Ironia acestei declarații nu trebuie trecută cu vederea

Într-un material despre traficul nasol de la o televiziune de știri ia cuvântul un cetățean din trafic:

Păi nu? El la orice oră trece pe acolo, e mereu aglomerat. Să se facă domne ceva! Vreau să văd mama fluidizării care va face ca tot traficul haotic din București să dispară. Vreau să văd polițiști muncind.

Și, pentru că știți că vin și cu idei, avem așa:

  1. vânat infracțiunile care se lasă cu permis suspendat. în 3 săptămâni elimini 25% din șoferi de pe șosele, deci trafic mai lejer.
  2. rupt pe amenzi pentru vorbit la telefon. cele mai simple. și cum toată lumea stă la telefon, bam, amenzi asigurate.
  3. nu e nevoie de sincronizări, e nevoie de cronometre și de linii pe asfalt.
  4. pui cronometre, pui și polițiști la pândă noaptea pentru vitejii care fac curse, deci mai multe permise suspendate.

Toate astea implică muncă. Nimic nu se va rezolva cu simpozioane și plânsete. Da, e nasol, treci și aplică legea. E acolo, te așteaptă! Dar presimt că polițiștii nu vor tolera așa ceva. Munca, la ea mă refer.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

103 comentarii

  1. Bonus daca incep sa ii arda si pe aia care parcheaza pe trecerile de pietoni, in buza stradutelor laterale si care opresc pe avarii de-amboulea (2min boss).

    Daca ii iau la intrebari si pe aia care se bulucesc in intersectii deja blocate si aia care depasesc coloana pe linia de tramvai/contrasens, deja traim in alta tara.

    00
    • ti se pare cumva ca gasesti asa usor locuri de parcare? tu daca ai sa iei un covrig parchezi la 15 minute de mers pe jos?

      00
    • @raw
      Tu daca iti iei un covrig te duci cu masina? Nu poti sa il cari fara masina?
      E plina tara de oameni care zici ca s-au nascut in masina….mai mergeti pe jos, mai un autobuz ceva.
      Am vecin care se duce la brutarie cu masina: iese in bulevard, intoarce 180 grade, parcheza in buza intersectiei pe trecerea de pietoni, cumpara paine, pe urma mai merge inca aprox 400 metri ca sa intoarca iar pe sensul lui. In total prinde 3 semafoare. Ca bonus, este posibil sa isi gaseasca loc de parcare ocupat de unul care a oprit doar 5 minute sa isi ia un covrig de la Luca. Eu merg frumos pe jos, traversez doar o trecere, in maxim 4 minute sunt inapoi in fata blocului.

      00
    • Da @raw, ma c@c in covrigul tau! Parchezi la 15 minute distanta, dai comanda pe glovo/tazz/orice aplicatie, mergi pe jos, ti-l cumperi din alta parte, dar nu o lasi 2 minute „an fata pe avari”.
      Desigur, mue si politistilor care gandesc si fac fix ca tine.

      00
    • @raw luat-as covrigu in pwla! din cauza gandirii tale si a celor ca tine e traficul asta de rahat. sper sa ma infig in tine cu dacia 1310 cand esti parcat pe avarii.

      00
    • @raw tot respectul: 2 likeuri & 91 dislike-uri asa rapid

      00
    • Totul până la covrig!

      00
    • Sa se dea liber legal sa le dai o cheie la aia parcati pe trotuar si pe treceri de pietoni. Chiar sa o faca obligatie cetateneasca, nu ai loc sa treci de bmw pe trotuar, sa fii obligat prin lege sa scrii „NESIMTITULE” cu cheia pe ea.
      Glumesc… GLUMESC MA!!… nu mai dati cu minusurile!!!

      00
    • Trebuie sa coste mai mult sa iei un covrig cu masina decat pe jos ca sa se intample asta.

      00
    • Apropo de o las un pic așiea: un easybox este la magazinul Star în Brașov. Mai exact, este în parcarea magazinul. Un pulete la vreo 50 de ani, cu un RAV4, a parcat pe locurile de handicapați, că erau lângă easybox, lăsând mașina pe “avari”, când colo erau multe locuri de parcare la 10-20-30 de metri. Mda, aș vrea ca pe ăștia să-l calce efectiv altă mașină când coboară din ale lor, tu-le muma-n cur de suficienții pulii, care s-au născut în mașină.

      00
    • @raw sa iti iau covrigu in pla ca din cauza astora ca tine se fac ambuteiaje…

      00
    • @raw, la cata pla ai in covrigul ala, dupa ce ai fost istet si ai comentat, poti sa il numesti covridog

      00
    • @raw N-am nimic personal cu tine. Ma bag in seama doar ca sa-ti iau covrigu’-n pula. Atat.

      00
    • @Mario, apropo de asta cu „dai comanda pe glovo/tazz/orice aplicatie”, sa stii ca livratorul ala tot pe trecerea de pietoni va lasa masina. Asa ca nu ajuta pe nimeni asta. Ideal este sa mergi pe jos daca vrei un covrig.

      00
    • @Cocco Bello, aici dramatizezi aiurea. Daca locurile de parcare pentru persoane cu handicat erau libere si el nu a lasat masina decat maxim 1-2 minute pana a ridicat coletul, nu a afectat pe nimeni (mai ales ca probabil avea si vedere directa catre masina). Ca doar nu veneau instant 2-3 persoane cu handicap sa parcheze chiar atunci.

      PS: daca nu ai inteles pana acum, sunt locuri pentru persoane cu handicap, nu locuri pentru handicapati.

      00
  2. Deci, NU ESTE POSIBIL ASA CEVA. Este deja 11 ianuarie, si vrei sa munceasca politistii. Este revoltator!!!
    Apropo, cica astazi a iesit RAR-ul la control in Craiova. Gata. Doi ani de acum sa nu mai aud pe nimeni ca nu muncesc cei de la RAR

    00
    • În ritmul ăsta nu mai prind ei pensia specială la 45 de ani… Li se consumă neuronul dacă ar scrie atîtea PV-uri.

      00
  3. sa treaca toti pe electric ca sa se mute imbulzeala la posturile de incarcare. brain damage idea.

    00
  4. 1. ras, amendat, confiscat etc. masini de pe prima banda si din colturile intersectiilor
    2. umblat la legislatie si pus camere in intersectii; taxati toti cei care fenteaza benzile si se baga in fata inainte intersectiilor, incetinind fluxurile normale
    3. tot cu camerele de la 2., taxati toti cei care blocheaza intersectiile (chiar si, mai ales si, alea aglomerate)
    4. vorbit cu waze sa nu mai sugereze ca rute alternative stradute secundare si tertiare care se varsa tot in arterele mari, doar pentru a fenta coada. (exceptie o pot face cazurile cu accidente, lucrari pe carosabil etc.; hai cae simplu, traim in epoca AI, ce mama naibii!)
    5. taxati toti cei care parcheaza inaintea trecerilor de pietoni, in statii de autobuz etc.
    6. trasate toate strazile
    7. eliminat acolo unde se poate din virajele la stanga pe arterele aglomerate (dreapta dupa intersectie, dreapta si iar dreapta)
    8. scoase mizeriile de bumpere care nu fac decat sa distruga masini, sa creasca poluarea si costul consumabilelor la soferii ; n-au decat sa modifice legslatia si sa bage camere fixe sau sa mute veiozarii de pe DN-uri sau de pe bulevarde necirculate noaptea
    9. reinceput vanarea celor care nu semnalizeaza, care nu respecta indicatoarele stationarea/oprirea interzisa (astea mi se par glume de indicatoarea, acolo unde sunt ele, acolo se parcheza mai abitir)
    10. si da, sincronizare, semaforizare inteligenta (in functie de orele aglomerate si de sensuri macar, daca nu de situatia curenta)
    11. in Bucuresti e o problema si cu traficul greu; se construieste in draci, e plin de cife, macarale, trailere cu buldozere, basculante, plus TIR-uri cu marfa. nu mai respecta nici dracu’ intezicerea tonajului.

    00
    • @Octav – traiti-ar ai punctat perfect doar la punctul 4 o iei un pic pe aratura…

      Cine sta pe stradute secundare, tertiare (banuiesc ca este si cazul tau), NU SI_AU TRAS STRADA PRIVATA!!!

      In rest, total de acord cu ceea ce spui!

      00
    • Nu e cazul meu, nu stau pe strada afectata de traficul de waze, dar asta e un alt motiv cat se poate de valid pentru ca waze sa nu mai faca mizerii din astea (nici stradutele nu au fost proiectate pentru trafic alternativ, nici cladirile si aia ceare si-au luat apartamente pe acolo nu iau in calcul asta).
      Motivul meu principal este ca astia care ies din stradute, de obicei chiar inaintea semaforului, sacadeaza fluxul principal si, in loc de sa zicem 20 de masini, trec la semafor jumatate. Cine pierde aici? toti aia care stau linistiti pe fundul lor si care lasa stradutele adiacente libere sa se dea wazerii pe ele si sa ajunga mai repede.

      00
    • ideea era ca waze te baga pe o straduta ca sa tai coada dar apoi te scoate tot in artera mare, pe un cedeaza, de se face si mai mare buluceala acolo, eventual te pune sa faci si o mega schema gen taiat 3 benzi ca tu trebuie apoi sa faci din scurt stanga si ajungi sa dai pe pere cat ai luat pe mere, te mai si enervezi.
      Mie alta mi se pare pb la waze: ca nu face load balancing

      00
    • @Octav, te-ai inspirat din Codul lui Hammurabi? LOL Serios de acord cu tine. Problema trebuie abordata sistemic! Scrie cumva in Constitutie ca in Romania primariile trebuie sa asigure cetatenilor locuri de parcare? Nu…..Primaria trebuie sa asigure aer curat, spatiu verde, transport in comun civilizat suficient si ecologic etc. Dau exemplul unei tari Olanda in care locuiesc de 10 ani: parcarea costa 12 euro pe luna in zona unde locuiesti 3-4 strazi. In acesta zona pot parca si cei care platesc adica 2.50 E/ora. Daca iti iei a doua masina la aceeasi adresa parcarea este 25 E/luna. Masina 3 este 50 E/luna….Te invarti pana gasesti loc….Este masina o necesitate? Sa zicem ca da….Sunt 4 masini inregistrate la aceeasi adresa o necesitate? Nu cred. Ce concluzii au tras Olandezii: Oricate locuri gratuite ar face Primaria acestea nu vor fi niciodata suficiente. Oricate benzi ar avea un sens acestea vor fi intotdeauna insuficiente. S-a limitat viteza pe autostrada la 100/km de la 130/km pe timpul zilei intre 6-19. Numarul accidentelor s-a redus cu 20%. In oras pe bulevarde din 2 benzi pe sens s-a redus la 1 banda pe sens. Au disparut puternicii in general turci si marocani care bagau viteza si faceau figuri….Nu mai este unde. Lumea a guitzat la inceput vre-o 2-3-6 luni…Acum e liniste si pace….revin cu detalii daca este necesar.

      00
    • @Octav: La Brașov a ținut doar vreo lună faza cu optimizările Waze după care au retras traseele „alternative” de la recomandări.

      00
    • @maxp, sugerarea rutei în funcție de timpul de mers este fix load balancing. :)

      00
    • Multe idei bune. Mai adau si eu una.

      12. Interzis traficul auto in Bucuresti total. Vor fi tolerate doar salvarile, autobuzele, masinile de politie, de gunoi si de aprovizionare

      Cred ca, impreuna cu cele 11 masuri de mai sus, ar crea o revolutie in trafic, ca sa preiau vorba unui clasic,

      00
  5. Hahaha…Vali, chiar m-ai binedispus….auzi la el…polițiști care sa facă sa facă altceva decât statul în boscheți. Țin minte ca am văzut asa ceva prin ceva filme(nu boschetari…dirijori). În rest, numa de bine. E vina cetățeanului ca nu e civilizat. De parca undeva civilizația s-a născut din spirit civic, și nu din bici pe spinare. Da na..noi nu avem biciuri omologate.

    00
  6. Ah munca, da, acest lucru de care fuge 90% din popor, mai ales aia facuta bine. O fi oare cauza problemelor noastre. Nu, n-are cum sa fie asta, nu e ca si cum multi muncesc doar ca sa-si sparga banii sa arate ca au lucruri, munca e una din valorile lor, da.

    00
  7. Saptamana trecuta era parfum traficul in Bucuresti, pentru ca ciclul primar era in vacanta. Cred ca o reforma a invatamantului si construirea unor scoli pe langa resinceurile de la porumb, ar rezolva problema.

    00
    • Azi, un destept cu BMW, a reusit performanta sa parcheze ca un bou, pe doua treceri de pietoni.

      Astepta sa isi ia copilul de la scoala si parcase acolo sa-l vada cand iese. Probabil ca ii cadea puța de la frig, daca o parca mai incolo si il astepta afara, ca toti ceilalti.

      00
    • Problema celor care își pot transporta copiii nu o reprezintă lipsa școlilor din cătunele unde au ales să respire aer curat ci calitatea învățământului (profesori, copiii aborigenilor etc).
      Și chiar dacă ar avea noroc de ceva decență în școlile existente, copilul tot trebuie cărat la oraș pentru meditații.

      00
    • Bancosul, ala cu BMW-ul este bun de premiile Darwin

      00
    • @kilroy de ce? El statea la caldurica, ca un domn. Mai degraba la premiile „Boul saptamanii”…

      00
    • Bancosul, cel mai tare comentariu.

      In Bucuresti aglomeratia coincide intotdeauna cu inceperea scolilor, pentru ca pulimea din Popesti Leordeni si alte mahalale de saraci, isi duc copii prescoalri si scolari in Tineretului sau Unirii.
      Multa vreme am crezut ca vara se elibereaza traficul din cauza concediilor, dar in pandemie s-a vazut clar ca fix scolile sunt vinovate pentru tyrafic. Au fost perioade in care doar scolile au trecut online si traficul s-a eliberat instant.
      Deci masura 0: Oprita mizeria de facut scoala cu viza de flotant. Iti inscrii copilul la scoala, dar semnezi ca daca nu locuiiesti acolo unde ai viza, va fi mutat instant. Verifici asta aleatoriu si chiar ii muti la scolile din porumb si garantat reduci traficul in bucuresti cu 50%.

      00
    • @ionut sa vezi ce trafic e inspre Popesti, nu stiu ce cacat au construit aia in directia aia. Ce joburi sunt acolo ca e jale jeleanu. Ma duc sa-mi las copii cu autobuzul si cand ma intorc e o coada tripla fata de la dus.

      Ori se intorc parintii care si-au lasat odraslele la scoala acasa ca sa lucreze de acasa. Chiar nu inteleg

      00
    • @IonutAlt iti explic eu. În Popești Leordeni, pe lângă săracii săraci sunt și foarte mulți IT-isti care lucrează de acasă. Vorbim de IT-istii aia mai puțini capabili, cu joburi derizorii,gen aia atat de inteligenți încât își iau casa sau apartament în Popești și își duc copii la școală în Tineretului. Cei care sunt sursa pentru toate glumele și mistourile despre IT-iști.

      00
    • Elevii sunt adusi la scoala de parinti cu Mercedesul…….https://www.youtube.com/watch?v=pDlmn-Ipdns

      00
  8. Eu am avut o discutie revelatoare de revelion, cu unele persoane similare ca situatie sociala/financiara cu mine însă cu idei care ma faceau sa ii dau cu capul de masa.

    Sunt adeptul acelorasi masuri, mereu dau exemplu perioada summitului NATO, cand se luau carnete pe banda rulanta pentru orice cacat pe care il faceai in trafic. Si doua săptămâni s-a circulat civilizat in Bucuresti.

    In rezumat, din parerile partenerilor de bautura:
    – eu am afaceri, trebuie sa fiu punctual, nu pot sa stau la rand cu aia care nu se grabesc;
    – nu pot sa imi tin copilul in trafic, trebuie sa ii dau sa manance la ora x.
    – eu nu incurc pe nimeni, ce daca fac stanga de pe banda intai, ma bag în fata celor care stau in fata la semafor;
    – pai ce, sa stau la rand cu toti loganistii, de ce mi-am mai luat masina puternica?
    – ar trebui sa ma scol cu o ora mai devreme ca sa ajung cu mijloacele de transport, plus ca nu pot sa ma duc transpirat la client.
    -eu nu depasesc pe linie continua decât dacă am vizibilitate;

    Daca replicile de mai sus ar fi venit de la vreun bombardier, sofer de duba sau altceva, nu as fi avut pretentii, însă argumentele de mai sus mi-au fost servite de oameni educati, doctori, avocati, oameni de afaceri.

    Bineinteles, acelorasi persoane li se pare minunat cum se circula in tarile civilizate.

    Asa ca nu avem nicio sansa.

    00
    • @Rumbu
      E cazul sa iti schimbi cercul, cel putin de revelion :))

      00
    • Să nu confundam diplomele cu educatia sociala…oarecum legat de subiect: anul trecut au crescut vanzarile de autoturisme de lux in RO , iar ieri, o tanti a dat peste 30 000 lei la licitatie loc parcare in sectorul 3 – unde e primar neacoita care schimba bordurile si pavelele la 3 ani…se fura mult si bine in romanica, e multa prostie si toparlanism (indiferent de numarul de diplome avute…)

      00
    • @Rumbu astia sufera de sindromul „meseriasului”: eu știu ce fac, restul sunt neștiutori dar eu încetinesc putin când am verde sau prioritate in caz ca apare alt meseriaș ca mine.

      00
    • am cunoscut si eu personaje de genu, catevea chiar, uni mai suedeji ca altii si care iti scuipau din beamveu seminte in timp ce erau opriiti pe trecerea d epeitoni, sau sumahari cu afaceri ce mergeau tare, pe linie continua trecut chiar si pe rosu ca nu ii opreste nimeni – tot ei erau aia care eplcau la fara 5 pt o intalnire cu un drum de minim 20 fara imbarcat/parcat/debarcat uameni ocupati vere) plus parvenitii care stiau ca sunt de kkt da de abia au pus curu in basinile altuia second hand dupa logan si le crestea ovazu in ei, trebuiau sa arate sa epateze desi amsina nuvalora mia mult de 5k, 8k, 12k, insert next step here

      00
    • Educatia nu are de a face cu diploma si banii.

      00
    • Eu cred că nu ține de educație. E vorba de egoism/egocentrism, EU vreau să fac asta, tot ce e în jurul meu trebuie să concure la îndeplinirea dorințelor mele. Sau doar eu contez, ceilalți sunt insignifianți.

      00
    • Mi-ai stricat seara, Rumbu. Nu ca nu as fi stiut neaparat, dar cand ti se confirma a mia oara, parca ai dreptate:”asa ca nu avem nicio sansa”

      00
    • @Octtavyan: Next step: ia-ți o carte de limba română. Îți va fi de ajutor și ție și celor care sunt nevoiți să citească ce scrii tu.

      00
  9. Sa treacă noaptea. Sau dimineața devreme. Pe același traseu din București fac 14 minute pana la aeroportul Otopeni la ora 6.30 dimineața dar chiar și peste o ora și jumătate după amiaza, pe la 17.30. La fel și le dn1, de ce sa ne plângem aiurea. Poți scăpa de centura Ploiești în 12 minute sau poți pierde acolo 1 ora. E același drum.
    Însă forțați de împrejurări trebuie sa aducem în discuție reintroducerea camerelor radar. Ghici ghicitoarea mea ce anume se va sancționa, exclusiv, pe baza imaginilor transmise de camerele respective? Depășiri de coloana? Întoarceri pe linie continua dubla? Circulat cu anvelope slick/pânză? Nu. Doar „circulația cu viteza peste limita legala”. Păcat ca inclusiv experții în conducere prudenta gen Titi Goldman nu spun răspicat ca a conduce încet nu înseamnă a conduce prudent.

    00
    • Eu merg cu 30km/h că așa mă simt în siguranță. Ce dacă e limită de 70km/h pe porțiunea asta de drum și încurc lumea!!! ȘI FACEȚI CEVA CU TRAFICUL ĂSTA

    • @Znuff Aia care merg cu 30 km/h chiar sunt rari.
      Pe blogul asta sunt injurati cei care merg cu 60 km/h acolo unde limita MAXIMA de viteza este 70 km/h.

      00
    • @znuff
      „Eu ma simt în siguranță la 30 ca am resoftat trotineta electrica, era blocata la 25”
      @mihai c
      60 pe banda ii. Nasol e ca sunt multi care nu știu cum se numeroteaza benzile.

      00
  10. As plusa cu semafoare cu buton la trecerile de pe arterele mai mari, cele de langa statii de autobuz, de langa market-uri etc
    In aceste zone la 10 secunde se gaseste cineva care treaverseaza, nu are cum sa nu se creeze ambuteiaj.

    00
  11. Aduceți înapoi semafoarele cu cronometru.

    Nu știu ce pula mea e așa de greu să înțelegi că alea ajută enorm la fluidizare.

    Vin repede cretinii cu „dar vai, din cauza semafoarelor temporizate fac băieții de bani gata curse noaptea la semafor”… așa, și? Crezi că ăia care fac curse noaptea nu mai fac pentru că ai scos tu temporizarea de la semafor?

    Și prostia asta are o rezolvare simplă: nu mai arăta cronometrul în ultimele 3 secunde. Serios, atât de simplu.

    În Constanța au fost semafoare temporizate până prin ~2017, când i-a dat cuiva minunata idee să le scoată. Nu zic că e singurul motiv pentru care traficul acum e de căcat, dar când îi vezi cum le ia 10 secunde să plece de pe loc când se face verde, te apucă nervii. Mai ales cu semafoarele noastre care țin roșu ~2 minute.

    • le ia 10 secunde sa plece de pe loc pentru ca stau toti cu ochii in telefoane. Pe strada, la metrou, peste tot lumea MERGE cu ochii in telefon. Ma apuca spumele cateodata si le zic sa mai lase dracu telefonul si sa beleasca ochii la ce se intampla in jurul lor pentru ca incurca lumea. Exact asa fac si soferii, la semafor sau in mers, stau pe facebook si whatsapp. Pentru toti cei mentionati, va transmit multe m**e, o sa deveniti zombi

      00
    • Eu înțeleg perfect treaba asta.

      Dar ghici de ce: pentru că dureaza 2 fucking minute roșu, și n-ai de unde să știi cât ține, „hai să răspund la mesajul ăla că am timp 2 minute”.

    • Sunteti dusi cu capul cu cursele noaptea de tot repetati argumentul asta, sunt nenumarate orase in Romania care au semafor cu cronometru si nu au problema asta, e o non-problema din start.

      Si sa zicem ca orasul fara de apa calda ar fi special- asa, si? Noaptea nu merge cronometrul. Boom, fixed.

      Credeti ca un cronometru e motivul pentru care exista sau nu curse ilegale de masini?

      00
    • >>Nu știu ce pula mea e așa de greu să înțelegi că alea ajută enorm la fluidizare.

      Pentru ca nu ajuta, din ce vad eu din argumentele tale ajuta la linistirea nervilor, dar nu explici cum ajuta la fluidizare.
      Sistemele centralizate adaptive ajuta cat de cat, atata timp cat sunt lasate sa-si faca treaba, si sunt intretinute, cu toti senzorii intregi si reparati cand se strica, nu cand sunt bani. Dar nici astea nu fac minuni la aglomeratie extrema si soferi imbecili.

      00
    • Amice, când vezi că 2 din 3 benzi nu se mișcă la verde, pentru că ăla din capul cozii doarme…

    • Sustin semafoarele cu cronometru.
      Nu mai poti sa treci pe „portocaliu”, vezi exact cate secunde mai este verde.
      In functie de intersectie timpul de rosu varieaza destul de mult. Eu cred ca este folositor sa stii daca ai de stat 30 sec sau 120 sec.

      00
    • >>Amice, când vezi că 2 din 3 benzi nu se mișcă la verde, pentru că ăla din capul cozii doarme…

      Sigur daca ii pui cronometru nu o sa mai doarma?

      00
  12. In Bucuresti am remarcat progres timid cu parcatul in zona semafoarelor pe benzi. S-au pus ceva stalpisori pe benzi astfel incat in apropierea intersectiilor nu se mai poate parca pe banda 1 pentru ca ar fi in totalitate blocata. E facuta doar pentru ultimii 50 de m inainte de intersectie or so, cat sa mareasca putin capacitatea de iesire a masinilor in intersectie (nu mai ies pe un singur fir ci pe 2 in paralel).

    Cat despre astia care parcheaza oriunde, asa cum eu ca pieton cand e blocat trotuarul de masini nu ma apuc sa blochez strada, asa nici masinile sa nu blocheze trotuarul cand n-au loc pe strada.

    00
  13. Eu nu stiu ce fac oamenii ziua…
    Ca tot omul am program fix 9-18 sau pe acolo. Dar din cand in cand se intampla sa fie nevoie sa plec pentru o ora, cu masina. Bai frate, indiferent de ora, in Bucuresti e aglomerat in trafic.
    Ora 10 ? Aglomeratie.
    Ora 13 ? Aglomeratie.
    Ora 15 ? Aglomeratie.
    Ora 22 ? Ai ghicit, aglomeratie!.
    Ora 6 ? Nu, surprinzator la ora 6 e trafic lejer… ma mir.
    Dar incep sa-mi pun intrebarea… Oamenii aia din trafic nu au munca? Nu au program normal ca noi ceilalti? Inteleg, da, si eu sunt traficul, dar eu sunt o EXCEPTIE! Daca toti ar pleca random odata la 2 saptamani o ora cu masina, nu ar cauza atata trafic. Pur si simplu nu-mi explic.

    00
    • Subscriu. Si nu inteleg.
      Oriunde in vest exista termenul „rush hour” – pe la 8 si pe la 5-6. In rest, e mai aglomerat, dar se circula bine. La noi „rush-hour” inseamna cu 50% mai nasol decat ultra-nasolul care e oricum in timpul zilei.
      CINE DRACU CIRCULA LA 1? Si nu-mi ziceti curieri, reprezentanti and shit, ca doar pe aia ii are orice metropola ( desi in Viena am vazut ca aprovizionarile se fac pe la 5, nu la 8-9 ca la noi )

      00
    • eu sunt bugetar și circul la 1 că poate merg cu o hârtie la un minister sau am chef de mers la restaurant în partea cealaltă a orașului sau mă duc acasă să dorm 1h

      00
    • Flat, normal ar fi sa dormi la birou, ca orice bugetar

      00
  14. Nu are nimeni curaj sa zica ca nu exista solutie magica. Sunt mult prea multe masini pentru orasul asta. Din datele oficiale sunt 19 kmp de strazi in Bucuresti. Si peste 1.5 milioane de masini. La o medie de 10 mp de masina ne apropiem de suprafata totala a strazilor…

    00
    • Salut Captain Obvious.

    • Ai gresit un pic calculul cred.

      Rețeaua de străzi a Capitalei cuprinde 5.340 de străzi, cu o lungime totală de 1.820 km și o suprafață totală de aproape 20.000 mp (via wiki)

      00
    • deci solutia este simpla: taxa locala pe masina de la 1000 lei in sus pe an – cam cum zicea proasta de firea ca baga; dar as pune in tot bucurestiul uniform – nu doar in centru.

      00
    • Nu am gresit eu calculul. Aia pe wiki nu stiu sa calculeze. 20000 mp sunt 2 hectare…

      00
    • Nu are nimeni curaj sa spuna ca infrastructura noastra e la nivel de circulat in zile pare si impare, dar numarul de masini a ajuns ca in vest!

      00
  15. Hai sa imbunatatim punctul 4: pui cronometru, pui si camera cu radar ceva mai incolo (ca tot a trecut legea aia).

    Din banii de amenzi, mai pui niste cornometre si niste camere.

    00
    • banii de amenzi merg la finanțe, nu la MAI.

    • @vali: plot twist, 20% la bugetul local, la 100 amenzi pe diverse chestii ( nu toate pe viteza sau pandeala ) 1% in plus la salariu la politai, caz penal daca face abuz ( oh wait… ). Ce zici, in cate luni sunt toti mielusei?

      00
    • Ideea pe care voiam sa o subliniez este ca nici macar nu trebuie sa munceasca cineva sa vada daca fac smecherii liniute.

      00
  16. La cate nereguli sunt in Bucuresti ar fi mai simplu sa suspende automat 25% din permise…

    Nerespectarea regulilor face traficul mai ok, just think about it: nu stai la rosu cand nu e nicio masina pe celalalt sens sau niciun pieton (ca na, doar n-or sa puna butoane sau senzori) => mai putine masini care asteapta. Nu opresti la galben, mai multe masini in intersectie.

    Asta se intampla din cauza ca nu se face NIMIC, nici administratia, nici politia, isi iau doar salariile degeaba.

    00
  17. Fără bla bla bla, e într-adevăr atât de simplu și totuși…

    Însă aici e România. Aici cheltuim bani ca să îngrădim liniile de tramvai în loc să penalizăm tâmpiții care încalcă regulile de circulație și să avem venit.

    Dar asta e, datul de amenzi și monitorizarea traficului înseamnă muncă, fmm.

    00
  18. vin alea 600 de camere in curand, in brasov cel putin o sa fie jale daca le pun la lucru pe centrul vechi unde au pus limite de 30km/h cel putin pt. cei care nu`s din oras

    vitezele astea ar trebui gandite in regim de zi si de noapte, la modul ca 30km/h ziua cand e mult trafic e tolerabil, noaptea cand esti singur cu ursul pe strada e prostie

    vara din cauza aglomeratiei, pt mine e o placere sa merg cu trotineta pe strada, obligatoriu cu masca pentru a nu inhala toata poluarea, pe titulescu cel putin la anumite ore de varf intri in coloana cu biciclisti si alti trotinetisti de la patria pana la emag

    00
    • Daca e limita 30 noaptea si eu am o urgenta, imi behaie un copil ceva. Pai ajung mai repede cu bicicleta la farmacie:)) sigur depasesc 30 KM/h.

      00
    • Limita de 30 km/h are ca scop descurajarea traficului, reducerea poluarii si a zgomotului, tot Parisul circula cu 30km/h si nu mai plange nimeni.

      00
    • Limita de 30 km/h are ca scop descurajarea traficului, reducerea poluarii si a zgomotului,

      Bai, inteleg ca nu toata lumea se pricepe la auto, DAR:
      *30km/h inseamna mers in maxim treapta a doua de viteza – adica fix aia mai putin cosumatoare de combustibil dupa treapta 1 de viteza (daca ai un auto mai dotat, mergi cu 30 la ora si vezi consumul instant in tr2. si dupa aia spune ca poluezi mai putin -chiar si cu E6)
      *o masina care este veche – conform „surselor” oficiale, aste afiind majoritare in RO – aia 30 la ora inseamna un zgomot de mai multa durata pe o portiune de strada decat daca ai merge cu 40-50km/h
      *viteza medie la mine – dimineata prin oras , seara pe centura Bucurestiului, aproximativ 50 km zilnic – este undeva la 28-29 km/h. Cei care merg DOAR prin oras, cam ce viteza medie au ;-) ??
      *ce polueaza mai putin, un E4-5-6-ce merge 40 km zilnic sa un au STB E6 care baga 1000 de km in 16 ore prin oras?

      00
  19. Merg la birou cam o dată pe lună, în zile diferite, la ore diferite. De fiecare dată același traseu, dar altă oră de plecare/venire. Tot timpul e aglomerat. Zic să nu mai plec la 7, să plec la 8. E tot aglomerat. Plec la 9, la fel. La 10, 11,12,13 la fel.

    Plec de la birou la 15: aglomerat. La 16,17,18 aglomerat.

    Cea mai benefică treabă pentru traficul din București au fost gardurile alea puse pe lângă șinele de tramvai.

    A doua treabă benefică ar fi benzile dedicate pentru autobuze. Tot la fel, despărțite cu garduri, cu mine explozive cu orice.

    00
  20. Dacă vor proceda așa ca în soluțiile propuse de tine, polițiștii vor trece în sălile de retestare cu efective mai mari. Nu mai vorbesc de greaua misiune de a face față avalanșei de plicuri pentru luarea cât mai grabnică a permisului înapoi.

    00
  21. Locuiesc in Elvetia :
    – +5 km/h peste limita pe autostrada 40 franci
    – +5km/h peste limita in localitate 250 franci
    – +50km/h oriunde confiscat masina si pusa la licitatie (de unde poti sa ti-o cumperi inapoi) + 6 luni de inchisoare cu suspendare si fara permis+ amenda in functie de venit.
    – toate zonele de limita 30 din centrele oraselor mari au radare fixe. Dupa cateva amenzi iti piere cheful de grabit.
    – nu vezi politie nicaieri pe strazi dar daca ai oprit 5 minute a prost pe undeva apare o masina de politie langa tine.

    Concluzie: nu exista oameni civilizati doar amenzi mari care se incaseaza.

    00
    • Si nu aveti acolo un AUR, o Sosoaca, sa se lupte cu nedreptatea si pentru libertatile oamenilor. Ce trist … :-)

      00
    • daca absolut toti bucurestenii ar circula respectand impecabil toate regulile de circulatie traficul ar fi (cel putin) la fel de prost ! un fel de „foaie verde prastie, curge apa-n beci !”

      00
  22. Linii pe asfalt s-au tras, dar fiindcă au lipsit atât de multă vreme lumea nu mai știe ce sunt și la ce folosesc. Mai nou, am văzut idioți care se opresc în sensul giratoriu să dea prioritate! Nu mai vorbesc de ăia cu întorsul la scuar „dincolo de centrul imaginar”, modificare de cel puțin 20 de ani…

    00
    • Detaliaza un lic cu scuarul. Ce e ala? Si da un exemplu. Sper ca nu e ce ma gandesc eu, ca ii urasc cu patima pe aia care intorc pe scuarurile care au strazi secundare in dreptul lor si nu poti traversa bulevardul sau intra pe el ca dai de idioti din astia care intorc sau fac stanga din scurt.

      00
  23. Locuiesc in Berlin, 90% din colegi vin cu metroul/bicicleta la servici. Am locuit in Romania intr-un orasel de 10.000 locuitori (in 25 de minute ajungi pe jos dintr-un capat in altul, cu bicicleta in 5 minute ajungi oriunde) …. ia ghiciti cu ce se merge la servici.

    00
  24. Bune ideile, dar din pacate, o sa ramana la stadiul de idei. Eu nu am sperante nici in cele 600 de camere, nu o sa fie nicio „jale”. Tot jungla o sa fie.

    00
  25. Aș adauga măsura mea preferata
    Filtre mixte poliție Rar cu reținut talon pt
    – faruri cu semnalizare aprinsa tot timpul ‘US style’ sau Dambovita angel eyes cum le spun eu
    – cauciucuri DOT Inainte de Ion Iliescu
    – DPF off ca nu am bani sa l curat sau sa o schimb
    – frane optionale, lipsa RCA
    Estimez ca intr o luna scoti de pe strazi 30% dintre mașinile care circula in București (merge și la Brașov ca al văzut și acolo niște rable diesel din 2000 venind dinspre Săcele cu nor de fum negru după ele)

    O nelamurire am..in epoca cand orice masina decenta are conexiune Bluetooth hands free si iti ia fix o secunda se conectezi telefonul si sa vorbesti la tel cu mainile pe volan, vad soferi cu masini de zeci de mii de euro cu telefonul la Ureche sau cu el tinut ca pizza la orizontala si urland in microfon. Wtf?

    00
  26. Văzusem o știre interesanta pe site-ul gigi24: Unde vor fi montate cele 600 de radare fixe. Vor ști și cine nu are ITP valabil

    Nu dau link ca intru în spam dar se găsește pe google.

    00
  27. @Vali: Uite declaratie urias-ironica, shit u not tocmai de la prea-onorabilul Pfizer CEO: „2 doses of the vaccine offers very limited protection, if any. 3 doses (with a booster) offer reasonable protection against hospitalization and deaths. Less protection against infection.”
    Si au sa aibe vaccin pt Omicron (probabil va fi botezat Booster #4) in luna Martie. Vb alora de la BabylonBee, exact cand trebuie scos Q1 Profit Reports.

    Deci astea extra se cheama „booster” pt ca boost Pfizer profits :)

    00
  28. Ce rau ne pare despre Bucuresti and shit. :)

    00
  29. Atat timp cat completarea unui proces verbal de amenda dureaza 15-20 de minute n-o sa dea nici dracu’ amenzi la foc automat.

    00
  30. si ca sa nu munceasca doar organu’ constatator, sa muncearsca si organu’ legislativ sa modifice codul rutier in sensul ca ca se tot dubleze amenzile la reperatea faptei.

    ex: prima parcare aiurea – amenda X lei.; a doua parcare aiurea – amenda 2x….

    00
  31. In Bucuresti nu exista politie, exista pandari. Cum sa aplici tu legea cand nici tu nu o respecti? Pe Nicolae Grigorescu se strang oamenii care trebuie sa dea traseul la camioane, autobuze, remorci etc. Bulevard cu 3 banzi si cu bahtai semnele de oprire si stationare interzisa. Politia acolo ii cheama, sa parcheze pe interzis.

    00
  32. Cine sa aplice ? Politistii de la pensat ?
    In Bucuresti daca vrei sa dai amenzi e simplu – ii arzi pe aia care parcheaza 2 minute „an fata pe avari” . E plin de ei – o banda intreaga (din doua posibile). Si intotdeauna unde un prost , mai vin si alti 6 in spate .

    Cost parcari – 1 leu / ora / luna pe ce vrei , dar sa fie cu plata , ca altfel oamenii isi lasa masinile abandonate cu anii , iar legea spune ca „daca le muta din loc” din 6 in 6 luni nu au ce sa le faca . Cum dracu` vine asta , nu ai ITP , RCA valabil si poti sa muti masina , bam amenda , ai mutat masina fara acte valabile :)))) Deci se pot gasi niste solutii .

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)