BMW s-a lovit la cap: X5 cu motor de 2 litri!

În topul ideilor proaste din industria auto din ultimii zece ani, asta cu motoarele subdimensionate trebuie să fie campioană. Explicațiile lor sunt simple: taxe mai mici, consum mai bun, turbocharged  pentru că nu mereu îi dai talpă. Explicațiile cumpărătorilor sunt dureroase: motorul ăla mic lucrează la capacitate maximă și asta nu îi priește deloc. TSI-urile alea 1.2 sau 1.4 puse pe bărci de 1,5 tone au dovedit de-a lungul timpului că fiabilitatea unei astfel de idei nu e așa cum sperau producătorii.

La obiect: BMW a pus pe X5 un motor de 2 litri, cu două turbine, care dezvoltă 218 cai. Ce e greșit aici:

  1. BMW e o marcă premium, cine își ia așa ceva nu prea are griji de consum.
  2. Sigur, motoare de 2 litri au mai existat pe bărci de la BMW, Seria 5 vine cu un motor de 2 litri, X3 are motor de 2 litri, sunt zeci de modele de SUV-uri care au motoare de doi litri. Diferența este că X5 e o barcă de 2 tone, iar Seria 5 are cu 400 kilograme mai puțin, iar X3 cam tot pe acolo. Diferența dintre X5 și un Sportage sau un Outlander nu e doar de greutate, ci și de atitudine. BMW e o mașină sportivă, pe când ăla cu Koleus merge cu ea la consum și apoi se plânge pe forumuri că în manual scrie 7% și lui îi consumă 7.2%.
  3. Nu-mi pot închipui oameni care dau 50.000€ și se îngrijorează că impozitul e 2.100 lei și ar vrea să fie 150 lei.

Mi se pare că se bagă singuri în gura clienților care vor lătra după doi ani că motorul e prost și crapă.

bmw-x5

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Noi trăim zilele alea când oamenii fac credite pentru a-și luat iPhone;
    Așa e și cu mașinile. Oamenii se împrumută, dau 50 de mii de bătrâne pe un x5 și după se plâng de impozit, de consum etc.

    10
  2. Cred că e psihologică treaba, te simți eco, nu te ia jena să spui că ai luat motor de 5 litri. Așa e trendul între cumpărătorii lor (nu cei din România, ci cumpărătorii reali de BMW, cei din targetul lor).

    Mai e și chestie de tehnologie. Un motor mare pare ineficient acum. „Ce bă, voi nu puteți face un motor mic și eficient?”. S-a râs mulți ani de mașinile americane și motoarele de 6 litri, când în europa scoteau aceeași putere din motoare mai mici. Lumea se uită în jur și vede că raportul este de cam 130 cp/litru, așa că dacă e să ia un motor de 5 litri se așteaptă să găsească 650 CP sub capotă.

    Trei la mână, oamenii au încredere în numele BMW și nu-și fac ei probleme că n-ar ține motorul, a avut grijă BMW să-l testeze, că de asta e BMW.

    10
    • Eu n-as miza pe faptul ca mda, e BMW, sigur e testat si tine.

      La dinamica actuala a industriei, testarea se cam face din mers, pe fiinte umane si nu se mai formalizeaza foarte tare producatorii in legatura cu valorile traditionale ale brandului, ca pe astea le tin in viata cu gimbuslucuri de marketing.

      Aproape sigur va tine si va performa OK in perioada de garantie, dar dupa aia, la o vreme… ti se va explica ca e absolut normala uzura pentru un motor de genul asta si ca sigur ai sau nu (dupa caz) basca.

      00
    • @ivanG: da, dar ce zici tu este normal în ziua de azi. Părerea mea este că majoritatea companiilor auto mari au învățat o lecție importantă în anii 90, anume că, dacă fac mașini prea bune, acestea vor ține mulți ani și se vor vinde SH, scăzând piața mașinilor noi.

      Încet încet ne îndreptăm spre situația în care ai garanție 5 ani, dar apoi trebuie să te aștepți să mai schimbi una-alta și la componentele de bază.

      00
    • Da, chiar 10 ani sau 200k pentru powertrain (ca sa te convinga de fiabilitatea brandului) dar, dupa aia, totul se prabuseste exponential, cu un cost de inlocuire mult mai mare decat o medie acceptabila.

      Asta-i momentul in care se ajusteaza kilometrajul si cartea de service si masina pleaca spre Romania ca sa fie inmatriculata in Bulgaria :)

      00
    • Au avut asa mare grija de bmw astfel: rupt lant , cazut diferential, cazut cutie automata motor 2.0, cazut turbo.Cat despre impizit , sunt destui cocalari care tin masinile cu motoare mari pe numele bunicilor, strabunicilor ….fiindhotarati sa il invie pe Decebal numai sa nu plateasca impozit.

      00
  3. S-a facut la cererea taranilor de pe bmwclub.ro care e o sursa nesfarsita de informatii privind gradul nostru de civilizatie. Oricum la 2 litri si doua tone va consuma 15% in oras.

    11
  4. zilele trecute era discutie in showroom la merc, ar fi luat C250 in loc de C220 ca are 34CP in plus dar e ingrijorat de consum care creste de la 4.2 la 4.5 . Discutia era pe 45k pret de lista + o lista impresionanta de optionale, deci, au si ei clientii lor.

    00
  5. Cand o vad vecinii in parcarea blocului, crezi ca isi dau seama ce motor are ?

    10
  6. probabil au prins virusul Audi. :)
    Audi a facut Q5 de 2.0l, o masina de 1,9 tone. Si au avut succes. Pentru ca da, consumul e sensibil mai mare la un motor de 2.0l decat unul de 3.0l la o hardughie de 2 tone, dar taxele si asigurarea sunt totusi mai mici (in occident). Si, probabil, au vrut sa speculeze o nisa a celor ce vor masini de genul, dar se sperie de costurile foarte mari date de taxe si asigurari.
    Plus ca, mai exista si factorul Garda de Finante (sau cum s-o chema prin alte tari), care nu ezita sa verifice veniturile unei persoane ce-si permite sa cumpere o masina de peste 3.0l.

    00
  7. Cred ca tine de marketing!
    Cu siguranta raman si motoarele clasice in gama lor!
    Poate o sa fie o alternativa pentru SH!
    O sa cumpere Dorel peste cativa ani un x5 adus de la o batranica din germania cu 12k euro, full fara piele si cu 94k km ‘reali’ si o sa se bucure ca are impozitul mic.

    00
  8. Insa viata bate filmul. Un apropiat al meu, trecut usor de 50 de ani, si-a luat anul trecut Mercedes ML, nou din reprezentanta. Desi masina a batut in pragul de 100 000 de Euro, ghici cu ce motor? Pentru ca taxe si consum, desi o optiune cum ar fi portbagajul electric, care e aproape 1500 Euro, valoreaza cat impozitul pe 3 ani, si diferenta de consum pe 5.

    Nu e despre cum ar trebui, este dupa cum este, iar adaptabilitatea e un element diferentiator.

    00
  9. Astea apar din cauza regulilor impuse de UE:

    „On April 23, 2009, the European Parliament and the Council approved regulations setting a target of 130 g/km (5.6 l/100km or 42 mpg) for the average emissions of new cars to be phased-in by 2015. A longer-term target of 95 g/km (4.1 l/100km or 57.6 mpg) has been established for 2020; the modalities for reaching this target and the aspects of its implementation will have to be defined in a review to be completed no later than the beginning of 2013. The emission targets have to be met by each car manufacturer. Each manufacturer gets an individual annual target based on the average mass of all its new cars registered in the EU in a given year. As of 2012, manufacturers must ensure that 65% of the new cars registered in the EU each year have average emissions that are below their respective targets. The percentage rises to 75% in 2013, 80% in 2014 and 100% in 2015.” )

    Trebuie să scoată mașini „mici” ca să scadă media per firmă; dacă există cumpărători, cu atât mai bine.

    00
    • Corect. Aston Martin se chinuie grav de tot in sensul asta, nefacand parte dintr-un grup. D’asta au incercat un mariaj cu Mercedes. D’asta au incercat sa vanda pocnitoarea aia de Toyota IQ. D’asta se fac cretinitatile alea hibride (majoritatea, excluzand Prius, au doar rolul sa scada „statistica” EU), d’asta „Start & Stop”…etc….

      10
  10. Un om care a castigat prin munca cinstita banii aia (50000 €) va fi ingrijorat si de faptul ca plateste excesiv impozit pe masina. Daca nu ar fi ingrijorat in general de faptul ca risipeste 400 € pe an, nu ar mai fi ajuns la nivelul la care sa aiba banii astia de masina sau ar castiga enorm de bine.

    20
    • Actionezi ca un bogat (masina 50.000 euro) si gandesti ca un sarac (risipesc 400 euro anual). Cand vom invata ca luxul (fie ca ti-l permiti usor sau greu) vine cu niste costuri adiacente pe masura.

      10
    • Un om care a castigat din munca cinstita banii aia nu da 50.000 pe o masina.

      10
    • Un om care a castigat prin munca cinstita banii aia nu ii arunca atat de usor pe o bucata de fier care isi injumatateste valoarea daca un idiot nu iti da prioritate si te sifoneaza putin.

      10
    • Aveti o mentalitate gresita despre ce inseamna sa fii bogat. Poti sa fii bogat si sa vrei o masina confortabila si faina de 50000, iti asumi deprecierea excesiva cu gandul ca poate o folosesti 5-7-10 ani – dar nu cred ca te poti impaca usor cu ideea sa dai 500 euro pe impozit cand poti da 100 pentru aceeasi masina, aproximativ aceleasi caracteristici. O masina de 50000 iti aduce niste beneficii suplimentare fata de una de 30000, un impozit de 500 nu iti aduce niciun beneficiu fata de unul de 100. A fi bogat nu inseamna sa risipesti banii, dimpotriva, cei mai chibzuiti oameni pe care ii cunosc (chiar zgarciti dupa unii) sunt cei care au o situatie financiara foarte buna.
      Aia care dau banii asa „ca imi permit” sunt cei care ori s-au imbogatit foarte usor si repede, ori au primit din senin avere, ori nu au muncit pentru banii aia…ori o fac doar pentru imagine.

      10
    • Argumentul ca impozitul ar fi „un cost al luxului” trebuie sa fie cea mai tembela idee a #saracilor frustrati.

      00
    • Toți amărâții știu cum gândește un bogat.

      00
  11. Bine ca e gratuita optiunea de indepartare a modelului si motorizarii de pe caroserie.

    00
  12. Model creat cu dedicatie pentru romanii care isi cumpara un x5, q7, Cayenne, second hand, dupa care le trec pe gaz.

    00
  13. Fiindcă, în mod absolut evident, cele 2 milioane de mașini cât vinde BMW anual în lumea mare, neapărat (dar neapărat!) trebuie să se raporteze la cei 2-3.000 de români care le cumpără. Iar toți români ăștia, neapărat (dar neapărat!) trebuie să fie din specia melteano-ceafo-grosieră.

    Nu știu, poate or fi oameni care își cumpără mașini cu motoare mici nu pentru că impozite mai mici sau economii la pompă, ci pentru că motoarele astea poluează mai puțin? Sau trebuie raportat totul la micimea și provincialismul mioritic?

    10
  14. Off-topic: ce înseamnă label-ul acela de sub comment-ul fiecăruia, de zice ‘nou’? Bănuiesc că e așa doar până ‘învață’ lista de comentatori.

    00
  15. La anul vor scoate limuzine cu GPL din fabrica, special pentru prostii care nu-si stiu locul.

    00
  16. Toti producatorii de masini au o cota de poluare pe care nu trebuie sa o depaseasca. De aceea exista o tendinta de downsize-ing a motoarelor, sa fie cat mai mici si mai putin poluante. Cred ca acei ingineri care au proiectat acel motor si acei ingineri care au dat ok-ul de a fi montat pe X5 nu s-au uitat pe forumurile/blogurile din Romania inainte sa i-a acea decizie. Nu mi se pare o idee proasta montarea acestui motor.

    10
    • citeam un articol in care se explica pe baza cotei asteia de ce pentru fiecare lamborghini de peste 6 litri trebuie sa se vanda si cateva duzini bune de fiat-uri de sub un litru.

      pana la urma este vorba de legislatie si cum BMW nu are masina cu litraj mic si volume mari (nu mini nu se califica) solutia lor este sa mai reduca la motoare.

      00
    • @un_om sigur nu e vorba de ferrari? Ca taurul turbat e de ani buni in curtea VAG.

      00
  17. Salutare. S-ar putea sa fie si din aceeasi cauza din care Aston Martin vindea o Toyota iQ pe post de Aston Martin: legea aia cu cota de emisii poluante, ceva de genul. Asa ca si BMW ul e cam in situatia sa utilizeze artificii din astea, ca nu sunt chiar cei mai eco friendly. :) Pluseaza din greu cu i8, plus ceva motorizari de genul si gata. :) Chit ca nu o sa cumpere mai nimeni pe dincolo modelul, ei castiga pe partea ailalta.

    00
  18. hint: si Merc a pus motorul de 2.2 litri pe ML si S (modelul anterior). Nu se adreseaza neaparat persoanelor fizice, cat companiilor care isi transporta executivii/clientii in confort si n-au nevoie de talpa.

    00
  19. Da cauta pe net sa vezi ca exista bmw f10 518d cu 150 cp si chiar mi se pare ca au avut la un moment dat f10 516d cu 116 cp din seria efficient dynamics. Deci se poate si mai rau decat 218 cp pe X5. Si sa stii ca primul X5 avea la inceput 3.0d de vreo 190 CP si cam acelasi cuplu cu cel de 218cp de 2000 de cmc.

    00
  20. Nu doar atat, au sa apara si modele X5 fara tractiune integrala, asa numitele sDrive.

    N-am condus un X5, dar am facut ceva km cu un X1 1.8d automatic (143cp) – fara sa-l bagi in modul sport nu e amuzant in depasiri. Probabil se va simti similar si x5-ul.

    Din cate vad pe net, taxele mici sunt un argument valid, nu doar pt persoane fizice ci si pt IMM-urile din alte tari UE.

    00
  21. Ca un posesor de bmw cu motor mediu (2.5) cu prezenta pe forumurile marcii pot sa iti spun ca este intalnita grija clientilor pt cilindree si impozit. Deci chiar ii fute grija pe oamenii care dau 50.000 pe o seria 5 sa nu mai dea 200 de euro pe an pe impozit. Si, da, ai ghicit, dupa un an si le scot la vanzare: nu trage, fratioare.

    00
    • și la cayenne e așa, și la altele. o iei pentru că ți se pare că 16% nu e consum așa mare, după aia plângi când bagi de 3 ori pe lună benzină.

  22. eu am TSI , 1.8l, 160 CP. 45000 KM. Inca merge – si frumos chiar.
    Am fost sceptic la inceput (160 cp in 1.8 L?! ) dar sunt intr-adevar…

    Tu vorbesti de o fiabilitate in timp mai mare decat garantia masinii ( 2-3 ani – sau 100.000 km). Marea majoritate a cumparatorilor ( nu din Ro evident) isi schimba masina dupa 100.000 km.
    Eu o am pe leasing ( operational) fix pe 100.000 km ( asa vrea cooperativa unde prasesc). Nu cred ca se va intampla ceva notabil la motor in urmatorii 2 ani ( cat mai am de leasing)…

    In fond – despre asta e vorba.

    00
    • tsi 1.8 pe ce masină (greutatea ne interesează). daca e ceva pe la 1,5 tone ești ok. dacă e peste, s-ar putea să ai surprize daca mergi mai sprinten.

    • E o diferenta mare intre TSI/TFSI de 1.8/2.0 si cele de 1.2/1.4, atat ca performante, cat si ca fiabilitate. Gandeste-te ca deja de prin ’98 aveai un 1.8 T de 150 cai (disponibil si in variante de 180, respectiv 210 cp) care si-a demonstrat fiabilitatea in timp. Am prieten cu 1.8 T 150cp pe Passat B5.5 din 2002 cu peste 300k km la bord fara probleme si in acelasi timp cunosc si oameni cu Octavia 1.2 TSI care zic ca-i buna de aruncat la gunoi.

      Cat despre motoare de 2.0 pe X5, cred ca astea s-ar potrivi doar pe seria 1 si 3.

      00
    • WW cc – e relativ usoara…

      00
  23. Motorul asta de 2 litri are performante mai bune decat prima generatie de X5 cu motor de 3 litri diesel. Motorul asta e pus de cativa ani pe seria 5 si pare destul de fiabil (din ce-am citit).
    Ca idee, Volvo XC90, concurent pentru X5, va avea numai motoare de 2 litri si costa peste 50.000 de euro. Sa intelegem ca toti viitorii posesori de Volvo XC90 sunt niste cocalari?

    00
    • Absolut toti „specialistii” in masini ar trebui sa stea 2 saptamani in state, sa conduca pe acolo masini normale cu motoare normale (mari si aspirate pe benzina) sa inteleaga normalitatea si apoi sa vada cat de pervertita este piata auto europeana. Da, intr-o lume ideala blabla, dar un 2.5 benzina aspirat e minimul acceptabil intr-o situatie de trafic normal. (mazde 3, golfuri, passaturi , nissanuri cu motoare de minim 2.5)

      00
    • volvo e family car, nu e premium sport suv.

  24. România nu e miezul vânzărilor pentru Bmw.Sunt oameni care castiga salarii de 4000e si isi permit 5-600 pe lună pentru un x5.diferentele de taxe intre sub 2litri si peste sunt serioase.Nu toti sunt piloti de raliuri.

    00
    • Diferentele de taxe sunt serioase? Impozitul la 3l e vreo 500 eur/an. Nu cred ca asta e o problema. Vb totusi de o masina de 50k. Daca masina costa 52k (am adaugat echivalentul impozitului pe 4 ani) nu o mai cumparai?
      In rest diferentele sunt minime (ceva ulei in plus la o revizie, asigurarea cu cateva sute de lei mai scumpa, la CASCO nu am observat diferente, cel putin in cazul meu).

      Si sa nu uitam de devalorizare, in primul an arunci lejer 1000 de eur/luna pe geam. :D Dar e bine ca economisesti impozitul ala. ;)

      P.S. Nu trebuie sa fii pilot sa te bucuri de un motor de 3l in 6 cilindri. Fie ca e benzina, fie ca e diesel, e cu mult mai rafinat ca tristetea aia de diesel in 4 cilindri de pe BMW care suna ca un tractor, vibreaza si e zgomotos (si il vei auzi din plin cand se chinuie sa miste 2 tone).

      00
  25. Eu sunt curios in ce univers un agregat de 2 tone si 218CP, cu roti de 18″, scoate 0-100 in 8.2s!

    00
  26. O fi si marketing. Se lauda si ei ca sunt eco, nu omoara copacii si balenele albastre…

    00
  27. De ce va socati asa? De ML de ce nu comentati, este de multa vreme un motor asemanator cu 4 cilindrii in linie de 204 cai, cat si pe s-klasse,

    00
  28. exceptand greutatea, sa nu uitam XT-ul 2015: 2l – 250cp – 350Nm
    deci 2l cu 200+ cai nu e chiar iesit din comun

    00
  29. Astept inca un X5 cu motor de 1.4 si daca se poate si pe gaz.

    00
  30. ce dracu e asa de greu? de ce a scos bmw motoare mici pe barca aia mare?

    motoare mici, masini mari = costuri mai mici de productie, bani multi ca na e suv profitul bmw urca mai mult decat numarul de masini vandute, compania are balanta pozitiva, e de succes si combinatia merge mai departe
    daca peste 2 ani se constata ca e nasoala combinatia, dau comunicat de presa isi cer scuze dar ei au vrut sa fie eco and shit dar n-a clientii rai si haini au zis ca ei vor motoare mai mai mari pe masina mare si scot un motor de 2.2 l cu mai multi cai si gata
    trendul ultimilor ani in industria auto din europa, scadem capacitatea motoarelor, urcam preturile constant cu 2-5% pe an, ca na sa faci un motor mai mic necesita investitii, cercetare bla bla, profitul creste cu 10% si compania prospera
    in rest e can can de blogosfera

    00
  31. Eu mi-am cumpărat un X5 2,5xd.
    Si da diferența de impozit este 2000 lei pe an si asigurarea cred ca este mai ieftină decât la ce de 3.0. Si mașina am cumparat-o pentru siguranța si confortul familiei. Merge super bine si consuma cu 1,5-2 litri mai puțin decât 3.0

    00
  32. Sunt fericitul posesor, de o luna, al unui BMW x5 ,2,5d de 231cp( pt cei care nu stiu este motorul cu un upgrade la putere ). Mașina este incredibila din tpdv. Am avut înainte tot un x5 e70 de 3.0d. Modelul nou este cu mult peste cel vechi ,în primul rând confortul, insonorizarea, consumul si multe altele. Pt cei care afirmă că motorul e prea mic pentru greutatea mașinii se inseala amarnic. Nu ai niciodată senzația că ai nevoie de putere în plus. Iar privitor la aspectul cu fiabiltatea motorului vă spun că nu mă interesează. Mașina e în garanție 100000km sau 5ani, oricum contra unei sume de 1500euro poți extinde garanția. Testati mașina într-un drive test abia apoi comentati.

    20
  33. am cumparat de cateva zile un x3 f 25,11.2011,180000km,motorul se aude f ok,cutia schimba perfect,ce recomandari mi ati da…imi place f tare,multe optiuni,f ingrijita…am uitat cv,nu sunt,,cocalar si n am nici ceafa lata,,doar un hoby de a schimba masina in fiecare an…pagubos recunosc…ce sa verific,cu ce sa incep etc

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube