Mi se pare adorabil cum zeci de site-uri rumegă aceleași știri obosite și rotesc aceiași oameni pentru a ține vie speranța unor naivi că și ei pot fi următorii Zuckerbergi, Mai sau Bezoși.
Și mă uit la niște copii din România care vor să rupă lumea în două și nu înțeleg că (1)degeaba au o idee bună, dacă nu cunosc pe cine trebuie, vor sfârși în foame, pentru că toți cu idei mediocre și bune cunosc și fac parte din cercul celor cu bani, și (2) ideile bune sunt în 99% din cazuri mici alterări ale unui produs deja existent, ori, asta nu e de ajuns pentru a atrage destui oameni pentru ca produsul să renteze.
Eh, copiii ăștia cred că produsul lor ușor modificat este pe aceeași treaptă cu saltul tehnologic denumit iPhone sau pâinea prăjită. Și se frustrează, noroc că locul lor e luat de alții care pun botul la visul ăsta accesibil unei elite extrem de restrânse.
:)), facebook-ul nu o fost decat o copie a altei retele de socializare in care a investit cineva.
Acu’, cat stiu eu despre afaceri, nu exita idei geniale si unice, si daca ar fi ar muri in pampers pentru ca e posibil sa nu fie cerere si nici malai de promovat ideea.
Cat despre reusita, nu incerca sa fii unic, ci copie cu nerusinare pe altii si fura din turta lor, dar fa asta mai profesionist, iar cand banii nu mai incap in buzunar reinventeaza roata.
Lasati prostiile, doar suntem oameni seriosi.
Daca ai fi avut cateva start-ups de succes in spate, te-as fi ascultat cu mai multa incredere pe tema asta.
și asta e corect. dar din greșeli inveți.
@joshua: acum multi ani, batranii nostrii spuneau ca „trebuie sa invatam din propriile greseli”. Mai inaintam in varsta, mai evoluam in gandire si ajungem sa spunem ca e bine „sa invatam si din greselile altora”.
@zoso: ai putea fi chiar un tip placut daca nu ai fi extrem de pesimist.
Razi de altii, dar cand ti-am dat o replica mai intepata, te-ai supi putin.
Daca tot ai ras de antreprenori tineri, ok, sa incercam sa acceptam, dar nu crezi ca ar fi normal sa prezinti si o solutie, o idee. Asa, simple rasete pot avea Mihai Galmea, Badea, Ciutacu si Ciuvica in direct si in reluare.
@toti ceilalti comentatori: feriti-va de persoanele care spun ca ideile valoreaza prea putin (din exp. pers. sunt persoane ce nu au idei, nu au inspiratii, treptat devenind frustrati, si copiatori).
Ex. de idee simpla: Toate pizzariile din Sibiu fac pizza buna. Unul din patroni, alege sa denumeasca un preparat in Pizza Iohannis. Rezultatul, toti trecatorii erau curiosi, intrau sa guste preparatul (fiind curiosi), intamplarea a ajuns imediat si la canalele de stiri, expunere tot mai mare pentru pizzaria respectiva. Din cauza unui simple idei.
Sanatate!
Treaba cu „pizza Iohannis” le aduce clienti doar pe termen foarte scurt. Daca mancarea e proasta (ingrediente ieftine), serviciile sunt slabe iar preturile mari (nu neaparat toate 3 odata) degeaba ai pizza Iohannis.
Poti sa ai clienti pe termen foarte scurt si cu pliante de genul „10 lei pizza” dar daca oamenii se prind ca pui parizer, e degeaba.
Aici a fost „pizza șasă cai” care defapt erau 6 feluri de pizza pe un blat, de altfel era mediocra, lumea cumpara odata, de curiozitate. Nici nue ra o pizzerie autentica, e un pub unde servesti de la ciorba la pizza sau stai la o cafea.
Expunerea media nu intotdeauna este un impuls, mai ales la un lucru ce il gasesti pe toate drumurile (pizza).
A da, si este „datorita”, „din cauza” e cand se intampla ceva rau.
La prima vedere Facebook-ul n-ar fi prea greu de replicat de un startup. Insa dificultatea si forta sistemului sta in sustinerea simultana a milioane de conexiuni. Morala: nu tot ce zboara se mananca !
Nu. Dificultatea consta in a pune in gura a milioane de oameni numele produsului tau si, mai ales, de a-l face sa ramana acolo.
@Dan
Nu neaparat in gura…
Mai bine in minte
nu stiu daca stiti da exista Circles? sau whatever de la gogle cu banii in spate and shit si care nu exsota practic?
între timp, cauți cu săptămânile un instalator bun.
dap. și un tâmplar, și un tapițer. ia că mi-ai dat o idee de articol.
Nu cauti unde trebuie >> incearca Spania, Italia, UK …
nea king, te înşeli amarnic dacă crezi că românii plecaţi dincolo sunt mai meseriaşi decât cei de aici. În realitate e la fel, un meseriaş bun este la fel de greu de găsit printre români, indiferent unde îl cauţi. Sunt mulţi care lucrează după ureche că li se pare simplu şi bănos.
Total offtopic, dar foarte marfa ideea cu comentariile noi care sunt evidentiate!
de curand a inceput shark tank australia,
in comparatie cu SUA, australienii zici ca abia s-au dat jos din pom
in conditiile astea in romania nici n-ar trebui sa se vorbeasca de start-up.
ar trebui sa se gaseasca o alta denumire.
Avantajul mare de a trai in Romania e ca in Romania daca faci profit $500/luna dintr-un site, castigi mai mult decat juma de tara.
Si e posibil sa faci $500/luna dintr-un site care este o copie a unui alt site cu ceva imbunatatiri si un pret mai mic pentru serviciile oferite.
In US un site cu 500$ profit/luna e considerat esec total.
Pentru ca in Ro ai 20 mil. de potentiali clienti (de fapt 10 mil. care intra pe net) cu venituri medii de 400$ iar in US ai 200 mil. cu venituri medii de 2000-3000$.
Ideile sunt 2 bani mia de bucăți.
Execuția (și uneori trimming-ul) e singura care face diferența între a fi și a nu fi. iPhone-ul pe care l-ai dat de exemplu de „idee” e caz de manual în sensul ăsta.
Doi, e chiar foarte bine că se face gargară chiar și cu aceleași figuri obosite prin media. Fake it till you make it, cum se zice. Decât Cruduța și Prodanca, mai bine Emi Gal :p și Radu Georgescu in heavy rotation.
depinde la ce te referi, daca ai un MVP e deja mai mult decat „am o idee de magazin online” un MVP nu e 2 bani mia de bucati, dar prostii promoveaza asta la fel ca si cei care se cred bossi si vor orice cu bani putini. E o prostie ce zici cu fake-it till you make it – asa pare din exterior dar in 80%-98% din cazuri esueaza. cruduta sau alte panarami crezi ca ajungeau ceva pana nu existau ceva oameni cu relatii, bazati, in spatele lor? parca ai vorbi pentru un grup de oameni care au reusit prin fake-it-till they made it. exemple? nu vad sa fi dat. doar gargara.
Si mai sunt si cei care stau pe margine si comenteaza. Strugurii sunt prea acri ca nu ma invart in cercurile care trebuie, etc …
Sunt sustinator infocat al ideii de startup. Ideile sunt $0.02, implementarea este totul. Daca ramaneti la stadiul de idei o sa aveti fix 0.02$ Daca indrazniti si incercati o sa fiti mult mai bine. Probabil nu o sa reusiti din prima, probabil nu o sa reusiti deloc sau poate chiar o sa aveti un proiect cu ascensiune fulminanta. Cu siguranta as alege aceasta provocare in locul unui job anost nu nicio perspectiva/sclav al sistemului platit din ce in ce mai bine an de an.
da, mereu e aia cu „strugurii sunt prea acri”.
@startuper, uneori jobul ăla anost îți finanțează ideile.
(și-ți mai hrănește și copiii pe lângă asta)
Vorba unui pilot pățit: not the sky is the limit, but the ground!
@Zoso: daca tot esti in cautare de idei de articole, imi permit sa-ti dau o idee. Tocmai ce am dat comada in state de un sistem de alimentare pt ulei vegetal, un kit ce modifica o masina diesel. Unde naiba gasesc in Romania (de preferat in Bucuresti) unb service competent sa-mi modifice un merc 190d sa functioneze cu ulei vegetal? Ai idee sa existe vreo comunitate de hipsteri eco?
aici.
da. dar e in afara orașului. imediat dau link.
merci. radeti voi dar o sa va las in fum de cartofi la stop :p
deci din cauza ta se vor scumpi cartofii?!
Am zis sa incerc sa vad ce iese, va tin la curent. deja am vorbit cu un restaurant si pot prelua de la ei uleiul vechi gratis. Acum mai trebuie sa rezolv cu omologarea sistemului, inca sap dupa informatii.
boss, te contrazic nitel.
1. asta e cam timpul inovatiilor, nu a noilor inventii. pentru ca atunci cand vorbim de bunuri de larg consum, nu au mai ramas multe de inventat de minti solitare. in schimb ai o masa critica de inventii care pot suferi alterari pentru a indeplini *scopuri specifice*.
2. da, incearca ‘multa lume’, dar un raport semnificativ intre cei ce incearca si cei ce reusesc a fost si in vremea inventiilor, doar ca atunci se mai si omorau intre ei. nimic nou.
3a. progresul nu a fost de la A la B direct niciodata. ai nevoie de ideile ‘mediocre’ pentru ca nu te uiti noaptea la stele si te loveste, decat daca esti matthew mcconaughey si joci in interstellar.
3b. mai stii sentimentul ala cand apare ceva la care te-ai gandit si tu oarecum, si are succes, insa nu te asteptai? nu subestima orice
eu incercam să subliniez că diferența dintre o forță ce nu poate fi negată și remixurile omniprezente e destul de mare.
Dacă ai ştii câţi de-a lungul istoriei au spus ce zici tu la punctul 1…
Noroc că nu i-au crezut prea mulţi, că nu treceam de epoca de piatră.
sakura, am spus ca in prezent mai multe se inoveaza decat se inventeaza. nu stiu ce ai inteles tu.
Ai dreptate, dar toată frenezia asta se traduce într-o nouă economie globală de miliarde de dolari și 99,5% din falimente nu înseamnă că totuși 0,5% nu reușesc. Și au reușit și unii fără pile, prin chestiile noi pe care le-au scos. Sigur, depinde și cum înțelegi „reușit”.
dar de ce sa incercam ceva diferit, cand putem sa ne facem blog unde exprimam frustrarea si incompetenta, vorbind despre altii, ca mosuletii care se uita in carciuma la meci si dau indicatii pretioase si total de luat in calcul
plină lumea de antreprenori și bloggeri, și eu n-am un instalator.
Ca sa excluzi plafonarea incerci cu idei „remixate” sau originale , cazi , te ridici… incerci din nou
unde ii gasesc pe oamenii astia cu idei ca ma intereseaza sa investesc ?
Sigur nu pe la tv…
Nu stiu daca ori nu stii despre ce vorbesti ori ai esuat tu si ai tras concluzia ca nu ii merge nimanui.
In Romania ORICE afacere merge si devine profitabila in maxim 3 ani, dar cu doua ingrediente obligatorii: Sa fii perseverent si sa iti faci treaba bine.
Cunosc o multime de oameni care nu au pile, nu au avut bani, au inceput afaceri de la zero, cu taxe platite, cu toate incasarile la vedere, si care in trei ani maxim (unii mai devreme) au intrat pe profit si acum traiesc frumos si fara stres din dividendele din firma. Inclusiv eu.
Tinerii antreprenori au toate sansele sa reuseasca in afaceri, sa isi construiasca o viata fara sefi, cu program propriu si in care fac ce le place. Singurele conditii obligatorii sunt sa fie perseverenti si sa faca un lucru/serviciu ca lumea.
prima frază o infirmă pe a doua.
ce-mi mai plac exemplele astea care sunt menite sa generalizeze afirmatia: „cunosc o gramada de oameni”. cand ii iei mai la bani marunti, iese la iveala ca 2 sunt vecini de bloc, 3 sunt prieteni-a-lu-prieten-a-lu ..etc si inca 3 sunt ceva neamuri cu care nu a vorbit de 10 ani, dar a auzit ca le merge tare bine (au bmw sau iph6 ceva de genu asta…). funny
Ideile noi prind usor adepti in vremurile astea, sunt foarte multi hipsteri.
Hai să „get it out of the way”, cum spune americanul: Motivele pentru care startup-urile eșuează sunt multe și diverse, printre care amintim primele 20, de aici https://thenextweb.com/insider/
Până să ajungem la punctul tău (1) poate ar trebui menționat faptul că nu ideile nasc un startup care are șanse de reușită ci soluții mai bune decât cele existente pentru problemele a suficient de mulți oameni. Asta e greșeala cea mai mare pe care au făcut-o toți cei care se află la a X-a încercare.
Cu punctul (1) sunt parțial de acord. E greu să ajungi să te bage cineva important în seamă, dar o data ce acest lucru s-a întâmplat, poți să o dai în bară liniștit. Chiar e recomandat, rețeaua rămâne.
(2) e și el corect. De aceea nu avem mii de startup-uri extraordinare, ci avem cateva zeci aproape ireale și cateva zeci de mii din care trăiesc fondatorii și o mână de oameni.
Pe de altă parte în startup-uri se învestește într-un ritm extrem de rapid. Și nu doar pentru că e la modă și că return-urile pot fi imense (e și asta) ci pentru că o mână de oameni e mult mai agilă decât o corporație și costurile operaționale sunt infinit mai mici (chiar dacă compari un startup din Silicon Valley cu o corporație tot de acolo).
Și nu doar investitorii privați și instituționali doresc diversificarea evoluției tehnologice. La fel face de exemplu și Uniunea Europeană (vezi programul H2020). E într-un fel noua economie.
Dar ca să joci jocul ăsta e nevoie de un pic de experiență, care din păcate începe cu câteva eșecuri; dacă reușești sa treci peste ele cu mintea intactă lucrurile o pot lua într-o direcție pozitivă. Dar nu există garanții.