Unele magazine dau faliment și din cauza angajaților dezinteresați

Ieri am fost la Intersport pe la ora 20. În magazin, vreo 5 potențiali clienți, eu, badigardul și casiera. Găsisem niște mergători de la Adidas care părea că mă încap și mă uitam după cineva să îmi aducă un 45. În magazin nici un impiegat. Nici unul. M-am învârtit pe acolo, am fumat o țigare, i-am făcut semn casierei, ea a zis că imediat trimite pe cineva, au trecut cinci minute și m-am cărat. Pe drumul spre ieșire, doi angajați se vedeau după un paravan făcând un inventar.

Azi m-am dus la outletul Adidas din Unirea și am luat aceiași mergători la un preț mai bun. Fata din spatele tejghelei primise marfă, dar a lăsat totul baltă pentru a ajuta un client. Care a final a fost mulțumit și a cumpărat.

E atât de simplu.

Faza e alta. Citeam “Why we buy” despre analizele pe care le fac oamenii și cum atragerea și ținerea clienților în magazin e o artă și aceia care apelează la aceasta au numai de câștigat și mă întrebam când vor ajunge la concluzia asta și românii noștri. Că multinaționalele au venit deja cu temele făcute, ei știu în cel mai mic detaliu ce au de făcut.

Plus, angajatul dezinteresat are ca scuză “nu e firma mea, patronul nu împarte profitul cu mine”, uitând că, dacă magazinul dă faliment, își pierde locul de muncă.

 

adidas

“adidas” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

54 comentarii

  1. Exagerezi. Probabil ai prins tu un timp mai prost.

    De mult ori la Intersport mă enerva faptul că angajații mă luau la întrebări când eram acolo doar pentru a mă uita.

    00
    • tocmai de aia am specificat și ora, ca să realizezi că nu era un timp prost. da, dacă mă duceam la 12 ziua, poate.

  2. M-am lovit si eu de chestiile astea.
    Off-topic. Eram abonat la tine pe facebook, cu optiunea follow, si imi aprea pe news feed chestii pe care tu le postai. Vad ca nu mai e disponibila. Ce s-a intamplat? Ai scos-o tu?
    Multumesc.

    00
  3. Ai prins tu un angajat prost . Magazinele gen intersports au sisteme de bonusuri pentru angajatii ce vand produse . Vara trecut un amic a lucrat la intersports baneasa si mi-a povestit cum sta treaba . Pe langa salariul initial ei au bonusuri daca depasesc targetul lunar . Fiecare angajat are Id-ul lui , id pe care casierita il baga in programul lor de la casa de fiecare data cand clientul cumpara ceva cu ajutorul cuiva .

    Cand lucra prietenul meu acolo targetul era in jur de 600-700 milioane lei vechi . Salariul era 1300 ron dar era o fata acolo de ajungea la 2800-3000 , asa de buna era .

    01
    • Chiar asa buna era?

      00
    • Avem nevoie de poze.

      Sa vedem cat de buna era.

    • Deci cum mah?! Tu sa ii vinzi patronului de 600 de milioane si el sa-ti dea 20 si in astia sa fie si bonusul?! Pai normal ca iti bagi puma cand vezi ca patronul care adaos 100% isi ia 300 de milioane din munca ta si tu iei 20 si stai 10 ore in picioare

      00
    • și riscurile cum se impart? 🙂

    • Stii cum se impart riscurile?! Uite asa: Daca eu sunt nemultumit pt ca patronul ma trateaza ca pe un sclav si imi arunca si mie niste firmituri, eu risc sa lucrez in alta parte pe aceeasi bani iar el risca sa dea faliment si sa piarda investitia de mii de euro. Intrebarea este “Cine de cine are nevoie sa faca bani?” Eu nu am nevoie de un patron bun sa fac 1000 de lei, ii fac si la un handicapat hapsan, dar un patron are nevoie de un angajat bun sa faca cei 600 de milioane.

      00
    • Ca sa recapitulez: Un patron trebuie sa pupe angajatul in cur ca acesta sa faca treaba buna si astfel sa castige bani. Daca nu il pupa in cur si ii da bice pe spinare, angajatul bun pleaca, iar patronul ramane cu scursurile care il fac sa dea faliment.
      Cand vorbesc de pupat in cur ma refer la bani si respect si grija fata de vaca ce iti produce laptele pe care il bei.

      00
  4. “nu e firma mea, patronul nu împarte profitul cu mine” – asta e racila cu toti angajatii mediocri si prosti de pe la noi. Da, patronul nu imparte profitul cu angajatul, dar nici angajatul nu imparte riscurile cu patronul, nu? Si da, bunastarea firmei, implicit locul de munca, depinde SI de munca fiecarui angajat,

    00
  5. Da. Acelasi lucru l-am patit si eu la Intersport. Am stat plimbandu-ma pe acolo cam 10 minute ca sa gasesc o impiedicata sa imi aduca o pereche de converse pe masura mea.
    Poate ne-am obisnuit noi cu “cu ce va pot ajuta?”, faza ce nu ne place cand intram sa cumparam ceva pentru ca e deranjanta!

    00
  6. Te-ai incadrat in bugetul ala de 600 E?

    00
  7. NOU
    #15

    In mod normal, clientul din magazin are prioritate fata de orice alta activitate. In cazuri cu totul si cu totul deosebite, iti ceri scuze si rezolvi altceva.
    Practic, nu exista vanzatori care sa stea doar cu clientii, decat in domeniul alimentar sau la tarabe. In rest, ai o mie de alte lucruri de facut, in functie de firma (oferte, inventare, comenzi clienti, comenzi aprovizionare, modificare magazin). Cel mai misto este sa fii cu clientul in magazin si sa sune altii la trei telefoane. In doua zile incepi sa vorbesti singur.
    Si asa, patronul nu este multumit niciodata. Poti sa ii bagi un miliard pe zi incasare si el o sa se ia de tine ca nu i-ai mangaiat cainele sau ca nu ai pus nu stiu ce marfa, cu orientarea spre New York si asta iti cam taie cheful sa mai dai performanta.
    Plus ca, la un client care cumpara, ai o suta care se tiganesc cu tine la preturi, aratand cat costa nu stiu unde sau criticandu-ti marfa in speranta ca le-o vinzi la juma de pret.

    00
  8. De vanzatori si magazine nu are rost sa comentez, m-am lovit si eu de o mie de ori de treaba asta…
    …dar mai trist este ca am vazut atitudinea “nu e firma mea, patronul nu împarte profitul cu mine” la firme mari, firme cu potential, firme care chiar putea sa faca ceva util pentru retail-ul romanesc. “Grupul” (din alta tara) avea ideile, avea produsele, era gata sa sa ajute cu orice “filiala” din Romania, iar romanasii nostri, in afara de doi-trei interesati sa faca si ei un target, se scobeau in nas si ziceau ca naaah, nu se poaaate ma, cine sa cumpere asta.

    00
  9. (Nu in Romania): intram cu copii intr-un magazin nou de jucarii care din punctul meu de vedere e amplasat foarte prost, nici nu stiam de el daca nu aveam treaba prin zona. Magazinul gol, 4 vanzatori cu fetele lungi, la 1 km de alt magazin mai mare, cu vad bun si franciza cunoascuta. Nu aveam de gand sa cumparam nimic, asa ca ne uitam, aveau cam aceiasi marfa plus cateva chestii dragute care nu sunt in celelalte. Vanzatorii se uitau la noi ca la zei, pentru ca stiau ce stiam si eu, daca nu incep clientii sa vina in maxim o luna isi cauta de lucru. Pana la urma am cumparat cate ceva ca nu se face sa intri cu copii la jucarii si sa nu le iei nimic.

    00
  10. Am rezervat online un televizor intr-un Flanco. Ajung seara in magazin si bineinteles ca nu aveau niciunul pe stoc si fătuca din CC verificase de fapt în alt magazin asa ca decid sa iau alt tv. Stau 10 minute, incerc sa vorbesc cu workerii si nu am sorti de izbanda pentru ca nu era nimeni in tot magazinul. Era casiera singura. Intr-un final apare un tip, ia un capsator de la casiera si dispare. Imi spune ca se intoarce in 10 minute.
    Ies, ma urc in masina, mers in Altex, cumparat pe loc.
    Nu stau sa ma rog de nimeni sa ii dau bani atata timp cat marfa exista in toate magazinele.

    00
    • ce plm e aia worker?

      00
    • @Perkele : Angajatii Intersport au jucat si in Stapanul Inelelor, doar ca si-au schimbat numele sa fie mai cool (din pacate nu detineau drepturile de autor pentru denumirea de orc). Acum ei se numesc workeri: un work, doi workeri :))

      00
    • e ala din Apache, care se blocheaza cand ai link la zoso pe site

      00
    • e un fel de angajat, dar mai neinteresat

      00
    • Aici iti dau dreptate completa. Am patit si eu asa. Nu vreau nici sa stea nimeni dupa mine sa fie gata la orice miscare care fac eu, dar atata timp cat sunt pregatit sa cheltui o suma de bani, si mai ales una mare pt un televizor, cred ca serviciul ar trebui sa fie ireprosabil.

      00
  11. NOU
    #24

    Daca pierde locul de munca, da-l dracu’. De parca s-ar imbogati cineva lucrand in retail ca angajat la ce salarii de rahat sunt. Sau de parca ar fi singurul loc de munca (=sclavie) disponibil. Si bineinteles, bomba: “nu e firma mea, patronul nu împarte profitul cu mine”.

    00
  12. Aia macar faceau inventarul, dar am auzit ca unii sforaie dupa draperii si apoi se plang ca patronii falimenteaza o firma…

    00
  13. Fumezi ? 🙂
    Nu se streseaza angajatii. Ai mari sanse ca peste 2 luni cand mergi sa fie alte fetze. Au salarii mizere, majoritatea stau acolo sa-si faca bani de mare/munte si se cara.

    00
  14. Apropos de Intersport…

    Am fost acum cateva zile sa imi ridic o racheta lasata la racordat si pana mi-a adus-o am dat o raita sa mai vad ce alte racehete aveau… Am pus ochii pe un Wilson care mi-a placut, am scos telefonul ca sa fac o poza pentru a putea cauta review-uri acasa.

    In 5 secunde apare cineva de la paza ( Tiger Security din AFI ) care imi spune pe ton rastit ca nu am voie sa fac poze… ma uit la el si ii spun ca ar fi fost frumos sa afiseze chestia asta. Intram intr-o mica contradictie verbala in care el imi spune ca ar fi trebuit sa intreb personalul daca am voie sa pozez racheta… s.a.m.d. ( toata chestia a durat 15 secunde in care am incercat sa ii explic logic ca nu era datoria mea sa intreb ci a magazinului sa afiseze )… pleaca omul…

    Dupa inca 3 secunde mai apare un paznic si imi spune rastit ca ma da afara daca vociferez…. WHAAAATTT??? L-am rugat sa ma lase in pace si sa isi vada de treaba lui pentru ca vreau sa ma uit la produse nu sa ma cert cu paznicii prin magazine… A continuat sa vocifereze, iar eu i-am repetat ca am o zi frumoasa si nu vreau sa mi-o stric certandu-ma degeaba cu paznicii…… la care imi raspunde sec in timp ce face pasi ” Dumneavoastra mi-ati stricat ziua cu prin prezenta voastra aici”

    Ba fmm de meltean jegos….. I-am luat numele si am fost sa vorbesc cu superiorii de la Tiger Security AFI Cotroceni, unde am fost luat peste picior… ceva de genul cum demonstrez eu ca nu am ceva cu respectivul si ceea ce spun chiar s-a intamplat, apoi am facut cale intoarsa la intersport sa ma plang managerului care a ascultat si mi-a multumit pentru sesizare…

    Daca am rezolvat ceva? Sincer nu cred dar angajatii mi s-au parut de toata jena..

    00
  15. Inseamna ca isi facusera oamenii target-ul pe luna iunie

    00
  16. N-ai înțeles tu.
    Angajații Intersport au citit și ei „Why we buy” și au acționat în consecință.
    „Atragerea și ținerea clienților în magazin e o artă”.
    Ei bine, cine te-a „ținut” mai mult în magazin? Aud? 😀

    00
  17. Ce pana mea e aia o „țigare”???

    00
  18. Intersport-ul din Carrefour Brasov? Intotdeauna am gasit cine sa ma ajute, chiar casiera m-a ajutat de vreo 2 ori cand nu era nimeni prin preajma.

    00
  19. Spre nefericirea mea, nu s-a intampla niciodata sa intru la Intersport si sa fiu lasat in pace. Eu sunt genul de client care daca are nevoie intreaba, daca nu, e mai bine sa nu stea pe capul meu ca-mi strica Feng Shui-ul.

    00
  20. Nu prea are legatura cu subiectul dar tot de angajati tine.
    Am cumparat o canapea extensibila din piele (7200 lei) de la Kika. Dupa 3 saptamani cand a ramas o prietena la noi sa doarma am constatat ca are o problema sistemul de extensie. Am sunat, au venit si au constatat, dupa 1 luna nu se intamplase nimic. A venit un “om de la fabrica” care a stricat-o si mai rau. A mai venit un “inginer” care nu a facut nici el nimic. M-am enervat si le-am dat-o inapoi si mi-am luat banii inapoi (cash, nu cupon valoric asa cum au incercat initial).
    Bun, mi-a placut canapeaua deci am cautat acelasi model. L-am gasit la Timisoara, l-am comandat, au trecut cele doua luni si ieri l-au livrat oamenii. Astazi trebuia sa ajunga in Buc. Am sunat de dimineata la curier, am fost asigurati ca a ajuns in Buc si se livreaza astazi. Pana la ora asta nimic, am mai sunat la ei si a ramas ca ma suna curierul. Am sunat la firma din Timisoara sa vada ce s-a intamplat: cei de la compania de curierat nu au avut loc in masina aseara asa ca au decis sa o lasa in depozit la Timisoara fara sa anunte pe nimeni.
    Tara de kkt cu oameni de kkt care nu-si fac treaba bine.

    00
  21. “nu e firma mea, patronul nu împarte profitul cu mine”. Aici intr-un fel cateodata sunt inclinat sa-i dau dreptate angajatului tipic din Romania, mai ales in comert. De ce? Pentru ca o pereche de Adidas e la acelasi pret in Romania ca si in strainatate. Chiria e mai mica in Romania iar taxele sunt tot cam la fel. Deci de ce un angajat din Romania este platit 1000 lei si unul din strainatate 1000 de euro ? Nu zic sa sara la 1000 de euro, dar totusi…
    Alternativ, intradevar, exista magazine care ofera bonus angajatilor in functie de cat vand. Si asta e un sistem bun de motivare.

    00
  22. Uauuu… 45? Sau de fapt e auto reclama pentru a scapa de virginitate 😀 :))… 😉

    00
  23. Daca da magazinu faliment si isi pierde locu de munca ce … ii un cap de tara?Isi gaseste altundeva.Oare cand invatam ca s-a terminat criza si ca nu-i moarte de om daca iti pierzi locu de munca?Da oare te-ai interesat cu cat ii platit omu care lucreaza acolo?Daca primesti o nimica toata la sfarsitu luni nu prea merita sa te agiti indiferent.

    00
    • “luni”? de aia ai salariul mic, că nu știi a scrie.

    • Sper ca nu mie mi-ai adresat ‘ “luni”? de aia ai salariul mic, că nu știi a scrie.’, nu ai vrea sa stii cat castig sincer iti zic, da nu-i locu aici de din astea.Nu ca-s pornit pe harta da incearca si tu sa scrii corect si apoi cere acelasi lucru.De multe ori am gasit greseli de ortografie la tine si observ ca le faci tot mai des.

      00
    • nu te costă nimic să spui că ai venituri de 487.861 euro.

    • Daca modifici ‘luni’ in ‘lunii’ si mai si intelegi ca din graba un ”i” se scapa si ca se poate intampla oricui si la case mai mari atunci iti zic pe bune fara exagerare :).Oricum asta nu te scapa pe tine sa nu faci greseli de ortografie in viitor.Vrei sa iti dau niste exemple ce zici?

      00
    • fac și eu, nu e bai, dar tu ai fost amuzant cu a ta.

  24. Dar voi ati vazut ce preturi sunt acolo? Prima si ultima oara cand am intrat acolo a fost cand am vrut sa-mi cumpar un trening si costa 400 de lei doar pantalonii de trening. Mi-am luat din magazinul Adidas pantaloni cu 230 de lei!

    00
  25. Se spune ca nu poti cadea de pe podea. Cand salariul e aproape de cel minim pe economie sau foarte jos nu vad care e problema in gasirea unui loc de munca in conditii aproape similare. E greseala managerilor ca angajatilor nu le pasa de companie, inseamna ca nu sunt motivati suficient sau controlati.

    00
    • ai fi mirat sa afli ca in unele locuri e greu sa gasesti un loc de munca chiar pentru un salariu brut de 1000 de lei. sau gasesti dar pentru banii astia trebuie sa cari saci in cârcă iarna în frig

      01
  26. io daca imi fac magazin, imi aduc vanzatori din tarile arabe, trag aia de tine ca de cearceaf sa le faci vanzare la un piscot.

    00
  27. Nu ai ajuns la levi’s pana acum? Acolo te gonesc din magazin prin sufocare 🙁

    00
  28. Unde anume este outletul adidas în Unirea (daca te referi la Unirea Shopping Center)?

    Mersi.

    00
  29. Nu trebuia sa îți iei de la unirea. Ca i bagi bani în buzunar lu teparu ala de. L au închis.

    00
  30. Daca angajatul e prost platit sau are un sef cretin care urla la el normal ca-si baga shpitzu. Da faliment magazinul si eu raman fara job?! pai gasesc rapid ceva la 1000 de lei cat iau acum, dar patronul isi pierde toata investitia care e multe mii de euro. Deci pana la urma poate ca patronul nu ar fi rau sa aiba grija putin si de angajati si de ce le da ca sa munceasca bine

    00
  31. Si unele tari sunt vai de ele … din cauza locuitorilor …

    00
  32. Unele magazine nu au o idee despre cum să-și păstra clienții lor fericit!

    Torsten @ https://www.mightytravels.com/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.