Ce înseamnă un consum bun la maşină?

Pentru mine, cam asta înseamnă.

consum

Să pui cruise control pe 172 şi să consume 7.5 la sută în linie dreaptă.

Şi încă o chestie. În “Heat” e o fază în care Pacino explică de ce au fost executaţi cei trei gardieni: odată ce a devenit crimă de gradul unu pentru uciderea unuia dintre ei, nu mai conta, aşa că de ce să mai laşi doi martori în viaţă? Apropo de asta, dată ce depăşiţi viteza legală, mai faceţi şi alte prostii, gen, oricum nu mai contează, hai să calc şi linia continuă!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Megane? Diesel sau benzina?

    00
  2. Diesel ca are ture putine. Dar nu cumva erai putin la vale? Ca ai 3000rpm la viteza asta si mi se pare cam putine…

    00
  3. Normal ca erai in linie dreapta in parcare. Ai lasat usile deschise. :D

    00
  4. Dap, viteza a 6-a! Eu am ~10 la 130 pe cruise (benzina); am imbatranit, m-a mai lasat mania vitezei :P

    00
  5. E cumva in 6 trepte? Doar asa se poate explica. In alta ordinde de idei, SlowDown, totusi, sa pui pilotul automat la 170 mi se pare cam mult.
    Passatul meu B6 imi consuma 6.5% @130km/h cu tempomatul, 1.9 Diesel, 2008, 5 trepte. Cat despre Espero, un consum bun pentru mine este 10L/100km, Benzina, 1.8MPI, 98′, hidramat.
    Acum depinde si de masina, dar totusi, 7.5L/100km la 170 mi se pare cam putin, mult prea putin.

    00
  6. Da, depinde de motor. Fosta masina, 4,5l pe benzina – consum bun la 180 kmh = 17l/suta. Masina actuala, 3,0l pe diesel – consum bun la 180 kmh = 7,5l/suta.

    @zoso – re ‘nu mai conteaza’, aici gresesti. Nenea ala putea muri doar o singura data, dar tu poti primi doua amenzi – una pentru viteza, una pentru depasit linia continua.

    00
  7. Look at me!!!

    00
  8. Cam putin, avand in vedere ca ai un 1.9 tdi. La un MCV 1.5 dci 85cp, la 140 am un consum de 4,8 – 5 L / 100.

    00
  9. ce inseamna masina de blogger, are rezervorul plin pe timp de criza :))
    se pare ca nu mergi precum cocalarii, cu becul aprins.

    00
  10. ce misto tre sa fie sa ai 6 trepte :)

    00
  11. Ce consum idilic… La mers de autostrada nu scot mai putin de 18 la suta, asta, pe cruise control la 120.
    Right in „Greenpiss” face, don’t give a damn about environment!

    00
  12. @ adrian : se vede k nu prea cunosti cum sta treaba cu bordul la renault :)

    00
  13. el defapt nu dorea sa ne arata ca scoate un consum bun, ci doreste sa ne arata ca poate 170 masina :)) joke

    eu pe automata, la 170km/h scot 8L/100km in scadere, cu motor de 2,0 (diesel)

    00
  14. Adrian e singurul care s-a prins….nu-i chiar rau!

    00
  15. tare baiatul cu MCV-ul, el chiar crede ca are masina:)))

  16. Ford Focus 2007 1.6i la 180km/h pe pilot ia 17.3 – 17.8 %. 180 fiind si viteza maxima cu 2 insi nu putea mai mult.

    00
  17. Foarte tare! 7.5 la 170kmh e foarte puțin, sau cel puțin mie așa mi se pare! :)

    00
  18. @zoso, stiu ca poate mai mult, am avut si eu un megane care ducea la 200.

    @George – pai este normal ca ai un consum mare, daca masina duce doar la 180 si tu conduci cu viteza maxima, turatia masinii este foarte ridicata si consumul imens, sincer nu vreau sa aud sunetul masinii la viteza maxima :))

    00
  19. Erai in decelerare ca altfel nu imi explic.Laguna mea imi papa 7,5 la 130 km/h

    00
  20. Timisoara – Cluj: 327 km, medie 60 km/h, consum 4,7 la suta. Aglomeratie, cu escala in Alba Iulia, prin oras. Motor 2.0 TDI.

    N-am fost niciodata atent cat ia pe autostrada la 170. O sa fac un test cu prima ocazie :)

    P.S. Las-o mai moale ca la 170 la ora nu salvezi planeta :P

    00
  21. Si la 1.5 e meserie. Daca nu te grabesti nicaieri, autostrada, 120-130 5l/100. Si ai noroc de niste ploaie sau ninsoare si mergi cu 90 la ora te-ai scos, scade sub 4 consumul :D

    00
  22. Cel mai tare a fost @Bloghita. Cica daca masina coboara la vale, scade turatia la motor :D

    00
  23. @zoso nu mai vorbim de aia cu conservele numite megane

  24. Oricine a facut macar o data consumul masinii cu metoda plin la plin stie ca exista o oarecare eroare a computerului de bord.

    Ca nu-i 7.5, ca e 8 sau 8.5, la 170km/h e un consum pervers. La Megane 1.6i la 130 – 140km/h imi ia in jur de 9% cu 4 persoane si bagaje. Mai mult de 140km/h, fara numar !

    00
  25. E bun consumul si foarte realist. Dar cand dai 20k pe o masina, chiar mai conteaza daca platesti anual pe combustibil 1200 sau 1500? Asta fara sa mai socotim casco inca 800-1000, impozit, revizii, cauciucuri si altele…

    00
  26. Macar sa avem multe drumuri drepte (cica le zice „autostrazi”) in Romania. Pina atunci, ramine un cancan consumul.

    00
  27. Azi cautam a 6-a. N-am gasit-o. La 3500 de ture aveam 150 la ora. La 160 simti ca sare tabla si mi-e mila de ea. Al dreq mogul ce masina are pă el. Foarte bun consum.

    00
  28. Eu cred ca Zoso zbura, ca avea usile deschise, pe post de aripi…

    00
  29. Da, imi amintesc sistemul, acum au mai evoluat si cei de la Renault, se deschid si se inchid usile de pe masinuta in functie de starea portierelor. De altfel, zilele astea merg pe un Fluence Passion, navigatia imi zice in moldoveneste „la urmatoarea cotitura, intoarceti la dreapta”… On topic, motoarele dCi de la Renault consuma intr-adevar foarte putin la viteze mari, abia astept sa merg cu noul 1,6l dCi de 130 CP, cred ca va fi la fel de interesant ca 1,9.

    00
  30. Botosani – Bucuresti / viteza medie 88km/h / consum 3,8%
    Sibiu – Bucuresti / VM 72 km/h / 4,2% (fluctuatii ceva mai mari datorate depasirilor de tiristi care merg cu nasu’ in dosu’ colegului din fata)

    Ultimii 2600 km (din care cca 600 in Bucuresti) 4,9%
    Motor 2200 CDI.

    Marti testez consumul in aceleasi conditii (CC / 172kmh).

    00
  31. Va confirm ca e real consumul, pentru ca si eu am mers cu un megane de 1,5 diesel si la 170 tot asa consuma. Cand ai grija de masina, are grija si masina de tine.

    00
  32. evident ca zoso a aruncat subiectul asta ca sa ne dea ocazia sa ne laudam. e cool ca ne putem lauda toti: unii cat de putin consuma si altii cat de mult. o sa incerc sa evit capcana si o sa adaug doar ca feedback-ul e un mare factor de progres. adica io am mers cu consumul instantaneu afisat cateva mii bune de km si mi-am scazut media de consum cam cu 10%.
    altfel motorul e suveran, dar musai tre’ luat in calcul si incarcarea masinii, directia de mers (in speta panta in general), vantul si mai ales cat de greu e piciorul soferului. cele mai multe motoare au un consum corect la viteza uniforma si halesc masiv la acceleratii.

    00
  33. Florin: ala nu-i consum pervers. mi se pare mare, pentru masina aia. uite, de exemplu 6.1l l/100km mi se pare mult mai bun la o masina de 287 cai (bmw 335d coupe vechiut, din 2008). si inainte sa sariti cu gura, am si poze :)

    00
  34. 2.0 HDI, 170 km/h, 6 trepte, putin sub 3000 turatii. Consum 6,8%. Fara cruise control. Nimic spectaculos; masina din 2004, cu 180.000 km in bord. Peugeot 407. Numai ca trebuie sa faci poze si sa le pui pe net ca unii sa te creada.

    00
  35. ok, si?
    Voi chiar va uitati cat va consuma masinile? Chiar cumparati masini pe baza considerentului asta? Chiar ati lua in calcul sa cumparati vreunul dintre mijloacele de deplasare de prin comentariile anterioare mai degraba decat o masina serioasa doar pentru ca afiseaza un consum mai bun? Chiar faceti poze bordului cand va afiseaza consumul (vad ca e o chestie destul de raspandita)? Really? De ce?

    Sunt ridicole diferentele de consum intre masinile din aceeasi clasa si cu cilindree similara- nu cred ca i s-a schimbat cuiva nivelul de viata datorita faptului ca noua lui masina consuma cu 2l/100 mai putin decat consuma vechea masina.

    A te lauda cu consumul mi se pare la fel de irelevant ca si a te lauda cu longevitatea bateriei sau a a becurilor. Sau daca diferentele astea de consum au intr-adevar un efect financiar serios, rog pe careva sa imi explice, ca poate sunt eu greu de cap.

    00
  36. @Patraulea: Avem amandoi aceeasi masina, cu motoare diferite. Una consuma 8 litri la suta, alta 6. Amandoi facem 20.000 pe an, timp de 5 ani, dupa care le vindem.

    Tu ai consumat 8000 de litri, eu 6000. Tu ai platit 44.000 lei, eu 33.000 lei.

    Eu de cei 11.000 „economisiti” mi-am renovat casa. Sau m-am dus la curve. Tie-ti pica tencuiala in cap si-ti cresc moliile-ntre floci. Simti diferenta ? :D

    P.s. : pardon my filthy mouth :)

    00
  37. 3820 km in concediu, viteza medie 90kmh consum mediu 6.2l la 100km.
    Pe autostrada (IT+DE), 4000 rpm 160kmh consum 6.7l.
    Benzina 1.6 Fiat…

    00
  38. mondeo meu scoate 6% Bucuresti Constanta fara cruise control. la polul opus, condusul prin bucuresti in timpul saptamanii duce consumul la 12%.

    @arhi: doar aia cu reno zic ca fordurile sunt proaste :)

    00
  39. consumul nu e prea mic, e normal. de-asta avem acum masini cu 6 trepte (nu ca sa mearga mai repede *doh* ci ca sa fie mai economice)…poate unii dintre voi au auzit de overdrive si over-overdrive adica rata de demultiplicare subnumerica sau respectiv sub 0.7…in orice caz nici macar nu e cel mai mic consum posibil…vezi citroen c4 1.6hdi…e si mai economic. so btw mercedes si vw au si cutii cu 7 trepte acum for the same reason…golf VI 1.6tdi cruise control 120kmh..2,5l/100…
    @robert….nu compara beniznarele cu diesel-urile la consum…really don’t
    @dan…haha…bloghita are dreptate…pe cruise control scade turatia daca mergi la vale fiindca altfel masina ar accelera…basic physics…
    @c4 laguna e mult mai grea decat megane-ul…chiar cu acelasi motor ar consuma mai mult…
    @zoso felicitari pentru consum…desi nu e tocmai safe ce faci…aia nu e viteza de croaziera…nu pentru drumuri romanesti unde si autostrada are denivelari…
    @ diversi de ce nu e renault masina? nu e cea mai fiabila din lume, ok, dar mecanic nu are probleme…probleme sunt ca la orice frantuzeasca de ordin electric….am avut cateva…sfat: nu treceti de 150.000km cu ele…
    ford nici nu conteaza daca e ok sau nu cand iese din fabrica… service-ul e poate cel mai slab de la noi dintre cele de marca… si da, asta e un motiv bun pentru a alege o masina sau nu…o intretinere proasta distruge orice masina.
    @ L la ce viteza? 100kmh intr-a 5-a?

    00
  40. Ce tare de voi, nu? Mie Passat-ul meu 1.8T benzina, 150CP imi ia 10L la 110. La 170 imi ia vreo 16L/100km..

    00
  41. Ce consum, LOL, imi iau Megane gata :) Focusu meu 2008 1.6 imi ia mai mult de dublu la viteza aia :)

    00
  42. @N/a word

    00
  43. @vlad pe cuvantul tau ca daca mergi la vale scade turatia, iar viteza ramane constanta :)

    00
  44. @dan pe cuvantul meu! iar daca mergi la deal creste turatia. acum nu pot sa stiu ce sistem de cruise control ai tu…asa se intampla la sistemele moderne de cruise control….acum nu am de unde sa stiu ce folosesti tu…

    00
  45. usile deschise?

    00
  46. Patraulea, din 130 de masini de inchiriat, cam din toate marcile de pe la noi, iti spun din start ca nici macar una singura nu bate meganul la 3 aspecte:

    1. Consum
    2. Siguranta la impact
    3. Pretul ridicat al pieselor :)) (asta e negativa – ia uite aici: motoras stergatoare + bielete + amortizoare + flanse + placute si discuri) 4645 RON fara manopera, cu piese din Autonet.

    00
  47. Am mancat din lista de mai sus mecanismul metalic de la stergatoare, corodat.

    00
  48. @vlad deci Renaultul din poza are, in treapta a VI-a, la 172 km/h, ACEEASI turatie la motor indiferent daca masina urca o panta, coboara o panta sau merge pe drum drept.

    Nu conteaza tipul masinii sau tipul de cruise control, la o anumita viteza, intr-o anumita treapta (sa ziceam a VI-a), turatia va fi aceeasi oricand si oriunde.

    00
  49. @Dan 26 Râde ciob de oala spartă. Tu de obicei cobori la deal cu masina?

    00
  50. @victorash dudu: dupa poza nu trebuia sa mai pui intrebarea, ca se vede ca are 5000 rpm max, adica fix DIESEL. Nu prea vezi benzinare cu 5000 rpm, darling.

    @ cei care se lauda ca le consuma 7% au uitat sa spuna ca le consuma 7% ULEI .

    hahahahaha, hahahahaha, hahahaha

    00
  51. @N/a: „Eu de cei 11.000 “economisiti” mi-am renovat casa. Sau m-am dus la curve. Tie-ti pica tencuiala in cap si-ti cresc moliile-ntre floci. Simti diferenta ? :D”
    Da, simt diferenta: eu am incercat sa pastrez un ton decent, tu ai raspuns ca la ma-ta pe batatura.
    Dar trecand peste limbajul tau de cacat, sa revin on-topic: Nu stiu ce casa oi avea tu, dar mie nu imi ajung 11.000 RON sa imi renovez casa… din punctul meu de vedere 11000 RON nu merita nici 5 luni de strans din buci, daramite 5 ani. Calcule de genul asta sunt cam aiurea, pentru ca gandind similar daca iti iei zilnic painea de la carrefour si nu de la magazinul din colt vei economisi nu stiu cat pe 5 ani… dar faci asta? Nu. De ce? Pentru ca vrei ca in aia 5 ani sa ai nitel confort, nu sa strangi din buci in permanenta. In orice caz, povestea consumului revine la ideea de „masina pe care ti-o permiti”, concept mult prea abstract pentru multi.
    Deci multumesc pentru amabila explicatie, nu ma regasesc in acea ratiune… sau poate traiesc eu intr-un univers paralel din pdv fiscal…

    @ Emil: la consum probabil ca ai dreptate. La piese de schimb nu stiu ce sa spun, dar e posibil sa ai dreptate, ca e un pic cam mare „nota de plata” pe care o prezinti, desi la o oarecare marca englezeasca (stiu ca e alta Marie cu alta palarie, dar…) placute + discuri + 1(un) surub = echivalentul a 6200 RON. Si la siguranta, da in clasa respectiva, este cea mai sigura din generatia ei.

    00
  52. @Patraulea: Nu numai ca te-ai coborat la nivelul meu, ci chiar l-ai depasit, in sens negativ desigur. Asta denota mult „caracter”. De inteligenta si bun simt nici nu mai are rost sa amintim. Iar daca tie ti se pare o nimica toata sa economisesti 10 salarii medii in decurs 5 luni (cum vezi doamne tare te lauzi), pai inseamna ca aici avem de-a face cu un caz clasic de mitomanie patologica. Which, in turn, causes me to ignore you. Good bye.

    00
  53. meah, nu puteai sa taci? dadea mai bine…

    Las-o pe-asta cu „caracterul”… ce, te asteptai sa intorc si celalalt obraz? Ai ales persoana gresita – nu functionez conform celor 10 prounci.

    Si despre economisit suma respectiva nu am zis ca mi se pare nimica toata, ci doar ca nu as sacrifica nimic pentru a o face, pentru ca mintea ta nu pricepe si calificarile tale probabil nu iti permit sa gandesti ca in viata se poate lucra si altfel: am nevoie de bani mai multi, obtin o plata mai buna pentru munca mea. Dar asta nu se poate face stand lipit de un scaun pana faci paianjezi si injurand initiativa privata, si oricum… Whatever, WTF do I bother…

    00
  54. vlad: cluj-baia mare si retur, ziua. trafic. lucrari la greu pe asa-zisul drum european. bleah. viteza medie 68.8 km/h, pe 309 km, in 4h 45min. cine stie drumul stie ca e si un deal la mijloc, serpentine and all.

    all: bine, aici se vede rezultatul banilor bagati de bmw in research, ca un motor de 3l si de doua ori atitia cai ca un reno consuma mai putin. si (printre altele) de asta si costa de trei ori mai mult.

    00
  55. @N/A, Patraulea: Doua masini conduse atat de diferit timp de 5 ani vor avea costuri de intretinere diferite. Din experienta, costurile cele mai mari le va avea cel care a facut economie si a subturat motorul. Nu pun aici eventualele accidente. Oare cum s-or simti injectoarele alea? Cata funingine o fi pe galerii? Cum o mai fi ungerea? Mare parte din banii aia economisiti se duce pe diagnoza.

    00
  56. @Patraulea: la inceput nu te uiti. Dar cand faci cu o masina 50-60k/an (fara a fi sofer de taxi) un consum cu 2L/100km mai mic tinde sa faca diferenta in 3-4 ani.

    Ex: Peugeot 508 2.0HDI vs MB C220. Aprox acelasi nivel de dotari. Diferenta de bani la pretul de achizitie se amortizeaza numai prin diferenta de consum in primii 3 ani.
    Fara a vb de costuri + calitate service intre P si MB.

    00
  57. @ toti care au comentat/postat: consumul afisat in poza lui zoso nu e deloc relevant si nici real, e un consum instantaneu si in poza nu apar conditiile de drum (poate rula usor la vale, poate batea ceva vant din spate, poate era in decelerare sau suma de toate astea). La motoarele moderne „se inceraca” sa se obtina o curba a consumului liniara (proportionala cu viteza), dar din legile fizicii reiese ca rezistenta la inaintare creste dupa o cu totul alta lege si numai liniara nu este. La asemenea viteza (170-180 km/h), rezistenta aerului e aproape de 4 ori mai mare ca la 80-90 km/h. Un alt factor care face sa creasca mult consumul e filtrul de particule, care e o frana serioasa pe esapare, la care se mai adauga consumul ocazional generat de post injectia de regenerare a filtrului.
    Stricto facto: as invita pe zoso si oricine altcineva sa posteze o fotografie cu computerul de bord care afiseaza rezultatul unei croaziere de cateva zeci sau sute de kilometri pe care sa apara viteza medie de 160-170 km/h si consumul mediu pe acest parcurs. Sa nu fie trucat nimic, nici pe masina, nici in Corel sau PhotoShop.
    Veti avea surpriza sa constatati ca …. una scrie in prospecte si carti tehnice si alta e realitatea, sau ca nu prea va cunoasteti masina.

    00
  58. imi place asta cu consumul.si apoi depide ce vrei de la masina consum sau performanta.Si sa nu aud ca le poti avea pe amundoua ca ma ia capul.pana la urma orice masina e un compromis : vrei o masina de offroad o sa urce muntii dar nu o sa fuga prea tare daca vrei o masina super sportiva o sa te cam zguduie in fiecare groapa din asfalt(noroc ca nu-s asa de multe) .e adevarat ca astea sunt extreme si cu cat de indepartezi de una cu atat te apropii de celalata si amondoua consuma de rupe atunci cand sunt cel mai distractive.eu incerc sa-mi sfatuiesc prietenii atunci cand vor sa cumpere o masina sa ceara informati la un dealer de piese si de ceva preturi pt consumabile si apoi corelat cu consumul mediu(nu ala dat de persoana care vinde masina) sa se gandeasca bine daca are banii pe care masina aia ii cere lunar.Exemple de oameni care au luat o masina si au vandut-o dupa cateva luni am vazut destule(‘da-o dreaq ca e scumpa la piese’)Imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine Vali,nu sunt fan Renault deoarece ce economisesti cu consumul pierzi la intretinere dar fiecare conduce ce-i place.Oricum la noi primeaza imaginea si nu necesitatile :ne luam masina care da bine (x5 pe gpl) si iphone-ul pe cartela (fara pachet de date) .Oricum o intrebare de final: A observat vreunul de aicia in trafic ca toti cei care merg mai incet de cat noi sunt niste retarzi si cei care merg mai tare sunt niste nebuni sinucigasi?….io vad asta in fiecare zi (PS:intrebarea nu imi apartine de drept dar m-a amuzat tare si voiam sa o impart cu voi)

    00
  59. e bun, megane intotdeauna a avut niste motoare diesel reusinte in privinta consumului, renault sa zic concret, fiabilitatea insa lasa de dorit, precum si interiorul, revizii scumpe, piese scumpe; eu de ex am o astra 1,9 cdti, cu care nu fac nici o afacere in privinta consumului, in oras imi ia 9-10, afara intre 7 si 10, depinde cum o calc, 7 scot la 100 km.h, ce sa-i faci.. mai bine pe benzina

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube