Investițiile de care vorbea Ciolacu

Prim-ministrul Ciolacu a zis ieri că România o să duduie datorită împrumuturilor luate pentru investiții. Nu a zis care sunt investițiile alea, le ține la secret, probabil pentru viitorul mandat. Nu ăsta recent, viitorul peste 20 de ani.

Dar a ieșit la iveală că pregătește niște măsuri sociale, cum sunt obișnuiți să o facă, pentru că politicienilor le place să țină publicul sărac și captiv, ca nu cumva să-i vină idei. Degeaba urlă ziarele corupție și furt zi de zi dacă oamenii sunt ocupați cu circul și cu acoperitul nevoilor zilnice. Ei au nevoie de bani azi, nu peste 2 ani, când se vor fructifica investițiile, iar PSD livrează.

Ce dacă a crescut datoria externă, omul cu foamea în stomac nu e interesat e așa ceva, nici nu vrea și nici nu poate să înțeleagă că este sărac fix datorită furtului și corupției politicienilor.

coruptie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

85 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 28160
    • Exact așa. Și eu m-am gândit la asta. Pentru că o româncă emigrată in Spania a fost tălâmbă, ar trebui să sufere de foame toți bătrânii din țară. Pare corect!

      Comentariu apreciat.1755
    • @Lecter: nu te mai lăsa sodomizat în veceurile publice. Știu că îți place, dar uite că îți face rău la creier

      Comentariu apreciat.6413
    • Curly ai dreptate
      In romania toti pensionarii au impresia ca supozitoarele cumparate vor fi administrate personal de Adrian Enache acest Brad Pitt Catena style

      Indecis. Tu ce zici?2537
    • Lecter, ai promis ca te muți de sub antena 5G.

      Comentariu apreciat.463
  2. Cum nu se fac investitii? Tocmai ce s-au aprobat 20.000.000 euro pentru catedrala lu’ Dănuț.

    Comentariu apreciat.12511
    • Daca biserica ar plati impozit pe ce vand in catedrala aia atunci chiar ar fi o investitie!

      Comentariu apreciat.468
    • @ notnowm25
      Se investeste in viitorul nostru 😁.

      Am o mica observatie pe subiectul acesta: daca mergeti asa prin tara, uitati-va cum arata spitalele / scolile si faceti comparatie cum arata bisericile.

      Comentariu apreciat.407
    • Ca sa le faca preotii capanie prin biserici… Mizerabil(ii).

      94
    • Catedrala mea? Păi atunci să o întabulez, să fac actele, zic. :)
      Prefer să mi se spună Gelu, dar nu-i problemă, nu mă supăr și dacă mi se spune Dănuț, dacă primesc așa căsuță în schimb. :)

      90
  3. Model rusesc de economie și de societate. Pare că nu suntem capabili de altceva.
    Țara lui ‘…dar a și făcut’…’uite ne-a dat’
    Inclusiv facilitățile pentru IT-isti sunt la categoria ‘au dat’…
    Știu, știu, altfel, emigrau masiv IT-istii noștri, și nu mai veneau buluc firme de IT in RO…dar cum dracu de tot UTI și copii lui Siveco câștigă contracte cu statul…

    Comentariu apreciat.9222
    • modelul rusesc de economie si societate, pentru ca de fapt am copiat modelul rusesc al „serviciilor” si de aici deriva tot.

      Comentariu apreciat.434
    • Pai schema e simpla si da este model sovietic.

      1.se creeaza cat mai multe locuri “la stat” cu salarii mici spre medii dar stabile
      *astfel se asigura votanti si “multumire”/liniste
      2.in cardasie cu statul, marile corporatii tin salariile mici pentru ca angajatii de la stat sa nu se simta “frustrati”
      3.marile corporatii platesc spaga “statului” in urma profiturilor record obinute anual si comunicate cu atat de mare fala
      4.corpopratiile urla ca statul le pune bete in roate si nu pot mari salariile
      5.statul urla ca marile corporatii asupresc poporul roman si de aia nu au “bugetarii” salarii mari

      Intre timp:
      “statul” incaseaza spagi inimaginabile de la privatii mari
      Marile corporatii fac profit enorm si l externalizeaza

      Bugetarii sunt platiti din imprumuturi + taxele marite si colectate in special de la micii intreprinzatori privati

      Cine pierde? Toti angajatii din mediul privat si de stat
      Cine castiga? “statul” si marile corporatii

      Cel mai bun exemplu este cu ping pong ul intrarii in Schengen unde, dincolo de partea electorala a austriecilor, este un santaj la nivel inalt pentru marirea spagilor cerute de catre statul roman
      Exemplu: Statul „a dat la gioale” OMV, OMV a scazut in 2023 cu 61% dar OMV anunta „investitii” de 6,5 MLD si cresterea cu 10% valoare divident! Cine este actionar cu 20% la OMV? Ati ghicit, „statul” roman!
      *a nu se intelege ca iau cumva apararea OMV doamne fereste

      Comentariu apreciat.456
    • NOU
      #14

      Bai car, tu esti multilateral pregatit. Slab de tot dar pregatit.
      Nu stiu daca stii, dar IT nu inseamna doar mouse-ul si tastatura din fata ta, are mai multe sub-domenii. Si ce sa vezi, firmlele alea multe care au venit, nu sunt nici in domeniul UTI si Siveco si nici nu se murdaresc sa lucreze cu statul roman.
      Unele fac soft, altele dezvolta hardware pentru auto sau alte domenii industriale, samd.
      Si da, ce sa vezi, smecheria cu facilitatile pentru IT a costat, si o sa coste statul roman destul de mult. Pentru ca unii dintre noi vor trece pe SRL si vom plati impozite la 5000 lei brut, nu ca pana acum la 35000, altii ne angajam la companii din Germania sau Franta sau wherever, si tot asa.

      Indecis. Tu ce zici?3223
    • RaduN, după ce tot ai spus pe aici, mi-am dat seama că lucrezi in IT 😀
      Miezul din dodoasca, adică…
      Pai atunci hai sa nu ne mai uitam superior la aia care își dau votul pe o găleată cu ceva, pe țările care isi asuma rol de paradis fiscal pentru a atrage bani …că tot ceva tranzacțional e și acolo, un ‘do ut des’…
      Iar dacă un stat are nevoie de pomeni pentru a atrage, ceva nu e in regula.
      Dar ia zi, te interesează că banii aia cheltuiți pe facilități pentru IT , sunt luați de la alte zone ? Sa spunem de la sănătate, educație ?
      Sau te doare la plua, că tu ești IT-ist, ești dastapt, meriti, nu ?
      Si de aia ești ok și că în MAE se fac scheme cu indemnizații de sute de mii de euro pt angajați cică detașați la ambasade din țări varză ? Merită și aia, sunt deștepți, că sunt membri de partid, nu ?

      Indecis. Tu ce zici?2011
    • NOU
      #16

      @car,sunt consultant intr-un domeniu care se foloseste de software, nu „lucrez” in IT. Iar facilitatea aia nici nu mi s-a aplicat. iar in ordinea numerelor de pe tricou:
      1. banii nu s-au luat de nicaieri, nu e ca si cum sanatatea, apararea, educatia au inflorit in fonduri alocate in ultimele 3 luni. Sau in bugetul de anul asta.
      2. banii „castigati” din modificarea facilitatii asteia se vor pierde rapid, exact in metoda descrisa de mine. Nu numai atat, dar chiar daca nu se pierdeau nu erau utili societatii, pentru ca „dispareau” in spagi electorale si alte aspecte de gen. Si da, ma doare la pula, nici eu, nici cei apropiati mie nu ne bazam pe statul roman pentru nimic.
      3. Trebuie neaparat sa iti rezolvi obsesia asta cu angajatii de la ambasada, nu stiu cine si ce ti-a facut, dar e intre ridicol si infricosator ce ai tu acolo.

      1316
    • Special am zis de aia din ambasade, că am văzut că ai reținut 😀

      135
    • „Iar dacă un stat are nevoie de pomeni pentru a atrage, ceva nu e in regula.”
      Car, așa funcționează orice pe lumea asta, așa se atrag investitii, așa se tin oamenii în țară, așa îți găsești nevastă. Dacă nu ai nimic de oferit ( ca bărbat, țară, oraș, companie, angajat, etc) ești cam degeaba pe lumea asta.
      Ai muscat-o rău la faza cu it-stii dar nu lăsa adevărul să îți strice logica.

      111
  4. Stabilitate! Să luptam impotriva extremismului! Semnat, psd1 si psd2

    Comentariu apreciat.411
  5. Trist e ca deja au planul cu FMI semnat pentru implementare imediat dupa alegeri si nu e unul dragut. Alegerile astea sunt doar circ. Ei stiu deja ce urmeaza.

    Comentariu apreciat.569
    • Ce anume urmeaza mai exact ?

      Comentariu apreciat.361
    • Ei stiu ce urmeaza, Ciprian stie ce urmeaza, tu nu stii ce urmeaza, ei nu stiu ca Ciprian stie ce urmeaza si ei nici nu stiu ca Ciprian urmeaza sa ne spuna si noua ce stie ca ei stiu ca urmeaza 🤫😶

      Comentariu apreciat.714
    • Urmeaza impozit progresiv, cresterea TVA, etc.

      Comentariu apreciat.451
    • ma intereseaza mai multe despre acel etc. Eu ma gandeam si la niste taieri pe la bugetari

      204
    • Nu e trist ca au planul cu FMI semnat. E trist ca ne fut din nou cum au facut-o in 2008/2010. Ba chiar de dada asta erau si mai multi ani in care se putea face ceva. Nu e ca si cum nimeni nu a atras atentia problemelor.

      @N: Urmeaza cresterea TVA, taxe noi si cresterea celor existente, urmeaza inghetarea posturilor (stai linistit, posturile alea vor ingheta doar unde e nevoie de personal, ca nu pleaca verisorii si nepoatele nicaieri) si chiar posibilitatea amanarii unor plati si scaderea unor salarii. Asta pe putin.

      211
  6. PSD livreaza ceea ce a promis si cui i-a promis.
    PNL nu mai exista, si-au tradat itemediabil alegatorii, va fuziona cu PSD si ce ramane din el va lupta pentru 5% din voturi.
    UDMR a livrat alegatorilor ceea ce au promis.
    USR il are pe Dan Barna(lol) si se mananca intre ei promitand ceea ce promite AUR cu diferenta ca USR vrea sa ii dea pe mana justitiei(aia pe care o aparam) pe corupti si hoti iar AUR vrea sa ii mitralieze pe stadion cum promitea si Vadim.
    Restul partidelor sunt paraziti care se lipesc de invingatori.
    Tragamd linie, in Romania sunt doar 2 partide loiale alegatorilor PSD si UDMR.

    Comentariu apreciat.843
    • Doar ca oamenii sunt prosti si nu stiu ca partidele trebuie sa fie loiale populatiei, nu alegatorilor. Stiu, naiv eu.

      144
  7. Pai bugetarii pare ca nu sunt asa de saraci, din moment ce sunt cointeresati in toate combinatiile astea…

    Indecis. Tu ce zici?285
  8. Mai Vali, ceva scartaie la logica asta. Sunt Romgaz si Transgaz si Transelectrica si Electrica si Hidroelectrica si…cu profituri de peste 24% yoy; cumulat profitul lor este aproape 20% din Pib. Are bani acolo, Statul e actionar majoritar, de ce nu ia banii aia?

    Indecis. Tu ce zici?730
    • Ii lua, ii ia, si ii va lua in continuare, daca citesti articolul scrie ca sunt obligati sa vireze 50% din profit catre bugetul statului.

      Comentariu apreciat.391
    • NOU
      #31

      Make that 90%

      Comentariu apreciat.330
    • 20% din PIB înseamnă cam 50% din încasările la buget totale, nu știu de unde ai scos cifrele dar ești waaaay off.

      132
    • 20% din PIB e cam 60 mld EUR

      repetă asta de 3 ori și apoi trage apa după ce ai elucubrat

      160
    • H2O tocmai a propus 99% din profit sa fie repartizat in dividende.

      Din asta statul castiga 2x
      a) e actionar majoritar – +80%
      b) la ceilalti 20% le mai ia un 8% taxa pe dividende.

      Si tot nu sunt bani…

      Comentariu apreciat.410
  9. „City-managerul de la Sectorul 3 nu mai e angajat la Primăria Sectorului 3, deci nu mai are sens să cercetăm.”
    Despre astfel de investiții e vorba. Și când cineva se va uita peste investițiile în bunăstarea membrilor de partid, vom roti cadrele tovarăși.

    Comentariu apreciat.600
  10. Este foarte ușor unui politician care a ajuns la putere să rămână acolo trebuie doar să spună turmei ce vrea să audă, atât de simplu este. Chiar dacă lumea știe de un politician că e corupt si incompetent tot or să îl creadă când va zice că facilități sunt acordate angajaților IT când este evident că sunt acordate multinaționalelor IT. O mică mare diferență dar funcționează perfect pt că crează dezbinare între grupurile care in mod normal nu i-ar vota.

    Comentariu apreciat.354
  11. Am auzit dialogul de mai jos intr-un interviu al lui Yeonmi Park.
    Q: de ce nu se revolta nord coreenii impotriva dictaturii?
    A: pentru ca sunt preocupati cu supravietuirea zilnica.

    PSD are suficienti ticalosi educati la scoli inalte care sa ne convinga de faptul ca nu se poate mai bine, iar PSD e cel mai bun lucru ce ni se poate intampla: cocosati de munca si, daca iesim din cuvantul lor, biciuti.
    PNL ravneste din plin la acest statut.

    Viitorul românului de rand e pictat de Ilia Repin in Edecarii de pe Volga.

    Comentariu apreciat.465
    • Si ai grija sa fuga mereu si mereu catre tinte false, acum in program orarul hipermarketuri si pui galbeni.

      Comentariu apreciat.391
  12. NOU
    #39

    Exista o lipsa de logica crasa in randul analistilor care pe de o parte acuza o coruptie generalizata in cadrul societatii, dar pe de alta parte deplang lipsa investitiilor, acuzand beneficii acordate de guvern gen vouchere de vacanta, vouchere de energie etc.

    Si-am sa ma explic, pentru ca e simplu. Intr-o societate profund corupta, de unde se poate fura mai mult? Poti fura din voucherele pentru vacanta, dn voucherele pentru energie, care sunt toate nominale, acordate fiecarui individ pe baza de cnp, sau poti fura din banii de investitii? Ca atare, cand un guvern creste banii pentru investitii, inseamna ca-si creste sumele de bani din care poate primi parandarat, pentru ca de acolo se iau spagile, acolo poti sa furi, pentru ca-n loc sa spui la autostrada un strat de 1 m de balastru, spre exemplu, pui doar 50%, ca nu verifica nici dracu, sau daca verifica cineva, ia si ala spaga.

    Ca atare, hai sa ne hotaram si noi putin, cine-s aia buni, aia care dau bani direct cetatenilor, sau aia care baga morman in asa zisele investitii, pentru a trage 10-20-30-40-50% pe dreapta?

    Indecis. Tu ce zici?1721
    • Voucherele de vacanta se cheltuie la pensiunile si hotelurile care apartin tot baietilor de la putere. Si pentru ca voucherele de vacanta au dus la cresterea preturilor in turism, fara o crestere a serviciilor oferite, genereaza doar inflatie.
      Voucherele de energie se duc in preturile alea plafonate artificial in sus, deci in buzunarele baietilor destepti. In loc de parandaratul de 10-50% la autostrazi, acum ai baieti destepti care cumpara curent pe hartie, la pretul de furnizare plafonat si el, si il vand cu adaos 300% contra voucherelor alea. Trebuie doar sa aiba rabdare sa le deconteze statul. Din nou, bani rulati aiurea care nu produc nimic in plus, e acelasi curent si acelasi gaz cere se produceau si se vindeau oricum.

      Investitia in autostrada, chiar si cu 50% furt, rezulta intr-un final indepartat intr-o autostrada. Care produce, dovedit, crestere economica si locuri de munca (nu doar alea temporare de la constructia autostrazii) in zona respectiva. Doar ca nu azi, ci peste 5 sau 10 ani. Deci nu aduce voturi azi. Deci nu se face.

      Comentariu apreciat.404
    • Ce facem dacă găsim pe stradă, un portofel cu bani?

      236
    • NOU
      #42

      @Sorin, observ ca nu-ntelegi absolut nimic. Voucherele de energie sunt folosite de multi cetateni pentru a-si cumpara lemne, lemne al caror pret s-a dublat in ultimii ani, de-a ajuns la 400 de lei metru ster. Nu vad cum banii astia ajung la baietii destepti. Nici macar voucherele folosite la plata facturilor la energie nu ajung la baietii destepti, pentru ca ele platesc pretul plafonat catre furnizorul de energie. Se-ntampla asta, pentru ca dupa liberalizarea pietei, aia facuta de baietii de la PNL si USR care promiteau ca vor scadea preturile, chiar si pretul plafonat la 1 leu e dublu fata de cat era inainte de plafonare. Banii care merg la baietii aia destepti din energie sunt bani platiti de la bugetul de stat, peste pretul de 1 leu pe kwh. Altfel, e amuzant sa observ harneala asta care se propaga cum ca pretul energiei e de fapt sub pretul plafonat, doar pentru ca intr-o saptamana, pe bursa, datorita unor conjuncturi favorabile, ai soare toata ziua si bate vantul, pretul scade sub pretul plafonat, ignorand ca-n rest pretul e semnificativ peste pretul plafonat.

      Indecis. Tu ce zici?1532
    • And here we go, usr again :))))))))))))))))))))))))))

      Indecis. Tu ce zici?1617
    • Mihnea, eu nu inteleg absolut nimic dar tu esti in eroare grava.
      Preturile tuturor furnizorilor, atat la curent cat si la gaze, sunt aliniate artificial exact la plafon (mai scapa cate unul sub cu cateva procente cand are nevoie de clienti noi).
      Vorbim de pretul de pe contract, nu de ce visezi tu. Nu exista alt pret nicaieri. (sursa: eu, care mi-am schimbat contractele la ambele in ultimele 6 luni)
      Statul nu le mai da nimic peste pretul ala.
      A fost haidiucie in primul an, cand isi puneau 2x-3x peste, dar treaba cu supraimpozitarea i-a linistit.
      Uita-te AZI pe comparatoarele de preturi, nu-mi mai explica aiurea situatia de acum 3 ani.
      Si da, PNL si USR sunt de vina pentru explozia preturilor la energie in toata Europa.

      Indecis. Tu ce zici?1911
    • Sorin, nu cunosti legislatia.

      Intr-adevar, la consumatorul casnic nu ajunge tariful peste plafon.

      Dar distribuitorul este obligat sa cumpere energia pe care ti-o vinde tie la un alt plafon, mult superior si complet in neconcordanta cu nivelul de pret din piata.

      Diferenta aia o plateste statul, adica tot tu, chiar daca in mod indirect.

      Astfel furnizorii vand la preturi supraevaluate, distribuitorii incaseaza caimacul la randul lor, statul incaseaza accize in plus si toate profiturile astea nesimtite vin de la bugetul alimentat din taxele fraierilor ca noi.

      127
    • NOU
      #46

      @Sorin, repet, doar traiesti cu impresia ca stii ce vorbesti, dar nu stii. In functie de unde cumpara energia, in functie de producator, preturile pe Mwh difera de la producator la producator. Pana ca ea sa ajunga la furnizor, ea poate trece prin diversi traderi, care-i cresc artificial pretul. Asa ca exista si acum destui furnizori care cumpara din piata libera energia pe care o livreaza catre consumatorii finali la pretul plafonat de catre stat. Diferenta pana la pretul cu care a cumparat el acea energie e platita de catre stat.

      „Pentru luna martie 2024, necesarul pentru plata furnizorilor de energie electrică și gaze naturale este de 500 milioane lei, în acest moment înregistrându-se mari întârzieri la decontare″, scrie în document, întocmit de Ministerul Muncii, care achită compensațiile aferente consumului populației, prin intermediul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). Cele pentru consumul persoanelor juridice sunt plătite de către Ministerul Energiei.”

      Stirea e de pe profit.ro. Asadar doar intr-o luna costul pentru stat e de 100 milioane de euro. Cat vine anual? Aud? 1,2 mld de euro. Asta-n timp ce tu ne explici cum furnizorii achizitioneaza energia sub pretul plafonat iar statul nu are nimic de subventionat.

      125
    • NOU
      #47

      A, si vezi ca suma aia de 500 de milioane de lei e doar cea aferenta consumului populatiei, la ea adauga si suma aferenta companiilor, care s-ar putea sa fie tot pe acolo. Dar tu, Sorine, continua sa ne spui cum furnizorii de fapt vand sub pretul plafonat, si cat de minunat ar fi daca s-ar scoate plafoanele.

      104
    • Diferentele alea decontate sunt pentru pragurile de jos ale plafonarii pentru populatie
      Furnizorul nu are dreptul sa deconteze un leu peste 1300 / MWh
      https://www.economica.net/furnizorii-au-iesit-sa-cumpere-in-bloc-energie-electrica-cu-1-300-lei-mwh-plafonul-maxim-de-decontare-de-catre-stat-li-s-a-oferit-cu-3-900-cand-ar-putea-stinge-lumina_609532.html

      Doar ca mare parte din populatie se incadreaza la plafoanele de 800 lei/MWh sau 680 lei/MWh

      Repet, daca te uiti pe comparatoare vei vedea ca 90% din oferte sunt la sau in jur de 1.30 lei/kWh
      La gaz e si mai evidenta uniformizarea, acolo nu exista o hidroelectrica sa traga pretul in jos.

      La producatori pretul de vanzare e plafonat la 450 de lei. Hidroelectrica face profit vanzandu-si energia ei inisi cu 450 si dand-o mai departe catre populatie cu 700. Traderii sunt acolo ca sa umfle pretul de la 450 la 1300, astfel incat furnizorii sa deconteze maximul posibil de la stat.
      https://www.zf.ro/companii/energie/scandal-total-piata-energiei-4-companii-furnizare-trading-ar-22255995

      @Pasoptistul distribuitorii sunt aia care trag firele, au tarife fixate de ANRE, apar separat pe factura. Hai sa nu le amestecam mai tare decat sunt deja.

      57
    • Mai omule, nu intelegi ca dincolo de plafonarea la consumatorii finali exista o compensare de catre stat a furnizorilor, chipurile pentru ca sunt obligati sa vanda la plafon ?

      Doar in aceasta compensare s-au dus vreo 23 de miliarde de lei in ultimul an, bani publici.

      143
  13. NOU
    #50

    Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1753
    • Să înțelegem că din 89 până în 2016 au fost numai guverne de dreapta?

      Comentariu apreciat.354
    • câți dintre ăia care mureau de foame au plecat din țară?

    • NOU
      #53

      @Vali, ai dreptate, abia din 2016 un putut emigra cetatenii saraci in UE, pana atunci n-au putut ca aveau vize, nu, iar Romania nu era-n UE.

      Altfel, sunt convins ca numarul romanilor in saracie extrema a scazut din orice motive, mai putin datorita politicilor publice de scadere a taxelor, de scadere la TVA-ului la alimente, de taxare de 1% pe cifra de afaceri pentru microintreprinderi si IMM-uri, concomitent cu cresterea salariului minim. Mdap, de fapt cetatenii au scazut acel numar pe persoana fizica, emigrand. Mdap, makes sense. Iar mai apoi, in 2020 numarul s-a inversat, tocmai pentru ca brusc cetatenii s-au lenevit brusc, n-au mai avut chef de emigrat. Makes sense again. Hai c-ai lamurit-o si pe asta.

      Indecis. Tu ce zici?831
    • Mie diferenta aia imensa de la 2016 la 2019 imi arata doar ca au manarit datele sau au schimbat drastic modul de calcul. Nu poate exista nicio alta explicatie economica sau statistica.

      Comentariu apreciat.334
    • NOU
      #55

      @Sorin, cateva cifre economice care explica acele cifre.

      Salariul minim 2015 – 1050 brut
      Salariu minim 2019 – 2080 brut
      2.350 brut pentru cei cu studii superioare
      3.000 brut in constructii

      Valoare punct de pensie 2016 – 871,7
      Valoare punct de pensie 2019 – 1.265

      PIB 2016 – 169 mild. euro
      PIB 2019 – 223 miliarde de euro

      Dar da, probabil toate aceste date sunt manarite si ele, realitatea e manarita, de fapt, pentru ca nu reprezinta harneala si prosteala livrate prin lozinci de propaganda.

      Indecis. Tu ce zici?625
    • Sau nu.

      Cum a scos PSD 1,8 milioane de romani din saracie severa si nu s-a laudat cu asa ceva???

      Vorbim de 10% din populatia tarii in 3 ani.

      Eu banuiesc ce au facut, dar as vrea si alte explicatii decat ale mele: marit salariul minim pe economie si creat inflatie plus mentinut cursul stabil pentru ca cresterea salariului minim pe economie sa se reflecte in cresterea puterii de cumparare in euro.

      161
    • @Mihnea

      Uite să-ți dovedesc că da, sunt mânărite datele alea:

      https://www.economica.net/schimbari-importante-in-2018-trecerea-contributiilor-sociale-la-angajati-cresterea-salariului-minim-reducerea-impozitului-pe-venit-split-tva_148258.html

      Da, salariul brut a crescut absolut din pix pentru că s-au mutat toate contribuțiile la angajat și astfel românii s-au trezit cu salariul mai mare peste noapte.

      Repetă după mine: Să trăiască guvernările de stânga care se gândesc la binele poporului!

      Ca să nu mai zic că multe din măsuri au fost și de reducere a taxelor la firmele mici, măsuri absolut de dreapta :)

      Comentariu apreciat.271
    • NOU
      #58

      Manute rosii nu, dar un capac pentru ca esti o trompeta proasta ai merita. Ai si date despre cati din aia aflati in sacarcie extrema in 2016 nu mai sunt in Romania? Despre cum s-a schimbat metodologia de evaluare? Sau pe astea nu le primiti de pe Kisellef in brieful zilnic?

      208
    • Acele date trebuie comparate si cu preturile la alimente, energie, case etc. Terenul pe care sta casa mea costa 10euro mp in 2016, acum e 45 euro mp. In 2016 aveam asfalt, in 2024 nu mai am ca l-au spart si l-au lasat asa.

      140
    • NOU
      #60

      @Manu, foarte corecta observatia ta, uitasem de trecerea completa a contributiilor la angajat in 2018. Chit ca e vorba doar de vreo 15%, e o diferenta care a crescut in mod artificial salariul brut.

      Dar hai sa luam un alt indicator, salariul medie net, adica dupa ce s-au platit taxele
      Ianuarie 2016 – 1943 lei.
      Decembrie 2019 – 3340 lei.

      411
    • @Mihnea: Deci PSDul lui Ponta a fost de dreapta, PSD-ul lui Dragnea a fost de stanga?

      Sau, cumva, ai scos din context date!? Intreb si eu? Nu de alta dar nu stiu daca ai realizat ca economic ne-am aflat intr-un bum major in perioada 2016 – 2020 ce nu-l reneaga nimeni, si cu toate astea la sfarsitul lui 2016 aveam o datorie mica, statul platea la timp facturile si un buget echilibrat (intrau bani suficienti cat sa acopere luna fara sa trebuiasca imprumuturi scurte sau amanari de plati) si un deficit bugetar mic.

      Dupa 4 ani de bum economic, cum ne-a lasat guvernul ala de stanga? Si bumul ala economic a fost meritul lor?


      Hai altfel, intra in INS sa vezi cum in 2016 am avut inflatie 0 (dupa ani in care a fost in scadere) si intre vara lui 2017 si vara lui 2018 a fost de 5%. Direct corelata cu 6 luni de guvernare „de stanga”.

      Vorbesti niste tampenii foarte mari, nu doar mari. Extrem de mari. Guvernul lui Dragnea a fost cel mai daunator guvern, chiar mai daunator decat cel a lui Boc. Economic, social si judiciar. E nevoie de mult talent sa futi o tara atunci cand inertia o duce spre castig.

      148
    • @Cosmin

      Chiar e interesant cum în boom economic am terminat ciclul cu mai multe datorii față de cu cât am început. Sau cu mai multe datorii decât în criză financiară din 2008-2011

      70
  14. Stiu ca e de cacat sa dai tickete dar unii chiar depind de ele ca de aer. Stiu ca nu-i vedeti decat daca poate mergeti prin piete de cartier sau zone mai de cacat. Pensia medie ese de 2000 de lei. Dar multi au 1000 de lei. Oricum o dai nu poti trai cu 1000 de lei pe luna. Nu ai bani de medicamente, nu ai bani decat de platit intretinerile si mancare de cacat si aia putina.

    Indecis. Tu ce zici?279
    • unii chiar depind de ele ca de aer.

      mergi mai departe. de ce au nevoie de ele ca de aer?

    • Ca au pensii de cacat. De ce au pensii de cacat ? :) Pai au ca la multi contributia a fost mica sau inexistenta. Apoi pensiile nu s-au mai indexat o buna perioada de timp si de la 60 cum au iesit multi cu poate o pensie decenta si pana la 80 e o durata mare de timp in care inflatia tot merge inainte. E mult de discutat pe marginea pensiilor si chiar de ar fi solutii nu mai poti da timpul inapoi. Acum nu prea ai ce sa faci cu ei ca nu suntem Congo, suntem totusi un stat social din UE. Ori le dai tickete ca sa mance ori vine Crucea Rosie sa le parasuteze faina si cartofi. :D Dar la altii nu ai ce sa dai. Un exemplu de rahat sunt ticketele de vacanta. Dar asta e o alta discutie.

      Indecis. Tu ce zici?1916
  15. Datoria externa a crescut anterior guvernarii Ciolacu:
    2015 – 133.069,6 milioane de lei / 18,7% din PIB (Guvernul Ponta, PSD)
    2016 – 137.268,1 milioane de lei / 18% (Guvernul Cioloș, tehnocrat)
    2017 – 146.129,5 milioane de lei / 17% (Guvernul Grindeanu / Guvernul Tudose, PSD)
    2018 – 158.001,4 milioane de lei / 16,6% (Guvernul Dăncilă, PSD)
    2019 – 173.005,8 milioane de lei/ 16,3% (Guvernul Dăncilă, PSD / Guvernul Orban, PNL, ultimele două luni)
    2020 – 253.993,4 milioane de lei / 23,8% (Guvernul Orban, PNL, primul an de criză din pandemia COVID-19)
    2021 – 284.264,3 milioane de lei / 23,9% (Guvernul Cîțu / Guvernul Ciucă, PNL)
    2022 – 330.609,4 milioane de lei / 23,5% (Guvernul Ciucă, PNL)
    mai 2023 – 380.108,4 milioane de lei / 26% (Guvernul Ciucă, PNL

    Calculele arată că:

    Guvernele Boc au dus datoria publică de la 12% din PIB în 2008 la 32,3% la sfârșitul lui 2011.
    Cabinetul Ungureanu a urcat datoria publică la 35,3% în martie 2012.
    Executivul condus de Victor Ponta a stabilizat-o la 37,8% la sfârșitul lui 2015, dar între timp s-a constituit un buffer de circa 3% din PIB (care trebuia scăzut).
    Guvernului Cioloș a dus datoria la 38%.
    Guvernele PSD au scăzut-o la 35,3% în 2017 și 35,1% în 2019.
    În timpul Guvernului Orban (cu Cîțu ministru al Finanțelor), a explodat la 47% în 2020, apoi Cabinetul Cîțu a dus-o și el la 49% în 2021.
    Guvernul Ciucă a lăsat datoria în martie 2023 la 49%.
    Guvernele PSD (2012-2015 și 2017-2019) au adăugat 27 de miliarde de euro la datoria publică, cele PNL – PDL(2009-2012 T1 și 2020-2023 T1) au adăugat 100,8 miliarde de euro – în intervale similare de timp (câte 7 ani fiecare)

    236
    • NOU
      #67

      Isi mai aduce cineva aminte harneala si toata propaganda cu datoria publica de pe vremea lui Dragnea? Cand degeaba incercai sa le explici focilor ca datoria, de fapt, scade, pentru ca ei erau convinsi ca ea creste, ca nenorocim viitorul copiilor si-al nepotilor nostri. Si apoi a plecat dragnea la bulau, si-au venit expertii sustinuti de foci la butoane. Si brusc s-a dublat in cativa ani datoria publica, fara ca focile sa mai fie deranjate.

      Ca sa ajungem in 2024, cand alianta Nicu si Marcel, genereaza doar pe primele 2 luni un deficit pe jumatate cat genera Dragneeeea coruptul, nenorocitul, hotul, in 12 luni.

      Sa fie primit, zic. Caci romanii, si mai ales focile, merita tot ce-i mai bune.

      Indecis. Tu ce zici?2525
    • Există și vreo explicație pentru diferențele astea? S-au împrumutat ca să ce mai exact?

      Aveți careva vreo explicație?

      41
    • Dar tu Mihnea iti aduci aminte cum Dragnea a terminat o facultate inainte de infiintarea facultatii ? Iti aduci aminte cum a falsificat voturi in 4 judete( Teleorman, Vrancea, Gorj și Olt) ? Iti mai aduci aminte cum firma lui Teldrum a dat un tun de 30 de milioane de euro din fonduri europene ? A facut drumuri din pix. Mai sunt si altele dar nu mai am nervi sa scriu.

      216
    • Scade sau creste ca voi o raportati la PIB, cand PIB-ul o sa scada la urmatoarea criza o sa vina un alt guvern si o sa apara iara niste maimutoi ca voi care o sa masoare datoria in procente la PIB!
      PIB-ul creste sau scade de la alti altor factori (de cele mai multe ori este extern), PSD pur si simplu stie cand sa intre si sa iasa de la guvernare.
      Nu a existat nici un guvern Ciolos, senatul si parlamentul era majoritar PSD deci tot PSD conducea din umbra.
      Razboiul si COVID a fost o minune cereasca pentru PSD, am primit multi bani gratis + ca ne-au lasat sa ne facem de cap cu deficitul.
      Cand o sa se termine cu minunile astea o sa vedeti voi exact cat rau a putut sa produca PSD-PNL.

      95
    • Ah si mi a scapat asta, cum poti sa scrii ca guvenrul PNL-PD 2020-2023? Asta e maxima, PSD unde a fost in timpul asta?

      41
    • NOU
      #72

      @CIP
      „Scade sau creste ca voi o raportati la PIB” n-o raportam la PIB, a crescut ca suma de la 350 mld de de lei in 2019, la peste 700 de mld de lei in decurs de 2-3 ani.

      „Nu a existat nici un guvern Ciolos, senatul si parlamentul era majoritar PSD deci tot PSD conducea din umbra.” – Aia zis, realitatea nu e ceea ce s-a intamplat de fapt, ci ceea ce ne spune nou CIP ca s-a intamplat. Nu credeti ceea ce vedeti, ci ce va spun unii gigei pe internet. N-a existat guvernul Ciolos decat atunci cand au bagat RM in patrimoniul UNESCO, atunci au existat, ca se si lauda cu aceasta reusita, in rest de fapt puterea executiva era la guvernul PSD din umbra, ala de care stie CIP.

      „Razboiul si COVID a fost o minune cereasca pentru PSD, am primit multi bani gratis + ca ne-au lasat sa ne facem de cap cu deficitul.” Absolut, toti banii imprumutati de Orban, Citu si USR in 2020 si 2021, cand aproape au dublat datoria externa au ajuns la PSD. PSD care erau in opozitie, PSD care erau injurati de toti, inclusiv de presedinte care iesea seara de seara si vorbea de disparitia PSD ca partid de guvernare. Deci da, banii aia au fost mana cereasca pentru PSD care nu conta deloc in procesul de guvernare al acelor ani, n-a fost mana cereasca pentru PNL, USR si UDMR care aveau atat guvernul cat si presedintia.

      „Cand o sa se termine cu minunile astea o sa vedeti voi exact cat rau a putut sa produca PSD-PNL.” Brusc a aparut si PNL in peisaj? Pai de unde, ca pana acum in textul tau faci referire doar la PSD. Interesant mod de-a distorsiona realitatea. Raul absolut, cel care au dus deficitul inca din 2019 la peste 4% in 2 luni, a fost PNL, citu mai exact. Au preluat guvernarea undeva la inceput de noiembrie, si deficitul era pe primele 10 luni undeva la 2,8%. In ultimele 2 luni aproape l-au dublat, l-au dus pe la vreo 4,4%. PNL si USR. Dar anul urmator au reusit sa-l dubleze, sa-l duca aproape de 10%. Si uite asa, in 2 luni din 2019, si alti 2 ani, 2020 si 2021, au reusit sa dubleze datoria externa. Dar, ce trebuie voi sa retineti, cei care cititi acest text, ca PSD este de vina. Nu pentru ca e adevarat, nu pentru ca asa s-a intamplat, ci pentru ca va spune CIP.

      515
    • Banii au venit fix dupa 2020, cand a intrat PSD la guvernare, de fapt de aia au si vrut sa scape repede de USR, ca veneau bani gramada si trebuiau palmati. PNL nu putea sa ii fure in liniste.

      Ciolos a fost pus de mascota, sa plateasca datoriile si sa pregateasca alegerile, trebuiea sa lase curat pentru termitele ce urmau sa se instaleze la guvern. Era sensibila opinia publica (dupa Colectiv) si de aia PSD nu a schitat nimic legat de exploatarea aurului, PSD era acum pregatit sa dea atacul final dar nu le-a iesit cu procesul.

      Tot la PIB se raporta si Grecia si stim ce s-a intampalt. Cat timp creste PIB-ul ne putem face de cap, cand o sa scada are grija PSD sa puna niste mascote in care sa aruncam cu pietre.

      51
    • psd s-a evacuat de la guvernare inaintea fiecarei crize. nu i-a prins la guvernare nici criza bugetara din 2009-2011 (urmarea crizei financiare incepute mai devreme in occident), nici criza generata de pandemie. dupa trecerecerea crizelor, au intrat imediat la guvernare. guvernele tariceanu si ciuca au fost guvernari psd in proportie de 90%.
      singurele guvernari care nu au fost guvernari psd, nominal sau prin proxy, au fost guvernele boc (3 ani si o luna) si orban (un an si o luna), 4 ani si 2 luni din 34 de ani si 3 luni, adica 12% din interval, ceea ce e mai degraba nesemnificativ. restul de 88% din timp am avut guvernari psd, numite si sustinute de psd in parlament.
      guvernarile psd au tendinta de a arunca deficitele catre beneficiarii platilor (salariati, pensionari, rambursari tva, plata contractelor de investitii) ca metoda de a le masca. deasemenea, creditorii externi sunt mai reticenti in a imprumuta romania cand are premieri pesedisti, deci imprumuturile externe sunt mai greu accesibile si au costuri mai mari (baietii cu punctajele sa compare dobanzile la care se luau imprumuturi externe in 2021 si dobanzile care se contracteaza acum). un imprumut de 20 de miliarde luat cu 2% este mai ieftin decat unul de 10 miliarde luat cu 5-6%.
      apropo, s-au publicat ceva date cu cat se imprumuta guvernul ciolacu lunar? ca face niste deficite bugetare record european.

      70
    • @Daddy: Ba, un guvern Boc a fost cu PSD. Imediat dupa alegerile din 2018 pana cu putin inainte de alegerile prezidentiale de un an mai tarziu. Deci nu au fost 3 ani si o luna fara PSD.

      S-a sacrificat si Basescu si PSD pentru binele tarii sau ceva…

      @Geo: Vezi ca ai niste erori de date pe acolo, uneori chiar decalaj de cate-un an. Nu sunt consistente nici decalajele ceea ce e ciudat.

      Dar cel mai important, nu inteleg ce vrei sa spui. In ultimii 10 PSD a fost la guvernare 7 ani jumatate (aprox, daca nu ma insel) si 9 ani ca partid intr-o majoritate parlamentara. Doar nu crezi ca a sugerat cineva ca Ciuca a facut datoria in utlimul an?

      Si fiindca e liderul PSD si PM-ul Romaniei, lumea are tot felul de asteptari de la el.. Chestii d-astea absurde cum ar fi un plan, niste investitii, sa rezolve anumite situatii. Dar clar, dupa parerea ta ar trebui sa-l lasam in pace. Sa stii ca eu-s de acord. Si eu cred ca ar trebui absolut lasat in pace, maine sa plece si sa uitam toti ca exista.

      @Mihnea: Da Mihnea, propaganda mare.. asa e, Dragnea ne-a adus pe culmi noi. Sa-l intrebam pe PM-ul japonez daca i-a placut de tigrul europei? Pacat cu „focile” astea, ce sa facem..

      31
  16. Cand ma gandesc ca am votat ca prostul, ani la rand, PNL si acum ii vad pe toti impreuna mintind pe fata in halul asta! Tara asta e totusi rezistenta, la cat s-a dezvoltat, avand in vedere ce conducatori am avut!

    Comentariu apreciat.322
  17. Deci fi atent aici. Banii aia parasutati in populatie intra in circuitul economic si fac economia sa functioneze pe langa impactul social. Banii de „investitii” cumpara +1 bentley pt Maticiucii romaniei.

    145
    • Asa e, BMW-ul patronului de pensiune rustica din Ranca face economia sa se miste mult mai tare decat Bentley-ul lui Maticiuc (ala care se joaca pe el in rolul cocalarului din filme, sau ta-su, ca nu urmaresc?)

      47
    • Depinde care investiții. Pe investițiile de autostrăzi circulăm cu toții, chiar dacă își mai ia umbrărescu un bentley.

      Pe căile ferate reabilitate (acuma se face Oradea Cluj de exemplu care n-a văzut curent în istoria civilizației româniei) la fel, vom circula toți.

      Dacă se investește la hidroelectrica și la nuclearelectrica, sau în extragerea gazelor din marea neagră din nou, vom beneficia toți de curent mai ieftin, nu neaparat ca să ne uităm la tembelizor, ci ca să vină investitorii să ne angajeze cu salarii mai mari pentru că curentul și gazul e ieftin și prețul stabil (utopie, știu).

      Dacă se fac investiții PNRR în instalații de canalizare care nu funcționează deloc atunci da, suntem toți fraieri, corect.

      120
  18. Incompetenții ăștia nu sunt capabili să redacteze un simplu acord.
    Să primim și noi cetățenia spaniolă. Guvernul spaniol îl are pregătit, bâlbâiții ăștia nu au timp și chef. Iei iau măsuri. Să îmi ia și mie măsura la trompetă.

    204
    • O primeai si pana acum, daca indeplineai conditiile si treceai examenele.

      92
    • Da, dar erai obligat să renunți la cetățenia română.
      Acordul despre care vorbim e despre dublă cetățenie, lucru care era imposibil înainte. Spania nu avea acord cu România pentru treabă asta.

      220
    • Stiu, am de gand sa aplic si eu, am rezidenta permanenta din 2008. Cred ca anul asta va intra in vigoare.

      62

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)