Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. A pus frana, ca nu avea timp sa depaseasca, si in loc sa traga dreapta, a tras stanga?! but why?

    00
    • Da, a frânat pentru că s-a speriat. Nu cred însă că a tras de volan. A avut ceva problemă tehnică. Așa îmi fugea și mie Dacia din 82 la frâne bruște..

      00
    • Posibil, dar pe lumini nu se vede sa fi pus frana

      00
    • A franat, in timp ce era in plin elan pentru depasire. Masina, o Solenza (de cel putin 16 ani) n-are ABS, ESP si alte sisteme moderne de siguranta. Aici se vede utilitatea acestor sisteme, ca nu este „prea multa electronica” pe masinile moderne.

      00
    • @keepcalm Stop (lumina) am vazut ca are doar pe stanga si a stat ceva secunde aprinsa.

      00
    • Condiții meteo, mașină cu probleme, anvelope tip opincă, viteză cam mare pentru vremea de afară? Restul nu mergeau mai încet decât el de proști, bănuiesc.

      00
    • @Sergiu, posibil sa nu fi observat lumina aia, m-am uitat de pe telefon

      00
    • @Florian – toate acele sisteme sunt utile in cazul de fata pentru ca soferul conducea prea iute pentru masina lui.
      Sigur ca acele sistem sunt foarte bune insa la final de zi 3 sferturi din probleme se reduc la viteza adaptata conditiilor de trafic.

      00
    • NOU
      #9

      Nu esti barbat adevarat daca nu o arzi in conditii cat mai nasoale si cu coaja cat mai rupta, de preferat fara frane si centura.

      00
    • Aia pare o supernova (!?)
      Cu aia dacă frânezi brusc te duci în direcția în care e strâmbă mașina. Nu trebuie sa tragi tu.

      00
  2. Cine știe, poate că altfel nu putea ajunge la orgasm?!?!

    00
  3. nu a adaptat viteza la condițiile de mers

    00
  4. Știrile whatever tv: Un bolid mergea cu viteza neadaptată la starea carosabilului ( și a propriei stări tehnice as adauga eu). Cercetările sunt in desfasurare, poliția a ajuns la fața locului și face poze.

    00
  5. piloata fara esp

    00
  6. eu cred ca franele nu tineau egal pe roti , daca e diferenta mare intre stanga si dreapta te arunca foarte tare intr-o parte la franare brusca.

    00
    • Asta e cel mai probabil. Circuitele de frânare sunt separate pe diagonală și probabil unul scapă și a frânat inegal.

      Ce-înseamnă ITP în ziua de azi, unde teoretic nu treci dacă e diferență prea mare între frânare pe stânga dreapta, ăsta e fix unul din chestiile ce se verifică și pentru care se cade ITP-ul.

      Dar nu…nu ne afectează ITP-ul trecut pe nașpa, e pentru fraieri!

      00
    • NOU
      #21

      La dacii este un repartitor sau limitator de franare care dozeaza franarea pe spate in functie de incarcatura si care dupa o vreme nu mai trimite corect forta de franare la roti.
      Ala trebuie servisat ca si cilindrii de frana da lumea mai uita de el si te trezesti ca rotile de pe spate franeaza tare diferit gen 75-25. La o viteza decenta si pe asfalt uscat nu se prea observa, dar pe umed sau ghetus iti cam iei zborul catre absolut.

      00
  7. Groapă prinsă cu roata față stânga? Combinat cu maşină fără electronică (aparatul radio nu se pune), peliculă de apă şi şofer neexperimentat, de la un punct nu prea contează că ai cauciucuri bune.

    00
    • Ăla sigur avea cauciucuri bune

      00
    • Nu e nici o groapa. Asfaltul e impecabil acolo. Dar era ploaie, viteza, lipsa esp si cocalarism. Am mentionat ca era un cuplu de suedezi? Ea la volan.

      00
    • @Florian, am văzut luminile de la frână între timp. Și drumul pare ok. Pe telefon nu se vedea nimic. Probabil roțile nu frânează în mod egal.

      00
    • @ev: erau de calitate, originale, venisera cu masina.

      00
    • @Florian : si de ce ați mai oprit ? Vroiai sa Le dai 2 kile de benzina ? Și sa le dai și bricheta ?

      00
    • @Maniak pentru că așa se face in astfel de situații, nu? Nu contează cine e la volan. Femeia care era la volan era vizibil afectată și avea ceva traumatism respirator, nu știu dacă de la centură sau o fi luat volanul in piept. Suedezul din dotare nu avea nici pe dracu. Oricum cred că au avut centurile și cumva i-a salvat de la ceva mai grav.

      00
    • Si ei ar fi oprit. In caz ca era ceva prin masina de care nu mai aveai nevoie.

      00
  8. „Opreste! Opreste! Opreste!”

    00
  9. A pus frana cand era cu ambele roti de pe dreapta pe marcajul ud = aluneca usor.
    Astfel, fizica ne spune ca daca ai 2 roti cu aderenta buna (pe stanga) si 2 care aluneca (pe dreapta), fara nici o electronica care sa echilibreze directia si tractiunea, masina se va rasuci spre stanga.
    Ceea ce s-a si intamplat.

    00
  10. A intrat cu rotile de pe stanga pe un inceput de fagas facut de camioane pe marginea drumului, a simtit ca acvaplaneaza si s-a infipt in frana…

    00
  11. tractiune spate si prea multi cp.

    00
  12. A vrut sa parcheze acolo la umbra.

    00
  13. Toti vor sa aiba masina, chiar si daca masina aia e un pericol public.

    00
  14. Ai fi surprins cat de usor te surprinde acvaplanarea in anumite conditii.

    00
    • … chiar cu anvelope bune, ESPși TC.
      Mergeam cu 130 pe autostradă și am intrat brusc într-un front de ploaie torențială. Am simțit brusc cum mașina s-a făcut barcă în bătaia vântului. Noroc că era liber și drumul drept, am luat piciorul de pe accelerație și am lăsat-o. De abia când a ajuns pe la 60 s-a stabilizat și am simțit că o pot controla.

      00
    • @ivanG: Nu stiu cum e la alte masini, dar sa vezi cum e cand patesti asta cu cruise control-ul de la Logan Activat. Ca el simte rezistenta la inaintare si tureaza mai tare motorul. Frana nu iti vine sa o calci, ca sa-l dezactivez, iar butonul e la mama dracu prin partea de jos a bordului. O placere.

      00
  15. Simplu: repartitor blocat/dereglat. Asta a dus la blocarea rotilor spate si rotirea masinii.
    As fi curios sa vad un test de frana efectuat pe bune la masina.

    00
  16. Tu ai filmat? Se vede ca prin borcan, camera focalizeaza pe parbriz.

    00
  17. Politia ajunsa la fata locului a descoperit ca vinovat de accident se face conducatorul auto care a filmat cu o camera fara omologare, evident.

    00
  18. I-a pocnit ceva la masina, se si aude inainte sa piarda directia.

    00
  19. NOU
    #47

    Si eu care credeam ca e un BMW E87

    00
  20. Cu vroe 6 ani in urma( plus, minus) intre Deva si Orastie pe sosea au tras, pe unele portiuni, un strat cu o substanta care trebuia sa asigure o aderenta sporita. Chestia asta a avut efect exact invers. Pe ploie devenea mega alunecoasa. Gramada de iesiri in decor. Au pus dupa cateva luni, peste chestia respectiva, un strat subtire de asfalt. Dupa vreo jumatate de an stratul ala s-a ros, substanta a iesit iar la suprafata…Iar tona de iesiri in decor…chestia asta a persistat ani de zile pana substanta respectiva s-a dus incet, incet..
    Asa ca, se poate…

    00
  21. A trecut itp ul cu frâne neconforme, asta s-a întâmplat.

    00
  22. Dacia Solenza e pericol public pe străzi, e o mașină ușoară, 900 kg, cu o caroserie făcută din plastilină. Nu ar fi trebuit omologată de RAR.

    An pățit-o de două ori cu ea, nu vorbesc prostii, te lovește din senin când nu te aștepți.

    Prima dată, am frânat brusc, pe asfalt ud, la 70 km/h și m-am răsucit 180 grade, ca ăla din film.

    A doua oară, (in curba de la stadionul Tineretului, pentru brașoveni), i-am dat a 3-a la 60 km/h, deci frână de motor, am luat curba frumos, am ieșit din curbă și în linie dreaptă, mi-a fugit fața, m-am întors din nou la 180 grade.

    Când am dus-o la rabla m-am îmbătat de bucurie.

    00
    • Am dus o Solenza până la Atlantic și înapoi, ”decât” vreo 6500km, pe tot felul de drumuri, viteze, condiții atmosferice. Nu știu cum de am supraviețuit.

      00
    • Am condus D1300 cam 100k km inclusiv cu cauciucuri de vara pe drumuri acoperite cu polei si zapada batatorita, dar nu inseamna ca era ‘fun’. Parca jucam sah la volan, trebuia sa-mi calculez fiecare manevra.

      00
  23. S-a rupt o planetara sau ceva de genul. Tigaia aia trebuia de mult casata. Cand parcul auto mai imbatraneste genul asta de accidente va deveni norma.

    00
  24. Toata lumea stie ca soferii adevarati cand vor sa faca dreapta mai intai trag stanga de volan :)))) si apoi apar din astea

    00
  25. Ce mulți mecanici exista!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.