Idei despre pornirea unui proiect online

Din capul locului vă spun că nu sunt eu cel mai potrivit să vorbesc pe tema asta, pentru că toate siteurile pornite de mine sunt eşecuri, dar cum un consultant adevărat nu se opreşte chiar dacă a dat greş în tot, îmi dau cu părerea, că e gratis şi poate crede cineva că mă pricep şi mă angajează şi uite aşa mă umplu de bani.

Toată lumea porneşte siteuri cu gândul numai şi numai la bani. Designul e făcut special pentru bannere, totul este pornit fix pe ideea că în 3 luni băgăm nişte bannere şi gata, suntem aranjaţi pe viaţă. De multe ori nu se întâmplă aşa. Uitaţi-vă la zvoner e deprimat e.

Nimeni nu vrea să bage bani. Marketing? Campanii? Concursuri? Neah. Cumpărăm cu 100$ nişte adsense, dăm declaraţii bombastice prin presă şi gata. Rupem! De cele mai multe ori nu se întâmplă aşa.

Oameni pasionaţi. Probabil asta ţine de fineţe. Proiectele cele mai mişto ies din mâna unor oameni care se pricep pentru că…fie au legătură cu domeniul, fie au acasă un motan şi e o alegere naturală să îl pui să se ocupe de un site de pisici. De aia monden.info a rupt din prima, nu pentru că aduceau chelia lui Bobby şi pozele indecente cu Pyuric vizitatori. Nu, a avut succes pentru că oamenii ştiau ce fac.

Proiecte necesare. Nu e cel mai fericit termen, dar nu am altul momentan. Cine va folosi siteul tău şi de ce? Mai există încă 10 pe piaţă? Acum câteva luni, nişte puşti voiau să mă corupă să facă un site de ştiri generaliste. Am zis pas. Nu, că noi facem şi dregem. Da, dar nu sunteţi trust media, deci nu aveţi nici o şansă. O să vă învârtiţi pe la 500 unici pe zi dacă aveţi noroc. Sunt domenii care sunt ocupate. Oamenii nu vor să priceapă asta. Mai lansăm încă un site auto. La fel ca restul de 100. Încă unul de socializare online. La fel ca restul. Încă unul de clipulete. La fel ca restul. Nu se înghesuie nimeni să lanseze ceva gen 8zile sau cerecomand, pentru că e atât de mult de muncă şi rezultatele se vor vedea abia peste un an sau doi încât nu merită efortul. Majoritatea trusturilor caută succesul rapid, ceea ce e o oportunitate imensă pentru tinerii care ştiu să speculeze asta şi să lanseze “proiecte de suflet”.

Oameni pricepuţi. Încercaţi să îi explicaţi unui manager de online că Piticu ia 2.000€ pe lună pentru că se pricepe foarte bine la ceea ce face. Ah, nu, noi angajăm nişte puşti să ne facă treaba şi îi plătim cu 300€ şi merge şi aşa. Sau promovăm pe cineva din interior. Cine se pricepe la net? Vasile, tu erai ăla care dădeai cele mai multe bancuri pe messenger? Vino încoa, de mâine eşti project manager la chestia asta. Lasă că te descurci tu. Ia întrebaţi-l pe şeful Neogen cât ar fi dispus să plătească unui băiat care să îi ducă businessul în direcţia în care el nu ştie să o ducă.

Majoritatea oamenilor cu idei nu ştiu cum să şi le monetizeze. Ei vor doar să vadă siteul online. Uitaţi-vă la twitter. La facebook. Yahoo. Oameni cu idei, cu viziune, dar atât. Că tot vorbeam de neogen, le-a luat câţiva ani să înţeleagă că au nevoie de departament de vânzări la Bucureşti şi nu la Vaslui. Trilulilu la fel, era Sergiu cocoş acum 2 ani, dar s-a prins repede cum merge treaba şi acum merge la Bucureşti mai des ca mine.

De asta am pornit webara. Pentru că vreau să ofer oamenilor ceva ce nu prea există în onlineul românesc. Nu bullshituri, nu seospam, nu ştiri generaliste. Păreri cât mai sincere. Pentru că eu cred că ăsta e viitorul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. cateva chestii referitoare la culori pe webara:
    rosu complet pe gri inchis + gri pe gri un pic mai inchis = fail pe f. multe monitoare nereglate corect.

    sunt f. multi care nu stiu sa-si regleze monitoarele si daca dau de site-ul au impresia ca e negura.

    intradevar… posturile sunt visibile si banerele la fel. da numai alea :D

    00
  2. Imi place asta:

    „Nu bullshituri, nu seospam, nu ştiri generaliste. Păreri cât mai sincere. Pentru că eu cred că ăsta e viitorul.”

    Mie intotdeauna treaba asta gen „Seth Godin” sau „Zen Habits” mi s-a parut un business plan misto. Totusi, nu stiu daca in Romania oamenii cred cand le spui „eu am intentii bune, CHIAR vreau sa-ti ofer continut de calitate, CHIAR vreau sa-ti dau un sfat bun, etc…”. Prima intrebare este, „ok, ok, si tu cati bani faci din asta?” ca si cand e un lucru rau ca faci si bani.

    Adica, nu stiu daca in Romania prinde ideea de „good business intentions, BUT still business”… dar sunt curios sa aflu :D Keep it up, si sa mai postezi update-uri cu proiectele tale.

    00
  3. NOU
    #3

    Si prea multe proiecte pe aceasi tema si aceasi idee

    00
  4. Adevarat graiesti tu, zoso. Sunt multe proiecte aproape la fel si care se mira de ce nu au succes.
    Apropo, acum am si eu blog monden ! :))

    00
  5. Mai sunt şi proiecte care sunt făcute doar de dragul de a fi făcute, după principiul: să fie, acolo, că nu se ştie niciodată…

    00
  6. @decoder, daca e sa o luam dupa ce zici tu, nu s-ar mai vinde masini peste 200 cp, ca e posibilitatea mai mare de producere de accidente.
    cand faci un site, nu-l faci pentru cei care nu au monitoarele reglate cum trebuie. :)

    00
  7. Cum funcționează webaraua ?

    Că aș avea și eu ceva review-uri despre gadget-urile pe care le dețin și le folosesc :)

    00
  8. Uitasem: „a rupt din prima, nu pentru că aduceau chelia lui Bobby şi pozele indecente cu Pyuric vizitatori.”. Hai că nu mă interesează chelia lui Bobby (domnul Bobby, că nu mă trag de şireturi cu un om genial), dar o leacă de poze indecente cu Pyuric cred că ar face ceva trafic şi bănuţi… :))

    P.S. A nu se înţelege că am ceva cu domnişoara Cristina, pentru care am toată stima.

    00
  9. Sincer viitorul e gri , suntem invadati zi de zi cu sute de informatii nefolositoare care au un singur rezultat = suprimarea imaginatiei ! Have fun !

    00
  10. NOU
    #10

    Da… se confirma pentru a N-a oara faptul ca nu ideea conteaza, nu planificarea dusa la extrem, ci faptul ca pui mana si faci ceva! Webara este intr-adevar construit pe un principiu sanatos. Sper sa vin puternic din urma! ;)

    00
  11. 1% vin cu idei, 99% copy/paste.

    00
  12. Viitorul e ce face PC Garage si anume https://www.mygarage.ro/
    Nu fac reclama, insa este primul magazin online romanesc care s-a gandit sa creeze o comunitate in jurul lor, bravo lor. De rau ar fi ca au designul praf (parerea mea), asta sper sa se schimbe cu timpul.

    Plus cine stie engleza se descurca cu siteurile de profil internationale dedicate reviewurilor. Imi este abosult imposibil ca va fi un site/blog/etc care va intrece la camere foto http://www.dpreview.com spre exemplu.

    Comentariul acesta l-am scris intr-o nota constructiva, nu agresiva :)

    00
  13. NOU
    #13

    Daca ar fi sa ma rezumez la proiectele iesite din putul gandirii blogosferice as zice, si sa-mi fie scuzata expresie, ca treaba sta intr-un pisat impotriva vantului.
    Romanii, cumva, vor sa traiasca si ei vremurile din DOTCOM si tot insista in proiecte multe, fara nici o utilitate si care, evident din capul locului, nu au cum sa fie monetizate. Dau credit perseverentei, romanul da cu capul pana sparge zidul.
    La altii de prin jurul nostru totul pare foarte simplu.
    Am dat un exemplu pe despre croati (vorbim de o tara de 5 ori mai mica) unde blogosfera produce valoare masurabila in bani seriosi.

    00
  14. NOU
    #15

    Hehe, chiar ma asteptam la o replica asemanatoare, dar nu am tinta pe bloggeri sau vreun blogger anume, nici nu incerc sa fiu un Mircea Badea. Ma refer strict la antreprenoriat, in speta, imi exprima profunda dezamagire ca blogosfera inca nu a produs antreprenori de calibru sau a produs foarte putini raportat la 5 milioane de utilizatori de internet, ii numeri pe degete.

    00
  15. NOU
    #16

    Siturile cu review-uri aduc in mod clar ceva in plus fata de siturile cu specificatii. Este vorba de experientele personale ale userilor si acestea sunt deseori ofera mult mai mult valoare celorlalti decat orice specificatii tehnice.
    Si acum la modul mult mai general: in orice proiect este nevoie de un background profesional care trebuie dublat de pasiune pentru domeniul respectiv. Experienta profesionala este necesara pentru realizarea proiectului in sine, iar pasiunea te ajuta sa treci peste perioadele mai grele, mai ales la inceput, cand ROI-ul se lasa asteptat.
    Vorbesc din proprie experienta, am inceput acum aproape 5 ani sa creez situri de promovare pentru domeniul rezidential. Inceputul a fost foarte greu, primul an mi-a adus doar banii ca sa imi iau un laptop (am muncit noua luni pentru asta!). Am avut parte dupa aceea de perioade foarte bune si cea mai mare realizare a mea a fost calitatea relatiilor pe care le am cu clientii mei.
    Apropo Zoso, am si eu o intebare. Pe un site de-al meu am incercat sa creez o zona in care cei care sunt interesati de rezidentiale sa isi dea cu parerea despre proiectele din piata, asa cam cu se poarta pe softpedia http://forum.softpedia.com/forum/452-bucuresti-si-ilfov/. Pana acum nimeni nu a comentat. Linkul meu ar fi:
    Ai vreo idee unde gresesc?
    Multumesc mult si mult succes cu https://zoso.ro/ Daca pot sa ajut si eu cu ceva sa imi spui.

    00
  16. Dar tu zoso, daca ai afla despre un proiect interesant, l-ai promova pe blogul tau free?

    00
  17. Diferenta intre 8zile si cerecomand este ca la primul poate contribui oricine, deci e ugc, iar la al doilea scriu niste redactori. Am facut si eu un review destul de extins la un telefon si le-am dat sa-l publice moca daca vor, cu conditia sa dea un link si la mine si n-au vrut. Diferenta ar fi deci ca, pe langa zria de subiecte acoperite. 8zile este subiectiv si amator, iar cerecomand (se vrea) obiectiv si profesionist.

    Cu webara n-am inteles care e treaba, cu care din exemplele de mai sus e mai asemanator.

    00
  18. Vali, pe mine nu ma mai deprima nimic din ce se intampla in Romania. Mai degraba ma amuza.Teparii fac legea in .ro si asta e deja binecunoscut. Uneori chiar hilar, caci nu-si dau seama ca tot lor isi fac rau. Industria de online este inca o baltuta mult prea mica, iar granzii online-ului local sunt priviti din pacate ca niste bufoni, sau ca niste oameni nedemni de incredere de catre cei care chiar ar putea investi masiv aici. De ce oare?

    Iti urez sa ai cu webara.ro pentru inceput tot atata succes cat am eu cu site-ul meu de recenzii despre masini. Si nu ma refer doar la bani, ci la recunoastere in piata, vizitatori pe nisa aleasa, satisfactia de a face un lucru util altora. Apoi chiar mai mult.

    Oricum modelul de monetizare prin bannere functioneaza bine in vest si functioneaza, ce-i drept limitat, si in Romania. Totul e sa ai si echipa de vanzari potrivita, indiferent ca obtii banii din bannere, proiecte speciale, recenzii platite, abonamente sau servicii. Aici se rupe filmul de cele mai multe ori, dar sunt convins ca la tine nu se va rupe. :)

    00
  19. O sa ajunga webara.ro sa faca recenzii gen trustedreviews.com?
    https://www.trustedreviews.com/reviews/panasonic-toughbook-cf-u1-rugged-umpc

    00
  20. NOU
    #21

    ipo, pe webara scrie doar zoso. Sau mă rog…
    Diferența ar fi trebuit să o faci între 8zile și webara, cu mențiunea că site-ul cerecomand se plasează exact la mijloc, în sensul că scriu generalist dar și produc articole la greu, pentru că au redactori mulți și (ce se vor) competenți.

    Ca să nu uit, cerecomand.ro mai este și promovat pe blogurile redactorilor și al lui cabral.

    00
  21. Dap.de acord ca asta este una din directiile catre care se indreapta onlineul.Esti pe un drum bun :) . Are si o denumire: collective memory.

    00
  22. mult succes cu noul proiect.

    00
  23. @ipo – este optzile.ro si nu e neaparat subiectiv. Sunt multe site-uri „profi” de recomandari pentru iesit in oras unde gasesti adresa, nr de telefon si o mica reclama, dar care nu transmit nimic despre atmosfera, feedback util.

    Parerea unei persoane care a fost acolo conteaza mult mai mult, chiar daca poate fi pe alocuri subiectiva. In plus avem fotografiile din locatii, care ajuta cititorii.

    In al treilea rand, daca un review prezinta o locatie prea frumos, cititorii vor reactiona prin comentarii. In fond asta e scopul nostru, sa oferim o baza de discutie si informatii cat mai realiste, nu reclame.

    Oricine poate trimite articole pentru optzile.ro:

    Totusi, articolele sunt verificate inainte de a apare pe site. Un review in care suna a reclama sau unul negativ 100% nu va apare pe site, deoarece nu vrem sa favorizam sau sa discreditam pe cineva anume. La fel si cu fotografiile, cand primim 2 fotografii de 250 pixeli luate de pe net e clar ca persoana care scrie articolul nu a fost acolo.

    Am primit multe articole de genul asta: am spus pas. Preferam un articol pe saptamana, dar de calitate.

    Asteptam si articole cu fotografii din partea ta pentru localuri, baruri, cluburi, pizzerii…… cat timp respecta politica editoriala.

    Toti cei care trimit articole apar cu link catre site-ul/blogul lor la inceputul articolului.

    @zoso – multumim pentru link, sunt cam 600 de vizitatori de la tine pana acum.

    00
  24. @Programare Sociala: scrie doi pe webara.

    iar cerecomand mai are mult de munca pana sa ajunga sa fie decent. momentan doar isi incheaga echipa.

  25. Si uite asa se creeaza o concurenta care nu exista… optzile.ro e o treaba misto, ucg cum scria cineva mai sus.
    CeRecomand.ro e altceva, nici mai bun, nici mai prost, e in alt registru.

    Si evident ca aici ar trebui sa scriu 300 de caractere (fara spatii) dar nu se face, nu dai buzna in casa omului si incepi sa dai cu spamul in locatari.

    webara are un mare atu: doi oameni care scriu. Ce inseamna asta? Cunoscand oamenii… stii ca ai calitate.
    Si cu toate ca ai un ritm mai scazut ai o directie clara si nu exista derapaje si ruperi de ritm, schimbari de directie. In momentul in care ai 50 de oameni care scriu, nu poti spune ca ai un stil propriu, nu vei avea un public care sa-si formateze gusturile cu tine si sa astepte continutul intr-un anume fel.

    Cand ai 10 redactori care scriu fiecare pe felia lui, ai un stil anume pe fiecare categorie, ai o paleta larga de subiecte, si ai, ceea ce-i cel mai important, o anumita garantie ca omul ala are capul pe umeri.

    Deci, pana la urma, ai 3 registre total diferite. Si iei ce-ti place mai tare de la fiecare.

    Si iar, trebuie sa recuosc faptul ca asta micu stie sa-si promoveze treburile. Oricine altcineva ar fi scris ceva despre proiectul lui si… gata. In schimb omu’ a provocat o discutie misto.
    Bun!

    00
  26. asa e, cabral, de aia eu sunt primul in zelist :)

  27. probabil ca un review bun pe webara o sa cantareasca suficient de mult in influentarea perceptiei despre produs, incat sa fie de mare succes; iar zoso asaltat de mostre primite spre testare;
    si aici, imaginea de „zoso criticul” are un cuvant greu

    00
  28. In primul rand da.. un site in romania poate sa ia pana la 2 ani pana da ceva rezultate, mai ales un blog. (parerea mea ca multi nu stiu cu ce se mananca marketingul online sau asa zisa promovare).

    Trebuie calitate peste calitate..

    00
  29. @ Alex – nu neaparat, uita-te si tu in top100 sa vezi ce oligo-dot-uri sunt cu vizite de invidiat. Nu zic ca e bine, zic pur si simplu ca e…
    Cred ca mai degraba e vorba de o sustinere a ideii de inceput, de lipsa fluctuatiilor, de constanta.
    Daca vorbim, asa cum zici tu, si de calitate… e prea frumos ca sa fie .ro!

    00
  30. @Cabral: ei lucreaza la volum.eu prefer sa lucrez la calitate. pentru ca la sfarsitul zilei eu vand mai scump calitatea si ei mai ieftin volumul.

  31. Da, mai zoso, ai dreptate. :)
    O idee noua, aia trebuie ca sa dai lovitura.

    00
  32. E uite ca la mine a fost exact invers: am avut ideea proiectului, stiu cum trebuie monetizat&promovat inteligent, insa am inceput greu pe partea de implementare fiindca am gasit cu greu oamenii cu viziune web.

    00
  33. webara =) , we are bara drept in bara

    00
  34. Decoder are dreptate referitor la culori, webara e greu de citit mai ales daca ai monitorul pe un birou la geam si iti bate soarele direct in el.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.