A întrebat cineva pe live ieri despre asta, că Tazz își forțează curierii să facă livrarea în 20 de minute, chestie care nu e adevărată, dar eu văd problema un pic diferit.
Majoritatea avem internet pe telefon. Cred. Sper că nu citiți postul ăsta prin fax. Ne putem uita unde e restaurantul ăla și dacă omul are cum să ajungă în 20 sau 30 minute la noi, mai ales la ore de vârf, mai ales în orașele mari. E un pic ilogic să te superi că nu ți-a adus mâncarea caldă instant, nu? Eu așa gândesc.
Am avut timp să mă gândesc la asta în timp ce mie mi se aduce primul mâncarea când comandam ceva de la un restaurant central, eu locuind nu pe lângă el, dar în drum spre 3/4 din oraș.
Mai puțin când e dark kitchen și nu are adresa în aplicație, ai doar o estimare de timp de livrare.
cu skillurile tale de ITist nu le găsești adresa? ah, nu poate fi găsită adresa? deci nu cumva nu la ele mă refeream?
Asta e altceva. Dar și tu uiți faptul că marea majoritate sunt complet afoni tehnic și de abia sunt capabili să dea o comandă pe tazz. Dacă restaurantul apare că livreaza la adresa ta, deși aplicația are acces la locul din care dai tu comanda, de ce i-ar păsa lui prea mult unde este exact restaurantul.
Până la un moment dat nu aveai acces la restaurantele care depășeau o anumită arie din jurul tău. În goana după profit a celor de la Tazz, aria asta s-a tot lățit deși curierii nu sunt Superman și nu pot ajunge prin trafic de la un capăt la celălalt al orașului.
Și da, eu mă uit de unde comand sau comand numai de prin apropiere. Dar încă o dată, asta e valabil pentru doar o mică parte din cei care dau comenzi pe Tazz. Restul se uită la pozele frumoase cu mâncarea și apasă pe butoane.
Altfel, oare Tazz/Emag sunt capabili să scoată în gura mă-sii pop-up-ul ăla prin care mă tot forțează să le permit să-mi transmită notificări în Android ? Sau sunt jegoși sau incompetenți ?
văd o oportunitate aici: să il anunți pe client că restaurantul e la mama dracu, poate înțelege că nu vine in 20 minute comanda.
Aplicatia aia ar putea localiza restaurantul, livratorul si a pe cel are comamda, sa se foloseasca de waze sau google maps si sa iti arate pe tel timpul aproximativ de livrare. Cand comanzi o pizza si iti arata ca timpul estimativ se livrare e 30-45 sa nu fie tocmai fierbinte.
Pe aplicație și pe proprietarii ei îi doare în penis de orice cât timp fac bani. Și nu vor face schimbări decât în scopul de a face cât mai mulți bani, că așa funcționează capitalismul. Vezi twitter/reddit…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Ne uităm și la faptul că orașele și metropolele americane sunt „sprawled”, adică întinse mult și bine? Ia calculează matale cât are un cartier din ăla… Doar nu vei comanda de la un local din centrul, nu știu, al Manhattan-ului, dacă tu stai prin Long Island…
Ma refeream cartier in sensul de o arie de 20 de minute (‘10 blocks stanga dreapta sus jos’)
Nu mai comandati mancare…
corect. Gatiti folosind device-ul ala numit „aragaz”; ati dat o gramada de bani sa fie „d-ala misto” dar il porniti doar pentru un ceai o data pe saptamana ! :))
Nu mai mâncați că dă dependență!
Este ilogic sa platesti taxa pentru un serviciu express (NOW – livrare super rapida), cu produsele alese de ei sa fie acolo in depozitul de unde cara toate draciile disponibile in meniul Tazz NOW, nu la niste parteneri care pot avea grad mai mare de incarcare, sa treaca 40 de minute si tot sa nu iti preia cineva comanda; repet – Tazz NOW
Sa nu mai vorbim de taxa de livrare, taxa de administrare site (ca eu trebuie sa le platesc datacenterul la fiecare comanda), taxa de comanda sub un salariu mediu pe economie, taxa de aglomeratie, taxa de ramburs … practic abonament Genius degeaba.
Am vrut sa le dau bani… nu i-au dorit, nu mai apelez la ei vreodata.
Daca tot e langa mine, nu mai bine ma duc si comand takeaway ce vreau la restaurant? Aveam un restaurant langa mine, 4 Amici, vali poate stie, dadeam comanda de pizza la telefon si ma duceam pe jos sa o ridic…
Păi da! De unde iau pizza imi fac și discount de 10%. Bine, la glovo ar plăti 30%, dar s-or fi gândit că eu merg pe jos nu cu mobra
Pai ti-ai raspuns singur la intrebare… cum sa merg pe jos? pai si mesajele alea pe Teams sa discutam a 10 a oara nimicuri ce fac? :))
Daca tot te duci, nu mai bine mananci acolo?
@venom, te referi la mesajele alea de pe Teams pentru care esti platit sa raspunzi?
Cred ca aplicatiile ar trebui sa limiteze aria de comanda in functie de locatie (cred ca o fac cumva dar zona este destul de mare).
Mna, pana la urma ma gandesc ca au si ei internet, nu? :))
Also, cand mai vedeti indieni care circula haotic si trec pe rosu, nu-i injurati. Ganditi-va ca daca ar merge regulamentar, v-ar aduce mancarea rece (pun intended)
Eu am ajuns sa gatesc mai mult acasa, dupa ce cumperi de la restaurante aparent ok si faci toxiinfectie alimentara, nu-ti mai arde sa comanzi indiferent de timpul de livrare.
Cand te uiti si pe tiktok la cei care au inceput sa-si promoveze restaurantele, mai scapa uneori si jegul din bucatarie pe live/video si dupa sterg postarile cand apar comentarii :))
Sau curierul poate livra comanda in cutie de polistiren termoizolanta, pe care o ia inapoi, desigur.
E doar o idee, nu sariti cu minusuri (zic eu, stiind ca foarte probabil degeaba zic….).
De ce nu si cu cuptorul cu microunde in spate…
Tu stii sa gatesti ceva sau buna doar de sugestii? Altfel cred ca pretentii de batut cuie de la consort sunt.
Da, reactiile sunt previzibile si minusurile la fel, dupa cum anticipasem. Ce sa zic, luati cu apa si comandati in cartier cum intri pe dreapta. Pofta buna si spor in ramura.
PS, ca sa nu muriti talambi: in tarile unde ai apa calda 24 de ore cam orice in afara de pizza se livreaza in astfel de cutii, daca trebuie livrat cald. Nu sta nimeni cu ochii pe harta sa vada unde e italianul cutare sau chinezul cutare. Comanzi unde ai chef si pofta si vine cald, in 40-45 de minute.
Hai cu minusurile, hai cutzu-cutzu
Previzibile comenturile pt ca in primul comment ai fost defensiva stiind ca zici o tampenie, in al doilea ai zis ca e bine sa le explici talambilor de ce te simti tu entitled sa comanzi pizza din Napoli in Cluj si sa vina calda, crocanta, fara condens in ea. Inca o data, doar consumatoare avida de mancare si strict emitatoare de pareri cand e vorba de facut chestii?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nu ai nici un argument si practici reducerea la absurd. Bravo tie, poti sa citesti si de 20 ani blogul, daca spui o tampenie, o tampenie ramane: serviciile de livrare mancare au limitarile lor, geografice, termice, care or mai fi; nu iti convine, iesi si cumperi perpedes sau gatesti si taci.
Exact unde e absurdul cand spun ca o livrare poate dura 45 de minute intr-un oras mare?
Din moment ce metoda cutiei de polistiren izolante este folosita de majoritatea serviciilor de livrare, tampenia ramane ca nu pricepi tu faptul ca este o practica raspandita in tarile unde acestora le pasa de clientii lor.
Si cum nu am niciun argument? Ce nu am argumentat?
Hai ca te citeam mai jos cu rondeaua de rosie si felia de castravete, aceeasi retorica de Gica Contra dupa o luna in Vaslui…
Dar am decis ca azi am rabdare, deci sa continuam
Si gentile de livrare din Ro au termoizolatie de ceva timp, nu livreaza baietii astia in pungi de rafie cum oi crede tu din Berlin de la tine.
Si in Ro se fac livrari pe distante mari, cu timpi de livrare de peste 45 min uneori. Ghici ce, mancarea nu ajunge ca in restaurant, dar e compromisul pe care il faci tu ca om care comanda; sub nici o forma nu inseamna ca trebuie sa le puna microunde in carca alora, cum sugera cineva mai sus; asta nu intelegi tu, e aiurea ca te gandesti la alte metode prin care sa faci mult prea complex un act simplu (cel de livrare mancare) care are trebuit simplificat in lumina faptului ca e din ce in ce mai utilizat.
Continuam daca vrei, cu gateala tot nu ne-ai lamurit.
Măi, omule, eu pân la cap și la coadă nu pricep ce ai cu mine. Mie mi se livrează o comandă de la chinez – exemplu aleatoriu – în circa 45 de minute, caldă spre fierbinte și este fix ca la restaurant. Am dat exemplul cutiei de polistiren pentru că ăsta e unul din ”ingredientele”, că tot vorbim de mâncare, de-a livra alimentele calde.
Atâta tot. De ce zici c-ai sărit la mine? Că am zis ”tâmpenie”? Exact care fiind aia? Că anticipasem că o să iau minusuri? Era clar că așa se va întâmpla, pe blogul ăsta fiind una din cele mai mari ponderi de misogini, dacă nu chiar cea mai mare, din toate blogurile care mai sunt active în România. Atâta știți cei mai mulți care scrieți aici: femeia să stea la cratiță, și este foarte vizibil asta de ani de zile.
Cât despre găteală – dacă te mai las, de câte ori mai întrebi?
Salut, in Berlin aplicația Wolt are limitare sa nu poti comanda decat intr-o arie cu raza de aprox. 3-4 km de unde esti situat. O fi și cum o zice Nancy la alte aplicații, nu știu. *flies away*
nancy, hai sa iti explic eu unde gresesti. inginereste. si nu ti-am dat nici un minus inca.
cutia aia de polistiren izoleaza termic foarte bine. doar ca izoleaza la fel de bine si hidric. si in loc dd pizza vei avea ciorba quattro stagioni.
cutia de polistiren este o solutie pentru anumite alimente, anumite temperaturi si si anumite perioade de livrare. probabil la tine acolo in berlin restaurantele tin cont de asta si livreaza in concordanta. sau ai avut tu noroc. sau pur si simplu comanzi mereu aproximativ acelasi lucru unde este ok.
insa in romania inca avem mari probleme cu ordinea operatiilor. pana la calculul punctului de roua pentru o pizza e cale lunga.
@Blob
Eu eram o țîră sarcastic. Că doar nu umbla livratorul pe sub firele de troleibuz sa alimenteze cuptorul cu microunde de 800 wati…
@Nancy Asa se livrează în orășelul în care locuiesc. Orășel cu apa calda
De cate ori am comandat mancare (in medie sub 5x pe an) am avut experiente nasoale.
Perfer sa gatesc sau sa merg la restaurant sa vad cu ochii mei mancarea.
Acasa mananci pe intuneric de nu vezi cu ochii tai mancarea?
Comand din ce în ce mai rar, și când nu gătim preferăm să ieșim la restaurantele de prin zonă. Încerc să comand de la cei care au livratorii lor, de la care comandam și înainte de foodpanda, glovo și tazz.
Restaurant la 2km de mine, timp de livrare estimat 40 minute, mancarea a ajuns in 2 ore. Citind review-urile am vazut ca e ceva normal pentru acel restaurant, iar altii se plangeau si ca portiile sunt mai mici decat e specificat in descriere (unde scrie si ca e greutatea produsului finit, nu vorbim de o friptura cantarita cruda). Cand a ajung comanda am cantarit de curiozitate, burgerul a avut 420g in loc de 480g cat era in descriere. Majoritatea operatorilor din HORECA merita sa intre in faliment, sunt niste hoti ordinari din toate punctele de vedere. Dupa ce se solutioneaza plangerea la ANPC revin cu update.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Blob, e o diferenta de peste 10% intre cele doua valori
Diferenta de greutate. Nu e problema mea ca au pus doar o rosie in loc de doua, eu am platit pretul intreg si ma astept sa primesc produsul conform descrierii. Altfel, cum ar fi sa merg in locatie sa scot cantarul pe masa si sa platesc proportional cu greutatea cantarita? Ar face spume personalul de acolo? E chestie de principiu, HORECA plange in toate partile ca e greu si pe de alta parte fura prin toate partile.
Alt exemplu din HORECA este reprezentat de hotelurile cu 4-5 stele care nu indeplinesc nici macar jumatate din criteriile necesare unei astfel de clasificari.
https://www.libertatea.ro/stiri/livratorii-din-asia-care-iti-aduc-mancarea-muncesc-peste-10-ore-pe-zi-pentru-2-000-de-lei-pe-luna-desi-firmele-le-promit-altceva-e-un-viitor-negru-pe-bicicleta-4593461
Urat cum se spala pe maine Tazz, Glovo si folosesc intermediari pentru livrare.
Daca iese nasol… nu stim noi, intermediarii!
Adica autoritatile nu-si fac treaba si nu verifica daca acesti muncitori primesc salariul minim legal? Nu-mi vine sa cred.
Andrei, daca sunt contractori (PFA sau Micro) este contract comercial nu de munca si atunci ai zero responsabilitati pe partea de Codul Muncii (numar de ore, pauze, concedii, salariu)
@F., inteleg ca cetatenii straini pot sa primeasca viza de munca in Romania chiar daca nu au un contract de munca? Este suficient sa lucreze 1-2 ore pe zi ca PFA?
Te intreb doar, nu stiu foarte bine care este legislatia in acest domeniu si vad ca tu esti mai bine informat.
Sau gatesti acasa ca nu e asa greu si cand ma uit la clipurile de la sanepid ma ia greata.
Si multi se lauda ca au ozn-uri acasa pe post de aragaz, vitroceramicele sint desuete deja. Sau vor sa-l lase mostenire nepotilor?
Ma uitam kntr i vreme la kitchen nightmares. Doamne ce era la unii.
Cel mai naspa este ca daca nu ti se livreaza toata comanda (ori magazinul ori livratorul uita o punga) sub nici o forma nu vine cineva sa iti aduca restu. Mananci ce ai primit (poate doar niste sosuri si subcuri, cine stie) si restul ti se ramburseaza pe card (Daca insisiti ca NU vrei voucher)
Si asta m-a convins sa nu mai comand vreodata de la tazz. Ori merg eu ori gatesc ori vomand direct de la restaurant cu livrare proprie. Dar de la tazz/glovo etc niciodata
freudian slip
Dar nu ar fi mai logic ca aplicatia sa faca o estimare si sa-ti spuna ca pentru restaurantul X din capatul celalalt al orasului o sa dureze o ora livrarea? Sau ca va costa mai mult serviciul de livrare?
Nu prea inteleg de ce ar trebui sa stau eu si sa ma gandesc daca este trafic sau nu si cat dureaza transportul. Cei care administreaza aplicatia ar trebui sa faca aceste calcule.
Face asta deja, pe Tazz am restaurante la care este afisata livrare in 45 min.
Dar in general acum afiseaza timpul total de livrare care tine cont oarecum si de cat de repede se misca restaurantul sa pregateasca mancarea. Chiar astazi m-am uitat la un restaurant din zona (2,3 km) si avea timp de livrare de peste 60 minute.
Uneori m-ar interesa mai mult sa stiu cat dureaza sa ajunga mancarea la mine, ca sa stiu ca nu este rece cand o primesc.
Uite un meme pentru capitalism:
7 tablete pentru a primi comenzi sau 7 canale de distributie pentru a-si vinde munca si a-si dezvolta afacerea.
daca e langa mine, ma duc si mananc acolo. mai vezi oameni, nu speli vase, mai iesi din casa.
Sunt client fidel Sabatini Tei. Suntem ca in Cheers acolo. Sunt clienti cu care ne stim din vedere, stim pe nume ospatarii si ei pe noi, ne salutam cu patronul si mai lasa de la el din cand in cand cate o masa.
Mult mai castigat decat cu comanda on line.
Era si o piesa de la parazitii, ca o sa iesim dupa tigari doar poate poate mai vorbim cu cineva.
staiti sa vedeti surpriza pe capul vostru ca cele sapte tablete sunt fix una 7n romania, platformele servindu-si comenzile 7ntre ele. nu doar o data a venit livratorul ‘gresit’ cu comanda corecta.
la intrebarea mea ‘pai nu am comandat la tazz? de ce ai geanta glovo?’….’ăăăh, pai sa vezi, nu mai aveau cu tazz’
Cred că singurii care nu sunt deranjați de trafic sunt livratorii ăștia asiatici, în speță indieni, pakistanezi, vietnamezi, bangladeshi etc. că pentru ei traficul nostru e parfum în comparație cu țările de baștină.
E aglomerat la ei dar se merge incet, îți crește barbă albă stînd in trafic… Aici riscă sa le ramînă penele pe jos.
off topic, ce parere aveti despre ultima inventie uber?
tocmai am vazut pe mail ca nu mai exista o taxa unica de anulare, avem privilegiul de a fi taxati cu interval intre min RON8.50 si max RON19.50.
Ăsta nu ar trebui să fie un feature al aplicației? Adică aplicația să nu permită comenzi la restaurante aflate la mai mult de X kilometri distanță de client? Unde locuiesc eu, așa funcționează.
Foamea de bani profita de clientul lenes…
Eu stiu ca asa este. Unele restaurante / livratorii nu permit livrarea la distanta mai mare de x km. Sau costul livrarii se calculeaza in functie de distanta.
Comand rar. Iau de la restaurante cu specific (indian, thai, chinez, libanez) doar câmd am pofte. Alea bune sunt departe de mine. Aștept și nu mă deranjează. Pe Bolt zice clar. Au și 90 min timp de livrare. Dacă poftești și ai chef să aștepți, plătești livrare și aia e.
Nu comand niciodată meniul zilei când mi-e foame de la Cuca Măcăii
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
1.Ce pula mea înseamnă delusional în limba română?
2. Până îți ajunge in gură, cere când vrei să mănânci, nu cu jumatate de oră înainte și după îți ajunge comanda pe masă mergi la fumat și după ,, bag pula s-a răcit ciorba,,.
3. Vorbește ospătarul singur la masă, că pe clienți îi doare în pulă de el. Ei au lucruri de discutat :
e departe locul unde am parcat, a făcut căcuță moale puradelul, și nici nu au bere de abație și înghețată de trufă albă .
Nu am venit să mâncăm, suntem pe etalare.
daca mancarea devine necomestibila in 30 de minute inseamna ca mananci in locul gresit.
@Paco, as vrea sa-mi cer scuze in numele clientilor care vin sa se simta bine in restaurantul tau si sa socializeze. Ce dracu’, astia sunt atat de prosti incat nu stiu ca ospatarul este ala important?
Si apoi ne plangem ca lumea nu mai vine la restaurante si prefera sa comande prin bulangii astia de la Tazz si Bringo care iau 30% comision.
@Andrei G, totuși hai să fim serioși, când ospătarul vine să-ți ia comanda te poți opri câteva minute să-i spui ce vrei să mănânci, că nu pui totuși la cale debarcarea din Normandia.
Nu-l ții pe omul ăla mobilă lângă masa ta să te asiste la discuții ca e cam de porc.
Dacă ospătarul ar veni și tu ți-ai continua discuțiile de simțit bine fără să-l bagi in seama și ăla ar pleaca că poate mai are și alte mese la care să servească, ai face un scandal monstru.
@Paco: minim 50% din rolul unui restaurant este acela de socializare. Restul e mancare + baut (alcool sau nu).
@AB, poate ca am exagerat ca sa-mi expun un punct de vedere, asa cum cu siguranta a facut si Paco.
Dar in general, cel putin jumatate dintre clienti vin la restaurant pentru socializare, nu doar pentru mancare. Asa ca da, unii dintre ei nu vor fi extraordinar de atenti la ospatar.
In acelasi timp insa, un ospatar cu experienta, stie cum sa le atraga atentia intr-un mod civilizat si sa-i faca sa se simta bine in restaurant.
Culmea e ca printre cei care comanda mancare din coltul celalalt al orasului sunt mari sustinatori ai orasului de 15 minute
Acuma na, comanda omul de unde vrea, ca de asta plateste taxa de livrare pe aplicatie. La mine se mareste taxa si timpul de livrare in functie de distanta si apoi te gandesti tu daca chiar iti trebuie de la >5km distanta, 5eur livrare si 1h estimare de livrare.
Desigur ca depinde si ce comanzi, banuiesc ca nu isi ia nimeni wagyu steak cu livrare acasa.
Problema ar fi alta, scorurile nesimtite (inflatie pasamite) care se practica in ultimul timp, gen 1 pachet de paste costa 1-2 euro si un pesto inca 4, dar 3 portii de paste au ajuns la 40 eur in zona mea, de chiar iti vine sa te lipsesti si sa aprinzi aragazul ala bengos cum zice lumea mai sus.
La mine în comună s-au deschis două locații ce erau doar în oraș, la aprox 5,6 km distanță. Dacă intru pe tazz, nu am posibilitatea de a comanda de la ele, ci doar de la cele din oraș. Nu înțeleg de ce e așa. La altele, cum sunt magazinele, comanda e transferată magazinului din localitatea mea. Sunt altele care își aleg o zonă de livrare și, deși listate în aplicație, nu pot plasa comanda fiindcă sunt prea departe. Cred că ține de vânzător, mai mult.
Probabil ca cele care s-au deschis acum recent nu au suficient personal incat sa faca fata si la livrari. Duresza pana gasesti bucatari si pana ii pregatesti sa se miste repede.
Comand doar din cartierul meu, nu am avut probleme niciodata, curierii sunt pe biciclete sau trotinete majoritatea.
In schimb, de cand au inceput sa angajeze pakistanezi/bangladeshi, astia asteapta sa stranga 2-3 comenzi si abia apoi se apuca de livrat si o aduc de fiecare data rece. Nu stiu exact de ce le permite aplicatia sa faca mizeria asta dar m-au transformat din rasist rezonabil in turbo-rasist.
Cum ar fi sa se faca o aplicatie pentru restaurante in care sa primeasca toate comenzile din aplicatiile de delivery ?
un agregator de aplicații.
cum ziceam mai sus, s-a facut deja si 7n romania functioneaza brici. bine, nu ii vezi reclama la televizor iar folosirea termenului ‘cartel’ a fost declarata neconstituționala de ccr.