Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

43 comentarii

  1. Rezervorul! L-au mutat pe partea ailalata.

    00
  2. Din Wikipedia citire:

    “The company is headquartered in Ingolstadt, Germany, and has been a wholly owned (99.55%) subsidiary of the Volkswagen Group (Volkswagen AG) since 1964. Volkswagen Group relaunched the Audi brand with the 1965 introduction of the Audi 60 range. Shortly thereafter the name was acquired as part of Volkswagen’s purchase of the Auto Union assets from former owner, Daimler-Benz.”

    Adica sunt aceeasi factori de decizie si probabil aceeasi echipa de designeri. Rezulta aceleasi gusturi estetice.

    00
  3. @ Surprize Kinder – nope, nici vorba de gusturi estetice. E mult mai simplu. Sunt aceleasi parti mecanice (Jetta = 90% A4) care trebuiesc puse in exact acelasi loc, ceea ce inseamna ca vorbim de economii importante daca majoritatea elementelor de tabla sunt facute pe aceleasi linii de productie. Diferentele mici si ieftin de facut – forma stopurilor, integrarea tevilor de esapament, forma partii de sus a portbagajului – sunt si cele care ‘iau ochii’ si asigura individualitatea fiecarui model.

    A se vedea interiorul SEAT si cel AUDI – aceleasi guri de aer conditionat, in mare aceleasi ecrane de bord…

    00
  4. Pai banuiesc ca designerii sunt cam aceiasi, doar e acelasi grup auto

    00
  5. Adauga si Seat exeo intre sa vezi tranzitia exacta.

    00
  6. Un A4 mai ieftin si cu aceleasi piese aproximativ ca pe Audi

    00
  7. Să vezi ce asemănare e între piese. Zici că îs identice…

    00
  8. Pai crezi ca ii mai intereseaza ?:))
    Au schimbat emblema si gata, nu mai e acelasi lucru…

    00
  9. omg, vw fura de la audi
    aaa, wait, it’s the same company.

    ei folosesc aceleasi platforme de productie, aceleasi piese etc si fac economii, si atita vreme cit sunt “cocalarei nouveau” care prefera audi in loc de bmw, vor vinde aproape aceeasi masina cu un premium de 20-30%, doar pt ca au pus alta emblema pe bot si au facut interiorul sa para un pic mai luxos.

    00
  10. corect Jordan, explicatia exacta. O linie de asamblare costa sute de milioane, niciun brand comercial nu-si permite sa le foloseasca strict epntru un singur concept de caroserie. exemplele la VW sunt cu mult mai multe decat asemanarea de fata. in afara de asta, care ar fi problema in fond??

    00
  11. Mai mult seamana cu un seria 3 Jetta-ul ăla

    00
  12. de ce v-ar mira lucrul asta?

    vezi parti din ford in mazda

    vezi parti din dacia din renault si nissan

    vezi aliante pt model renault traffic cu opel vivaro si vauxhall vivaro

    si lista poate continua.

    sunt proceduri standard de reducere a costurilor de cercetare, design si productie.

    00
  13. Cum draku nu seamana? Ce-i drept, diferentele sunt un pic mai mari decat intre dacia 1300 si 1310 😀

    00
  14. si nu ti se pare corect ca cineva care cumpara o jetta in 2010 care o coste probabil de la 15K euro in sus sa poata se mandreasca de masina lui la fel ca unu cu un a4 din 2008 care acum se vinde la 20K euro.

    VW vrea sa profite de omu care ar vrea un audi dar nu isi permite si atunci ii da o jetta la un pret mai mic, nu mi se pare ca doar costurile si platforma comuna au influentat decizia asta ci si faptul ca omu ar fi mai impresionat de o masina care seamana mai mult cu un audi decat de o masina cu un design nou

    00
  15. Normal ca seamana.Tot nemti…
    Nici nu stiu care imi place mai mult. Iar VW a inceput sa nu mai fie asa zisa “masina a poporului” la preturile actuale.

    00
  16. modelul este 2011 nu 2010 si este special conceput ptr america de nord

    00
  17. Pai mie unu mi se pare normal, toti producatori de masini fac asta, campionii sunt cei de la Renault. Daca fiecare masina ar fi unicat ca model, si nu ar exista posibilitatea acestui schimb de piese de la un model la altul, atunci automobilele ar avea un pret prohibitiv si ne-am uita la ele ca la filmele 3D. In general liniile de productie se schimba foarte rar la o fabrica, iar reconfigurarea automatizarii, ohoo la cativa ani buni.

    00
  18. Nu seamana, pentru ca cea din stanga e nesimtit de scumpa

    00
  19. Ei, și dacă nu erau din același grup? Există două posibilități:
    -au ciordit designul;
    -e o formă prea simplă ca să nu fie pur și simplu re-“descoperită” de alți designeri. Cu excepția formei stopurilor, desigur.

    La fel și la alte chestii, gen “copii” de iPhone. Zic unii că nu-știu-ce HTC e o copie după iPhone dpdv estetic. Ei draci, ce complicat era să ajungi la forma aia! Era ceva unic, o pictură de Picasso!

    La fel și la mașini. Cum bine a zis @Adi Popescu, seamănă mult mai bine cu-n BMW seria 3 nouă. Nu-s în același grup. Cine de la cine a furat designul, sau e doar o întâmplare? Din atâtea modele de mașini care respectă anumite reguli generale de design, e inevitabil să nu ajungi la 2-3 modele care seamănă izbitor, pt simplul fapt că numărul de combinații e prea mic, pur și simplu acele reguli generale de design, impuse de necesitatea de formă și aerodinamicitate, nu permit mai mult de câteva zeci sau sute de look-uri suficient de individuale pt a nu părea c-au fost copiate una de la alta! 99% din lumea asta nu pare capabilă să vadă lucrurile și din perspectiva asta. Toți îi trag cu copiatul.

    00
  20. Nenea zoso , nu seamana , nu vezi ca audi`ul e alb , si vw e gri 🙂 …. Glumeam … La criza din zilele noastre , cui ii arde sa faca un model nou , pt care are nevoie de o noua linie de productie , si nici nu stie daca va avea succes , cand poate porni deja de la un model care a avut succes si sa`i faca niste modificari ce`ti iau ochii 🙂

    00
  21. NOU
    #21

    @bogdanic: Este poza pusa invers la audi, deci au rezervorul pe aceasi parte.

    00
  22. *erată* Ca să fiu corect 100%, am greșit spunând forma stopurilor, pt că și în cazul lor numărul posibil de look-uri nu e infinit (e totuși mai mare decât la forma spatelui caroseriei). Corect era să spun Cu excepția combinației dintre forma spatelui și forma stopurilor

    00
  23. @Daniel Rosca: Damn! good old photoshop again! 🙂 Si io care eram bun la gasit diferente… 😆

    00
  24. Pai intotdeauna (de cand sunt impreuna) politica de modele a fost asa: modelul curent de VW este modelul precedent de Audi.
    Adica atunci cand Audi A3 primeste o versiune noua, versiunea actuala se transforma in “noul Golf”.

    E adevarat totusi ca uneori mai incercau sa le modifice un pic pe dinafara (carnea si oasele sunt identice) ca sa nu le confunde lumea pe strada.

    00
  25. Pai pe mine unul nu a mira nimic, atata timp cat sunt toate ale VAG. Leon e 80% Golf, Exeo facut pe platforma A4, Ibiza dupa Polo si exemplele pot continua.
    Mai degraba mi se pare cam evidenta asemanarea dintre 5-aru’ coupe de la BMW si Audi A5.
    Nu stiu care de la care a copiat, da’ seamana rau.

    00
  26. jetta nu va avea aceleasi componente cu A4 NEVER EVER ! de ce ?!

    pt ca jetta e de 2 ori mai ieftina.

    ideea e ca cei de la audi/vw si porche sunt cei mai lenesi design-eri din lume. Au un un xerox si cand scot un model nou pur si simplu aleg dimensiunea la care sa iasa ( 60 % /40 % )

    00
  27. @io:
    – in primul rand pretul nu are nici o legatura cu componentele. Iata in exemplu: principalul producator FMCG din Europa are in fiecare gama (cosmetice, detergenti, etc) cate doua produse, vandute sub branduri separate si preturi separate. Produsul de baza e identic, numele insa e diferit, iar pretul la fel. Alt exemplu: “Marca 1” de la Carrefour este intotdeauna produsa de catre altii (nu Carrefour), care au acelasi produs si sub numele lor. Cand se vinde sub numele lor costa mult, cand se vinde (acelasi produs) sub numele “1” costa pe jumatate. Idea: pretul nu e influentat (decat in f mica masura) de componente.
    – in al doilea rand, este evident ca un Audi A3 la sfarsit de viata nu mai valoreaza nimic pentru producator (deci vinderea lui in continuare ca “noul Golf” nu este o pierdere ci un castig)
    – in al treilea rand, politica asta e oficiala (nu e un zvon de pe forumuri, ci chiar ceea ce spune producatorul).
    – in al patrulea rand, nu e nimic anormal in asta. Asa fac si alti producatori.

    00
  28. Uite aici si un Seat Exeo identic cu un Audi A4 mai vechi. Cred ca e o politica a firmei, sa mute un design de succes, dar ieftinit la costuri, spre brandurile celelalte.

    00
  29. Nu este prima data cand toti se inspira de la BMW. Bordul cu dubla consola, joystikul de langa schimbatorul de viteze, portbagajul ridicat peste volum etc.
    Culmea nesimtirii au avut-o cei de la Audi care isi permit sa spuna ca acel Quattro este o inventie proprie. Tranctiunea integrala apartine unui Spyker din 1902. Grabiti sa faca circ din asta au uitat ca nici macar nu ofera ,,integralul” la acest capitol. De fapt este vorba de un raport diferentiat al puntii fata cu cea din spate. Dintr-o regretabila ,,eroare” singura care ofera tractiune diferentiata pe fiecare roata este BMW. ca mai vorbim de faruri sau alte acareturi este inutil atat timp cat Audi nici nu aveau zona de lux acum 20 de ani… Cine doreste sa admire bibelourile unui Audi o poate face intr-o parcare. Pe drum insa functioneaza legile fizicii…

    00
  30. crede-ma ca pretu’ face toti banii. nu veni cu exemple idioate.

    diferenta dintre o skoda octavia II si un golf 5 ( acelasi an/motorizare ) e de la cer la pamant.

    00
  31. @brandart: care toti? grupul celor care beau apa plata cu lamaie?? imi place si mie bmw, e o masina desteapta, dar sa ma ierte Dumnezeu, audi face tractiune integrala din 1980, comparativ bmw a avut atunci un fel de ejaculare precoce. au devenit realmente prezenti pe sistemul tractiune integrala abia in ultimii cativa ani (in jur de 10 sa zicem).

    altfel, quattro este doar un trademark, nicidecum nu au pretins ei ca ar fi descoperit tractiunea pe patru roti. so, in aceasta logica, quattro *e* o inventie proprie!

    ca audi nu avea zona de lux acum 20 de ani, ai oarecum dreptate. partial. ei aveau deja o masina de lux inca de prin 1980 daca nu ma inseala memoria, un audi 200, care era destul de de lux pt vremurile alea (mult oricum peste masina din care izvorase el, adica audi100) .

    una peste alta, un punct de vedere care zic eu ca sta in picioare este ca din punct de vedere tehnologic bmw ii este evident superior lui audi, dar si la aproape 50% pret suplimentar. in plus, mi se pare ca bmw e o marca destul de putin flexibila, bunaoara ofera x-drive la prea putine motorizari (au 6 motorizari la clasa 5) ceea ce sort of sux balls. in principiu unii chiar au nevoie de 4×4, de ce sa te arzi in koor si sa le pui betze in roate? aaa, ai standarde? si faci seria 1/x1? LOL!!

    pana la urma se justifica in acest fel ce zic unii, anume ca iti iei bmw numai daca te consideri ca apartii unei anumite elite a societatii, indiferent ca e elita executiva sau elita manelista.

    00
  32. O fi bemveul mașină deșteaptă dar, să recunoaștem, e cea mai vizionată, mai ales „ursuleții”, la știrile dimineții, împrăștiată pe arătură, în stâlpi sau capete de pod (nu vreau să zic prea multe despre posesori, doar: Dumnezeu să-i odihnească.)
    Cei care vă grăbiți să-i jigniți pe oamenii care, cumpărând Audi, de fapt și-au aruncat banii pe un Volfswagen mai scump, vă dați seama că în mod indirect i-ați lovit și pe posesorii de VW care nu și-au putut permite un Audi? Ca să nu mai vorbim de „amărâții” cu Seat sau Skoda. Diferența o fac și materialele, accesoriile sau echipările care în timp ce la marca premium sunt standard în timp ce la celelalte sunt opționale.
    Întradevăr, Audi sucks! Poate de-aia a câștigat și anul acesta Le Mans-ul, (cu locurile 1, 2 și 3), ca în ultimii 12 ani (excepția Peugeot de anul trecut probabil întărește regula. Bentley era un Audi mascat, făcând parte din același grup – Audi-Volfswagen, ca și Bugatti Veyron, Lamborghini Gallardo etc etc, ca să nu mai amintesc de faptul că toate modelele mărcii italiene au adoptat sistemul de transmisie Audi)
    A4 se află în aceeași clasă cu Passatul (nu vă luați după dimensiuni), dealtfel și comparând cele două poze, cea din stânga are trei „ochiuri” de geam pe laterale în timp ce Jetta are numai două (linia portierei se oprește în stâlpul habitaclului).
    Dar probabil că ceea ce contează este păcălirea ochiului cumpărătorului, și aici, întradevăr, asemănările sunt izbitoare, dar poate asimilate subliminal.

    00
  33. Ete vax.
    Vreti copie, uite aici:

    Alfa Romeo 156 Sportwagon, cca 2000-2001
    Seat Altea XL, cca 2007

    Mai vreti? Ia dati un ochi la stopurile astea:

    Alfa Romeo 156, 1998
    Seat Cordoba, 2003-2004

    Audi & VW fac parte din acelasi grup si e oarecum normal sa imparta design-uri, piese, linii de fabricatie etc (ca fapt divers, linia de fabricatie pentru Exeo este FIX AIA ca pentru vechiul model de A4, luata si mutata in lazi in Spania); Seat sa se inspire de la Alfa nu prea e ok…

    00
    • @adi: nu prea enormalsa imparta designul.ca eu dau 30K pe audi si nu o fac pentru a avea aceeasi masina cu vw.

  34. Este o linie de demarcatie foarte clara intre VW si Audi si nu se va calca niciodata. Costul mai mare pentru Audi se reflecta cam 70% in calitatea pieselor. Restul e marketing si privilegiul de a avea tehnologie de ultima ora (ce va ajunge la VW peste 1 an, sa zicem)
    De exemplu sa luam o turbina. Turbinele VW si Audi se fac la uzina X. La gramada. Dupa procesul de fabricatie primesc note de la quality control.
    Cele cu nota 7 sunt trimise inapoi la rectificat, nota 8 pleca pe masinile VW din Europa de est, nota 9 pleaca pe VW din Europa de vest si pe Audi din Europa de Est si nota 10 pe Audi din Europa de Vest.

    Nu vreau sa aduc dovezi, nu e cazul aici, va trebui sa ma credeti pe cuvant.

    00
  35. @zoso – diferenta o face marca.

    00
  36. @sorinc: sa te credem pe cuvant ca ce?? ca lansezi un concept care la nicio analiza, fie ea si semi-temeinica, nu sta in picioare?? Pai atunci ia de-aici: stiu zeci de masini audi care au avut n probleme care la modele inferioare de vw nu apareau. Nu pot sa zic de unde stiu, va trebui sa ma crezi pe cuvant :)!!
    In afara de asta, stiu mii de masini vw care nu au avut in timp de un sfert de milion de km nicio problema serioasa. Ceva care sa impliceun viciu de fabricatie, de exemplu…

    Pentru numele zeului masinilor, potoliti-va!! Nu e NICIO diferenta intre o plenitudine de repere de pe
    multe masini ale grupului vw, ia ganditi-va cum ar arata 40 de masini diferite cu 160 de rulmenti??

    00
  37. @zoso – n-ai inteles. jordan voia sa zica ca dif e facuta de emblema. diferenta de pret vine de la faptul ca alea 4 cercuri sunt mult mai greu de produs decit un singur cerc cu un vw in el. 😀

    si daca dai bani in plus pe audi, o faci in mare parte din snobism. deja in materie de design nu poti sa ai nu stiu ce sperante. nu prea mai exista design-uri noi. forma generala e destul de clara si dictata in mare parte de aerodinamica, in rest sunt floricele si multe chestii reciclate. pina acum cred ca s-au folosit mai toate design-urile de faruri/stopuri/etc, e greu sa gasesti ceva nou, revolutionar si complet diferit. la audi ai in plus doar un interior un pic mai luxos, dar cam atit.

    @danm

    același grup – Audi-Volfswagen

    WTF e volfswagen ?!
    fii cinstit, este ca nu stiai cum se scrie VolksWagen ?

    00
  38. Zoso: diferenta aia de pret se duce cam asa:
    – un sfert in materiale si finisaje
    – un sfert in piesele diferite
    – un sfert in controlul calitatii
    – un sfert in emblema

    Cunosc oameni care au preferat sa ia un A6 “bottom end” in locul unei Skoda Superb full-option, la aproximativ aceiasi bani. Nu vroiau sa conduca o Skoda si pace. Si vorbesc de masini noi, cumparate pentru maximum trei ani, deci nu era o problema intretinerea pe termen lung. Deh.

    SorinC: de curiozitate, in ce fabrica anume se fac turbinele alea?

    00
  39. consistenta, nene! 🙂

    00
  40. La jante te referi nu?

    00
  41. nu, la calitatea tablei.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.