O idee bestială pentru Black Friday

Trebuie să ne aliniem la normele europene, numai în România se mai poate ca un șofer la un curier să care după el zeci de mii de lei cash pentru că a livrat 2 plasme și 3 mașini de spălat. Nu este normal ca un curier să umble cu atâția bani cash după el, de aceea în curând o să se dea o lege în care singuri care au acest drept sunt cei acreditați, de genul G4S, care sunt antrenați, au arme și mașini blindate. Și atunci o să dispară “haiducia” asta cu plata ramburs. Niciun curier nu o să își doteze flota cu mașini blindate și oameni antrenați ca să încaseze câteva sute de lei de la un magazin online, sau dacă o va face o să fie un cost care o să acopere cu mult plata prin card.

Horia Grozea, MobilPay, aici.

Cum ar fi ca magazinele să accepte plata doar cu cardul? Ar fi o mișcare foarte interesantă și foarte utilă. Vrei reduceri? Și eu îmi vreau banii imediat!

credit-card-machine

“credit card machine” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

52 comentarii

  1. daca s-ar elimina complet banul de hartie si s-ar merge exclusiv pe card, evaziunea ar fi imposibila. parca evreii se gandeau la varianta asta.

    00
  2. A fost o intrebare similara la GPEC. De ce nu au curierii posuri mobile? Felix Patrascanu de la Fan Courier a zis clar ca el nu poate sa suporte costurile pt o astfel de miscare, dar ca o gandeste de ceva vreme.Ar fi un lucru normal, din punctul nostru de vedere pare foarte normal, insa pe de alta parte inteleg si curierii. Atunci cand ai 600 de oameni in teren, majoritatea cu maxim 12 clase, carora tre sa le faci un training despre cum sa operezi POSul, tre sa le cumperi cel putin un pos pe masina, etc

    Cat despre obligativitatea de a plati numai cu cardul, imi mentin parerea din postul trecut. Trebuie sa fi un trendsetter sau un hipster sa poti sa faci asta, nu iti permiti cand esti unul mic spre mediu sau unul care vrea sa faca bani. Daca ai un magazin online de ciocolata premium si ai 10 produse in tot magazinul, dar ai marja de 80% la produs, ca esti singur pe nisa ta, atunci da, iti permiti sa faci asta, dar cand vinzi laptoape cu 100 de lei mai scumpe decat vecinu’, e cam greu sa iti obligi clientul sa cumpere cu cardul de la tine cand vecinu’ ii da plata la livrare.

    Nu cred ca timpul de livrare al banilor este esenta aici, ci faptul ca nu vor mai fi gigei care comanda si apoi lasa comanda la curier timp de 2 saptamani. Cand platesti cu cardul nu faci goange dastea, dar cand platesti ramburs nu-ti pasa, ca nu e pe bani tai. Am avut una maxima anul trecut: clientul a lasat pachetul 2 saptamani la curier in depozit, apoi l-a ridicat, desi parea trecut prin doua razboaie mondiale, clar continutul avariat. Dupa ce l-a ridicat, a facut plangere la noi ca i-am trimis pachetul cu produse deteriorate si si-a cerut banii inapoi, ca e cetatean european si are drepturi. Daca platea cu cardul evitam goange dastea? Evitam.

    Nu trebuie aborata problema cu decizii radicale, de genul gata plata ramburs, ci cu campanii bine gandite menite sa faca utilizatorul de internet sa inteleaga ca e OK sa platesti cu cardul pe net atat 1 leu cat si 2000 de lei, riscurile sunt la fel de mici in ambele cazuri. Cat drac sa coste o astfel de campanie?

    00
  3. pana la asta trebuie lucrat la altele. cum ar fi sa nu mai trimita un singur curier cand comand un frigider.

    10
  4. dar distribuitorii de tigari, bere, farmaceutice, cosmetice, piese auto, piine, s. a. cum fac?

    00
  5. @Alex Mihăileanu
    Pt prima parte sunt partial de acord cu tine. Plata ramburs e OK cand ai termen de livrare, clientii o iubesc, fac cumparaturi acum, platesc la leafa. Ce zici tu acolo legat de curieri care nu livreaza ca nu te-au gasit acasa sunt ghinioane in serie care nu se intampla decat cand se alinieaza planetele. Nu vad de ce ar trebui sa fie complicat sa-ti recuperezi banii platiti cu cardul. Alegeti magazinul cu grija cand faci shopping online si vezi cu ce curier lucreaza. Daca lucreaza cu Dragon Star sau Soparla curier, normal ca nu platesti cu cardul, hell, nici n-ar trebui sa comanzi de la asa ceva. In 6-7 ani de lucru cu curieri n-am auzit vreodata ca un curier sa trimita pachetul inapoi fara sa te sune. In primul rand curierul trimite un mesaj magazinului in cauza atunci cand se face un retur, magazinul, daca este unul normal, te suna in secunda doi sa vada ce se intampla. Repet, ori s-au aliniat planetele si ai dat numai de prosti, ori ai lucrat cu un magazin/curier de slaba calitate.

    La punctul 2 vorbesti pe langa. Curierii de la firmele OK au salarii okish, in functie de performante. Nu se gandeste nimeni la spaga pe care o fac ei din rambursuri, gandeste-te ca o mare parte din curierii din zona urbana lucreaza in aria B2B, unde se livreaza doar plicuri, pachete mici, fara rambursuri de regula. N-o sa mareasca nimeni salariu unui curier daca ii da un pos, insa acel pos o sa-l coste o groaza de bani + training + asigurare pos + servicii in spate, etc.

    Daca tu n-ai vazut mai mult de 300 de lei la el asta nu inseamna ca nu face mai mult de 300 de lei pe zi. Tu chiar crezi ca ala o sa scoata tascalau de bani sa-ti dea tie rest 2 lei? Pe bune? Chiar si tu ai zis ca face 40 de livrari pe zi, ceea ce oricum e doar cam jumatate din numarul de livrari pe care il face un curier zilnic, dar chiar si pt 40 de livrari pe zi, tot inseamna mai multi bani. Sa faca ture la sediu sa lase banii inseamna timp pierdut, desi stiu ca in cazuri exceptionale poate veni cineva de la sediu sa preia o parte din cash.

    00
  6. @un muc / trebuie lucrat cu politia. In Romania nu exista interes sa faci tranzactii online cu cardurile deoarece daca exista tranzaztiile se poate stopa evaziunea, ceea ce intr-o tara ca Romania, o tara necivilizata si corupta la toate nivelurile, nu merge Asa ca nu are nici un sens. Daca vreau sa cumpar ceva din Romania, din afara, nu pot cumpara deorece Romania este considerata cu risc foarte mare de frauda, si asta este adevarul, Exista doar hoti si politisti, care protejeaza hotii (sau prind alti politisti care incearca sa prinda hotii).

    Ma mir totusi cum Romania este considerat un stat de drept…. Numai bine !!!

    00
  7. Ideea e buna, teoretic, practic s-ar putea sa cada serverele procesatorilor, sa dea erori sau alte balarii si sa te trezesti cu banii luati si fara produs, ca magazinul nu i-a primit.

    Chiar crezi ca ar face fata procesatorii de plati cu cardul la asa ceva? Eu nu.

    00
  8. @weasel Cand un procesator iti confirma comanda ai certitudinea ca suma aceea o sa intre in contul tau. Depinde de procesator, comision si volume cum iti negociezi sau setezi perioada de decontare ca sa nu ai probleme de cash flow.

    00
  9. Sînt două bube aici:
    1. plata ramburs e OK cînd ai termen de livrare mai mare (chestii gen fashiondays.ro, care-ţi vin peste două săptămîni, adică după ziua de leafă) şi nu cred că un retailer ar renunţa la ea ştiind că va pierde clienţi. În plus, românul are o problemă de încredere cînd vine vorba de plată online – wtf, şi eu am cînd văd că Safari îmi zice că romcard (sau ceva procesator din ăsta) nu are conexiune securizată. Bonus: uneori, nu sînt convins că vreau să plătesc cu cardul, cîtă vreme există curieri idioţi care, dacă nu te găsesc acasă, nu doar că nu te sună, dar returnează produsul (been there, happened to me) şi durează pînă îţi recuperezi banii
    2. firmele de curierat plătesc nişte lefuri de mizerie, pe principiul „las’ că-ţi iese şi ţie de la client un 5 lei” cînd, de fapt, clientul nu lasă, că deja a plătit transportul. Să bagi POS-uri – ceea ce n-ar fi rău – înseamnă să măreşti lefurile. Per total, cam un client din 10 clienţi chiar lasă doi-trei lei curierului, iar la 40 de livrări pe zi, asta înseamnă maximum 40 de lei, în cel mai fericit caz, lunar. Hai, cu multă bunâvoinţă, 100 de lei, dacă ai baftă (asta ţi-o zic din surse sigure).
    Şi ar mai fi o chestie, dar aici trebuie statistici de la curieri: indiferent de ora la care am ridicat un colet şi am plătit cash, n-am văzut ca un curier să aibă în portofel mai mult de 300 de lei. Deci nu e chiar aşa.

  10. Magazinul nu primeste banii imediat ce clientul a facut plata, ci dupa o perioada de decontare care poate varia de la cateva zile la cateva saptamani, in functie de comisionul procesatorului – vrei banii mai repede de la client? Platesti un comision mai mare.

    00
  11. Cu astfel de idei crete nu-i de mirare ca nu-ti prea ies alte proiecte.

    00
  12. Exemple de la altii:

    https://www.ups.com/us/en/shipping/services/value-added/cod.page

    https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/home

    + ce se mai gaseste pe google pentru „pay on delivery”.

    Oare au luat exemplu de la noi sau de la indieni?

    00
  13. Nu mi se pare normal. Nu am card si nici nu-mi doresc din cauza bancilor. Daca vor neaparat pot sa oblige oamenii sa trimita banii in cont daca vor siguranta tranzactiilor si pe soferi sa ii utileze doar cu cititoare de carduri asa cum spui. Si aici ar aparea avantajul cardului pentru ca la transfer bancar simplu comisionul in general este marisor comparativ cu a comisionul de la tranzactiile cu cardul (care poate fi chiar 0). Dar a folosi doar un singur mijloc de plata este prost pentru ca ii face pe oameni dependenti de banci. Prin ramburs se renunta la omul de mijloc cu riscurile de rigoare.

    00
  14. Paypal. Romania 2013 lu’ peste.

    00
  15. Eu de obicei platesc cu cardul la magazinele astea mari, dar spre exemplu de Black Friday nu fac asta pentru ca risc sa le pice site-ul fix cand fac eu plata si sa raman cu comanda in aer.
    Asa daca selectez plata ramburs in maxim 5 minute am toate produsele in cos, checkoutul facut si comanda finalizata, deci produsele sigur vor veni.
    Daca nu vor sa care bani dupa ei, sa se doteze cu POS-uri. E riscul lor, si o vor face daca se va intampla sa fie jefuiti.

    00
  16. In Olanda, unde stau de vreun an si ceva, cam totul se plateste cu cardul . Am vazut odata la un supermarket un cersetor cu card, no kidding. S-a ajuns chiar la situatia in care multe magazine nu accepta bancnote de 50 de euro sau mai mari.

    Mai ontopic, curierii au si ei POS-uri, dar oricum in general se plateste cu cardul si online. Iar livrarea, ca in cam toate tarile civilizate, se face la vecini, daca nu te gaseste acasa (asta nu prea ar functiona la noi, imi si imaginez situatii caraghioase prin blocurile nostre).

    Ca fapt divers interesant, cu exceptia zonelor turistice (gen Amsterdam), in 90% din locuri nu functioneaza cardurile normale internationale (Visa, Visa Electron, Mastercard) ci doar cardurile lor olandeze de debit (care nu merg la plata online decat, ati ghicit, pe site-urile olandeze 🙂

    00
  17. pe noi, la Tribul, ne-ar coafa treaba cu plati online. mult mai simplu si mai frumos. 🙂

    dar ce am invatat in 3 ani este ca:

    1. oamenii vor sa plateasca ramburs, preferabil sa deschida coletul inainte sa plateasca curierului.

    2. oamenii salveaza orice leu, oricat de mic. sunt magazine online care ne afiseaza la pretul de 18 lei, livrare 2 ore, alaturi de pretul de 14 ron, livrare 24 ore. 80% aleg livrarea de 14 ron. 🙂

    mai dureaza …

    00
  18. @Paul: Ba să ştii că nu e deloc cum zici. Un curier (pe Bucureşti, cel puţin, unde o chirie te costă 1.000 de lei) are o leafă de aproximativ 1.300 lei, hai, cu un pic de baftă, 1.500-1.700 lei. În provincie, mai treacă-meargă, dar pe Bucureşti, de banii âştia, nu înţelegi nimic. Şi ştiu nu doar un exemplu, ci mai multe. Angajatorul gîndeşte cam aşa: „e şofer, dă-l dracu’, dacă nu l-a dus mintea mai mult, ce să-i faci?” şi nu dă mai mult de-atît. Dacă în provincie mai merge, că o chirie e un 300-400-500 lei lunar, în Bucureşti, e moartea pasiunii, că pe timp de iarnă, doar întreţinerea te costă cel puţin 300 lei. Şi atunci, dacă adaugi 800-900 lei chiria, despre ce vorbim? Din ce mai trâieşte omul?

  19. Sa zicem ca e greu cu POS la curieri. Poate e adevarat, poate nu.
    Nu văd însă ce-ar fi asa greu sa aiba curierul un card de colectare: cum are mai multi bani, face un ocol pe la bancomat, baga banii, ia chitanta și la bună vedere!

    00
  20. @Alex Mihăileanu: Cum adică din ce mai trăieşte omul?
    Din dragoste de ţară! 🙁

    00
  21. Eu sunt de acord daca si Horia Grozea, MobilPay, o sa imi returneze banii inapoi pe card imediat ce magazinul online mi-a anulat comanda pe motiv de stoc epuizat. Ar fi o miscare foarte interesanta si utila din partea lor.

    Nu de alta, dar daca raman iar cu banii blocati cel putin 30 de zile si trebuie sa dau nenumarate telefoane la banca, magazin si procesatorul de carduri, o sa ma p*s pe plata cu cardul definitiv si o sa ma catalogheze unii comentatori de aici ca pe un tanar care gandeste ca babalacii aia care nu vor sa se modernizeze.

    00
  22. @Paul, baietii de livrari de la cele doua pizzerii de la care comand eu de obicei mancare, nu cred ca au 12 clase terminate si stiu sa foloseasca POS-ul foarte bine… si e vorba despre niste afaceri mici de provincie, nu o firma mare, cu pretentii, cum e Fan Courier.

    Am mai spus-o si in comentariul de la articolul precedent pe tema asta: sa vad cum ati reactiona voi daca un magazin online (top 3 de la noi) v-ar face o susa din asta cu stoc epuizat si ati ramane si fara produs si cu cateva mii de euro blocati in limbo timp de o luna.

    00
  23. Ar fi foarte mişto, ar mai educa piaţa.
    Două probleme în schimb, foarte legate de Black Friday.

    De multe ori procesatorii de plăţi nu fac faţă comenzilor online masive, cum a fost anul trecut de BF la eMag. Gateway-ul lor de plată mai mult era offline decât online.

    Şi cât despre banii instant, din ce ştiu, există şi o perioadă fixă de decontare de la procesator 🙂

    00
  24. Eu altceva nu inteleg. Cand comand pizza la PHD (telefonic), ma intreaba daca vreau sa platesc CASH, cu bonuri de masa sau cu Card. De obicei aleg card, iar curierul vine cu POS-ul la usa si eu platesc cu cardul.
    E un fel de ramburs cu card. De ce nu se intampla asta si la magazinele online?

    00
  25. @andreius: ce bine ca au inventat altii roata pentru noi: solutia la problema ta se numeste card de credit. Cand faci plata cu cardul, banii doar se rezerva pe card, retragere urmand sa se faca in momentul livrarii efective a produsului. Daca produsul nu se livreaza, suma se deblocheaza, si nu, nu dureaza o luna, se face instant. Partea magica a cardului de credit e ca, oricum, nu stau banii tai blocati, ci banii bancii…

    00
  26. Serios, serios? In Romania sunt jefuite cutiile de valori! Baaaa, cutiile de valori dintr-o banca, de fapt nu doar din una, ci din mai multe. Si eu ar trebui sa am incredere-n banca si sa-mi desfasor toate platile prin intermediul bancii? Nu mersi, am mult mai multa incredere in mine decat in banca.

    00
  27. O parte din problemă este și la procesatorii de plăți, care cer comisioane cam mari în loc să încurajeze plățile online.

    Apoi, cash sau ramburs sau card e mai puțin important pentru magazinele online clasice, gen IT&C, care oricum au un rulaj mare, au bani blocați în stocuri, au plăți la X zile negociate în toate părțile. Altfel spus, nu le pasă așa mult dacă au banii în cont în o zi sau în 3 zile.

    @Bazaconii: pentru că de la PHD îți vine chiar curierul lor, pe când de la magazine vine o firmă de curierat, care ar trebui să doteze sute sau mii de mașini cu POS-uri. Iar dacă magazinele ar dota doar acele 2-3 mașini proprii cu care mai fac uneori livrări, le-ar dezechilibra livrările, ar cere mai mulți acel curier cu POS și n-ar face față.

    00
  28. da da sigur, banii imediat și produsul a 3-a zi. normal, e logic!

    00
  29. @mouse, nu mai scrie prostii daca n-ai tercut prin asta. Banii aia „rezervati” raman blocati, adica nu ii mai poti folosi pana nu se clarifica situatia intre magazin, procesatorul de carduri si banca, iar chestia asta dureaza cam o luna daca nu stai pe capul lor.

    Eu imi tin banii pe un card de debit si in niste depozite bancare, „partea magica” a cardului de credit sunt niste taxe pe care eu nu vreau sa le platesc din banii mei, ci din banii bancii… oh wait.

    00
  30. @Andreius Magazinul si procesatorul iti dau bani urmatoarea zi inapoi, daca nu primesti bani in 2 zile lucratoare te duci la banca ta si faci cerere si imediat ti deblocheaza. Fiecare banca are procedura ei interna de returnare a banilor, exista in Romania vreo 2-3 banci care deblocheaza bani in 30 de zile, restul nu ii tin „in aer” mai mult de 4-5 zile.
    Pentru acele banci noi tot timpul recomandam ca clientul sa se duca sa faca cererea de deblocare.

    00
  31. Alex, zi-mi unde gasesti chirie cu 300-500 de lei in provincie, ca maine ma mut 😉

    In alta ordine de idei… noi am ales ramburs la ce am luat in unele cazuri, in altele barbatu’ (ca el e cumparatorul in casa) a platit cu PayPal. Ne-au venit mereu OK produsele. E frumoasa plata cu cardul daca se intrunesc niste conditii: magazinul e bine securizat (chiar nu mi-as da datele de card pe orice chestie nesecurizata), nu ar mai trebui sa merg si cu cash la cumparaturi (ca le pica POS-ul si ma fac de rahat in magazin, plus ca am pierdut timp si nu-mi pot lua marfa), bancile si-ar mai reduce din comisioane etc. Pana atunci rambursul merge destul de oK 🙂

  32. @dojo, exista! Iti inchiriez eu chiar de astazi daca vrei un apartament cu 3 camere in zona centrala in Giurgiu. Este la 60 km de Bucuresti, pe drum european aproape ca o autostrada, la etajul 1/4, mobila destul de noua, plasma Panasonic in sufragerie, masina de spalat Samsung, frigider Zanussi, loc de parcare etc. Este la 2 km de Ruse, unde ai malluri si cafenele, dar pentru asta trebuie platita taxa de pod (daca treci des, poti face abonament cu multiple treceri, pentru rezidenti).

    Pentru poze da-mi un mail la rox2k1 (at) yahoo (dot) com.

    00
  33. Nu cred ca platesti curierului sume mari, deoarece cum poti sa ai incredere ca ajunge la firma cu banii?
    Cred ca se fac mai multe tranzactii online sau cu POS mobil.

    00
  34. Propunerile astea sunt noaptea mintii!

    00
  35. @Pompa crede-ma ca nu se fac. Oameni prefera sa plateasca comision la bancomat si sa scoata sume imense cash si sa i le dea curierului. Pe langa costuri este si riscul sa te vada vreunul cat ai scos si apoi dupa colt sa iti dea in cap si sa te lase fara bani.

    00
  36. de cele mai multe ori, cand am facut plata cu cardul, magazinul si curierul „s-au dat in petic”, sa spun asa, si-au bagat picioarele
    – unul avea pretentia sa vin sa iau produsul (laptop) in cealalta parte de oras, ca el „nu are timp sa ajunga la mine”,
    – altul, m-a sunat sambata seara sa-mi zica ca nu raspunde nimeni la mine si imi lasa televizorul la un vecin, sa-i zic eu care, nu-l ia inapoi; asta desi am precizat magazinului de 3 ori „sa nu livreze in weekend”, atat in observatii la comanda, pe email cand am primit confirmare si apoi am si dat telefon
    – livrare dupa exact 14 zile, desi produsele figurau „in stoc” cand am facut comanda..

    fara exceptie, cand am comandat cu plata ramburs, toti au fost foarte vioi
    curierul a venit intre orele fixate, in timp rezonabil… normal, stiau foarte clar ca daca fac altfel, raman si fara bani si cu produsul in brate

    asa ca.. deocamdata suntem in Romania si plata in avans (ca de fapt asta inseamna cu cardul) sa mai astepte

    00
  37. @Andreius nu vreau sa dau nume sau sa arat cu degetul pe cineva. Pot explica ce se intampla in spate intr-un astfel de caz.
    In primul rand trebuie ca magazinul prin procesator sa dea refund la o comanda, la mobilPay e un simplu click pe un buton. In acel moment instant se trimite prin banca procesatoare cererea de refund care se proceseaza la banca clientului la „end of day” (termen folosit de banci cand se inchide ziua de tranzactionare).

    Banca clientului primeste aceasta cerere a doua zi lucratoare bancara si conform procedurilor internet deblocheaza acei bani cand doreste, unele imediat, altele la 5 zile si din pacate altele la 30 de zile.

    Dar aici intervine binevointa comerciantului si a procesatorului sa ajute clientul. Cand se face cererea de refund banca clientului emite un cod numit RRN care noi il oferim clientilor cand suna si pe baza lui fac cererea catre banca pentru deblocarea banilor imediat fara sa mai astepte zilele respective.

    Intr-adevar este o bataie de cap pentru client sa faca aceste lucruri, de aceea este foarte important atunci cand iti alegi cu cine vrei sa lucrezi.

    In cazul tau, se poate ca si comerciantul sa nu deblocheze suma chiar imediat, apoi Raiffesein desi a primit cererea din acel moment crede de cuviinta ca i se cuvin acei bani timp de 30 de zile si nici procesatorul nu a stiut sa te informeze si sa te ajute sa iti recuperezi mai repede suma.

    00
  38. @Horia Groza, uite ca combinatia fatala dintre PayU si Raiffeisen iti tine in aer banii aproape 30 de zile, motivand ca trebuie sa primeasca de la magazin dovada anluarii comenzii respectiv de la procesator. Chestia asta inseamna telefoane si un stres foarte mare pentru client. Cum am zis, eu am patit-o cu o suma foarte mare.

    Intelege ca in final, pe mine – client, nu ma prea intreseaza unde e problema. Ma intereseaza ca plata cu cardul prezinta un risc de stres foarte mare pentru mine.

    00
  39. @bezmetique noi asta facem de 3 ani de zile prin diferite actiuni impreuna cu Visa/Mastercard dar este foarte greu cand pleci de la 0 sa educi o natiune intreaga. Am ajuns in 3 ani de la 2 % la 10 – 12 % plata cu cardul si restul ramburs. Sper sa acceleram aceasta crestere in viitorul apropiat prin tot ceea ce facem.

    00
  40. @Horia Groza – pai si atunci, nu mai bine educam inainte bancile si comerciantii? Daca procedeul e suficient de simplu si sigur, clientii vor trece la plata cu cardul asa cum au trecut si la comenzile online. Sa ne aducem aminte de faptul ca pana nu demult foarte multa lume se ferea de magazinele online, preferand sa plateasca mai mult, dar sa vada si sa ia produsul atunci cand dau banii. Si asta tot din aceleasi motive pentru care evita acum plata cu cardul, e mai sigur si mai simplu sa platesti cash. Simplu insemnand ca eviti eventualele batai de cap din exemplele de mai sus.

    00
  41. Cat % dintre tranzactiile realizate pe un site major din RO (as zice eMag, exemplul banal) sunt realizate via card?

    In al doilea rand, motivul pentru care plata prin PayPal nu este integrata de site-urile RO este legata de comisioanele mai mari sau de o eventuala lipsa a platii prin lei?

    00
  42. @bezmetique: Promovarea inseamna costuri. Cam cine le va sustine? Un procesator de plati care prinde 2% (uneori mai putin) din tranzactii, care are si el n costuri operationale (salarii, dezvoltare tehnologica, software) ?

    Daca PayU sau Avangate, care au in spate niste firme mari nu o fac, cum iti poti imagina ca subit va ploua cu educatie pe popor? Apoi, majoritatea celor care comenteaza aici sunt oameni cu educatie, probabil mai ales din mediul urban. Cat din Romania e rurala? Oho, multa. Cam cum ti-o fi sa il faci pe un om, fie el si de 32 de ani, dintr-o comuna sau orasel din judetul Vaslui cum e bine sa isi deschida card la banca X si sa faca plati prin transfer bancar sau direct debit sau direct online? Deja merg prea adanc, stiu… 🙂

    00
  43. @Horia Grozea, in momentul in care tu trebuie sa mi te justifici explicandu-mi dedesubturile sistemului, inseama ca e ceva foarte gresit, si las la o parte interactiunea cu cei de la banci si procesatorii de plati unde am dat numai peste nesimtite care se rastesc la mine.

    Pana una-alta, eu – client care a platit numai cu cardul ani buni de zile – am trecut din nou la bani cash scosi de la bancomat.

    00
  44. …mai pe romaneste, sa se interzica plata ramburs! Nu stiu cum, dar toate ideile novatoare cu specific romanesc se pot incadra in 2 categorii:
    – sa se interzica X;
    – sa fie obligatoriu Y.

    00
    • @Shade: sa fie obligatorii anvelopele de iarnă. să fie viteza X obligatorie. să se interzică creșterea porcilor în oraș. să se interzică parcatul aiurea.

      ai dreptate, numai idei proaste. mergi un pic in america, să vezi ce libertate e pe acolo.

  45. @Ionut Andrei PayPal pe langa faptul ca este dublu ca cost este si greu de fiscalizat in Romania. Tocmai de aceea avantajul lui este pentru cei care incaseaza bani „gri” sau persoane fizice.

    00
  46. @zoso: straw men
    Economia nu se dezvolta prin reglementare, prietene. Prin reglementare castiga doar unii actori din piata. E a 2-a sau a 3-a oara cand intru aici si vad idei din-astea, colectivisto-autoritariene. Pe dl Grozea il inteleg, isi apara interesul. Restul de comentatori dezbat ideea, poate e buna sau nu. Habar nu am, poate chiar e buna, problema e ca e NEDREAPTA. Clientul X vrea sa cumpere ceva de la firma Y prin curierul Z cu plata ramburs. Toti 3 vor asta, altfel n-ar face-o si nu deranjeaza pe nimeni; vine zoso sau cineva si zice „hai sa interzicem ce fac astia, ca sa dezvoltem mai repede cutare bla, bla”. That’s plain wrong.

    00
  47. Da, ar fi o miscare foarte inteligenta dar poate omul nu doreste sa stie toata lumea (magazinul, statul, ANAF, etc.) cine si ce a cumparat, la ce data.

    In momentul in care platesti cu cardul o parte din intimitatea ta de om si consumator se duce pe apa sambetei. Te gandesti la tot felul de lucruri… Statul are acces la toate conturile tale bancare, le poate asocia usor cu locurile in care iti faci cumparaturi. Cunoscandu-ti bugetul, si cat te poti intinde iti poate „croi” niste taxe si impozite pe masura – doar ai bani, nu?

    Sunt sceptic in privinta generalizarii platilor cu cardul tocmai din acest motiv – nu vreau ca ceea ce cumpar sa fie asociat musai cu identitatea mea.

    00
  48. Deocamdata la evoMAG cine plateste cu cardul nu primeste produsul, iar cine se duce la sediu prinde putinele bucati.

    Dupa o saptamana ma anunta ca produsul nu este pe stoc. Daca vrei iti dau si fw la toate mailurile.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.