Înșelătorii auto: kilometri dați înapoi #785

Cumperi o Octavia și îți pui 3.000€ la ea, pentru drumul tău și pentru că ai spălat-o. Trec câteva zile. Nu se vinde. Scazi kilometrii de la 170.000 la 83.000 și mai pui 2.000€ la preț. Se vinde ca pâinea caldă.

skoda-1 skoda-2

În timpul ăsta, fraierii care au cumpărat mașini cinstite cu 200.000km pe bord sunt luați la mișto de toată lumea. Cum, fraiere, ăsta a găsit una la 80 mii și tu ai luat cu 200? Ce fraier!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

63 comentarii

  1. deci iei masina de 10k+ si nici macar nu o duci la o verificare riguroasa in service, nu stiu cine e fraieru…

    00
  2. Asta iarna cautam masina. Imi atrage atentia un anunt, Citroen C5, 1.6 hdi, 2009, 140 mii km. Nu scria acolo si coeficientul de poloare ca sa il bag in formula de calcul a taxei de poluare, asa ca am intrat pe mobile.de, ca nemtii sunt mai seriosi, baga tot ce trebuie in anunt. Surpriza, aceeasi masina intr-un anunt din Baden Baden, cu EXACT aceleasi poze ca pe Olx, cu vreo 2000 de euro mai ieftina si cu 325 mii km.

    00
  3. se scrie „Octavia”, dar se citeste „Superb”

    00
  4. La masina din 2014 nu stiu cine e ingrijorat de kilometraj. Aia e masina noua si atatia kn in 2 ani sunt facuti la drum lung. Clar e incalzit motoru, clar nu e uzat ambreiajul.

    00
    • Si clar nu a fost forjata. Pentru ca plm, putea sa aiba si 1 milion de km, daca e masina noua e aur curat cu ambreiajul ca nou.

      00
    • Greseti astronomic. Fiabilitatea unei masini se calculeaza in ore de functionare (din care se deduce fiabilitatea in km), nu conteaza anii.. Deci masina e destul de uzata. Dar mai duce (probabil) pana la 250k km fara reparatii prea mari, doar consumabile.

      Semnat: inginer auto care lucreaza si a lucrat pt. multe marci auto.

      00
    • Clar nu stii ce vorbesti, pe un audi 2013 condus normal si cu 140 000 km in 2015, a trebuit schimbat ambreajul si volanta pentru ca s-a uzat. Conteaza si cum conduci si nu ma refer sportiv, ci cum conduci in oras si cat de des schimbi viteza si cum tii ambreajul ala.

      00
  5. Tu acuma cauti metode sa cresti pretu la trocariciu ala al tau.

    00
  6. Anul asta am fost in Germania sa iau o masina pentru mine. 9 luni am tot citit forumuri, urmarit masini, preturi etc, astfel ca aveam o idee asupra pretului corect la ceea ce doream. Toti, fara exceptie, s-au legat de pretul mare si lipsa unor optionale inutile pentru mine (dublu-climatronic, sistem audio B&O etc). Nimeni nu a zis „bravo ma, ai luat o masina intretinuta excelent, cu kilometri putini, cu istoric si service la reprezentanta, cu garantie inca un an, cu suficient de multe dotari vorbind de o masina din gama premium etc”. Nu, toti aveau impresia ca la jumatate de pret luam o masina mult mai bine dotata. Yeah, right!

    00
    • păi asta e faza, cei mai mulți vor o mașină fățoasă, nu contează ce e sub capotă.

    • Multi ar lua un septar cu motor de 1.0 ecoboost.

      00
    • probabil versiunea viitoare va avea și așa ceva.

    • Bine, si cand vorbim de toti cei care isi iau masini pe care nu si le permit?
      Ajung cu ea in tara si afla cat costa o revizie, un amortizor, o anvelopa pentru jantele alea mari si frumoase, o turbina.

      00
    • @Unu, tocmai de-asta au de castigat samsarii. Pentru ca Gigel nu-si permite BMW in stare foarte buna si inchide ochii la ce vinde samsarul. Apoi, pica ceva la masina si istoria se repeta: piese uzate, reconditionate, de calitate proasta. Dar, ce conteaza asta, are el BMW / Audi / insert name here?

      00
    • să ne aducem aminte de vremurile bune https://zoso.ro/tare-samsar-lume-vinde/

    • @ Razvan, @ vali petcu

      Din nefericire, fenomenul „show-off”-ul nu se opreste doar la masini. Despre formele fara fond, despre superficialitate si despre laudarosenia romanilor au scris multi altii, mai destepti decat mine – evidenta ne arata ca aceste fenomene sunt peste tot: la imbracaminte, la electronice, la case, la fructe si legume, etc. Ai optat pentru o masina buna in detrimentul unei masini „smechere”, semn ca ti se rupe de „peer pressure” 😉 Well done!

      00
    • La fel mi s-a intamplat si mie. Am urmarit mobile.de vreo 3 luni si in final am gasit masina pe care o cautam, 3 ani vechime, 38000km si 2 ani garantie UE, vanduta de catre o reprezentanta. Ajuns in tara, aceleasi „probleme”… scumpa, fara dublu-climatronic, samd. Se pare ca este mult mai apreciata o masina „full fara piele” si kilometraj fara numar decat una putin rulata si in stare foarte buna…

      00
  7. Asemenea lucruri se intampla la ordinea zilei. Se gasesc fraieri la greu, nici o problema.

    00
  8. Mie imi pare o idee buna ca vanzatorii onesti incep sa puna raportul dupa VIN in anunt, ex: https://www.olx.ro/oferta/peugeot-508-hybrid-impecabila-ID6uFmA.html

    00
    • Efectiv ambele imagini din articol au VIN-ul la vedere.

      In plus, masina era scoasa la vanzare in martie cu 1500 mai putin: https://www.olx.ro/oferta/peugeot-508-hybrid-4×4-204-cp-ID5IOqs.html
      OK, inteleg, a fost inmaricualta, revizie si distributie, dar 1500 de euro pt asta? Nu mai vorbim de faptul ca masina are aceasi km ca in ianuarie cand a fost cumparata de la licitatie din olanda..

      00
    • Raportul ala nu spune daca masina a avut incidente in trafic. In astfel de cazuri, pentru a nu ‘pata’ reputatia cartii de service, se fac reparatii la ateliere terte. Costa vreo 20 euro, am facut si eu, un fel de caca-maca.

      Cartea de service se poate manari. Util este istoricul masinii, la reprezentanta, din care sa se vada ca cel putin anual masina a vizitat reprezentanta si s-au schimbat consumabilele.

      De asemenea, daca masina este impecabila, ceva e suspect. Cateva ciobituri pe capota, urme pe jante, pe spoiler, pe blocurile optice, tot trebuie sa aiba. Ca doar n-a stat in cutie. Daca n-are, inseamna ca a fost revopsita, si-aici se ridica intrebarea daca n-a fost paradita mai rau, in afara de uzura.

      00
  9. De aia e bine sa iei si pe benzina, fiindca alea nu sunt asa de umblate. Culmea e ca acum si la benzinare mai incep sa se dea km inapoi.

    Oricum, o chestie pe care poti merge oricum e faptul ca nimeni nu vinde cu 1.000 euro sub pretul pietei si sa aiba masina buna. There’s no such thing as a great deal 🙂

    00
  10. Cerere şi ofertă, bos. Asta vor românii, maşini cu km puţini, să aibă impresia că le-au luat ‘ca noi’ la juma’ de preţ. Chiar dacă majoritatea îşi dau seama cā e prea frumos să fie adevărat, ei îi dau înainte şi se laudă că ce deştepţi sunt ei, cum au făcut ei cea mao bună afacere cumpărând o rablă cu km la jumate.

    00
  11. Asta e epică:

    Şi dacă dai un search cu nr. de înmatriculare pe google:

    Avea 311,000 km, iar conducând din Franţa până în România a pierdut 170,000 km 🙂

    00
  12. NOU
    #55

    Cumperi o Octavia și îți pui 3.000€ la ea si o transformi in Superb.

    Btw, softurile/cablurile pentru schimbat km la masinile de generatie mai noua, nu sunt foarte ieftine.

    00
  13. Kilometrii pentru samsari sunt ca varsta: doar un numar. Probabil dorea doar sa reflecta kilometrii pe care considera motorul ca ii are, nu ce arata odometrul.

    00
  14. sunt reali aia 83k… nu vezi ca scrie in anunt? KM reali, apoi VIN-ul. hai sa il credem, doar e samsar 🙂

    00
  15. O mare problema cu km manariti sunt ca trag piata in jos pt cei care chiar vand o masina buna.
    Anul trecut mi-am schimbat madsina, hotarat asupra modelului si motorizarii (diesel). O cautare simpla pe mobile si Olx/autovit.
    In Germania, an 2006-2008 sub 100.000km pret 8-12000€. In romania doar 2 rezultate in parametrii astia, in jur de 6000€. Ambele de la proprietar, carte service, etc. Pretul mediu pe piata in Ro 4500€, recent aduse, „impecabile”, ~150.000km pe bord in medie.
    Prima masina vizionata (din cele 2 gasite) am si luat-o, omul se chinuia de 2 ani sa o vanda, dar nu dadea nimeni banii aia pe ea.
    Concluzia: am luat o masina cu carte service, de la primul proprietar (evãr, nu primul in tara ca in toate anunturile) cu 70.000km. Investitii intr-un an si 20.000+ km: 2 revizii.
    Logic, toata lumea imi zicea ca de banii aia ini luam un Passat/ A4/ seria 3 recent adus. Ca mai bagam inca 3000 in ea daca aveam noroc, sau mergeam cu un harb, nu conta.

    00
  16. Cand esti prost,cumperi masina la mana a doua din Romanistan.In rest totul e poveste…

    00
  17. Trebuie sa traiasca si baietii aia din Zalau din ceva.

    Se poate schimba legislatia din Europa ca la fiecare trazactie de vanzare cumparare sa fie trecuti numarul de km, asa ca afli foarte repede cine a manarit km.

    00
  18. Nu știu dacă am mai spus odată dar fie.
    Se poate accesa softul producătorului, și schimbat acolo km.
    Te duci la reprezentantă în ro și dai o șpagă.
    Iei un Skoda cu 200mii,te duci la ăia, dai 50 euro și o pune la 80mii.
    Tre să fiți atenți la volan, scaune, bord cât de tocit e. Butoanele navigației, aerului condiționat.
    Una la 200mii nu arată așa bine pe interior.

    00
  19. Oare poti sa dai km inainte? Eu asa as face, cu textul „vezi dom’le ce bine arata la km astia, asta da masina”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube