Intersecțiile semnalizate și impotența sistematizării

Înțeleg un pic logica sistematizării de la intersecția Drumul Sării cu Antiaeriană, când li se dă drumul pe rând șoferilor care vin de pe cele cinci străzi care se intersectează acolo: sunt străzi cu două benzi, e trafic mult, nu au loc să facă benzi dedicate pentru stânga. Nu sunt de acord cu ea, dar o înțeleg.

Am văzut însă că au apărut și în alte zone. Una e la Spitalul Floreasca, alta e la Favorit.

Din nou, logica lor e evidentă, nu se mai blochează intersecția. Dar nimeni nu se uită că îți ia de două ori mai mult timp să treci de intersecție acum.

O soluție cred bună ar fi să mai taie din posibilitățile de a face stânga la fiecare stradă. Înțeleg că ar fi un inconvenient pentru cine voia să facă stânga fix acolo, dar mers încă 300m până la o zonă unde strada e mai largă și permite bandă pentru stânga nu a omorât pe nimeni.

intersectie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. AHAHAHHAHAHAHAHHA

    Traim intr-o tara unde unii o iau pe contrasens pe autostrada ca sa scuteasca 500 de metri si tu vrei sa mearga inca 300 in oras????

    00
  2. dureaza mai mult pt ca nimeni nu tine cont de marcaje… la Floreasca acolo e dezastru…. toti merg cum era marcajul inainte si pe banda de la mijloc te trezesti in aer la un mom dat ca esti strans de b1 si b3, ca aia in loc sa faca stanga de pe banda dedicata merg tot inainte….daca lumea s-ar uita pe jos la marcaje si ar intelege ce e acolo s-ar circula bine

    00
    • Problema la Floreasca nu este de marcaje ci de faptul ca nu ai loc pe unde sa mergi. Si daca vrei sa mergi dupa marcaj o sa ajungi la un moment dat in spatele unuia pus cu avariile sau parcat acolo, indiferent ca vorbim de Floreasca sau Stefan Cel Mare. Asa ca prevazatorii ajung sa faca ce spui tu din cauza asta. Am mers odata dupa marcaj si am sfarsit prin a astepta in spatele unuia parcat acolo.
      Poti sa pui orice marcaj cat timp zona aia o sa fie aglomerata de tot ce tine de realitatile traficului bucurestean asa o sa se circule.

      00
  3. Direcția de mers și banda nu au nicio relevanță în București. Singurul lucru care contează e să le iei fața la fraieri! Dacă ai reușit să te bagi 20 de cm mai în față, ești campion!

    00
    • Asta este din cauza ca nu exista politisti care sa stea in trafic si sa dea amenz pentru cei care nu respecta marcajele.
      Dar in alta ordine de idei, nici marcaje nu prea sunt (cel putin pe Mihai Bravu / Stefan cel Mare), asa ca amenzile ar fi cam greu de justificat.

      00
  4. Orice viraj la stânga poate fi înlocuit cu trei viraje la dreapta.
    Treci de intersecția unde vrei să virezi stânga apoi prima la dreapta de trei ori.

    Sunt multe intersecții unde poate fi implementată această soluție.

    00
  5. Am trecut prin intersectia aia Antiaeriana/Drumul sarii timp de 5 ani zi de zi.

    De 3-4 ori pe saptamana se bloca intersectia la modul urat din cauza soferilor care navaleau in intersectie fara sa tina cont ca era deja aglomerata si trecea si tramvaiul prin ea.

    Sincer, e mult mai bine acum fata de cum era inainte…

    In Bucuresti s-ar imbunatati traficul enorm daca politia ar face si altceva decat sa stea cu radarul…

    „Buna ziua, stiati ca in codul rutier zice sa nu intrati intr-o intersectie deja blocata? Da? Si atunci de ce v-ati bagat? Ia lasati permisul la mine si il luati peste 30 de zile!”

    00
    • Am incercat eu sa nu ma bag in intersectie deja blocata. Urmarile? Claxoane si un nervos care m-a ocolit si s-a bagat el.

      00
    • @Zarax aceeasi situatie acum multi ani, ca mi-a ramas in cap. Eram aici https://goo.gl/maps/Fak1eFDsYAmXv1Wp8, tot asa pe banda 2, prima fiind obligatoriu dreapta.
      Intersectia era blocata cu masini, mai era loc de o masina dupa trecerea de pietoni.
      In spate claxoane, ii fac semn sa ma lase in pace, o ia pe banda de dreapta opreste langa mine si imi zice „Tu nu gandesti bah!” si se baga in fata lipit de trecerea de pietoni.
      Se pune rosu intr-un final la noi si ramane blocat in intersectie, blocandu-i la randul lui pe cei ce vroiau sa vina din stanga sau dreapta.

      00
  6. Între Floreasca și Lizeanu (următorul loc unde a voie legal sa faci stanga) sunt 2,5 km, asa ca nu știu ce vrei sa spui cu cei 300m. Floreasca este ultima șansă să faci stanga.

    Da, știu ca poți sa faci stanga pe Barbu Văcărescu printr-o smecherie, asta ca sa nu săriți degeaba. Dar ramane o șmecherie, nu ai voie sa faci stanga.

    00
    • Faci dreapta te duci putin in fata si intorci inspre B Vacarescu.

      00
    • Faci dreapta pe Tunari, apoi intorci imediat dupa scuar. Astepti la semafor, apoi te incadrezi stanga pe Stefan cel Mare spre Floreasca. Legal

      00
    • sau atat pt floreasca cat si pt barbu vacarescu poti face dreapta inainte de intersectie pe (pe Dorobanti/ Strada Aurel Vlaicu) apoi faci stanga pe Polona/Tunari si o tii in fata pe Floreasca/Vacarescu, si nu e nicio smecherie.

      00
    • Eu am zis ca e ilegal sa faci stanga, nu ca smecheria aia pe care o face toata lumea e ilegala. Asa de multi fac treaba aia ca si goagăl a surprins-o: https://www.google.com/maps/@44.452375,26.1052651,3a,90y,99.74h,81.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8Bg3SBALXHCFii6DGFcecg!2e0!7i13312!8i6656

      00
    • @Rumbu: pai faza e ca esti obligat sa faci „stanga” astfel pe Barbu Vacarescu. Nu ai voie sa faci stanga direct de pe Stefan

      00
    • Dar smecheria asta de care spuneti voi functioneaza doar daca sunt 2-3 masini. Daca sunt 20-30 de masini care vor sa faca acelasi viraj, se blocheaza total intersectia cu Tunari si nu mai circula nimeni.

      00
    • poate face smecheria cu barbu vacarescu.
      poate intoarce la vasile lascar.
      poate intoarce la grozovici.

      3 intersectii, toate semaforizate. in toate 3 legal. numai sa vrea.

      problema e ca nu prea vor.

      00
    • @thebblack, deci nu intorc la Floreasca, mai merg peste 1 km pana la intersectia cu Grozovici unde trebuie sa astept sa imi dea prioritate masinile care vin dintre Obor si apoi inca 1 km inapoi. Nu mergi decat 2 km in plus si trebuie sa treci de 6 semafoare (depinde cate ai noroc sa fie verzi).
      Adica in perioada aglomerata din timpul zilei, nu pierzi decat vreo 15-20 de minute.

      00
    • @thebblackâ
      așa știi tu, că poți întoarce la Grozovici?

      00
    • La Grozovici e interzis la stânga. Cum spuneam, între Floreasca și Lizeanu, pe o distanta de 2,5 km nu ai voie legal sa faci direct stanga.

      Restul sunt workaround-uri, am stat 25 de ani în zona. Ar mai fi zona Aleea Circului, dar nu as numi străduțele alea chiar circulabile.

      00
    • Andrei, Bucuresci, Rumbu.

      Nu am contestat in nici un fel distanta sau timpul pierdut pentru a face stanga in oricare din cele 4 variante, inclusiv lizeanu, si cu atat mai putin ca in fapt facand stanga sau intorcand in toate cele 4 mai mult incurci decat orice altceva.

      in acelasi ne mai uitam si noi la semne, marcaje si d-astea?

      maine am treaba in otopeni si o sa ma intorc pe acolo. o sa postez filmarea cu scuze anticipate daca eu sunt chiorul.

      00
    • @thebblack, ma gandeam ca ai prezentat niste optiuni care ar ajuta la fluidizarea traficului si din cauza asta am comentat. Asa, variante exista intotdeauna… poti chiar sa mergi pana in rond la Piata Sudului si sa intorci acolo.

      00
    • da, la grozovici exista un semn sters de vreme care precizeaza interzis la stanga. il ignora toata lumea. in apararea mea, nu am facut-o niciodata.

      andrei, nu ma dezamagi. in al doilea comentariu am explicat mai mult decat explicit sensul comentariului meu.

      00
  7. In intersectia aia e ditamai cacatul de loc liber in mijloc. Mai bine ai baga un giratoriu magnific scoti semafoarele adio si n-am cuvinte. Scos si tramvaiul ca si asa nu circula decat 47 care trece odata la 30 de minute si aia e. Ai autobuze cacalau maria ta.

    00
    • Si unde era tramvaiul bagati copaci si flori ca in Cotroceni si adio si n-am cuvinte. Le redai oamenilor din zona linistea si eventual repari si capacul ala de canal de pe directia Stadionul ghencea care e pus fix in roata stanga a masinilor de pe B2 sa nu se mai auda noaptea dum dum la fiecare masina trecuta. (Lucram in cotroceni si treceam silnic pe acolo)

      00
    • Pai da, sa desfiintam un mijloc de transport ecologic, cu o capacitate mare de calatori, care are posibilitatea de a rula pe o cale separata, si sa ne inghesuim in mijloace de transport care stau in aglomeratie. Very smart :) Ai fi potrivit ca city manager

      00
    • @punKreas, nu auzi ca le redai oamenilor linistea? Bine, nu mai au cu ce sa ajunga acasa oamenii aia, dar macar au liniste.

      00
    • @punKreas Ba! Voi va auziti? Voi stati in zona? E un singur tramvai, 47 care model ceh cu un singur vagon, are capacitate mai mica decat un autobuz si circula odata la 30 de minute. Atat.

      00
    • Unde erau ecologistii care circula cu masina peste tot. Doamne fereste. Ba, mai ganditi inainte sa scoateti perla pe gura. Am stat in zona 30 de ani stiu ce naiba vorbesc. Ala e tramvai fantoma, vine odata cu luna plina. Nu-l ia nimeni. E gol. Lumea merge cu autobuzul.

      00
  8. ”Din nou, logica lor e evidentă, nu se mai blochează intersecția. Dar nimeni nu se uită că îți ia de două ori mai mult timp să treci de intersecție acum.”

    Să ne jucăm puțin cu logica: cînd intersecția era blocată (înainte, că acum nu se mai întîmplă!), în cît timp treceai???

    00
  9. La intersecția aia de la Antiaeriană chiar nu ai cum, pe nici un sens. Dacă vii dinspre Ghencea spre Panduri, următoarele 2 intersecții sunt și mai aglomerate (Sebastian și Trafic Greu). Dacă vii invers, următoarea posibilitate de a face stânga este pe Prelungirea Ghencea (mai sunt 2 scuaruri, până la capătul lui 41, dar dacă vrea cineva să întoarcă acolo merge la modul o mașină, maxim două, mai mult se blochează un sens pe mers, iar pe celălalt ai mașini parcate). Din Drumul Sării spre Antiaeriană și invers ai străduțe, dar sunt cu 2 benzi pe sens, deci este destul de complicat. Și mai ai Petre Ispirescu, unde nu poți da drumul odată cu Antiaeriana, că se fac 4 benzi care vor intra odată în intersecție.

    00
  10. Mie imi place logica waze: esti pe un bulevard aglomerat. Ia fa tu dreapta pe prima strada, apoi mergi inainte pana te intersectezi cu un bulevard paralel cu cel de la care ai plecat. Fa tu stanga pe bulevardul asta, mergi inainte dupa care fa stanga pe o strada cu sens unic, stai si asteapta dupa cateva masini care vor, la fel ca tine, sa faca dreapta pe bulevardul de unde ai plecat. Asta pentru 100 de metri.

    00
    • da, asta e cea mai mare țeapă: ești pe prioritate? fă un mic ocol ca să tai 4 benzi și să stai la mila fluxului de masini, că sigur îți dă cineva voie.

    • Cred ca o singura data m-a bagat waze pe unde trebuie. Culmea, pe valea prahovei, centura de la Sinaia, duminica seara. M-a pus sa urc breteaua spre oras, m-a bagat pe niste stradute dubioase, apoi am iesit in DN-ul liber. Daca nu faceam pe mine, stateam tot la coada :))

      00
    • Waze e o mizerie.
      Cu Maps.me si Gmaps mai putine probleme (in oras cel putin, la Gmaps).

      00
  11. ar fi foarte utila o campanie in care soferii sa invete cum sa se încadreaze sa faca stanga intr-o intersectie, fara semafor special pentru stanga, mie imi pare ca cei mai multi nu stiu

    00
    • Problema e ca anumite intersectii nu prea e ok sa ocolesti prin stanga centrului imaginar al intersectiei. Ma refer la intersectiile dintre bulevarde care au scuar verde pe centru.

      00
  12. În București, teoretic nu ai voie sa faci multe, dar practic aprox 90% din șoferi fac de toate: opresc Exact unde au nevoie, trec pe rosu după 2-5-n secunde, croșetează benziiile, tot ce vrei, șansă să te ia la întrebări un polițist sunt mai mici decât sa te atace un crocodil sau te lovească un fulger. Politia apare la degajat calea pentru vreo coloana sau vreo acțiune cu televiziunile, în rest, nu știm nu vedem nu ne integrează, fiecare cum se descurca

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube