Am un amic care ne tot stresează, pe grupul nostru de bagabonțeală de pe WhatsApp, cu tot soiul de clienți imbecili de-ai lui. Amicul ăsta e antreprenor, să zicem că vinde șuruburi, ca să fim în ton cu nișa blogului. Șuruburi lungi, șuruburi scurte, șuruburi pentru lemn, șuruburi pentru beton, cu cap în cruce, cu cap în linie, cum naibii s-or mai chema. Voiam să zic că vinde cuie, da’ era interpretabil.
Vine clientul și zice „vreau să cumpăr juma’ de kil de șuruburi pentru lemn”, amicul zice „ți le livrez în două zile, dar în cazul în care n-am pe stoc pentru lemn, îți dau pentru beton la același preț. Nu pot să-ți garantez tipul, îți garantez însă potriveală, chiar dacă potriveala e mai scumpă”.
Clientul cumpără șuruburile, le folosește, dar după două săptămâni, se gândește că ar putea să-și recupereze banii, ba chiar să facă și un mic șantaj ori pe mail, ori pe WhatsApp. Gen „ha!, eu ți-am cerut de lemn, tu mi-ai dat de beton, vreau banii înapoi, păstrez șuruburile, și îmi mai dai 200 euro despăgubire”. Și continuă cu șicane, cu review-uri negative în Google și alte d-astea.
Cum procedezi ca antreprenor? Conform altui amic din grup, te uiți frumos în codul penal unde scrie, la articolul 207, următoarele:
Constrângerea unei persoane să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, în scopul de a dobândi în mod injust un folos nepatrimonial, pentru sine ori pentru altul, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani.
respectiv:
Cu aceeași pedeapsă se sancționează amenințarea cu darea în vileag a unei fapte reale sau imaginare, compromițătoare pentru persoana amenințată ori pentru un membru de familie al acesteia, în scopul prevăzut în alin. (1).
Plus asta:
Fapta de a amenința o persoană cu săvârșirea unei infracțiuni sau a unei fapte păgubitoare îndreptate împotriva sa ori a altei persoane, dacă este de natură să îi producă o stare de temere, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă, fără ca pedeapsa aplicată să poată depăși sancțiunea prevăzută de lege pentru infracțiunea care a format obiectul amenințării.
Pentru că omul meu vinde cu contract, în contract sunt și datele simpaticului, așa că deschizi frumos un Word și te apuci să scrii o reclamație la poliție, citezi textele alea de mai sus, scrii contextul – că ai respectat contractul, că există o clauză cu care clientul a fost de acord când a semnat, că i-ai livrat conform contractului, că la data de, el te-a amenințat -, pui frumos niște screenshot-uri, printezi paginile, le pui într-un plic și le trimiți la poliție sub formă de plângere penală.
Și faza e cam așa: odată înregistrată plângerea, poliția e obligată să-l cheme pe viteaz să dea o declarație. Și, ca să-l citez pe amicul cu ideea, toți sunt viteji până ajung la secție.
PS: O altă variantă era să zic că amicul antreprenor vinde iPhone-uri și că, prin contract, dacă n-are iPhone Pro, dă un Pro Max – că se pupa cu faptul că am eu un 11 Pro Max negru, 64Gb, de vânzare, 2.300 lei, bateria încă duce aproape o zi după doi ani jumate de folosință, primul venit, primul servit etc. -, da’ părea prea tras de păr, mai bine cu șuruburi.
Pai tot clientul e jegos nu ?
Pai da, este! Daca a fost de acord sa primeasca si alt produs „asemanator” atunci cand s-a discutat contractul si el o da la intors, da este jegos.
Si extra bonus de jegos isi ia pentru ca a inceput cu magarii de genul santaj. Una e sa te razgandesti, vorba aia, cu totii am facut-o si sa pui problema frumos cu cel de la care ai cumparat, poate poti returna produsul si recupera macar o parte din bani (din ce inteleg produsul acela a fost deja folosit, deci nu returnezi ceva nou) si alta e sa tragi de niste bnai in plus cu amenintari.
Eu as aștepta și versiunea clientului înainte sa judec.
Versiunea clientului incepe cu s* p* de fraier dacă nu îmi dai toți banii înapoi și păstrez șuruburile o să îți pun zeci de reviewuri negative pe grupurile de FB pe care le administrez până îți îngrop businessul. Ai 48H să îmi dai înapoi suma plătită integral + păstrez șuruburile. Vreau banii acum. Pentru binele tau zic sa te gândești. Pierzi 200€ dar nu pierzi 25% din business.
Banuiesc ca ori voia sa fure o piesa de pe surubul de lemn, ori s-a gandit sa foloseasca suruburile gratis. Nu ar fi primul „influencer” care isi foloseste pozitia pentru a incerca sa obtina produse & servicii gratis.
Clientul ar trebui facut un exemplu de „asa nu” in piata publica (pe caile legale, desigur), poate asa se mai potolesc.
Pai daca eu am nevoie de suruburi pentru lemn si distribuitorul imi zice ca imi da suruburi de beton ca se potrivesc, ce fac daca incep sa folosesc suruburile de beton si imi dau seama ca nu sunt la fel de bune ca alea pentru lemn? Nu il iau la rost pe comerciantul care m-a mintit ca alternativa e la fel de buna?
daca povestirea atitudinii si abordarii clientului seamana cat de cat cu realitatea, eu cred ca ar fi facut același lucru si daca primea exact ce a comandat. ar fi zis ca surubul a fost neconform, ca s-a rupt, ca ceva, orice, numai sa poata ameninta.
aia nu e atitudinea unui om care se considera nedreptatit sau inselat in relatia cu un comerciant. faci retur, apelezi la garantie, poate ameninti cu anpc-ul, nu sare direct cu muia, la intimidare. probabil vreun bombardier wannabe ramas fara 50 de lei sa puna gaz la bemveu.
Deci omu a cerut indica și a primit sativa.
Pai cred și eu ca vrea despăgubiri ca a topait toată noaptea in loc sa se relaxeze!!!
Ce oameni….
Succes la poliție! Amândurora!
A cerut indica, i s-a comunicat „n-avem indica, avem sativa, dacă vreți”. „Da, bine, accept sativa”. Înțeleg că acceptul a fost scris, cu semnătură.
Deci cum e?!
Pai nu. Omul a cerut indica, i sa spus ca poate primi sativa si i s-a explicat diferenta si a acceptat. Dupa „petrecere” insa, s-a razgandit…
@Zarax așa zice autorul.
De fiecare adevarul e undeva la mijloc.
AB, esti prea încordată! U need indica…
Era o gluma…
Dacă vrem sa fim serioși, putem fi! Număr pe degete comercianții care își asuma prin contract ca vor vinde un lucru mai scump in cazul in care nu-l au pe cel comandat!! Așa ca nu prea o cred pe asta cu asumatul in contract (este și puțin absurd, cel care a acceptat, ulterior sa vina cu pretenții…. Este candidat la cel mai prost om in viața!!)
Problema apare in cazul in care in contract apare indica și doar pe gurița s-a pus problema de sativa. Și mai ales dacă nu se poate face dovada ca a acceptat schimbul și a fost de acord și cu informarea…
După cum spune autoril, chestiile astea le-au stabilit doar verbal așa ca, dacă nu poate dovedi fontrariul, e bun de plata (aici mai e o discuție in caz de reziliere/rezoluțiune, cumpărătorul putând plăti mai mult chiar pentru ca era marfa mai scumpă)! Mai mult, dacă clientul dovedește și un alt prejudiciu, îl va suporta și pe asta!
Oricum ar fi, cineva ar trebui sa ii spună vânzătorului ca in relațiile comerciale, greu sa ajungi la șantaj in speța de fata (dacă nu s-a asumat in contract). Iar amenințarea cu un drept al tău (te dau in gât la opc, fac recenzii nasoale, te spun tuturor…. Greu sa fie asimilata unei fapte penale!
Zarax, asta cu informarea, este cu doua tăișuri! Mai ales când vine de la profesionist la neprofesionist!
Presupunem ca omul a vrut beton 50 și profesionistul i-a dat mai scump, de 100. Și mai bun chiar!!
Dar profesionistul nu a luat in calcul ca omu își construia casa la mare și betonul 100 se fte din cauza atmosferei pline cu aer Sărat!
In baza acelei informări date de mânuță lui, profesionistul va plăti scump!
exemplul este inventat, nici nu știu dacă exista beton 50/100, am spus așa doar ca sa îți faci o idee
Și încă ceva ce am înțeles eu de pe grup.
Clientul a venit la magazin. A văzut șuruburile de beton a semnat contractul și le-a platit abia după ce le-a văzut – deși avea varianta sa nu le mai ridice oferita de comerciant in scris. Retine și că nu mai are șuruburile, niciunul dar vrea banii pe ele.
@Misu, am nevoie de un concediu, dar până în august mai sunt 10 ani.
Si tu nu ii poti raspunde sa discute acest issue cu departamentul legal, sa vada care sunt next steps?
La politie e pierdere de vreme, parerea mea, aia habar nu au de contracte sau santaj, sa caute, daca nu are, un avocat,care sa ii faca respectivului o scrisoare sa ii explice ce si cum, asta in prima faza, poate respectivul e cu capul pe umeri si retracteaza totul.
Ce departament legal? Poate e o firma mica, la inceput, unde patronul e si curier si agent vanzari si mai stiu eu cate altele. 90 la suta din firmele romanesti nu au departament legal, hai sa mai lasam frazele corporatiste la o parte.
Și până la urmă, de ce să cheltui banii tăi pentru a angaja/contracta un avocat care să-i scrie o scrisoare idiotului prin care să îi fie explicat de ce e idiot?
La poliție și gata.
Se vede faptul ca @chris06 e destul de incordat, iar pe de alta parte @Andrei nu stie cum e sa depui o plangere la politie, si cum se rezolva plangerea respectiva, mai ales sa dovedesti un santaj de 200 euro.
Indiferent ce business ai, eu zic ca e de bine sa ai un jurist/avocat, care iti cunoaste specificul afacerii, si care te poate ajuta la nevoie (in anumite tari, platesti o suma fixa, lunar, si ai protectie juridica cand ai nevoie)….indiferent ca esti doar o mica afacere.
Sau poate soluția cu poliția a fost oferită de un avocat.
mie mi se pare corecta abordarea antreprenorului. Daca vreau suruburi de lemn si tu zici ca imi dai de beton, caut in alta parte de lemn, ca d-alea imi trebuie!
Pai da dar el a acceptat. Ba chiar el a zis le iau pe alea de beton dacă îmi păstrezi la fel prețul. Și a acceptat in scris.
Daca a acceptat in scris (ca le-a luat prin contract la care s-a adaugat o anexa) atunci ura si la gara.
Daca nu le-a luat printr-un contract, ci doar pe factura din magazin, daca pe factura scrie fix ce i s-a vandut, ura si la gara.
Dar toate astea daca relatia dintre ce doi este doar de client-vanzator si nu mai e si altceva la mijloc.
Adica daca tu nea gigel cu firma de constructii vii si imi faci un foisor, tu trebuie sa imi livrezi un foisor cu caracteristicile specifice lui. Nu ma freci pe mine ca pui surburi X sau Y, si dupa aia cand imi pica foisorul in cap imi spui ca ti-am spus/semnat/acceptat ca e ok sa pui surburi Y. Si asta merge si spre consultanta in vanzari (adica daca eu direct ti-am platit partea de consultanta printr-un contract). Stiu ca nu asta scrie in articol ca s-a intamplat, doar zic.
Vai ce interesant si dupa asta ce s-a intamplat? Nimic?! Trebuia sa-l bage in ma-sa pe client din prima si evita pierderea de timp.
Exact. Pentru ca daca ai o afacere, exact asta faci. Pipi pe clienti. Nu incerci sa faci ceva, sa il ajuti, sa vinzi, sa cresti.
Tu il injuri de la inceput, sau daca esti baiet baiet ii ceri si daune eventual pt ca a indraznit sa te deranjeze.
Simpatic Cristinel, nu a inteles ca aia erau la faza sa se dea in gat la garda, el ii da cu pace cu stimulat clientul ma rog ce i-au zis la cursul ala al lui.
Mult succes la poliție. Care poliție va zice, în cel mai bun caz, și citez, „este o cauză civilă, există un contract, bla bla bla”, referat cu propunere de clasare.
Nu are cum să fie cauză civilă dacă ai șantaj sau tentativă de șantaj, că de aia e trecut șantajul în codul penal și nu în ăla civil.
Da, dar politia zice asta DUPĂ declarația luată. Declarație care apoi se poate obține și folosi în procesul civil dacă una din părți așa dorește
Politia poate spune si ca e inselatorie si ca firma ti-a vandut suruburi de beton spunandu-ti ca fac acelasi lucru si in documentatia tehnica scrie clar ca nu fac
E cauză penală care poate avea componentă civilă în cazul în care reclamantul solicită daune.
Alex, asa dar cu info din articol mai e pana la santaj.
„ha!, eu ți-am cerut de lemn, tu mi-ai dat de beton, vreau banii înapoi, păstrez șuruburile, și îmi mai dai 200 euro despăgubire” … cata vreme nu a urat si un „daca nu iti rup mainile si bat cu ele cuiele alea” sau „praf te fac pe google maps sa moara mama” mai e pana politia o sa demonstreze ca „accidentele nefericite” pe care o sa le sufere vanzatorul pe viitor sunt direct corelate cu acel contract de vanzare/cumparare.
…concluzia e ca daca era iphone 11 pro simplu eram interesat. Fiind Max ma incurca (deh buzunare mici, palmele asemenea).
Lasam oferta cuiva interesat de drept…
Un băiat a găsit ceva nașpa într-un meniu la un fast-food , ăia au zis taci din gură că-ți dăm și ție o gumă, când s-au întâlnit să-și ia guma aduseseră ăia poliția, flagrant delict de șantaj. E și acum în închisoare. Deci merge să faci plângere.
Numele baiatului? Albert Einstein!
Eu nu as mai face afaceri cu o firma care daca ai nevoie de suruburi de lemn este atat de proasta incat sa iti ofere de beton. Asta arata 2 lucruri: Firma nu e profesionista si e disperata dupa bani. E ca si cand te duci cu masina la service sa faci revizia cu piese originale si ei iti spun ca nu au originale dar iti dau niste facaturi care fac la fel treaba „se potrivesc” si sunt mai ieftine cand de fapt ajungi sa iti blestemi zilele cand ai acceptat tampenia asta de inselatorie (sa spui cuiva ca piese diferite fac acelasi lucru e inselatorie).
Nu doar atâta, dar dacă ăla își pune capul cu patronul lui pește prăjit că i-a livrat ceva ce nu a cerut de fapt, după care depune plângere la poliție pentru șantaj, o să-și târască automat toată firma într-o mocirlă sinistră de nu o să mai cumpere nici dracu de la el.
Afaceri tipic românești urmate de surprised pikachu face că nu merge treaba.
Îți dau un exemplu mai bun. Ai camera de hotel single la etajul 5 (etaj negarantat ti se spune clar și e si pe booking scris) si ești anunțat în momentul confirmării că etajul nu e garantat dar se încearcă să fie 5. Aia de la 5 decid sa mai stea și primești la 1. Mai simplu exemplul. Tu stai in camera 2 nopți, plătești și după îți vrei banii înapoi că nu a fost 5 și n-ai văzut marea bine.
Comanzi la restaurant, iti vine mancarea, o mananci pe jumatate si pe urma te razgandesti ca vrei altceva, gratis, pentru ca tie nu ti-a placut ca n-avea mustar.
@alter ego nu mai bate campii cu analogii dubioase, mai ales ca nu exista suruburi de beton pe care ai vrea sa le infigi in lemn sau invers, sunt chestii total diferite ca scop si utilitate. Bine, le poti folosi ca si curier.
Scrie cu subiect si predicat despre ce naiba e vorba, ca in cazul prezentat ambii oameni si patronul si clientul ar trebui sa fie tampiti sa propuna si sa accepte rocade de genul.
@Zerus, cu camera de hotel e analogia perfecta.
Nu e nici pe departe o analogie ok.
Mai jos te-ai si scapat :”In faza 2 a executat văzând că nu cedam”.
Deci esti implicat si personal, nu numai ca discutii de pe nu stiu ce grup.
Eu as sterge articolul si l-as reface mai pe realitate. Sau ma rog, eu nu l-as fi scris in primul rand asa de aiuritor.
Noi cei de aici nu cunoaștem întreaga poveste, desigur, dar dacă ne raportam strict la ceea ce e scris în articol nu se întrunesc elementele constitutive ale infracțiunii de șantaj.
Care dintre elemente constitutive ale infracțiunii nu sunt intrunite. Exista o sumă cerută. Exista amenințarea scrisă. Exista acceptul clientului. Exista rea credință (vrea și banii și șuruburile). Exista chiar și prejudiciu pentru că el a început să publice chestii neadevărate după zeci de injurii și amenințări scrise. Și exista acceptul lui inițial pentru șuruburile de beton.
Nu hotărăști tu asta.
Doar instituțiile abilitate pot sa facă asta.
Și orice om e nevinovat pana când se demostrează contrariul.
@ Alter Ego – Elementul material/latura obiectiva a infracțiunii nu pare a fi intrunita…constrângerea prin acte de amenințare nu rezulta din ceea ce e trecut în articol. Sigur, pot exista informații suplimentare prin care sa se facă dovada. Eu ma refer strict la citatele din articol. Cu alte cuvinte, ca să se probeze șantajul ar fi nevoie ca după partea cu „vreau banii înapoi, păstrez șuruburile, și îmi mai dai 200 euro despăgubire” sa urmeze ceva de genul „in caz contrar eu voi face x” unde x sa fie o acțiune care induce o stare de temere persoanei în cauza.
Știu, avem o discuție pur teoretică despre șuruburi. Dacă tu stai la piscina 11 ore și în ora 11 te duci la patron și ii zici bă, nu mi-a prea plăcut vreau 200€ să nu postez public că e nasol, vreau să înțeleg cum nu e șantaj.
@ Alter Ego – discuția poate fi despre șuruburile, piscine, mere, pere. Din articol nu rezulta faptul ca persoana a afirmat ca în cazul în care nu se procedeaza cum a scris el ar urma sa posteze review-uri negative sau sa ia alte masuri. Din contra, în articol chiar s-a menționat ca a dat reviewuri negative (deci nu a folosit acest element ca instrument de santaj).
Eu ma opresc aici în discuția asta. Dacă ești persoana afectata în aceasta poveste sugestia mea ar fi sa ai probe clare, nu doar la nivel aparent (ca percepție), ci și dpdv juridic si sa iti construiesti un storyline care sa stea in picioare.
Exact așa este speța Ana foarte corect ce spui.
El zice așa: Vreau sa pastrez șuruburile că oricum nu le mai am. Vreau 200€ înapoi. In caz contrar fac asta asta și asta, și astea 3 îți vor cauza un prejudiciu de 30000 euro estimez eu. Plus tone de acuze și injurii.
Atenție. El a ridicat șuruburile fizic din magazin și a plătit după ce le-a văzut și acum nu le mai are. Că dacă le avea era ușor…storno.
Legat de ce spui tu.
In faza 1 a amenințat și a dat 24H să i se vireze.
In faza 2 a executat văzând că nu cedam.
In faza 3 a amenințat cu mai multe dacă nu își primește în 48€ aia 200€ deși nu mai are șuruburile.
Sper că am explicat mai bine acum.
Da, e mai clar acum.
Asigura-te ca ai totul în scris și…succes!
După ce s-au dus în cap cu lira după brexit o lira era inainte 1, 5 euro, ultima oară era 1,09) englezii veniți în Spania au găndit-o că nu e o idee rea să facă toxiinfecție alimentară exac t când ajung înapoi în Anglia. Şi desigur să ceară înapoi prețul sejurului către operator/ hotel. După creşterea alarmantă a cazurilor de toxiinfecție alimentare, un lanț hotelier bazat ( tocmai pentru a evita reclama negativă şi recenziile proaste) s-a găndit să investigheze un pic explozia bruscă de dureri de foale şi cufureală. A fost şi un reportaj la teveu, ideea e că era o vrăjeală, o fraudă mai exact. La modă mai era ( ca fost angajat în sectorul turistic) găsit un fir de păr în farfurie, am măncat tot entrecotul şi sub penultimul cartof prăjit a apărut un floc negru, toate în bucatărie fiind blonde, din salata cu fructe de mare sub ultima îmbucătură am găsit o bucată de plastic(?) sau în paharul cu uischian după ce l-am executat, am găsit un ciob de sticlă, NOI NU PLĂTIM NIMIC!!! Dacă nu plătiți, luați în cel mai bun caz bătaie. Specialişti in din-astea erau gipsi englezi, îi gineai de cum intrau în locație.
Ultima oara cand 1GBP = 1.5 euro a fost in 2007. Vezi ca aberezi fara sa dai un search pe google.
@venom. Asta se întămplă cănd citești în viteză, crezi ( sau cel puțin așa îți spune famila) că ești brici la minte și te hotărăști să dai o muie la un comentator pe care nu îl halești. Unde am scris eu anul în care lira era 1.5 euro? Am venit în Spania prima oară în 1998, îți fac și reconversie la prețuri în pesestas, chiar crezi că e cazul să dau un search pe google să văd chestii? Plus că am locuit și muncit într-o stațiune preponderentă vizitată de englezi.
Răspunsul la comentariul tău e în moderare. Oare de ce ?
Mi se pare putin interesanta aceasta afirmatie.
„După ce s-au dus în cap cu lira după brexit o lira era inainte 1, 5 euro, ultima oară era 1,09”
Concluzia a 10 persoane este ca o lira inainte de brexit era 1.5 euro, iar ultima oara (nu stim exact cand) o lira era 1.09 euro.
Unde gresim noi, 10 persoane din birou, ca nu intelegem altceva?
Comentariul se referea la apucăturile turistului cănd se vede mai strămtorat la buzunar. Că a schimbat 1000 de GBP la un curs de 1,37 EUR să zicem ( irelevant anul și luna, înainte de Brexit ), nu e totuna cu 1000 de GBP schimbați în mai 2021 cu 1,14 EUR. Pentru că e o diferența de 230 de euro. Mai puține beri lăsate în soare, mai puține English breakfast măncate pe un sfert ,,că mergem la plajă,, și mai puțin ciubuc la sclavii din turism. Dar mai multe apucături de neam prost.
Despre asta e vorba în comentariu. Mai puțini bani de spart, mai multă ghiolbăneală.
E plin de experti aici, aka pareristi.
Da, sunt si pareri valide, argumentante, dar putine.
Oh, well, prefer sa ma abtin in acest caz!
Ce ti-e si cu bloggerii astia, mint ca au prieteni si inventeaza povesti ca sa vanda un iPhone 😀
Sunt curios in ce consta santajul. Partea asta cu review negativ in google nu stiu ce sa zic, fiecare e liber sa isi exprime parerea relativ la interactiunea cu firma respectiva. Nu poti forta prin contract sa nu primesti review negativ de la clienti. Deci in ce consta santajul? Amenintari cu violenta, daune materiale etc. ?
Vrea banii înapoi și să păstreze șuruburile. Dacă nu îmi dai, atunci fac X, te denigrez etc.
Ba chiar el estimează volumul de business pierdut in urma acțiunilor lui, in euro.
Alter ego habar nu ai despre ce vb, nu cunosti sensul legal al cuvintelor amenintare si santaj. Dupa tine si santajul emotional ar fi pedepsibil cu inchisoarea
Faptul ca unu iti zice ca o sa puna rev negative pe FB este cel mult o informare (daca se va concretiza si in fapte ramane de vazut), nu amenintare, si ar trebui sa-i mulumesti ca te-a anuntat dinainte, pentru ca poti lua masuri proactiv.
@Alter Ego……..nu e chiar atat de simplu:
Nu pot să-ți garantez tipul, îți garantez însă potriveală, chiar dacă potriveala e mai scumpă”.- asta spune vanzatorul, insa de unde stim noi ca a fost chiar potriveala, si respectivul cumparator nu a folosit suruburile, insa ca se le potriveasca, a avut nevoie de X ore in plus la manopera, sau un muncitor s-a ranit, tocmai din cauza ca nu a fost exact totul potrivit.
Eu chiar as fi curios cum se poate dovedi santajul, poate respectivul cumparator cere suma respectiva ca si compensatie, cu titlu de dauna pentru problemele cauzate de un produs care nu s-a potrivit exact cu indicatiile vanzatorului , iar mesajul cum ca va lasa review negativ are doar rolul de a isi impune opinia intr-o disputa comerciala.
Eu va spun sigur ca o persoana poate fi obligata legal sa stearga/retracteze un comentariu aiurea lasat pe google, si a fost nevoie doar de o scrisoare redactata de un avocat/invitatie la un colegiu al unei anume profesii….insa dupa cum e descrisa situatia aici, nu stiu cine si cum are dreptate, daca de exemplu, cumparatorul a solicitat suruburi conforme cu o anumita specificatie tehnica, si vanzatorul i-a indicat, clar, scris, ca produsul respectiv corespunde sau nu acelei specificatii.
Departe de mine orice prejudecata , insa te iei de cap cand vezi nivelul tehnic, cunoasterea unor standarde tehnice, desfasurarea unor activitati de comert sub umbrela unor contracte clare, atat din partea vanzatorilor, cat si a cumparatorilor, de multe ori e o tranzitie brusca de la bazar/piata, la vanzarea online.
Dacă ai toate dovezile îi fuți cel mai rău cu poliția. Peste tot în lumea asta. Da, politia urmărește așa ceva, este obligată. Dacă procurorul o lasă este altă chestie, dar de obicei ajunge să primească o chemare la poliție și își cere scuze… Eu am retras odată o plângere depusa și a fost cea mai mare greșeală, idioții trebuiesc urmăriți fără nicio milă.
În cazul acesta, pe lângă o plângere la poliție aș pune și un avocat pe el dacă ar scrie un review nasol fără motiv. Ști cum este, Vali nu-i mai da un contract de 2-3000 de Euro ptr. șuruburi că a văzut review-ul nasol.
Btw.: este incredibil de complicat de scris un review negativ și să nu-ți dai cu tesla în koae dpdv juridic.
Pentru cine este in domeniu, cazurile astea sunt uzuale, hai nu zilnice, dar frecvente. Solutia evidenta este cunoasterea legii. Eu ca personal touch mai amenint si cu reclamatie la fisc pt evaziune, fineturi, aa deci vinzi pe facebook, ia sa vedem ce declari, etc. Functioneaza de minune
Și pe bună dreptate aia e corect. Faci evaziune surporti consecințele – aici sunt fanul tau
Eu pe ăștia evazioniști i-aș manca. Nu e vorba aici de așa ceva. Speța lui e ca de ce nu e camera la etajul 5 ci la 1. Că el vrea sa se vadă marea și își vrea toți banii înapoi că nu s-a văzut. Deși etajul nu e garantat.
Am observat o chestie interesanta de cand lucrez cu patura sa zicrm
mai defavorizata financiar . Au un tupeu fantastic, uimitor . Mi-a explicat cineva ca asa supravietuiesc. Pt cei care nu fac parte din clasa asta sociala e inexplicabil
Lipsesc niste elemente din poveste, si poate ar face bine la firul logic:
– antreprenorul are magazin fizic, o taraba sau un magazin online?
– cererea din partea clientului a venit verbal / in scris / telefonic ? La fel, raspunsul antreprenorului a venit verbal / in scris / telefonic?
Eu fara datele astea, nu m-as avanta sa inclin balanta in nicio parte.
Ca daca a fost verbala toata povestea, treaba-i clara. Fara varianta clientului, normal ca privim doar dintr-o perspectiva.
Daca discutia a fost pe mailuri, atunci lucrurile sunt mai simple de urmarit. Iar daca clientul ala chiar si-a asumat ca va cumpara alte suruburi fata de ce a vrut, aia e. Ne rezumam doar la situatia unui antreprenor care vrea sa faca bani cu orice pret, indiferent ce ii cer clientii, el incearca sa le dea solutii, chiar daca poate nu sunt cele mai fericite solutii. Sa vanda, asta-i important.
Cererea a venit in scris. A fost confirmată in scris.
I s-a scris etajul 5 (nu este garantat poate fi orice alt etaj dacă mi se prelungește o camera sau se întâmpla orice). Accepți treaba asta.
A acceptat in scris. Ba chiar el a zis aia e îmi asum că poate să fie și alte etaje (ghinion de neșansa a fost 1 că aia de la 5 au prelungit.
Pe site avea mare: Etajul nu e garantat poate fi orice etaj că uneori se prelungesc, suprapun, bla bla. Avea și pe comanda. Nu a plătit nimic la rezervare avea anulare gratuită. A ajuns la hotel. A văzut camera.
A luat etajul 1 nu a comentat nimic a plătit a semnat contract, bonurile tot. Platit cu card. La fiecare masa totul OK cu recepția. Nu a zis nimic niciodată.
După plecare incepe șantajul că își vrea banii pe toată cazarea dacă nu pune la el pe site și pierdem in loc de 200, 30.000, si ne dă 24H. Că el de la 1 cum să vadă frate marea. După alea 24 a început să posteze povesti. Zeci de mesaje cu s*p*, injurii, acuze, făcuți hoți și limbaj suburban pe mail, telefon, WhatsApp, SMS. Că se p* pe condițiile noastre și de pe site. Că orice facem își vrea toți banii. Dar gen după ce a stat 5 zile fara nici o problemă și a plătit după ce a văzut camera.
Asta cu camera la alt etaj nu e chiar asa. Eu daca fac rezervare pentru etajul 5, ca asa vrea muschiuletul meu, pai atunci sa fie etajul 5, nu demisol. Treaba cu prelungirea la cazare e simpla: ai facut o rezervare initiala si vrei sa stai mai mult? Foarte bine, dar te muti la alt etaj, ca asta e rezervata pentru altii care si-au facut si ei planuri vacanta asta. Asta-i o chestie romaneasca, sa prelungesti cat ai tu chef, fara sa te intereseze ca poate camera aia e pentru altii. In limita disponibilitatii – da; dar altfel, facut bagajele si coborat la alt nivel.
E aceiasi chestie ar fi si cu pat matrimonial, si ma trezesc defapt cu doua paturi single lipite. Pai selectez ceva si primesc altceva? A, ca metrii patrati ai patului sunt aceiasi – or fi; dar eu vreau pat matrimonial, nu sa am despartitura intre saltele. Care-i scuza? Nu s-au spalat lenjeriile? Camera cu patul matrimonial a ramas la niste viteji care au prelungit? Eu sunt mai prost? Sau cum?
CP vezi că nu este deloc așa. Ai acceptat clar în scris că nu îți pot garanta etajul. Dacă condițiile nu te ajuta, găsești alt hotel.
Eu o singura intrebare am: de ce se mai mentioneaza etajul atunci cand se face rezervarea, dar hotelul se acopera in contract de prevederea cum ca etajul nu este garantat? Chiar daca legal hotelul este acoperit , avand experienta prelungirii sejururilor, si a indisponibilizarii camerelor, trebuia fie sa se opreasca sa promoveze camere la etaje superioare, fie sa le aduca in vedere celor ce doresc sa prelungeasca faptul ca , prelungirea poate insemna si transferul intr-o alta camera (curatenia unei camere cred ca este inclusa in costul/noapte).
Apoi, daca hotelul dorea sa fie elegant, chiar daca legal s-a acoperit prin acea fraza, cf careia etajul 5 e cel rezervat, dar nu cel garantat, putea sa faca un gest – o reducere, o masa, o sticla de sampanie, mie in lumea asta toata (si am fost si pe alte continente, si m-am plimbat destul, atunci cand ceea ce am rezervat initial nu a fost disponibil, am primit scuze, si daca un upgrade nu a fost posibil, apoi am primit mici gesturi comerciale, sau o sticla de vin, etc.)-e cost of doing business, iar in general faci cam totul pentru client (mai greu in Europa).
Apoi daca clientul respectiv are un limbaj suburban, jignitor, ameninta, exista suspiciuni de santaj, apoi cel ce inchiriaza apartamentele respective poate fi indreptatit sa se adreseze politiei, insa la faza cu review-urile nu cred ca are ce face mare lucru, iar clientul respectiv poate invoca faptul ca la momentul prezentarii la cazare nu a dorit sa creeze dispute pentru ca era obosit, nu avea alta cazare, ii era frica ca o disputa poate duce la anularea cazarii, si nu avea alte optiuni,etc etc….si toate astea in fata unui politist neinstruit, plictisit si fara chef….rezultatul e greu de intuit.
Becaly
El a întrebat în scris dacă poate rezerva la etajul 5. I s-a răspuns tot în scris că încercăm dar sub nici o forma nu este garantat etajul. Și pe comanda fix asta scrie. „Rezervarile vor fi confirmate doar pentru un anumit tip de camera, nu pentru un etaj / culoar. Nu se garantează o camera anume din hotel ci doar tipul de camera.”
Cei ce vorbesc de scos turiștii cu forța din camere la prelungire nu știu ce zic. Ai zero șanse să faci asta și dacă îi superi nu pleacă nici după ce vine politia și de facto nu ai cum sa îi scoți din camera. Asta e mă rog alta discuție.
hai sa vedem.
ai un client care ti-a stat 10 zile si mai vrea 1. Pe asta tre sa il futi in gura
ai un client care abia vine. Pe asta tre sa il pupi in pula
Ma baieti. Voi lucrati la companiile de telefonie mobila?
@animaloo: nu inteleg exact logica, sau defapt de ce ai pus comparatia aia. De ce nu e: ai un client care sta 10 zile. Mai vrea sa stea una. Ai un client care abia vine. Ala sta 20 de zile. Ala de a stat 10 zile, a fost atat de scartar incat nu servea nimic in restaurantul tau. Ala care sta 20, mananca cel putin o masa in restaurantul tau.
Zic ca daca tot fabulam, sa fabulam pana la capat.
Nu e despre introdus organe nimanui in gura, daca asta ai inteles. Dar e vorba de un minim respect. Tu ca si client, cand ai facut o rezervare, iti asumi perioada rezervata, nu ce doresti sa prelungesti cand ti se scoala tie.
Sau hai sa-ti dau una din domeniul meu de activitate: daca ai un eveniment, intr-o anume zi, intr-o anume sala, si in timpul evenimentului ma trezesc ca mai am chef sa prelungesc evenimentul cu inca o zi: ce zici, se poate? Platesc boss, nu e problema!
Odata pe insula am comandat si am platit cuisoare dar am primit piroane, pentru ca „asa functioneaza industria”. Eu am platit cele mai mici, el mi-a livrat cele mai mari. Cand incercam sa caut o solutie de mijloc mi se tot repeta ca sunt nerecunoscator pentru upgrade. Si e deranjant ca ma lua de fraier, vanzatorul stiind foarte bine ca nu am cum sa ma folosesc de prioanele lui chiar daca mi le dadea la jumatate de pret fata de cuisoare.
Nu justific in nici un fel santajul marlanului. Trebuie dat cu el de pamant si tarat prin sali de judecata pentru ca altfel va continua sa faca asa iar ulterior ii va converti si pe altii la acest comportament.
Am mai avut si eu contracte d-astea cu vezi ca se potrivesc, daca n-am d-alea ieftine ti le dau pe cele mai scumpe. NICIODATA nu au avut d-alea ieftine. Doar zic…
Astia care dau dreptate clientului par ca n au închiriat niciodată o mașina online. Mereu am primit o mașina similară cu cea care era pe site