Istoria bloggingului: primii bani

Pentru că angajatul 2Performant este obraznic și vrea să rescrie istoria, și face asta pentru că e un ticălos, nu pentru că nu știe adevărul, mă văd nevoit să vin eu cu niște clarificări:

  1. Primele două campanii mari pe bloguri au fost Heineken și Dacia, derulate în august 2007 prin Media Direction (Răzvan Varabiescu). Înainte de aceste campanii au mai fost articole pe bani pe bloguri, dar pe sume mai mici.
  2. Campania Dacia a ajuns dincolo de bloguri datorită comunicatelor de presă și din cauză că pentru că mailurile mele în care discutam campania au ajuns la Ciutacu, pe filiera unui blogger care dăduse acces la mailul lui unui băiat (Sorel Mihai Arghire) care era prieten cu Darius Groza (jeg.ro), care s-a gândit că asta e o metodă bună să se pună bine cu Ciutacu. Groza s-a comportat și după asta ca și cum n-ar fi un jeg uman.
  3. Toate astea se întâmplau înainte să apară Ionuț Oprea în peisaj. Apariția lui mi se datorează, pentru că eu mă ocupam în perioada aia de campanii cu gașca de bloggeri citiți, grație cunoștințelor de media/presă, care au atras ca cititori oameni din media. Ce nu are de unde să știe angajatul 2Performant este că Ionuț Oprea s-a apucat de campanii cu bloguri pentru că eu nu voiam să fac asta (din varii motive personale, că n-am răbdare să negociez, că mi se năștea primul copil, că mă simțeam sufocat în București).

Sunt bloggeri care pot confirma că eu i-am luat de mâna și i-am dus la Oprea în 2008, dar între 2007 și 2008 au mai fost destule campanii pe bloguri. Deci da, treaba mergea și până să apară el, și asta datorită…mie. Ăla de care nu vrei să zici, că nu ți-e simpatic. Ăla pe care l-ai sunat și ai uitat că l-ai sunat.

Mai am de scris, dar nu meriți. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Dubios personaj Ionut. De cand e „presedinte” IAB eu nu stiu sa fi facut vreo treaba utila pentru zona de advertising digital, pentru ecosistemul de digital in general sau pentru end-useri.

    S-a facut si asta presedinte ca sa poata lua clienti pe agentie pe Standaut la fel cum si celalalt specialist giga mega extra specializat in e-commerce Florinel Chis si-a facut ong de e-commerce-uri ca sa ia clienti pe filiera asta.

    00
  2. Asta e un lucru deranjant din perspectiva ta. Dar din perspectiva mea, cititor de bloguri din 2010, ma mira ca in 2020 Chinezu inca exista si ca lumea baga bani in el, ce o mai reprezenta el acum: blogger sau om de agentie. Aceleasi platitudini mesteca de fiecare data cand apare, platitudini pe care le scrie de ani pe blogul lui, aceleasi mizerii pe care le-a rulat chiar de la inceputul Blogal Initiative. Fara talent la scris, cu expresii pe care le rastogoleste de fiecare data, un stil fad de a povesti, cenusiu.

    00
    • lipsa de rezultate e suplinită prin simpatie. e simpatic. face glume. nu îi spune când greșești.

    • Nici eu nu inteleg de ce mai insista Chinezu prin blogosfera si ca influencer. Ma intreb cine naiba il citeste.
      Subscribe la cele scrise de georgescu27.

      00
    • din ce trafic are, nimeni, dar avea soția înfiptă unde trebuie, curgeau campaniile pe el.

  3. NOU
    #6

    Chinezu e si el un jegut.

    Porcaia lumea dupa ce el si cu prietenii lui au trimis la Roma alti prieteni bloggeri de-ai lor. (O campanie/concurs Bitdefender pe Twitter, de prin 2010? 2011?)

    00
  4. … da’ gresesti amarnic numindu-l angajatul 2Performant. Nu stiai ca angajatul 2Performant se prezinta la telefon „Head of Influencer Marketing …. ” … are si corporate-ul asta limita lui :D

    00
  5. pe băiatul ăla din mijloc, Bobby din Dallas sau cum îl cheamă, îl tot văd pe grupuri de fb cum se chinuie să recomande cărți cu linkul aferent, am înțeles că e blogger. Băi nene, nu ai cum, deci nu ai cum! urmăriți-i câteva recenezii și veți vedea despre ce e vorba. Și mai amuzant e că a apărut la o emisiune tvr – vorbește corect & limbajul tinerilor de azi și te ardelenește la urechi după 1 min.

    00
    • omul asta știe, să spameze grupuri. de aia articolele lui au 20-30-200 share-uri și 1 comentariu.

    • Bobby din Dallas, buna asta. Am petrecut 2 minute vizionand niste chestii cu el. Blogul era cum era, dar live-urile, mult prea mult.
      Are un stil obositor, prea expansiv si la el totul e zambareala blah blah blah. Meh.
      Mi se par incredibili astia care turuie la maxim cu continut aproape nul. E un talent si asta….

      00
  6. apoi a venit tura 2: fosti ziaristi fara job deveniti bloageri: Mandruta, Petrescu, Bazavan.

    problema e ca au fost toti foarte egoisti si n-au fost in stare sa bata cu pumnul in masa sa faca din IAB-ul ala ceva. sa impuna standarde. metrici. toti s-au bazat pe top100.ro, pe contoare fake de la google, pe prietenii si sau clickbite..

    apoi va mai mirati de CPC 0.001$

    00
    • Nici n-ai să vezi, că oamenii ăștia au mai multe orgolii decât idei și preferă să sape pe alții pe la agenții decât să arate rezultatele lor

      00
  7. ajhhhh … da JEG … am uitat de JEG … si e JEG local ….

    00
  8. Nu știam cine e domnul „angajat” de care vorbiți da-mi părea cunoscut, așa că am verificat un pic. Ultima oară am interacționat cu el aici pe blog când a venit să halească o roabă de căcat cu privire la social-media (era discuția aia cu butoanele de share).

    Mi se pare fascinant că 2performant l-a angajat pe un asemenea simpatic pafarist să se ocupe de treabă.

    Ca idee, fraierică se contrazicea cu mine, cel mai viral om din internet.ro și cu Petcu, cel mai popular blog din internet.ro, pe cât de mult contează facebook-ul în economia unui site. El vorbind din păreri, că date de trafic n-are, cel puțin nu de la site-ul care chiar performează. Presupun că are cunoștințe de matematică de clasa a doua, maxim a treia.

  9. Mi se pare doar mie sau Chinezu are ticuri/vocabular à la Becali?

    00
  10. Ce vremuri… am fost și noi în campania Heineken, deși nu avea nicio treabă cu profilul blogului. :)

    Au fost primii noștri bani.

    00
    • Ce sume se vehiculau? Nu cred mai conteaza acum, dupa zeci de ani, „secretul”.

      Vali a zis de „sume mari”, dar ce inseamna asta la blogging? 500 dolari un articol, 2000 campania, sau iti plateste in functie de cat vinde firma prin linkurile tale?

      Sunt amananunte interesante.

      Ce tin eu minte de la Chinezu, dar asta era acum mai multi ani, e ca facea niste microcampanii, ca sa zic asa, gen se dadea o pizza sau un burger oricui avea blog si scria un advertorial pentru firmele respective. Dar si acolo a iesit un pui de scandal, ca nu si-au primit unii ciocolata sau alte maruntisuri. Asta era pentru inceptaori, ca sa fie si ei motivati, sa stie cum e cu campaniile…

      00
    • @Kopa_Kopan: A zis „sume mici”. Nu mai țin minte dacă eu am fost în prima campanie Dacia sau nu (în Heineken nu-mi amintesc), dar am bifat una de la ei pe vremea aia, era un mizilic, ceva gen 200-250 euro. Bine, erau maximum 20 bloguri cu trafic decent și campanii puține, nimeni nu știa exact cît să ceară.

      Re Chinezu, Blogal a fost (nu știu dacă mai există) o mizerie, făceau un soi de „concurs”, dar în esență erau campanii de link building. Puneau un „premiu” gen 50 euro și scriau 200 fraieri, iar la final, se făcea un soi de tragere la sorți (ei ziceau că analizau cel mai bun articol, dar mă îndoiesc).

    • @Kopa_Kopan: nici nu mai stiu sincer, insa pentru traficul de atunci si banii de atunci a fost o suma bunicica din ce imi amintesc.

      Bine, ca a venit la cateva luni dupa campanie, asta e alta poveste…

      00
  11. NOU
    #25

    Ce sifonare a fost atunci cu campania DACIA :) chiar si eu am luat bani desi nu aveam blog :))

    00
  12. Pfuaiiii, 2005-2007 au fost primii mei ani de comert online, eu fiind comerciantul. Pe vremea aceea, din ce-mi aduc aminte erau 2 gasti/comunitati de blog-eri cu care puteai lucra in mod eficient in sensul ca vorbeai cu „seful” si nu trebuia sa contactezi 50/100 de proprietari de audienta online. Si da, initial premiile erau trase la sorti, pe urma a fost ceva de genul cel mai bun articol ia totul, dupa care s-a intodus plata la tot, toate articolele se plateau. Era/este bine si pentru seo. Nu-mi aduc aminte ca pe vremea aceea o campanie sa depaseasca 1000usd. Asta pentru o gramada de mentionari si link-uri. Acum e mult mai scump. Daca acum nu as fi pe malul marii si as putea avea acces la laptopul meu as putea fi mai explicit si as putea da si exemple concrete. Sunt 15 ani din 2005 si pana astazi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube