocru intretiunte. Piata primarie si piata garii sunt f frumoase si bine intretinute.
Esti foarte naiv, cum poti compara o regiune care a fost tot timpul bogata (vin, comert pe Loara din vremea romana), au fost puternici in productia de matase, si , in general, din motive geografice, au si o clima acceptabila, au fost feriti de razboaie. Si nu uita , castelele de pe valea Loarei (daca ai vazut 1-2, ai cam vazut totul) si vinul/gastronomia atrag foarte multi turisti, in plus, e un oras universitar cu traditie, se studiaza dreptul, medicina, farmacia (nu masini-unelte).
Totusi, google maps nu capteaza toate detaliile, penultima poza prezinta in mare splendoare un HLM , intretinut de primarie, populat de someri radicalizati si dealeri de droguri…nu stiu daca ai vrea sa traiesti chiar acolo.
Overall, e un oras unde merita sa traiesti, fapt reflectat si in pretul imobiliarelor-o casa in zona ok este pe la 450-500 k
LE: am uitat sa mentionez un aspect esential, care il repet, si imi atrage minusuri constant: in Tours, si cam peste tot in Franta, nu platesti impozite pe proprietate bani de seminte, ca in Romania, impozitul pe venit este progresiv si arde, taxele sunt mari, platesti si taxe d’habitation (ar iesi romanii in strada daca le-ai pune asa ceva)….deci sunt bani pentru intretiere monumente, curatenie, sunt bani sa le dai la unii sa stea degeaba in loc sa arda cabluri la Sintesti……
„penultima poza prezinta in mare splendoare un HLM , intretinut de primarie, populat de someri radicalizati si dealeri de droguri”
Deci la ei se poate si in zona unde sunt „radicalizati si dealeri de droguri”?
Ce putem intelege de aici, ca la noi, in zona de „profesori de gimnaziu si asistente medicale” (Crangasi, Titan, Focsani, Braila) poate fi chiar mai rau decat in zona lor de „radicalizati si dealeri de droguri”?
@Cristici…..tu integege ce vrei tu, eu incerc sa iti explic ca nu poti judeca un oras doar dupa niste imagini, ca te uiti la Franta, unde presa e mai cenzurata ca in Romania, unde se depun eforturi si multa influenta sa se pastreze imaginea pozitiva, propice turismului, si da, un cartier rau famat din anumite orase din Franta poate arata mai bine ca si un cartier din Romania din cauza status-quo-ului social din Franta, unde statul impoziteaza porogesiv si agresiv toate veniturile si bunurile, pentru a redistribui banii si a aduce un echilibru in societate.
Filozofia in Romania este ca vai, statul ne jupoaie (total fals, comparat cu restul UE), ne comparam cu state cu impozitare progresiva (dar vrem cota unica), suntem campioni la evaziune fiscala (dar vrem conditii ca in statele cu evaziune mica), nu reusim sa impozitam marile afaceri (da, impozit pe CA, ca oricum marile firme nu prea platesc impozite in Romania ca nu fac profit in Romania, dar printr-un sindrom Stockholm, cadem in capcana si ii aparam tot pe ei, de parca ar fi Mesia), priveste cifrele de scolarizare din Romania, si nivelul studiilor….parerea mea, cauta si tu imagini din Honduras, Bolivia, pentru noi cam acolo e competitia deocamdata.
Raspunsul e unul destul de simplu: Continuitatea.
Nu e o diferenta de capacitati intre frantuz si roman, ci doar una de cutuma sociala, pentru ca spre deosebire de societatea vestica, cea romaneasca ( si estica in general) traieste intr-o continua stare de ” provizorat”, de „azi, ca maine nu se stie”.
Si asta nu de azi de ieri…dintotdeauna.
Iti pasa altfel de ce se intampla in jurul tau daca ai certitudinea ca si stranepotii tai se vor uita la aceeasi strada, la aceeasi gara si vor avea vecine aceleasi familii. Altfel te asociezi si altfel lupti pentru punctul tau de vedere.
Ca tot se vorbeste de „cine cumpara” in noile ghetouri de la marginea oraselor si se intreaba „de ce ai face asta” sau de ce nu te intereseaza cum arata orasul.
Raspunsul e simplu: niciunul dintre cei care fac alegerie astea nu se gandesc pe termen lung.
Toti au impresia ca „vand in 5 ani si ma mut” sau „dau in chirie”, alegerea nu e pentru ei, pentru….cineva nedefinit, asa ca nu le pasa. E provizoriu. O continua solutie de avarie….
Si cum nimic nu se construieste in 5-10 ani, nici macar intr-o generatie…..la nivel de societate avem ce se vede.
Am să folosesc acest comentariu la alte texte de gen, pentru că nu aș fi putut spune mai bine „cum de ăia pot”.
De fiecare data cand trec prin ghetourile de la periferie ma ingrozesc. Oamenii aia nu au un metru de trotuar, nu doar ca exista dar e ocupat de masini, nu, e strada din gard in gard
Da, dar tsine e multi-milionari ? Tsine e, tsine ? Fratii Neacoita (aka Borduri & Pavele) si Baluță ? Tsine ii votează ? Tsine ? Proștii ? Aia e.
@Habarnam. eu zic că trebuie văzută și the sunny side of things: nu ai niciun respect pentru trecut, este nasol, dar în același timp nu ești nici prizonierul trecutului și poți în orice moment să începi să construiești ceva durabil. tu explici convingător de ce astăzi lucrurile sunt așa cum sunt – dar „astăzi” nu este reper pentru absolut nimic. pe termen mediu și lung, între o țară cu ereditatea atât de încărcată cum este a franței – și ereditatea vagă și mai mult iluzorie a româniei, eu mi.aș pune banii pe ultima. mai vorbim peste vreo 3-400 de ani. ha-ha.
Sa adunam toti intelectualii, sa-i trimitem la Canal sau in puscarii; sa le luam averile, sa le mazilim copiii.
Dar vai, dupa 50 de ani suntem cei mai prosti din UE!
Pai nu era normal sa se vada undeva asta? Cand „epurezi genetic” o tara, nu e normal sa se vada undeva, peste cateva generatii?
S-a observat ca elefantii nu mai au fildesul atat de mare, nu mai exista elefanti cu fildes enorm, ba chiar apar elefanti fara fildes deloc. Dupa atatia ani de omorat elefanti cu fildes mare, dupa atatia ani de „epurare genetica”, nu e normal?
98% din elefanţii din Africa nu mai au colţi de fildeş – VIDEO
Tot mai mulţi elefanţi africani se nasc fără colţi de fildeş. Acest lucru se datorează faptului că timp de generaţii elefanţii cu cei mai frumoşi colţi erau vânaţi şi ucişi. Astfel genele elefanţilor au fost alterate, scrie The Guardian.
Asa si la noi. Filmele cu „sudorița care ii da clasa medicului” si-au facut efectul.
Asta, si faptul ca nimeni nu construieste cu ideea de a ramane pe viitor, exact ce spunea Habarnam in comentariu.
Ei pot pentru ca altfel nu stiu. Nu s-au nascut cu simtul frumosului, dar de mici au vazut doar asta. Curatenie, ordine, bun gust. Eu stau intr-o zona „mai de tara” din Germania si de multe ori cand trebuie sa ajung pe undeva prefer sa o iau prin sate si nu pe autostrada, doar ca sa admir cat de ingrijite si frumoase sunt gospodariile lor. Mi se pare de multe ori ca e o competitie intre cine are mai frumos amenajata curtea din fata case. Si nici in Franta si nici in Germania nu mai e vorba de bani, pentru ca a da cu matura, a tunde iarba, a planta 2 copacei, 3 tufe de hortensie si niste lalele nu costa o avere. E vorba doar de cum am vazut de mic copil si de ce vezi in jur ca adult. E proverbul ala romanesc cu o floare nu se face primavara
Gara din Joue de Tours arată exact așa:
https://www.google.ro/maps/place/Gare+de+Jou%C3%A9-l%C3%A8s-Tours/@47.3541147,0.6676615,3a,90y,22.95h,104.09t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_Y70COE7zW_xsYfrNfFY2g!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D_Y70COE7zW_xsYfrNfFY2g%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D2.292314%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x47fcd61135b164f7:0x550bdd78d47ce27d!8m2!3d47.3541549!4d0.6676582
Touché!
Ce păcălici SNCF, pun poze false pe net!
Modestia aia e „trei-strazi-mai-incolo”.
https://goo.gl/maps/qwAGJAcg7sNX7A8CA
Asta e poza din spate a gării. Cea din față e aia de a pus-o Cristici.
Poza pusa de Cristici e a garii din Tours…
https://en.wikipedia.org/wiki/Tours_station
Are dreptate Mihai din Alexandria, aia e gara din Joue-les-Tours. Cea din pozele puse de Cristici e Gare de Tour, mai în nord cu vreo 2-3 km, lângă Hotel Oceania.
Dacă e cu linkuri luați de aci și vă enervați
https://maps.app.goo.gl/i1LufwESd2Vj6gmC8
Este vb de Hindeloopen…un orășel din Olanda cu nici 1000 de locuitori. Gândiți-vă la un oraș cu 1000 de locuitori din județele voastre și faceți comparații.
Gândiți-vă dacă e corect ca noi sa trăim ca-n evul mediu în zonele sub 3/4000 de locuitori și alții să aibă așa ceva.
Vb domnului Tăriceanu: ” nu ne învață pe noi olandezii cum sa ne conducem țara”.
Ce o recomanda pe Firea ? Pai impreuna cu Pandele au la ei in clan cam tot Pesedistanul Munteniei. Sunt un pol mare de putere in PSD. Sau tu inca mai crezi in duhul balti ca ar trebui pusi oameni tehnici/capabili si alte tampenii vestice ?
M-am plimbat putin pe strazi (virtual) si nu am vazut nici macar o masina parcata pe trotuar.
Sa rezolvam prima data asta. Nu cred ca trebuie buget prea mare, doar oleaca de treaba.
Nu sunt parcate pe trotuar pentru ca:
– majoritatea rezidentelor au cate 1-2 locuri de parcare /apartament/in general subteran, sa foloseasca terenul la maxim (din motive de cost)
-Celine, qui travaille comme fonctionnaire publique, n’a pas besoin d’une voiture, elle peux se rendre au travail en velo, alors pour des longues trajets, ils utilisent la voiture de son mari ; les enfants sont scolarisé dans une école de proximité, alors Celine n’a pas du tout besoin d’une voiture pour se déplacer
– masina e un accesoriu, poate un lux in anumite zone, nu un drept
– masina parcata aiurea este ridicata, se recupereaza dupa plata amenzii+taxe transport+taxa depozitare
Nu mai faceti va rog comparatii idioate. Dacă va uitati in orasele unde traficul e decent si sunt locuri de parcare veti observa un lucru cert. Niciunde nu e regimul de înălțime din București. Înălțime mare insemna densitate mare. Cand faci si blocuri in orice spatiu liber si nu poti extinde infrastructura rutiera din cauza punctelor obligate ( constructii existente sau limitări geometrice) efectiv nu mai ai cale de ieșire. Dacă nu au fost proiectate cu parcări subterane( cel puțin egale cu nr apartamentelor), blocurile P+8 sunt efectiv calea sigura către iad in trafic. Singura cale ramane sa pui taxe da faci prohibitiva folosirea mașinii personale.
Aia au legi, au autoritati, au politie etc. La noi daca te iei de cine nu trebuie ai zburat sau te baga la un job d-ala de mai bine pleci. Pai opresti tu romanu sa nu isi faca casa roz ca asa vrea el?
asta mi-a adus aminte de o stire vazuta ieri: va mai amintiti filmarea cu politistul care spala masina sefului, in timpul programului? Ei bine, ala de a filmat a fost retrogradat, iar ala care spala masina de curand a fost avansat ceva sef.
No comment.
Ar fi vrut si ND sa faca, da’ uite ca greaua mostenire…
degeaba zici ca sa nu dam vina pe altii dar pana la un punct asta e situatia: cand altii aveau deja imperii cladite noi eram divizati in mai multe regate si eram atacati de triburi migratoare si de otomani. cam cand sa ridicam super catedrale cand noi fugeam in padure si otraveam fantanile? Astia suntem, avem in gene anumite trasaturi, si am avut si ghinionul sa ne aflam intr-o zona geografica sensibila.
Apoi mai tarziu cand altii foloseau tractoare deja, noi eram inca cu carul cu boi si ne chinuiam sa ascundem prin sopru ce mai produceam ca sa nu ne ia funcirea totul. 50 de ani in care caracterele au fost modelate intr-un anumit mod: „descurcareala”. Practic noi ca si natie suntem nascuti si avem a 2a sansa de 30 de ani abia. La scara macro e infim. Mai vorbim peste 1-200 ani. Poti sa o iei ca altii, vesticii, au avut un avans de…. 1000 ani sa zicem, pe care incercam sa-l recuperam dar pe langa care mai avem si gandicapul celor 50 de ani de comunism care cred ca se pun cel putin triplu.
uite si in ziua de azi: sa presupunem prin absurd ca incepe un conflict ves/sua vs rusia. cam unde crezi ca vor fi interceptate toate rachetele? tinand cont ca avem si Deveselu la noi. Unde crezi ca vor trage prima data rusii? si in care spatiu aerian vor fi interceptate toate avioanele/rachetele? si apoi peste inca 100 de ani o sa ne miram: pfuai nu avem autostrazi! pai nu o sa avem ca alea de le facusem vor fi facute praf in cazul asta si o luam iarasi de la inceput. asta pe langa ca la noi merge totul cu spagi si cu ritmul melcului.
btw, de unde avem „spaga”?
Nu mai e nevoie de sutele alea de ani. Globalizarea permite recuperarea rapida a decalajelor, daca exista vointa si daca faci ce trebuie. Nu mai discutam in niciun caz de sute de ani. Irlanda a recuperat decalajele in mai putin de treizeci de ani.
Stiti ce au facut aia din Irlanda? Cam asta: reformă economică, scăderi de taxe, reformă a asigurărilor sociale, o creștere a competitivității, investitii masive in educatie și o interdicție a finanțării consumului prin credite (chestia asta ar provoca cosmaruri elitelor noastre politice).
Din saracia Europei au ajuns una dintre cele mai bogate tari din UE, cu cel mai mare număr de universități în Top 500 pe cap de locuitor.
pai noi inca avem printre noi pe cei scoliti in politica anilor cumunisti. deci ce legi cam crezi ca pot face si pune in aplicare astia? Brucan a fost optimist cand a zis ca o sa fie nevoie de 30 de ani. Gresit, e nevoie sa moara 2-3 generatii, ca sa fim siguri ca nu mai e nimeni nascut in anii comunismului, si apoi inca de 2-3 generatii care sa fie crescute „in democratie” si care o parte dintre ei sa dea cu nasul de o viat amai buna „pe afara” ca sa vada cam cum ar putea fi. Noi vrem repede, vrem acum, ori asta dupa parerea mea este un proces ce se intind pe cateva generatii.
Ce-mi zici tu de irlandezi? ce-au facut in 30 de ani? au revenit din comunism sau ce?
Daca stai sa analizezi la rece ai sa vezi ca si la noi s-au mai miscat chestii, e mai bine acum fata de anii 90, chiar si in politica. si peste inca 30 de ani va fi si mai bine. Din pacate si noi si copii nostri suntem generatii de sacrificiu si de tranzitie inca. La noi nu e vb ca am avut o politica economica proasta, la noi trebuie spalat comunismul, lasitatea, oportunismul, descurcarismul, frica, etc din sange. Uita-te la generatiile de 13-14-15 ani la scoala de ex. Lasand la o partea placa cu ca sunt mai prosti ca noi, sunt mai emancipati decat eram noi. Aveam noi curaj sa contrazicem pe tovarasa in anii 80? ei au! ori asta e un exercitiu civic f bun.
Cristi, si sa se faca, distrug conationalii in max o saptamana tot. Problema pleaca de la oameni , intentii bune sunt sigura ca sunt chiar si la noi
Sunt dispusa sa pun pariu pe un rinichi eur ca orice s-ar face, romanii vor distruge. Romanului nu ii place frumosul, se simt mic, fara merit
Nu ma pot abtine: Gabi Fi rea, SlobozIA.
Un alta ordine de idei:
Q: are viermi in cur si nu poate sta nefacuta ministru?
A: nu! Are o sarma in cur si vrea sa fie Presedinte.
Oameni buni, care e treaba cu sarma? Nu cunosc detalii si simt ca pierd divertisment.
Nu ar fi stiut nimeni, daca nu aparea ea in presa cu asa ceva:
„Firea, despre sârma pe care i-au găsit-o medicii în colon: Nu pot exclude mâna criminală/ În colon a fost găsită desfășurată, nu strânsă. Avea 4 cm. Nu aveam cum să o înghit atât de mare
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a vorbit marți seară, la Antena 3, despre sârma de 4 centimetri pe care medicii i-ar fi găsit-o în colon. Firea nu a exclus existența unei mâini criminale, asupra acestui lucru insistând în timpul emisiunii și Gabriela Firea, și realizatorul Mihai Gâdea.”
A aparut pe TV in emisiuni vorbind despre asta… O mână criminală… băgată în fund? lol
https://googlethatforyou.com?q=firea%20sarma
Sunt doua aspecte aici referitor la faptul ca aia pot si noi nu. Primul ar fi ca oamenii aia stiu sa traiasca intr-o comunitate si au respect fata de acea comunitate. Al doilea este ca tot ce inseamna planificare urbana a fost fix in interesul comunitatii.
Legat de traitul in comunitate il poti observa in orice adunare de bloc cum se pune problema, iar despre planificare urbana este suficient sa iei orice oras din Romania si sa vezi cata viziune si mai ales cata continuitate exista la nivel de strada,localitate,judet.
Discutam degeaba. Plecati din tara. Aici nu este speranta si viitor. Nici nu are rost sa te mai incarci cu explicatii si sa consumi energie.
Sa plecam din tara in loc sa dam cu matura… De asta si fac texte din astea, pentru ca prezint chestii simple, ieftine, de bun simt. Nu fac texte ca „altii au”, ceva ce noi nu am putea avea simplu, cu putin chef si atentie.
Puteam lua imagini din alte zone ale orasului, dar am cautat special zonele cu blocuri, printre blocuri, in spatele blocurilor.
Oamenii nu pleaca din tara ca sa nu dea cu matura, ci ca sa nu mai aiba vecini care isi arunca laturile pe geam dupa ce ei au terminat de maturat. Or oamenii din jur nu sta in puterea ta ca individ sa ii schimbi decat daca schimbi cu totul mediul in care te afli. Si uite asa lumea pleaca si va continua sa o faca.
Una din problemele tale este că dacă aduci o problema la nivel de clasa-I, simti că poți să te enervezi parca mai abitir. Ei pot pentru că: au putut de sute de ani, au un sistem care funcționează, au avut o grămadă de oameni deștepți in aparatul statului, sunt bogați, au vecini bogați. Orice francez va respecta legile statului său că nu îi convine sa stea 30 de ani la închisoare plus amenzi, daca face evaziune de 100.000 euro. Dar sunt multi care veniți aici în România, și văzând că la noi e sat fără câini, nu tu lege, nu tu autoritate, nu tu educație, nimic, va fura, va merge peste limita legală, îl va durea in fund.
clar… si isi vor decora casele ca firea si pandele.
peretii rosii nu sunt o problema. poti face ceva frumos cu un perete rosu in casa, de exemplu: https://bit.ly/3r9oTNS
problema nu e nici culoarea rosie, nici lipsa banilor, nici macar educatia, ci inclinatia romanului spre kitsch. atractia noastra pentru kitsch este congenitala.
uitati-va la voi in casa. aveti birou facut din blaturi de bucatarie, ceas de mana pe perete, ceas de perete la mana etc. :))
Imi place ca distanta dintre blocuri este cat un teren de fotbal pentru meciuri oficiale !
gg wp frenkish
In timpul asta gara din Focsani, inaugurata 1881 de Carol I a fost daramata de miron mitrea,marian oprisan, adrian nastase.Ultimul am vazut ca cere reabilitarea juridica.
Feudalism dur cu nobilime mandra si pusa bine de tot pe scandal ( genetica). Nu doar Franta ci cam toata Europa de Vest. ( genetica) . Si cand s-au batut/macelarit/violat au facut-o intre ei deci rezultatul dupa razboi a fost tot unul bun indiferent cine a castigat ( genetica). Pozitie geografica ferita de jegul estic ( ala care pe noi ne „toaca” marunt de mii de ani – rezultatele se vad la o coada de orice fel – oamenii sunt foarte diferiti) . In final am prins si noi 1865-1946 un pic de aer si s-a curatat tot dupa razboi. Genetica: https://en.wikipedia.org/wiki/Haplogroup_R1b . Partea proasta e ca acum se va termina si genetica aia…au importat benevol alta genetica.
Genetica de care spui tu vine din Magreb, Turcia, Iran, Siria, fostele colonii africane, obișnuite cu islamul și alte tipare culturale.
Problema nu e genetică, cât e una culturală și nu se pupă secularismul/laicitatea occidentală cu islamul politic și sharia, islamul este un mod de viață care face un micromanagement al vieții, față de Vest, unde dacă vrei te duci la biserică, dacă vrei te spargi cu legale sau bei de te ia smurdu.
Nu o să îți dea nimeni un levier în gură pentru faptul că nu ești un bun creștin. Nici măcar la noi, unde se spune că suntem cea mai credincioasă țară din Europa și religia joaca un rol important în viața zilnică, nu are nimeni curajul să se atingă de altu că nu a întins brațul suficient când a făcut crucea sau că s-a închinat superficial, ori că atunci când bat clopotele nu iau poziție de drepți.
Bine, ăștia care spun că românii sunt credincioși nevoie mare, mai mânca și mult căcat, că românii sunt creștini și credincioși ca formă, cultural și identitari, dar nu au nicio treabă. Gradul de analfabetism religios la ortodocși este la cote alarmante.
Un ateu mediocru dpdv cultural are mult mai multe cunoștințe despre creștinism, biblie și religii în general decât toți papagalii care mor cu credința în suflet și bagă târâș pe coate la moaștele nu știu cui fost securist și turnător.
În Europa de Vest, nu imigranții Est europeni pun probleme, ci fix aia musulmani, indiferent de naționalitate, care sunt la a doua și a treia generație, care s-au ghetoizat, trăiesc în comunități închise și nu accepta niciun fel de influență din exterior. Ei trăiesc ca in londonistan. Fix ăia sunt mai răi și mai radicali decât primii veniți la muncă.
Nu am auzit de români sau polonezi să lupte în jihad sau să ia cu asalt, în vehicule blindate, pozițiile Brigăzii de Aur în Mosul, cu batonu de dinamită înfipt bine în cur. Nu am auzit de român care să spună că atunci când se uită pe țeava puștii unui cruciat, el vede libertatea și martiriul pentru o cauză.
@Ionut M
E și o problemă genetică un pic. O cunoștință personală a fost în Pakistan de mai multe ori după cutremur (e milionar și a vrut să facă un bine) și a rămas șocat știi de ce? Nu de islam și cultura înapoiată a oamenilor, la aia se aștepta. Ci de faptul că se căsătoresc începând cu verișorii de grad 1. În proporții covârșitoare gen 60%. Dacă cauți pe Wikipedia ‘ Cousin marriage in the Middle East’ vei rămâne șocat.
Acuma el ce îmi povestea (și nu pot să zic că e de la genetică) era că le sărea țandăra mult mai repede când se precipitau lucrurile, și chiar a avut câteva episoade ciudate pe acolo. Bine, eu bănuiesc că i se trage de la faptul că era un american alb și bogat în Pakistanul rural dar totuși. Zicea (mai în glumă, mai în serios) că se simțea ca în hillibilly country, doar acolo mai văzuse oameni cu apucături din astea.
Nu știu ce consecințe va avea importul ăsta de inbreds, dar bune nu cred, și problema e că orice zici, se apropie periculos de rasism.
Dar totuși, medicina și genetica e reală, inbreedingul nu iartă, rămâne doar de văzut.
Eu chiar îi mulțumesc lui Cristici pentru articol. Descopăr, plin de mândrie, că gara din Alexandria e mai frumoasă decăt cea din Joué-lès-Tours :)))
Pentru o tara care a jefuit alte tari sute de ani arata deplorabil .Vestea buna e ca oraselul ala arata bine comparativ cu zonele mai civilizate . Gari din tari care nu taiau maini la congolezi ( haoleo brucsele) si nu torturau balinezi ( de Bali am aflat ieri in presa locala,stiam de indonezieni si surinamezi ) arata chiar mai bine – astia din articol foloseau oua fierte la subratul algerienilor intru propasirea civilizatiei si valoarelor aferente , ati vazut ce mandri cantau ei la intors OOOOOO ria deo riaaaaaaa OOOOOOO jeono regret riaaaaaaa ,marfa .
Apropo Cristici , un exercitiu mental : refa articolul ala cu Alain Delon la masa cu imagini din filmul asta https://www.imdb.com/title/tt0070133/ . Acelasi frankistan, acelasi actor.
Va dati seama ca undeva in tara asta este un numar consistent de oameni care zic „In sfarsit a venit cineva competent in guvernul asta.”?
Ala din poza este apartamentul lui nelson mondialu stucco veneziano pentru Coana Firea, are gusturi fine moldoveanca!
M-am plimbat oleacă cu Google….nicio masină parcată pe trotuar! Foarte puține SUVuri și niciun X5, X6 sau Mertz. Săraci, deh.
Singurul BMW din parcarea blocului unde locuiam in Torino, parcare cu 20-30 de masini, era al unui roman. Restul erau Fiat, Renault, Logan chiar. Singurul „tanc” era al unui roman care, atentie, primea ajutor social.
Am si poze facute de pe geam, cum descarca din portbagaj pachete din alea „ajutoare”, cu drapelul UE pe ele.
Pe bune, articolul ăsta nu a început prin a susține că România este mult sub Franța (deja difernța nu mai este atât de mare). Doar că nuștiuce suburbie are o gară superbă. Gara aia superbă o are unul dintre cele mai importante orașe-cetăți ale Franței ever (acea țară care a dominat Occidentul în cea mai mare parte a existenței lui). Cu scuzele de rigoare că mă repet: chiar trebuie românii să se rușineze că o suburbie franceză are o gară mai amărâtă decăt cea din natala mea Alexandrie ?…
Au civilizație și frică de amenzi